asun vuokralla ja haluisin tietää onko mulla mitään oikeuksia

Olen asunut vuokralla 5 vuotta kerrostalon maantasakerroksessa 2h k patio ja pieni oma piha.
Asun isossa vuokrataloyhtiössä.
Asuntoni on 20 vuotta vanha ja itse olen asunut huoneistossa 5v ja kun asun maantasakerroksessa asunnon valmistuttua 20 vuotta sitten pieni piha ja patio on ympäröity aroniamarja pensailla jotta maantasakerroksen asukkailla olisi jonkinlaista yksityisyyttä kun heti vuokrapihan vieressä menee kävelytie jota käyttävät useamman pihan asukkaat ja minä kuulun asukastoimikuntaan ja meillä on ollut tapana keskustella pihamme ympärärillä olevien pensaiden leikkamisesta.
Minulta on 4 vuotena kysytty haluanko vain pensasaitaan tasauksen vai leikataanko maantasalle nyt 5dentenä vuotena eli 28.10.2013 tulin kaupasta oli taloyhtiön toimesta meidän 4 asukkaan pihaaidat raiskattu eli ajettu maantasalle eikä aidassa ollut mitään vikaa eikä kukaan tiennyt asiasta mitään en edes minä vaikka kuulun asukastoimikuntaan jossa aikaisempina vuosina itse leikkasimme pihatalkoissa pensaidat.siis kohtuudella 10-15cm.
Kun tulin kotiin kaupasta pensasaita oli leikattu maantasalle olen itkenyt koko iltapäivän sillä nyt ei meillä maantasakerroksen asukkailla ole mitään yksityis suojaa sillä pihamme vieressä menee kävely pyörätie josta näkee suoraan meille sisälle olohuoneen kautta keittiöön asti.
Pitääkö meidän pitää 24h vrk sälekaihtimia kiinni sillä Lapset pysähtyivät jo tuijottaan ja huutelemaan millaista meille sisällä on emmekä voi mitään koska lapset ovat pyörätiellä huutelemassa eikä meidän pihassa!
On sellainen olo kuin olisimme tarjottimella eikä ens kesä tuo edes helpotusta sillä pensasaita ei kerkee kasvaa näkösuojaksi eikä ole kiva aamulla esim syödä aamupalaa saatika istuskella siinä ohikulkioiden töllisteltävänä pensasaidan kasvaminen näkösuojaksi kesti edellisestä raiskauksesta 7v.
Voinko vaatia taloyhtiöltä vuokran alennusta yksityisyyden menettämisestä sillä pensaissa ei ollut mitään vikaa eikä ne ollut kenellekkään haitaksi saati vaaraksi.
Itse asun olohuoneessa eikä minusta ole kiva olla ihmisten töllisteltävänä.
mitä voin tehdä jotta saan näkösuojan takas pidän asunnostani enkä haluaisi muutta.
Kertoisiko joku mitä varten pensaat on laitettu yksityisyyden suojaksi jos ne ajetaan julmasti muutamansentin pituiseksi vaikka olivat asukkaiden toimesta leikattu hyvin pihatalkoissa.
Aion mennä huomenna vaatimaan selityksiä piha aitamme raiskauksesta olen ottanut dikikameralla videota pihamme raiskauksesta menen vaikka vuokrayhtiömme johtajan juttusille. T: pettynyt ja surullinen asukas jonka yksityisyys on viety.
Muilla talomme asukkailla on parvekekaiteet jotka antavat näkösuojaa emmekä näe heidän asuntojensa läpi emmekä voi huudella heidän asunnoistaan niin kuin muut tekevät meidän maantasakerroksien asukkaiden asunnoista.
Taas alkoi itkettä ja tämä ei ole mikään feikki vaan aivan tositarina.
Kertokaa vinkkejä mitä teen ja vain asallisia vastauksia vittuilijat älkää vaivautuko kommentoimaan millään lailla teen heti valituksen ylläpidolle

5

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarna

      Käytä niitä halvatun pilkkuja, hirveän vaikealukuista tekstiä.

    • gereererer

      menetin 30 aivosolua lukiessani tekstiä

      jos kappalejaot olisivat edes oikeilla paikoillaan..

    • Hanki valoverhot!

      Vaaleat verhot heijastavat valoa takaisin ikkunaan ja estävät sisään näkymistä. Kun hankin sopivalla vahvuudella niin näet vielä hieman uloskin halutessasi mutta valoa ainakin tulee.

    • hfgjk

      Siellä voi olla joku kaupungin tehoparivaljakko ymmärtänyt tehtävänannon väärin. On sanottu että nuo pitää siistiä ja sankarit on päättäneet siisti kunnolla.

    • jaksamista vaan

      Vuokranalennusta tuosta on kyllä melko turha odottaa, mutta poikkeuksiakin tietysti on ja kysellähän aina voi.
      Ei muuta kuin lantaa sinne juurille heti keväällä, rikkaruohot ja muut kasvit aina heti pois voimaa viemästä ja kastelua tarvittaessa , niin siinä on hyvää aidan alkua jo parin kesän jälkeen.
      Sinne asti, niin kuin edellä sanottua, valoverhot on hyvä ratkaisu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe