Valkoiset pyykit kuivumassa

unipuu

Näin reilu kaksi vuotta sitten unen olin hississä jossa oli lasiseinät,viherkasvi ja oikealla puolellani seisoi mies.Menin hissilla 9.kerrokseen ja huoneistoon joka oli tyhjä.Tätä huoneistoa esitteli muutama mustiin kaapuihin pukeutunutta naista.Huoneistossa oli suuri olohuoneen oloinen tila jossa seinänlevyiset lasiliukuovet.Naiset esittelivät että ovista pääsee suurelle kattotasanteelle/terassille ja menimme niistä ulos.Tasaanteella seistessä näin että rakennuksessa oli matalampi osa jossa oli kokonainen sivu ikkunaa ja näin siellä kuivumassa valkoista pyykkiä.Uneni loppui tähän.Pari viikkoa tämän jälkeen minulla todettiin parantumaton syöpä oikeassa elämässä.Mitähän tuo uni mahtaa tarkoittaa?

3

1484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisin kuvitella, että olet unta nähdessäsi ollut tietoinen syöpäkasvaimen mahdollisuudesta. Lienet siis ollut jo tutkimuksissa taikka hakeutumassa niihin.

      Tässä tapauksessa voidaan ajatella rakennusta sinuna. elät elämääsi vanheten, siis hississä kohoten ja kasvi eli kasvain on ajatuksena läsnä.

      Elementtinä ovat lisäksi mustapukuiset hahmot, jotka saattavat viestiä kuoleman mahdollisuudesta. Olet siis ajatellut sellaista kohdallesi.

      Läpinäkyvyys ja puhtaus omassa asunnossasi puolestaan kertoisi ajatuksesta terveydestä. Valkoiset lakanat ovat puhtainta mitä tiedämme. Kaikki on lasia, läpinäkyvää ja puhdasta. Siis täysin puhdasta mistään ylimääräisestä ja jos sellaista olisi, se näkyisi heti.

      Unessa on siis toive puhtaasta asunnosta eli tautivapaasta kehosta.

      Tämä selitys ei toimi, jos et unta nähdessä epäillytkään syöpää taikka muuta vakavaa sairautta.

    • unipuu

      Kiitokset vastauksestasi.Mikä unelle olisi selitys jos en olisi epäillyt syöpää tai muuta vakavaa sairautta.Katsoin kalenterista sen hetken tapahtumia joita olen kirjannut ylös ja tuo kaksi viikkoa unesta todettu syöpä ei ihan ollut niin.Oli vähän pitempi aika enkä ole täysin varma oliko merkkejä syövästä vielä silloin esillä.Kiitos,jos vielä tähän vaihtoehtoon voisit vastata.

    • Unta pitänee siis lähteä avaamaan eri tavalla kuin aiemmin. Sorruin helpon symboliikan polulle, mistä ei ikinä seuraa mitään hyvää. Unesi on erikoinen ja kiitos, että jaoit sen.

      Minun on etukäteen kerrottava, että unet ovat usein vaikeasti avattavissa. Vain ne nähnyt henkilö voi ne itse ymmärtää, koska hän on ne luonut. Toinen henkilö voi esittää ainoastaan arveluja ja kenties johdatella unennäkijää ymmärtämään uniaan.

      Mitä uneesi tulee, niin yleisesti ottaen siinä on läpinäkyvyyteen, tyhjyyteen, avoimuuteen ja puhtauteen liittyviä yksityiskohtia ja ajatuksia.

      Sinua ei tunnu vaivaavan ajatus esillä olosta. Unessa edetään koko ajan avoimempaa tilaa kohti. Kirjoituksestasi ei ainakaan ilmene, että unesi olisi ollut ahdistava. Toisaalta suljetut ja ahtaat paikat saattavat ahdistaa sinua. Tällöin olisit unessa vakuuttanut itseäsi, että tilanteessa ei ole mitään ahdistavaa. Kaikki on läpinäkyvää ja avointa.

      Unessa on erikoisia kontrasteja. Ollaan sisällä mutta seinät eivät estä näkemästä. Huoneet eivät ole suljettuja vaan aukeavat seinän leveydeltä. Unessa on mies ja useita naisia. On mustia kaapuja ja valkoista pyykkiä.

      Mainitset erityisesti, että hississä oikealla puolellasi seisoo mies. Tästä tuli mieleeni, että hääparin seistessä alttarilla, sulhanen on morsionsa oikealla puolella. En tiedä onko tällä merkitystä elämässäsi, mutta annetaan ajatuksen kulkea mukana.

      Mustat kaavut tuovat mieleeni hautajaiset. Se saattaa siis viitata, että unessa on käsitelty jotain surullista asiaa tai jonkin menettämistä, ei välttämättä kuolemaa millään tavalla. Surumielisyys liittynee asiaan jotenkin. Muistele untasi ja sen tunnelmaa taikka mitä sinulle tulee niistä hahmoista mieleen?

      Edellä sanotun perusteella vastakohdat vaikuttaisivat edelleen olevan läsnä, häät ja hautajaiset.

      Matkustitte miehen kanssa 9. kerrokseen ja sen jälkeen miestä ei unessa ole. Tilalle tulivat mustiin pukeutuneet naiset esittelemään tyhjää asuntoa. Tyhjään asuntoon liittyy monesti mielikuvia yksin jäämisestä. Tässä sellaista ei ole havaittavissa. Tyhjästä asunnosta siirrytään edelleen avarampaan tilaan, terassille, josta havaitaan rakennuksen toisen siiven olevan lasia. Siellä nähdään olevan valkoista pyykkiä kuivumassa. Valkoinen pyykki voisi viitata morsiuspukuun hää-teemaan liittyen. Vapaus ja avoimuus lisääntyy ja pyykitkin on pesty. Korkeampi rakennuksenosa ja matalampi, johon valkopyykki liittyy. Ikään kuin he olisivat mies ja nainen.

      Ehkä olisi jo aika koota yhteen ajatuksia ja unen herättämiä mielikuvia. Huomaa, että minä tai luultavasti kukaan mukaan ei tiedä mitä ajattelet taikka tunnet. Unesi on sinun itsesi luoma ja vain sinä tiedät, mistä kaikki osaset tulevat. Kukaan muu ei myöskään tiedä, mikä ajatus näiden osasten takana on.

      Hissimatka voisi olla ajatus avioliitosta. Koska mies jäi tuntemattomaksi, pitäisin ajatusta erikoisena. Toisaalta se voisi olla unelma avioliitosta tai suhteesta. Mistään läheisyydestä ei ole viitettäkään. Jatkossa esiintyvä läpinäkyvyys ja tyhjyys eivät edelleenkään tue tätä vaihtoehtoa. Tässä on kuitenkin viitteitä ajatuksesta jonkin suhteen loppumisesta. Ei välttämättä ihmissuhteen.

      Unessa siirrytään koko ajan avarampaan tilaan. Tämä voisi viitata helpotuksen tunteeseen unen edetessä edellyttäen, että unennäkijä ei ahdistu aukeilla paikoilla.

      Kaikki unessa viittaa vastakohtien asetteluun. Ikäänkuin olisit punninnut hyötyjä ja haittoja johonkin liittyen. Veikkaisin, että olet melkoisen perusteellisesti asioista selvän ottava ihminen. En ole ikinä kohdannut moista kontrastia. Hyötyjen ja haittojen vertailu voi liittyä elämässäsi moneen asiaan. Se, että muistat unesi edelleen, viittaa seikkaan, että se oli silloin merkittävä ja on ehkä edelleenkin.

      Normaalisti sanoisin, että tässä on kyse ihmissuhteista ja ajatuksesta niiden päättymisestä. Joskus nämä eivät pelota taikka ahdista vaan tuovat helpotusta. Tyhjyys ja etäisyys kaikkeen tuo tähän uneen ihan oman tunnelmansa, näin toissijaisen kokijan osalta. En pääse siihen sisälle muuten kuin masennuksen/alakuloisuuden kokemuksen kautta. Toisaalta se vaikutti toivottavalta. Koko ajan edettiin avarampaan, parempaan.

      Viherkasvia hississä en kykene selittämään, ellei siihen liity jotain kotiin kohdistuvia muistoja/ajatuksia/toiveita.

      Anteeksi, että vastaukseni venyi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      113
      2609
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      47
      2051
    3. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      2015
    4. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      47
      1983
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      181
      1467
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1389
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      113
      1242
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      50
      1218
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      7
      1064
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      993
    Aihe