Tänään olin tallilla pikkusiskoni kanssa katsomassa piteä. Haimme piten tarhasta ja hoidimme kuntoon... Voi hyvänen aika ! Pite on ollut meillä vasta kuukauden ja nyt huomasin että Se ontui ! D; nyt tällä hetkellä itken enemmän kuin ikinä ! ;( pelkään että Se on jotain vakavaa esim. Ei voi hypätä tai pahempaa ei voi ratsastaa enään tai pahinta .... Se kuolee x'( ... Auttakaa mua ja kertokaa omista kokemuksistanne ontumisissa? ;( rakastan piteä enemmän kuin mitään Tän maailman hevosta ! Auttakaa :d D::
APUA TÄNNE HETI !
4
168
Vastaukset
- poninomistaja-01
Ei hyvä jumala soittakaa eläinlääkärille!!!
Ja tarkistakaa jalat!! - venlajapiteris
No ei Se nyt noin vakavaa oo :DD soitetaan eläinlääkärille huomenna, jos vielä huono on... Krhm. Muutenkaan en 12-vuotialta tarvitse apua
.. Mielellään ihan aikuisilta.- ei paha
Voi ***** mun hevonen ei pystynyt hengittää kunnolla sisää. Ja itkin huolesta vuoden . Sitten kun kaikki parannus keinot oli käyty läpi Se lopetettiin nyt itken jo tätä kirjoittaessani Se heppa oli ollu meillä jo sillo ku mä synnyin
- ------------
Ontumiseen voi olla miljoona ja yksi eri syytä.
Lievimmillään ontuminen voi johtua esimerkiksi kivestä kaviossa tai ärhäkästä rivistä tai tulehtuneesta haavasta (imppari). Tai hevonen voi vaikka kompastua ja jalka hieman venähtää, ihan kuten ihmiselläkin joskus käy, mutta paranee nopeasti. Hevonen voi ontua myös ihan siksi, että sillä on lihakset pahasti jumissa.
Toisaalta ontumisen syy voi olla hyvinkin vakava. Hevonen voi olla esimerkiksi liukastunut tarhassa ja saanut lihasrevähtymän tai jännevaurion tai pahimmillaan jopa lievän murtuman (jos jalka olisi kunnolla murtunut, hevonen ei kävelisi mihinkään).
Paras on kysyä paikalla olevalta kokeneemmalta hevosihmiseltä, joka voi tarkistaa tilanteen ja tarvittaessa kutsua eläinlääkärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896082KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3475500Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222747Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521031995Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071738- 1141601
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181573seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351443