Kulttuurihistoriallisesti merkittävä kohde

Kalalahden Arska

Olen huolestuneena seurannut Kyröskosken keskustassa olevan historiallisen kohteen rapistumista. Mielestäni se pitäisi nopeasti konservoida alkuperäiseen kuntoon!

Kyseessä on tietysti torigrillin tiiliaidassa oleva "We drinking every day" -teksti.
Tuo mainiosti nestetasapainon ylläpidon tärkeydestä muistuttava kirjoitus on ollut paikallaan varmaan 1980-luvulta asti kuuluen näin ehdottomasti suojelun piiriin.

Ja tokihan teos toimii myös kunnianosoituksena silloiselle englanninopetukselle peruskoulussamme.

Tämä teos pitää kiireesti suojella ja kunnostaa!

5

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matti sakke

Olen fundeerannut samaa... ja jos ei kuntamme muuta voi, niin voisivat ehdottaa Kiasmalle, jotta vievät museoitavaksi... tiiliaita on ehdoton aikansa muistomerkki ja säväyttää enemmän, kuin P. Rajalan koko tuotanto... :-)

• kunhan kirjotin

Älkää nyt mollatko kansakoulun lontoonkielen opetusta.Sitähän opetti Mister Braun joka nyky tiedon mukaan ei olisi kelvannut edes koulun vessaa vahtiin.Ikänä ei varmaan ollu oikeeta englannin kieltä puhuvaa ihmistä tavannut taikka keskustellut sellaisen kanssa.Mutta kyllä kunnan täytyi antaa hellarille joku paikka jolla elättää kakaralaumansa kun ei sossuun kehdannu mennä tai ei puheitten pitäminen saalemilla tuonut tarpeeksi kolehtia vaikka kahteen kertaan kerättiin.Taitaa olla sukua jollekki muulle Braunille tua saksan maalla.

• PuronsuunParooni

Teksti elää enää muistossamme. Muistaako joku kuka tämän oli taiteillut? Varmasti kyseinen henkilö jo tietää kuinka asia olisi pitänyt kirjoittaa

• taavi990

Muutenkin se aita toimi ainoana tuorreenlihan tiskinä koskella,useesti siitä pöljen kyytiin lihaa lähti, väliin enempi tai vähempi riippunutta ei ollut niin tarkkaa silloi

• ponkkar

pulekolmiossa oli sitä jotakin joskus 80-veeeeee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe