inssin varaus

B-kortti

Hei,

Minulla on kirjallinen koe viikon päästä. Jota
odotan innolla, että pääsisin vihdoin inssiin. Mutta kun kysyin autokoulusta kuinka nopeasti sinne inssiin pääsee, kun on läpäissyt kirjalliset. Oli vastaus "toista viikkoa" eli ruuhkaa tuntuu olevan. Eli olisko mahdollista, että autokoulu varais ajan jo nyt, vaikka kirjallisia en ole vielä läpäissyt? Onko autokoulusta kiinni, vai onko tähän oikein joku pykälä, että ei saa varata ennenkuin on läpäisty kirjallinen?

Kiitos

8

3603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

Jotkut autokoulut eivät varaa inssejä ennen kuin kirjalliset hyväksytysti suoritettu, mutta aikoinaan minä melkein vaatimalla vaadin että haluan molemmat samalle päivälle ja kyllä se myös onnistui. Ja varasin siis molemmat muutamaa viikkoa ennen. Mikään pykälä ei sitä kiellä, mutta muistaakseni joudut maksamaan inssin, jos olet sen jo varannut ja sitten et läpäisekään kirjallisia.

• B-kortti

Hyvä! Pitää asiasta keskustella vielä autokoulun kanssa. Kiitos.

• Minna

Suosittelen kuitenkin hoitamaan asian seuraavasti; Kun olet läpäissyt kirjallisen, soitat välittömästi autokoulullesi josta inssi voidaan varata sinulle samantien. Näin vältät ikävät lisäkustannukset. Maltti on valttia:)

• B-kortti
        Minna kirjoitti:

Suosittelen kuitenkin hoitamaan asian seuraavasti; Kun olet läpäissyt kirjallisen, soitat välittömästi autokoulullesi josta inssi voidaan varata sinulle samantien. Näin vältät ikävät lisäkustannukset. Maltti on valttia:)

Sillain tottakai välttäisi lisäkustannukset. Mutta kun oma autokin on ollut pihalla jo 2 viikkoa, niin tuntuu ikävältä odottaa :(

• Henkka
        B-kortti kirjoitti:

Sillain tottakai välttäisi lisäkustannukset. Mutta kun oma autokin on ollut pihalla jo 2 viikkoa, niin tuntuu ikävältä odottaa :(

Kyllä se kannattaa noin tehdä, että läpäisee ensin sen kirjallisen ja sitten varaa inssin.
        Itellä oli auto pihassa n. 2kk ja kirjallisista meni n. 1½ viikkoo et sain inssin. Mutta nyt saa onneks ajella.

• B-kortti
        Henkka kirjoitti:

Kyllä se kannattaa noin tehdä, että läpäisee ensin sen kirjallisen ja sitten varaa inssin.
        Itellä oli auto pihassa n. 2kk ja kirjallisista meni n. 1½ viikkoo et sain inssin. Mutta nyt saa onneks ajella.

Niinhän se on tehtävä. Täälläpäin ei voi tilata inssiä ennenkun kirjalliset läpästy, kysyin autokoululta. Karmeelta ajalta kuulostaa toi 2kk, en haluais edes ajatella millasta oli odottaa :P Tai sitten itse olen niin kärsimätön :/ Mutta toivottavasti pääsen itsekkin tässä 2-3 viikon sisään ajamaan :)

• Minna
        B-kortti kirjoitti:

Niinhän se on tehtävä. Täälläpäin ei voi tilata inssiä ennenkun kirjalliset läpästy, kysyin autokoululta. Karmeelta ajalta kuulostaa toi 2kk, en haluais edes ajatella millasta oli odottaa :P Tai sitten itse olen niin kärsimätön :/ Mutta toivottavasti pääsen itsekkin tässä 2-3 viikon sisään ajamaan :)

Kyllä sä pääset!
        Luet vaan ahkerasti ja muistat liikennesäännöt inssissä niin ei sun auton tartte kauan pihassa odottaa:)
        Onnea kokeisiin!

• B-kortti
        Minna kirjoitti:

Kyllä sä pääset!
        Luet vaan ahkerasti ja muistat liikennesäännöt inssissä niin ei sun auton tartte kauan pihassa odottaa:)
        Onnea kokeisiin!

Kiitos! :)

Kokeet 5 päivän päästä, ehtii vielä hyvin lukea tuota kirjaa, ja harjoitella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe