Länsimäki

maalinauhantie 10

Minkälainen paikka? Asuuko yhtään suomalaista ko. talossa? Vav tarjosi asuntoa, kokemusta Oulunkylästä, Kontulasta, Hakunilasta, Mellunmäestä, tuskin ainakaan pahempi paikka asua.. :)

Onko meno kovin rauhatonta, pitäisi saada kuitenkin nukuttua että pääsee aamulla töihin.

72

10103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nokaapu

      Ostari pyhittety muslimeille,kokoontumistiloja y,m pizzerioita,jos tykkäät kaapukansasta muuta sinne.

    • lapaluun väliin

      Mannejen kanssa pääsee leikkimään puukkohippaa vaikkei haluisikaan.

      • onnela ?

        Kumpikaan edellisistä vastaajista ei ole täyspäisiä.Ostaria ei ensinkään ole ja siitä on vuosia kun olen manneja täällä nähnyt.Rauhassa saat kulkea.Maahanmuuttajia on paljon, mutta niin se taitaa olla aina siellä, missä on vuokra-asuntoja. Ns. kotimaiset syrjäytyneet örveltää maksupäivinä. Siis varsin tavallinen lähiö. Suurin osa kunnon sakkia.


      • Anonyymi
        onnela ? kirjoitti:

        Kumpikaan edellisistä vastaajista ei ole täyspäisiä.Ostaria ei ensinkään ole ja siitä on vuosia kun olen manneja täällä nähnyt.Rauhassa saat kulkea.Maahanmuuttajia on paljon, mutta niin se taitaa olla aina siellä, missä on vuokra-asuntoja. Ns. kotimaiset syrjäytyneet örveltää maksupäivinä. Siis varsin tavallinen lähiö. Suurin osa kunnon sakkia.

        Hyvä paikka asua, kokemusta 12 v


      • Anonyymi
        onnela ? kirjoitti:

        Kumpikaan edellisistä vastaajista ei ole täyspäisiä.Ostaria ei ensinkään ole ja siitä on vuosia kun olen manneja täällä nähnyt.Rauhassa saat kulkea.Maahanmuuttajia on paljon, mutta niin se taitaa olla aina siellä, missä on vuokra-asuntoja. Ns. kotimaiset syrjäytyneet örveltää maksupäivinä. Siis varsin tavallinen lähiö. Suurin osa kunnon sakkia.

        olen samaa mieltä suomalaiset hörhöt örveltää siellä ja tekee rikoksia,uhkailee muita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä paikka asua, kokemusta 12 v

        Minekin aasuunu joo pitkäön . Oon mukaaavaa jaja saan hyvin nukuuttuaa päivisiin.

        Liikavö j ön jahviloita ja basaareja ja moskeijoita


      • Anonyymi

        Ei ole manneja vain somppuja.


      • Anonyymi

        Ei asu enää Länsimäessä manneja, ei ainakaan ykköspuolella. Kakkospuolella Tykkikujalla (ei Lumon Tykkikuja 3:ssa) saattaa asua, siellä perällä. Joku mummo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole manneja vain somppuja.

        Joo....... somalit prkele....takasin vaan sinne mistä ovat tulleetkin. Maassa maan tavalla ei kuulu heidän ominisuuksiin.


    • Kauheeta on

      Tavallinen lähiökö? Asuin viisi vuotta ko. alueella ja sinä aikana kellariimme murtauduttiin kuusi kertaa, poikani lukittu polkupyörä varastettiin koulun pyörätelineiltä kolme kertaa, kerran se tosin löytyi maahanmuuttajan parvekkeelta ohikulkijan vinkin perusteella. Viisi vuotiaalta pojaltamme vietiin rappukäytävässä turpiinvedolla uhaten kännykkä. Mieheni ryöstettiin lähikaupan edessä kun oli kaupasta tulossa ja taas asialla ei kantaväestöön kuuluva henkilö. Näitä on sattunut myös muillekkin tuttavaperheille länsimäessä eli aivan kauhea lähiö. Onneksi päästiin muuttamaan pois.

      • Anonyymi

        Asun itse Länsimäessä Lumon asunnossa.Keihästie 4.Älä missään nimessä muuta ainakaan tähän taloon jos rakastat rauhallista elämää.Rappu jossa asun on 5 krs,3 asuntoa kerroksella ja olen ainoa Suomalainen tässä rapussa.Useimmat asukkaat ovat Irakilaisia.paska safkan käry tulee asuntooni,läskin naapurini koira haukkuu tasasen tappavaan tahtiin,Kukaan ei välitä mistään mitään.Voi kun pääsis muuttamaan mutta kun ei nappaa vaikka on fyrkkaa ja luottotiedot kunnossa.En tiedä mitä pitäis tehdä.


      • Anonyymi

        Valetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun itse Länsimäessä Lumon asunnossa.Keihästie 4.Älä missään nimessä muuta ainakaan tähän taloon jos rakastat rauhallista elämää.Rappu jossa asun on 5 krs,3 asuntoa kerroksella ja olen ainoa Suomalainen tässä rapussa.Useimmat asukkaat ovat Irakilaisia.paska safkan käry tulee asuntooni,läskin naapurini koira haukkuu tasasen tappavaan tahtiin,Kukaan ei välitä mistään mitään.Voi kun pääsis muuttamaan mutta kun ei nappaa vaikka on fyrkkaa ja luottotiedot kunnossa.En tiedä mitä pitäis tehdä.

        Lumo paskin firma...lassila@tikanoja ei hoida pihoja eikä hoida huoltomieskään omia hommiaan(länsimäki) Muutamassa vuodessa paikka mennyt kaikin puolin ihan pers....


    • sikiää

      vain somalit,tässä länsimäen kulttuuri-kehdossa,vittu pelkkää somppua katukuvassa työntämässä varastetuissa vankkureissa tulevia loisia,yöllä kun kävelet niin kompastut yön timoon joka väijyy pusikossa ,onneksi päästiin muuttamaan lahteen.

      • Sherlock

        Koita nyt edes satuilla vähän eri kirjoitustyyleillä, ettet heti paljastuisi(vrt.2 edell. kirjoitusta)


      • Watsonni
        Sherlock kirjoitti:

        Koita nyt edes satuilla vähän eri kirjoitustyyleillä, ettet heti paljastuisi(vrt.2 edell. kirjoitusta)

        Ota Sherlock se suurennuslasi hanuristasi ja tiiraa sillä sitä Länsimäkeä, jos et muuten snaijaa, että se on läpimätä paikka kaikkine edellä kuvattuine ongemineen ( monine muine ongelmineen).


      • Westerkulla
        Watsonni kirjoitti:

        Ota Sherlock se suurennuslasi hanuristasi ja tiiraa sillä sitä Länsimäkeä, jos et muuten snaijaa, että se on läpimätä paikka kaikkine edellä kuvattuine ongemineen ( monine muine ongelmineen).

        Silloin kun sun esi-isät eli 1200-luvulla Kainuun takamailla keräily ja metsästyskulttuurissa, Länsimäki oli jo kylä ja on edelleen sitä.Kovasti rauhallinen paikka.


      • Vänsterknulla
        Westerkulla kirjoitti:

        Silloin kun sun esi-isät eli 1200-luvulla Kainuun takamailla keräily ja metsästyskulttuurissa, Länsimäki oli jo kylä ja on edelleen sitä.Kovasti rauhallinen paikka.

        Moni kylä on kovasti muuttunut sitten 1200-luvun. Jopa Länsimäki, vaikka siellä kaltaisiasi keskiaikaista ajattelutapaa omaaviakin löytyy vieraampienkin kulttuurien kirjon ja rehottavan rikollisuuden keskellä.

        Rakennuskanta rapistuu niille sijoilleen, vaikkei ole edes sieltä mainitsemaltasi kultaiselta 1200-luvulta. Kaikkialla vallitsee taantumuksen, välinpitämättömyyden, itsekkyyden ja väkivallan ilmapiiri. Eli tosi ihana paikka.


      • knulla inte vänstre
        Vänsterknulla kirjoitti:

        Moni kylä on kovasti muuttunut sitten 1200-luvun. Jopa Länsimäki, vaikka siellä kaltaisiasi keskiaikaista ajattelutapaa omaaviakin löytyy vieraampienkin kulttuurien kirjon ja rehottavan rikollisuuden keskellä.

        Rakennuskanta rapistuu niille sijoilleen, vaikkei ole edes sieltä mainitsemaltasi kultaiselta 1200-luvulta. Kaikkialla vallitsee taantumuksen, välinpitämättömyyden, itsekkyyden ja väkivallan ilmapiiri. Eli tosi ihana paikka.

        Voi Jessus mitä soopaa. Kaikkea ne fobiat vierasta kohtaan aiheuttaa.Oliko tokavika lause jostain työväenlaulukirjasta? Optikolla käyntikään ei haitanne, mitä tulee rakennusten rapistumiseen.


      • Kauas pois
        knulla inte vänstre kirjoitti:

        Voi Jessus mitä soopaa. Kaikkea ne fobiat vierasta kohtaan aiheuttaa.Oliko tokavika lause jostain työväenlaulukirjasta? Optikolla käyntikään ei haitanne, mitä tulee rakennusten rapistumiseen.

        Vierasta? No, elämälle vierasta on ainakin vaikka kuinka paljon tuolla unelmiesi Länsässä. Kai siellä asua voi, jos on haulikkoon luvat, eikä perhettä, josta kantaa jatkuvaa huolta.

        Vieressä Helsingin puolella olevat Vesala, Mellunmäki ja Kontulakin ovat paljon parempia ja turvallisempia alueita ja niissä on palvelutkin paljon paremmin tarjolla. Länsässä ei uskalla kuin pari pientä kauppaa sinnitellä rosvojen ja ryöväreiden keskellä.


      • tietäjä iänikuinen
        Kauas pois kirjoitti:

        Vierasta? No, elämälle vierasta on ainakin vaikka kuinka paljon tuolla unelmiesi Länsässä. Kai siellä asua voi, jos on haulikkoon luvat, eikä perhettä, josta kantaa jatkuvaa huolta.

        Vieressä Helsingin puolella olevat Vesala, Mellunmäki ja Kontulakin ovat paljon parempia ja turvallisempia alueita ja niissä on palvelutkin paljon paremmin tarjolla. Länsässä ei uskalla kuin pari pientä kauppaa sinnitellä rosvojen ja ryöväreiden keskellä.

        Se aina ilhduttaa, kun kirjoittajalla on faktat hallussa.

        Et sitten tiennyt, että Länsimäessä on terveyskeskus, apteekki, kirjasto ja posti. Vesalassa ja Mellunmäessä ei näitä löydy. Kontulan ostarilla on, jos uskallat käydä.
        Kontula on yksi Hesan rikollisimmista paikoista. Se on Faktaa.Itiksen poliisin mukaan Mellunmäen metroaseman seutu on levottomin verrattuna muiden asemien joukossa.


      • Kauas pois
        tietäjä iänikuinen kirjoitti:

        Se aina ilhduttaa, kun kirjoittajalla on faktat hallussa.

        Et sitten tiennyt, että Länsimäessä on terveyskeskus, apteekki, kirjasto ja posti. Vesalassa ja Mellunmäessä ei näitä löydy. Kontulan ostarilla on, jos uskallat käydä.
        Kontula on yksi Hesan rikollisimmista paikoista. Se on Faktaa.Itiksen poliisin mukaan Mellunmäen metroaseman seutu on levottomin verrattuna muiden asemien joukossa.

        Jos noilla "palveluilla" määrittelet hyvät palvelut, niin olisi ehkä kannattanut tarkastaa omat faktasi. Mellunmäestä löytyy sekä kirjasto että apteekki. Vesalasta näitä ei tietenkään löydy, mutta kiven heiton päästä Kontulasta kyllä, kuten kymmenet muutkin palvelut.

        Länsimäessä on SOSIAALI- ja terveysasema varmasti lähinnä tuon sosiaali-ulottuvuuden takia. Pakolliset räkälät löytyy tietysti myös kaikkine viehättävine lieveilmiöineen, joita kyllä riittää aivan liikaa.

        Länsimäen ns. postihan sijaitsee Valintatalossa, eli voiko sitä muka postina mainostaa? Noita asiamiespostejahan löytyy lähes mistä vaan. Samalla tavalla on Mellunmäessäkin posti Valintatalossa.

        Makunsa tietysti kullakin, mutta Länsimäestä ei kyllä juuri positiivista sanottavaa keksi vaikka kuinka yrittää.


      • mellunmäestä
        Kauas pois kirjoitti:

        Jos noilla "palveluilla" määrittelet hyvät palvelut, niin olisi ehkä kannattanut tarkastaa omat faktasi. Mellunmäestä löytyy sekä kirjasto että apteekki. Vesalasta näitä ei tietenkään löydy, mutta kiven heiton päästä Kontulasta kyllä, kuten kymmenet muutkin palvelut.

        Länsimäessä on SOSIAALI- ja terveysasema varmasti lähinnä tuon sosiaali-ulottuvuuden takia. Pakolliset räkälät löytyy tietysti myös kaikkine viehättävine lieveilmiöineen, joita kyllä riittää aivan liikaa.

        Länsimäen ns. postihan sijaitsee Valintatalossa, eli voiko sitä muka postina mainostaa? Noita asiamiespostejahan löytyy lähes mistä vaan. Samalla tavalla on Mellunmäessäkin posti Valintatalossa.

        Makunsa tietysti kullakin, mutta Länsimäestä ei kyllä juuri positiivista sanottavaa keksi vaikka kuinka yrittää.

        Mellunmäen apteekki muutti ostarilta pois jo vuosia sitten.Uutta palvelevaa en ole löytänyt, kerro jos osaat.Hiuksien halkomista on asiamiesposti, joka on 30 m. päässä itäväylästä.Kirjastokin on hyvin piilotettu. Kaikkea ei voi huomata, kun väistelee spurguja. Siis mellunmäessä.Ja lisää tulee, kun lähivuosina rakennetaan asunnot 5000 uudelle asukkaalle, vuokra-asuntoja.


      • Itä-Vantaan Chicago
        mellunmäestä kirjoitti:

        Mellunmäen apteekki muutti ostarilta pois jo vuosia sitten.Uutta palvelevaa en ole löytänyt, kerro jos osaat.Hiuksien halkomista on asiamiesposti, joka on 30 m. päässä itäväylästä.Kirjastokin on hyvin piilotettu. Kaikkea ei voi huomata, kun väistelee spurguja. Siis mellunmäessä.Ja lisää tulee, kun lähivuosina rakennetaan asunnot 5000 uudelle asukkaalle, vuokra-asuntoja.

        Spurgujen väistely on suht harmiton harrastus. Sitä saa tehdä idässä joka paikassa. Vaarallisempi leikki on tuo aiemmin mainittu puukkohippa, johon Länsässä saa osallistua väistämättä ja haluamattaan. Usein, ei aina, siihen liittyy ryöstelyä tai raiskaamista.

        Yhtä laadukkaat on Länsän ja Mellunmäen postit.


      • ent._länsimäkeläinen
        Vänsterknulla kirjoitti:

        Moni kylä on kovasti muuttunut sitten 1200-luvun. Jopa Länsimäki, vaikka siellä kaltaisiasi keskiaikaista ajattelutapaa omaaviakin löytyy vieraampienkin kulttuurien kirjon ja rehottavan rikollisuuden keskellä.

        Rakennuskanta rapistuu niille sijoilleen, vaikkei ole edes sieltä mainitsemaltasi kultaiselta 1200-luvulta. Kaikkialla vallitsee taantumuksen, välinpitämättömyyden, itsekkyyden ja väkivallan ilmapiiri. Eli tosi ihana paikka.

        No eipä sitten ihme, että olin täydellinen hylkiö asuessani Länsimäessä nuorena naisena. Muutettiin tähän kylään vuonna 1972, ja pois vuonna 1997. Vuodet 1983-1997 olin siis täysi hylkiö ja minua pidettiin vajakkina, henkisesti kehitysvammaisena, koska olin rehellinen, kunnollinen ja minulla oli korkea moraali. :) No, onneksi tilanne helpottui kun muutin Hämeeseen...

        Kultaisia muistoja joka tapauksessa. Muistan vielä mm. kun Pallaksen koulurakennus RAKENNETTIIN, vuonna 1979. Nythän sekin on purettu. Snif.

        Kaikkea kivaa sinnepäin, vaikka onkin teidän mielestänne varmaan "vajakki" toivotus. :)


      • Anonyymi
        ent._länsimäkeläinen kirjoitti:

        No eipä sitten ihme, että olin täydellinen hylkiö asuessani Länsimäessä nuorena naisena. Muutettiin tähän kylään vuonna 1972, ja pois vuonna 1997. Vuodet 1983-1997 olin siis täysi hylkiö ja minua pidettiin vajakkina, henkisesti kehitysvammaisena, koska olin rehellinen, kunnollinen ja minulla oli korkea moraali. :) No, onneksi tilanne helpottui kun muutin Hämeeseen...

        Kultaisia muistoja joka tapauksessa. Muistan vielä mm. kun Pallaksen koulurakennus RAKENNETTIIN, vuonna 1979. Nythän sekin on purettu. Snif.

        Kaikkea kivaa sinnepäin, vaikka onkin teidän mielestänne varmaan "vajakki" toivotus. :)

        No jopas. Heippa vaan minä vuodelta 2016! Aloin ihmetellä, että onko Länsimäessä ollut joku toinenkin jolla on täysin sama asumishistoria kuin minulla. :) Sitten hoksasin, että tuohan on minun kirjoittamani!

        Tein siis taas ajoittaisen Google-hakuni Länsimäestä, ja tämä ketju pomppasi esille. Pitihän se sitten lukea uudelleen. Inhaa etten päässyt taaskaan käymään siellä Länsässä, Rajiksessa ja Jakiksessa muistelemassa, vaikka täällä Etelä-Suomessa olen ollut jo parikin kuukautta. Ei sinne pk-seudulle uskalla koronan takia.

        Harmi että se Pallaksen koulurakennuskin purettiin ennen kuin kerkesin käydä kuvailemassa. Olettekö muuten huomanneet uutiset Länsimäen kaavarunkouudistuksesta? Suunnittelevat ratikan lisäksi rakennuskannan uudistamista. Toivottavasti ei pureta lisää rakennuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jopas. Heippa vaan minä vuodelta 2016! Aloin ihmetellä, että onko Länsimäessä ollut joku toinenkin jolla on täysin sama asumishistoria kuin minulla. :) Sitten hoksasin, että tuohan on minun kirjoittamani!

        Tein siis taas ajoittaisen Google-hakuni Länsimäestä, ja tämä ketju pomppasi esille. Pitihän se sitten lukea uudelleen. Inhaa etten päässyt taaskaan käymään siellä Länsässä, Rajiksessa ja Jakiksessa muistelemassa, vaikka täällä Etelä-Suomessa olen ollut jo parikin kuukautta. Ei sinne pk-seudulle uskalla koronan takia.

        Harmi että se Pallaksen koulurakennuskin purettiin ennen kuin kerkesin käydä kuvailemassa. Olettekö muuten huomanneet uutiset Länsimäen kaavarunkouudistuksesta? Suunnittelevat ratikan lisäksi rakennuskannan uudistamista. Toivottavasti ei pureta lisää rakennuksia.

        Asun Maalinauhantiellä ja meille tuli jo pari kuukautta sitten tiedote kotiin, että VAV:n kiinteistöt Maalinauhantiellä joko puretaan tai peruskorjataan. Asuminen jatkuu tiedotteen mukaan nykyisenlaisena ainakin vuoteen 2025 asti. Mikäli oikein tulkitsin tiedotteen kuvaa, niin vain muutama talo jää peruskorjattavaksi ja suurin osa VAV:n kiinteistöistä puretaan. Tilalle rakennetaan tiiviimpiä taloja ja hieman korkeampia. Järkyttäviltä suunnitelmat kyllä näyttivät. Esim. Maalinauhantie 14 :n kahden talon tilalle rakennetaan uudet talot ja siihen väliin vielä pikkutalo. Ihana varmaan kytätä toisia ikkunoista ja parvekkeilta. Ei mitään tietoa yksityisyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun Maalinauhantiellä ja meille tuli jo pari kuukautta sitten tiedote kotiin, että VAV:n kiinteistöt Maalinauhantiellä joko puretaan tai peruskorjataan. Asuminen jatkuu tiedotteen mukaan nykyisenlaisena ainakin vuoteen 2025 asti. Mikäli oikein tulkitsin tiedotteen kuvaa, niin vain muutama talo jää peruskorjattavaksi ja suurin osa VAV:n kiinteistöistä puretaan. Tilalle rakennetaan tiiviimpiä taloja ja hieman korkeampia. Järkyttäviltä suunnitelmat kyllä näyttivät. Esim. Maalinauhantie 14 :n kahden talon tilalle rakennetaan uudet talot ja siihen väliin vielä pikkutalo. Ihana varmaan kytätä toisia ikkunoista ja parvekkeilta. Ei mitään tietoa yksityisyydestä.

        Sekö on jo siis päätetty että mitkä taloista puretaan ja mitkä ehkä peruskorjataan? Kuulostaapa todella ikävältä, vaikka en noissa taloissa asunutkaan. Asuttiin Maalinauhantie 3:ssa ja siis ikkunasta katseltiin monta kymmentä vuotta noita mahdollisesti purettavia taloja. Oma talo ei ole VAV:in joten sen asukkaat ilmeisesti sitten aikanaan päättävät että myydäänkö kiinteistö pois jollekin rakennuttajalle vai jatketaanko asumista. En ole muuttamassa takaisin Länsimäkeen, mutta olisi aina välillä kiva käydä katsomassa entisiä kotikulmia sellaisena kuin ne silloin joskus olivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö on jo siis päätetty että mitkä taloista puretaan ja mitkä ehkä peruskorjataan? Kuulostaapa todella ikävältä, vaikka en noissa taloissa asunutkaan. Asuttiin Maalinauhantie 3:ssa ja siis ikkunasta katseltiin monta kymmentä vuotta noita mahdollisesti purettavia taloja. Oma talo ei ole VAV:in joten sen asukkaat ilmeisesti sitten aikanaan päättävät että myydäänkö kiinteistö pois jollekin rakennuttajalle vai jatketaanko asumista. En ole muuttamassa takaisin Länsimäkeen, mutta olisi aina välillä kiva käydä katsomassa entisiä kotikulmia sellaisena kuin ne silloin joskus olivat.

        Jos oikein tulkitsin sitä kuvaa, niin Maalinauhantie 8 ja ne korkeat 9-kerroksiset talot (Maalinauhantie 19 ja Rajakentänkuja 5) peruskorjataan ja muut Maalinauhantien VAV:n talot puretaan ja tilalle rakennetaan uudet talot, vieläkin tiiviimmiksi. Mm. Maalinauhantie 14:n kohdalle tulee uudet talot ja niissä asuinkerrokset alkaa jo heti maantasolta. Nythän alin kerros on ollut noin puoli kerrosta maantasoa korkeampana, jolloin yksityisyyttä on enemmän.

        Muuta tiedotettu ei ole vielä tullut, mutta eiköhän nuo suunnitelmat etene, kun Vantaan kaupungilla on nyt ollut se tarkoitus saada näitä huonomaineisempia kaupunginosia paremmiksi ja Länsimäkeen uusia taloja. Sinänsä tämän ymmärrän, mutta en sitä, että uudet talot rakennetaan vieläkin lähemmäksi toisiaan ja joka puolella on ikkunoita, joista sitten tuijotetaan toisia jne. Tulihan tähän jo pari vuotta sitten ne uudet asumisoikeusasunnot ja mm. näistä Maalinauhantie 14:n asunnoista maisemat huononi hirveästi. Nyt katsellaan toisten parvekkeita :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö on jo siis päätetty että mitkä taloista puretaan ja mitkä ehkä peruskorjataan? Kuulostaapa todella ikävältä, vaikka en noissa taloissa asunutkaan. Asuttiin Maalinauhantie 3:ssa ja siis ikkunasta katseltiin monta kymmentä vuotta noita mahdollisesti purettavia taloja. Oma talo ei ole VAV:in joten sen asukkaat ilmeisesti sitten aikanaan päättävät että myydäänkö kiinteistö pois jollekin rakennuttajalle vai jatketaanko asumista. En ole muuttamassa takaisin Länsimäkeen, mutta olisi aina välillä kiva käydä katsomassa entisiä kotikulmia sellaisena kuin ne silloin joskus olivat.

        Jos oikein tulkitsin sitä kuvaa, niin Maalinauhantie 8 ja ne korkeat 9-kerroksiset talot (Maalinauhantie 19 ja Rajakentänkuja 5) peruskorjataan ja muut Maalinauhantien VAV:n talot puretaan ja tilalle rakennetaan uudet talot, vieläkin tiiviimmiksi. Mm. Maalinauhantie 14:n kohdalle tulee uudet talot ja niissä asuinkerrokset alkaa jo heti maantasolta. Nythän alin kerros on ollut noin puoli kerrosta maantasoa korkeampana, jolloin yksityisyyttä on enemmän.

        Muuta tiedotettu ei ole vielä tullut, mutta eiköhän nuo suunnitelmat etene, kun Vantaan kaupungilla on nyt ollut se tarkoitus saada näitä huonomaineisempia kaupunginosia paremmiksi ja Länsimäkeen uusia taloja. Sinänsä tämän ymmärrän, mutta en sitä, että uudet talot rakennetaan vieläkin lähemmäksi toisiaan ja joka puolella on ikkunoita, joista sitten tuijotetaan toisia jne. Tulihan tähän jo pari vuotta sitten ne uudet asumisoikeusasunnot ja mm. näistä Maalinauhantie 14:n asunnoista maisemat huononi hirveästi. Nyt katsellaan toisten parvekkeita :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikein tulkitsin sitä kuvaa, niin Maalinauhantie 8 ja ne korkeat 9-kerroksiset talot (Maalinauhantie 19 ja Rajakentänkuja 5) peruskorjataan ja muut Maalinauhantien VAV:n talot puretaan ja tilalle rakennetaan uudet talot, vieläkin tiiviimmiksi. Mm. Maalinauhantie 14:n kohdalle tulee uudet talot ja niissä asuinkerrokset alkaa jo heti maantasolta. Nythän alin kerros on ollut noin puoli kerrosta maantasoa korkeampana, jolloin yksityisyyttä on enemmän.

        Muuta tiedotettu ei ole vielä tullut, mutta eiköhän nuo suunnitelmat etene, kun Vantaan kaupungilla on nyt ollut se tarkoitus saada näitä huonomaineisempia kaupunginosia paremmiksi ja Länsimäkeen uusia taloja. Sinänsä tämän ymmärrän, mutta en sitä, että uudet talot rakennetaan vieläkin lähemmäksi toisiaan ja joka puolella on ikkunoita, joista sitten tuijotetaan toisia jne. Tulihan tähän jo pari vuotta sitten ne uudet asumisoikeusasunnot ja mm. näistä Maalinauhantie 14:n asunnoista maisemat huononi hirveästi. Nyt katsellaan toisten parvekkeita :(

        Kiitoksia tiedoista. Kuullostaa yhä melko ikävältä, vaikka tietysti uusille asunnoille on tarvetta ja kaikkia noita vanhoja taloja ei ilmeisesti kannata lähteä peruskorjaamaan. Lähtee siis Maalinauhantie 10 ja Estepolku 4 jotka olivat olennainen osa oman olohuoneen ikkunasta avautuvaa näkymää n. 16 vuotta, kun asuttiin isommassa kaksiossa Maalinauhantie 3:ssa. Onneksi on vielä aikaa tulla käymään ennen vuotta 2025, ja ottaa iso albumillinen kuvia ja videoita.

        Toivottavasti tämä purkaminen ei nyt entisestään kiihdy, niin että lähtee koko lähiö, sillä onhan Tampereen Teknillisessä yliopistossa jo keksitty uusiokäyttöjä vanhoille purettujen kerrostalojen betonilaatoille, ja aihe on noussut jälleen pinnalle.

        https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/123456789/6547/huuhka.pdf?sequence=3

        Kaikkea hyvää sinne Länsimäkeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oikein tulkitsin sitä kuvaa, niin Maalinauhantie 8 ja ne korkeat 9-kerroksiset talot (Maalinauhantie 19 ja Rajakentänkuja 5) peruskorjataan ja muut Maalinauhantien VAV:n talot puretaan ja tilalle rakennetaan uudet talot, vieläkin tiiviimmiksi. Mm. Maalinauhantie 14:n kohdalle tulee uudet talot ja niissä asuinkerrokset alkaa jo heti maantasolta. Nythän alin kerros on ollut noin puoli kerrosta maantasoa korkeampana, jolloin yksityisyyttä on enemmän.

        Muuta tiedotettu ei ole vielä tullut, mutta eiköhän nuo suunnitelmat etene, kun Vantaan kaupungilla on nyt ollut se tarkoitus saada näitä huonomaineisempia kaupunginosia paremmiksi ja Länsimäkeen uusia taloja. Sinänsä tämän ymmärrän, mutta en sitä, että uudet talot rakennetaan vieläkin lähemmäksi toisiaan ja joka puolella on ikkunoita, joista sitten tuijotetaan toisia jne. Tulihan tähän jo pari vuotta sitten ne uudet asumisoikeusasunnot ja mm. näistä Maalinauhantie 14:n asunnoista maisemat huononi hirveästi. Nyt katsellaan toisten parvekkeita :(

        Purkuun vaan ja somput pois. Suomalaisia vuokralaisia tilalle. Ja rakentakaa kunnon leikkipaikat somppulapsille ettei tarvitse häiritä maalinauhantie 16 asukkaita jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purkuun vaan ja somput pois. Suomalaisia vuokralaisia tilalle. Ja rakentakaa kunnon leikkipaikat somppulapsille ettei tarvitse häiritä maalinauhantie 16 asukkaita jatkuvasti.

        Tässäpä taas hieman infoa Länsimäen kohtalosta. Erityisesti sivulla 19. Aika pahalta näyttää tuo alempi kuva.

        https://www.vantaa.fi/sites/default/files/matti/909578-895544-091700 Kaavarunkoselostus, 12.10.2021.PDF


      • Anonyymi

    • mina tahto pilluuuuu

      Mitä mustempi mölisiä se tyhmempi.

      • Jumprahuitti vaan

        Sinä taidat olla sitten sysimusta silmänvalkuaisia myöten.


      • Anonyymi

        Totta


    • maan vaiva

      Eilen oli Länsimäen kirjaston ovella somali lapsia iso liuta. Vanhin yritti vielä vittuilla, haistatin takaisin. Varmaan on se lauma siinä joka ilta. Kyllä näistä riesa tulee kun sikiävät lisää aika vauhtia.

    • länsä on surkea mest

      Länsimäki on surkea mesta, olen asunut täällä kolme kuukautta ja sinä aikana mua on tulutu uhkailemaan keskellä päivää kaksi kertaa ja aina kun lähtee ulos niin deeguja ja nistejä näkee ympärillä siis huhuh....... asunto, jossa ainakin itse asun on surkea - ei minkäänlaista äänieristystä, melusaastetta ympärivuorokauden ja silti vuokra on korkea ja naapurit ei helpota tilannetta remuamalla 24/7, basson jytke ei lopu yölläkään ja isännöitsijää ei kiinnosta............. muutan pois pian täältä, tämä on kunnon ghetto. Voin sanoa ainakin omalta kohdalta, että suurin ongelma kansa on teinit täällä, siis niin ylimielistä ja riidanhaluista, kulkevat, kuin maailman omistajat ja eivät väistä senttiäkään kaduilla tai kaupoissa.

      • tervemenoa

        Olisit käynyt koulua edes sen verran, että olisit opetellut kirjoittamaan. Ja täysin valheellisen tiedon kirjoittaminen kertoo vain sinun omista ongelmista.


    • länsä 2014 hej

      oon asunut täällä 30 vee ei oo sattunut ikinä mulle mitään.

      on tää ghetto mut tääl on paljon tuttuja!

      liikenneyhteydet hyvät ja on tääl jotain palvelujakin!

      kesällä on kiva kun pääsee metrolla hgin keskustaan terasseille ja voi tulla yöbussilla kotiovelle asti!

      länsimäki = asennetta !!!!!!

      • Minä tiedän

        Mä ole samaa mieli sun kanssa mul on paljoja tuttuu täällä tää on meidä paikka muita ei tarvii tulla tänne


    • Vaki asukas

      Olen asunut Länsimäessä 10 vuotta.
      Kaikki muu ok, paitsi graffitilla töhrijät joista pahimmat on nimimerkit Soon ja Shok, josta kuitenkin on viranomaisilla kiinniottosuunnitelmat.

    • Ankia

      Länsimäessä 36 vuotta asuneena voin sanoa, että tämä on hyvä asuinpaikka. Joka paikassahan on mieliharminsa, siitähän ei mihinkään pääse. Länsimäessä häiriötä aiheuttavat ylimieliset somalinulikat. Kirjastossa kädetön pomo, joka ei osaa laittaa nulikoille rajoja eikä röyhkeimmille porttikieltoa. Se on kylässä surkeinta.
      Muuuten on hieno paikka ja mukavat ihmiset!

      • Allah_akbar

        Hyvä asuinpaikka ja häiriötä aiheuttavat somalinulikat ei mahdu samaan lauseeseen.


    • länsimäki-

      siitä kävelee hetkessä stadin puolelle vaikka 77:lla keskustaan
      taitaa olla palvelut siinä sen pääväylällä
      vantaan pääkaupunki on tikkurila jos tietoa tarvitsee
      joku bussi oli kulki länsimäen kautta
      jos tarvitsee
      paikka kuin paikka

      • eiksvantaaookaupunki

        no eikö tuosta selvinnyt vantaa on isohko kaupunki ympäröi stadia


      • helmienhelmi

        Länsimäki on helmi stadin kainalossa. Vantaan hintataso asunnoissa ja kuitenkin nopeammin pääsee itse ytimeen kuin monesta stadin lähiöstä. Metro on vieressä, ja luonto lähellä jos sitä kaipaa. Landelta tulleille uuvateille ja muille pyrkyreille mitkä ei snaijaa elämää, pysykää poissa!!!


      • kättärilläsyntynyt

        Helmestä en tiedä, mutta ainut paikka Vantaalla missä fiilis kuin stadissa. Metro, metro, metro. Kytkee tän mestan kyllä kaupunkiin niin hyvin kun olla ja voi. Viis minuuttia asemalle ja aina pääsee perille minne menossa. Pitäis liittää Helsinkiin koko setti. Juna on junteille, metro meille stadilaisille. Pelkään päivää kun nää nykyiset ns. asuntosijoittajat tajuaa asian ja ryntää tänne. Pilaa koko mestan.


    • aak

      Jäätävä määrä somaleita, kyllä, asun täällä :(

    • Anonyymi

      Olen asunut Vantaan Länsimäessä 13 vuotta ja on kyllä hyvä paikka, luonnonpuisto vieressä, metro 10 min ja liikenneyhteydet mitä parhaimmat ja kertaakaan ei ole varastettu tavaraa mitä tapahtui aikaisemmin kun asuin Helsingissä.

      • Anonyymi

        Joo, tuo on niin SUHTEELLISTA että kuinka Länsimäen kokee, sillä se, millaisena se näyttäytyy riippuu ihan siitä millä kadulla tai missä talossa asuu tai kuka on. Länsimäessähän on monta eri aluetta, jotka on numeroitu ainakin 1s:tä 4:een. 1-alue on vanhin ja se sijoittuu Maalinauhantien, vanhan ostarin ja Rajakentäntien tienoille. Tällä alueella on enimmäkseen 70-luvun alussa rakennettuja vuokrataloja. Sekä myös paljon köyhiä, työttömiä ja päihderiippuvaisia, tai ainakin oli vielä 90-luvun lopussa kun siellä asuin. Alueella on pari omistusasuntoja sisältävää taloa, ja niiden "paremmat" ihmiset tietty hylkiöitä muitten ykkösläisten keskuudessa. 2-alueella on myös enimmäkseen vuokrataloja, sekä myös köyhempiä ihmisiä. 3-alueella on myös omistusasuntoja, ja enemmän keskiluokkaisia asukkaita, joilla on työpaikka ja jonkun verran koulutustakin. Olipa alueella ennen jopa "miljoonatalo", jossa siis n. miljoonan suomenmarkan arvoisia asuntoja. Sitten on 4-alue joka ainakin minun käsitykseni mukaan sijoittuu Länsimäen Mellunmäen puoleiselle alueelle. Sen asukaskannasta en tiedä juuri mitään, koska se oli vielä niin uusi silloin vielä kun alueella asuin. Varmaan muitakin alueita on tullut, ainakin rivitaloalue Länsimäen koulun lähettyville. Siitä oli rakennettu vain muutama talo 90-luvun lopulla. Näin siis ennen. Paljon on varmasti muuttunut, mutta uskoisin, että alue on yhä sosioekonomiselta rakenteeltaan sirpaleinen. Riippuu siis talosta mikä on kokemus. Ei siis pidä olla tyhmä, ja yleistää omia kokemuksia omassa asuintalossa koskemaan koko aluetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tuo on niin SUHTEELLISTA että kuinka Länsimäen kokee, sillä se, millaisena se näyttäytyy riippuu ihan siitä millä kadulla tai missä talossa asuu tai kuka on. Länsimäessähän on monta eri aluetta, jotka on numeroitu ainakin 1s:tä 4:een. 1-alue on vanhin ja se sijoittuu Maalinauhantien, vanhan ostarin ja Rajakentäntien tienoille. Tällä alueella on enimmäkseen 70-luvun alussa rakennettuja vuokrataloja. Sekä myös paljon köyhiä, työttömiä ja päihderiippuvaisia, tai ainakin oli vielä 90-luvun lopussa kun siellä asuin. Alueella on pari omistusasuntoja sisältävää taloa, ja niiden "paremmat" ihmiset tietty hylkiöitä muitten ykkösläisten keskuudessa. 2-alueella on myös enimmäkseen vuokrataloja, sekä myös köyhempiä ihmisiä. 3-alueella on myös omistusasuntoja, ja enemmän keskiluokkaisia asukkaita, joilla on työpaikka ja jonkun verran koulutustakin. Olipa alueella ennen jopa "miljoonatalo", jossa siis n. miljoonan suomenmarkan arvoisia asuntoja. Sitten on 4-alue joka ainakin minun käsitykseni mukaan sijoittuu Länsimäen Mellunmäen puoleiselle alueelle. Sen asukaskannasta en tiedä juuri mitään, koska se oli vielä niin uusi silloin vielä kun alueella asuin. Varmaan muitakin alueita on tullut, ainakin rivitaloalue Länsimäen koulun lähettyville. Siitä oli rakennettu vain muutama talo 90-luvun lopulla. Näin siis ennen. Paljon on varmasti muuttunut, mutta uskoisin, että alue on yhä sosioekonomiselta rakenteeltaan sirpaleinen. Riippuu siis talosta mikä on kokemus. Ei siis pidä olla tyhmä, ja yleistää omia kokemuksia omassa asuintalossa koskemaan koko aluetta.

        *jotka on numeroitu ainakin 1:stä 4:een.

        Joo ja tuo 3-alue on siis 2-alueen takana, Pallastunturintien takana.

        Toivotaan, että pääsen käymään ensi kerralla siellä Länsässä kun tänne etelään eksyn. Niin paljon on kultaisia muistoja paikasta, vaikka "hylkiöteininä" siellä kasvoinkin. :) Yksi suosikkipaikoistani oli kirjasto, jonne menemistä varten tosin sain aina kerätä rohkeutta parikin päivää koska olin sairaalloisen ujo ja pelkäsin myös, että kiusaajani tulevat ja näkevät mitä lainaan. Mutta palo saada käsiin science fiction -tarinoita ja taidekirjoja oli polttava. Nuorisotalosta paras muisto on kuvaamataitokerho. Kun sitä muistelen, haistan vieläkin nenässäni öljyn ja tärpätin. :)


    • Anonyymi

      Taitaa somalit olla vähemmistönä nykyään.
      Virolaisia,sitten eripuolilta venäjää muuttaneita alkaa olemaan enemmistönä,mitä tulee ulkomaalaistaustaisiin.

      Peruspalveluina.2 Alepaa..K-Marketti..Apteekki..Terveyskeskus. 2 Parturikampaamoa.Kirjasto.Kirkko.Jokunen kuppila..R-Kioski.
      Mellunmäessä K Supermarket.Lyhyt matka Kontulan ostarille.
      Hyvät kulkuyhteydet.Metro.Linja-autot.

      • Anonyymi

        Länsässä nykyään pahimmat häiriöt aiheuttavat somalit saattoi siinä.olla muös muutama muukin ulkomaalainen.
        Olin tässä.talvella ajoim autoni parkkiim ja.kas kumma 6 somalia siinä lumipommitti kivisiä lumipalloja ikkunaani
        No autosta noustessani huusin et lopettakaa niin meinasinhan ne käyd.ä jo päälle
        No kuitemkin suullisen riitelyn jälkeen ne päättivät lähteä.pailkalta pois
        No tosim naapurilla tässsä kävi pahemmin kun ne olivat keksineet pommittaa kaikki ikkunat ja parvekelasit täyteen raakoja kananmunia ja sit täysillå karkuun. Ja nistit graffaa seinät täyteen tageja


    • Nimimerkille "Kauheeta on".
      Tämähän on vain sitä kotoutusta, suomalaisia kotoutetaan uuteen kulttuuriin samalla kun ollaan käsi ojossa suomalaisten taskuilla ottamassa lisää kotoutusrahaa asian kaikinpuoliseksi edistämiseksi.
      Miksei suomalaiset nyt alla jo oppia, että samanlaista käyttäytymistä puolin ja toisin, niin vallitsee rauha ja tasapaino vai onko se sitten sitä rassismia, josta niin kovin sydämistytään.

    • Anonyymi

      Kyllä nykyään Länsimäki on maailman kylä. Paljon Afrikkaa ja Lähi-itää, vähän Suomea. Asuin kauan siellä, ja viihdyin.............. kunnes se muuttui liian paljon. Muutin Suomeen.

    • Anonyymi

      Länsimäestä kävelee mellunmäen metroasemalle,sieltä ei ole kun 2-3 min matka itäkeskukseen ( lähi-itäkeskukseen ) Siellä on aina kansainvälinen tunnelma.Toinen paikka on tikkurilan juna-asema,
      jos haluaa sulautua kansainväliseen kulttuuriin.

    • Anonyymi

      On hyvä paikka asua, olen asunut kauan, on alueella tietysti eroja, Pallastunturinpuolella on hyvä alue. Hyvät kulkuyhteydet ja rauhallinen alue ja luonto lähellä, metro 10min.

    • Anonyymi

      Vieläkö se Haagertti luulee olevansa kylän kovin jätkä, vaikka saa turpaansa jopa Leiffin mummolta.

    • Anonyymi

      Jos nainen kaipaa ullatusrakastelua, länsimäki on juuri oikea paikka! Täällä kohta kaikki muslimeja! Eikä parasta laatua!

    • Anonyymi

      vanhempi nainen usuttaa koiraansa,ulkomaalaisetaustaisten perään huonoa käytöstä syrjäytynyt henkilö pelottava

      • Anonyymi

        Ulkomaalaiset kiusaa koiria... koirat riehaantuvat🫰🏼


    • Anonyymi

      pyykkituvassa varastelevat on riesa sinänsä länsimäessä

    • Anonyymi

      Hyvä paikka asua.

    • Anonyymi

      Muutimme Helsingistä Vantaan Länsimäkeen ja tyytyväisiä oltu 15 vuotta, luonto lähellä ja rauhallista. Hintataso asunnoissa ihan vielä huippuhalpa, saas nähdä kun ratikkapäätös tulee.

    • Anonyymi

      oli totta tai ei, mutta kyllä täällä saa nauraakkin, minusta tuo: koirakin haukkuu tasasen tappavaa tahtia 🤣

    • Anonyymi

      Tylsä lähiö, jossa on vain välttämättömät peruspalvelut. Hyvät kulkuyhteydet iki-ihaniin Kontulaan, Itäkeskukseen ja Hakunilaan. Terveysasema palvelee, jos palvelee. Suomalaisia täällä asuu aina vain vähemmän ja vähemmän. En suosittele.

    • Anonyymi

      Länsimäki on ainakin edullinen. Paikkana ihan perus pk seudun alue, hesa on niin kansainvälinen muutenkin.

    • Anonyymi

      10 vuotta länsimäessä asunut.
      Ei mitään valittamista.
      Peruspalvelut löytyy.
      Metrolla pääsee ja linja-autolla jos on tarvis käydä isommissa ostoskeskuksissa.
      Jos ei ole omaa autoa käytössä.

      Alueella on suht paljon ulkomaalaistaustaisia.
      Moniin vanhempiin asuintaloihin aletaan suunnitella laajoja
      putkiremontteja.

      Alueella on Asoasuntoja .Asuntosäätiö & TA Asunnot.
      Lumo vuokra-asuntoja.

      Hyvät ulkoilumaastot lähellä.

    • Anonyymi

      Paska paikka . Eihän täällä asu kuin juoruämmiä, pahin niistä marjatta M

    • Anonyymi

      Kela gold

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe