Raha sokaisi täysin peliyhtiö Supercellin osakkeiden omistajat myymään yhtiönsä osake-enemmistön japanilaisillle. Koska japanilaisilla on nyt osake-enemmistö, heillä on myös määräysvalta yhtiössä. He voivat siirtää vaikka yhtiön koko tuotannon Japaniin, jolloin firman suomalaiset työntekijät jäävät tänne pyörittelemään peukaloitaan.
Miksi järjetöntä kauppaa kehuttiin Suomessa vuolaasti? Se ei ole ainakaan minulle selvinnyt, mutta ehkä karu totuus selviää kehujille sitten, kun Supeshellin koko tuotanto on siirretty Japaniin.
Raha sokaisi Supershellin suomalaisomistajat
11
456
Vastaukset
- vaatosankka
Niinpä. Miljardi on tuhat miljoonaa euroa ja se on todella iso raha. Rahaa tuli, mutta päätösvalta meni.
- tajuatko mitään
Huomaa kuinka pihalla kirjoittaja asiasta on, pakko vaan silti skeidaa jauhaa....
tajuatko edes itse kuinka typeriä kirjoittelet?
"siirtää tuotannon Japaniin"...."suomalaiset työntekijät jäävät tänne pyörittelemään peukaloitaan"
- MIKÄ SUN MIELESTÄ ON SUPERCELLin tuotanto?
Onko niillä koneita, laitteita, varastoja tai liukuhihnoja?
NO EI OLE, vaan niillä on ne IHMISET, juuri ne suomalaiset työntekijät!
Ei niitä vaan siirretä Japaniin, tajuatkoEi tarvi siirtää koneita, ei. Suomalaiset ihmiset korvataan japanilaisilla. Hyi Supershell, kun myit suomalaisten kehittäjien päänahat vain kääriäksesi itsellesi miljoonat.
- rahrahrahaa
Ihan normia, että kun yrityksen arvo nousee niin se myydään miljoonakaupalla. Harva yritys enää toimii vuosikausia työllistäjinä, hassua vaan, että tällaisia pikavoittoyrityksiä pidetään jotenkin arvossaan, jopa Sipilä ihan kiimavellissä.
- lopeta-roskan-jauhaminen
aloittaja on niin pihalla ettei mitään rajaa!!
Mikä "tuotanto" siirretään, niin siis ne ihmiset, pelinkehittäjät!
Ehkä siirtyy, ehkä ei. Haluaisitko sinä lähteä Japaniin.
Ja MIKSI omistaja niin tekisi?!?!?!
Supercell on Suomen taloushistoria yksi upeammista tarinoista!
- Vipuunmenittehähhähhää
Te tilasitte kapitalismin,pitäkää nyt hyvänänne. Ettekö tajunneet että iso raha ei tunne isänmaata,ainoastaan voittojen maksimoinnin,se meinaa sitä että yrittäjät vois halutessaan tuhota tämän maan ja sen talouden sekunneissa myymällä kaikkien suurten yritysten osakkeet ulkomaisille sijoittajille jotka sitten vain siirtää kaiken pois täältä? Jäljelle ei jää kuin pääomaton valtio jolla ei ole enää yrityksiä eikä positiivista taloutta,jäljelle jää ainoastaan köyhät ja velalliset ja suuri valtionvelka.
- haloo-spede
HALOOOO Spede!!
"kapitalismin", olisiko sun mielestä Supercellin pitänyt pelit jakaa ilmaiseksi,
ettei vaan kapatilisti tienaa rahaa???
"iso raha ei tunne isänmaata"
TOTTA, 99,9% Supercellin rahoista tulee GLOBAALISTI ympäri maailmaa
vai meinaatko että peliä olisi saanut pelata vain suomalaiset? - Haloovainitsellesi
haloo-spede kirjoitti:
HALOOOO Spede!!
"kapitalismin", olisiko sun mielestä Supercellin pitänyt pelit jakaa ilmaiseksi,
ettei vaan kapatilisti tienaa rahaa???
"iso raha ei tunne isänmaata"
TOTTA, 99,9% Supercellin rahoista tulee GLOBAALISTI ympäri maailmaa
vai meinaatko että peliä olisi saanut pelata vain suomalaiset?Minä vastasin aloittajalle ja hänen toteamukselleen. Että mitä puhut jostain spedeistä? Itse taidat olla paljon pahemoi kuin minä pystyisin ikinä edes olemaan.
Itse en kannata markkinataloussysteemiä ollenkaan koska kaikki valta tuossa järjestelmässä koko planeetalla keskittyy vain ja ainoastaan muutamalle prosentille superrikkaita,muut on pahemmassa tilanteessa kuin syöttöporsaat jotka nekin saa joka päivä vatsansa täyteen ruokaa jotta niitten lihat kasvais mahdollisimman suureksi jotta niistäkin saataisiin maksimihinta myydessä. Eli maailma alkaa muodostumaan yli 7 miljardille ihmiselle tosi pahaksi paikaksi joiden elämä ilman mitään tasa-arvoa voidaan tuhota pelkällä nuijan kopautuksella OY:n osakekokouksessa. Maailmasta on keskiluokka häviämässä erittäin kovaa vauhtia eli kovien palkkojen saajat,jäljelle ei jää kuin mahdollisimman pienellä palkalla työtä teetettävien joukko ja työttömät sekä sairaat jotka kuolee omaan mahdottomuuteensa saada enää elanto.
Ja sinä tällaista kapitalismia kannattavana tuskin välität muista pätkääkään,eikö niin? Toivottavasti olet rikas koska eihän kukaan sustakaan välitä yhtään mitään. - siis-niinku-mitä
Haloovainitsellesi kirjoitti:
Minä vastasin aloittajalle ja hänen toteamukselleen. Että mitä puhut jostain spedeistä? Itse taidat olla paljon pahemoi kuin minä pystyisin ikinä edes olemaan.
Itse en kannata markkinataloussysteemiä ollenkaan koska kaikki valta tuossa järjestelmässä koko planeetalla keskittyy vain ja ainoastaan muutamalle prosentille superrikkaita,muut on pahemmassa tilanteessa kuin syöttöporsaat jotka nekin saa joka päivä vatsansa täyteen ruokaa jotta niitten lihat kasvais mahdollisimman suureksi jotta niistäkin saataisiin maksimihinta myydessä. Eli maailma alkaa muodostumaan yli 7 miljardille ihmiselle tosi pahaksi paikaksi joiden elämä ilman mitään tasa-arvoa voidaan tuhota pelkällä nuijan kopautuksella OY:n osakekokouksessa. Maailmasta on keskiluokka häviämässä erittäin kovaa vauhtia eli kovien palkkojen saajat,jäljelle ei jää kuin mahdollisimman pienellä palkalla työtä teetettävien joukko ja työttömät sekä sairaat jotka kuolee omaan mahdottomuuteensa saada enää elanto.
Ja sinä tällaista kapitalismia kannattavana tuskin välität muista pätkääkään,eikö niin? Toivottavasti olet rikas koska eihän kukaan sustakaan välitä yhtään mitään.ja miten tämä liittyy Supercelliin ja pelimaailmaan?
Sekä yhteen Suomen taloushistorian hienoimpaan tarinaan?
- jiiuiuiuhuogout8u
Saavat kai tehdä mitä haluavat omassa firmassan vaikka myisivät koko paskan pois!
Toki koko peliala on täyttä huijausta ja lasten rahojen ryöstöä. - Pelaaja04
Paras peli on pip peli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654