Osakeyhtiöitä voi siis olla monta yhdellä henkilöllä samanaikaisesti.
Mikä on pöytälaatikkofirma (Oy:ssä) ?
Montako toiminimiyritystä (tmi) voi olla yhdellä henkilöllä samanaikaisesti.
Onko aputoiminimi se ainoa vaihtoehto "usean" eri toimialan työnteossa.
Monta Tmi yritystä.
3
2698
Vastaukset
- alusta alkaa
Näin se on, sillä toiminimi (y-tunnus) on henkilökohtainen.
- ömölmömölk
Pöytälaatikko oy on oy, joka ei ole toiminnassa. Tmi = sinä itse, eli voi olla vain yksi, jos haluaa eri yritysnimiä, voi toiminimelle rekisteröidä aputoiminimiä, joiden alla voi pyörittää eri yrityksiä tarvittaessa.
- sdrftyguiop
>>Osakeyhtiöitä voi siis olla monta yhdellä henkilöllä samanaikaisesti.>>
kyllä
>>Mikä on pöytälaatikkofirma (Oy:ssä) ?>>
Pöytälaatikkofirma on yritys joka ei ole aktiivisessa toiminnassa mutta on olemassa.
>>Montako toiminimiyritystä (tmi) voi olla yhdellä henkilöllä samanaikaisesti.>>
yksi, koska toiminimi ei ole yritys vaan on sama asia kuin sinä itse. Se on vain yksi tapa harjoittaa elinkeinotoimintaa. Aputoiminimiä voi olla vaikka kuinka monta mutta ne ei ole erillisiä kirjanpitoyksiköitä vaan kaikki menee loppupeleissä saman yhden toiminimen, eli sinun tuloksi.
>>Onko aputoiminimi se ainoa vaihtoehto "usean" eri toimialan työnteossa.>>
Jos toiminimellä toimit mutta haluat harjoittaa eri duuneja eri nimillä niin siinä tapauksessa aputoiminimi on ainoa vaihtoehto jos yhtiötä et halua perustaa.
Aputoiminimi on ihan hyvä keino eriyttää asiakkaiden silmissä toiminta ikään kuin kahdeksi eri yritykseksi vaikka käytännössä kaiken takana olet sinä itse. Jos on esimerkiksi Matin putki tmi jolla harjoitetaan putkiurakointia ja halutaan alkaa harjoittamaan myös kukkakauppatoimintaa niin silloin voidaan rekisteröidä aputoiminimi Matin kukka&ruukku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511545- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271178
- 241114