Tänään olin tallilla pikkusiskoni kanssa katsomassa piteä. Haimme piten tarhasta ja hoidimme kuntoon... Voi hyvänen aika ! Pite on ollut meillä vasta kuukauden ja nyt huomasin että Se ontui ! D; nyt tällä hetkellä itken enemmän kuin ikinä ! ;( pelkään että Se on jotain vakavaa esim. Ei voi hypätä tai pahempaa ei voi ratsastaa enään tai pahinta .... Se kuolee x'( ... Auttakaa mua ja kertokaa omista kokemuksistanne ontumisissa? ;( rakastan piteä enemmän kuin mitään Tän maailman hevosta ! Auttakaa :d D::
APUA TÄNNE HETI !
4
165
Vastaukset
- poninomistaja-01
Ei hyvä jumala soittakaa eläinlääkärille!!!
Ja tarkistakaa jalat!! - venlajapiteris
No ei Se nyt noin vakavaa oo :DD soitetaan eläinlääkärille huomenna, jos vielä huono on... Krhm. Muutenkaan en 12-vuotialta tarvitse apua
.. Mielellään ihan aikuisilta.- ei paha
Voi ***** mun hevonen ei pystynyt hengittää kunnolla sisää. Ja itkin huolesta vuoden . Sitten kun kaikki parannus keinot oli käyty läpi Se lopetettiin nyt itken jo tätä kirjoittaessani Se heppa oli ollu meillä jo sillo ku mä synnyin
- ------------
Ontumiseen voi olla miljoona ja yksi eri syytä.
Lievimmillään ontuminen voi johtua esimerkiksi kivestä kaviossa tai ärhäkästä rivistä tai tulehtuneesta haavasta (imppari). Tai hevonen voi vaikka kompastua ja jalka hieman venähtää, ihan kuten ihmiselläkin joskus käy, mutta paranee nopeasti. Hevonen voi ontua myös ihan siksi, että sillä on lihakset pahasti jumissa.
Toisaalta ontumisen syy voi olla hyvinkin vakava. Hevonen voi olla esimerkiksi liukastunut tarhassa ja saanut lihasrevähtymän tai jännevaurion tai pahimmillaan jopa lievän murtuman (jos jalka olisi kunnolla murtunut, hevonen ei kävelisi mihinkään).
Paras on kysyä paikalla olevalta kokeneemmalta hevosihmiseltä, joka voi tarkistaa tilanteen ja tarvittaessa kutsua eläinlääkärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2574590Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1312993Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412762Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061594Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116- 471109