HM:lle viesti, hevosmies/ hyvä mies.
En tiedä millä nimellä pitäisi sinua kutsua, mutta minulla olisi hyvä neuvo sinulle.
Olen monta vuotta seurannut kielenkäyttöäsi. Sinua on myös monta kirjoittajaa nuhdellut. Kopioit raamatunlauseita ja puhut kaikkien kristittyjen suulla (me kristityt), ja perään tulee sellaista kielenkäyttöä jonka ei pitäisi kuulua yhdenkään Jeesuksen nimeä kantavan sanavarastoon. "Samasta lähteestä ei voi tulla makeaa ja karvasta vettä".
Kerta toisensa jälkeen sinulle sanotaan ettei kaikki ole hyvin, mutta jatkat samaa tyyliäsi vuosi vuoden perään. Ymmärrän että on vaikea nähdä omia vikoja, ja siksi Jumala on antanut toiset ihmiset peiliksi elämäämme.
Tämä peili joka tulee nettikirjoittamisen kautta ei ole kuitenkaan toiminut sinun kohdallasi, ja siksi annan sinulle hyvän neuvon:
Aina kun avaat suusi, niin kirjoita omalla nimelläsi, tai valitse nimimerkki jonka aiot pitää monta vuotta. Silloin joudut miettimään mitä sanot.
Toisena neuvona: Mene myös kadulle evankelioimaan, koska silloin opit näkemään miten ihmisille on puhuttava. Tämä on tehokkain peili joka paljastaa vikamme, siellä metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
HM:lle viesti, hevosmies/ hyvä mies.
16
74
Vastaukset
- Mene kotiisi
Esa T. Vaikene.
Älä sinä ryhdy isännäksi lestadiolaisten palstalla."Esa T. Vaikene. Älä sinä ryhdy isännäksi lestadiolaisten palstalla"
Hevosmies haluaisi siis isännöidä yksin?- menkää muualle
exhellari86 kirjoitti:
"Esa T. Vaikene. Älä sinä ryhdy isännäksi lestadiolaisten palstalla"
Hevosmies haluaisi siis isännöidä yksin?Jeesus on palstamme isäntä, - muita ei ole eikä tule.
PIru nimittelee Jeesuksen omia milloin miksikin, kiitos siitä.
- viihtykää muualla
Esalle vielä tiedoksi, että palstalla keskustellaan asioista ei kirjoittajista.
Tekopyhyys ei tänne sovi lainkaan, täällä syntiset vanhurskautetaan
sovitetaan JUmalan kanssa raskaan verisen uhrin kautta.
Tekopyhät Pellet ,menkää koteihinne kehumaan itseänne, totuus on karmea teidän tapauksissanne. Me tunnemme totuuden, se ei yhtäkään ihmistä mairittele. On tehtävä parannus, mentävä ahtaan portin kautta kaidalle tiellle, jos mielitte pelastua.
Teille löytyy paikat, missä ihmisiä ylistetään ja kehutaan, menkää sinne viihtymään ja kiihtymään, täältä ei sellaista pelleilyä kannata hakea kenenkään.
Totuus kirvelee. Lopussa se on kuitenkin kohdattava, täällä sen voi vielä väistää.- tunnista narsisti
Narsistin käsitys elämästä on hyvin kielteinen. Hän löytää asiasta, kuin asiasta huonon puolen, valittaa ja arvostelee sekä on itse aina vakuuttunut siitä, että suoriutuisi mistä tahansa tehtävästä paremmin. Milloin nopeammin, upeammin, siistimmin, asiantuntevammin, kustannustehokkaammin…Kritisointi kohdistuu kaikkeen ja lähes kaiken aikaa; milloin maailmaan, työpaikkaan, perheeseen, ystäviin ja sukulaisiin. Usein narsisti ei kuitenkaan kykene tarjoamaan mitään konkreettista tapaa asioiden parantamiseksi, mutta julistaa oikeuden olla aina oikeassa.
Narsistiseen persoonallisuushäiriöön johtavat syyt nähdään kuitenkin johtuvan suurimmalta osin kasvatuksen rakkaudettomuudesta sekä rajattomuudesta.
Narsisti ihannoi tai mitätöi keskustelutoveriaan välittömästi. Tämä riippuu siitä, millaiseksi narsisti arvioi keskustelukumppaninsa mahdollisuudet Narsistisen Lähteen lähteenä. Narsisti imartelee, palvoo, ihailee ja kiittelee "maaliaan" kiusallisen liioittelevasti ja ylenpalttisesti - tai murjottaa, soimaa ja nöyryyttää häntä.
Narsistit ovat kohteliaita vain todennäköisen Lähteen läsnäollessa. Mutta he eivät kykene säilyttämään edes penseää kohteliaisuutta, ja rapistuvat pian ohuesti kätkettyyn vihamielisyyteen, verbaaliseen tai muuhun väkivaltaiseen väärinkohteluun, raivokohtauksiin, tai kylmään vetäytymiseen.
Narsisti kerskailee lakkaamatta. Hänen puheensa mausteina ovat jatkuvasti "minä", "minun", "minä itse" ja "minulle". Hän kuvaa itsensä älykkäänä, rikkaana, vaatimattomana, intuitiivisena tai luovana - mutta aina kohtuuttomasti, liioitellusti ja vaikeasti uskottavana.
Narsisti suhtautuu itseensä kuolemanvakavasti. Hänen huumorintajunsa saattaa olla vivahteikas, ironinen, railakas, sekä pureva ja kyyninen, mutta itsestään hän laskee leikkiä hyvin harvoin. Narsisti kokee, että hänellä on kokoaikainen tehtävä, jonka merkitys on kosminen ja jonka seurausvaikutukset ovat globaaleja. Jos hän on tiedemies - hän on aina tieteellisen vallankumouksen tohinassa. Jos hän on journalisti - hän on keskellä kaikkien aikojen suurinta tarinaa. Jos hän on kirjailija - hän on matkalla kohti Nobelin palkintoa.
Narsisti tulkitsee minkä tahansa tarjotun avun, neuvon tai huolestuneen kysymyksen tahalliseksi nöyryytykseksi, mikä osoittaa sen, että narsisti on avun tarpeessa ja näin ollen epätäydellinen ja vähemmän kuin kaikkivaltias. Mikä tahansa yritys laatia suunnitelmia on narsistin mielestä pelottava orjuuttamisen teko. Tässä mielessä narsisti on sekä jakomielinen että vainoharhainen ja usein elää omassa maailmassaan.
Nämä seikat - empatian puute, kylmäkiskoisuus, ylenkatse, erityisoikeuksien vaatiminen, ahdas huumorintaju, epäoikeudenmukainen kohtelu ja vainoharhaisuus - tekevät narsistista sosiaalisesti sopeutumattoman. Narsisti kykenee herättämään ympäristössään, satunnaisissa tuttavuuksissaan, ja jopa psykoterapeutissaan valtavan vahvaa, ahnasta ja raivoisaa vihaa ja inhoa. Omaksi järkytyksekseen, kiukukseen ja tyrmistyksekseen hän herättää muissa poikkeuksetta hillitöntä aggressiota. - tesa..
Menisit HM oikeasti kadulle evankelioimaan. Siellä saat aitoja vastauksia, jotka kertovat mitä sisältäsi löytyy. Täällä jos sinulle vastataan, niin sinua kohdellaan silkkihanskoin.
- mulle palstoille ->
tunnista narsisti kirjoitti:
Narsistin käsitys elämästä on hyvin kielteinen. Hän löytää asiasta, kuin asiasta huonon puolen, valittaa ja arvostelee sekä on itse aina vakuuttunut siitä, että suoriutuisi mistä tahansa tehtävästä paremmin. Milloin nopeammin, upeammin, siistimmin, asiantuntevammin, kustannustehokkaammin…Kritisointi kohdistuu kaikkeen ja lähes kaiken aikaa; milloin maailmaan, työpaikkaan, perheeseen, ystäviin ja sukulaisiin. Usein narsisti ei kuitenkaan kykene tarjoamaan mitään konkreettista tapaa asioiden parantamiseksi, mutta julistaa oikeuden olla aina oikeassa.
Narsistiseen persoonallisuushäiriöön johtavat syyt nähdään kuitenkin johtuvan suurimmalta osin kasvatuksen rakkaudettomuudesta sekä rajattomuudesta.
Narsisti ihannoi tai mitätöi keskustelutoveriaan välittömästi. Tämä riippuu siitä, millaiseksi narsisti arvioi keskustelukumppaninsa mahdollisuudet Narsistisen Lähteen lähteenä. Narsisti imartelee, palvoo, ihailee ja kiittelee "maaliaan" kiusallisen liioittelevasti ja ylenpalttisesti - tai murjottaa, soimaa ja nöyryyttää häntä.
Narsistit ovat kohteliaita vain todennäköisen Lähteen läsnäollessa. Mutta he eivät kykene säilyttämään edes penseää kohteliaisuutta, ja rapistuvat pian ohuesti kätkettyyn vihamielisyyteen, verbaaliseen tai muuhun väkivaltaiseen väärinkohteluun, raivokohtauksiin, tai kylmään vetäytymiseen.
Narsisti kerskailee lakkaamatta. Hänen puheensa mausteina ovat jatkuvasti "minä", "minun", "minä itse" ja "minulle". Hän kuvaa itsensä älykkäänä, rikkaana, vaatimattomana, intuitiivisena tai luovana - mutta aina kohtuuttomasti, liioitellusti ja vaikeasti uskottavana.
Narsisti suhtautuu itseensä kuolemanvakavasti. Hänen huumorintajunsa saattaa olla vivahteikas, ironinen, railakas, sekä pureva ja kyyninen, mutta itsestään hän laskee leikkiä hyvin harvoin. Narsisti kokee, että hänellä on kokoaikainen tehtävä, jonka merkitys on kosminen ja jonka seurausvaikutukset ovat globaaleja. Jos hän on tiedemies - hän on aina tieteellisen vallankumouksen tohinassa. Jos hän on journalisti - hän on keskellä kaikkien aikojen suurinta tarinaa. Jos hän on kirjailija - hän on matkalla kohti Nobelin palkintoa.
Narsisti tulkitsee minkä tahansa tarjotun avun, neuvon tai huolestuneen kysymyksen tahalliseksi nöyryytykseksi, mikä osoittaa sen, että narsisti on avun tarpeessa ja näin ollen epätäydellinen ja vähemmän kuin kaikkivaltias. Mikä tahansa yritys laatia suunnitelmia on narsistin mielestä pelottava orjuuttamisen teko. Tässä mielessä narsisti on sekä jakomielinen että vainoharhainen ja usein elää omassa maailmassaan.
Nämä seikat - empatian puute, kylmäkiskoisuus, ylenkatse, erityisoikeuksien vaatiminen, ahdas huumorintaju, epäoikeudenmukainen kohtelu ja vainoharhaisuus - tekevät narsistista sosiaalisesti sopeutumattoman. Narsisti kykenee herättämään ympäristössään, satunnaisissa tuttavuuksissaan, ja jopa psykoterapeutissaan valtavan vahvaa, ahnasta ja raivoisaa vihaa ja inhoa. Omaksi järkytyksekseen, kiukukseen ja tyrmistyksekseen hän herättää muissa poikkeuksetta hillitöntä aggressiota.Ha ha ha ha ha, vai löytää huonon puolen? On täälä hyviäkin puolia mutta ei saatanassa eikä hänen joukoissaan. Eikä niitä orjia tarvitse etsiä, ne tuppaavat melkein suuhun asti.
Menkää muualle, niin asia on kunnossa. Teillä ei ole lestadiolaisuuden kanssa mitään tekemistä, eikä Jeesus ole teille kelvannut. KUka tietää vaikka joku heräisi vielä synnin unesta, mutta sellaisia merkkejä ei ole toistaiseksi häiriköillä näkynyt.
- missä järki
Oletteko te ihan sekopäitä on jo pakko kysyä !?!
Siis eikö teidän pikkuiseen mieleenne koskaan tule, että te esittelette uskoanne ja elämäänne tällä palstalla, ja että miltä se sivulisen silmään näyttää !
Eikö tule mieleen no ei kaiketi tule ei.- kato peiliin
Samat itsellesi huligaani.
- 5+7#
Kyllä tulee mieleen, mutta kun meillä ei ole seriffiä, niin hän voi mellastaa mielin määrin monella nimimerkillä, eikä usko kenenkään puheita. Haluaa vain mestaroida kaikkia. Me olemme niin erilaisia. : (
Tervehdys kaikille. Joku kirjoitti narsismista ylempänä. Se on meillä lähempänä kuin lähin puhelin. Itserakkaus (itsekunnioituksen puute) on meissä sisäänrakennettuna.
Viime vuosina olen joutunut minäkin narsistin silmätikuksi. Jouduin jopa luopumaan esimiesasemastani yhtenä osakkaana olevan narsistin hyväksi, perustamassani liikeyrityksessä. Samalla kun olen pakostakin joutunut tutkimaan mistä narsismissa on kyse, olen huomannut samoja piirteitä itsessäni.
Kannattaa jokaisen tutustua narsismiin. Hengellisesti katsottuna pidän sitä sielunvihollisen vaikutuspiirissä olemisena - "vanha ihminen" pääsee niskan päälle ja vie mukanaan.
Meissä jokaisessa asuu pikku narsisti. Pienessä mittakaavassa - ja hallittuna - se on terveen ihmisen merkki. Mutta sama ominaisuus voidaan kaapata sinulta pahuuden käyttöön.- Panettelijat kotiin
Tyhmeliinin asiaviestiin vastaus: Narsismi (eri asteinen persoonallisuushäiriö) on ihan eri asia kun kun tämän keskustelupalstan kirjoitukset.
Narsisteiksi syyttäjät ovat nimenomaan sellaiset henkilöt jotka ovat olevinaan synnittömiä. He suuttuvat kun heissä asuva synti ja sen tuntemattomuus uhkaa paljastua heille itselleen. Tekopyhyys on yksi ärsyttävimmistä piirteistä ihmisssä. Ihminen joka on itsensä kokoinen, heikko JUmalan armoa ja lähimmäistensä apua tarvitseva, sellaisten kanssa on hyvä elää vertaisena.
Kannattaa tutustua tarkemmin livenä ihmisiin, että varmasti tietää ketä alkaa julkisuudessa leimaamaan.
Tämän palstan viestien perusteella on leimattu ketä kulloinkin, ties miksi.
Näillä kirjoituksella ei voi kenestäkään tehdä mitään johtopäätöksiä ellei tunne
henkilöä livenä.
Narsistiksi leimaaminen on samaa henkeä kuin perätön panettelu ja haukkuminen. Kun ei asioihin pysty mitään vastaamaan dokumentein
niin suututaan ja aletaan sättiä.
Terve itsensä rakastaminen on aivan välttämätöntä, jos mielii elää henkisesti tervettä ja antoisaa elämää. Terve itsensä rakastaminen luo myös mahdollisuuden rakastaa toisia ihmisiä. Rakkaus on kotoisin ja lähtöisin JUMALASTA.
Narsistiksi kasvaa sellainen ihminen joka on lapsuudestaan asti kasvatettu vihaan itseään ja toisia kohtaan. Käytännössä siis henkilö joka on hylätty ja
elää paksun panssarinsa takana, peljäten kaikenlaisia mahdollisia itseensä kohdistuvia uhkia.
Meille jotka olemme saaneet syntyä rakastraville vanhemmille joiden lapsuus on ollut hyvin turvallista, meille muut ihmiset eivät ole uhka.
- su***
Miten te kukin käsitätte täm osaston otsikon, Lestadiolaisuus/ Keskustele lestadiolaisuudesta.
Miten pitäisi keskustella lestadiolaisuudesta? - yht.lasku
Jaa, voin kai vastata tähän, vaikka taas ajattelinkin pysytellä poissa koko palstalta.
Ajattelen niin, että lestadiolaiset keskustelevat ja kertovat siitä, miten ovat kokeneet tai kokevat lestadiolaisuuden. He katselevat asioita sisältäpäin.
Lestadiolaisuuteen kuulumattomat tietenkin puhuvat siitä, mitä näkevät/kokevat, mitä ajattelevat, miltä kaikki heistä näyttää sivullisen silmin.
Käsittääkseni tästä voisi tulla hyvää vuoropuhelua. Sisällä olevien olisi terveellistä nähdä itsensä ulkoapäin ja ulkona olevien olisi hyvä tietää, miten seurakuntalaiset kokevat ja mitä ajattelevat - ehkä paljon vääriä kästiyksiä voisi sillä tavoin oikaista.
Tai sitten niitä käsityksiä tulee lisää. Vääriä vai oikeita - eiköhän siitä kanna jokainen keskustelija vastuunsa itse. Väärän ja oikean määritelmäkin on epäselvä, koska jokaisella taitaa olla oma totuutensa.
En nyt tarkoita "omalla totuudella" mitään kristinuskon totuuksia, vaan käsityksiä lestadiolaisuudesta, ettei joku vetäisi hernettä nenäänsä.- yhtäkuin
Voi kunpa siihen löytyisikin tahtoa ja kykyä, viittaan viestiin "yht.lasku
2.11.2013 14:16".
Usein olen ulkopuolisilta saanut kuulla negatiivista arviota esikoisista: naapureistaan ja työtovereistaan mm
Olisi todella tarpeellista että se miten käyttäydymme, leimaa koko liikettä. Joiltakin olen saanut tiedoksi, että jos tarve tulisi, esikoislestadiolaisuus olisi vihoviimeinen paikka, joka kiinnostaisi. Tosin kyllä hyviäkin mielipiteitä olen kuullut.
Ei siis ole yhdentekevää, kuinka toteutuu Kristuksen kirjeenä ja "-tuoksun" välittäjänä vaeltaminen.
- *sisar*
Shalom...
Veljet...sisaret...
Tuoksu on Herramme Jeesus Kristus.
Ei olla tuhmia vaan vauvoja puhtaudessa.
Runsain siunauksin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215674- 541785
- 251259
- 721070
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom1811062Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531017Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.140973Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️61955- 48938
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58935