Saako DNA:lta kytkypuhelimen jo olemassa olevaan liittymään vaikka on maksuhäiriömerkintä?
Perheessä on tuolta muitakin laitteita/liittymiä nimissäni ja laskut hoidettu aina ajallaan.
kytkypuhelin/maksuhäiriö
6
868
Vastaukset
- nämä kokemukset
DNAlta en saanut vaikka ei maksamattomia laskuja siellä ole. Mutta SONERA antoi vaikka luottotiedot menneet. Ei kuulemma vaikuta heihin jos heillä ei ole saatavia.
Saunalahdelta myös ei. - EI EI
DNA: Ei saa.
- ggyy
Itse sain Saunalahdelta kytkypuhelimen, tabletin ja macbook pron. Eikä ole siis luottotietoja. Tosin asiakkaana jo 10 vuotta.
- nnd
ggyy kirjoitti:
Itse sain Saunalahdelta kytkypuhelimen, tabletin ja macbook pron. Eikä ole siis luottotietoja. Tosin asiakkaana jo 10 vuotta.
Ihme homma että sulla on joskus luottotiedot menneet yleensäkään; ) kai myit kaikki jo eteenpäin?
- tänks 1
ggyy kirjoitti:
Hyvä ja pitkä asiakassuhde auttaa. Itse Soneran asiakas jo 12v ja Homma toimii.
Saa puhelimet ym vempaimet vaikka ei ole l t ja. Kiitos, Sonera.
- 4+1
Olen ollut monta vuotta töissä yhdellä suomen suurimmista operaattoreista. Uuden asiakkaan luottotiedot tarkistetaan aina ja jos siellä on merkintä, niin tulee vakuumaksu. Yleensä vakuusmaksu määräytyy automaattisesti, mutta sitten on erikseen tapauksia, jotka menevät luotonvalvonnan tarkistukseen.
Joskus on tilanne, että henkilöllä on ollut operaattorille velkaa, joka on mennyt perintään ja asiakkaan liittymä (t) irtisanotaan . Puhutaan siis oikeudellisesta perinnästä.Tästä kuitenkin jää asiakkaan tietoihin merkintä ja vaikka asiakas sitten joskus maksaisikin nämä laskunsa, niin tuo merkintä säilyy asiakastiedoissa. Jos tälläinen asiakas yrittää avata uutta liittymää ja vaikka luottotiedot olisivatkin puhtaat, menee se kaikesta huolimatta luotonvalvontaan, joka sitten katsoo tuleeko jotain vakuusmaksua vai ei.
Jos sinulla on liittymä ja siitä olet aina maksanut kaikki laskut nk pitääkin niin varmasti aukeaa uusi liittymä, vaikka luottotiedoissa onkin merkintä, koska vanhojen asiakkaiden luottotietoja ei yleensä liittymän avauksessa enää tarkisteta. Jos taas liittymien määrä on todella iso yhdellä asiakkaalla niin silloin voi tulla tarkistus, johtuen tuosta määrästä.
Kytkykaupoissa tuo luottotarkistus vähän vaihtelee eli toiset operaattorit tarkistavat aina kytkyn yhteydessä luottotiedot ja toiset taas eivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt344301Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.492283Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö471395- 851220
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381178Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251146Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä501090Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161955- 59891
Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175889