Mun mies laittoi tänä aamuna sivarihakemuspaperit joukko-osaston komentajalle (tai jollekin vastaavalle, kenelle nyt ne pitääkään antaa). Hän ehti lähettää vestin, että läpi meni, pääsee sivariin. Niillä oli kuitenkin tänään leiri alkamassa, ja sinne se joutui muutamaksi päiväksi. Kotiutus tapahtuu torstaina tai perjantaina. Hän ei ottanut puhelinta leirille, eikä ehtinyt selittää menettelyn syytä.
Eikö kotiutuksen pitäisi tapahtua välittömästi?
mies vaihtoi intistä sivariin-joutui leirille
14
514
Vastaukset
- reservin kieltäytyjä82
Pitäisi muistaakseni tapahtua välittömästi. Leiriltä pääsee myös pyytämällä tapaamaan lääkäriä joten sillä tavalla kannattaa hoitaa itsensä leiriltä pois.
- hahaa!
Jeps, välitön kotiutus. Itse tänä aamuna menin komppanian päällikön puheille kahdeksalta aamulla, siitä lähti proseduuri käyntiin ja kello kolmen paikkeilla iltapäivällä kävelin porteista ulos siviilivaatteet päällä
- rervevev
Koskahan tämä paska loppuu?
Suomi on kuin joku kylmän sodan aikainen ulkomuseo pinkka/punkkarunkkariarmeijoineen. - jkaöjl
Ei muuta kuin poliisin luokse tekemään tutkintapyyntö asiasta. Jos ei itse halua/mennä, niin voi ottaa yhteyden akl:ään. Siellä homma hoidetaan
- Hue
Kun käy heittämässä sivarihakemuksen yksikön vastuuhenkilölle, on mies siitä lähtien vapautettu aseellisesta palveluksesta. Eli vaikka ei pääsisi pois vielä samankaan päivän aikana, ei silti ole velvollisuutta osallistua intin palveluksiin.
Itse kun vein paperi tiistaiaamuna, oli samana päivänä yksiköllä leirille lähtö. Minun ei tarvinut osallistua enää papereiden viemisen jälkeen ihan mihinkään, paitsi ruokailuihin. Pois pääsin perjantaina, mutta eipä ole valittamista kun muuten ihan kivuttomasti pääsin veks. - Matias61
Moi!
Hienoa, että miehesi tuli lopulta järkiinsä ja älysi jättää koko paskan taakseen.
Seuraavassa sulle suojatyöpaikan (=armeijan) arkipäivää YouTubessa:
www.youtube.com/watch?v=h0auV9KnngI
Joo, tee työtä, jolla on "tarkoitus". Heh, hee!
Muistakaa allekirjoittaa kansalaisaloite asevelvollisuuden lakkauttamiseksi osoitteessa:
www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/468
Ohi on ja pysyy! Oleksä ihan varma että se oli MIES joka haki sivariin??? Puali vuatta tervehenkistä liikunta ym koulutusta ja homma olis ohi!! Nyt edessä jatkuva paska ja vittuilu sivariudesta.
Toisaalta kyllähän sitä tänä päivänä täytyy aina saada tehdä niinkuin haluaa, muuten tulee traumoja.
Sitä ollaan nykyään niin helvetin yksilöllisiä ja tiedostavia yksilöitä joilla ei ole mitään velvollisuuksia vain pelkkiä oikeuksia.
Joku ne oikeudet aina maksaa...ja ne maksajat ei oo sivareita!!!- vedä hintti käteen
Oletko itse MIES, joka jakaa PERSETTÄ koko varuskunnalle?
- ddd3
vedä hintti käteen kirjoitti:
Hahaha etkö parempaa vastalausetta keksiny ?
vedä hintti käteen kirjoitti:
Sori kun vastaus viipy.....Kunnon persepanohan se tekee terää raskaitten maastoharjoitusten välillä!
Mutta muistakaa edelleenkin se yksilöllisyys ja ainutkertaisuus!! Jos teille äiti on sanonut että te ootte jotenkin erikoisia ja lahjakkaita niin älkää nyt vaan herranjumala sitä koskaan testatko missään! Parasta lahjakkuutta on kätketty lahjakkuus!
Maailmassa on 7 miljardia ihmistä mutta kyllä kunnon sivari on aina poikkeusellisen lahjakas ja yksilöllinen.- TJ0
cunt-to-way kirjoitti:
Sori kun vastaus viipy.....Kunnon persepanohan se tekee terää raskaitten maastoharjoitusten välillä!
Mutta muistakaa edelleenkin se yksilöllisyys ja ainutkertaisuus!! Jos teille äiti on sanonut että te ootte jotenkin erikoisia ja lahjakkaita niin älkää nyt vaan herranjumala sitä koskaan testatko missään! Parasta lahjakkuutta on kätketty lahjakkuus!
Maailmassa on 7 miljardia ihmistä mutta kyllä kunnon sivari on aina poikkeusellisen lahjakas ja yksilöllinen.Maailmassa on 7 miljardia ihmistä, joista 0,00001% käy Suomen naurettavan homo-orja-armeijan. Yleensä ottaen juurikaan ketään koko maailmassa ei kiinnosta, että onko joku suomalainen käynyt armeijassa nussimassa toisia poikia ja leikkimässä muiden taantuneiden kanssa sotaa, vai onko ehkä ollut palkattomassa työssä saman ajan.
- copyright
jaa, ettei mies valehdellu tyttöystävälle ja todellisuudessa lähti baariin rilluttelemaan ensin, jakamaan munaa kaikille baarin naisille!
- htrhrhrthrthrth
Ylipäällikkö Puheloinenkin on kärähtänyt valtion vuokratukien kavaltamisesta 4000 euron virka-asunnon kulujen kattamiseksi. Ja sama papparainen vaatii,että varusmiehet tekevät orjatyötä palkatta. Haistakoon pitkä vit.tu , lupaan aukoa päätä,kun näen PuheLoisen Kalajärven kuntosalilla. (Hän käy Espoon Kalajärvellä kuntosalilla.)
- Vääpeli
Aluetoimiston on ensin hyväksyttävä siviilipalvelushakemus ennenkuin asevelvollinen on siviilipalvelusvelvollinen ja vapautettu varusmiespalvelusta.
Tämän takia miehesi joutui leirille. Aluetoimisto on lain mukaan velvoitettu käsittelemään hakemus viivytyksettä. Joukko-osaston komentajan on toimitettava hakemus sinne heti sen käsiinsä saatuaan.
Toisin sanoen, miehesi on vienyt virallisen hakemuksen esimiehelleen omassa perusyksikössään jonka jälkeen se toimitetaan joukko-osaston komentajalle. Tämä toimittaa hakemuksen alueenne aluetoimistoon jossa asevelvollisuusasioista vastaava henkilö käsittelee hakemuksen ja sen mahdollisesti (aina??) hyväksyy.
Sitten asiasta annettu päätös toimitetaan takaisin perusyksikköön ja 0.
Jos osa teistä velliperseistä surkimuksista on päässyt JO SAMANA PÄIVÄNÄ pois armeijasta, Good for You. Todella nopeaa toimintaa. Valmiusprikaati? Sehän on nopean toiminnan joukko.
Älkää arvostelko asioita joista teillä ei ole mitään muuta tietoa kuin liberaali-anarkistinen maailmankatsomuksenne on antanut teille tiedoksi. Osa siellä uskoo tekevänsä kansalaisvelvollisuutensa ja olevansa hyödyksi omalta osaltaan maanpuolustukselle.
Ei ketään siellä usko että maata puolustetaan muutaman sadantuhannen miehen armeijalla aseellisessa konfliktissa. Tästä huolimatta keskiverto mies asevelvollisuuden suorittaa aseellisessa palveluksessa.
Onhan se 6 kk pitkä aika olla viikot poissa pelikonsolilta. Onneksi sodesta saa kuitenkin energiajuomia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982