Jyväskylän paikallisliikenne

turhaan aivan turhaa

136

3271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Real Capitalist

      Onnistuuhan tuo, oiva esimerkki firman menestyksestä, ensinäkin nyt olisi fiksu veto olla palkkaamatta kuljettajia verokirjalla, vaan laskuttavia kuljettajia eli jokainen maksaa omat paskamaksunsa itse, aika sievoinen säästö sivukulujen yms lomarahojen suhteen, ylipäätänsä työntekijöitä ei pidä palkata vaan henkilöstövuokrauksena ja alihankintana nuo palvelut pitää ostaa, ay-liike on aikansa elänyt instanssi, monella alalla työt tehdään laskuttamalla!!!
      Busseja on myytävänä joka paikassa ja pk-seudullakin kalustoa vapaana kilpailutusten jäljiltä. Onnea ja menestystä onnibussin porukalle, kohta kait sosialistinen koviston auto itkee kilpailutusta ja väärää tulosta, tervertuloa tommolan perhe oikean markkinatalouden parin, turhaa leikit porvaria rakentamalla autoistasi jenkkiversiota kun valtion tuella ajellaan se on aika sosialistista touhua....ja naurettavaa!!!!

      • tilaajavastuulaki

        Kuljettaja yksityisyrittäjänä eli laskuttaa firmaa jonka autoa ajaa on suomessa laitonta koska kuljettajan on oltava useammassa firmassa töissä jos ajaa samaa firmaa pitemmän aikaa katsotaan työnantajaksi yrittäjä jolla liikenne vastuu.Eli Onni bussin vuokrakuljettaja malli ei onnistu.


      • 18+16

        Todella mielenkiintoinen toimintamalli Onni bussilla .Omistajat tehneet ilmaista työtä ja näin saatu. 15 000 e voittoo.Aamulehti kertoo että jos kaikille olisi maksetti tes palkka kaikkine vastuineen olisi 200 000 tuhatta euroa miinusta.


    • maisteri äo163

      Vanha sanonta rahalla saa ja hevosella pääsee. Pätee tässäkin tapauksessa.

    • helbkusi

      Kuinkahan mones helb oli kisassa

      • hjkpois

        toivotavasti kuskit saa tessin mukaset palkat jatkossa.


      • kuskiiiiiii
        hjkpois kirjoitti:

        toivotavasti kuskit saa tessin mukaset palkat jatkossa.

        Älä pelkää, EIVÄT SAA kyllä tuollaseudulla riittää vielä jyväjemmareita ajamaan pienemmälläkin palkalla.
        Kato sovitaaks näin et aja toi sivu niin saat siitä 2€ ja pidä sit vaikka loppupäivä vapaata ja tuu huomenaamulla sit taas... Näin tulee menemään


      • helb ei ollu

        kisassa, kun Helsinkiläinen veronmaksaja on saanut tarpeekseen jo omankunnan Helbittämisestä.


    • 6+1

      Ottaa kohta joillekin yhtä koville, kuin taannoinen Siljan myynti virolaisille.
      Jotkut eivät ole toipuneet vieläkään.
      No, leikki leikkinä, kilpailutusasiakirjoissa oli mm. ehto, että voittava yhtiö palkkaa ensisijaisesti vanhoja työntekijöitä entisin työ- ja palkkaehdoin.
      Kyllä tuon Onnibusin kovasti laajentuessa tapahtuu samaa kuin vanhojen yhtiöiden laajentuessa, että hallintokustannukset alkavat nousta, jolloin tulee kilpailuihin mukaan uusia näppäriä yrityksiä voittamaan kilpailuja.

    • näin se toimii

      AKT ON TÄYSIN HILJAA!!! Mutta sehän ei ole mitään uutta!!

      • Totta mooses...

        Kerro mitä sen sinun mielestäsi pitäisi sanoa tuosta Jyväskylän kilpailutuksesta?
        Siinähän on vielä valitus aika päällä, joten tee valitus ,jos kerran aihetta on.


      • Nimierkki
        Totta mooses... kirjoitti:

        Kerro mitä sen sinun mielestäsi pitäisi sanoa tuosta Jyväskylän kilpailutuksesta?
        Siinähän on vielä valitus aika päällä, joten tee valitus ,jos kerran aihetta on.

        Hyshys! Onnibusin toiminnasta ei saa valittaa! Saa ainoastaan vanhoja pahoja paroneja arvostella!


      • Erkki
        Nimierkki kirjoitti:

        Hyshys! Onnibusin toiminnasta ei saa valittaa! Saa ainoastaan vanhoja pahoja paroneja arvostella!

        Hienoa, että Onnibus alkaa ajamaan Jyväskylän busseja. On tässä jo ihan tarpeeksi pitkään jouduttu sietämään kommunistista Jyväskylän Liikennettä, joka hinaa hinnatkin pilviin ja jonka bussit on usein myöhässä. Tampereellakin alkoi ajamaan linjaa 25 ja oikein laadukkaat bussit on olleet ja kuskitkin ihan mukavia. Koiviston auto on perseestä!


      • Veteraani

        Mitäs tämä AKT:lle kuuluu?


      • Vieras4
        Erkki kirjoitti:

        Hienoa, että Onnibus alkaa ajamaan Jyväskylän busseja. On tässä jo ihan tarpeeksi pitkään jouduttu sietämään kommunistista Jyväskylän Liikennettä, joka hinaa hinnatkin pilviin ja jonka bussit on usein myöhässä. Tampereellakin alkoi ajamaan linjaa 25 ja oikein laadukkaat bussit on olleet ja kuskitkin ihan mukavia. Koiviston auto on perseestä!

        Uudet bussit tulee Jyväskylään liikennöitsijästä riippumatta. Se luki kilpailuehdoissa. Samoissa ehdoissa luki, että kaupunki päättää lippujen hinnasta. Ja ne eivät tule ainakaan laskemaan. Mielenkiintoista seurata miten halpabussiyhtiö -brändiä ylläpitävä onnibus saa palautetta kun lipunhinnat eivät laskekkaan tai peräti nousevat.

        Ja itse asiassa lipun hinta on ollut sama Jyväskylässä kun muissakin kaupungeissa jos ei oteta huomioon Tamperetta ja Helsinkiä. Tosin Tre ja Hki painivat ihan eri matkustajamäärissä kun esim. Jkl.


      • Lippueki
        Erkki kirjoitti:

        Hienoa, että Onnibus alkaa ajamaan Jyväskylän busseja. On tässä jo ihan tarpeeksi pitkään jouduttu sietämään kommunistista Jyväskylän Liikennettä, joka hinaa hinnatkin pilviin ja jonka bussit on usein myöhässä. Tampereellakin alkoi ajamaan linjaa 25 ja oikein laadukkaat bussit on olleet ja kuskitkin ihan mukavia. Koiviston auto on perseestä!

        Ootsä ???


      • terttiss

        Pidä sinä erkki tur.. kiinni


    • onnibussi

      Niin eikä sitä vielä tiedä kuinka hyvin jyväskylänliikenne hoituu onnibussin toimesta. Täällä jo etukäteen kaikki tuomittu.

    • näin on nähty

      Onnibussi on markinointi yhtiö ja ajoista vastaa paikalliset firmat! akt ei aja ainakaan linja-autokuljettajien etuja, ehkä sataman ahtaajat ovat tärkeämpiä!?

      • NIX AKT

        Ei AKT:ta kiinnosta bussi taikka rahtipuolen kuskit Satamat ovat paljon tärkeämpiä. Kuljetusala pärjäiköön parhaansa mukaan. Pääasia että satamien asiat hoidetaan ei autonkuljettajista ole muuta väliä kuin että maksavat jäsenmaksunsa. Linja-autopuolelta tulee AKT:n kassaan hyvin rahaa kun palkat ovat parempia kuin kuorma-autopuolella. Näitä maksavia jäsiniä AKT kaipaa mutta edunvalvonnan kanssa nyt ei ole niin tarkkaa...


      • Nimierkki

        Itseasiassa Onnibus ajaa omissa nimissään (Onnibus Oy) tuota Jyväskylän paikallisliikennettä.


    • 14+20

      "Onnibussi on markinointi yhtiö ja ajoista vastaa paikalliset firmat"

      Taitaa tuolla Onnibussilla olla omiakin ajoja, ainakin tuolla Tampereen suunnalla.

      • 12+10

        Eli Jyväskylän liikenne jatkaa kun ensin irtisanoo joutavat heebot ja sit heinäkuussa uutena otetaan ketä otetaan....


      • Jimmy Hoffa

        Onnibus laajentaa!
        Kohta on vuorossa Veolia!!


      • 6+6
        Jimmy Hoffa kirjoitti:

        Onnibus laajentaa!
        Kohta on vuorossa Veolia!!

        Miten jos vr myis rautatien onnibussille ?


      • 8+5
        6+6 kirjoitti:

        Miten jos vr myis rautatien onnibussille ?

        voisha onnibussi ostaa finnairin .


    • ........

      Kyllä suomessa kilpailu säännöissa sitoudutaa TES palkkaan... ... toisalata AKT:llä on töitä tiedossa jolle tes toteudu

    • sakutane

      Onnibussi on ostamassa helbbiä.

    • Että silleen

      Liikenteen voittaneen Onnibus Oy:n tilinpäätös vuodelta 2012 on tappiollinen. Tilinpäätöksen mukaan yhtiön oma pääoma on menetetty. Lisäksi tilinpäätös on laadittu vasta syyskuussa 2013. Yhtiön liikevaihto on ollut 1,1 miljoonaa euroa ja taseen loppusumma 138 000 euroa.

      Tarjouksessaan Onnibus Oy on antanut käytetyistä autoista vääriä tietoja. Tarjouksessa eriteltyjä käytettyjä autoja ei ole olemassakaan.

      - Käsityksemme mukaan Onnibus Oy:llä ei ole mitään taloudellisia edellytyksiä ottaa Jyväskylän kaupunkiliikennettä haltuunsa. Myös operatiivisesti asia on käytännössä mahdoton. Tulemme Jyväskylässä käyttämään kaikki keinot päätöksen muuttamiseksi, toteaa konsernijohtaja Antti Norrlin.

      • Osakeyhtiölaki

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Osakeyhtiö_(Suomi)#Heikko_oma_p.C3.A4.C3.A4oma

        Heikko oma pääoma

        Yhtiön on tehtävä viipymättä rekisteri-ilmoitus, jos sen oma pääoma on negatiivinen tai julkisen yhtiön omapääoma on alle puolet osakepääomasta (Osakeyhtiölaki 2006/624 20. luku 23 §) ja kutsuttava koolle yhtiökokous yhtiön taloudellisen aseman parantamiseksi tai yhtiön asettamiseksi selvitystilaan. Selvitystilassa olevan yrityksen toiminnan jatkaminen on vaikeaa, koska lain 2006/624 22. luvun mukaan yhtiön hallitus ja johto voi joutua henkilökohtaiseen vastuuseen, mikäli se aiheuttaa osakkeenomistajille tai velkojille vahinkoa.


      • Tilaajavastuulaki
        Osakeyhtiölaki kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Osakeyhtiö_(Suomi)#Heikko_oma_p.C3.A4.C3.A4oma

        Heikko oma pääoma

        Yhtiön on tehtävä viipymättä rekisteri-ilmoitus, jos sen oma pääoma on negatiivinen tai julkisen yhtiön omapääoma on alle puolet osakepääomasta (Osakeyhtiölaki 2006/624 20. luku 23 §) ja kutsuttava koolle yhtiökokous yhtiön taloudellisen aseman parantamiseksi tai yhtiön asettamiseksi selvitystilaan. Selvitystilassa olevan yrityksen toiminnan jatkaminen on vaikeaa, koska lain 2006/624 22. luvun mukaan yhtiön hallitus ja johto voi joutua henkilökohtaiseen vastuuseen, mikäli se aiheuttaa osakkeenomistajille tai velkojille vahinkoa.

        Tilaajalla on myös vastuutta !


      • tes kunniaan
        Tilaajavastuulaki kirjoitti:

        Tilaajalla on myös vastuutta !

        Onnibus odottaa saavansa jkl,n kuskit välittömästi palvelukseensa, lonkasopimuksen mukaisesti. Mutta saakin hankalan porukan...


      • 10+11
        tes kunniaan kirjoitti:

        Onnibus odottaa saavansa jkl,n kuskit välittömästi palvelukseensa, lonkasopimuksen mukaisesti. Mutta saakin hankalan porukan...

        Tänään 4.11.13 Markkinatuomioistuimeen !


      • Heh heh
        tes kunniaan kirjoitti:

        Onnibus odottaa saavansa jkl,n kuskit välittömästi palvelukseensa, lonkasopimuksen mukaisesti. Mutta saakin hankalan porukan...

        Sekö porukasta hankalan tekee,jos on tottunut saamaan ja vaatii palkan TES:in mukaan?


      • Kaaos tulossa
        Heh heh kirjoitti:

        Sekö porukasta hankalan tekee,jos on tottunut saamaan ja vaatii palkan TES:in mukaan?

        Linja-autoliikenteen sosialisointi yhteiskunnan haltuun on hyvässä nousukiidossa Jyväskylässäkin. Nyt maksetaan vain ajetuista kilometreistä ja hallinto siirtyy yhteiskunnalle. Näin onnibussi Oy säästää melkoisen rahamäärän ja hinnan onkin laskettava.
        Maksajana hallinnon osalta ovat tulevaisuudessa 1.7.2014 lukien seudun kunnat verorahoineen.
        Se miksi sitten kannattaa tuhota vuosikymmeniä toimiva yritys perustuu pelkästään kateuteen, kuten näkyy tämänkin osion kirjoituksissa.
        Kuljettajille tämä sosialisointi ei hyvää tarkoita, eikä myöskään matkustajille. Joukkoliikennetuki on jo nyt tapissaan ja kannattamattomia vuoroja on karsittava verotulojen hiipuessa. Silloin karsitaan myös kuljettajia ja sille AKT ei mahda mitään.
        Tätä samaa kovasti yritetään myös jätekuljetuksissa, kaikki vaan yhteiskunnan haltuun ja tehottomuutta tulee riittämään.


      • maisteriäo163
        Kaaos tulossa kirjoitti:

        Linja-autoliikenteen sosialisointi yhteiskunnan haltuun on hyvässä nousukiidossa Jyväskylässäkin. Nyt maksetaan vain ajetuista kilometreistä ja hallinto siirtyy yhteiskunnalle. Näin onnibussi Oy säästää melkoisen rahamäärän ja hinnan onkin laskettava.
        Maksajana hallinnon osalta ovat tulevaisuudessa 1.7.2014 lukien seudun kunnat verorahoineen.
        Se miksi sitten kannattaa tuhota vuosikymmeniä toimiva yritys perustuu pelkästään kateuteen, kuten näkyy tämänkin osion kirjoituksissa.
        Kuljettajille tämä sosialisointi ei hyvää tarkoita, eikä myöskään matkustajille. Joukkoliikennetuki on jo nyt tapissaan ja kannattamattomia vuoroja on karsittava verotulojen hiipuessa. Silloin karsitaan myös kuljettajia ja sille AKT ei mahda mitään.
        Tätä samaa kovasti yritetään myös jätekuljetuksissa, kaikki vaan yhteiskunnan haltuun ja tehottomuutta tulee riittämään.

        Ei haittaa onneksi on jaguaari ja laitan tuon missityyppisen vaimoni rattiin kun tulee otettua tuota wiskiä pohjanmaan kautta.


      • liian tyhmä
        maisteriäo163 kirjoitti:

        Ei haittaa onneksi on jaguaari ja laitan tuon missityyppisen vaimoni rattiin kun tulee otettua tuota wiskiä pohjanmaan kautta.

        Siis maisteri ajaa jaguaarin fillarilla ja missityyppinen vaimonsa jollain micralla, vai mitenkös se menikään?


      • hk sisään
        Kaaos tulossa kirjoitti:

        Linja-autoliikenteen sosialisointi yhteiskunnan haltuun on hyvässä nousukiidossa Jyväskylässäkin. Nyt maksetaan vain ajetuista kilometreistä ja hallinto siirtyy yhteiskunnalle. Näin onnibussi Oy säästää melkoisen rahamäärän ja hinnan onkin laskettava.
        Maksajana hallinnon osalta ovat tulevaisuudessa 1.7.2014 lukien seudun kunnat verorahoineen.
        Se miksi sitten kannattaa tuhota vuosikymmeniä toimiva yritys perustuu pelkästään kateuteen, kuten näkyy tämänkin osion kirjoituksissa.
        Kuljettajille tämä sosialisointi ei hyvää tarkoita, eikä myöskään matkustajille. Joukkoliikennetuki on jo nyt tapissaan ja kannattamattomia vuoroja on karsittava verotulojen hiipuessa. Silloin karsitaan myös kuljettajia ja sille AKT ei mahda mitään.
        Tätä samaa kovasti yritetään myös jätekuljetuksissa, kaikki vaan yhteiskunnan haltuun ja tehottomuutta tulee riittämään.

        Mitä mieltä olet monopoleista?


      • Team Ahma
        Kaaos tulossa kirjoitti:

        Linja-autoliikenteen sosialisointi yhteiskunnan haltuun on hyvässä nousukiidossa Jyväskylässäkin. Nyt maksetaan vain ajetuista kilometreistä ja hallinto siirtyy yhteiskunnalle. Näin onnibussi Oy säästää melkoisen rahamäärän ja hinnan onkin laskettava.
        Maksajana hallinnon osalta ovat tulevaisuudessa 1.7.2014 lukien seudun kunnat verorahoineen.
        Se miksi sitten kannattaa tuhota vuosikymmeniä toimiva yritys perustuu pelkästään kateuteen, kuten näkyy tämänkin osion kirjoituksissa.
        Kuljettajille tämä sosialisointi ei hyvää tarkoita, eikä myöskään matkustajille. Joukkoliikennetuki on jo nyt tapissaan ja kannattamattomia vuoroja on karsittava verotulojen hiipuessa. Silloin karsitaan myös kuljettajia ja sille AKT ei mahda mitään.
        Tätä samaa kovasti yritetään myös jätekuljetuksissa, kaikki vaan yhteiskunnan haltuun ja tehottomuutta tulee riittämään.

        Kuljetuspuoli on kateudessaan reilusti yli kalastajien kateuden ja se on ihme että jos monopolia ruetaan purkamaan niin heti käy ulina.
        Ja jos yhtään on pelimiehen vikaa niin Jyväskylän liikenteenhän vanhana firmana olisi pitänyt jättää hinnoittelussaan nämä muut kuin nallit kalliolle.Mutta kun ollaan luetettu siihen että ei ne meitä voi pois ajaa kun kukaan muu ei osaa tai pysty tekemään näitä töitä! Ihan samaa kun jossain muussakin autoilussa.
        Ja nyt ei auta edes markkinaoikeus, ja jos auttaa niin kintuille tulee sitten jossain muualla entistä kovemmin, se on tämä markkinatalouden laki tämmöinen.Ja tuo hinnan erotus loppujen lopuksi on niin pieni että Jyväskylänliikenteen jannut jotka ovat laskeneet tarjoushinnan niin peilin eteen vain, mnikö vähän yli? Häh?

        Maailma ei muutu yhtään jos ei ole alalle kuin alalle uusia tulijoita, pitkään samaa työtä samalle asiakkaalle tehnyt yritys helposti jää junnaamaan paikoilleen ja silloin pääsee uudet energisemmät helposti niskan päälle.
        En lähde tässä ruotimaan Onni bussin edellytyksiä mutta enempi minua huvittaa esim. tuo markkinaoikeuteen meno, kyllä se on märkärätti myös tilaajan kasvoille että muistakaa tämä!!!
        En minä ainakaan ottaisi semmoista yrittäjää omaan palvelukseen jos se minun kilpailuttamani asian vetäisi markkinaoikeuteen!!!!


      • akt rikkuri 8
        Team Ahma kirjoitti:

        Kuljetuspuoli on kateudessaan reilusti yli kalastajien kateuden ja se on ihme että jos monopolia ruetaan purkamaan niin heti käy ulina.
        Ja jos yhtään on pelimiehen vikaa niin Jyväskylän liikenteenhän vanhana firmana olisi pitänyt jättää hinnoittelussaan nämä muut kuin nallit kalliolle.Mutta kun ollaan luetettu siihen että ei ne meitä voi pois ajaa kun kukaan muu ei osaa tai pysty tekemään näitä töitä! Ihan samaa kun jossain muussakin autoilussa.
        Ja nyt ei auta edes markkinaoikeus, ja jos auttaa niin kintuille tulee sitten jossain muualla entistä kovemmin, se on tämä markkinatalouden laki tämmöinen.Ja tuo hinnan erotus loppujen lopuksi on niin pieni että Jyväskylänliikenteen jannut jotka ovat laskeneet tarjoushinnan niin peilin eteen vain, mnikö vähän yli? Häh?

        Maailma ei muutu yhtään jos ei ole alalle kuin alalle uusia tulijoita, pitkään samaa työtä samalle asiakkaalle tehnyt yritys helposti jää junnaamaan paikoilleen ja silloin pääsee uudet energisemmät helposti niskan päälle.
        En lähde tässä ruotimaan Onni bussin edellytyksiä mutta enempi minua huvittaa esim. tuo markkinaoikeuteen meno, kyllä se on märkärätti myös tilaajan kasvoille että muistakaa tämä!!!
        En minä ainakaan ottaisi semmoista yrittäjää omaan palvelukseen jos se minun kilpailuttamani asian vetäisi markkinaoikeuteen!!!!

        hyvä kirjoitus... asiaa kaikella tavalla ja realistinen näkökanta.... hyvä..


      • Joukkojen liikehdintää
        akt rikkuri 8 kirjoitti:

        hyvä kirjoitus... asiaa kaikella tavalla ja realistinen näkökanta.... hyvä..

        Jyväskylä on jo pitkään ollut kaikenlaisen hölmöyden perikuva suurkuntaliitoksineen. Yksi lapsiministereistämme kun majailee seudulla.
        Kilpailu on täysin eri asia kuin sosialisointi, joka tässä joukkoliikenneasiassa on kyseessä.
        Joukkoliikenteen hallinto siirtyy kunnille ja pelkkä linja-autojen ylläpito jää liikennöitsijälle. Lippujärjestelmät ja rahastussysteemit maksaa kunta.
        Tarjouspyyntö on ollut huono, koska sitä ei ole sidottu liikevaihtoon. Hommasta voi tulla täysi pommi, kun toimija ei saa rahoitusta tai jopa polttoainetta autoihinsa. Seuraava saa sitten paremman hinnan, näin on jo käynyt pääkaupunkiseudullakin.
        Sosialismiin siirryttäessä ensimmäinen homma on yleensä lipun hinnan korottaminen reilusti, koska matkustajahan lystin lopulta maksaa. Paikallisliikenteessä myös veronmaksajat osallistuvat ahkerasti kustannuksiin tukieuroillaan.
        Jyväskylässä yritetään säästää työntekijöitä irtisanomalla kunnan palveluksesta, mutta joukkoliikenteen kulut tulevat kasvamaan tehottomuuden lisääntyessä.
        Suomessa yrittäjällä on haasteita riittävästi nykyisin ja kateus kasvaa päivä päivältä. Markkinaoikeus on juuri sitä varten, että se antaa lopullisen päätöksen onko kilpailutuksessa menetelty oikein.
        Monopolien rikkominen on hyvä asia, sosialismin lisääntyminen huono. Kunnollinen markkinaehtoinen liikenne olisi ollut parempi ja halvempi vaihtoehto.


      • Kurkkutomaattikaali
        Joukkojen liikehdintää kirjoitti:

        Jyväskylä on jo pitkään ollut kaikenlaisen hölmöyden perikuva suurkuntaliitoksineen. Yksi lapsiministereistämme kun majailee seudulla.
        Kilpailu on täysin eri asia kuin sosialisointi, joka tässä joukkoliikenneasiassa on kyseessä.
        Joukkoliikenteen hallinto siirtyy kunnille ja pelkkä linja-autojen ylläpito jää liikennöitsijälle. Lippujärjestelmät ja rahastussysteemit maksaa kunta.
        Tarjouspyyntö on ollut huono, koska sitä ei ole sidottu liikevaihtoon. Hommasta voi tulla täysi pommi, kun toimija ei saa rahoitusta tai jopa polttoainetta autoihinsa. Seuraava saa sitten paremman hinnan, näin on jo käynyt pääkaupunkiseudullakin.
        Sosialismiin siirryttäessä ensimmäinen homma on yleensä lipun hinnan korottaminen reilusti, koska matkustajahan lystin lopulta maksaa. Paikallisliikenteessä myös veronmaksajat osallistuvat ahkerasti kustannuksiin tukieuroillaan.
        Jyväskylässä yritetään säästää työntekijöitä irtisanomalla kunnan palveluksesta, mutta joukkoliikenteen kulut tulevat kasvamaan tehottomuuden lisääntyessä.
        Suomessa yrittäjällä on haasteita riittävästi nykyisin ja kateus kasvaa päivä päivältä. Markkinaoikeus on juuri sitä varten, että se antaa lopullisen päätöksen onko kilpailutuksessa menetelty oikein.
        Monopolien rikkominen on hyvä asia, sosialismin lisääntyminen huono. Kunnollinen markkinaehtoinen liikenne olisi ollut parempi ja halvempi vaihtoehto.

        Taitaa tuo edellinen teksti tulla Jyväskylän liikenteen konttorilta? =D

        Kyllä ne kilpailuttajat kuule tutkivat kilpailutustilanteessa yrityksen tiedot ja taidot, ei se kuulu jollekkin katkeralle inisijälle.:)
        Itsekkin olen ollut elintarvikepuolella tavallaan Onnni bussin asemassa tarjoustilanteessa mutta kun tilaaja luottaa muihinkin kuin siihen kymmeniä vuosia toimineeseen yrittäjään niin hyvä juttu!
        Ja itsellä liikevaihto oli kymmenen vuotta sitten muutamia satoja tuhansia mutta rehellisen kilpailun vuoksi päästiin isommille apajille ja nyt liikutaan 3,5-4,5 M€ liikevaihdossa.
        Ja tämä ei ole mikään kehumisjuttu vaan yksi esimerkki siitä mihin pääsee sitkeällä ja periksi antamattomalla yrittämisellä.Ja ihan vaan tiedoksi että se kilpailija siinä kilpailutustilanteessa kymmenen vuotta sitten on nyt yhteistyökumppani ja kummallakin pyyhkii hyvin...

        Ja terveiset vaan Jyväskylään että eimkannata mollata liikaa kilpailijoita se voi koitua omaan nilkkaan, ja just tuo markkinaoikeuteen veto niin kuin joku aiemmin mainitsi on monta kertaa lirittämistä omille kintuille..=D


      • hjkpois
        Kurkkutomaattikaali kirjoitti:

        Taitaa tuo edellinen teksti tulla Jyväskylän liikenteen konttorilta? =D

        Kyllä ne kilpailuttajat kuule tutkivat kilpailutustilanteessa yrityksen tiedot ja taidot, ei se kuulu jollekkin katkeralle inisijälle.:)
        Itsekkin olen ollut elintarvikepuolella tavallaan Onnni bussin asemassa tarjoustilanteessa mutta kun tilaaja luottaa muihinkin kuin siihen kymmeniä vuosia toimineeseen yrittäjään niin hyvä juttu!
        Ja itsellä liikevaihto oli kymmenen vuotta sitten muutamia satoja tuhansia mutta rehellisen kilpailun vuoksi päästiin isommille apajille ja nyt liikutaan 3,5-4,5 M€ liikevaihdossa.
        Ja tämä ei ole mikään kehumisjuttu vaan yksi esimerkki siitä mihin pääsee sitkeällä ja periksi antamattomalla yrittämisellä.Ja ihan vaan tiedoksi että se kilpailija siinä kilpailutustilanteessa kymmenen vuotta sitten on nyt yhteistyökumppani ja kummallakin pyyhkii hyvin...

        Ja terveiset vaan Jyväskylään että eimkannata mollata liikaa kilpailijoita se voi koitua omaan nilkkaan, ja just tuo markkinaoikeuteen veto niin kuin joku aiemmin mainitsi on monta kertaa lirittämistä omille kintuille..=D

        MÖTTÖKÖ SIELLÄ


      • Veteraani
        hjkpois kirjoitti:

        MÖTTÖKÖ SIELLÄ

        Voi tulla vielä JKL:ää ikävä.


      • Konkari
        Veteraani kirjoitti:

        Voi tulla vielä JKL:ää ikävä.

        JL:n vanhat bussit jäävät talliin lähtövalmiuteen...Paikallisliikennettä eivät persaukiset amatöörit hoitele Onnella eikä tuurilla.:-)


      • Etälukija
        Konkari kirjoitti:

        JL:n vanhat bussit jäävät talliin lähtövalmiuteen...Paikallisliikennettä eivät persaukiset amatöörit hoitele Onnella eikä tuurilla.:-)

        Eipä tuo paikallisliikenteen liikennöinti ole sen ihmeellisempää kuin muukaan yritystoiminta.Ja eipä tuo JKL:n tulos niin hääppöinen ole suhteessa muiden kaupunkien liikennöitsijöiden tulokseen..HÄH? :) Ei se suuri maha tee kenestäkään patruunaa...vaikka ne mahan omistajat niin luulevat..=D


      • tojoe
        Etälukija kirjoitti:

        Eipä tuo paikallisliikenteen liikennöinti ole sen ihmeellisempää kuin muukaan yritystoiminta.Ja eipä tuo JKL:n tulos niin hääppöinen ole suhteessa muiden kaupunkien liikennöitsijöiden tulokseen..HÄH? :) Ei se suuri maha tee kenestäkään patruunaa...vaikka ne mahan omistajat niin luulevat..=D

        JYVÄSKYLÄN LIIKENNE on hyvä työnantaja. Nyt se aiotaan panna nurin, jolloin menetetään kymmeniä työpaikkoja.Uusi yrittelijä joka tuskin pystyy ...kkoja maksamaan hymyilee kuin kaupunginjohtaja.


      • Ennustaja Antti
        tojoe kirjoitti:

        JYVÄSKYLÄN LIIKENNE on hyvä työnantaja. Nyt se aiotaan panna nurin, jolloin menetetään kymmeniä työpaikkoja.Uusi yrittelijä joka tuskin pystyy ...kkoja maksamaan hymyilee kuin kaupunginjohtaja.

        Tähän soppaan on syypää Jyväskylän kaupunki, joka olisi voinut valita myös markkinaehtoisen liikenteen järjestämisen. Silloin olisi vapaa kilpailu toiminut ja mahdollinen liikennöitsijän vaihto tapahtunut hallitusti, eikä yhdellä rysäyksellä.
        Myös rahastuslaitteiden investoinnit olisivat olleet liikennöitsijällä, eikä välttämättä uusia miljoonien hankintoja olisi tarvinnut maksettaa veronmaksajilla.
        Jyväskylän kaupunki ja sen päättäjät ovat muutenkin tehneet alueella todellisia karhun palveluksia veronmaksajille ja talous on rapautunut palvelujen samalla heiketessä.
        Muurame on ollut paljon viisaampi toimissaan, mutta myös mennyt osin vipuun Jyväskylän ansiosta.
        Seuraan mielenkiinnolla löytyykö Onnibussille rahoitusta ja kalustoa liikenteeseen, saatan jopa hieman epäillä. 1.7.2014 se nähdään, kun kaikki alkaa vähitellen paljastumaan. Voi tulla isokin katastrofi , mutta veronmaksajille tulee kustannusten noususta ainakin kallista.
        Liikenteen aloitus puolessa välissä vuotta hämää kustannuksissa, kun budjetoidaan ainoastaan puoli vuotta. 2015 budjetissa totuus joukkoliikenteen sosialisoinnissa alkaakin sitten paljastua.


      • lkkfjj
        Ennustaja Antti kirjoitti:

        Tähän soppaan on syypää Jyväskylän kaupunki, joka olisi voinut valita myös markkinaehtoisen liikenteen järjestämisen. Silloin olisi vapaa kilpailu toiminut ja mahdollinen liikennöitsijän vaihto tapahtunut hallitusti, eikä yhdellä rysäyksellä.
        Myös rahastuslaitteiden investoinnit olisivat olleet liikennöitsijällä, eikä välttämättä uusia miljoonien hankintoja olisi tarvinnut maksettaa veronmaksajilla.
        Jyväskylän kaupunki ja sen päättäjät ovat muutenkin tehneet alueella todellisia karhun palveluksia veronmaksajille ja talous on rapautunut palvelujen samalla heiketessä.
        Muurame on ollut paljon viisaampi toimissaan, mutta myös mennyt osin vipuun Jyväskylän ansiosta.
        Seuraan mielenkiinnolla löytyykö Onnibussille rahoitusta ja kalustoa liikenteeseen, saatan jopa hieman epäillä. 1.7.2014 se nähdään, kun kaikki alkaa vähitellen paljastumaan. Voi tulla isokin katastrofi , mutta veronmaksajille tulee kustannusten noususta ainakin kallista.
        Liikenteen aloitus puolessa välissä vuotta hämää kustannuksissa, kun budjetoidaan ainoastaan puoli vuotta. 2015 budjetissa totuus joukkoliikenteen sosialisoinnissa alkaakin sitten paljastua.

        Ennustaja Antti on nyt väärillä jäljillä.
        Markkinaehtoisessa liikenteessä kilpailu on tosiaankin vapaata, mutta tarjonta rajoittuu vain ruuhka-ajoiksi, kuka hullu siellä ajelisi hiljaisina aikoina.
        Lisäksi markkinaehtoisessa kaikki saavat ajaa haluamallaan aikataululla, kunhan ilmoittaa asiasta lupaviranomaiselle ja omistaa joukkoliikenneluvan.

        Onnibus ei nykymuodossaan kykene aloittamaan 1.7, mutta voihan siinä olla toisia/toiset omistajat siihen mennessä.


      • konkari
        lkkfjj kirjoitti:

        Ennustaja Antti on nyt väärillä jäljillä.
        Markkinaehtoisessa liikenteessä kilpailu on tosiaankin vapaata, mutta tarjonta rajoittuu vain ruuhka-ajoiksi, kuka hullu siellä ajelisi hiljaisina aikoina.
        Lisäksi markkinaehtoisessa kaikki saavat ajaa haluamallaan aikataululla, kunhan ilmoittaa asiasta lupaviranomaiselle ja omistaa joukkoliikenneluvan.

        Onnibus ei nykymuodossaan kykene aloittamaan 1.7, mutta voihan siinä olla toisia/toiset omistajat siihen mennessä.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/onnibusin jokainen reitti on riitautettu/a2215598?service=mobile&page=1


      • Antti 2
        lkkfjj kirjoitti:

        Ennustaja Antti on nyt väärillä jäljillä.
        Markkinaehtoisessa liikenteessä kilpailu on tosiaankin vapaata, mutta tarjonta rajoittuu vain ruuhka-ajoiksi, kuka hullu siellä ajelisi hiljaisina aikoina.
        Lisäksi markkinaehtoisessa kaikki saavat ajaa haluamallaan aikataululla, kunhan ilmoittaa asiasta lupaviranomaiselle ja omistaa joukkoliikenneluvan.

        Onnibus ei nykymuodossaan kykene aloittamaan 1.7, mutta voihan siinä olla toisia/toiset omistajat siihen mennessä.

        Olet oikeassa ainoastaan hullut liikennöivät hiljaisena aikana veronmaksajien tuella. Pari matkustajaa ja linja-auto ei ole kovin ekologistakaan.
        Miljoonien joukkoliikennetuki hoidetaan tässä maassa verottamalla, joka tapaa kaiken ostovoiman ja kaataa yrityksiä.
        Markkinaehtoisessa liikenteessä liikennöitsijälle jäisi tehtäväksi matkustajamäärien lisääminen. Nyt se on sosialisoitu joukkoliikennelautakunnille, jossa istuvat maallikot, monasti yli vihreät vasemmistolaiset.
        Joukkoliikenteen kustannukset kasvavat ja matkustajat vähenevät on selvä suunta.


      • 7-19
        10+11 kirjoitti:

        Tänään 4.11.13 Markkinatuomioistuimeen !

        Eilen välipäätös jyväskylänliikenne-onnibussi 1-0


      • 7+19
        7-19 kirjoitti:

        Eilen välipäätös jyväskylänliikenne-onnibussi 1-0

        Väliaikainen kuljetus sopimus kaupunki-onnibussi Eli jyväskylänliikenne-onnibussi......1-1. Jännäks menee kisa !


    • Paska tulloo

      Haist sie pers. Kyl tä onnistuu viäl iha hyvi meinaan se Jyväkylän paikallisliikenn. Onnibussi o ookeen hyv ajjaa bussei. Pers aukisii jyväskyläisii siäl assuu eik mittää muut. Pask siit tulloo jos se entine bussienajaja jatkais siäl.

      • 12+12

        Palkka maksetaan kun autoliikkuu ei mitää takuu palkkaa.huollot ja pesut tampereen paikkureissa kuskin omalla ajalla.


      • Paraski
        12+12 kirjoitti:

        Palkka maksetaan kun autoliikkuu ei mitää takuu palkkaa.huollot ja pesut tampereen paikkureissa kuskin omalla ajalla.

        Miksi Tampereella ei noudateta TES; iä?
        Vai eikö siellä kuuluta AKT; hen?
        Kaikki työnantajan määräämät tehtävät on työaikaa, ja siitä on maksettava palkka. Hyvin yksinkertaista.


      • 1+8
        Paraski kirjoitti:

        Miksi Tampereella ei noudateta TES; iä?
        Vai eikö siellä kuuluta AKT; hen?
        Kaikki työnantajan määräämät tehtävät on työaikaa, ja siitä on maksettava palkka. Hyvin yksinkertaista.

        Luuletteko et liitonmiehet päässee ollenkka onni bussil ?


      • Paraski
        1+8 kirjoitti:

        Luuletteko et liitonmiehet päässee ollenkka onni bussil ?

        Heh... No itse en lähtisi töihin firmaan, joka ei noudata sopimuksia.


      • Aneki
        Paraski kirjoitti:

        Heh... No itse en lähtisi töihin firmaan, joka ei noudata sopimuksia.

        Kaikista näistä ongelmista päästään kun joku teistä tulee omalla nimellä julkisuuteen ja kertoo kuinka on töissä Onnibusissa ja kuinka perseestä firma on. Tämä nykyinen keskustelu on KA- konsernin työntekijöiden vuoropuhelua vailla totuuden hiventä. Eiköhän tilaaja oo pari kertaa tarkistanut firmojen taustat. Hyvinpä näkyy Tampereellakin sujuvan. Lonka-sopimuksen ehdoilla työntekijät siirtyy vanhoina työntekijöinä uudelle firmalle, kaikkine saavutettuine etuineen. Tottakai ihmiset vastustaa kaikkea uutta. Onneksi vahva tahto vie läpi harmaan kiven.


      • akt rikkuri 8
        Aneki kirjoitti:

        Kaikista näistä ongelmista päästään kun joku teistä tulee omalla nimellä julkisuuteen ja kertoo kuinka on töissä Onnibusissa ja kuinka perseestä firma on. Tämä nykyinen keskustelu on KA- konsernin työntekijöiden vuoropuhelua vailla totuuden hiventä. Eiköhän tilaaja oo pari kertaa tarkistanut firmojen taustat. Hyvinpä näkyy Tampereellakin sujuvan. Lonka-sopimuksen ehdoilla työntekijät siirtyy vanhoina työntekijöinä uudelle firmalle, kaikkine saavutettuine etuineen. Tottakai ihmiset vastustaa kaikkea uutta. Onneksi vahva tahto vie läpi harmaan kiven.

        hyvä kirjoitus, edelliseltä... totta joka sana.. lisää tälläisiä kirjoittajia.. mielipide
        ilmasto rupeaa hissukseen muuttunaan asialliseksi ja faktoihin perustuvaksi..
        änkyrä siipi on täällä jo vuosi toisensa perään mesonnut omia hulluja juttujansa..


    • JKL -> HKL?

      Ei muuta kuin Virolaisia Jyväskylään - ajaa (ojaan!) 50% palkalla - näin meni HELBin kanssa Helsingissä. Halpa työvoimaa = autot korjaamoon. Vanhat suomalais kuskit liian kallis - ja vaativat lomat, ylityö korvauksia, jne! ;)

      • xxx

        Jyväskylän kaupunki sitten katsoo ettei kilpailutusta voitettu tinkimällä kuljettajien palkasta. Valmiiksi osaavat ammattimiehet eivät tule työskentelemään alipalkalla.


    • xxx

      Toimivat tallitilat, huolto, tankkaus, pesut...kaikki auki.
      JLn kuljettajistakaan kaikki eivät automaattisesti siirry Onnipussille, eivät tahdo.
      Kuskeista tulee pulaa, samoin vara-autoja pitää olla paljon.
      Ei tule onnistumaan, sanon miekin.Toivottavasti vielä järki voittaa kaupungin virkamiehet.

      • Totta mooses...

        Eikös kaupunki tarjonnut kaukaan pareitehtaan suuria halleja varikoksi?
        Onko mukamas jyskälässä niin suuri pula kuskeista, ettei tarvitse siirtyä?
        Miksi eivät muskit tahdo siirtyä, kerro toki kun sinulla on ilmeisesti hyvinkin sisäpiirin tietoa asiasta?
        Eihän tankkaus systeemin rakentaminen ole mitenkään vaikeaa ja siivouksen voi ulkoistaa jollekkin.

        Kun kerran on kilpailutuksen voittanut ja siinä olevat ehdot täyttänyt, niin aikamoinen oikeusmurha tuossa tapahtuu, jos liikennöitsijää tullaa vaihtamaan toiseen.


    • jakelurane

      MInä olisin paljon huolestuneempi Joensuun tilanteesta :) liikenteen voittaneen yhtiön tarjous 39% halvempi.... täällä kaukana metsässäkin, osataan laskea sen verran , että EI ONNISTU Joensuun liikenteen hoito asianmukaisesti...

    • EMILS

      VIROPOJAT TULEE AJAMAAN TEITÄT TTÖIHIN JA KOTIIN..

      • Kuljetus Porho

        Keskisuomalinen kirjoitti tänään miten AKT:n joku ru***nkkari oli siinä oikein kuvassa itkemässä miten nyt on JKL:ttä kohdeltu kaltoin...Yrittäkää nyt ymmärtää että kilpailutus on tehty ja pulinat pois!!!!!
        Jos kaupunki peruu päätöksensä niin silloin se on suoraan sanottuna korviaan myöten.Mitä luulette tekeekö joku muu Suomessa saman itkemisen jossain muussa kilpailutuksessa kuin nyt teki JKL:nne.Touhu karkaisi käsistä, ei viranomaisen päätöstä pidä lähteä liikaa muuttamaan.
        Kaikki Sos.dem.,Vasurit ym.itkupillit nyt pulinat pois...=)

        Hyvää Joulua kaikille tasapuolisesti! :)


      • 10+5
        Kuljetus Porho kirjoitti:

        Keskisuomalinen kirjoitti tänään miten AKT:n joku ru***nkkari oli siinä oikein kuvassa itkemässä miten nyt on JKL:ttä kohdeltu kaltoin...Yrittäkää nyt ymmärtää että kilpailutus on tehty ja pulinat pois!!!!!
        Jos kaupunki peruu päätöksensä niin silloin se on suoraan sanottuna korviaan myöten.Mitä luulette tekeekö joku muu Suomessa saman itkemisen jossain muussa kilpailutuksessa kuin nyt teki JKL:nne.Touhu karkaisi käsistä, ei viranomaisen päätöstä pidä lähteä liikaa muuttamaan.
        Kaikki Sos.dem.,Vasurit ym.itkupillit nyt pulinat pois...=)

        Hyvää Joulua kaikille tasapuolisesti! :)

        Joo.mutta mistä Onni bussi saa 74bussia.74rahastuslaitetta.750 000e takuumaksu.rahaa palkanmaksuun ennen kuin alkaa kaupunki tilittämään.polttoainetta 2 kk luotolla ennenkuin saa kaupungin tilitykset nää kiinnostaa ihan tavallista veronmaksajaa kun kyseessä on tällähetkellä toimimaton yhtälö ja tää kiinnostaa myös markkinatuomio istuinta.epäilyt loppuu kun tän kertoo Onni bussi yhtiö miten alkaa toiminta aikuisten oikeesti.


      • hsl bussinkuljettaja
        10+5 kirjoitti:

        Joo.mutta mistä Onni bussi saa 74bussia.74rahastuslaitetta.750 000e takuumaksu.rahaa palkanmaksuun ennen kuin alkaa kaupunki tilittämään.polttoainetta 2 kk luotolla ennenkuin saa kaupungin tilitykset nää kiinnostaa ihan tavallista veronmaksajaa kun kyseessä on tällähetkellä toimimaton yhtälö ja tää kiinnostaa myös markkinatuomio istuinta.epäilyt loppuu kun tän kertoo Onni bussi yhtiö miten alkaa toiminta aikuisten oikeesti.

        Miten korjaamotoiminta tullaan järjestämään, raskaan kaluston huolto vaatii miljoonainvestoinnit halliin ja työkaluihin? Asentajat? Siis ammattitaitoiset, ei mitään tee se itse miehiä, pesuhalli? Siivous? Ammattitaitoiset ajomestarit?

        Noh ehkä Pekka M. antaa vastaukset.


      • Totta mooses...
        hsl bussinkuljettaja kirjoitti:

        Miten korjaamotoiminta tullaan järjestämään, raskaan kaluston huolto vaatii miljoonainvestoinnit halliin ja työkaluihin? Asentajat? Siis ammattitaitoiset, ei mitään tee se itse miehiä, pesuhalli? Siivous? Ammattitaitoiset ajomestarit?

        Noh ehkä Pekka M. antaa vastaukset.

        -Korjaamotoiminta voidaan helposti ulkoistaa esim raskoneelle ja uudet autot otta huoltoleasingeillä.

        - Taas varmaankin tuolta nykyiseltä liikennöitsiljältä joutuvat pistämään asentajia muutaman pihalle,joten siitä ainakin muutama pikku korjauksiin.

        -Pesuhalli on helppo tehdä jos saavat esim käyttöönsä noitan vanhoja pareritehtaan halleja.

        -Siivous on helppo ulkoistaa kuten taitaa kaikilla HSL alueen firmoilla olla.

        -Miten lasketaan ajomestarin ammattitaito ja varmaankin heitäkin saavat nykyiseltä liikennöitsijältä, jos tarve tulee.

        Nämä noin äkkinäiseltään omalla mutulla.

        Odotellaan nyt kuitenkin ensin miten käy tuolla markkinatuomioistuimessa.


      • Paroonitar
        Totta mooses... kirjoitti:

        -Korjaamotoiminta voidaan helposti ulkoistaa esim raskoneelle ja uudet autot otta huoltoleasingeillä.

        - Taas varmaankin tuolta nykyiseltä liikennöitsiljältä joutuvat pistämään asentajia muutaman pihalle,joten siitä ainakin muutama pikku korjauksiin.

        -Pesuhalli on helppo tehdä jos saavat esim käyttöönsä noitan vanhoja pareritehtaan halleja.

        -Siivous on helppo ulkoistaa kuten taitaa kaikilla HSL alueen firmoilla olla.

        -Miten lasketaan ajomestarin ammattitaito ja varmaankin heitäkin saavat nykyiseltä liikennöitsijältä, jos tarve tulee.

        Nämä noin äkkinäiseltään omalla mutulla.

        Odotellaan nyt kuitenkin ensin miten käy tuolla markkinatuomioistuimessa.

        "ja uudet autot otta huoltoleasingeillä "

        Rahaton ei noin vaan ota autoja millään liisingillä
        Eikä rahaton saa edes polttoainetta 80:een autoon.


      • Pökkö)(
        Paroonitar kirjoitti:

        "ja uudet autot otta huoltoleasingeillä "

        Rahaton ei noin vaan ota autoja millään liisingillä
        Eikä rahaton saa edes polttoainetta 80:een autoon.

        Jos muut on rahattomia niin miks Koiviston Auto ajattaa noita vanhoja nokikasoja Jyväskylässä, HÄH?


      • xxzxx
        Pökkö)( kirjoitti:

        Jos muut on rahattomia niin miks Koiviston Auto ajattaa noita vanhoja nokikasoja Jyväskylässä, HÄH?

        Kalustoinvestointeja oli turha tehdä ennen kilpailutusta.


      • hksisään
        xxzxx kirjoitti:

        Kalustoinvestointeja oli turha tehdä ennen kilpailutusta.

        Mitä väliä klpailusta, kun pienet ei kuulemma pysty ja isot on sopinut ettei muitten reviirille mennä?


      • hsl kuljettaja
        hksisään kirjoitti:

        Mitä väliä klpailusta, kun pienet ei kuulemma pysty ja isot on sopinut ettei muitten reviirille mennä?

        OK, antaa onnibussin ottaa haltuun jyväskylän paikallisliikenne, mutta.... kaikki velvoitteet on täytettävä, kuljettajille maksettava lomarahat, työeläkemaksut, 24% bruttopalkasta, sotumaksut, palkka oltava tessin mukainen, autot oltava liikennekelpoisia, vakuutusmaksut maksettu, katsastettuja, siistejä, vara autoja oltava riittävästi, jos bussi hajoaa linjalle, vara auto saatava heti tilalle....

        Siinä muutama seikka, jotka täytyy olla kunnossa, mutta jos onni bussi suoriutuu voittajana, kaikki kunnia 2v sitten perustetulle yhtiölle, tällä hetkellä kassassa 0 e!
        Alihankkija käräjillä maksamottomista palkoista.


      • jsdfhsdjf
        hsl kuljettaja kirjoitti:

        OK, antaa onnibussin ottaa haltuun jyväskylän paikallisliikenne, mutta.... kaikki velvoitteet on täytettävä, kuljettajille maksettava lomarahat, työeläkemaksut, 24% bruttopalkasta, sotumaksut, palkka oltava tessin mukainen, autot oltava liikennekelpoisia, vakuutusmaksut maksettu, katsastettuja, siistejä, vara autoja oltava riittävästi, jos bussi hajoaa linjalle, vara auto saatava heti tilalle....

        Siinä muutama seikka, jotka täytyy olla kunnossa, mutta jos onni bussi suoriutuu voittajana, kaikki kunnia 2v sitten perustetulle yhtiölle, tällä hetkellä kassassa 0 e!
        Alihankkija käräjillä maksamottomista palkoista.

        Eli väitteesi mukaan Onnibussin tarjous on tappiollinen. Voitollisella tarjouksella palkkojen, autojen kustannusten yms maksaminen ei ole ongelma, vai onko? Miltei samanhintainen tarjous viittaa siihen, ettei ainakaan kovin isoja laskuvirheitä ole.


      • hsl kuljettaja
        jsdfhsdjf kirjoitti:

        Eli väitteesi mukaan Onnibussin tarjous on tappiollinen. Voitollisella tarjouksella palkkojen, autojen kustannusten yms maksaminen ei ole ongelma, vai onko? Miltei samanhintainen tarjous viittaa siihen, ettei ainakaan kovin isoja laskuvirheitä ole.

        Eli kaikki ok! Miksi sitten tämäkin ketju aloitettiin, turhaa suun pieksemistä ja
        turpakäräjää. Tämänkaltaisia menestystarinoita Suomessa tarvitaan näinä
        ankeina aikoina. Taidanpa itsekkin hakea sinne töihin, oisko yhteystietoja
        työhönottoon, toki alalla 25v olleena täydet ikälisät pitää saada.


      • fdlfsldkjfjlkds
        hsl kuljettaja kirjoitti:

        Eli kaikki ok! Miksi sitten tämäkin ketju aloitettiin, turhaa suun pieksemistä ja
        turpakäräjää. Tämänkaltaisia menestystarinoita Suomessa tarvitaan näinä
        ankeina aikoina. Taidanpa itsekkin hakea sinne töihin, oisko yhteystietoja
        työhönottoon, toki alalla 25v olleena täydet ikälisät pitää saada.

        Nyt alat olla asian ytimessä. Sentään tällä valituspelleilyllä saadaan siirrettyä sopimusta eli kaluston hankinta siirtyy ja pitäähän ne autot ehtiä maalatakin. Ja mikäli Onnibus saa lopulta sopimuksen, niin Onnibussille siirtyvien kuljettajien työvuorot järjestetään niin, että pakolliset vapaapäivät sattuvat juuri liikennöinnin aloittamisen ajankohdalle.


      • Totta mooses...
        fdlfsldkjfjlkds kirjoitti:

        Nyt alat olla asian ytimessä. Sentään tällä valituspelleilyllä saadaan siirrettyä sopimusta eli kaluston hankinta siirtyy ja pitäähän ne autot ehtiä maalatakin. Ja mikäli Onnibus saa lopulta sopimuksen, niin Onnibussille siirtyvien kuljettajien työvuorot järjestetään niin, että pakolliset vapaapäivät sattuvat juuri liikennöinnin aloittamisen ajankohdalle.

        Joku tulee kärsimään isohkon tappion, mutta kuka se on vielä arvoitus.
        Vaihtoehdot
        -Koiviston auto konserni
        -Jyväskylän kaupunki
        -Onnibussi


      • Keijokiintoavain
        fdlfsldkjfjlkds kirjoitti:

        Nyt alat olla asian ytimessä. Sentään tällä valituspelleilyllä saadaan siirrettyä sopimusta eli kaluston hankinta siirtyy ja pitäähän ne autot ehtiä maalatakin. Ja mikäli Onnibus saa lopulta sopimuksen, niin Onnibussille siirtyvien kuljettajien työvuorot järjestetään niin, että pakolliset vapaapäivät sattuvat juuri liikennöinnin aloittamisen ajankohdalle.

        Vastarannan kiiskeistä ja työjarru vasureista on listat olemassa joista karsitaan vielä ne jotka just ja just kelpaavat töihin.Ne muut saavat jäädä kirjoittelemaan tänne ja liittoonsa runoja, ja mahtipontisia lauseita miten oltiin työnsankareita...
        Voi teitä rassukat..


      • fdfs
        hsl kuljettaja kirjoitti:

        Eli kaikki ok! Miksi sitten tämäkin ketju aloitettiin, turhaa suun pieksemistä ja
        turpakäräjää. Tämänkaltaisia menestystarinoita Suomessa tarvitaan näinä
        ankeina aikoina. Taidanpa itsekkin hakea sinne töihin, oisko yhteystietoja
        työhönottoon, toki alalla 25v olleena täydet ikälisät pitää saada.

        Hsl-kuljettajan ei kannattane vaivautua, sillä palkkaamisessa etusijalla on JL:ltä ulkoistetut.


      • näin se menee
        Totta mooses... kirjoitti:

        Joku tulee kärsimään isohkon tappion, mutta kuka se on vielä arvoitus.
        Vaihtoehdot
        -Koiviston auto konserni
        -Jyväskylän kaupunki
        -Onnibussi

        Ei koiviston autolla ole hävittävää, ainoastaan voitettavaa. Vaikka sen valitus markkinaoikeudessa hylättäisiin, se voi siirtää autot Jyväskylästä Ouluun ja Lahteen. Kuljettajat siirtyvät lonka-sopimuksella Onnibussille. Kiinteistö jää pika- ja vakiovuoroautojen käyttöön ja odottamaan tulevaisuutta. Kiinteistön ylläpitokustannukset on kuin pisara meressä. Sen sijaan Kaupunki voi joutua maksamaan hävitessään 10 miljoonan korvaukset Koivarille. Iso kysymysmerkki onkin miksi kaupunki teki väliaikaisen sopimuksen juuri Onnibussin kanssa, jolla ei ole vielä mitään Jyväskylässä, ei autoja, ei varikkoa. Ilmeisesti siellä on Mötto ollut hyvää pataa kaupungin insinöörien kanssa....


      • häh
        näin se menee kirjoitti:

        Ei koiviston autolla ole hävittävää, ainoastaan voitettavaa. Vaikka sen valitus markkinaoikeudessa hylättäisiin, se voi siirtää autot Jyväskylästä Ouluun ja Lahteen. Kuljettajat siirtyvät lonka-sopimuksella Onnibussille. Kiinteistö jää pika- ja vakiovuoroautojen käyttöön ja odottamaan tulevaisuutta. Kiinteistön ylläpitokustannukset on kuin pisara meressä. Sen sijaan Kaupunki voi joutua maksamaan hävitessään 10 miljoonan korvaukset Koivarille. Iso kysymysmerkki onkin miksi kaupunki teki väliaikaisen sopimuksen juuri Onnibussin kanssa, jolla ei ole vielä mitään Jyväskylässä, ei autoja, ei varikkoa. Ilmeisesti siellä on Mötto ollut hyvää pataa kaupungin insinöörien kanssa....

        Miksi Koiviston autolle pitäisi maksaa 10 miljoonaa korvauksia, kun tarjous oli heidän mukaansa lähes nollakatteella. Ja miksi Jyväskylän pitäisi tehdä kalliimmalla hinnalla väliaikainenkaan sopimus?


      • näin se menee
        häh kirjoitti:

        Miksi Koiviston autolle pitäisi maksaa 10 miljoonaa korvauksia, kun tarjous oli heidän mukaansa lähes nollakatteella. Ja miksi Jyväskylän pitäisi tehdä kalliimmalla hinnalla väliaikainenkaan sopimus?

        Siksi jos markkinaoikeudessa Koivari voittaa ja kaupungin olisi pitänyt valita se voittajaksi niin kaupunki joutuu maksamaan sille vahingonkorvauksia. Väliaikainen sopimus piti tehdä koska Markkinaoikeus kielsi kaupungin ja ob:n välisen sopimuksen täytäntöönpanon siksi aikaa että se tutkii koivarin valituksen.


      • Buarikärpänen
        häh kirjoitti:

        Miksi Koiviston autolle pitäisi maksaa 10 miljoonaa korvauksia, kun tarjous oli heidän mukaansa lähes nollakatteella. Ja miksi Jyväskylän pitäisi tehdä kalliimmalla hinnalla väliaikainenkaan sopimus?

        Mitä se Koiviston auto oikein mekkaloi, paremman katteen se saa pääomalle jos vuokraa linja-auto hallit vaikkapa jollekkin kauppaketjulle.Hyvät vuokratulot pienillä kiinteistön muutos hommilla.Oikeastaan Jyväskylän liikenteen pitäisi antaa mitali onni bussille että pääsi eroon huonosta liiketoiminnasta! On se kunniallisempaa hävitä tarjouskilpailu ja lopettaa kuin että ulkopuoliset tahot lopettavat toiminnan, HÄH MITÄ?
        Ei tarvitse kummoinen laskentainsinööri olla kun katsoo tilinpäätökset ja miettii pääomalle syntyneen tuoton...

        Ja kyllähän Jyväskylään kauppoja mahtuu...
        Jos linja-auto kalusto olisi ollut ajan mukaista niin eikun vaan kauppoja hieromaan Onnibussin kanssa mutta nuo savuttavat linttakulkijat joutaa myydä romu-ukoille alumiiniromun hinnan takia. :)


      • häh
        näin se menee kirjoitti:

        Siksi jos markkinaoikeudessa Koivari voittaa ja kaupungin olisi pitänyt valita se voittajaksi niin kaupunki joutuu maksamaan sille vahingonkorvauksia. Väliaikainen sopimus piti tehdä koska Markkinaoikeus kielsi kaupungin ja ob:n välisen sopimuksen täytäntöönpanon siksi aikaa että se tutkii koivarin valituksen.

        Mutta jos omien sanojensa mukaan Koivari on tehnyt nollatarjouksen, niin eihän siitä silloin missään tapauksessa tuottoa olisi tullut. Ja nyt tuotto haettaisiin "vahingon"korvauksista


      • Totta mooses...
        näin se menee kirjoitti:

        Ei koiviston autolla ole hävittävää, ainoastaan voitettavaa. Vaikka sen valitus markkinaoikeudessa hylättäisiin, se voi siirtää autot Jyväskylästä Ouluun ja Lahteen. Kuljettajat siirtyvät lonka-sopimuksella Onnibussille. Kiinteistö jää pika- ja vakiovuoroautojen käyttöön ja odottamaan tulevaisuutta. Kiinteistön ylläpitokustannukset on kuin pisara meressä. Sen sijaan Kaupunki voi joutua maksamaan hävitessään 10 miljoonan korvaukset Koivarille. Iso kysymysmerkki onkin miksi kaupunki teki väliaikaisen sopimuksen juuri Onnibussin kanssa, jolla ei ole vielä mitään Jyväskylässä, ei autoja, ei varikkoa. Ilmeisesti siellä on Mötto ollut hyvää pataa kaupungin insinöörien kanssa....

        Ei voi siirtää ainakaan lahteen autoja, kun siellä Koivisto tarjosi vain uusia autoja voitossaan.


      • Paraski
        Keijokiintoavain kirjoitti:

        Vastarannan kiiskeistä ja työjarru vasureista on listat olemassa joista karsitaan vielä ne jotka just ja just kelpaavat töihin.Ne muut saavat jäädä kirjoittelemaan tänne ja liittoonsa runoja, ja mahtipontisia lauseita miten oltiin työnsankareita...
        Voi teitä rassukat..

        Älä suotta levitä tollasta paskaa, ei sitä kukaan usko. Möttö maksaa kiltisti kaiken mitä kuuluu, tai autot pysähtyy.


    • kabys

      Kaluston taso tuskin laskee.

      • P.Mättä

        Ka-konserni yksi hienoimmista yrityksistä. Kustannustehokas ja ympäristö näkökulma otettu hienosti huomioon. Ihailla täytyy.


    • ihme touhua

      Ei onnistu ei, jos markkinaoikeudelle jätetyn vaatimuksen tiedot pitävät paikkansa. Kaupunkia on yritetty sumuttaa oikein kunnolla, lisäksi yrityksen talous hallinto ihan retuperällä. Lisäksi ei tiedetä mikä kalusto täyttää minkäkin päästönormin. Silti onniuskovaiset nostavat nämä kaksi herraa suuriksi joukkoliikenteen "uudistajiksi". Ammattitaidottomia tunareita, samoin kuin hankintayksikkö. Sääliksi käy Jyväskylän asukkaita, teillä kaupungin isät ja äidit työntäneet kätensä todella syvälle paskaan.

    • jkl2

      Scania ei ole antanut rahoitusta Jyväskylään tuleville autoille ja nyt sitten ko. firman miehet etsii jotain halppisbussimerkkejä täyttämään jkl.n kadut.
      Onnea onnille, sitä tarviivat

      • Pankkiiri

        Ei kukaan eikä mikään yritys anna lainaa onnibussille noilla tilinpäätöstiedoilla. Ja aivan turha kuvitella että sais niin paljon, että pystyis liikenteen aloittamaan.


      • jkl2
        Pankkiiri kirjoitti:

        Ei kukaan eikä mikään yritys anna lainaa onnibussille noilla tilinpäätöstiedoilla. Ja aivan turha kuvitella että sais niin paljon, että pystyis liikenteen aloittamaan.

        Kuulemma joku halpismerkki on antamassa autojaan. Niillä kova hinku saada niitä Suomenkin kamaralle.
        Sääli vaan jkl:n matkustajia.
        Ei tuplalaseja, lisälämmittimiä yms. herkkuja. Ilmastoinnitkin saattaa toimia yhden päivän uutena mutta ei sen jälkeen. Ovet renaa, autot sammuilee keksen ajon ynnä muuta mukavaa. Mutta ei siinä mitään. Markalla saa markan laadun. Joskus useilla miljoonilla saa markan laadun.


    • Aneki

      Voi kuinka lapsellista länkytystä. Mitä se teille haisee jos Onnibus epäonnistuu? Älkääkä vaan sanoko että te välitätte toisista ihmisistä. Teillä ei ole mitään muuta kuin mustamaalaminen elämässä. Viisas pitää päänsä kiinni ja kattoo mitä tapahtuu. Mites sitten suu pannaan kun kaikki onnistuukin vastoin teidän toiveita? Mitään käryä teillä ei ole ja suu käy kuin vanhoilla papoilla, kenties olettekin. Tilanne on kiinnostava ja hyville kuskeille löytyy töitä. Joka firmassa on kiintiövenkulat ja nehän siirtyy sitten Onnille kun KA ei niitä halua. Menkää Tampereelle katsomaan Onnin liikennöintiä, siitä saa jonkinlaisen kuvan firmasta.

      • ihme hommaa

        1. Onnibus mustamaalaa ja haukkuu lähes kaikki yrittäjät jotka sattuvat kuulumaan linja-auto liittoon.
        2. Samaan aikaan nämä persaukiset sankarit antavat kommentteja milloin mistäkin esim. raideliikenteestä, onnirail mikä vitsi. Luullaan tietävänsä kaikesta joukkoliikenteestä kaikki, mutta kun otetaan ilma lausunnoista pois niin ei paljoa jää.
        3. Mikään rahoitus yhtiö ei tuolla tilinpäätöksellä rahoita Se on fakta. Jonkinlaisen riski rahoittajan voivat löytää, mutta kyllä rahan hintakin nousee todella kovaksi.
        4. Kun ei ole kuin sukunimi, ruokahalu ja tuulen huuhtoma perse, niin silloin ei kannata isojen poikien leikkiin ryhtyä.


      • selekärangaton

        Ei tainnu aneki päästä onnille töihi. Pitää tyytyä ajamaan jyväskylän liikenteellä mutta. Pääet eläkkeele kohta.


    • nys se

      No se Tampereen kuva ei ole kyllä kovin laadukas:
      Autot on likaisia kun ei ole autonpesukonetta
      Nettiyhteys autoissa ei toimi ensinnäkään
      Autot koko ajan myöhässä kun kielletty kuskia ajamasta yli kolmeakymppiä, että saisi tilaajalta kiristettyä lisää autoja linjalle.
      Kuskien vaihtuvuus kova.
      Yksi auto ajanut jo viikkotolkulla tuulilasi hajalla, korjattu teipillä.

      Tässä jokusia "laadukkuuksia" mainitakseni

      • parasta laatua TKL

        Päästi nys se valheita suustaan oikein kunnolla! Kannattais ensi tuskia ja sitten vasta hutkia :))


      • nys se
        parasta laatua TKL kirjoitti:

        Päästi nys se valheita suustaan oikein kunnolla! Kannattais ensi tuskia ja sitten vasta hutkia :))

        Mikä oli valetta?
        Kaikki totta, niin ikävää kun se onkin.
        Todista väite valheeksi jos pystyt, ai mutta et voi pystyä, kun se on totta kaikki.


    • Crosswayta pukkaa

      Näyttää siltä että Iveco oli ainoa halukas lähtemään Onnibusin kelkkaan. Tästä seuraa se että vaadittuja uusia teliautoja ei sitten tule, koska Iveco ei sellaisia tee.
      Jyväskylän kaupungin kalustovaatimukset heitetään romukoppaan jo ennen liikennöinnin alkamista. Vaikea uskoa että Iveco pystyisi tekemään 2-akselisen auton,
      jossa on kolme ovea, pyörätuolipaikka, ja 49 istumapaikkaa.

      • jyväskuski

        Onko Ivecoissa sitten jotain (muuta kuin) vikaa, vai mistä moinen mölinä?


      • apukuski
        jyväskuski kirjoitti:

        Onko Ivecoissa sitten jotain (muuta kuin) vikaa, vai mistä moinen mölinä?

        Ivecossa ei ole vikaa sen enempää kuin muissakaan merkeissä. Vika on siinä, että Ivecon valikoimassa ei ole niitä tuotteita, joita liikennöintisopimus vaatii. Ne kalustovalmistajat ja -myyjät, joilla tällaisia tuotteita löytyy, eivät ole halukkaita käymään kauppaa kyseenalaisen maineen omaavan Onnibussin kanssa tai sitten eivät halua riskeerata omaa liiketoimintaansa.


      • jyväskyski
        apukuski kirjoitti:

        Ivecossa ei ole vikaa sen enempää kuin muissakaan merkeissä. Vika on siinä, että Ivecon valikoimassa ei ole niitä tuotteita, joita liikennöintisopimus vaatii. Ne kalustovalmistajat ja -myyjät, joilla tällaisia tuotteita löytyy, eivät ole halukkaita käymään kauppaa kyseenalaisen maineen omaavan Onnibussin kanssa tai sitten eivät halua riskeerata omaa liiketoimintaansa.

        Scanialla on teliautoja myynnissä.
        Luulisi niiden olevan halukas myymään onnibussille niitä kun kukaan muukaan ei tunnu enää scanioita ostavan.


    • Bussipoika

      Onnibus hankkii osan kalustosta käytettynä. Ehkä näihin joku telikin mahtuu.

      Ei ne Onnibusin kaverit tyhmiä ole, liikennöintisopimuksessa on kyllä sanktioitu kalusto- ja muut rikkomukset.

      Annetaan nyt kavereille työrauha ja haukutaan vasta sitten, jos on jotain haukuttavaa!

    • Totta mooses...
      • selekärangaton

        Kilpailutus meni oikein .Tässä päätöksessä Markkinatuomioistuin ei ota kantaa pystyykö Onni bussi hoitamaan liikennettä vai ei.Eli kaikki on edelleen epävarmaa rahoitus.henkilökunta.autot.huolto.yms.yms.....jos kaikki epäonnistuu veronmaksajat maksaa ja virkamiehet ei ota vastuuta asiassa jo.ka pystyy etukäteen tietämään miten onnistuu.....


    • Tämmönen tapaus
      • vedättäjä

        Hah!
        Möttö ketku äijä, nyt Koivisto osti menettämänsä linjat takaisin ja joutuu ajamaan ne Onnin polkemalla hinnalla. Rahat siis Onnibussille ja maksajana Koivisto :))


    • Aneki

      Loistava veto Onnibusin johdolta. Mahtava yhteistyökumppani heillä. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Onnittelut Pekka Mötölle!

    • presesser

      Ei Koiviston Auton niitä pakko ollut ostaa...

      Ja business is business... Mitä pahaa siinä on jos Mötöllä ja Helkellä on taito tehdä rahaa..

      Taas kateelliset älisee.

      Ja Jyväskylän kaupunkia/kuntalaisia kauppa hyödyttää ainakin, hinnat ovat ne mitä kilpailutuksessa ovat...

      Sanoisin että tässä on Win-Win-Win tilanne, kaikki kolem hyötyvät...

      • presesser

        Niin ja varmaan Sir Brian Souterkin jokusen miljoonan asialla käärii... :D


      • Paroonitar

        Paikallisliikenne on voitu myydä vaikka yhdellä eurolla, jos Pekka on tajunnut, että rahkeet ei riitä 80 auton hankkimiseen. Näin ei tarvitse maksaa sakkoja sopimusrikkomuksesta jyväskylän kaupungille.


      • Jolmas
        Paroonitar kirjoitti:

        Paikallisliikenne on voitu myydä vaikka yhdellä eurolla, jos Pekka on tajunnut, että rahkeet ei riitä 80 auton hankkimiseen. Näin ei tarvitse maksaa sakkoja sopimusrikkomuksesta jyväskylän kaupungille.

        Souter on jo pitkään rahoittanut Onnibusia, kyllä sieltä olisi rahaa löytynyt tarpeen tullen kalustohankintoihinkin...


      • Paroonitar
        Jolmas kirjoitti:

        Souter on jo pitkään rahoittanut Onnibusia, kyllä sieltä olisi rahaa löytynyt tarpeen tullen kalustohankintoihinkin...

        Onnibussin toiminta on ollut lähinnä verkkokaupan pyörittämistä, ei siihen paljon rahoitusta ole tarvittu


      • koiwisto
        Paroonitar kirjoitti:

        Onnibussin toiminta on ollut lähinnä verkkokaupan pyörittämistä, ei siihen paljon rahoitusta ole tarvittu

        Koiviston pellet valitti Onnibussin tarjoamasta alhaisesta hintatasosta ja nyt alkavat itse ajamaan sillä. Jestas mitä urpoja sen talon johtajat!


      • koiwisto 2
        koiwisto kirjoitti:

        Koiviston pellet valitti Onnibussin tarjoamasta alhaisesta hintatasosta ja nyt alkavat itse ajamaan sillä. Jestas mitä urpoja sen talon johtajat!

        Koiviston auto ei maksa turhasta. Paljon todennäköisempää onkin, että kaupassa Onnibus maksoi Koivistolle (Souterin rahoilla). Näin Mötölle ja Helkelle järjestyi tie poistua takavasemmalle kovin pahasti kasvojaan menettämättä, kun huomasivat sitoutuneensa sellaiseen mikä ei olisi onnistunut. Tässä taas hyvä esimerkki, että suulailla miehillä on hyvin usein vain tuulen huuhtomat housut.


    • ottokalle

      Mä en mitenkään pysty näkemään Onnibusia häviäjänä tilanteessa, jossa heillä on yksi maailman rikkaimmista ihmisistä takanaan. En myöskään ymmärrä miten heillä ei muka ole varaa pyörittää jonkun hikisen Jykylän liikennettä, jonka rahallinen arvo löytyy Souterin taskun pohjalta enempiä päkistelemättä.Taitaa olla suuremmat kuviot Mötöllä mielessään. Kääräisivät helpon tilin.

    • huvittunut

      Olisi nyt koivari odottanut että Onnibussin olisi pitänyt aloittaa liikenne Jyväskylässä.
      Homma olisi kaatunut ja kaupungin olisi pitänyt hankkia liikenne koivarilta jolloin olisivat voineet pyytää oman hintansa ja onni olisi kaatunut omaan ahneuteensa. Tuo ettei onni tule ajamaan metriäkään jyväskylässä oli alaa tunteville selvää jo pitemmän aikaa. Näkyy se halpabussikeisarikin eurojen edessä luopuvan periaatteistaan.

    • Etelä-pohojanmaa

      Kai sillä soutajalla kai rahaa on (tai pankilla), mutta ei kai sekään niin tyhmä ole, että lapioi rahaansa kuin p***aa tunkiolle!

      Tästä lähtien kaikissa kilpailuissa, missä tämä epäOnnibussi firma on mukana niin sitä ei pidä mitenkään huomioida. Koska kilpailutuksessa ei saa eikä pidä katsoa vain hintaa!!!

      • Totta mooses...

        Lueppa niitä kilpailutuksien tarjous ehtoja, niin huomaat, että hinta on aina se ratkaisevin tekijä.

        Saan hiukan sisäpiirin tietoa muutaman päivän sisään tuosta onnin tilanteesta jyväskylässä.


    • onni kusettaa aina

      jatkossa ainakin tiedetään mitä p***aa onnibyssi tarjoaa, joten sitä ei tarvitse edes ottaa vakavasti näissä kilpailutuksissa.
      Toiseksi Koiviston liikenteen ei tarvitse ajaa sillä TAPPIO sopimuksella minkä ne huijarit tekivät!

      • Totta mooses...

        Kerro se kikka jolla jyväskylän liikenne pääsee eroon tuosta onnin tekemästä sopimuksesta.
        Jos sellaisen tiedät, niin voin taata sinulle ruusuisen tulevaisuuden sopimuksen tekijänä.


      • keisarisora

        koeta opetella luetun ymmärtäminen kun tavaat keskisuomalaista siellä Jyväskylän vuokraluukussasi. Jyväskylän liikenne joutuu ajamaan juuri sillä sopimuksella jolla onnibus sopimuksen sai.Koivisto vaan joutui nyt vähän maksamaan siitä että saa jatkaa liikennöintiä!
        Tilin tyeki joku muu kuin koiviston auto! :)
        Hyvä Möttö, nostan hattua sellaisille jotka uskaltaa..


    • Näin vain oN

      Kyllä Jyväskylässä neuvotellaan ne sopimukset uudestaan, koska ei tappiolla aja kuin Önnibyssi.
      Kyl se skotti lyö kätensä kyynärpäitä myöden p**kaan kun osti tuon firman!

      • Totta mooses...

        Luetun ymmärtämisessäsi on paljon parannettavaa, taikka muutoin on vain 2 vaihtoehtoa jäljellä trollaus tai elät fantasia maailmassasi.


      • Totta mooses...
        Totta mooses... kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessäsi on paljon parannettavaa, taikka muutoin on vain 2 vaihtoehtoa jäljellä trollaus tai elät fantasia maailmassasi.

        Tietenkin on vielä yksi vaihtoehto joka on tämä: Jyväskylän kaupungin sopimuslaatijat ovat mokanneet täydellisesti sopimusta tehdessään.


      • aljghjbjb
        Totta mooses... kirjoitti:

        Tietenkin on vielä yksi vaihtoehto joka on tämä: Jyväskylän kaupungin sopimuslaatijat ovat mokanneet täydellisesti sopimusta tehdessään.

        Jyväskylän Liikenne Oy ajaa juuri sillä hinnalla minkä Onnibus tarjosi ja
        voitti tarjouskilpailussa.
        Aavistuksen verran outoon valoon joutuu JL:n lausunnot, että heidän tarjouksensa
        oli juuri ja juuri sellainen millä sen liikenteen voi hoitaa; kuitenkin nyt ajettavaksi
        otettu hinta on yli 700000 euroa/vuosi alhaisempi kuin JL:n alkuperäinen.
        Toki tässä on vähän hävinneen jargonia mukana, mutta varmasti osa tottakin.
        Ja väitän, että JL:n ei ole tarvinnut maksaa mitään tuosta diilistä, vaan on jopa
        voinut saada Tampereen muutamaan auton kohteen kaupan päälle/ houkutteluna.

        Onnin pojilla ja tytöillä meni yksinkertaisesti huonot housuihin, kun vahingossa tuli
        tarjouskisassa voitto ja resurssit eivät riittä mihinkään.


      • Veteraani
        aljghjbjb kirjoitti:

        Jyväskylän Liikenne Oy ajaa juuri sillä hinnalla minkä Onnibus tarjosi ja
        voitti tarjouskilpailussa.
        Aavistuksen verran outoon valoon joutuu JL:n lausunnot, että heidän tarjouksensa
        oli juuri ja juuri sellainen millä sen liikenteen voi hoitaa; kuitenkin nyt ajettavaksi
        otettu hinta on yli 700000 euroa/vuosi alhaisempi kuin JL:n alkuperäinen.
        Toki tässä on vähän hävinneen jargonia mukana, mutta varmasti osa tottakin.
        Ja väitän, että JL:n ei ole tarvinnut maksaa mitään tuosta diilistä, vaan on jopa
        voinut saada Tampereen muutamaan auton kohteen kaupan päälle/ houkutteluna.

        Onnin pojilla ja tytöillä meni yksinkertaisesti huonot housuihin, kun vahingossa tuli
        tarjouskisassa voitto ja resurssit eivät riittä mihinkään.

        Lukekaa ennenkuin kommentoitte joutavia.Niin siinä kävi,niinkuin ennusti ne,jotka jotain ymmärtää.Nyt ne pesänlikaajat ja ovenpaukuttelijat,joutais pois!


      • Totta mooses...
        aljghjbjb kirjoitti:

        Jyväskylän Liikenne Oy ajaa juuri sillä hinnalla minkä Onnibus tarjosi ja
        voitti tarjouskilpailussa.
        Aavistuksen verran outoon valoon joutuu JL:n lausunnot, että heidän tarjouksensa
        oli juuri ja juuri sellainen millä sen liikenteen voi hoitaa; kuitenkin nyt ajettavaksi
        otettu hinta on yli 700000 euroa/vuosi alhaisempi kuin JL:n alkuperäinen.
        Toki tässä on vähän hävinneen jargonia mukana, mutta varmasti osa tottakin.
        Ja väitän, että JL:n ei ole tarvinnut maksaa mitään tuosta diilistä, vaan on jopa
        voinut saada Tampereen muutamaan auton kohteen kaupan päälle/ houkutteluna.

        Onnin pojilla ja tytöillä meni yksinkertaisesti huonot housuihin, kun vahingossa tuli
        tarjouskisassa voitto ja resurssit eivät riittä mihinkään.

        Onnille tuo oli hyvä kauppa ja sai enemmän rahaa sittä mitä kuvittelin.
        Tuo on ns. "sisäpiirin" tietoa


    • tässä on totuus

      Sopimuksen voi aina irtisanoa!!

    • jyrki siilinjärveltä

      Siis ilman sarvia ja hampaita, tämä skootterihan kävi jo suomenmaalla noin 15 vuotta takaperin. Totesi tilanteen toivottomaksi kun ei koivistoa saanut ostettua niin yritti kyllä. Onnibus ei tässä j:kylän veivauksessa tienannut yhtään mitään eikä tod.näk treen ajoistakaan kun ei edes autoja ollut myirä liisinki vehkeitä nekin. Pelkästä sopimuksesta ei tällä alalla jossa kate on pieni ja palkka ja pääoma kustannus on suuri ei kukaan maksa mitään, vähiten koiviston autoyhtymä, se on fakta se. Joten turha tästä pekka töpöhännästä ja hegulista on tehdä mitään isoja joukkoliikenne guruja. Mitään uutta eivät ole tuoneet alalle, hinta saadaan kyllä alas kun poljetaan palkkoja mutta sehän on jo vanha juttu se.

      • koionbus

        Voittaja oli Jyväskylän kaupunki. Saivat jyväskylän liikenteen hintoja tippumaan.


    • näin se menee

      http://www.ksml.fi/yhteiso/keskustelu/posts/list/15/76897.htm#810957

      Tulihan se totuus sieltä. Onnilta loppui rahat ja liikenne oli pakko myydä/antaa sille joka sen suostuu ottamaan. Liekkö Onnibussin johtajilla tuttuja Jyväskylän virkamiehissä kun olivat valmiita tekemään jopa lainvastaisia sopimusehtojen muutoksia jotta tämä olisi päässyt aloittamaan...

      • Ei mene

        Mitäs luulet tuliko lausunto puolueettomalta henkilöltä?


      • eräs vaan ei varas
        Ei mene kirjoitti:

        Mitäs luulet tuliko lausunto puolueettomalta henkilöltä?

        kertokaa nyt onnibussin kannattajat kuka tässä on puolueeton? Tiedättekö lonka sopimuksen ehdot? Kuinka voisi persaukinen firma polkaista pystyyn tällaisen liikenteen? Kaikilla tahoilla jotka jotain tästä toimialasta jotain ymmärtää tämä kuvio oli jo etukäteen tiedossa. Se että kuluttajalle tarjotaan halpa hinta on AINA pois suorittavan osapuolen työntekijöiltä, kuten esimerkki kyseisen firman Tampereen toiminnoista ja alihankkijoiden toiminnoista osoittaa, Suomi on niin pieni ja hajalleen asutettu maa että täällä ei yksinkertaisesti riitä asiakkaita halpabusseille. Kuluttajan täytyisikin ymmärtää että halpa hinta merkitsee aina polkuhinnoittelua myös työehdoissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe