Olimme Pariisin viikon jälkeen kierrelleet Ranskan maaseutua, ja päädyimme Roen'nin kaupunkiin Seinen varrella, jäädäksemme päiväksi siihen tutustumaan.
Upeassa Cathedrale Notre Dame de Rouen käynnin jälkeen jäimme istumaan pieneen puistikkoon tuona toukokuisena päivänä. Kukkien valtava runsaus ja kiireettömyys, tuntui hyvältä paikalta levätä.
Matkan aikana olimme saaneet niin paljon kulttuurivaikutteita sekä Pariisin gallerioista että museoista, että silmämme lepäsivät puiden siimeksessä.
Havahduin pieneen hipaisuun jaloissani, ja kumartuessani näin pienen kissanpennun hellyyttävästi kiehnäävän jaloissani. Nostin tuon soman persikanvärisen pennun syliini, ja pienillä samettitassuillaan se paineli poskeani rytmikkäästi ja etsi nisää.
Olin aivan heltynyt sen viehkeydestä,...ketään ei näkynyt lähistöllä, ei emoakaan! Siinä pitelimme kisua vuorotellen, ja olisin niin mielelläni tuonut sen mukanani Suomeen, -- anelin ja pyysin, mutta järkevä mieheni vakuutti niin pienen pennun emon olevan lähistöllä, joten jätimme sen saman penkin alle varjoon.
Mieheni osti lohduksi porsliinisen kissan n. 25 cm. joka kiipeää seinällä nyt täällä kotona.
Sitä katselin aamukahvia juodessani ja muistin kuin eilisen, tuon pienen pennun pehmeän hamuilun poskellani.
Onkohan montakaan eläintä, jolla on kissaeläimen suloinen viehkeys?
Ranskan Normandiassa suloinen kissanpentu
2
53
Vastaukset
Kesykissojen suku on kyllä mieltäkiehtova ja mystinenkin eläinlaji. Ne elelevät kuin paranormaalissa todellisuudessa kuljeskellessaan tosin osaksi ihmisten mielestä "laittomasti" pitkin kylien raitteja.
Vannoutuneet eläimien ystävät uskovat, että kissat toimivat niin tarvitessaan telepaattisesti. Hyvänä hetkenä niiden kanssa voi viestiä ajatustasolla. Kissa on peloton vapaa ja itsenäinen. Sen voi tavata 'mediseeraamassa' yksin kaukana kotoaan.Olen nähnyt monta kissaa, itsellänikin on ollut 3 niitä, ja Kreikassa ne olivat ihan maanvaivana hyppiessään ruokapaikoissa pöydillekin nälkäisinä. Korkeajalkaisia ja laihoja ne oli.
Mutta niin somaa karvaturria en ole sen koommin nähnyt kuin tuo piskuinen tuuheaturkkinen ja lempeä otus, joka poskeltani haki emon tisua:)
Onhan kissa ylväs, ihan tavallinen kotikissakin on kuin svinksi ilmeeltään, istuessaan omassa rauhassaan meditoimassa niinkuin sanot. Tuo laoselapsen Neela kissakin oli luonteeltaan aivan ihastuttava, sääli vain kun reagoin hengitysvaikeuksilla siihen 2 kk jälkeen. Enää en altista itseäni kissoille, vaikka se olisi helppohoitoinen koiraan verraten. Luopumista joutuu opettelemaan,...mutta muistoista ei tarvitse luopua sentään:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147394
- 594742
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434714- 753408
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161995Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301840- 311809
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441657- 361557
- 1431307