Seinäjoen terveyskeskus

angiinan kourissa

Miksi Seinäjoen terv.kesk. ei pääse lääkärin vastaanotolle,virkailijat poimivat sairaitten joukosta ne joiden pärstäkerroin on kelvollinen.
Odotusajat ovat aivan hirveitä istuin 9 ja puolituntia kävi sääliksi kun yli 80 mummut olivat saman ajan syömään ei pääse ja paikassa ei ole baaria tai ruokalaa.
Onko tämä nyt sitä sote uudistusta,onkohan kaikki järki tallella.Ei ainakaan paremmaksi ole terveydenhoito mennyt,ennen pääsi edes lekurin vastaanotolle nyt naiset jotka ei tiedä mistään mitään ohjaa kotiin syömään puranaa. Ja kaiken huipuksi kun menen lääkäritalolle on minulla erittäin pitkälle edennyt angiina jota tämä terv.kesk. fröökynä ei voinut ottaa edes nielunäytettä.
Lisäksi harjoittelijalle sanotaan että poimi sieltä soitettavilta ne helpoimmat.voi helvetti sentään.

39

5533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsi poikki

Ainahan se on tota ollut. Joskus meni käsi poikki ja istuin 8 tuntia ennenkuin pääsin lääkärin vastaanottoon.

• pää nippusiteillä

Menin sinne pää kainalossa, istuin odotuspenkillä 10 tuntia ja käskivät lähtemään kotiin. Buranatkin oli loppuneet varastosta.

• Gebbesdy

Jokuhan tässä systeemissä mättää ja pahasti, mutta päättäjät luikertelevat vastuusta kummallisten epäselvien sanahelinöiden taakse. Puhuvat sellaista jargonia, jota tavallinen ihminen hahmota, ja jota täten ei kykene kyseenalaistamaan.

Kun Taneli Tavis ottaa epäkohtia esiin, tulee kyllä vastausta kuin apteekin hyllyltä: "Epäkohta on käsittelyssä ja ratkaisua ollaan juuri valmistelemassa siinä ja tässä instanssissa". Justiinsa joo. Ja tämän 'valmistelun' jälkeen asiakkaat istuvat siellä tk:n päivystyksessä taas keskimääräisesti tunnin enemmän kuin vuosi sitten.

Perheemme jäsenet ovatkin siirtyneet yksityselle puolelle jo vuosia sitten, onneksi pystymme rahallisesti siihen, ei sitä päivystyksen kyykyttämistä ja nöyryytystä enää jaksa. Mutta jonain päivänä kun olemme eläkkeellä ja käytettävissä olevat rahavarat ovat pienemmät, joudumme turvautumaan julkiseen terveydenhuoltoon. Ja sitä päivää en haluaisi nähdä.

• Terveilinä

Mekin käytämme yksityistä. Mielestäni on hienoa, että yhteiskunta tukee kela-korvauksin mahdollisuutta käydä yksityislääkärillä.

• Ällistynyt

Kävin ensimmäistä kertaa uudessa päivystyksessä ennen klo: 3.00 yöllä, koska avopuolisoani lyötiin baarissa niin pahasti kasvoihin. Odotustilassa ei ketään, vastaanotossa olevatkin vaan naureskelivat. En olisi uskonut tunnin odotuksen jälkeen soitettiin hoitaja nappia ja kysyttiin mikä kestää, tuumasivat vaan että 3 tunnin jono. Ei herran jumala! Miehelläni luultavasti aivotärähdyskin, oli pakko tunnin odottelun jälkeen lähteä kotiin kun miehelleni tuli niin huono olo ja huippasi. Toinen silmäkulmakin paisuksissa ettei silmää saanut auki. En oikeasti ymmärrä :/ ja kiireelliset tapaukset menevät kuulemma edelle.

• kyllästynyt

Aivan perseestä koko touhu, koko päivä menee aina istuessa ja sitten lyödään buranaa kouraan

• h.omo s. apiens
        kyllästynyt kirjoitti:

Aivan perseestä koko touhu, koko päivä menee aina istuessa ja sitten lyödään buranaa kouraan

Köyhät joutaa kuolemaan, rikkaat voivät mennä yksityislääkäreille, ehtivät kuolla myöhemminkin.

• pienihuomio

tuohon aikaan yöllä olitte kyllä keskussairaalan puolella, ei tk:n

• kielipuolipotilas

Olen siellä päivystyksessä viettänyt kokonaisen yön odottamassa ja seurasin tilannetta. Väkeä oli kyllä paljon mutta aika kului keskinäiseen seurusteluun ja rupatteluun.
      Hommat etenee niin että joku tulee vaikka ottamaan verikokeen ja sitten nänellä on parin-kolmen tunnin rupattelutauko ja sillävälin potilas odottelee useita tunteja kunnes seuraava hoitaja on useita tunteja rupateltuaan tulossa ottamaan vaikka virtsakokeen ja palaa taas rupattelemaan ja potilas taas odottelee useita tunteja seuraavaa toimenpidetta.
      Tahti tosiaan oli sellainen että 5min töitä ja 2-3 tuntia keskinäistä rupattelua ja seurustelua Potilaalla kuluu odotellessa helpolla 8-10 tuntia joista varsinaista aktiivista hoitoaikaa max. 20-30min

• kielipuolipotilas

Ai niin yhdessäkin huoneessa/kopissa oli 3 hoitajaa jotka koko sinä 10 tunnin aikana jonka siellä olin olivat 8 tuntia yhteen kyytiin samalla istumalla jonka koko ajan rupattelivat keskenaan mutta minkäännäköistä työntekoon viittaavaa en koko aikana huomannut tapahtuvan.
        Jossainvaiheessa sitten oli vahdinvaihto ja tuli uudet 3 hoitajaa jotka jatkoivat samaa "työtä" johon edellisen "tiimi" oli jäänyt.

Tuttu hoitaja vaihtoi terkkarista yksityispuolelle kun sai paremman palkan mutta kiroili kun siellä on tiukka työtahti ja terkkarissa ei tarvinnut tehdä yhtikäs mitään jos ei halunnut. Kaikki oli omasta halusta kiinni. Toiset tekikin töitä, toiset ei.

• hiarkkia

Ootta liian kilttiä. Mä oon marssinu suoraan aina tiskille ja vaatinu heti päästä lääkärin puheille. Jos on sanottu että mee orottamahan, niin mä oon kysyny lääkärin nimen ja marssinu sen huoneesehen. Joskus on joku lääkäri jotain mussuttanut, mutta kun olen lyönyt nyrkin pöytähän ja aina on joku lääkekuuri kiriootettu ja tarvittavat näyttehet otettu. Labrahankin ne on ohojannu, enkä siäläkää oo jaksanu orottaa vaan marssinu suoraan akkojen puheille, että näyttehet nyt ja sassihin, eikä mulla oo aikaa orottaa. Yks akka otti kerran koville, mutta joku nuori likka sitten tuli ja sain näyttehet otettua. Mä oon aina etuullu ja tuun etuulemahan jatkoskin. Kun vaan sanoo tarpeheksi lujalla äänellä ja kattoo vihaasesti päälle, niin aina onnistuu. Kun ei turhaa kysele lupia ja marssii aina vaan etehenpäin ja aukoo ovia, niin kyllä siältä aina joku lääkäri kerkiää.

• nursery

Sillä lääkärimäärällä, mikä terveyskeskuksessa on saataisiin jonot purettua, jos vain hyvää tahtoa olisi. Ensiksi johtava lääkäri vaihtoon. Tilalle henkilö, joka myös valvoo alaisiaan. Laiskat lääkärit heti pellolle, uusia kyllä saa. Terveyskeskuksen nykytoiminnalla vain ja ainoastaan turvataan yksityispuolen lääkäreille riittävästi potilaita. Homma on sairasta, vai mitä??

• mietin vaan

Jotain on kyllä vialla...kun homma ei oikein toimi. Mutta "maallikkona" paha mennä sanomaan mikä! Työtahti on kaikilla "yksityisillä" kovempi, joskin yleensä myös palkka parempi. On se sitten ala mikä hyvänsä. Olisiko niin, että ne joita ei oikein se työnteko kiinnosta, jää kunnan/kaupungin listoille. Saa palkkaa, mutta kukaan ei tosiaan valvo sitä toimintaa, eikä oikein välitä. Ja kun kukaan ei valvo, siellä yleensä vallan ottaa ne jotka ei halua töitä tehdä. Ja he kontrolloivat myös muita, ettei vaan kukaan tee liikaa, ettei kaikilta aleta vaatia samaa. Ja silloin toiminta on toivottoman tehotonta. olisiko tässä jotain ajatusta?

• Seppo53

Kyllä se on just työtahdin kanssa ihan päinvastoin kuin mitä väität

• Jatkotutkimus

Ne samat lääkärit muuten jotka siellä terkkarissa notkuu tekee työpäivän jälkeen urakalla hommia yksityisellä puolella.

• p.otilas

Miksei kaupunki palkkaa konsulttia tutkimaan mikä t.keskuksessa mättää. Luulis kiinnostavan mihin rahansa laittavat, tai sitten ei.

• kauanko ootit?
        p.otilas kirjoitti:

Miksei kaupunki palkkaa konsulttia tutkimaan mikä t.keskuksessa mättää. Luulis kiinnostavan mihin rahansa laittavat, tai sitten ei.

Toivottavasti Ilkka-lehti tekee tutkivaa journalismia ja laittaa toimittajansa tekemään jutun jossa toimittaja oottelee sjoen terveyskeskuksessa apua - Voisi tapahtuakin jotain edistystä kun tulisi mahdollinen nysvääminen julkiseksi.

• Tutkiva journalismi
        kauanko ootit? kirjoitti:

Toivottavasti Ilkka-lehti tekee tutkivaa journalismia ja laittaa toimittajansa tekemään jutun jossa toimittaja oottelee sjoen terveyskeskuksessa apua - Voisi tapahtuakin jotain edistystä kun tulisi mahdollinen nysvääminen julkiseksi.

Hyvä pointti. Yleensä kiusallinen julkisuus saa asian hoitoon vipinää.

• 9 ja 1/2 tuntia????
        Tutkiva journalismi kirjoitti:

Hyvä pointti. Yleensä kiusallinen julkisuus saa asian hoitoon vipinää.

Ei voi olla totta!

"Odotusajat ovat aivan hirveitä istuin 9 ja puolituntia kävi sääliksi kun yli 80 mummut olivat saman ajan syömään ei pääse ja paikassa ei ole baaria tai ruokalaa."

Seinäjoki - 24 tuntia hyvää elämää !

• Oippa
        p.otilas kirjoitti:

Koko terveydenhoitojärjestelmä Suomessa on lääkäreiden peukalon alla. He pitävät huolen siitä, että lääkäreistä on aina pula. Kun tk:t eivät toimi, rahastus tapahtuu yksityisellä puolella.

• Anonyymi
        kauanko ootit? kirjoitti:

Koska Ilkka-lehti tekee muuta, kun vanhoja uutisia?

• Kukkuu

Laitetaanpa tosiaan tusina lääkäreitä päivystämään iltaisin, sehän se edullista olisi tässä konkurssissa. Aina päivystyksessä on saanut istua. Menkää yksityiselle, jos ei perslihakset kestä. Tk:ssa sekä hoitajat että lääkärit tekee väh. tuplasti töitä privaattipuoleen verrattuna, nimim. molemmissa työskennellyt.

• Työntekijä

Kiitä Seinäjoen kaupungin päättäjiä.

Täältäkin löydät viestejä siitä mihin ne rahat menee. Jalkapalloilut ja muut on nyt tärkeämpää kuin seinäjokisten terveys.

Asiakkaita palvellaan niillä resursseilla mitä on. Kaikesta säästetään ja leikataan. Mutta sitten laitetaan miljoonia jalkapalloon ja muuhun turhuuteen.

Mieti ensi kunnallisvaaleissa tarkemmin ketä ja mitä arvoja äänestät.

• Sitä odotellessa

Niinpä jalkapalloon rahat menn näinä kurjina lamaiakoina.

Ei pitäisi olla kova homma laittaa terveyskeskusajanvaraus nettiin.

• sipuli

Eipä ne hoitajat voi sielä mitään tehdä ellei lääkäri anna ohjeita.. Vai oisko parempi, että hoitajat hoitaa ensin ja sitten tohtori sanoos että väärin meni..? TOisekseen lääkäreillä voi olla joku toimenpide menossa missä kestää aina aikansa. Lisäksi se aika jos niitä ei näy voi mennä toisen lääkärin konsultoimiseen. Itse ollu lapsen kanssa joka loukkaantui pahoin ja kaksi lääkäriä tuhersi siinä pitkälle toista tuntia. Siellä odotustilassa sitten huokailtiin jonkun flunssan kourissa, että kun ei saa apua. Syyttävä sormi on kuitenkin aina se mikä kiittää kun avun saa.

• Arvosana 4-

uusi y-talo paljon huonompi kuin vanha. Ennen pääsi lääkärille, nyt 6 kk.n päästä !! Ennen sai aina ihmisen puhelimeen vastaamaan. Johto vaihtoon !! Ja toimivammat systeemit tilalle. Omahoitajia ei tarvita! Lääkäreitä kylläkin. Miten voi olla niin vaikeaa päästä lääkärille ?? Muualla tilanne toinen. Mitä nyt olet eri puolilta Suomea olevien ihmisten kanssa jutellut. Ja esim. päivystykseenkin saa ajan ! Esim. Tuusulassa. Siellä ei tarvi mennä odottamaan 9.ksi tunniksi. Aamulla soittaessa akuuttilääkäri aikaa, niin ajat aina täynnä....

Ja kielitaidottomat ulkomaalaiset pois lääkärin tehtävistä. Aloittakoon siivoamisesta niin oppivat Suomen kielen.

• s.hento

Ja vielä oma ministeri hoitaa alan asioita. Hävetkää kaupungin päättäjät. Oon joskus kuullu, että yksityiset tarjoaa ilmaisia aikoja kaupungin päättäjille.

• p.uoskari
        s.hento kirjoitti:

Ja vielä oma ministeri hoitaa alan asioita. Hävetkää kaupungin päättäjät. Oon joskus kuullu, että yksityiset tarjoaa ilmaisia aikoja kaupungin päättäjille.

Thkää valitus oikeusturvalautakuntaan, vai mikä se nyt oli. Aikaisemmin on valitettu sossun pitkistä jonoista. Niin ja myös kunnallisesta hammashoidosta.

• s.h. valkoinen
        p.uoskari kirjoitti:

Thkää valitus oikeusturvalautakuntaan, vai mikä se nyt oli. Aikaisemmin on valitettu sossun pitkistä jonoista. Niin ja myös kunnallisesta hammashoidosta.

Ennen sanottiin, että kun ei saa lääkäreitä terveyskeskukseen. Nyt kun on lääkäreitä riittävästi, niin ei jonot lyhene vieläkään. Eikö kaupunki voisi tutkia, miksi homma ei toimi??

• yyssä

Y-talo ei ole terveyskeskus. Se on sekä keskussairaalan että terveyskeskuksen käyttämä talo. Talossa on tk päivustys ja vastaanotto ja tk n vuodeosastoja. Sitte on keskussairaalaan ea ja terveydnhoitopalvelut keskussairaaalan esim. Labra ja röntgen. Y-talo ei ole siis sama kun tk. Laboratoriota ei ole tk lla vaan tkn potilaat köyväöt keskussairaalan tarjoamassa palvelussa.

• Soita heti aamulla

Oppikaa soittamaan 8 jälkeen terkkariin.
      He soittavat pian takaisin ja antavat ajat.

• KeinotLoppu

Lääkäriapua ei nykyään saa seinäjoelta mistään. Ei yksityiseltä, eikä muualtakaan. Olen saanut kovat iskut käteeni ja itse veikkaan hiusmurtumaa ja lihasrepeymää. Kovat tuskat ollu monta kk eikä kukaan suostu kattomaan tai edes kuuntelemaan mikä vikana ja mistä tullut. Ainoa mitä tekevät niin, omat johtopäätökset ja vihasena potkivat pois. Nyt on 3kk mennyt.. vielä kk eteenpäin niin lyön kirveellä ranteesta poikki. Joko sitten rupeaa kiinnostamaan. Saanpahan samalla kovat kivut pois..

• laajavaasaan

ja pitäisi olle kysymys laadukkaasta laajasta yhteispäivystyksestä Seinäjoen keskussairaalassa? nämä kaikki palautteet Vaasan keskussairaala rekisteriö. Voi käydä niin, että Seinäjoki jää siltikin nuolemaan näppejä. Sellaista huhutietoa on ilmassa.

• seinäjoenpuutteet

Seinäjoen keskussairaalan päivystys ei vain toimi. Rehulalle viestiä tästä. Voistte käydä katsomassa, miten Vasan yhetispäivystys toimiin. Potilaista ei jätetä heitteille. Vielä perään lääkäri soittaa lisäohjeita. tämä ei ole tietenkään ihme. Onhan ensihoidon ylilääkäri siellä maan yksi parhaimmista.

• vaasahuippupäivystys

Juuri alkuviikosta lapsenlastani hoidettiin Vaasan keskussairaalan päivystyksessä. Parempaa hoitoa tuskin olisi saanut missään muualla Suomessa. Vaasaan kuuluu laajakeskitetty päivystys!

• Häivyin

Jep. Näin täällä seinäjoella keskussairaalan päivystykses toimitaan, eli kirurgi lähettää vihaiset terveiset hoitajan kautta kun itse liian vihainen tulemaan paikanpäälle ja kattomaan mikä vikana. Hoitaja käski painumaan vittuun ja menemään muualle. Että näin täällä..

• jabajee

ja uusi sote mitä nyt kaupunkiin niiiiin haluttiin vain huonontaa sitä itse kaupunkilaisten osalta kun yö ja ilta saati sitten viikoloppupäivystyksessä käy koko maakunta...häh...toki rannikolle nyt jää oma 24

• HinttiJoupista

Mulla kans kävi niin hassusti että odottelin terveyskeskuksessa 5 tuntia
      aamu 9 tulin ja noin klo: 14.00 tuli vanhempi nais hoitaja mun eteen ja osoitti ensin mua ja sitten ulko-ovea ja sanoi kovalla äänellä että painu jätkä vittuun täältä, täällä ei oikeen Vaasalaisista tykätä. Mä yritin kyllä sanoa että oon Seinäjoelta mutta ei se uskonu, sano vaan että oot niin hinttarin näkönen jätkä että Vaasasta oot ja nyt painu helevettin täältä ja vähä äkkiä....

• Anonyymi

Se ei oo ikinä toiminut eikä toimi nykypäivänäkään, ja lääkäreiden tasi ei kyllä ole mikään kehuttava

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      250
      3552
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      132
      2559
    3. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      15
      2045
    4. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      225
      1872
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      347
      1851
    6. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      57
      1448
    7. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      49
      1404
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      111
      1140
    9. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      103
      1127
    10. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      70
      1126
    Aihe