Enian/Saunalahden pakkomyyntikikka

Ei vielä dementia

Minulle soittivat viime viikolla Enia-numerosta 0505005077. Tyyppi kauppasi 4G-
liittymää. Kyselin hinta- ja muita tietoja mutta sanoin lopuksi että ei tule
kauppoja. Laitoin kännyn hiljaiselle ettei häiritse just. alkanutta palaveria.
Oli tullut saman päivän aikana tekstari että Tervetuloa Saunalahden asiakkaaksi...jne. Enian web-sivuilta saat tietää mitä olet tilannut. Mutta ei niiltä web-sivuilta selvinnyt mitään mahdollisten asiakkaiden tilaustietoja.

No, eilen tuli tekstari jossa ilmoitettiin että laitepakettisi on lähetetty...jne ja joka päättyi sanoihin: Terveisin Saunalahti

Soitin äsken Saunalahdelle asiakaspalvelunumeroon 01019 0230 ja ilmoitin että heidän nimissään lähetetty tekstari väitti minulle lähetetyn jonkun paketin? Sanoin että minä en ole kylläkään tilannut mitään. Tyyppi selaili heidän tietojaan ja sanoi että ei heiltä ole mitään lähetetty minulle. Käänsi kuitenkin puhelun toiselle tyypille joka myös aikansa touhusi jotain ja sanoi että heillä on tapahtunut näppäilyvirhe ja minun puh-numero oli vahingossa heiltä tavaraa tilanneen henkilön tiedoissa? Sanoi että korjaa ko. tiedot ja tämä on tällä selvä.
Pahoitteli ko. virhettä ja toivotti päivän jatkoja. Ja että nyt ei pitäisi enää
tulla tämänkaltaisia virheitä?

Eli Saunalahti tietää erittäin hyvin mitä Enia touhuaa ja Saunalahti yrittää
selittää Enian yli-innokkaiden myyjien pakkomyyntejä Saunalahden kannalta
parhain päin! Voin kuvitella että eläkeläisissä on paljon niitä jotka ei muista
mitä ovat edellisellä viikolla puhelimessa sopineet...

15

2588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummeli4

      Ihan samanlaiset kokemukset Enia/Elisan puhelinmyynnistä. Minulle yrittivät myydä Elisa-viihdepakettia ja tosi selvästi sanoin puhelinmyyjälle, etten sellaista tarvitse enkä halua, mutta silti alkoi tulla samanlaisia viestejä "tervetuloa Elisan asiakkaaksi" ja "laitepaketti on lähetetty" jne. Lähetin "en ole tilannut mitään"- viestejä Enian/Elisan nettisivujen yheydeottolomakkeiden ja Elisan sähköpostin kautta, mutta sain edelleen viestejä laitepaketin etenemisestä ja saapumisesta lähipostiin. Sain homman lopulta peruutettua jonotettuani n. 30 mim Elisan asiakaspalvelussa.

      Sen jälkeenkin minulle soitti n. kolmen viikon kuluttua Elisan asennuspalvelu, joka olisi ollut tulossa laitepakettia asentamaan. Että niin hyvin firman siäsinen tiedotuskin toimii.

    • 12058

      eikö sen paketin voi vain jättää postii eikä hae sitä.... posti sen sitten palauttaa... tai käy siellä postissa ja sanoo jottei ole tilannut mitään ja lähettää sen 'asiaklas' palautuksena tulikivenkatkuisen saatekirjeen kera.

      • mummeli4

        Voi paketin toki jättää hakematta ja juuri niin minäkin tein. Mutta eihän se takaa sitä, että laskuja kuitenkin tulee siitä tilaamattomasta tuotteesta/palvelusta, esim. minun tapauksessani Elisa-viihdepaketista. Niiden laskujen kanssa voi syntyä isompiakin ongelmia (perimistoimisto laitetaan asialle tms), joten parempi on varmistaa, että sopimus (jota ei oikeasti ole edes tehty) todella ja varmasti lakkaa. Kuluttajallahan on puhelinmyynnissä 14 vrk peruuttamisaika, johon minunkin piti vedota. Se kun oli paljon helpompi tie kuin riiteleminen siitä, oliko mitään koskaan tilattu.


    • 12058

      no, mistä ne on saaneet sinun allekirjoittaman sopimuksen... ei niitä laskuja tartte maksaa jollei ole spoimustakaan... puhelinmyynnissäkin on lähetettävä se allekirjoitettava sopimus.

      • mummeli4

        Ei tällaisiin puhelinmyyntisopimuksiin mitään allekirjoituksia tarvita. Eikä ylipäätään tarvita muihinkaan sopimuksiin, lukuun ottamatta kiinteistön kauppaa (saattaa olla joku muukin poikkeus, mutta en jaksa tarkistaa, kun se ei ainakaan Elisa-viihdepakettia eikä muutenkaan puhelinmyyntiä koske).

        Puhelinmyynnissä EI siis tarvitse allekirjoitettavia sopimuskappaleita lähetellä. Lain (=kuluttajansuojalain 6 luku) mukaan puhelinmyyjän pitää lähettää ns. vahvistusilmoitus tilauksesta ja sen sain sähköpostiini. Siihen vastasin, etten ole tilannut mitään, mutta eihän se mitään auttanut. Heti perään tuli sähköpostiin viesti, että tuotepaketti on noudettavissa postista.


      • mummeli4
        mummeli4 kirjoitti:

        Ei tällaisiin puhelinmyyntisopimuksiin mitään allekirjoituksia tarvita. Eikä ylipäätään tarvita muihinkaan sopimuksiin, lukuun ottamatta kiinteistön kauppaa (saattaa olla joku muukin poikkeus, mutta en jaksa tarkistaa, kun se ei ainakaan Elisa-viihdepakettia eikä muutenkaan puhelinmyyntiä koske).

        Puhelinmyynnissä EI siis tarvitse allekirjoitettavia sopimuskappaleita lähetellä. Lain (=kuluttajansuojalain 6 luku) mukaan puhelinmyyjän pitää lähettää ns. vahvistusilmoitus tilauksesta ja sen sain sähköpostiini. Siihen vastasin, etten ole tilannut mitään, mutta eihän se mitään auttanut. Heti perään tuli sähköpostiin viesti, että tuotepaketti on noudettavissa postista.

        Ja jos joku ihmettelee, mistä Enian puhelinmyyjä tiesi sähköpostiositteeni, niin tiedoksi, että Enia/Elisa/Saunalahti ovat yhtä ja samaa yritystä. Minulla on Saunalahden nettiliittymä ja puhelinkeskustelussa huomasin, että Enian puhelinmyyjällä oli minun liittymäsopimukseni kaikkine yhteystietoineen tiedossa.


    • 13+11

      mulle jos joku jotain sähköpostia lähettelee niin sittenhän lähettelee... en ole koskaan avannut koko sähköpostia katsoakseni mitä on tullut, kun en mitään mihinkään ole koskaan lähettänytkään.

    • fdsgdasfadsfadfdaf

      outo firma. meille kaupattiin 4g-liittymää. olin sitä vaille valmis ottamaan sen, että kokeilen vain putkittaa yhteyden natin takaa julkiseksi ip:ksi (tätä ei tarvitse ymmärtää, riittää että se liittyy valvontakameroihin ja 4g-liittymän "ominaisuuksiin").

      eli kauppa oli viitta vaille valmis ja myyjä lupasi soittaa illalla uudelleen. tuosta on nyt kohta kulunut viikko eikä ole puhelua kuulunut. kohta marssin elisa-kauppaan tekemään sen sopimuksen itse. kai ne sitten tienaa niin hyvin, etteivät noita myyntiprovikoitaan halua, vaikka täältä sellainen olisi tullut. kun olisi vain viitsinyt uudelleen soitaa, kuten lupasi! ja olisihan se provikka tuolle myyjälle ehdottomasti kuulunut, kun hänen ansiostaan ne kaupat tulee.

      • Moi fdsgdasfadsfadfdaf,

        voit soittaa suoraan maksuttomaan myyntipalvelumme numeroon 0800 94200, missä sinulle voidaan tehdä tilaus Mobiililaajakaista 4G -yhteydestä ja sinun ei tarvitse lähteä erikseen liikkeeseen tilausta tekemään. :)

        Laura / Saunalahden Palstatiimi
        http://palsta.saunalahti.fi


      • SELL

        Löytyykö sulla nyt se 4G liittymä?


    • lopettakaasesoittelu

      Viikon sisällä kännykkääni on tullut kuusi (6!!!) soittoa Enian eri numeroista joihin en vastaa (numeronäyttö kertoo soittajan) ja olen estänyt puhelimestani ne. Ettekö perkeleet tajua olla soittelematta.


    • hljbljvljvljvljv

      Miksi elisa mainostatte reteesti telkkarissa ettei teillä ole määräaikaisia liittymiä?

      Minulla on kaksikin.

      Paskanpuhuminen ei lisää uskottavuutta.

    • Häiritty

      Enialta soitetaan jatkuvasti tiuhaan tahtii ja kaupataan puoliväkisin Elisan ja Saunalahden tuotteita. Myyjä puhuu taukoamatta ja taustalla huudetaan "Aggressiivisuuttatta!!!" Puheluja tulee vaikka on salainen numero ja vaikka on tehnyt markkinointikiellon. Enian puhelinmyynti on erittäin häiritsevää ja röyhkeää. Miksei sitä saada kuriin?

      • Asiaan.selvyyttä

        Ilmoita että on markkinointi kielto. Ja lyö luuri korvaan sen jälkeen!
        Markkinointi kielto 060013404. Mutta kymmenen centtiä.
        Soita siitä puhelimesta mihin haluat kiellon! Voimassa 3vuotta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1713
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1138
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      949
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      71
      907
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe