Mandatum eläkevakuutuksen ehtomuutos

hkk009

Tulipa kirje, jossa ilmoitetaan eläke-optimin ehtojen muutoksista. Yhtiö haluaa muuttaa maksut sijoitussidonnaiseksi, tai vuosikorolliseksi, koron päättää yhtiö! Nyt korko on kiinteä laskuperustainen (4,5%). Lisäksi eläkeajan alettus ei voi muuttaa eläkeaikaa tai määrää. Lisäksi yhtiö haluaisi maksaa säästöt heti pois.

Ilmeisesti uusien eläkevakuutusten myynnin tyrehtyminen on pienentänyt maksutuloa ja vanhoja eläkkeitä on jo maksussa, eikä yhtiö pysty rahoittamaan eläkkeitä ja laskuperustekorkoa.
Uhkaako konkurssi koko lisäeläkejärjestelmää? Eläkemaksuilla ei ole edes talletussuojaa, joten pitäisikö maksetut eläkemaksut ottaa pois ja sijoittaa pankkitilille 0% korolla?

5

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LPK rocks

      Manta aikoo viedä teitä kuin kolpakkoa, laskuperustekorko 4,5 on taattu ja siitä kannattaa pitää kiinni. Se ettei Mandatum siihen pysty ei ole sinun ongelmasi muttei muutoksiin tarvitse suostua. Älä anna yhtiön maksaa säästöjä pois, pidä ehdot ennallaan, ulosnosto on myös verotuksellisesti tyhmää.

      • hkk009

        Näin olen itsekin pähkäillyt, mutta mikäli yhtiö tekee konkurssin niin kukaan ei saa maksettuja eläkesäästöjään pois. Ihmetytti myös, että yhtiö suorastaan tyrkyttää maksujen palautusta. Tähän asti eläkeyhtiö on halunnut pitää rahat sisässä ja ainostaan yhtiön suostumuksella on eräissä poikkeustilanteissa voinut ottaa ennen eläkeikää säästöt ulos.


    • denske

      Aika moni yhtiö ilmeisesti on tehnyt joitain pieniä muutoksia sopimuksiin ja samalla antanut mahdollisuuden ottaa säästöt pois ennenaikaisesti,niin olen ymmärtänyt.Se 4,5 prosenttia tosiaan on hyvä korko nykyään,niin hyvä ettei vakuutusyhtiöt tahdo saada sitä kokoon ja vielä voittoa itselle

    • VMeklari

      Vakuutusyhtiöt tietävät että iso osa asiakkaista ei lue muutosehtoja vaan laittaa hyväksynnän paperiin. Mutta ehtomuutosta ei ole PAKKO hyväksyä. Pitäkää kaikki vakuutukset joissa on 4,5 % tai 3,5 % laskuperustekorkona ennallaan.

      • mitäteenvee

        Voinko vaatia, että en halua jäädä eläkkeelle vielä, vaan siirtää alkamisaikaa? tietty vanha korko voimassa 4,5? Hemmetinmoinen tilanne; pakottavat eläkkeelle minut hyvän työntekijän ennenaikojaan tai toisaalta vapaaeht. eläkerahat menee kokonaan verottajalle jos jatkan työssä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe