Olen jo kauan miettinyt. Onkohan tuollaisella lääkkeellä jotain huonoa jos ottaa joka ilta nukkumaan mennessä pölyallergiaan, eli siis päivittäinen käyttö. Tai lähinnä ehkä 4-5 kertaa viikossa läpi vuoden, vuodesta toiseen. Alkaako vaikutus pienenemään? En itse ole huomannut? Voiko olla huonoksi muulla tavalla? Kuten esim duactista on puhuttu että liian kauan kun käyttää niin limakalvot menee?
Cetirizinin etc. päivittäinen käyttö
9
305
Vastaukset
- nahkis1
Mitään lääkettä ei kannata käyttää kuin pakon edessä,niissä on aina jotain sivuvaikutuksia.
- ekstrapyramiidi
"Mitään lääkettä ei kannata käyttää kuin pakon edessä,niissä on aina jotain sivuvaikutuksia. "
Ensin pitää funtsia mikä on indikaatio, ja tarvitaanko siihen jotain lääkettä vai hoituuko vaiva pois itsestään, kuten esim virusflunssa, oisko joku luontaislääke tai ihan elintarvike sopiva hoitokeino.
Jos vaiva on riittävän hankala ja siihen on olemassa lääke, niin ei kannata antaa tilanteen kehittyä siihen pisteeseen että "on ihan pakko ottaa lääkettä" tai muuten henki lähtee.
Ennen ku ollaan siinä pisteessä niin on paljon järkevämpää tosiaan yrittää löytää omaa vaivaansa helpottava lääke, ja käyttää sitä ainakin kuuriluontosesti. Kaikista lääkkeistä voi ottaa myös selvää mitä sivuvaikutuksia niillä voi olla ja minkälaisten muiden lääkkeiden kanssa, ja pitääkin ottaa koska terkkarilekurit ei aina siihen vaivaudu.
Itse asiassa monet lääkkeet on ihan harmittomia, esim diatsepaami. Ite käytän sitä rauhottumiseen ennen yöunta aina sillon tällön, ja joissain jännittävissä tilanteissa eikä mulle ole KOSKAAN tullu mitään sivuoireita eikä kehittyny riippuvuutta, paitsi jos pari vk käytän, niin sen jälkeen pari yötä voi olla unettomampi mut sen jälkeen homma taas tasaantuu.
Useimmista antibiooteista vatsani ei oo menny sekaisin, ja useimmista käyttämistäni lääkkeistä ei oo tullu mitään.
Pahimmat oireet tuli yli 20 vuotta turhaan käyttämistäni antipsykooteista joita käytin diapamin sijasta vuoden päivät; - lääkäri käytti mua koekaniinina - ne vei multa elämänhalun, ja sai aikaan ekstrapyramidaalisia oireita ja mahdollisesti jotain aivojuttuja, jotka kuitenkin parani jo yli 20 v sitten.
Myös nää "uudemman polven" masennuslääkkeet on monen mielestä arvaamattomia. Tunteiden latistumista ja irrationaalista painonnousua dieetistä huolimatta.
Mutta siis em. kertoo myös sen että lääkkeitä on hyvin erilaisia ja niistä pitää vaan ottaa selvää, kysyä, uskaltaa olla epäluulonen, kieltäytyä jos järki sanoo että nyt kaikki ei oo ihan niinku pitäis.
- kikko aller
Mutta kun on vähän pakko. Elämä on edes siedettävää. Itse päädyin tuohon lääkke seen ja lääkäri muutama vuosi sitten sanoi että hyvä lääke. Resepti piti saada että saisi halvemmalla, mutta se jäi pyytämättä lopulta.
Mut niin.- jooeikannata
Käytin aikoinaan lääkärin luvalla nokkosrokkoon antihistamiinia kun silloin ei vielä ollut selvillä aiheuttaja, mutta epäilen että tuli jotain hermovaurioita siitä, lääkitys oli
päällä koko ajan myös silloin kun otin alkoholia.
Luulisi että pölyallergia on kohtuulisen helposti eliminoitavissa kotioloissa. Kannattais ehkä syynätä sitä sänkyä, pölypunkkeja varmaan.
- Henna
Keuhkolääkärini suositteli minulle ympärivuotiseen käyttöön antihistamiinia allergisen astman vuoksi.
- allergialääke
50 vuotta olen päivittäin käyttänyt ja kyllä limakalvot edelleen on ehjät, eli jatka tarpaan mukaan ihan turvallsin mielin.
- setiritsiini
Cetizinin jatkuva käyttö tuottaa runsaasti sivuvaikutuksia. Ei pidä käyttää. Jokin uudempi valmiste esim. desloradiini saattaa auttaa, jos on todellista tarvetta.
- KunSiltäTuntuu
40 mg päivässä. Lääkärin määräys.
Ei voi olla hyväksi ihmiselle pitkäaikaiskäytössä.- Anonyymi
Mutta jos on pakko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389