Mat. 18:3 ja sanoi: "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Jostain syystä osa kristityistä on ymmärtänyt täysin väärin tuon Raamatun kohdan, jossa Jeesus pyytää aikuisia tulemaan lapsenmielisiksi.
Siinä Jeesus houkuttelee aikuisia aikuisia tulemaan kasteelle lapsien tavoin.
Lapset olivat tulossa kasteelle, mutta aikuisilla oli ennakkoluuloja.
Väärin ymmärretty Raamatun kohta
42
315
Vastaukset
- O.P.
Markus 6
13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Ev. lut kirkon vauvakastetta et voi perustella mitenkään, koska pikkuvauva ei voi tulla kasteelle.- Eenokki 12
Eikös tollo O.P osaa lukea että ..ja he toivat lapsia Hänen tykönsä.
Eivät lapset lähteneet kotoa Jeesuksen tykö.
Siitä Jeesus närkästyi ja käskee vanhempia tuomaan vauvatkin Hänen tykönsä koska he ovat kelvolliset pääsemään kasteessa Jumalan valtakuntaan.
Jeesuksen siunauksella tuomme vauvamme kastettavaksi.
Lahkoihin emme vie lapsiamme "siunattavaksi" Nuokin Raamatun kohdat O.P vahvistavat aloituksen viestiä.
Itsekin vasta nyt huomasin, että monet kristityt ovat ymmärtäneet nuo raamatunkohdat väärin ja se on aiheuttanut kokonaisille lahkoille Raamatun vastaisia tapoja kasteessa.
Helluntailaisten kastetapaa on historiankirjoitusten mukaan käytetty ensi kertaa vasta 1500-luvulla anabaptistien keskuudessa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Anabaptismi- Hound Dog
Eenokki 12 kirjoitti:
Eikös tollo O.P osaa lukea että ..ja he toivat lapsia Hänen tykönsä.
Eivät lapset lähteneet kotoa Jeesuksen tykö.
Siitä Jeesus närkästyi ja käskee vanhempia tuomaan vauvatkin Hänen tykönsä koska he ovat kelvolliset pääsemään kasteessa Jumalan valtakuntaan.
Jeesuksen siunauksella tuomme vauvamme kastettavaksi.
Lahkoihin emme vie lapsiamme "siunattavaksi"...että Hän koskisi heihin. Vedellä läträämisestä ei sanota mitään. Moni muukin halusi, että Jeesus koskisi heihin, sillä he olivat tietoisia Hänen ainutlaatuisuudestaan.
Pe.ku kirjoitti:
Nuokin Raamatun kohdat O.P vahvistavat aloituksen viestiä.
Itsekin vasta nyt huomasin, että monet kristityt ovat ymmärtäneet nuo raamatunkohdat väärin ja se on aiheuttanut kokonaisille lahkoille Raamatun vastaisia tapoja kasteessa.
Helluntailaisten kastetapaa on historiankirjoitusten mukaan käytetty ensi kertaa vasta 1500-luvulla anabaptistien keskuudessa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/AnabaptismiMistä sinä sait tuon lisän siihen, aloitukseesi tämän, Raamatun ulkopuolelta olevan , oman keksimäsi , jota rinnastat Raamattuun. " Siinä Jeesus houkuttelee aikuisia aikuisia tulemaan kasteelle lapsien tavoin.
Lapset olivat tulossa kasteelle, mutta aikuisilla oli ennakkoluuloja. " ? Ei Raamatussa mitään tuollaista sanota ? Miten sinä voit itse keksimääsi soveltaa Raamattuun ?
* Eikä tämän asiayhyedessä missään Jeesus puhu mistään kasteesta. Puhut täysin omiasi, ja sitä, että Jeesus niiku houkkuttelisi tulemaan aikuisia kasteelle lasten tavoin, tuo kaikki on ihan sun omasta aivokopasta lähtöisin olevaa täyttä puppua. ! Miten muka, kun Jeesus ei suinkaan koskaan kastanut vaujoja eikä lapsiakaan, saati, että olisi sellaista opettanut. On se niin kumma, kun Jumalan kieltäkin sekaantuu vääristämään Raamattua ja väittää, että kristityt olis ymmärtänyt väärin, kun itse miesparka on niin hakoteillä Raamatun suhteen, kuin vain joku voi olla !
- 18+1
Trolli, trolli, trolli.
Älkää vastatko. - ~~tähkäpää~~
Pe.ku, missä kohtaa tuossa Matt.18:sta puhutaan lapsikasteesta, tai kasteesta yleensäkään?
- älä vastaa trollille
Sananlaskut 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin."
Jumalanpilkkaajan kanssa sinun ei pitäisi sanojasi tuhlata. Kts. Snl.26:4. - Rauhanyhdistykselle
Apostolisena aikana kokonaisia perheitä tuli uskoon, niin koko perhe kastettiin, sylivauvatkin. Myös kirkollinen perimätieto kertoo sylilapsien kastamisesta apostolisena aikana. Jos sylilapsi on taivaskelpoinen, niin silloin sylilapsella täytyy olla usko, koska vain uskolla Jeesukseen pääsee taivaaseen. Ja vain uskossa olevia kastetaan. Jeesus varoitti väheksymästä pienten lasten uskoa. Siis sylilapsien kastaminen ei missään nimessä ole väärin. Vaikka kastamattomuus ei viekään kadotukseen, niin kaste mieluummin lapsena kuin aikuisena. Lapsi ainakin on vähäsyntisempi kuin me aikuiset.
- O.P.
Rauhanyhdistykselle kirjoitti:
Apostolisena aikana kokonaisia perheitä tuli uskoon, niin koko perhe kastettiin, sylivauvatkin. Myös kirkollinen perimätieto kertoo sylilapsien kastamisesta apostolisena aikana. Jos sylilapsi on taivaskelpoinen, niin silloin sylilapsella täytyy olla usko, koska vain uskolla Jeesukseen pääsee taivaaseen. Ja vain uskossa olevia kastetaan. Jeesus varoitti väheksymästä pienten lasten uskoa. Siis sylilapsien kastaminen ei missään nimessä ole väärin. Vaikka kastamattomuus ei viekään kadotukseen, niin kaste mieluummin lapsena kuin aikuisena. Lapsi ainakin on vähäsyntisempi kuin me aikuiset.
Nimimerkille "Rauhanyhdistykselle"
Pieni lapsi voidaan kastaa heti kun tämä itse haluaa.
Vauvojen kastaminen on epäraamatullista, eikä kaste pelasta aikuisiakaan. - ~~tp~~
älä vastaa trollille kirjoitti:
Sananlaskut 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin."
Jumalanpilkkaajan kanssa sinun ei pitäisi sanojasi tuhlata. Kts. Snl.26:4.Ihan hyvä huomautus, otan onkeheni.
Rauhanyhdistykselle kirjoitti:
: No sanos nyt missä on Raamatun kohta ,josta voin ihan itse lukea tätä vastaavan kohdan ? " Apostolisena aikana kokonaisia perheitä tuli uskoon, niin koko perhe kastettiin, sylivauvatkin." että ihan apostolisna aikana ? Nimenomaan tuo " sylivauvatkin" ? Niin kruunaan sen kultakynällä ja luen sen jokaikinen päivä elämäni loppuun asti !
* Oletukset eikä luulot kelpaa ! Paavali ei kirjoittanut rivein väliin mitään, hän itse sanoo: " Se mitä kirjoitan on selkeästi nähtävissä, eikä siinä ole mitään muuta." Just teikäläisiä varten Paavalin piti ottaa tuo luulo-oletus.rivien.väli-tekstitikin huomioon !Mohikaani_27 kirjoitti:
: No sanos nyt missä on Raamatun kohta ,josta voin ihan itse lukea tätä vastaavan kohdan ? " Apostolisena aikana kokonaisia perheitä tuli uskoon, niin koko perhe kastettiin, sylivauvatkin." että ihan apostolisna aikana ? Nimenomaan tuo " sylivauvatkin" ? Niin kruunaan sen kultakynällä ja luen sen jokaikinen päivä elämäni loppuun asti !
* Oletukset eikä luulot kelpaa ! Paavali ei kirjoittanut rivein väliin mitään, hän itse sanoo: " Se mitä kirjoitan on selkeästi nähtävissä, eikä siinä ole mitään muuta." Just teikäläisiä varten Paavalin piti ottaa tuo luulo-oletus.rivien.väli-tekstitikin huomioon !Oletko koetellut henkesi?
Raamattu kehottaa koettelemaan omatkin henget.
1. Joh. 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.- Rauhanyhdistykselle
O.P. kirjoitti:
Nimimerkille "Rauhanyhdistykselle"
Pieni lapsi voidaan kastaa heti kun tämä itse haluaa.
Vauvojen kastaminen on epäraamatullista, eikä kaste pelasta aikuisiakaan.Vauvojen kastamatta jättäminen on vauvojen uskon väheksyntää. Jos vauvat pääsevät taivaaseen, niin silloin heillä on usko. Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta. Näin Jeesus sanoi.
- tosi1
älä vastaa trollille kirjoitti:
Jumalanpilkkaajan kanssa sinun ei pitäisi sanojasi tuhlata. Kts. Snl.26:4.Niin on parasta!
Pe.ku kirjoitti:
Oletko koetellut henkesi?
Raamattu kehottaa koettelemaan omatkin henget.
1. Joh. 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.* Vastaa vaan, mitä kysyin, sun henkes tiettään, ja minä tiedän oman henkni, as on Pyhän Hengen yhdyssiteellä kykettynä Kristukseen ja kun Kristu on Jumalassa, siinä olen turvassa, sinunlaisilta väärän evankeliumin vouhottajilta. Vastaa nyt vaan, ja vastaa Raamatulla, missä kastettiin koknaisia perhekuntia, jossa VAUVATKIN olivat kastettu ? Kopsaa se Raamatusta, älä edes itse stä kirjoita, ettei se Sana saastu sun valheesta !
- O.P.
Nimimerkille Pe.ku
Tämän kommenttisi myötä sain käsityksen, että et keskustele rehellisesti, vaan ns kieli poskessa. Lopeta se heti, koska ilmeisesti et tiedä, minkälaisen asian kanssa leikit.- 19+5
Kyllä hän tietää.
Siispä lopeta sinä, samoin kuin muutkin ruokkimasta trollia!
- vaippahousut
eikö pienet lapset kasta itse itsensä :)
- 14+9
ÄLÄ RUOKI TROLLIA!
* Pe.kulla on ihan oma sanoitus Raamatussa, itse en ole löytänyt tälläistä tekstiä, " Lapset olivat tulossa kasteelle, mutta aikuisilla oli ennakkoluuloja. " ?
* Pe.ku on hauska mies. se oikoo näitä Raamatun ongelakohtia ihan vaan omin sanoin , sillälailla, sano niilo tarvajärvikin ! Peku se ymmärtää kaikki niin oikeaoppisesti !Kolme neljäsosaa kristityistä eli noin 1,6 miljardia kristittyä ymmärtää asian samoin minun kanssa.
Sinun käsityksesi mukaan kastettiin ensi kertaa ihmisiä vasta 1500-luvulla anabaptistien toimesta.- 17+4
Käyttäisit nyt vielä jäljellä olevaa järkeäsi, etkä itse aiheuttaisi hämmennystä "keskuselemalla" häirikön ja trollin kanssa,.
Aina ei ole niin fiksua pyrkiä osallistumaan kaikkeen. Vanhempana ihmisenä jo luulisi tällaisenkin asian tulleen ymmärtäneeksi, eikö niin.
ÄLÄ SIIS RUOKI TROLLIA!!! - Kaukana hauskasta
Mohikaaani: "Pe.ku on hauska mies." Kovin on harkitsematon ilmaisu.
Peku on omassa uskossaan katkeroitunut kiusaaja. Hänen mielihuviaan on härnätä sinun kaltaisia tosikkoja. ANNA PEKUN OLLA ja ole sinä kuin mies. Kaukana hauskasta kirjoitti:
Mohikaaani: "Pe.ku on hauska mies." Kovin on harkitsematon ilmaisu.
Peku on omassa uskossaan katkeroitunut kiusaaja. Hänen mielihuviaan on härnätä sinun kaltaisia tosikkoja. ANNA PEKUN OLLA ja ole sinä kuin mies.Sanot Mohikaania tosikoksi?
Ei hän ainakaan tuon viestinsä perusteella ole tosikko vaan ihan huumoria siinä mukana, epätietoinen kyllä.
Sinun viestisi on tosikkomainen kun et osaa siihen asiallisesti vastata.- usotsä
Pe.ku kirjoitti:
Kolme neljäsosaa kristityistä eli noin 1,6 miljardia kristittyä ymmärtää asian samoin minun kanssa.
Sinun käsityksesi mukaan kastettiin ensi kertaa ihmisiä vasta 1500-luvulla anabaptistien toimesta.Helluntailaisten kaste on UUDESTIKASTE!!!
Löytyykö Raamatusta että olisi käsketty kastamaan upottamalla uudestaan esim. simon noita?
UUDESTIKASTE on Raamatun ulkopuolinen oppi jonka perustus ei Jumalan sana vaan uudestikastajien oppi. - Kaukana hauskasta
Pe.ku kirjoitti:
Sanot Mohikaania tosikoksi?
Ei hän ainakaan tuon viestinsä perusteella ole tosikko vaan ihan huumoria siinä mukana, epätietoinen kyllä.
Sinun viestisi on tosikkomainen kun et osaa siihen asiallisesti vastata.Ainoa asiallinen tapa vastata pekun ketkuviesteihin on todeta, mistä niissä on yleensä kysymys. Niin, mistä niissä on kysymys? VAIN harhaanjohtamisesta!
Tahallinen harhaanjohtaminen ei ole pikkujuttu, pekko. Lakkaa jo aliarvioimasta toisia. Harhaanjohtaminen on valehtelemista. Se on erittäin suurta vääryyttä. usotsä kirjoitti:
Helluntailaisten kaste on UUDESTIKASTE!!!
Löytyykö Raamatusta että olisi käsketty kastamaan upottamalla uudestaan esim. simon noita?
UUDESTIKASTE on Raamatun ulkopuolinen oppi jonka perustus ei Jumalan sana vaan uudestikastajien oppi.No, niinhän se on.
1500-luvulta peräisin oleva tapa osalla kristityistä.
- hellari...
Mielestäni tässä ei kyllä ole korostettuna mikään kasteopetus eikä se että aikuisten tarvitsee taantua vaikka- ja hiekkalaatikkoikään vaan se lapsenomainen aitous ja luottamus suhteessa isään. Kun isä heittää lapsen ilmaan niin lapsi kiljuu innosta ei pelosta kun teitää että isä ottaa varmasti syliin.
Näin minä ainakin ymmärrän.- Eenokki 12
hellari....Kun isä heittää lapsen ilmaan niin lapsi kiljuu innosta ei pelosta
Kun hellarien lapsi on kuullut kuinka vihamielisesti vanhemmat suhtautuvat lapsiin he isän heittäessä ilmaan...ja tietenkin pitää heittää korkealle..lapsi kiljuu kauhusta eikä ole varma kun ei usko, ottaako isä vastaan?
Helluntailaiset heittävät vauvatkin kasteveden mukana tunkioon se on nähty fakta.
- Jumala voi ...
Itsestäsikö tuon sanot?
>>Väärin ymmärretty Raamatun kohtaKasteesta kylläkin, mutta vasta olen tehnyt palstalle aloituksen myös siitä, kuinka kristityt vastoin Raamatun opetuksia nostavat kasteen reippaasti merkittävämmäksi kuin se onkaan.
Raamatun mukaan sen merkitys on aika vähäinen ja vain kuvaannollinen kuten esim. vihkisormus sormessa.- yksin armosta
Pe.ku kirjoitti:
Kasteesta kylläkin, mutta vasta olen tehnyt palstalle aloituksen myös siitä, kuinka kristityt vastoin Raamatun opetuksia nostavat kasteen reippaasti merkittävämmäksi kuin se onkaan.
Raamatun mukaan sen merkitys on aika vähäinen ja vain kuvaannollinen kuten esim. vihkisormus sormessa.Oi joi, vihkisormus ei ole minulle vain kuvainnollinen eikä merkitykseltään pieni - minulla siinä lukee
Korkea Veisu:
8:6 Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki. yksin armosta kirjoitti:
Oi joi, vihkisormus ei ole minulle vain kuvainnollinen eikä merkitykseltään pieni - minulla siinä lukee
Korkea Veisu:
8:6 Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.Vihkisormukset tuli kaupallisuuden myötä ja se oikea arvo on kyllä muulla kuin rahalla mitattavissa.
jopa Jeesuskin Raamatuin mukaan sanoo "Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu."
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.- Kasteesta ym.
Pe.ku kirjoitti:
Kasteesta kylläkin, mutta vasta olen tehnyt palstalle aloituksen myös siitä, kuinka kristityt vastoin Raamatun opetuksia nostavat kasteen reippaasti merkittävämmäksi kuin se onkaan.
Raamatun mukaan sen merkitys on aika vähäinen ja vain kuvaannollinen kuten esim. vihkisormus sormessa."Raamatun mukaan sen merkitys on aika vähäinen ja vain kuvaannollinen kuten esim. vihkisormus sormessa"
Kasteen merkitys uskovalle ei ole vain kuvaannollinen, vaan tapahtumana konkreettinen.
Miksi ihmeessä Uusi Testamentti lähes kaikkien apostolien suulla kehottaa uskovia ottamaan kasteen, jos se on sivuseikka? Ei se ketään pelasta, vaan on merkki kuuliaisuudesta. Kasteen hengellinen merkitys on tosin vielä moninaisempi. Mietipä sitä uudelleen, ystävä hyvä.
Vihkisormus sormessa on merkki avioliitosta avioituneelle itselleen ja muille. Merkki voisi tietysti olla joku muukin yleisesti käytettävä ja näkyvä osoitus avioliitosta.
Kun Jumala teki liiton kansansa Israelin kanssa, Hän antoi aina liiton vakuudeksi jonkin näkyvän merkin.
Jo ennen Israelin kansan olemassa oloa Hän antoi ihmisille lupauksensa vakuudeksi jonkinlaisen merkin.
Jopa velisurmaaja Kainiinkin Hän asetti merkkinsä vakuudeksi Kainin koskemattomuudesta. Kukaan ei saanut kostaa Kainille.
Merkillä eri muodoissaan on monissa maallisissa yhteyksissäkin tärkeä merkitys mm. tunnistettavuuden kannalta. Pe.ku kirjoitti:
Vihkisormukset tuli kaupallisuuden myötä ja se oikea arvo on kyllä muulla kuin rahalla mitattavissa.
jopa Jeesuskin Raamatuin mukaan sanoo "Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu."
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.* HUomaatko sinä lainkaan, että siteeraat itsellesi noita Raamatun kohtia. Sinä se olet kalkittu hauta, päältä olet olevinasi suurikin tekijä tällä palstalla, mutta sismpäsi on täynnä kyynmyrkkyä, ja sen huomaa, ja on siihen asti, ettäs uskot Jumalaan ja Jeesuksen Jumalaksi, ja nöyrryt Hänen dessään tunnustaen, että Jeesus on Herra, ja sinä olet viheliäinen syntinen , joka täällä käytät Jumalan sanaa omiin ilkeisiin ja itsekkäisiin tarkoituksiisi, sinulla on paha epäuskoinen sydän, ja sydämestä lähtee kaikki pahuus, ja sekin, mitä sinä täällä palstalla teet, uskovien kiusankappale ja eksyttäjä ! Ja sun takiasi tulee Jumalan nimi usein häväistyksi ja panetelluksi, pilkkaat ja vähintäänkin murehutat Pyhää Henkeä, jo yksistään siksi, että puhut heistä valheellisesti ja parjaat, itseäsi ylentääksesi !
- Eräs kristitty
Eräs Kristitty ! Valitettavasti Lapsikaste oppi täällä suomessa on yksi pahimpia eksytyksiä ihmisille. Monet suomalaiset uskoo että ,kun Lapsena on kastettu niin taivaaseen pääsy on selvä asia,kyllä Jumala armahtaa syntisen viimeisellä tuomiolla.On pelottavan vaarallista uskoa sellaiseen Jumalan armoon! Jokaisen ihmisen joka haluaa päästä taivaaseen joskus täytyy ottaa uskossa vastaan Jeesuksen tarjoama armo syntiselle,muuten armolla ei ole mitään merkitystä se jää turhaksi! Totuus on tämä jos sinä ihmisenä et halua muuttua mieleltäsi uudeksi ihmiseksi eli uudesti syntyä ylhäältä Jumalan hengestä ,niin olet silloin vielä matkalla kohti ikuista kadotusta helvettiä! Jumala tahtoisi ettei kukaan ihminen joutuisi ikuisesti eroon Jumalan yhteydestä! Siksi olen valinnut Jeesuksen elämääni,sydänmeeni asumaan ihan vaapaehtoisesti ei pakolla! Siis valinta on tehtävä tässä elämässa mikä on meille annettu !Amen!!
- hokkus pokkus
Pekun jutut menee taas pitkospuille kuten yleensäkin, eli kaikki on ennallaan.
Raamattu ei kehoita vastaamaan jokaisen sorkkijan tarinoihin yhtään mitään, eli sekin on ookoo."Pekun jutut menee taas pitkospuille kuten yleensäkin, eli kaikki on ennallaan."
Samaa mieltä.
Välttyäkseen upottavalta suolta, on meidän kaikkien yritettävä pysyä pitkospuilla.Pe.ku kirjoitti:
"Pekun jutut menee taas pitkospuille kuten yleensäkin, eli kaikki on ennallaan."
Samaa mieltä.
Välttyäkseen upottavalta suolta, on meidän kaikkien yritettävä pysyä pitkospuilla.* Ja mitkäs ne pe.kun "pitkospuut" sitten onkaan ? Näin elämän totuuksia ajatellen, kestääkö sun pitkospuut,siinä hetkessä kun on kyse kohadallasi vain yksin sinusta ja siitä, onko asiat Jeesuksen kanssa kunnossa , onko henkohtainen suhde Jeesukseen kunnossa, onko sydämesi pesty Jeesuksen verellä ja onko Pyhän Hengen sinetti sisimmässäsi ! Joka sanoo siellä sinulle, Abba Isä, ja sanooko Henki rinnassasi, olet Jumalan lapsi, . et voi ketään kutsua siihen hetkeen enää, nyt vielä voit, jos tahdot, antaa vihdoin kurjan elämäsi Jeesukselle Kristukselle. Jeesuksen tulon hetkellä, se on yöhäistä, eikä sekään auta, tuleeko Hän salaa vaiko julki, sen tietäminen ei enää auta, kun Jeesus tulee, oletko valmis, Jeesus sanoo, että Hän tulee PIAN.
* Toisten syyttelemine, syyn siirtäminen toiselle, ei enää auta, vaan ykisn se, mikä on suhteesi Jeesuskeen, henkohtaisella tasolla, ei ei sukonnollisuus, ei missä seurakunnassa, olet kahden Jeeussken kanssa, voitko katsoa Häntä silmiin, ja sanoa olevasi uskossa Häneen, ja uudstisyntynyt !
- että siitä vaan
Minkä takia raamattua pitäisi ymmärtää, tai kirjahan se on muitten joukossa ei sen kummempaa.
Mutta jos haluaa ketturoida uskossa niin siitä vaan, mulla on parempaa tekemistä* Aivan niin, Suomi on vapaa maa, ja vappaata on myös valita, uskoako Jeesuskeen vaiko ei, oma on valinta jokaisella. Hyvää yötä nyt nukkmaan, Herran rauhassa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961535- 541053
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403921- 163900
- 56743
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632