Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mä niiiiin haluaisin raskaaksi...

huhhuh99

...mutta eihän se onnistu. Oon 14-vuotias ja muutamia kuukausia ollut vauvakuumetta. Ensin mun mielestä olisi ollut tosi makeeta olla raskaana, mutten olisi vauvaa halunnut synnyttää enkä pitää (enkä siis halunnut raskaaksikaan, se oli vain semmonen mukava ajatus). Sitten taisin ajatella, että jos raskaaksi haluaisin, niin pitäähän mun se vauvakin haluta. Jotenkin vaan muutamia viikkoja ton ajatuksen jälkeen tuntui että itse vauva olisi makeempi juttu kuin raskaus (näin sen kuuluukin olla), ja sitten alkoi tuntua myös että haluaisin synnyttää. Sit totta kai tullut luettua vaikka mistä liittyen raskauteen, synnytykseen, vauvaan, lapsettomuuteen (pahin mitä mulle voi ikinä tapahtua on jokin vakava sairaus tai lapsettomuus. Pelottaa vähän, mitä jos just minä kuulun niihin ketkä ei millään saa lasta? :( ) ja hedelmällisyyteen, lasten kasvatukseen, oon kattonu Teiniäitejä, Erilaisia äitejä, Apua meille syntyy vauva, Kokeilussa perhe-elämä, Pieniä ihmeitä, Hartain toive: lapsi (ihan tylsä ohjelma), sekä tietenkin miettinyt asioita. Raskaaksi tuleminen ois liian hyvää ollakseen totta, sssse ois ku unta. Mietin tässä et mitä jos nään unta olevani raskaana ja hirrveä pettymys kun sitten heräis :/ :D Jos joku mainitsee mitään äitiyteen, vauvoihin, raskauteen, synnytkseen tai muuhun vastaavaan liittyvää, havahdun heti "Jes, tää aihe!!" ja koitan ylläpitää sitä parhaani mukaan, jatkaa puhetta siitä ettei aihe vaihdu. Ja kun puolisen vuotta sitten eräs luokkalaiseni pelkäsi olevansa raskaana (hän tosin teki sen vaim saadakseen huomiota -_-), olin älyttömän vihainen. En hetkeäkään uskonut hänen olevan raskaana, mutta olin vihainen koska raskaus/synnytys/vauvat on mun alaa. Oli tosi myrtsi fiilis kyl. Ja jos joku heittää vaikka "Haha, en tosiaankaan ole pukemassa sitä takkia, näyttää ihanku oisin raskaana :D" tai tunkee pallon paitansa alle tai edes kantaa reppua väärinpäin, pitää etupuolella en tykkää siitäkään. Oon tosi mustasukkanen tästä aiheesta :'D

Kavereille en ole kertonut vauva-aatteistani. Oon kyllä yhdelle sanonut että mua kiinnostaa raskaus, synnytysja vauvat niiku ammattimielessä. Ja en tiiä, jos se niin olikin jossain vaiheessa. Mut sitä en ole sanonut että haluaisin itse raskaaksi, en kehtaa. Siksipä pitää purkaa aatoksia tänne nettiin.

Tuntuu että raskautuminen olis vaan ratkaisu kaikkiin mun tän hetkisiin probleemiin (vaikka järki sanookin että näinhän se EI TODELLAKAAN MENE). Ja kenenkään teiniäidin en ole kuullut/lukenut kannustavan teiniäitiyteen. Kaikki sanoo että eivät kadu päätöstään, mutta rankkaa se on silti eivätkä todellakaan kannusta ketään siihen.

Aaaarghh ajatukset on yhtä sekavia kuin tekstikin! Kaikkea voi haluta, mutta kaikkea ei voi saada. Mä haluaisin raskaaksi ja lapsen, mutten saa. Pelkään etten saa IKINÄ, pelkään lapsettomuutta :( Mä haluan olla hyvä äiti ja siksi antaa lapsilleni mahdollisimman hyvät eväät elämään, ja se on se millä itseäni palauttelen välillä maan pinnalle. Hei haloo minä, varmasti pystyisin olemaan hyvä äiti nytkin, mutta monin verroin paremman elämän lapsi saa, jos synnytän vasta kymmenen vuoden päästä. Huoh!! :( Nyt vaan mietin, että mitä jos nää ajatukset KUITENKIN etenee haluamisesta hankkimiseksi... D: Wääähh on se vaan vaikeeta...

Oon niin kateellinen teille jotka ootte raskaana, 1. Just sen takia. Ootte raskaana. 2. Saatte lapsen 3. Jos ette halua synnyttää lasta, vaan päädytte/ootte päätyneet aborttiin, tiedätte silti että pystytte saamaan lapsia. Mietin, että mitä jos tää mun lapsettomuushermostuneisuus muuttuu hermostuneisuudesta peloksi? Voivoivoii...

Eli eihän mulla mitään asiaa sinäänsä, kunhan purin juttujani tänne... Oisin voinu laittaa Rakas päiväkirja-palstallekkin, mutta päädyin laittamaan tänne.

39

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girl-99

      mulla ihan sama tilanne. mulla on ollu hirvee vauvakuume yli vuoden ja oon 14. raskaaksi tuleminen on mun hartain toive. jos tulisin nyt raskaaksi niin pitäisin lapsen ja yrittäisin kasvattaa mahdollisimman hyvin. vanhemmat joutuis luultavasti auttamaan rahallisesti ja kelantuilla joutuis elämään, mut yrittäisin olla mahdollisimman hyvä äiti.

      • Ei lapsia sulle

        Juu ihan ite saisit penskasi elättää jos menet sen vääntämään. Ehkä pidät ne haarat tiukasti kiinni ettei veronmaksajat joudu luusereisen penikoita elättämään.


      • onko teillä penskoja
        Ei lapsia sulle kirjoitti:

        Juu ihan ite saisit penskasi elättää jos menet sen vääntämään. Ehkä pidät ne haarat tiukasti kiinni ettei veronmaksajat joudu luusereisen penikoita elättämään.

        Penska tarkoititko lapsi?


      • järkkyä

        Ei herranjumala! Leikkikääpä vielä nukeilla ja barbeilla! Yhdyntä ei edes ole 14-vuotiaan juttu! Olkaa lapsia ja nuoria viimeiseen asti! Nykyään tuntuu tuo yhdyntä ja alkoholi yleistyvän lapsien keskuudessa.. missä vika!?


      • järkkyä
        järkkyä kirjoitti:

        Ei herranjumala! Leikkikääpä vielä nukeilla ja barbeilla! Yhdyntä ei edes ole 14-vuotiaan juttu! Olkaa lapsia ja nuoria viimeiseen asti! Nykyään tuntuu tuo yhdyntä ja alkoholi yleistyvän lapsien keskuudessa.. missä vika!?

        Lisätäkseni tuohon rv 36 4 menossa ikää ei edes 20. mutta aina abortti ei ole mahdollinen.. tytöt maltti on valttia!


    • Ihan hyvä ihmiseksi

      Kai te kuitenkin jollain tasolla ymmärrätte että tuollaiset ajatukset tai sanotaanko päähänpiittymät ovat tuonikäiselle sairaita?

      Psykoterapiasta voisi olla apua. Käykää juttelemassa koulun terveydenhoitajalle, jospa saisitte lähetteen lasten ja nuorten psykiatriselle osastolle.

    • haluan_lapsen

      vittu ootte ihan vitun tyhmiä "ihan hyvä ihmiseksi" ja "ei lapsia sulle".
      Vittu aina pitää tulla haukkumaan muita tänne saatana. mikä vittu teillä on teiniäitejä vastaan tai teineja jotka haluaa lapsen. teinitkin voi olla hyviä vanhempia. mun kaveri on 16v ja sillä on puolen vuoden ikänen lapsi ja on ollu hyvä äiti sille ja hoitanu ite sen lapsen !

      • Lopeta raivoaminen

        Kiroilun ja asiattomuuden perusteella sinusta ei ainakaan tulisi hyvää äitiä, kasva vielä.


      • huhhuh99
        Lopeta raivoaminen kirjoitti:

        Kiroilun ja asiattomuuden perusteella sinusta ei ainakaan tulisi hyvää äitiä, kasva vielä.

        Eihän tässä mitään sairasta ole, hupsu :) Joillain vauvakuume alkaa jo teini-iässä (itse olen tän vielä oikein netistä tarkistanut, ihan normaalia on :D)

        Ja on muuten tosi kiva kuulla et jollain sama juttu!! :))

        Koulussakin koitan pinnistellä koska ajattelen, että jos nyt hoidan koulut kunnialla, siitä on tulevaisuudessa hyötyä lapsellenikin. Viimeksi tänään pusersin fysiikan tunnin loppuun keskittyen koko tunnin, tulevan lapsen takia :D
        Tosin on tästä haittaakin, olisi nyt illalla pitänyt lukea äikän kokeeseen, mutta mä halusin kuunnella musaa ja fiilistellä vauva ja raskausjuttuja. Ja koitan paraikaa ettiä hyvää teiniäitiblogia mitä seurata, mitä nuorempi äiti sen parempi. Selailin kokeeseen tulevat asiat "Jooo osaan nää... Osaan suht hyvin... Meneejuu... Saan kokeesta ehk kasin..." mutta en lukenut enempää asioita joita ois voinu viel harjotella.


      • elämäänähnytmummo

        Tässä ei ole kysymys onko hyvä vai huono äiti,kysymys on siitä että millä sen lapsen elätät? Jos itse saat lapsilisää lapsi saa lapsilisää,isäkin saa lapsilisää.Ja muusta huolehtii sosiaalihuolto,onko se oikein veronmaksajia kohtaan.Kasvakaa nyt ensin aikuisiksi.Koulu,työpaikka ja sitten vasta nämä aikuisten jutut.Mutta turha teille on järkeä yrittää päähän takoa kun se ei sinne mene.Roikutaan vain jossain haave pilven päällä.


      • Ihan hyvä ihmiseksi
        huhhuh99 kirjoitti:

        Eihän tässä mitään sairasta ole, hupsu :) Joillain vauvakuume alkaa jo teini-iässä (itse olen tän vielä oikein netistä tarkistanut, ihan normaalia on :D)

        Ja on muuten tosi kiva kuulla et jollain sama juttu!! :))

        Koulussakin koitan pinnistellä koska ajattelen, että jos nyt hoidan koulut kunnialla, siitä on tulevaisuudessa hyötyä lapsellenikin. Viimeksi tänään pusersin fysiikan tunnin loppuun keskittyen koko tunnin, tulevan lapsen takia :D
        Tosin on tästä haittaakin, olisi nyt illalla pitänyt lukea äikän kokeeseen, mutta mä halusin kuunnella musaa ja fiilistellä vauva ja raskausjuttuja. Ja koitan paraikaa ettiä hyvää teiniäitiblogia mitä seurata, mitä nuorempi äiti sen parempi. Selailin kokeeseen tulevat asiat "Jooo osaan nää... Osaan suht hyvin... Meneejuu... Saan kokeesta ehk kasin..." mutta en lukenut enempää asioita joita ois voinu viel harjotella.

        Usko huviksesi, ei tuo ole normaalia. Netistä, et pysty löytämään onko kaäytöksesi normaalia vai ei. Jos muka löysit, laita linkki.

        Millaiset kasvuolosuhteet sinulla on ollut ja onko sinulla ollut hyvä suhde molempiin vanhempiisi? Vastaus outoon "kuumeiluusi" löytyy aika hyvin omasta lapsuudestasi. Terveellä lapsella, jolla on ollut turvallinen kasvuympäristö ei ole vauvakuumeilua, ennen kuin hän aikuistuu ja löytää puolison.

        Ihan oikeasti, mene terkkarille tai kuraattorille juttelemaan. He ohjaavat sinut hoitoon, mikäli kotikaupungissasi/-kunnassasi on riittävästi korjaavia resursseja nuorten pahoinvointiin.


      • jaha jaha
        Ihan hyvä ihmiseksi kirjoitti:

        Usko huviksesi, ei tuo ole normaalia. Netistä, et pysty löytämään onko kaäytöksesi normaalia vai ei. Jos muka löysit, laita linkki.

        Millaiset kasvuolosuhteet sinulla on ollut ja onko sinulla ollut hyvä suhde molempiin vanhempiisi? Vastaus outoon "kuumeiluusi" löytyy aika hyvin omasta lapsuudestasi. Terveellä lapsella, jolla on ollut turvallinen kasvuympäristö ei ole vauvakuumeilua, ennen kuin hän aikuistuu ja löytää puolison.

        Ihan oikeasti, mene terkkarille tai kuraattorille juttelemaan. He ohjaavat sinut hoitoon, mikäli kotikaupungissasi/-kunnassasi on riittävästi korjaavia resursseja nuorten pahoinvointiin.

        Kyllä osalla alkaa lapsen kaipuu jo murrosiässä, kun tulee sukukypsäksi. Eikä siihen tarvita turvatonta kotia. Suurin osa ei vain toteuta haluaan.

        Miten puoliso liittyy vauvakuumeiluun. Miten selität ne aikuiset ihmiset jotka hankkivat lapsen yksin esimerkiksi hedelmöityshoidoilla. Eivätkö he haluakaan lasta. Onko mies niin pakollinen naisen mielipiteille ja haluille.

        Ei ole mitään pahaa siinä, jos haluaa lapsen. Toteuttaa sitä ei tarvitse.
        Vai korjaavia resurseja.... Unohdetaan alkoholistit, narkit, mielenterveysongelmat ym kalliit jutut ja keskitytään vauvakuumeiseen teiniin, joka tekstin perusteella tajua ettei äitiys vielä kannata. Toivottavasti et päätä minkään kunnan rahan käytöstä.


      • Ihan hyvä ihmiseksi
        jaha jaha kirjoitti:

        Kyllä osalla alkaa lapsen kaipuu jo murrosiässä, kun tulee sukukypsäksi. Eikä siihen tarvita turvatonta kotia. Suurin osa ei vain toteuta haluaan.

        Miten puoliso liittyy vauvakuumeiluun. Miten selität ne aikuiset ihmiset jotka hankkivat lapsen yksin esimerkiksi hedelmöityshoidoilla. Eivätkö he haluakaan lasta. Onko mies niin pakollinen naisen mielipiteille ja haluille.

        Ei ole mitään pahaa siinä, jos haluaa lapsen. Toteuttaa sitä ei tarvitse.
        Vai korjaavia resurseja.... Unohdetaan alkoholistit, narkit, mielenterveysongelmat ym kalliit jutut ja keskitytään vauvakuumeiseen teiniin, joka tekstin perusteella tajua ettei äitiys vielä kannata. Toivottavasti et päätä minkään kunnan rahan käytöstä.

        No oikeastihan se lapsi tarvitsisi myös hyvän isän. Sellaisen, joka välittää ja osallistuu 100%:sti lapsensa elämään. Sellainen kun olisi, ei tulisi sitten lapsesta tällainen vauvakuumeilevateinimonsteri. Tää on kyllä tosi surullista...


      • jaha jaha
        Ihan hyvä ihmiseksi kirjoitti:

        No oikeastihan se lapsi tarvitsisi myös hyvän isän. Sellaisen, joka välittää ja osallistuu 100%:sti lapsensa elämään. Sellainen kun olisi, ei tulisi sitten lapsesta tällainen vauvakuumeilevateinimonsteri. Tää on kyllä tosi surullista...

        Lapsi tarvitsee turvallisen kiintymissuhteen yhteen ihmiseen. Se ihminen voi olla äiti, isä tai joku muu. Jos perheessä on kaksi tai kolme aikuista, lapsi kiintyy heihin. Eli lapsi kehittyy ihan hyvin myös yksinhuoltajaperheessä.

        Jos lapsi tarvitsee isän, miten naisparien lapset. Tai entäs miesparit. Tarvitseeko lapsi äidin? Samalla lailla hekin onnistuvat.


      • Ihan hyvä ihmiseksi
        jaha jaha kirjoitti:

        Lapsi tarvitsee turvallisen kiintymissuhteen yhteen ihmiseen. Se ihminen voi olla äiti, isä tai joku muu. Jos perheessä on kaksi tai kolme aikuista, lapsi kiintyy heihin. Eli lapsi kehittyy ihan hyvin myös yksinhuoltajaperheessä.

        Jos lapsi tarvitsee isän, miten naisparien lapset. Tai entäs miesparit. Tarvitseeko lapsi äidin? Samalla lailla hekin onnistuvat.

        Itseasiassa lapsi tarvitsee turvallisen kiintymyssuhteen kolmeen ihmiseen.
        Ne ihmiset voivat olla esim. isän ja äidin lisäksi kolmantena kummi, mummo, hoitaja tai joku muu. Pitäisiköhän sinun palata vielä joksikin aikaan kirjojen pariin?


      • jaha jaha
        Ihan hyvä ihmiseksi kirjoitti:

        Itseasiassa lapsi tarvitsee turvallisen kiintymyssuhteen kolmeen ihmiseen.
        Ne ihmiset voivat olla esim. isän ja äidin lisäksi kolmantena kummi, mummo, hoitaja tai joku muu. Pitäisiköhän sinun palata vielä joksikin aikaan kirjojen pariin?

        Missä kirjassa noin luki?

        Jos tuo pitää paikkaansa, niin suurin osa teiniäideistä asunee kotona ja lapsi saa kolme kiintymys suhdetta.

        Kuinka usein perheen ulkopuolisen aikuisen (se kolmas) pitää käydä kylässä, vai pitääkö kummin muuttaa asumaan perheen luokse?

        Laitatko kirjan nimen.


      • Ihan hyvä ihmiseksi
        jaha jaha kirjoitti:

        Missä kirjassa noin luki?

        Jos tuo pitää paikkaansa, niin suurin osa teiniäideistä asunee kotona ja lapsi saa kolme kiintymys suhdetta.

        Kuinka usein perheen ulkopuolisen aikuisen (se kolmas) pitää käydä kylässä, vai pitääkö kummin muuttaa asumaan perheen luokse?

        Laitatko kirjan nimen.

        Luen niin paljon kirjoja, etten heti voi vastata, mistä tuo tieto on peräisin. Omasta päästäni sitä en kuitenkaan ole keksinyt. :)

        Suurimmalla osalla suomalaislapsista on kolme kiintymyssuhdetta: esim. äiti, isä ja hoitotäti. Toki löytyy muitakin variaatioita ja näin on hyvä olla. Kahdellakin pärjää, koska lapselle esim isä on lapselle "portti ulkomaailmaan" vauva-vaiheen jälkeen. Kaikki henkilöt ovat toki korvattavissa, kunhan ne vain ovat pysyvät eivätkä alati vaihtuvat.

        Ennen kun samassa taloudessa asui useampi sukupolvi, kyseinen määrä "kiintymyssuhteita" syntyi luonnostaan. Menneinä vuosina oli vallalla myös trendi jolloin lapsi saatoi olla kotona kahdestaan äitinsä kanssa jopa kouluikäiseksi asti ja isä saattoi tehdä esim. pitkää päivää. Tällöin lasten kanssa työskentelevät huomasivat ongelmia kotihoidettujen lasten koulun aloittamisessa ja sosiaalisissa suhteissa.

        Uusia tutkimuksia esim. subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta ja sen vaikutuksista koulutulokkaisiin on tuskin vielä tehtykään ja nythän rahan puutteessa tuokin "oikeus" ollaan karsimassa. Tullee lisää lapsia, joilla on vain tuo yksi kiintymyssuhde, joka totta tosiaan on liian vähäinen. Se ei voi mitenkään luoda turvallista kasvupohjaa lapselle. "Lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä".

        Voin laittaa sulle linkkiä, kun on aikaa, jos yhä luulet, että minulla on vain erittäin vilkas mielikuvitus ja pystyn keksimään päästäni vaikka mitä juttuja. :)


      • jaha jaha
        Ihan hyvä ihmiseksi kirjoitti:

        Luen niin paljon kirjoja, etten heti voi vastata, mistä tuo tieto on peräisin. Omasta päästäni sitä en kuitenkaan ole keksinyt. :)

        Suurimmalla osalla suomalaislapsista on kolme kiintymyssuhdetta: esim. äiti, isä ja hoitotäti. Toki löytyy muitakin variaatioita ja näin on hyvä olla. Kahdellakin pärjää, koska lapselle esim isä on lapselle "portti ulkomaailmaan" vauva-vaiheen jälkeen. Kaikki henkilöt ovat toki korvattavissa, kunhan ne vain ovat pysyvät eivätkä alati vaihtuvat.

        Ennen kun samassa taloudessa asui useampi sukupolvi, kyseinen määrä "kiintymyssuhteita" syntyi luonnostaan. Menneinä vuosina oli vallalla myös trendi jolloin lapsi saatoi olla kotona kahdestaan äitinsä kanssa jopa kouluikäiseksi asti ja isä saattoi tehdä esim. pitkää päivää. Tällöin lasten kanssa työskentelevät huomasivat ongelmia kotihoidettujen lasten koulun aloittamisessa ja sosiaalisissa suhteissa.

        Uusia tutkimuksia esim. subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta ja sen vaikutuksista koulutulokkaisiin on tuskin vielä tehtykään ja nythän rahan puutteessa tuokin "oikeus" ollaan karsimassa. Tullee lisää lapsia, joilla on vain tuo yksi kiintymyssuhde, joka totta tosiaan on liian vähäinen. Se ei voi mitenkään luoda turvallista kasvupohjaa lapselle. "Lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä".

        Voin laittaa sulle linkkiä, kun on aikaa, jos yhä luulet, että minulla on vain erittäin vilkas mielikuvitus ja pystyn keksimään päästäni vaikka mitä juttuja. :)

        Ovatko mielestäsi yksinhuoltajat niin eristäytynyt ryhmä, ettei lapsella ole tarpeeksi kiintymissuhteita.

        Harva kuitenkaan asuu metsässä keskellä ei mitään, eikä koskaan käy missään.
        Lapselle luonnostaan syntyy sosiaalisia suhteita. Hoitavan vanhemman (äiti tai isä) veroisia ne eivät kuitenkaan ole. Lapsen sosiaalinen kehittyminen ei ole sama asia, kuin kiintymissuhde.

        Joo laitappas sitä linkkiä.


      • qassu
        Ihan hyvä ihmiseksi kirjoitti:

        No oikeastihan se lapsi tarvitsisi myös hyvän isän. Sellaisen, joka välittää ja osallistuu 100%:sti lapsensa elämään. Sellainen kun olisi, ei tulisi sitten lapsesta tällainen vauvakuumeilevateinimonsteri. Tää on kyllä tosi surullista...

        kyllä äitinikin ja isäni erosivat heti kun synnyin, ja äiti asui minun kanssani pienessä rivitalossa,ja hoiti minua yksin (Y) ja kovasti on pysytynyt (:


      • Ihan hyvä ihmiseksi
        jaha jaha kirjoitti:

        Ovatko mielestäsi yksinhuoltajat niin eristäytynyt ryhmä, ettei lapsella ole tarpeeksi kiintymissuhteita.

        Harva kuitenkaan asuu metsässä keskellä ei mitään, eikä koskaan käy missään.
        Lapselle luonnostaan syntyy sosiaalisia suhteita. Hoitavan vanhemman (äiti tai isä) veroisia ne eivät kuitenkaan ole. Lapsen sosiaalinen kehittyminen ei ole sama asia, kuin kiintymissuhde.

        Joo laitappas sitä linkkiä.

        Et siis ymmärtänyt mitään lukemastasi. Parempi päättää keskustelu tähän, koska vähintä mitä "väittelykumppanilta" voi vaatia on sisälukutaito.


      • jaha jaha
        Ihan hyvä ihmiseksi kirjoitti:

        Et siis ymmärtänyt mitään lukemastasi. Parempi päättää keskustelu tähän, koska vähintä mitä "väittelykumppanilta" voi vaatia on sisälukutaito.

        Eli sitä kirjaa ei ole olemassa, ja vetoat siihen miten MINÄ en ymmärtänyt, jotta voisit lopettaa keskustelun.


      • Ikävä ihminen
        jaha jaha kirjoitti:

        Eli sitä kirjaa ei ole olemassa, ja vetoat siihen miten MINÄ en ymmärtänyt, jotta voisit lopettaa keskustelun.

        Yksinhuoltajien ongelmat ovat todellisia. Kukaan järkevä ihminen ei kuvittele että yksinhuoltajuus on läpihuutojuttu.


      • realisti ihminen
        Ikävä ihminen kirjoitti:

        Yksinhuoltajien ongelmat ovat todellisia. Kukaan järkevä ihminen ei kuvittele että yksinhuoltajuus on läpihuutojuttu.

        Kuka niin väitti?
        Ja yksinhuoltajien ongelmista voi syyttää suurimmaksi osaksi ihmistä joka jätti yksin. Jos mies tekisi osansa, niin lapsella olisi kaksi vanhempaa erosta huolimatta.


    • teiniäiti_itsekkin

      mikä kaikilla on teiniäitejä vastaan !!

      • Ihan hyvä ihmiseksi

        Vauvakuumeilu ei ole 14-vuotiaalle normaalia ajatustoimintaa. Kyseessä voi olla hormonihäiriö, mutta myös mielenterveydenhäiriö. Toki tällainen lapsi voi olla myös vanhempiensa systemaattisen, vääränlaisen kasvatuksen tuotos, mutta silloinkin psykoterapiasta voi olla lapselle apua.


      • jaha jaha
        Ihan hyvä ihmiseksi kirjoitti:

        Vauvakuumeilu ei ole 14-vuotiaalle normaalia ajatustoimintaa. Kyseessä voi olla hormonihäiriö, mutta myös mielenterveydenhäiriö. Toki tällainen lapsi voi olla myös vanhempiensa systemaattisen, vääränlaisen kasvatuksen tuotos, mutta silloinkin psykoterapiasta voi olla lapselle apua.

        Älä ihan oikeasti yritä leikkiä psykologia, kun et osaa.

        En oikein usko että besserwisser on hyvä ihminen kenenkään mielestä.


      • Ihan hyvä ihmiseksi
        jaha jaha kirjoitti:

        Älä ihan oikeasti yritä leikkiä psykologia, kun et osaa.

        En oikein usko että besserwisser on hyvä ihminen kenenkään mielestä.

        Minulla ei ole mitään teinejä vastaan. Suurin osa - melkein kaikki heistä on fiksuja ihmisen alkuja. Näitä teiniäitiysprovoja ja vauvakuumeilujakin tänne vääntää vain yksi ja sama pervo setä.

        Taidat itse olla tällainen besserwisser?


      • jaha jaha
        Ihan hyvä ihmiseksi kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään teinejä vastaan. Suurin osa - melkein kaikki heistä on fiksuja ihmisen alkuja. Näitä teiniäitiysprovoja ja vauvakuumeilujakin tänne vääntää vain yksi ja sama pervo setä.

        Taidat itse olla tällainen besserwisser?

        Miten niin?

        Minun juttuni perustuvat ihan kokemuksiini ihmisten kanssa.
        Sinä voit kerrata kehityspsykologiaa.


    • tämmöstäraskautta

      Eiku pöperötä naamaan krilliruokaa jakaikkee makeeta,eiköhän kohta ala raskas olla.Sitten voit alkaa vaikka sumopainiaksi.Kunhan 150kg onmittarissa.

    • ...

      Nää vauvakuumeilevat teinit on vähän sellaisia reppanoita ja huonoista kotioloista lähtöisin. Sääliksi käy.

      Jos siellä sattuu olemaan joku teinipoju lukemassa, niin muista pitää aina kumi matkassa mukana, niin ettei pissikset pilaa sun elämääsi.

    • huhhuh99

      Eheih, nyt aattelee kaikki ihan hassusti :D Mulla on hyvät vanhemmat (ja välit menneet pilalle vasta tässä vuoden sisällä). Linkkiä en millään pysty antamaan tuosta tiedosta, kun olen tämän tiedon lukenut useita kuukausia sitten jostain, enkä muista miltä sivulta. Olisikohan ollut vau.fi...? En millään enää muista.

      • ...

        No niin, yrität siis korvata vauvakuumeilullasi pilalle menneitä välejäsi vanhempiesi kanssa? Parempi olisi kun et koskaan ryhdy äidiksi ja pysyt kaukana lapsista.

        Jos olet saanut välisi poikki vanhempiisi, sinulla ei ole hyviä vanhempia tai olet itse pahasti häiriintynyt. Sinä vain luulet että teillä on normaali perhe, kun et raukka paremmasta tiedä.


    • huhhuh99

      No voi herranjumala :D Mun pitää keksiä jokin muu paikka ajatusten purkamiseen kuin tää suomikaksnelonen!

      • ...

        Kyllä suomi24:ltäkin löytyy sopivia palstoja tämäntyyppisille ajatuksille esim. tuon terveys-palstan alta.


    • zassuliini

      sama täällä(: menkää te haukkujat muualle! mä oon 11 vuotta ja mullakin on vauvakuumetta :D kyllä te haukkujat annatte huonon kuvan lapsen saannista!(Y)

    • 14too

      Munkin on AIVAN PAKKO hankkiutua raskaaksi ja saada oma lapsi!! :'( Ei tätä kestä

      • 14heretoo

        Äläpä... :/ vauvakuume myllää, välillä raskauskuume, välillä taaperokuume, välillä leikki-ikäinenlapsi-kuume... Ja koetan koko ajan ajan kanssa realistaa kuvaani äitiydestä ja teiniäitiydestä, jotta olisin mahdollisimman valmis äidiksi kun sen aika tuntuu oikealta.

        Mutta toisaalta välillä tuntuu etten teiniäitiyttä kaipaakkaan, vaan hyvää kunnon nuoruutta, kun saa mennä ja tulla ihan miten lystää... Eli JUST NYT en äidiksi kuitenkaan rupeais, vaikka kuinka kova lapsikuume oiskin. Jos en asiasta ole aina ja jatkuvasti varma, ei pidä mennä isojen tyttöjen leikkejä leikkimään :D nuorena teen lapset joka tapauksessa, siitä olen aivan varma. Nuoreksi lasken alle 25-vuotiaan.


    • lapsia lapsille

      no niin no niin taas niitä juttuja lapset haluu lapsia hohoijaa ja barbit jää hyllylle pölytttymään niinpä niin 10 pistettä ja papukaijan merkki

    • uskooksu

      Ikä ei ole se mikä tekee jostain henkilöstä hyvän tai huonon äidin. Huono äiti voi olla 30-vuotiaskin ja hyvä äiti 15-vuotias ja toisinpäin. Minun äiti oli 16-vuotias kun odotti isosiskoani. Isosiskoni menestyi koulusta alkaen kaikessa. Minun äidilleni tultiin usein kehumaan siskoani, ettei ole noin hyvin hoidettua vauvaa ikinä nähty. Siskoni meni musiikkikouluun ja ruotsinkieliseen kouluun, kävi yhden vaihto-oppilasvuoden amerikassa ja yhden britaniassa. Hänestä tuli ylioppilas ja aloitti työt jo 15-vuotiaana ja sitäkin ennen pikku duunia. Säästi kaikki rahat ja omilla varoillaan osti omakotitalon 20-vuotiaana. Hänestä ei tullut itse teiniäitiä, mutta hänellä on nyt 6 lasta ja asuu siinä samassa omakotitalossa ja kaikki 6 lasta samalta isältä, jonka tapasi kun oli 15-vuotta.

      Minun äiti sai taas minut kun oli vähän päälle 40-vuotta. Olen nyt 16 ja raskaana. Äiti tukee täysillä ja mieheni opiskelee ja tekee pikkutyötä. Minä myös teen pikkutyötä ja säästämme rahaa ihan hyvin. Eikä todellakaan eletä äidin rahoilla tai kenenkään muunkaan. Minun lapsi saa ainakin paljon rakastavia perheenjäseniä, varsinkin kun mun kaikilla sisaruksilla on lapsia, kun ovat minua vähän vanhempia. Lapseni saa hyhvän kodin, eikä tule jäämään paitsi mistään.

      Kukaan ei voi olla valmis äidiksi, ennenkuin on äiti. Ja sama juttu isille.

      Ja aloittajalle vielä, että olen sinua vähän päälle vuoden vanhempi ja olin ihan samanlainen kuin sinä. Myös tosi huolissani siitä etten saa tulevaisuudessa lasta, jota niin paljon haluan. Kun se rakkaus on valmiina annettavaksi sille ihanalle ja pelkääkin ettei sitä koskaan tule. Mutta ei tarvitse huolehtia, sillä enimmistö kuitenkin saa lapsia ihan tarpeeksi helposti. Meillä loppu kondomit ja muutama kerta vaan hommattiin ilman niitä ja se tapahtuikin meille sanoisinko jopa arvinaisen helposti. Ja jos esim sinä et saisikaan lasta niin helposti niin on paljon keinoja miten lapsia voidaan tehdä. Ja adoptointikin on olemassa, on niin paljon lapsia joilla ei ole ketään ja he tarvitsevat jonkun.

      Vielä haluan tehän pitkään viestiini mainita, että mulla kävi sillein, että ensin lääkärit sanoivat että on sata varma kohdunulkopuolinen ja muista mahdollisuuksia ei ole. Olin kätilöopistolla melkein viikon ja joka päivä tehtiin alakautta ultra. Ei mitään ja verta vuotanut kauheasti kaikialle, vatsaonteloon ja muualle, sekä hirveä kipu vasemman puoleisten munasarjojen kohdalla. Sitten aloitin siellä sairaalassa rukoilemaan, mitä en ollut ennen tehnyt. Niin olen siis muslimi, suomalainen muslimi. Ja seuraavana päivänä lääkäriltä lens silmät melkein päästä. Mitä ihmettä siellä onkin yhtäkkiä pikkuinen alkio ja hcg arvot noussut ihan odottaattomasti. Että sellaista ja nyt mun oisin pitänyt mennä rukoilemaan ja nyt menenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe