Nyt olisi aika valmistaa joulukortteja,siis ihan itse.
Vanhat mallit googletettu moneen kertaan,olisi kiva saada ihan uusia ideoita.
Sinä kekseliäs ja idearikas askartelija lähetäpä vinkkejä.
joulukortteja
52
2823
Vastaukset
- aune ahonen
Eikö nyt kukaan ole kiinnostunut joulukorteista?
Hei ,haloo nyt liikettä aivosoluihin!!!!
Kiitos!!- kortit valmiina
loppuunkulunut aihe. näitähän tehdään jokaisessa taloudessa. aiheita ja malleja tulee tuutin täydeltä. miten voit kysellä niiden perään.omani olen tehnyt jo aikoja sitten ja myyntin n. 250 kpl. joten tähän aikaan tehdään muitakin jouluaiheisia tavaroita. hei halooooo.......
- aune ahonen
kortit valmiina kirjoitti:
loppuunkulunut aihe. näitähän tehdään jokaisessa taloudessa. aiheita ja malleja tulee tuutin täydeltä. miten voit kysellä niiden perään.omani olen tehnyt jo aikoja sitten ja myyntin n. 250 kpl. joten tähän aikaan tehdään muitakin jouluaiheisia tavaroita. hei halooooo.......
No,anteeksi kamalasti kun kysyin.Jotain ihan uutta ja tätä päivää olisin toivonut.
Enää en vaivaa,vielä kerran anteeksi. - anni olli
Askartelen aina. Myös joulukortteja. Mene sivulle: pinterest.com ja kirjoita hakuun;christmas cards ja katsele. Sieltä löytyy joka lähtöön.anni
- kyllästynytouhuun
Ei kiinnosta koko joulukortti juttu ollenkaan.
Mullekin tulee joulukortteja ja se on ainoa osoitus tuttavilta koko vuonna, tulisivat käymään ja kyläilemään se sijaan, että kerran vuodessa lähetetään tavan vuoksi joku hemmetin tyhmä joulukortti, ne vois jättää lähettämättä jos ei edes kyläilemään koskaan tulla.
Tyhmä tapa ja varsinkin kun se on vain tapa eikä sillä oikeasti osoiteta monestikkaan, että hei mä välitän susta ja mitä sulle kuuluu.
Toivottavasti muilla on sentään parempia kokemuksia asiasta.
Mulla ei ole sukulaisia vastaan mitään ja toivotan tervetulleiksi mutta ei ole näkyny, kavereita kyllä piisaa ja ne käy ja niiden kanssa on elämä ihan mukavaa ja ne sentään välittää enempi kuin sukulaiset. On tämäkin ihme juttu sinänsä. - Joutse
kyllästynytouhuun kirjoitti:
Ei kiinnosta koko joulukortti juttu ollenkaan.
Mullekin tulee joulukortteja ja se on ainoa osoitus tuttavilta koko vuonna, tulisivat käymään ja kyläilemään se sijaan, että kerran vuodessa lähetetään tavan vuoksi joku hemmetin tyhmä joulukortti, ne vois jättää lähettämättä jos ei edes kyläilemään koskaan tulla.
Tyhmä tapa ja varsinkin kun se on vain tapa eikä sillä oikeasti osoiteta monestikkaan, että hei mä välitän susta ja mitä sulle kuuluu.
Toivottavasti muilla on sentään parempia kokemuksia asiasta.
Mulla ei ole sukulaisia vastaan mitään ja toivotan tervetulleiksi mutta ei ole näkyny, kavereita kyllä piisaa ja ne käy ja niiden kanssa on elämä ihan mukavaa ja ne sentään välittää enempi kuin sukulaiset. On tämäkin ihme juttu sinänsä.Jos joku askartelee sulle kortin, niin mun mielestä se kyllä korvaa vaikka koko vuoden puhumattomuuden. Kyllä sitä kuitenkin niitä ihmisiä ajattelee ja rakastaa vaikka puheluiden välissä olisi viikko, kuukausi tai monta.
Itsetehty kortti todistaa! - no mut mistä
Joutse kirjoitti:
Jos joku askartelee sulle kortin, niin mun mielestä se kyllä korvaa vaikka koko vuoden puhumattomuuden. Kyllä sitä kuitenkin niitä ihmisiä ajattelee ja rakastaa vaikka puheluiden välissä olisi viikko, kuukausi tai monta.
Itsetehty kortti todistaa!sen tietää onko kortti itsetehty vai ostettu? Täällä on ainakin kirppiksillä myytävänä paljon itsetehtyjä kortteja, joita monet ostaa kun suht.edullisia ovat.
- joulujeejee
anni olli kirjoitti:
Askartelen aina. Myös joulukortteja. Mene sivulle: pinterest.com ja kirjoita hakuun;christmas cards ja katsele. Sieltä löytyy joka lähtöön.anni
Minäki aijon tehä joulukortit tutuille!
Itte teen vaan niin että otan askartelulaatikon ja vehkeet, koru- sekä tilpehöörirasiat, levitän ne lattialle ja alan ettimään nättejä koruja, kuvia, materiaalia, kyniä joista tulee ideoita mieleen. Ja siitä se lähtee!
Monta korttia voi mennä pieleen, mutta useimmat onnistuu ja ne on hassuja ja persoonallisia. Kaikki kaverit tietää että oon taiteilija joten voin lähettää kuinka hölmöjä kortteja tahansa. :D - mummeli2
no mut mistä kirjoitti:
sen tietää onko kortti itsetehty vai ostettu? Täällä on ainakin kirppiksillä myytävänä paljon itsetehtyjä kortteja, joita monet ostaa kun suht.edullisia ovat.
Mulla on tapana laittaa ihan oma keksimä merkki jokaiseen korttiin tai askartelutyöhön jonka olen tehnyt.
- hm.
Milloin ja millä hakusanoilla olet googlettanut? Googlen hakutulokset muuttuvat joka päivä, ja jos olet hakenut joulukorttimalleja viimeksi vuosi sitten, sinä aikana on ilmestynyt tuhansittain uusia. Myös hakutermin vaihto auttaa: jos olet edellisen kerran hakenut sanalla "joulukortti" niin kokeile nyt vaikka "itse tehty joulukortti" tai "christmas card ideas", "handmade holiday cards"...
- aune ahonen
Varmaan olen käsittänyt tämän palstan väärin,oletin,että täällä voi vaihtaa mielipiteitä
ja saada tuoreita vinkkejä juuri SINULTA.
Osaan googlettaa,siihen en ohjeita tarvitse.
Joten jääköön tämä nyt tähän. KIITOS. - minäpä vain
aune ahonen kirjoitti:
Varmaan olen käsittänyt tämän palstan väärin,oletin,että täällä voi vaihtaa mielipiteitä
Joten jääköön tämä nyt tähän. KIITOS.Minulla oli samanlainen ajatus kuin sinulla kysellä tälle vuodelle vinkkiä korttien tekoon, mutta eipä näy kanattavan. Katsellaan googlesta
- Kallen tyttö
aune ahonen kirjoitti:
Joten jääköön tämä nyt tähän. KIITOS.Jep! Joskus tänne tulee jotain kirjoiteltua. Mitään kyselyä en kyllä esittäisi! Niin ilkeitä vastauksia saa kun lukee niitä toisten kyselyitä aivn arjen asioista. . Itse kirjoitin ja moni muukin sinulle kyllä tällä kertaa aivan mukavia ja positiivisia ideoita. Olen miettinyt että näillä negatiivisilla kirjoittajilla on niin hiivatin paha olla että pitää tökkiä toisia omaa turhautunutta oloaan helpottaakseen.
- tontuilee :D
Haeppa kuule koivunrisuja niistä voi värkkäilä vaikka millaisia kortteja :D
- joulukortti
Mielikuvitus on vain rajana joulukorttien teossa. Katsele vaikka ideoita googlesta tai pinterestistä ja muotoile ideoista oman näköinen kortti. Ei tarvitse olla prikulleen samanlainen kortti kuin jossakin ohjeessa. Käytä esimerkiksi muun värisiä korttipohjia kuin punaista ja vihreää.. piirrä joku kuva tai tulosta netistä... käytä nauhoja, tarroja, cd-levyjä jne... vielä ehdit tiimarissa tehdä askarteluostoksia, siellä on vaikka kuinka paljon erilaisia tarvikkeita korttiaskarteluun...
auttoiko yhtään? - go ahead
Itse tekisin ehkä jotain joulukoriste tyylisiä (aika kulunut idea mutta silti) tai sitten jotain metsäneläimiä talvella..mm persoonallisin on itse tehty kortti :)
- Joulu-muori
Onko tarkoitus, että kortti olisi helpohko toteuttaa vai?
Itse meinasin tänä vuonna tehdä joulupallo-kortit, toteutus menee suunnilleen näin: kuviollinen paperi pohjaksi (myös sanomalehti menisi, mikäli haluaa olla eko), sitten leikkaan pallonmuotin esim muovikalvosta ja painan vanhalla pitsiliinalla ( jossa valkoista arkartelumaalia) palloon pitsikuvion ja silkkinarulla palloon naru. Tässä linkki hieman havannoimaan ideaa:
http://www.google.fi/imgres?start=222&sa=X&biw=1920&bih=950&tbm=isch&tbnid=-QHiJDD2VUV_lM:&imgrefurl=http://cargocollective.com/annapolkutie/Joulukortit&docid=iyZv3VzFEziqBM&imgurl=http://payload106.cargocollective.com/1/4/136232/4420746/joulupallot.jpg&w=567&h=400&ei=OMiBUvyQAeek4gSBqoCICw&zoom=1&ved=1t:3588,r:57,s:200,i:175&iact=rc&page=6&tbnh=188&tbnw=267&ndsp=43&tx=164&ty=101
Viimevuonna tein kortit niin, että ostin mageeta joulupaperia (siinä oli sellaisia vanhantavia poroja), leikkasin pahviin sopivan palan ja korostin yhtä poroista valkoisella ja mustalla värillä: tuli kivoja kortteja näinkin.
Super-helppo kortti on mustasta pahvista viikset ja tonttulakki allekkain.
Tietysti taidoista riippuu, kuinka haastavia kortteja olet valmis toteuttamaan. Minusta itsetehtyjä kortteja on aina mukavampaa saada kuin tiimarin massa-kortteja. - nykyajan juttu
mun lähipiirillä on tapana tehdä joulukortit tietsikalla ja lähetetään ne sitten sähköpostiin..tiedän, että joku nyt älähtää, mutta meille tämä systeemi on ihan jees..näinkin voi toteuttaa itseään ja päästää mielikuvitus valloilleen;=)
- kotkotkoot
minä pidän vanhanajan joulupukki korteista.
- näpertely
Osta 3-D arkkeja.Kuviot leikkaat itse ja kokoat ja liimaat korttipohjaan.Ehkä kimalleliimaa korostukseksi muutamia tippoja.Tulee edulliseksi,ehkä 30-40 senttiä koko näyttävä kortti,mutta aikaa menee varmaan puolituntinen korttia kohti.
- Vinkki.
Ota kännykällä luontoaiheinen kuva ja siihen teksti ja lähetät niitä jouluna.
- jouluPullanen
Ne niin sanout 3D- kortit ovat aina kivoja, koska niitä saa harvoin :) samoin eri muotoiset kortit (pallo, kuusi, lahjapaketti, joulupukki) ovat myös aika veikeitä. Jos kaksiosaista korttia tekee, ´ikkunat´ ovat myös kivoja.
Vain mielikuvitus on rajana! Aina arvostan sitä, jos joku on jaksanut nähdä vaivaa joulukortin eteen. :) Toki kaupasta ostettukin kortti lämmittää mieltä aina. - kortin askartelija
askartelu liikeet antaa vinkkejä ja materiaaleja.
3 d kiva leikellä, kiiltokuvat ym jouluaiheiset kuvat,
vanhat tai uudet joululahja paperit käytöön leikaat kuvat miten satuu ja liimaa kortiin - Kallen tyttö
Hei!
Tässäpä sinulle ei viisastelijanhe neuvoja :). Kansalaisopistot järjestävät kaikenlaisia lyhyt kurssejakin, mm. korttien tekoon. On joulu -ja pääsiäiskorttien tekona , muun muassa. Se on sosiaalinen yhdessä olokin ja toisen ideasta voi saada jotain itsellekin. Tuttavani on hyvä piirtämään. Hän piirtää ja on sitten myynytkin niitä. Hän kun tietää että kerään pupujussi-kortteja olen saanut häneltä tosi hauskan sekä pääsiäis- että ystävänpäivä kortin pupu aiheella. Toinen tuttavani, väitää olevansa huono piirtämään, ostaa nipuittain poistokortteja mm. joulu. Näkee tuhottomasti vaivaa, leikkaa irti hahmoja, rakennuksia jne.Tekee niistä maxi-kortteja luomalla aivan uudenlaisia joulumaisemia. Jokainen saa omannäköisensä kortin. Luovalla ihmisellä on taivas rajana! Ei kun kokeilemaan! - että näin
En ole vuosiin kortteja laittanu riittää kun kännyllä pistää viestiä
- kortin vinguttaja
Koivun tuohesta saa tehtyä todella upeita joulukortteja.
- vomppeli
tosi vaikea alkaa ohjeita kirjoittamaan, koska kuva kertoo tässä tilanteessa enemmän. sinellin sivulta sekä blogista löytyy ihania ideoita. aina ei tarvitse olla juuri niitä tarvikkeita itsellä, mitä mallikortissa on käytetty, vaan voi itse suunnitella idean avulla omansa, ja soveltaa sitä mitä omasta askartelukaapista löytyy.
itse tein viime jouluna kortteja tähän tyyliin: viininpunaiselle taitettavalle korttipohjalle hieman pienempi vihreä kartonkipala (ehkä noin 0,5cm jäi punaista näkyviin joka puolelta) ja sen päälle väreihin sopiva kuviopaperi/kartonkipala (joku muratti tai rautayrttikuvioinen) taas samalla lailla hieman pienempi. vasempaan yläreunaan kultainen ääriviivateksti "Hyvää joulua" ja oikeaan alanurkkaan kaksi puista porofiguuria (sinellin valikoimasta) tosi kaunis tuli, ja yksinkertainen. sitten kokeilin myös "tilkkutäkkitekniikkaa" eli ensin neliökorttipohjaan liimasin erivärisen palan, taas hieman pienemmän. sitten leikkasin neliöpaloja jämäpapereista, saman sävyisistä, oli raidallisia, ruudullisia, koukerollisia jne, ja liimasin niistä tilkkutäkin päällimmäisen kartonkineliön päälle. tämä vaatii pientä mittailua, että palat yhdessä muodostavat neliön joka on vähän edellistä pienempi, jotta kerroksellisuus näkyy. tilkkutäkin päälle voi liimata jonkun 3D kuvan, puusydämen tai kohotarran, tai vaikka korttopohjan värisen suorakaiteen johon joko leimaat jouluterveiset tai käytät ääriviivatarraa, ja pieni rusetti kruunaa kokonaisuuden. vain mielikuvitus rajana kun kortteja tekee.
En tajua tuota aloittajan asennetta, että kaikki on jo nähty, koska niin paljon erilaisia tyylejä löytyy. joku tykkää yksinkertaisesta toinen pröystäilevämmästä ja jo senkin takia on vaikea antaa neuvoja. ääriviivatarroja, 3D malleja, 3D tarroja ja erilaisia nauhoja, papereita, kiiltokuvia on niin laajat valikoimat, että luulisi jotain ideaa syntyvän. jos ei itse osaa 3D kuvia valmistaa, niin niitäkin löytyy ihan valmiina, mm. Tiimarista. toinen vaihtoehto on että teettä esim. ifolorilla jostain kauniista valokuvasta korttisarjan, tosin sitten kaikki saajat saavat samanlaiset kortit, mutta haitanneeko tuokaan. - turhaa roskaa
Voi tättä näitä 24 trolleja. Joo, ei voi vähempää kiinnostaa aikuisen askartelemat joolukortit. Käytä sekin aika hyväntekeväisyyteen ja vie vanhus ulos!
- Hauskaa puuhaa..
Itse tein joulukortteija Koffin olutpakin pahvista. Leikkasin kortin kokoisia paloja ja ruskealle puolelle tuli osoite ja terveyhdys. Toinen puoli oli joulunpunainen ja osittain KOFF tekstillä.
- Oikein odottaa
Ensimmäinen sukulaiselta tai tuttavalta (ei siis mainostajilta) joulukortti on aina paras ja rakkain.
- lumsu56
Käyt askartelukaupassa ja ostat erilaisia papereita (hienoja printtejä ja helmiäistä tms) ja yhdistelet niistä erilaisia teemoja tai leikkaat toisesta väristä tonttu-ukkoja, joulukuusen tai lumihiutaleita yms. ja voit joko ostaa myös "hyvää joulua" tarran tai kirjoittaa hyvällä tussilla sen itse.
"Itse tein joulukortteija Koffin olutpakin pahvista. Leikkasin kortin kokoisia paloja ja ruskealle puolelle tuli osoite ja terveyhdys. Toinen puoli oli joulunpunainen ja osittain KOFF tekstillä. "
Tää on oikeasti hyvä ja kannatettava kierrätysidea; itse olen tehnyt kaikki kortit tällä periaatteella jo vuosia. Miksi tuhlata rahojaan ylihinnoiteltuihin askartelukaupan pahveihin, kun kotona on jo valmiiksi vaikka kuinka paljon käyttökelpoista materiaalia.
Jos ei halua ihan noin "kaljahenkistä" korttia, niin voi käyttää suklaalevyn/rasian pahvikuoria, tai vaikka isosta tee- tai puurohiutalepaketista leikattuja paloja. Kuviolliselle puolella voi liimata vanhoista joulupapereista tai -korteista leikattuja kuvia, tai sommitella vaikkapa kuvioleikkurilla eri värisestä (kierrätys-)paperista leikatuista kuviosta, vaik noin: http://but.fi/2fl- eipäkestäkiittää
Minä olen vuosikausia piirtänyt joulukortit tummalle kartongille hopeatussilla. Näppärä piirtäjä tekee seimiasetelmia, enkeleitä ja tonttuja, kehnompikin kuvataiteilija osaa sutaista tähtisikermän.
Toinen hitti on ollut "revinnäistaide" eli revin mainoslehtisistä värillisiä paperipaloja, joista liimaan yksiväriselle pahville kukkakoreja tms. Revityt palat antavat eloisan pinnan, paremman kuin leikatut. Eikä tässä meiningissä pidä erehtyä leikkelemään valmiita kukkia kuvastoista! Tulppaani on heppo kukka väsätä tällä tavalla.
Kolmas idea on vanha kunnon perunapaino. Leikataan pottu halki ja leikkauspinnasta nakerrellaan painomalli. Vesivärin avulla voi sitten painaa omat kortit. Kannattaa laittaa muutamia yksinkertaisia malleja.
Kauniista valokuvasta voi myös skannata kortin kuvan, jonka sitten painaa paperille; A4 arkista saa kaksi taitettavaa joukukorttia, joihin voi tekstinkin printata kohdalleen valmiiksi.
Ennen muinoin kun oli vielä virtaa enempi, laitettiin ikonityylisiä luksuskortteja, joihin kinkkufoliosta muotoiltiin koristeelliset riisat (sukkapuikolla voi painaa kuviot) ja kasvot madonnalle ja lapselle miniatyyrimaalauksin vesivärillä.
Ja tietysti, jos otat jouluaiheisen kivan kuvan jostain kynttilästä, porsaasta tai omasta tonttujoukosta (maun mukaan) niin kyllä nykyiset nettikuvapajat laittavat sinulle siitä omia kortteja aika edullisesti)). - Monikäyttöisyys
Itse tein yhtenä vuonna tummansiniselle taittokorttipohjalle virkaten hopealangasta lumihiutaleet, yksi hiutale per kortti. Tärkkäsin hiutaleet ja kiinnitin ne kortin etupuolelle narulla roikkumaan. Sisäpuolelle kirjoitin jonkun tähti tms aiheisen runon.
Takakannen alalaitaan kirjoitin pienellä, että sisältää joulukoristeen :). Näin kortin saajat ymmärsivät leikata lumihiutaleen talteen koristeeksi vaikka joulukuuseen. Tämä on periaatteessa siitäkin hyvä kortti, että voi joka vuosi tehdä samanlaiset, vaihdellen vaikka hiutaleiden mallia, kokoa ja lankoja (hopea, valkoinen, hopea valkoinen, kulta...). Pahvisen korttipohjan voi joulun jälkeen heittää kierrätykseen ja virkatun koristeen ripustaa kuuseen monena vuonna peräkkäin :).
Tällaiset kortit olivat ensimmäiset joista sain ihan kiitosta jälkikäteen :D.- Terkut Jyväskylästä!
Aioin vastata kyselyyn, että haluaisin saada jonkun herkän pitsikoristeisen kortin.
Sinun ideasi on juuri sitä, mitä minäkin haluaisin kortissani olevan. Itse en osaa virkata, mutta muiden tekeleitä ihailen sitä innokkaammin. Toivottavasti myyt korttejasi jossakin. Hieno idea niille, jotka osaavat/ehtivät/jaksavat virkata. Jos haluaa päästä vähemmällä, niin voisi ommella lumihiutaleen suoraan siihen korttiin kirjontapistoilla.
- .............
Tee ristipistoilla joku nätti jouluinen kuva aidakankaalle... joulukello, tonttu, kuusi, tähtiä, lumihiutale... Malleja löytyy lehdistä, kirjoista ja Googlesta. Sitten liimaat kankaan palan korttipohjalle. Näin tällaisia myynnissä kerran ja oli kauniita.
- ............
Suoralta kädeltä en osaa sanoa kirjasuosituksia muita kuin Arnen ja Carloksen Joulupallot-kirjan. Hyviä neulontamalleja, joita voi hyödyntää ristipistoihin. Ja mielestäni olen nyt kaupan lehtihyllyllä nähnyt jouluaiheisia ristipistolehtiä.
- Minulle mieluisin
joulukortti olisi sellainen itsetehty, joka on taitettu keskeltä. Sen ainoa haittapuoli on se, että sen joutuu lähettämään kuoressa, mutta kuorikin voi olla jouluaiheinen. Kirjekuorta avatessa olisi mieluinen yllätys, jos itsetehdyn kortin välissä olisi paksu setelinippu, mielellään suurimpina mahdollisina seteleinä. ;)
- Let it snow
Heh, jouluihmisenä suosittelen lämpimästi käyttämään luonnon materiaaleja ja mausteita! Jokainen osaa tiimarissa shoppailla samoin kuin sinooperissa, mutta tee kortti ja liimaa siihen kiinni joku kuvio maustesekoituksella, esim. piirrä liimalla joulupukki metsässä porojen kanssa ja ripoittele maustesekoitus päälle. Anna kuivua ja käännä kortti, extrat tippuu pois ja kortti tuoksuu joululta!
Tai tee tuohesta ja havuista nätti kortti. Taivuta pieni havunoksa kortin muotoon tai liimaile kuumaliiman avulla. Lopulta liimaa päälle tuohenpala, jossa on joulutervehdys. Ja koko setti kirjekuoreen.
Tuhat ja yksi ideaa..ja säästyy rahat! Mutta itse en mittaa näitä ajalla, sillä rakastan joulunaikaa ja itse pidän tästä touhusta!:) mukavaa joulunodotusta!- ahluanto
Kesällä voi prässätä kukkia ja niistä sitten liimailla joulukortteja tyyliin "no onkos tullut kesä nyt talven keskelle". Vaikkapa vanamokiehkura tummemmalla pohjalla on hyvin sievä. Kontaktimuovi päälle varmistaa heinien kiinni pysymisen.
- kortti ei ole tärkeä
joulukortin saaminen on niin ennalta arvattavaa...kivempi saada muita kortteja yllättäen.joillekin tutuilleni on edelleen tärkeää lähettää se kortti vaikka olen kaikille ilmottanut että olen luopunut tavasta.muuten ei käydä eikä soitella juuri koskaan..pelkkä kortti tuntuu aika tyhjänpäiväselle.
- korttinäpertelijä
Kirjastosta lainasin kirjat: Kortintekijän suuri käsikirja ja Tyylikkäät kortit helposti omin käsin. Näistä löytyi aiheita ja ideoita ihan helposti.
Itse innostuin lautasliinoista, joista sai kauniita taustoja ja haaraniiteistä , joita oli sydän-, kuusi- ja tähti kuvioisia.
Eihän muutamaan korttiin tarvitse ostaa kovin paljoa materiaalia.
Minä olen kaikki itsetehdyt kortit säilyttänyt ja katselen niitä kuin taideteoksia, joita ne tietenkin on. - rakastan kortteja
En itse tiedä ihanampaa kuin jouluna odotella kortteja ja nimenomaan niitä itsetehtyjä. Eteisen seinällä on kaksi nauhaa joissa rivissa pyykkipoikia ja niihin laitan kortit. Tämä ihana taidenäyttely on minua vastassa aina kun tulen kotiin=)
Tänä vuonna haastoin itseni tekemään kokonaan valkoiset joulukortit, joissa vain ripaus hopeaa=) - joulu 2013
Joulukortin kuvan ei tarvi olla erikoinen....piparimuotilla saa tehtyä sydän kuvion, tähden...ym...liimaa punanen sydän vihreälle korttipohjalle...kirjota alas kulta tussilla hyvää joulua!!!...tai osta vanhan ajan kiiltokuvia...enkeleitä ja joulupukkeja....niistä tee kortteja. Leikkaa tyhjästä kahvipussista tähtiä...tai leiko valkosesta paperista lumihiutaleita.
- jouluihminen
Meiltä lähtee tänä vuonna kortit joihin on kiinnitetty jouluisiksi koristellut tulitikkuaskit, tulitikuille on käyttöä juurikin jouluna ja tuntuvat olevan juuri silloin loppu.
Harkitsin myös koristellut piparin kiinnittämistä korttiin, mutta perheellisillä siitä voisi tulla riitaa.- mummeli2
Minä tein suvun pienimpien kortteihin lankatontut jotka sitten voi siirtää vaikka kuuseen joka vuosi. On sitten lapsella joku koriste josta voi sanoa että on ihan ekana jouluna saatu.
- kusti polkee
Kannattaa huomata,että jos lähettää kortin postissa,voi kovin monimutkainen kortti särkyä postin joulu ryysiksessä.Pipari esim.tuskin pysyy ehyenä edes kuplamuovikirjekuoressa ja 3D-kortit voi olla myös aika lysyssä.
- Näpertelijä
Itse asiassa 3D-korttini eivät ole koskaan rikkoutuneet tai liiskaantuneet postissa, olen kyllä kysellyt monesti perään joskus kymmenen vuotta sitten kun ekat 3D:t tein! Ilmeisesti ne pienet valkoiset kohotarrapalat ovat niin joustavia, että ponnahtavat kyllä alkuperäiseen kuohkeuteensa kun ne kirjekuoresta ottaa. Lisäksi ainakin minun kokemukseni mukaan niillä tarrapaloilla tarttuu kaikki niin lujaa kiinni, että irti ei saa, ei sitten millään, edes kovakourainen postipoika! :D
- Vilmauuu
Itse teen vuosittain joulukortit ristipistoin:) pieniä ja helppoja jouluisia kuvia, jotka viimeistelen kauniisti. Blogissani löytyy malleja ja vinkkejä www.vilmanpistot.blogspot.fi:)!
- joulutonta
Olihan tuolla ihan yks joulukortin tapainen, pääsiäistipu kuusenkarahkan kanssa. Ei oikein vastaa mielikuvaa joulukortista mutta kukin tavallaan. Ja kai sitä arvostella saa kun kerran laitetaan linkkikin että katsokaa?
- 17+10
Mulla kun ei työttömänä ole varaa ylimääräisiin kuluihin, niin teen kortit lehdistä ja mainoksista revityistä jouluaiheisista kuvista
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau425525Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343476Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html553437Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4982984Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2302185Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1582060- 511969
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301657Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61351- 781313