Kuinka usein XP uusiksi?

jokohan riittää

Kuinka usein asennatte Xp:n uusiksi? Itse olen joutunut asentamaan noin puolen vuoden välein, hidastuu niin paljon.
Taas olisi urakka edessä, mutta ei taida enää kannattaa????
Latasin Ubuntun jo valmiiksi.

5

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskinkoskaan

      itsellä XP jo vuodesta 2003 ja eikä ole hidastunut enkä ole asentanut sitä uudestaan. Kysymys taitaa olla, että miten käyttää järjestelmää eli käyttääkö oletusasetuksin vai onko tehnyt järjestelmään muutoksia.

      Älä ainakaan käytä käyttistäsi netissä JV:n oikeuksin ja vältyt monlta ongelmilta.

    • Myöskin käytettävät ohjelmat voivat hidastaa konetta. Kannattaa siis valita kevyt ohjelmat kuten pdf lukijaksi Sumatra pdf reader ja virustorjunnaksi Panda Cloud free.

      Myöskin ei kannata ladata turhia ohjelmia, joita ei tule tarvitsemaan.

    • juk

      ja asennuksissa käyttää mukautettu/advance/custom asennuksia miten missäkin ohjelman asennuksessa ilmotetaan niin ruksaa kaiken maailman toolbaarit ym.jonnin joutavat ohjelmat asennuksessa pois,xp:ssa merkittävä hidastaja on vanhojen tiedostojen keräily/pakkailu mikä löytyy apuohjelmat/järjestelmätyökalut/järjestä uudelleen.jos sitä ei ole tehty pitkiin aikoihin niin sen avaaminenkin kestää kauan saatika siivominen,siihen olen käyttänyt tämmöstä pientä reg tiedostoa minkä asentaa niin loppuu se jonnin joutavan tavaran varastointi xp:ssä

      http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/deletecompressoldfiles.reg

      helpoin on kun ajaa tuon ensin ja sitten menee levyn järjestelyyn ja ruksaa kaikki mitä siellä on ja lisää vaihtoehtoja välilehdestä poistaa kaikki vanhat palautuspisteet(viimeisin jää voimaan)kun on sen tehnyt niin lopuksi painaa ok niin putsaa loput tempit.sitten kun vielä tekee palautusosion koon pinemmäksi niin tulee tilaakin lisää,omatietokone kuvaketta kun klikkaa hiiren oikealla työpöydällä ja valitsee ominaisuudet ja järjestelmän suojaus välilehdessä valkkaa määritä ja sieltä vetää liukukytkimen johonkin 3-5gt tietämille niin riittää hyvin xp:lle.ja lopuksi siivoaa rekisterin esim. cc cleanerilla.

    • XP Pro/E8400 + 4 Gt

      Aika lailla turhaa hommaa, jos vain asennetaan samat päivitykset ja ohjelmat uudelleen. Sen sijaan käynnistyvien ja asennettujen ohjelmien karsinta voi kannattaakin.

      SP-paketit, WU-päivitykset, uudet ohjelmat ja nettisisältöjen raskaus ovat aiheuttaneet sen, ettei XP:kään pyöri sujuvasti millään 10 vuotta vanhalla koneella. Vuoden 2001 järjestelmävaatimuksilla ei ole siksi mitään tekemistä tämän päivän käytännön vaatimuksilla.

    • Näin tekisin...

      Asenna se Ubuntu tai jokin muu Linux rinnalle, sensijaan, että asentasit Xp:n, sillä ei kohta tee mitään. Opettelet käyttämään sitä, se ei hidastu.
      Mint muistuttaa vähän Xp:tä valikoineen.
      Xp olisi silloin varalla jos et jotain osaa Linuxilla, mutta nettiin sillä ei kohta enää kannata mennä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe