Vettä Teboilin dieselissä?

jamppa44

Kävin 16.9 tankkaamassa auton tankin täyteen Jakomäen uudella automaattiasemalla, yhteensä 61 litraa.
Ajoin kotiin 3,5 km. Seuraavana aamuna pääsin autolla n. 200 metriä, minkä jälkeen se sammui, eikä enää
käynnistynyt. Auto vietiin korjaamolle, jossa todettiin, että tankissa on dieselin lisäksi jotakin muuta.
Näyte lähetettiin Teboilille, jossa totesivat, että tankissa on 3/4 vettä.
Auton korjaus maksoi runsaat 1.000 euroa. Teboilin lausunnon mukaan heidän tankistaan ei ole voinut tankata vettä, eikä kukaan muu kuulemma ole valittanut. Eivät luvanneet maksaa mitään tästä episodista.
Siis joku on yön aikana tullut omakotitalon pihalle kanistereiden kanssa, tyhjentänyt auton tankista
3/4 pois ja korvannut sen mukanaan tuomalla vedellä. Ei minusta kovin uskottavaa, Teboilin mielestä kylläkin. Polttoainetankin luukussa ei ole murtojälkiä, minkä totesi vakuutusyhtiökin, eikä korvannut mitään. Tankkaus näkyy aseman valvontakamerassa, eikä siinä ole mitään poikkeuksellista.

Itse en ainakaan uskalla enää tankata Teboililla, koska mielestäni on selvää, että yhtiön järjestelmissä
on jotakin pahasti vialla. Onko muilla tällaisia kokemuksia?

11

2286

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ljek1

Minkä ikäinen auto? Olisko vuosien varrella voinut kertyä kondensiovettä.

• Höpö höpö

"Näyte lähetettiin Teboilille, jossa totesivat, että tankissa on 3/4 vettä." Tosin, kuinka suuren näytteen sitten lähettiä. Vesi ei sekoitu dieseliin joten kovin suuria analyysejä ei tavita. Jos tankkisi oli vettä puolillaan joku on sen sinne kaatanut. Pieniä määriä vettä tiivistyy tankkiin, varsinkin jos pidät sen usein tyhjänä tai paljon vajaana. Dieseliin ei liukene vettä. Jos tuo kertomasi on totta niin joku mulkku on käynyt varkaissa tai sabotoimassa.

• jamppa44

Niin – juttu on minustakin uskomaton. Siksi lähdinkin kirjoittamaan.
        Auto on vajaa 3 vuotta vanha. Polttoainenäyte lähetettiin Kaivokselan Biliasta
        Teboiliin. Näin näytepullon itsekin Biliassa. Vesi ei ollut sekoittunut dieseliin, vaan
        näytteessä oli selvästi 2 kerrosta. Teboil tutki näytteen, eikä se asia ole mitenkään kiistanalainen.
        En oikein keksi järkeenkäyvää selitystä ilkivallalle. Murtojälkiä ei ole. Lisäksi jonkun
        olisi pitänyt tuoda vesi mukanaan; monta kymmentä litraa. Miksi joku olisi nähnyt
        sellaisen vaivan? Kaiken lisäksi sellaisena yönä, jolloin olen käynyt juuri tankkaamassa.

• ljek1

Tuntuu vähän uskomattomalta toi sun tarinas, sikäli ,että olet onnistunut poimimaan siihen näytteeseen 3/4 osaa vettä ja 1/4 osan dieseliä, kun tiedetään, että vesi raskaampana on tankin pohjalla ja diesel vesikerroksen päällä. Todella mestarillinen suorite.

• jamppa44

Niin kuin tuossa kerroin, näytteen otti Bilian mekaanikko, en minä.
        Auton tankki jouduttiin luonnollisesti tyhjentämään kokonaan.
        Sitä en tiedä, mistä kohtaa näytteen otti.

• Kondenssivesi??

Kondenssiveden kertyminen on minimaalista. Todisteena sadat tuhannet dieselautot, joilla on ajettu satoja tuhansia kilometrejä ja 10 - 20 vuotta ilman mitään vesiongelmia ja ilman ainuttakaan tankin tyhjentämistä tai Diesel 100:n käyttöä. Eihän henkilöauton tankkia edes pysty millään kohtuuvaivalla tyhjentämään niin että se olisi normaali huoltotoimi kenellekään. Elikkä auton vedenerotin (jos on) ja polttoainesuodatin pystyvät hoitamaan auton tankkiin kertyvän kondenssiveden.

Siis vesi on tullut huoltoasemalta. Eikä olisi ensimmäinen tapaus kun huoltoaseman säiliössä on ollut vettä ja joku tankkaaja on saanut ne autoonsa. Yleensä öljy-yhtiö maksaa tapaukset mukisematta.

• ljek1

Saattaahan asia olla noinkin ..Mulle sattu kans omituinen tapaus pensan E95 kanssa.
      Normaalisti mulla kulutta sekalaisessa ajossa n. 9.5L sadalla, sitten erään
      tankkauksen jälkeen kulutus oli n.12.5L sadalla,tuli mieleen, että onkohan huoltamoketju laittanut etanoolia enemmän kuin on tarkoitettu
      Tämän tapauksen jälkeen vaihdoin huoltamoketjua ja kulutus on asettunut
      normaali tasolle..

• ohiajanut

Ajoin eilen ko aseman ohi ja kaikki valot olivat ainakin mainostornissa pimeinä. Olisiko joku muukin saanu tankkiinsa vettä. Ja myynti suljettu.

• erikoinen juttu

Voi olla joku monisyinen kusetusjuttu taustalla. Jos tapaus on totta, olisin ketjun aloittaneena antanut jutun iltapäivälehdille, tai ajankohtaisohjelmiin telkkariin. Ne kyllä kaivaa taustat esille ja siitä voi olla apua muillekin, näitä palstoja harvemmat lukee.

• jamppa44
        erikoinen juttu kirjoitti:

Voi olla joku monisyinen kusetusjuttu taustalla. Jos tapaus on totta, olisin ketjun aloittaneena antanut jutun iltapäivälehdille, tai ajankohtaisohjelmiin telkkariin. Ne kyllä kaivaa taustat esille ja siitä voi olla apua muillekin, näitä palstoja harvemmat lukee.

Ihan hyvä ajatus. Ehkä olen noihin lehtiin yhteydessä. Sen verran tämä kuitenkin ottaa aivoon. Tämä juttu ei nimittäin ole mikään vitsi, vaikka niin jotkut tuntuvat ajattelevan. Kaikesta löytyy mustaa valkoisella, Teboilin tukimustulokset ja lausunto, Bilian mekaanikon lausunto ja tietysti korjauslasku.

• X3 d.

Taisit olla avajaistankkauksella. Onhan säiliössä voinut olla vettä, kun se asennettiin maahan. Sitä en tiedä, mistä korkeudesta polttoaine otetaan, kun autoa tankataan. Voiko se korkeus vaihdella?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      46
      953
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      943
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      795
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      117
      736
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      87
      696
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      36
      633
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      631
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      596
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      21
      554
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      543
    13. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      532
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      67
      519
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      107
      493
    17. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      486
    18. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      477
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      45
      467
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      447
    Aihe