Suomen lait ovat luterilaista kirkkoa suosivia. Tässä kritisoidaan valtiota, ei kirkkoa.
Vanhemmillahan on oikeus tehdä tai olla tekemättä uskonnollisia rituaaleja lapselleen (- jopa pikkupojan esinahan leikkelyä myöten, mitä oikeutta toki vaaditaan poistettavaksi). Veden valelu pikkuisen pääkkyyn ei yleensä aiheuta flunssaakaan. Mutta sen voi jättää tekemättäkin.
PÄÄONGELMA "kastamisessa" ei olekaan vauvan pään valelu, vaan se, että VALTIO kirjaa lapsen kirkon jäseneksi JURIDISIN seuraamuksin (- verovelvollisuus ja pakkouskonto koulussa).
Ei ole oikein, että usein ehkä tarkemmin miettimättä tapahtunut suvun perinteen noudattaminen johtaakin siihen, että lapsi ei peruskoulussa pääsekään elmänkatsomustiedon opetukseen, vaikka se tuntuisikin vanhemmista paremmalta vaihtoehdolta kuin uskonon opetus.
Ei ole kivaa sekään, että vaikka nuoris heti 18 vuotta täytettyään eroaisikin kirkosta, hän joutuu silti maksamaan kirkollisveroa koko kalnterivuoden loppuun.
Tähän juridiikkaan tarvitaan muutos, eduskunnassa, jota voi kannustaa mm. kansalaisaloitteella. Mitä jos ei leimata lasta!
Vastuu on kansanedustajille. Mitä sinun kansanedustajasi on mieltä? Oletko kysynyt? Oletko lähettänyt postia?
Älä leimaa lasta rekisteriin
Et-opelta
0
52
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351