Äsken käydessäni jenkkiä katsastamassa käsijarru ei oikein tasaisesti ottanut, niin katsastusmies arveli ,että "automaatin kanssa käsijarru tapaa olla vähän hankala homma.."
-En viitsinyt herrallle huomauttaa, että niillä kahdella ei ole kyllä pätkänkään vertaa tekemistä toistensa kanssa!
Automaatti & käsijarru
18
4259
Vastaukset
- Suikkaväärinpäin
Se suikkapää kyllä tarkoitti sitä et automaatti autoilijat ei yleensä muista käyttää käpyä ja sen takia ne ei kunnolla toimi.
- porrke
Niin, minun automaatin seisontajarrua käytetään kerran vuodessa. Melko käsittämätöntä on että sitä edes tarkistetaan.
- Kaupan päälle
Melko käsittämätöntä, että autosi seisontajarrua käytetään vain kerran vuodessa. Onko se muun ajan museossa?
- carporat
Itse muistan kaasariaikoina kauan sitten, kun katsastusmies kehotti säätämään ne seos- ja ilmaruuvit kaasarin kyljessä, menee kuulemma vähemmän bensaa!
Ei käsittänyt kaasuttimen tekniikasta suikkapää, että nuo vaikuttavat vain joutokäynnin arvoihin , ei mihinkään auton ajokulutukseen tippaakaan.- Käsi ja jalkajarru
Ei sitä automaatin P asentoa ole tarkoitettu pitämään koko autoa paikoillaan, vaan lukitsemaan vaihteisto. Sen takia myös automaatissa on seisontajarru, joka on tarkoitettu pitämään auto paikoillaan. Mut eihän uusavuttomat imbesillit sitäkään ymmärrä.
- Kelpo Mies
"Ei käsittänyt kaasuttimen tekniikasta suikkapää, että nuo vaikuttavat vain joutokäynnin arvoihin , ei mihinkään auton ajokulutukseen tippaakaan."
Itse asiassa, kyllä ne ja juurikin ne vaikuttavat polttoaineseoksen koostumukseen myös moottoria kuormitettaessa.- throat3
Ei vaikuta, koska tyhjäkäyntipiiri on erillinen .Varsinaiseen kulutukseen peruskaasarissa vaikuttavat a)pääsuutin b) bensanpinnan taso uimurikammiossa.
Ei moottoria kuormiteta tyhjäkäyntipiirin kautta, se estää vaan auton sammumasta.
Kiihdytyspumppu antaa lisäannoksen kaasuttaessa.
Tyhjäkäyntipiiri toimii silloin kun kurkku on tukossa , läppä kiinni.
- ....................
"Ei sitä automaatin P asentoa ole tarkoitettu pitämään koko autoa paikoillaan, vaan lukitsemaan vaihteisto. Sen takia myös automaatissa on seisontajarru, joka on tarkoitettu pitämään auto paikoillaan. Mut eihän uusavuttomat imbesillit sitäkään ymmärrä."
Tietoviisaat taas äänessä.. Vaihteisto lukitaan juuri sen takia, että auto pysyy paikallaan, koska varsinaisen vaihteen varaan automaattia ei voi jättää !!! Vai minkä muun takia P asento sitte on? :P
Tosin käsijarrua kannattaa käyttää etenkin, jos parkkeeraa mäkeen.- Jankkaamitäjankkaat
Ja v..tut lukitaan koko auto vaan pelkkä vaihteisto. Seisontajarru on sitä varten, et auto pysyy paikoillaan. Et ole ikinä tainnut nähdä, millainen se vaihteiston lukitusmekanismi on. Jos sellaisen näkisit, et enää jättäisi autoa pelkän P-asennon varaan. Miksi automaatissa on seisontajarru, jos vaihteiston P-asento kerran riittää. Ja miksi mun auton ohjekirjassa lukee: "kytke aina seisontajarru pysäköidessäsi. Vaihteiston P-asento on tarkoitettu vain vaihteiston lukitsemiseen".
- niin metsä vastaa
Niin, mutta nämä neropatit ei siltikään ymmärrä, miksi katsastuksessa vaaditaan sen toimivan! Ei se katsastusmies sitä ilkeyttään vaadi. Miksi tällainen keskustelu yleensä sallitaan? Tämä katsastuskanava on niin täynnä asiaatuntemattomia äljäkkeitä. Minä ainakin luotan ammattitaitoiseen, puolueettomaan (vielä toistaiseksi), suomalaiseen katsastukseeen.
- kirjaviisas
" Ja miksi mun auton ohjekirjassa lukee"
Ja varmaan noudatat kaikkia muitakin ohjeita, tarkistat ilmanpaineet ennen ajoon lähtöä, et ryntäytä moottoria ennen kuin se on normaalilämpötilassa ja mitä lie typeyyksiä siellä kirjassa on. Vaihdelaatikon lukitseva tanko on varmasti paksumpi kuin tikku jolla jarrukengät pysyy paikoillaan. Olet puolittanut huoltovälin kun ajat raskaissa olosuhteissa (Suomi).. .- kylmänä ryntäyttäjä
Tuo kirjaviisastelija koslas minulle, vingutan sitä kylmänä ja ajan juuri toisin kuin kirjassa sanotaan. Katso sitten uutta ilmettäs peilistä.
- Kaupan päälle
Joissain jenkeissä seisontajarru on suunniteltu ja rakennettu toimimaan siten, että se kiristää ensin toisen puolen jarrua ja sitten vasta alkaa kiristämään toista puolta. Mittarilla mitattaessa voi käydä niin, että sen puolen jarru, jota ensin kiristetään ehtii lukkiutumaan ennen kuin toinen puoli ehtii kunnolla mukaan.
- jäminki
Jenkit eivät ole koskaan osanneet autoihin käsijarruja tehdä.
Jo Ford Mustangissa aikoinaan jäi kahva käteen, jos siihen koski.
Nykyisissä chryslereissa humahtaa seisontajarrun pedaali pohjaan
ja mitään ei tapahdu. Saattavat jotenkuten toimia tehtaalta lähtiessä.
Kun alunperinkin surkeaan seisontajarruun lisätään automaatti ja
käyttäjäksi typerys, joka ei käytä käsijarrua koskaan, saadaan se
täysin toimimattomaksi. Depiili jättää aina autonsa vaihteiston varaan.
Tämä depiili on yleensä partainen läskimaha, joka on katsastuksen
ja korjaamoiden suurin riesa. On saattanut harrastaa myös bodausta
anabolisten steroiden voimalla. Olemus on uhitteleva. Saattavat tulla
oikein porukalla jenkkiromupaskojansa esittelemään. Eivät suostu
uskomaan, että siinä kyrvänjatkeessa voisi mitään vikaa olla.
Ihratynnyri on omasta mielestään oikein letkeä ja reilu veikko, muiden
paitsi kaltaistensa mielestä idiootti. Ja varsinkin jenkeissä heitä
riittää. - p-asentoon
jäminki kirjoitti:
Jenkit eivät ole koskaan osanneet autoihin käsijarruja tehdä.
Jo Ford Mustangissa aikoinaan jäi kahva käteen, jos siihen koski.
Nykyisissä chryslereissa humahtaa seisontajarrun pedaali pohjaan
ja mitään ei tapahdu. Saattavat jotenkuten toimia tehtaalta lähtiessä.
Kun alunperinkin surkeaan seisontajarruun lisätään automaatti ja
käyttäjäksi typerys, joka ei käytä käsijarrua koskaan, saadaan se
täysin toimimattomaksi. Depiili jättää aina autonsa vaihteiston varaan.
Tämä depiili on yleensä partainen läskimaha, joka on katsastuksen
ja korjaamoiden suurin riesa. On saattanut harrastaa myös bodausta
anabolisten steroiden voimalla. Olemus on uhitteleva. Saattavat tulla
oikein porukalla jenkkiromupaskojansa esittelemään. Eivät suostu
uskomaan, että siinä kyrvänjatkeessa voisi mitään vikaa olla.
Ihratynnyri on omasta mielestään oikein letkeä ja reilu veikko, muiden
paitsi kaltaistensa mielestä idiootti. Ja varsinkin jenkeissä heitä
riittää.Katsastutin autoni tänään ja inssi yritti saada avaimen pois virtalukosta väkisin automaattivaihteiston ollessa vapaalla asennossa.ei tainut olla kokemusta automaateista pojalla.
- Autoilija vai?
p-asentoon kirjoitti:
Katsastutin autoni tänään ja inssi yritti saada avaimen pois virtalukosta väkisin automaattivaihteiston ollessa vapaalla asennossa.ei tainut olla kokemusta automaateista pojalla.
Niinpä niin. Katsastuksessa pitää myös tarkastaa ettei avain lähde irti muussa kuin 0-asennossa. Ja automaateissa vain P-asennossa.
- huh hellettä
Autoilija vai? kirjoitti:
Niinpä niin. Katsastuksessa pitää myös tarkastaa ettei avain lähde irti muussa kuin 0-asennossa. Ja automaateissa vain P-asennossa.
Ehhee, nii juttiita. Eipä näillä palstoille kirjoittelevilla ole tekniikasta omakohtaista kokemusta kun istuvat vielä vanhempiensa kyydissä.
- vitun tietäjät olette
Autoilija vai? kirjoitti:
Niinpä niin. Katsastuksessa pitää myös tarkastaa ettei avain lähde irti muussa kuin 0-asennossa. Ja automaateissa vain P-asennossa.
Niin mutta kun herra yritti niin maan penteleesti repiä avaimen väkisin irti.eikö pari reipasta nykäsyä riitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006