Kademielille itäautotietoutta.

Skeida tul perseest

56

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lennä kuuhun

      Jaa mitä? Ei poju sinun linkkisi todista yhtään mitään. Vaan tutkipas tuliperse niitä konepellin alla olevia voimalinjan komponentteja. Vertaile niitä keskenään, niin huomaat kuinka paljon samoja osia näissä konsernin valmisteissa on.

    • söi saippuaa ja...
      • värikoodit ?

        OLiko korin punaisella merkityt osat tilattu jostakin itämaiselta alihankkijalta ja siniset lännestä ja omat sitten vihreellä.


    • >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

      Vähän brassaava topic, mutta kyllähän ne moottorit aika lähelle toisiaan ovat. Ei silti niin samoja, että esimerkiksi Audin 1.8 TSI käy Skoda Ocu 1.8 tilalle.

      Skoda Ocun ja A3:n korit ja alustat ovat hyvin erilaisia mikä ei ole ihme, sillä Audissa näyttäisi olevan paljon alumiiniosia, SKodassa taas periteiden teräskorirakenne, joka on helppo ja halpa valmistaa.

    • Johan on aloitus....

      Meilläpäin katsastusinsinöörikin ajaa Suberpilla. Kai se jotain tietää autotekniikasta?

      • se 13. insinööri

        Ainakin Skeidaa korjatessa oppii...


      • P e n t t i

        Katsastusinssi ajaa sillä mihin hänellä on varaa. Eli Skoodalla.


    • noloja poikia

      Kyllä Skodamies tietää mitä eroa on Audiin, mutta pikku trollit ei sitä tiedä ja niitä on mukava härnätä, voi sitä raivon mittaa kun lapset räjähtää ja vieläpä sellaisetkin joilla ei ole edes ajokorttia.

      • se itäautolaatu

        Näin on - kantapään kautta ja hinausauton perässä Skeidan erot länsiautoihin kyllä selviää.


    • voi reppanoita

      Reppanoilla tekis Audia mieli muttei rahkeet riitä! Sitten kun joutuu nöyrtymään ja tyytymään skodaan, onkin aika aloittaa palstoilla itselle ja muille persaukisille vakuuttelu autojen samankaltaisuudesta. No, saadaanpa me rahamiehet ja premiummerkkien omistajat ainakin naureskella reppanoitten naurettaville itsetunnonkohotus yrityksille!

      • ei rahasta kiinni

        Voisin ostaa vaikka heti käteisellä kaksi uutta isoa Audia pihaani mutta ei, ajan mieluummin paremmalla eli Skodalla. Yeti 1,8 tsi 4X4 ja Fabia ovat taloutemme kulkineet ja laadukkaiksi ja erinomaisiksi todetut. Vain tsekkiläiset tekevät hyvää kokoonpanolaatua ja kaikki pikku detaljit arjen käytön kannalta ovat erittäin hyvin suunnitellut.

        Miksi maksaa neljästä renkaasta tyhjää ylihintaa saadakseen huonommat käyttöominaisuudet?


    • halpa ja hyvä

      No selvää on, että Oktaaviassa on vanhanaikaisen taka-akselin lisäksi vanhanaikainen kori. Se ei liene kuitenkaan ongelma, koska eihän Skodat ole herkkiä ruostumaan.

    • eroavaisuutta

      Hapankaalin tuoksu puuttuu VW:sta ja Audista ja Seatista.
      Skodasta se vielä löytyy.

    • audiskoda

      Koville se ottaa että audikuskit todellisuudessa ajaa skodalla.

    • 130cab

      Kannattaaisi varmaankin hiukan tutustua aiheeseen, mutta ymmärränhän minä sen, että provoksi tuo oli tarkoitettu, olihan?

      Tiedätkö mikä on MQB?

      • skeida tul perseest

        Jos itse ressukka ymmärtäisit et olisi ottanut sitä esille.
        Pohjalevy ei ole sama asia kuin alusta.


      • 130cab
        skeida tul perseest kirjoitti:

        Jos itse ressukka ymmärtäisit et olisi ottanut sitä esille.
        Pohjalevy ei ole sama asia kuin alusta.

        Kerro nyt sinä sitten mitä ihmettä tarkoitit tuossa aloituksessa jossa laitoit A8 alumiinikoriin viittaavan videon ja miä yhteistä sillä on A3 kanssa?

        Tuo viittaukseni MQB oli se, että molemmissa A3 ja ocussa se on, myöskin suurin osa tekniikasta on aivan samaa.


      • 20 + 1
        130cab kirjoitti:

        Kerro nyt sinä sitten mitä ihmettä tarkoitit tuossa aloituksessa jossa laitoit A8 alumiinikoriin viittaavan videon ja miä yhteistä sillä on A3 kanssa?

        Tuo viittaukseni MQB oli se, että molemmissa A3 ja ocussa se on, myöskin suurin osa tekniikasta on aivan samaa.

        Jaha, ed. kirjoittaja on taas yksi niistä ääliöistä, joka kuvittelee saaneensa Audin kun osti Skodan.
        Toivotaan, ettet pety pahasti mutta esimerkiksi A3:ssa suosittua 1.8 TFSI 132 kW moottoria ei ole yhdessäkään Skodassa - se Skodan DSG kun ei kestä 320 Nm:n vääntöä.

        Kuten jo todettiin pohjalevy ei ole sama kuin asia ja vaikka Taavissa ja A3:ssa käytetään VAG:n modulirakenteista MQB pohjalevyä niin ne ovat hyvin erilaisia.
        Kokonaisuutena a3:ssa ja Taavissa ei ole kovin paljon yhteistä osia. Lähtökohtakin on hyvin erilainen: Audi on laatuauto ja Skoda taas halpa itäauto, joka on yritetty tehdä mahdollisimman halvalla.


      • Fjddd
        20 + 1 kirjoitti:

        Jaha, ed. kirjoittaja on taas yksi niistä ääliöistä, joka kuvittelee saaneensa Audin kun osti Skodan.
        Toivotaan, ettet pety pahasti mutta esimerkiksi A3:ssa suosittua 1.8 TFSI 132 kW moottoria ei ole yhdessäkään Skodassa - se Skodan DSG kun ei kestä 320 Nm:n vääntöä.

        Kuten jo todettiin pohjalevy ei ole sama kuin asia ja vaikka Taavissa ja A3:ssa käytetään VAG:n modulirakenteista MQB pohjalevyä niin ne ovat hyvin erilaisia.
        Kokonaisuutena a3:ssa ja Taavissa ei ole kovin paljon yhteistä osia. Lähtökohtakin on hyvin erilainen: Audi on laatuauto ja Skoda taas halpa itäauto, joka on yritetty tehdä mahdollisimman halvalla.

        "Toivotaan, ettet pety pahasti mutta esimerkiksi A3:ssa suosittua 1.8 TFSI 132 kW moottoria ei ole yhdessäkään Skodassa - se Skodan DSG kun ei kestä 320 Nm:n vääntöä."
        Öö... 162kW ja 350Nm ja DSG yhdistelmää löytyy kyllä Octaviasta 2.0 ja 132kW moottori löytyy 1.8 Octavian pellin alta.


      • Öööö...
        Fjddd kirjoitti:

        "Toivotaan, ettet pety pahasti mutta esimerkiksi A3:ssa suosittua 1.8 TFSI 132 kW moottoria ei ole yhdessäkään Skodassa - se Skodan DSG kun ei kestä 320 Nm:n vääntöä."
        Öö... 162kW ja 350Nm ja DSG yhdistelmää löytyy kyllä Octaviasta 2.0 ja 132kW moottori löytyy 1.8 Octavian pellin alta.

        Ainakin maahantuojan ilmoituksen mukaan Taavin 1.8 TSI moottorin teho on 118 kW ja vääntö 250 Nm.

        http://www.skoda.fi/files/pdf/Skoda_Octavia-tekniset.pdf?timestamp=13102013_94256


      • Fjddd
        Öööö... kirjoitti:

        Ainakin maahantuojan ilmoituksen mukaan Taavin 1.8 TSI moottorin teho on 118 kW ja vääntö 250 Nm.

        http://www.skoda.fi/files/pdf/Skoda_Octavia-tekniset.pdf?timestamp=13102013_94256

        On se varmaan joskus ollutkin, mutta uusien Octavioiden tekniset tiedot löytyy tästä:
        http://www.skoda.fi/files/pdf/Uusi_Skoda_Octavia-tekniset.pdf?timestamp=13102013_12718

        Aika "reilua" kaivaa wanhan mallin teknisiä tietoja.
        Kun argumentit loppuu, niin aletaan dissaamaan tai muuten vain wittuillaan.

        Tiesitkö muuten, että Octavia 1.8 TSI Elegancen SVH. on Saksassa enempi kuin A3 1.8 TFSI Atractionin, tosin tuo Audi on nettikaupassa hieman kalliimpi alennuksien kanssa.
        www.autohaus.de
        ...sieltä voi tarkistaa onko tullut maksettua autosta ylimäräistä "Suomi-Premium" lisää.


      • 139cab
        20 + 1 kirjoitti:

        Jaha, ed. kirjoittaja on taas yksi niistä ääliöistä, joka kuvittelee saaneensa Audin kun osti Skodan.
        Toivotaan, ettet pety pahasti mutta esimerkiksi A3:ssa suosittua 1.8 TFSI 132 kW moottoria ei ole yhdessäkään Skodassa - se Skodan DSG kun ei kestä 320 Nm:n vääntöä.

        Kuten jo todettiin pohjalevy ei ole sama kuin asia ja vaikka Taavissa ja A3:ssa käytetään VAG:n modulirakenteista MQB pohjalevyä niin ne ovat hyvin erilaisia.
        Kokonaisuutena a3:ssa ja Taavissa ei ole kovin paljon yhteistä osia. Lähtökohtakin on hyvin erilainen: Audi on laatuauto ja Skoda taas halpa itäauto, joka on yritetty tehdä mahdollisimman halvalla.

        Sori, en omista mitään VW konsernin tuotetta.
        Muutoinkin olet aika pihalla tuossa asiassa.


      • Je ee
        Fjddd kirjoitti:

        On se varmaan joskus ollutkin, mutta uusien Octavioiden tekniset tiedot löytyy tästä:
        http://www.skoda.fi/files/pdf/Uusi_Skoda_Octavia-tekniset.pdf?timestamp=13102013_12718

        Aika "reilua" kaivaa wanhan mallin teknisiä tietoja.
        Kun argumentit loppuu, niin aletaan dissaamaan tai muuten vain wittuillaan.

        Tiesitkö muuten, että Octavia 1.8 TSI Elegancen SVH. on Saksassa enempi kuin A3 1.8 TFSI Atractionin, tosin tuo Audi on nettikaupassa hieman kalliimpi alennuksien kanssa.
        www.autohaus.de
        ...sieltä voi tarkistaa onko tullut maksettua autosta ylimäräistä "Suomi-Premium" lisää.

        On ihan ilmeistä, että sinulle Skoda on se oikea valinta.
        Hyvä niin.


    • 130 runkkukoppi

      Taas yksi Skoda Jorma luulee pohjalevyä alustaksi. Ota nakki kouraan ja tumputa Se helpottaa.

      • Skodisti.

        Sinulla on nakki. Minulla on HK:n sininen. Siksi en tarvitse munanjatketta.


      • 130cab

        Missä ihmeessä olen niin väittänyt, mutta koska et osa erottaa mihin postaukseen olen edes tuon vastauksen laittanut, niin kannattaisi varmaan edes kysyä, kun et nähtävästi ymmärrä.

        Vaikka noin lapselliseen viestiin ei pitäisikään vastata.


      • missä noita kasvaa
        130cab kirjoitti:

        Missä ihmeessä olen niin väittänyt, mutta koska et osa erottaa mihin postaukseen olen edes tuon vastauksen laittanut, niin kannattaisi varmaan edes kysyä, kun et nähtävästi ymmärrä.

        Vaikka noin lapselliseen viestiin ei pitäisikään vastata.

        Älä viitsi, et selvästi ymmärrä mikä ero on pohjalevyllä ja alustalla.


      • Hah mikä trolli
        missä noita kasvaa kirjoitti:

        Älä viitsi, et selvästi ymmärrä mikä ero on pohjalevyllä ja alustalla.

        Et ymmärrä sinäkään, koska fleimaat vaan tuolla asialla mutta et anna parempaakaan tietoa.


      • täydellinen vastaaja
        Hah mikä trolli kirjoitti:

        Et ymmärrä sinäkään, koska fleimaat vaan tuolla asialla mutta et anna parempaakaan tietoa.

        Hoh hoh, missä noita ihan okeasti kasvaa - varmaa on, että isälläsi ainakin on Skoda.

        Pyydä isipappaasi opettamaan hakukoneen salaisuudet. Tässä on nyt hakukoneella haettua tietoa:

        MQB: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

        Tässä tietoa POHJALEVYSTÄ: http://www.autowiki.fi/index.php/Pohjalevy

        Tässä tietoa auton ALUSTASTA: alustarakenteilla tarkoitetaan lähinnä pyöräntuentaa ja jousitusta. Alustarakenteissa käytetyillä ratkaisuilla on suuri vaikutus auton ajokäytökseen ja matkustusmukavuuteen. Auton alustan tehtävä on tasoittaa auton kulkua niin, etteivät kaikki tien epätasaisuudet välity suoraan auton koriin ja matkustajiin. Alustan toinen tehtävä on tehdä autosta mahdollisimman helppo ja turvallinen ajettava, jotta kuljettaja ei menettäisi auton hallintaa ja joutuisi onnettomuuteen.


      • Mersumies
        täydellinen vastaaja kirjoitti:

        Hoh hoh, missä noita ihan okeasti kasvaa - varmaa on, että isälläsi ainakin on Skoda.

        Pyydä isipappaasi opettamaan hakukoneen salaisuudet. Tässä on nyt hakukoneella haettua tietoa:

        MQB: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

        Tässä tietoa POHJALEVYSTÄ: http://www.autowiki.fi/index.php/Pohjalevy

        Tässä tietoa auton ALUSTASTA: alustarakenteilla tarkoitetaan lähinnä pyöräntuentaa ja jousitusta. Alustarakenteissa käytetyillä ratkaisuilla on suuri vaikutus auton ajokäytökseen ja matkustusmukavuuteen. Auton alustan tehtävä on tasoittaa auton kulkua niin, etteivät kaikki tien epätasaisuudet välity suoraan auton koriin ja matkustajiin. Alustan toinen tehtävä on tehdä autosta mahdollisimman helppo ja turvallinen ajettava, jotta kuljettaja ei menettäisi auton hallintaa ja joutuisi onnettomuuteen.

        Eli Octavialla joutuu helpommin onnettomuuteen kuin A3:lla.

        Uudessa S-Mersussa on maailman paras alusta, se oli testissä mm. TM:ssä ja mainittiin että sillä voi ajaa esim. hidastetöyssyjen yli vauhtia hiljentämättä ilman että töyssyä edes huomaa.


      • Harmi..........
        Mersumies kirjoitti:

        Eli Octavialla joutuu helpommin onnettomuuteen kuin A3:lla.

        Uudessa S-Mersussa on maailman paras alusta, se oli testissä mm. TM:ssä ja mainittiin että sillä voi ajaa esim. hidastetöyssyjen yli vauhtia hiljentämättä ilman että töyssyä edes huomaa.

        Eihän nyt Mersua ja Skodaa voi edes verrata keskenään. Aivan ääripäätä..Skeida on vailla arvoa oleva itäauto. On aina ollut ja tulee aina olemaan.Jo nimikäännöskin eli sääli kertoo millaisesta autosta on kysymys..


      • 130cab
        täydellinen vastaaja kirjoitti:

        Hoh hoh, missä noita ihan okeasti kasvaa - varmaa on, että isälläsi ainakin on Skoda.

        Pyydä isipappaasi opettamaan hakukoneen salaisuudet. Tässä on nyt hakukoneella haettua tietoa:

        MQB: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

        Tässä tietoa POHJALEVYSTÄ: http://www.autowiki.fi/index.php/Pohjalevy

        Tässä tietoa auton ALUSTASTA: alustarakenteilla tarkoitetaan lähinnä pyöräntuentaa ja jousitusta. Alustarakenteissa käytetyillä ratkaisuilla on suuri vaikutus auton ajokäytökseen ja matkustusmukavuuteen. Auton alustan tehtävä on tasoittaa auton kulkua niin, etteivät kaikki tien epätasaisuudet välity suoraan auton koriin ja matkustajiin. Alustan toinen tehtävä on tehdä autosta mahdollisimman helppo ja turvallinen ajettava, jotta kuljettaja ei menettäisi auton hallintaa ja joutuisi onnettomuuteen.

        Kerro miten nuo alustan osat eroavat noissa eri merkeissä jotka käyttävät tuota samaa MQB ratkaisua?


      • 130 kuppia juotu
        130cab kirjoitti:

        Kerro miten nuo alustan osat eroavat noissa eri merkeissä jotka käyttävät tuota samaa MQB ratkaisua?

        Oletko käynyt Pisa tutkimuksessa ? Sulla ei toi luetun ymmätäminen toimi alkuunkaan ;))) Pullee näkyy olevan asenne mutta sekin tukehtuu pohojalaasiin perunii....
        Auttaisko jos uusisit "hiilet? ei tarttis koko laturia vaihtaa.......


        Sviddu ehkä jarrulevyt voi olla joissakin malleissa vaihtokelpoisia kaikki muu on erilaista.....


      • 130cab
        130 kuppia juotu kirjoitti:

        Oletko käynyt Pisa tutkimuksessa ? Sulla ei toi luetun ymmätäminen toimi alkuunkaan ;))) Pullee näkyy olevan asenne mutta sekin tukehtuu pohojalaasiin perunii....
        Auttaisko jos uusisit "hiilet? ei tarttis koko laturia vaihtaa.......


        Sviddu ehkä jarrulevyt voi olla joissakin malleissa vaihtokelpoisia kaikki muu on erilaista.....

        En ole ollut mukana tuossa PISA tutkimuksessa koska se on tullut vasta käyttöön vuonna 1997, miksi et kirjoittanut sitä kuten se kuluu isolla?

        Etpä juuri sinäkään osannut vastata, mutta koitappa miettiä miksi tuohon alustaan on menty? Voin jopa vastat sinulle ahan säästön takia, että voidaan suuria määriä tehdä samoihin osiin/osakokonaisuuksiin perustuen.


      • Turo on Helkama
        130cab kirjoitti:

        En ole ollut mukana tuossa PISA tutkimuksessa koska se on tullut vasta käyttöön vuonna 1997, miksi et kirjoittanut sitä kuten se kuluu isolla?

        Etpä juuri sinäkään osannut vastata, mutta koitappa miettiä miksi tuohon alustaan on menty? Voin jopa vastat sinulle ahan säästön takia, että voidaan suuria määriä tehdä samoihin osiin/osakokonaisuuksiin perustuen.

        Älä nyt sotke asioita: MQB on pohjalevy ja alusta on alusta - kaksi eri asiaa siis.
        Taaviskeidassa alustarakenteena on 1.8 TSI mallia lukuunottamatta JÄYKKÄ TAKA-AKSELI. Sitä ei voi asentaa esimerkiksi uuteen A3:een edes pajavasaralla vaikka molemmissa on MQB pohjalevy, mitkä eivät ole edes samanlaiset mitoiltaan.


      • hurlum hei
        Turo on Helkama kirjoitti:

        Älä nyt sotke asioita: MQB on pohjalevy ja alusta on alusta - kaksi eri asiaa siis.
        Taaviskeidassa alustarakenteena on 1.8 TSI mallia lukuunottamatta JÄYKKÄ TAKA-AKSELI. Sitä ei voi asentaa esimerkiksi uuteen A3:een edes pajavasaralla vaikka molemmissa on MQB pohjalevy, mitkä eivät ole edes samanlaiset mitoiltaan.

        Oho poikaa, nyt ammuit omaan varpaaseesi. A3 Audissa on ihan sama taka-akseli kuin Octaviassakin. Vaikka olis mikä pohjalevy tai platformi tai kuuraketin alusta.


      • 130cab
        Turo on Helkama kirjoitti:

        Älä nyt sotke asioita: MQB on pohjalevy ja alusta on alusta - kaksi eri asiaa siis.
        Taaviskeidassa alustarakenteena on 1.8 TSI mallia lukuunottamatta JÄYKKÄ TAKA-AKSELI. Sitä ei voi asentaa esimerkiksi uuteen A3:een edes pajavasaralla vaikka molemmissa on MQB pohjalevy, mitkä eivät ole edes samanlaiset mitoiltaan.

        Tutkippa hiukan asiaa ja tulet huomaamaan, että tuoa A3 mallia saa aivan samoilla akseliratkaisuilla kuin octiviakin.

        Uskallatko lyödä vetoa asiasta?


      • Skodallakin voi
        Mersumies kirjoitti:

        Eli Octavialla joutuu helpommin onnettomuuteen kuin A3:lla.

        Uudessa S-Mersussa on maailman paras alusta, se oli testissä mm. TM:ssä ja mainittiin että sillä voi ajaa esim. hidastetöyssyjen yli vauhtia hiljentämättä ilman että töyssyä edes huomaa.

        ajaa hidastetöyssyjen yli edes niitä huomaamatta. Jäykkä taka-akseli rytyyttää ihan samalla lailla oli töyssy tai ei.


      • se 13. insinööri
        130cab kirjoitti:

        Tutkippa hiukan asiaa ja tulet huomaamaan, että tuoa A3 mallia saa aivan samoilla akseliratkaisuilla kuin octiviakin.

        Uskallatko lyödä vetoa asiasta?

        Onko Skeida Taavissa esimerkiksi tällainen akselisto takana?

        http://www.topspeed.com/cars/audi/2009-audi-a3-ar56441/picture250335.html


        Ei se teidän kaalilaatikko Audi ole, vaikka Golfissa ja A3;ssa vain halvimmissa malleissa on yhdystuki - eli jäykkä taka-akseli.Taavissa se on kaikissa malleissa. 1.8 lukuunottamatta.


      • Traba-Antti
        se 13. insinööri kirjoitti:

        Onko Skeida Taavissa esimerkiksi tällainen akselisto takana?

        http://www.topspeed.com/cars/audi/2009-audi-a3-ar56441/picture250335.html


        Ei se teidän kaalilaatikko Audi ole, vaikka Golfissa ja A3;ssa vain halvimmissa malleissa on yhdystuki - eli jäykkä taka-akseli.Taavissa se on kaikissa malleissa. 1.8 lukuunottamatta.

        Miten voi kirjoittaa noin väritetysti??? Audilla ihan sama juttu kuin Skodalla, halvemmissa malleissa on yhdystukiakseli, kalliimmissa erillisjousitus.

        Mutta pääasia on, että poju joutui syömään sanansa ja myöntämään, että Audi A3:ssa on kuin onkin samanlainen akselirakenne kuin Octaviassa. Joten mitään pajavasaraa ei todellakaan tarvita. Pikkuisen jäitä hattuun siinä provoilemisvimmassa, HAH.


    • Brandyä vai brändiä?

      TEHDÄÄN TÄMÄ NYT KERRALLA SELVÄKSI:

      Skodalla ajava ei koskaan kadehdi mitään Audia. Asia on niin päin, että Audilla ajavat tulevat säännönmukaisesti kiukuttelemaan tänne, kun huomaavat, että Audi on vain ylihinnoiteltu Skoda.

      On siihen laitettu jotain erilaista muovia ja joku kromiosa koristeeksi, mutta tekniikaltaan se eivät ole yhtään sen kummoisempi.

      Ne, jotka ostaa auton vain hintalapun perusteella tai kun ovat automyyjältä kuulleet sen olevan reniumia, nehän tässä ovat autotekniikasta tietämättömiä.

      PREMIUM ON VAIN LAADUN VAIKUTELMAA. Taitavan myyntimiehen iskostama myyntikikka.

      • Tässä faktat

        Skodassa on itäauton romulaatuinen kori ja sisustus. Tekniikka konsernin huonointa. Tämä pännii köyhää Skeidalla ajavaa urpoa.


      • Faktat tässä?
        Tässä faktat kirjoitti:

        Skodassa on itäauton romulaatuinen kori ja sisustus. Tekniikka konsernin huonointa. Tämä pännii köyhää Skeidalla ajavaa urpoa.

        Siis sinua pännii se, että Skoda-kuskia ei pänni. Sopii meille. :)


      • Skodailijat kademiel
        Faktat tässä? kirjoitti:

        Siis sinua pännii se, että Skoda-kuskia ei pänni. Sopii meille. :)

        Älä nyt viitsi: Skodailijat aina uskottelevat Skodien olevan Audeja.
        Audilla liikkuva ei koskaan alennu moiseen.

        Faktaahan on, ettei Audeissa ja Skodissa ole montaa samaa osaa. 90% Skodan osista tulee tsekeistä, siksi laatu on huonoa.

        Jos ette usko niin yrittäkääpä sovittaa Skodanne mitä tahansa osaa A4:ään.


      • Röhönauru
        Skodailijat kademiel kirjoitti:

        Älä nyt viitsi: Skodailijat aina uskottelevat Skodien olevan Audeja.
        Audilla liikkuva ei koskaan alennu moiseen.

        Faktaahan on, ettei Audeissa ja Skodissa ole montaa samaa osaa. 90% Skodan osista tulee tsekeistä, siksi laatu on huonoa.

        Jos ette usko niin yrittäkääpä sovittaa Skodanne mitä tahansa osaa A4:ään.

        Tiukassa on tuo jonkun peelon levittämä urbaanilegenda, että muka 90 % osista tulee Tsekeistä. Osat tulee VW-konsernin alihankkijoilta ympäri maailman, ja yllättyisit, jos tietäisit, kuinka paljon samoja osia autoissa voi olla. (ei, nyt ei puhuta peltiosista, höhöhöhö)

        Mutta miksi audimiehet oikein asuvat täällä skodapalstalla ja kaikin vimmoin yrittävät koko ajan kehua Audia? Onko pakko yrittää tehdä hajurakoa kun on tullut ostaneeksi niin paljon kalliimman auton ja sitten huomata, että ei se niin paljon parempi olekaan?


      • Skeida ei ole Audi
        Röhönauru kirjoitti:

        Tiukassa on tuo jonkun peelon levittämä urbaanilegenda, että muka 90 % osista tulee Tsekeistä. Osat tulee VW-konsernin alihankkijoilta ympäri maailman, ja yllättyisit, jos tietäisit, kuinka paljon samoja osia autoissa voi olla. (ei, nyt ei puhuta peltiosista, höhöhöhö)

        Mutta miksi audimiehet oikein asuvat täällä skodapalstalla ja kaikin vimmoin yrittävät koko ajan kehua Audia? Onko pakko yrittää tehdä hajurakoa kun on tullut ostaneeksi niin paljon kalliimman auton ja sitten huomata, että ei se niin paljon parempi olekaan?

        Tsekeissä ne alihankkijoiden tuotantolaitoksetkin ovat. Sähköosat, 1.2 TSI -moottori, peltiosat, lasit, lamput, sisustus, renkaat, vanteet.

        Nyt käänsit asian päälaelleen. Sokolootailijat uskottelevat toisilleen koko ajan, että kaalilaatikko Tsekeistä on Audi eli sieltä se tulee. Jos Skeidailijat väittäisivät autonsa olevan vaikka laadukas ja kestävä Toyota niin samalla tavalla totuus tuotaisiin esiin.


    • 17+3

      Linkissäsi on audi A8 ei A3. A3:ssa on teräskori jossa joitain alumiini osia painon säästämiseksi kuten myös Skodassa.

      • 4 + 17

        Skeida on pokattua peltiä eikä niissä mitään alumiinosia ole.


      • ruostuva räksä

        Linkissäsi on audi A8 ei A3. A3:ssa on teräskori jossa joitain alumiini osia painon säästämiseksi kuten myös Skodassa.

        Meinasitko niitä kaalilaatikon kuoria, aika reppahousu olet


    • skoda on murhe

      Voi voi kyllä audi on paljon parempi... sentään länsiauto.

      • Samaa paskaa

        Aha. Soikhiopää kaivoi tämän vanhan viestiketjun esille.

        Aletaanpas sitten kinaamaan, missä maassa sitä Audia valmistetaan.
        Unkari?
        Belgia?
        Espanja?
        Slovakia?
        Kiina?
        Intia?
        Indonesia?
        Venäjä?


    • suursuomesta

      Skoda valmistuu venäjällä Kalugassa missä on nykyaikaisimmat ja uusimmat skoda tehtaat.
      Skoda on tarkoitettu itäblokinmaiden käyttöön suomi mukaan lukien.

      • Kyykyssä käy rölli

        Taidat olla kovin Venäjä-mielinen. Eivätkö päästäneet uuden Skoda-liikkeen avajaisiin juomaan ilmaisia kahveita? Olitko liian itäreuhkan näköinen?


    • tietoa viipperälle

      "Kademielille itäautotietoutta. "

      Tojoterpalle tiedoksi, että Tojo on itäautojen itäauto. Takaisinkutsukierteessä kieppuja. Semmoinen sitten kaupasta, jos tykkää karusellista.

    • Sille nauretaan

      Tiedoksi kaikille Skoda- reppanoille: Se nyt on vaan Skoda eikä muuksi muutu.

    • Näin se varmasti on

      Skoda on tarkoitettu itäblokinmaiden käyttöön suomi mukaan lukien

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe