"""Uskot väärin"""

Olen huomannut että maailma on täynnä niitä jotka sanovat että uskot väärin, kun uskot niin kuin Raamattu edellyttää. Tämä ei ole vain vanhoillislestadiolainen ilmiö vaan yleensäkin lahkon tunnusmerkki.

17

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesukseen uskova.

Niinpä. Oikeaa uskomista on usko Jeesukseen. Hän on Armahtaja.

• Leunari Typpö

Monet uskonnolliset yhteisöt eivät tarvitse uskonalkajaa Jeesusta Kristusta elämäänsä.
      Vaan luottavat enemmän Lars Lewi Lestadiukseen, Martin Lutheriin ja moniin ihmisiin, He luulevat, ovat siis luulo uskossa ja hokevat Jumala Jumala jota he eivät tunne,
      Sillä Jumslsna tuntemiseen on olemssa ti nimeltää Jeesus Kristus ja hän on asettanut Uuteen Testamenttiin pelastuksen ehdot.

• 78-98

Totta! Jeesus Kristus on Tie, Totuus ja Elämä. Hän on asettanut pelastuksen ehdot, ei mikään uskonliike!

• outo yhtälö

Miksiköhän kaikkein suorin tie on kaikkein vihatuin tie ?

Jos alat totella Raamattua joudut jään alle ilman pipoa taikka roviolle ??

Kuka tietää miksi !

• Oikea päätelmä

Johtuu ihmisestä!
        Ihminen voi tehdä asiassa niin vaikean. Ettei Taivaaseen ole kenelläkään pääsyä.

• ***Miksiköhän kaikkein suorin tie on kaikkein vihatuin tie ?***

Siksi koska nämä mutkien laittajat ovat mielistyneet vääryyteen ja näin ollen saaneet siitä rangaistuksekseen Jumalan lähettämän väkevän eksytyksen.

2.Tess
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• Entten tentten
        Devoit kirjoitti:

***Miksiköhän kaikkein suorin tie on kaikkein vihatuin tie ?***

Siksi koska nämä mutkien laittajat ovat mielistyneet vääryyteen ja näin ollen saaneet siitä rangaistuksekseen Jumalan lähettämän väkevän eksytyksen.

2.Tess
        2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Koita nyt viimeinkin päättää oletlo lesta, uskovainen, vai uskomaton. Arvostelet lestoja, mutta jos joku toinen tekee sen, asetut heti puolustuskannalle.

• Entten tentten kirjoitti:

Koita nyt viimeinkin päättää oletlo lesta, uskovainen, vai uskomaton. Arvostelet lestoja, mutta jos joku toinen tekee sen, asetut heti puolustuskannalle.

****Arvostelet lestoja, mutta jos joku toinen tekee sen, asetut heti puolustuskannalle. ****

Puolustaisin ketä tahansa, jota solvattaisiin yhtä törkeästi kuin vanhoillislestadiolaisia tällä palstalla.

Sinä et näköjään osaa erottaa mitä on sivistynyt käytös. Kun sivistyneesti asia perusteilla kritisoidaan, niin hyväksyn sen, vaikka kritisoitaisiin minua.

• Entten tentten
        Devoit kirjoitti:

****Arvostelet lestoja, mutta jos joku toinen tekee sen, asetut heti puolustuskannalle. ****

Puolustaisin ketä tahansa, jota solvattaisiin yhtä törkeästi kuin vanhoillislestadiolaisia tällä palstalla.

Sinä et näköjään osaa erottaa mitä on sivistynyt käytös. Kun sivistyneesti asia perusteilla kritisoidaan, niin hyväksyn sen, vaikka kritisoitaisiin minua.

Käsittääkseni sinua on jokinverran kritisoitu palstalla. Varmaankin omasta mielestäsi sivistymättömästi.
        Voitko sanoa itse käyttäytyneesi sivistyneesti?
        Yleensä menet hyvin herkästi henkilökkohtaisuuksiin kommenteissasi, kun et pärjää asialinjalla.

• Entten tentten kirjoitti:

Käsittääkseni sinua on jokinverran kritisoitu palstalla. Varmaankin omasta mielestäsi sivistymättömästi.
        Voitko sanoa itse käyttäytyneesi sivistyneesti?
        Yleensä menet hyvin herkästi henkilökkohtaisuuksiin kommenteissasi, kun et pärjää asialinjalla.

*****Käsittääkseni sinua on jokinverran kritisoitu palstalla. Varmaankin omasta mielestäsi sivistymättömästi.****

Jonkin verran? Sitä on ollut paljon että minua on nimitelty homoksi ja pedofiiliksi. Sekö mielestäsi sivistynyttä? Kertoo paljon sinusta.

Saanen huomauttaa että minä ja persoonani ei ole aloituksen aihe. Sinulla näyttää olevan vain hillitön tarve mustamaalata minua, sen tähden kun vaadin että vanhoillislestadiolaisiakin kohdellaan ihmisinä.

• 78+99

Väärin sammutettu ja väärin uskottu ovat ihan rinnastettavia asioita.

• ******Väärin sammutettu ja väärin uskottu ovat ihan rinnastettavia asioita. ****

Näin on, hyvä rinnastus.

• en ainakaan

Ja jokainen tulee uskollaan autuaaksi, eikä tarvi sädekehää päänpäälle.

• L11s

Uskot väärin. Sitäpä hoitokokouksissa ihmisille toitotettiin. Ja väitettiin, että sen huomaa ihmisen käytöksestä. Voiko idioottisempaa ajattelua olla.Toisaalta toitotettiin omakohtaisesta uskosta. Kunkin olisi pitänyt keskittyä omaan uskoonsa, mutta SRK tuputti omaansa. Lähdin pois.

• 89+55

Väärästä seurakuntaopista kärsii koko vanhoillislestadiolaisten hiljainen uskovaisten joukko, joka ahkerasti käy seuroissa ja elää kunnollista uskovaisen elämää. Sammuvaisilla valoilla ajava johto haluaa ajaa kansansakin metsäojaan.

• en ainakaan

Nuoria ei paljon erotettu, enimmäkseen olivat iäkkäitä, niin kuin nyt ja aina käyvät vnhempien kimppuun.

• ****Nuoria ei paljon erotettu, enimmäkseen olivat iäkkäitä,****

Ja syy oli siinä Kun uskoivat Kristukseen lunastajanaan, eikä vl-seurakuntaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      145
      6318
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4422
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2958
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2917
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1496
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1475
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      32
      1290
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1191
    Aihe