Raha sokaisi Supershellin suomalaisomistajat

Älyvapaapalokunta

Raha sokaisi täysin peliyhtiö Supercellin osakkeiden omistajat myymään yhtiönsä osake-enemmistön japanilaisillle. Koska japanilaisilla on nyt osake-enemmistö, heillä on myös määräysvalta yhtiössä. He voivat siirtää vaikka yhtiön koko tuotannon Japaniin, jolloin firman suomalaiset työntekijät jäävät tänne pyörittelemään peukaloitaan.

Miksi järjetöntä kauppaa kehuttiin Suomessa vuolaasti? Se ei ole ainakaan minulle selvinnyt, mutta ehkä karu totuus selviää kehujille sitten, kun Supeshellin koko tuotanto on siirretty Japaniin.

11

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaatosankka

      Niinpä. Miljardi on tuhat miljoonaa euroa ja se on todella iso raha. Rahaa tuli, mutta päätösvalta meni.

    • tajuatko mitään

      Huomaa kuinka pihalla kirjoittaja asiasta on, pakko vaan silti skeidaa jauhaa....
      tajuatko edes itse kuinka typeriä kirjoittelet?

      "siirtää tuotannon Japaniin"...."suomalaiset työntekijät jäävät tänne pyörittelemään peukaloitaan"

      - MIKÄ SUN MIELESTÄ ON SUPERCELLin tuotanto?
      Onko niillä koneita, laitteita, varastoja tai liukuhihnoja?

      NO EI OLE, vaan niillä on ne IHMISET, juuri ne suomalaiset työntekijät!
      Ei niitä vaan siirretä Japaniin, tajuatko

      • Ei tarvi siirtää koneita, ei. Suomalaiset ihmiset korvataan japanilaisilla. Hyi Supershell, kun myit suomalaisten kehittäjien päänahat vain kääriäksesi itsellesi miljoonat.


      • rahrahrahaa

        Ihan normia, että kun yrityksen arvo nousee niin se myydään miljoonakaupalla. Harva yritys enää toimii vuosikausia työllistäjinä, hassua vaan, että tällaisia pikavoittoyrityksiä pidetään jotenkin arvossaan, jopa Sipilä ihan kiimavellissä.


      • lopeta-roskan-jauhaminen

        aloittaja on niin pihalla ettei mitään rajaa!!

        Mikä "tuotanto" siirretään, niin siis ne ihmiset, pelinkehittäjät!
        Ehkä siirtyy, ehkä ei. Haluaisitko sinä lähteä Japaniin.
        Ja MIKSI omistaja niin tekisi?!?!?!

        Supercell on Suomen taloushistoria yksi upeammista tarinoista!


    • Vipuunmenittehähhähhää

      Te tilasitte kapitalismin,pitäkää nyt hyvänänne. Ettekö tajunneet että iso raha ei tunne isänmaata,ainoastaan voittojen maksimoinnin,se meinaa sitä että yrittäjät vois halutessaan tuhota tämän maan ja sen talouden sekunneissa myymällä kaikkien suurten yritysten osakkeet ulkomaisille sijoittajille jotka sitten vain siirtää kaiken pois täältä? Jäljelle ei jää kuin pääomaton valtio jolla ei ole enää yrityksiä eikä positiivista taloutta,jäljelle jää ainoastaan köyhät ja velalliset ja suuri valtionvelka.

      • haloo-spede

        HALOOOO Spede!!

        "kapitalismin", olisiko sun mielestä Supercellin pitänyt pelit jakaa ilmaiseksi,
        ettei vaan kapatilisti tienaa rahaa???

        "iso raha ei tunne isänmaata"

        TOTTA, 99,9% Supercellin rahoista tulee GLOBAALISTI ympäri maailmaa

        vai meinaatko että peliä olisi saanut pelata vain suomalaiset?


      • Haloovainitsellesi
        haloo-spede kirjoitti:

        HALOOOO Spede!!

        "kapitalismin", olisiko sun mielestä Supercellin pitänyt pelit jakaa ilmaiseksi,
        ettei vaan kapatilisti tienaa rahaa???

        "iso raha ei tunne isänmaata"

        TOTTA, 99,9% Supercellin rahoista tulee GLOBAALISTI ympäri maailmaa

        vai meinaatko että peliä olisi saanut pelata vain suomalaiset?

        Minä vastasin aloittajalle ja hänen toteamukselleen. Että mitä puhut jostain spedeistä? Itse taidat olla paljon pahemoi kuin minä pystyisin ikinä edes olemaan.
        Itse en kannata markkinataloussysteemiä ollenkaan koska kaikki valta tuossa järjestelmässä koko planeetalla keskittyy vain ja ainoastaan muutamalle prosentille superrikkaita,muut on pahemmassa tilanteessa kuin syöttöporsaat jotka nekin saa joka päivä vatsansa täyteen ruokaa jotta niitten lihat kasvais mahdollisimman suureksi jotta niistäkin saataisiin maksimihinta myydessä. Eli maailma alkaa muodostumaan yli 7 miljardille ihmiselle tosi pahaksi paikaksi joiden elämä ilman mitään tasa-arvoa voidaan tuhota pelkällä nuijan kopautuksella OY:n osakekokouksessa. Maailmasta on keskiluokka häviämässä erittäin kovaa vauhtia eli kovien palkkojen saajat,jäljelle ei jää kuin mahdollisimman pienellä palkalla työtä teetettävien joukko ja työttömät sekä sairaat jotka kuolee omaan mahdottomuuteensa saada enää elanto.
        Ja sinä tällaista kapitalismia kannattavana tuskin välität muista pätkääkään,eikö niin? Toivottavasti olet rikas koska eihän kukaan sustakaan välitä yhtään mitään.


      • siis-niinku-mitä
        Haloovainitsellesi kirjoitti:

        Minä vastasin aloittajalle ja hänen toteamukselleen. Että mitä puhut jostain spedeistä? Itse taidat olla paljon pahemoi kuin minä pystyisin ikinä edes olemaan.
        Itse en kannata markkinataloussysteemiä ollenkaan koska kaikki valta tuossa järjestelmässä koko planeetalla keskittyy vain ja ainoastaan muutamalle prosentille superrikkaita,muut on pahemmassa tilanteessa kuin syöttöporsaat jotka nekin saa joka päivä vatsansa täyteen ruokaa jotta niitten lihat kasvais mahdollisimman suureksi jotta niistäkin saataisiin maksimihinta myydessä. Eli maailma alkaa muodostumaan yli 7 miljardille ihmiselle tosi pahaksi paikaksi joiden elämä ilman mitään tasa-arvoa voidaan tuhota pelkällä nuijan kopautuksella OY:n osakekokouksessa. Maailmasta on keskiluokka häviämässä erittäin kovaa vauhtia eli kovien palkkojen saajat,jäljelle ei jää kuin mahdollisimman pienellä palkalla työtä teetettävien joukko ja työttömät sekä sairaat jotka kuolee omaan mahdottomuuteensa saada enää elanto.
        Ja sinä tällaista kapitalismia kannattavana tuskin välität muista pätkääkään,eikö niin? Toivottavasti olet rikas koska eihän kukaan sustakaan välitä yhtään mitään.

        ja miten tämä liittyy Supercelliin ja pelimaailmaan?

        Sekä yhteen Suomen taloushistorian hienoimpaan tarinaan?


    • jiiuiuiuhuogout8u

      Saavat kai tehdä mitä haluavat omassa firmassan vaikka myisivät koko paskan pois!

      Toki koko peliala on täyttä huijausta ja lasten rahojen ryöstöä.

    • Pelaaja04

      Paras peli on pip peli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe