Minne hävisi Yhteishyvän juttu?

Kiinnostava juttu!

YHjuttu liittyy maahanmuuttoon jos mikä.
Kuvassa poseerasi Suomessa 5 vuotiaasta asunut Somali?- äiti seitsemine lapsineen. Kuva olohuoneesta jossa koko perhe istuu muhkeissa mustissa GINTARO merkkinojatuoleissa.
Herranen aika!
Meneekö tosiaan työttömillä maahanmuuttajilla noin hunajaisesti kovaa, että pystyvät hankkimaan isoon asuntoonsa (=iso vuokra) tuollaisia monen sadan euron kappalehintaisia merkkituotteita?
Onko tuo hunaja hankittu omalla palkkatulolla vai onko saatu sossusta kulttuuriavusteista harkintatukea?

Suomalainen suurperhe voi vain uneksua moisista ökykalusteista!

117

1356

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mamubisnen ky

Ymmärä nyt että tämä sivusto EI ole mikään mamujen arvostelusivusto.Tänne kelpaa ainoastaan mamuja ylistävät tarinat.

• Nojatuoli price650€

Kuvassa oleva Gintano nahkanojatuoli maksaa 650 euroa rahti.

• Nysyf

Jos kulttuuritausta vaatii maahanmuuttajille 500 € nojatuolit, on valtion tehtävä sellaiset hankkia.
      Ei ole soveliasta että yli 20 vuotta sitten Suomeen elitasopakolaisena tullut ja edelleen täällä yhteiskunnan tuesta kärsivä henkilö kärsisi vielä enemmän.
      Ja kuinka joku voisi vaatia maahanmuuttajaa töihin ja siten maksamaan oman asumisensa, silloin ei ehtisi lisääntyä noin tehokkaasti.

• Nyt menee ÖVERIKSI

Tässä onkin mielenkiintoinen aihe!!! Se pitäisi selvittää perin pohjin!!!
      Onko yhteiskuntamme sosiaalivaroja käytetty väärin?
      Onko tullut virkavirhe sossussa?
      Onko kyseessa varakas 26vee 7 lapsen yh-äiti?
      Dokumentti on jokaisen nähtävillä kokosivun kuvassa.
      Miten asia on???

Minä ainakin ihmettelen suuresti, että 7 lapsisella yksinhuoltajalla on mahdollisuus hankkia kotiinsa 650 euron nojatuoleJA !!!!

Jos tuo nainen on varakas, niin hän on hankkinut mööbelit omillaan. Tätä kuitenkin epäilen ja vahvasti. Jos 26-vuotiaalla naisella on 7 lasta, tuskin hän on ollut päivääkään työelämässä!!!

Jos luxusmööbelit on hankittu sosiaalituella, mikä on todennäköisintä, on tapahtunut vakava virkavirhe sosiaalitoimistossa.

Asuuko perhe varattomana ilmaiseksi? SJos näin on, niin silloin tämä menee jo aivan överiksi!!!

Mikä on se virkataho, johon tätä asiaa voisi reklamoida? Minä ainakin informoin kansanedustajaani tässä asiassa!!!

• On käytetty väärin

" Se pitäisi selvittää perin pohjin!!! Onko yhteiskuntamme sosiaalivaroja käytetty väärin? "

Tietenkin on käytetty väärin. Suomalaisetkin voivat ottaa vuoden "vapaata" työstään ja etsiä itseään yhteiskunnan varoilla eleillen. Pahasti on sosiaalituet pielessä kun mahdollistetaan sellainen loismainen eläminen, puhumattakaan sitten elintasopakolaisista.

• ihmetellen

Nainen kaiken lisäksi yksinhuoltaja,kuinka on mahdollista olla 7 lasta
      26-vuotiaana.
      Suomalaisilla ei ole varaa lapsia hankkia mutta näille se tuntuu olevan
      elinkeino.

• mette.soderman

Meidän täytyy ilmeisesti tyytyä vain sinun lausuntoosi siitä, että sellainen kuva on Yhteishyvä-lehdessä ollut. Valitettavaa. Väitteet ovat aina parhaiten edukseen todistettuina.

• mette söderman 69v

Etsi mette-mummo sieltä Mensan eläkekerhon lehtihyllyiltä siellä se varmaan on ollut kateellisten eläkeläisten selattavana.Jos et enää itse osaa lukea niin pyydä lukuavustaja paikalle .Kyllä se siitä selkiää.

• mette södermanni 69v

• mette södermanni 69v
        mette södermanni 69v kirjoitti:

Katso tuosta, miten 7-lapsinen yksinhuoltajamamu tulee toimeen:

http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva-lehti/viikon-kohokohta/0218010-236235 Valitettavaa. Väitteet ovat aina parhaiten edukseen todistettuina.Nyt on enää ONGELMA ETTÄ NÄKEEKÖ METTE-MUMMO JA YMMÄRTÄÄKÖ NÄKEMÄÄNSÄ ???

Habiban perheen lauantai

8.00 Herätys.
        10.00 Habiba-äiti paistaa lapsille aamiaisvohveleita.
        11.30 Lepäilyä ja 42 tuumaisen taulu-television katselua.
        13.00 Vanhimmat lapset leikkivät pihalla ja äiti tilaa ravintolasta ruoaksi riisiä ja kanaa.
        15.00 Päivällinen saapuu pitopalvelusta
        16.00 Perhe lähtee puistoon, missä KELAN MAKSAMA PERHEPÄIVÄHOITAJA leikkii lasten kanssa ja lapset saavat keksejä ja pillimehut.
        20.00 Kotiin iltapalalle ja pesulle.
        21.30 Nukkumaan. 22.45 tulee iskä no 7 " kylään" ja alkaa uuden somppu-vauvan teko

• mette.soderman
        mette södermanni 69v kirjoitti:

Katso tuosta, miten 7-lapsinen yksinhuoltajamamu tulee toimeen:

http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva-lehti/viikon-kohokohta/0218010-236235 Valitettavaa. Väitteet ovat aina parhaiten edukseen todistettuina.Nyt on enää ONGELMA ETTÄ NÄKEEKÖ METTE-MUMMO JA YMMÄRTÄÄKÖ NÄKEMÄÄNSÄ ???

Hyv, että löysit sen, kiitos.

Näyttäisi olevan liettualainen huonekalufirma. Kehuu kovsti itseään, mutta hinnastoa ei löydy. Tietojenne perusteella on joka tapauksessa halvempi kuin ne kaksi suomalaista sohvaa, jotka minä ja mieheni ostimme (ja toisen nahkapinta kului heti puhki). Pitäisi kai ostaa uusia Gintarolta, 500-650 euroa ei huonekalukaupassa ole paljonkaan.

• itse asiassa
        mette.soderman kirjoitti:

Näyttäisi olevan liettualainen huonekalufirma. Kehuu kovsti itseään, mutta hinnastoa ei löydy. Tietojenne perusteella on joka tapauksessa halvempi kuin ne kaksi suomalaista sohvaa, jotka minä ja mieheni ostimme (ja toisen nahkapinta kului heti puhki). Pitäisi kai ostaa uusia Gintarolta, 500-650 euroa ei huonekalukaupassa ole paljonkaan.

Kyseinen sohvaryhmä maksaa 2999, mutta eihän se meten mielestä kestä kuitenkaan pitkään.
        Sossu maksaa uuden.

http://www.gintarohuonekalut.fi/tuote/regis

• Impossible!!

Hinnaston mukaan GINTARO-sohva ja 2 nojatuolia maksaa 3000 €.
        Kierrätyskeskuksesta moisia ökykalusteita ei löydy.

Vaatimattomuusja vähään tyytyväisyys kaunistaa myös maahanmuuttajaa....

• VIRKAVIRHE sossussa?
        mette.soderman kirjoitti:

Jopa minä, vakituisessa palkkatyössä oleva, olisin ylpeä jos kotonani olisi Gintarot. Gintarot ovat melko muhkeita eivätkä sovi joka asuntoon koonsa puolesta. Olen tyytynyt halvempiin kotimaisiin laatutuotteisiin.

Kyllä työttömälle 7-lapsiselle 26vee yh-äidille 500-650 euroa on paljon.
        Tuskin hän ostaa sillä rahalla 650 euron nojatuolin.
        Vantaalla voi käydä noiden Gintaroiden hintaa ja kokoa ihmettelemässä.

Se sanon, että jos sosiaalitoimi tuistaan on antanut maksusitoumuksen 3000 euron Gintaroiden ostoon, on tapahtunut virkavirhe. Asia olisi tutkittava!

• Jussuf (se sama)
        VIRKAVIRHE sossussa? kirjoitti:

Jopa minä, vakituisessa palkkatyössä oleva, olisin ylpeä jos kotonani olisi Gintarot. Gintarot ovat melko muhkeita eivätkä sovi joka asuntoon koonsa puolesta. Olen tyytynyt halvempiin kotimaisiin laatutuotteisiin.

Kyllä työttömälle 7-lapsiselle 26vee yh-äidille 500-650 euroa on paljon.
        Tuskin hän ostaa sillä rahalla 650 euron nojatuolin.
        Vantaalla voi käydä noiden Gintaroiden hintaa ja kokoa ihmettelemässä.

Se sanon, että jos sosiaalitoimi tuistaan on antanut maksusitoumuksen 3000 euron Gintaroiden ostoon, on tapahtunut virkavirhe. Asia olisi tutkittava!

Tuo "Gintarot"-kyltti tuossa jutussa viittaa kyllä siihen että koko kalusto on saatu lahjoituksena. Itse en ainakaan koskaan ole halunnut kalusteita joissa on isoja maalattuja nimiä valmistajasta tai myyjästä.

Vouhotusta taas.

• Helv...taro
        Jussuf (se sama) kirjoitti:

Tuo "Gintarot"-kyltti tuossa jutussa viittaa kyllä siihen että koko kalusto on saatu lahjoituksena. Itse en ainakaan koskaan ole halunnut kalusteita joissa on isoja maalattuja nimiä valmistajasta tai myyjästä.

Vouhotusta taas.

Ei tämä ole vouhutusta.
        Lehti haluaa todistaa kuvan kera sen, minne veronmaksajien rahat menevät.
        Näille työttömille elintasopakolaisille ohjataan sossun kautta valtavat rahat, jotka ilmenevät tällaisena ökyilynä. He syövät syövät suomalaisten hyvinvointia tekemättä sen eteen mitään.
        Juuri tällaisten maahantulijoiden vuoksi lastensairaalaan ei riitä budjetoitua rahaa riittävästi.
        26 vuotias 7 lapsen äiti ei ole ehtinyt olemaan palkkatöissä pätkääkään.

Gintaroissa on kaikissa uusissa kalusteissaan muovinen suojus jossa on logo. Liikkeessä se on mainos laatutuotteesta.

• Jussuf (se sama)
        Helv...taro kirjoitti:

Ei tämä ole vouhutusta.
        Lehti haluaa todistaa kuvan kera sen, minne veronmaksajien rahat menevät.
        Näille työttömille elintasopakolaisille ohjataan sossun kautta valtavat rahat, jotka ilmenevät tällaisena ökyilynä. He syövät syövät suomalaisten hyvinvointia tekemättä sen eteen mitään.
        Juuri tällaisten maahantulijoiden vuoksi lastensairaalaan ei riitä budjetoitua rahaa riittävästi.
        26 vuotias 7 lapsen äiti ei ole ehtinyt olemaan palkkatöissä pätkääkään.

Gintaroissa on kaikissa uusissa kalusteissaan muovinen suojus jossa on logo. Liikkeessä se on mainos laatutuotteesta.

Kuten sanoin: saadakseen kuvan sohvastaan lehteen (piilomainontana), on tuo firma nähtävästi luovuttanut sohvan kuvausta varten.

Ei kukaan laita huoneeseensa mainoksia turhan takia. Näin taas saatiin maalaiset lankaan.

• Herranen Aika!

Ei tässä kukaan väitä mitään. Kuva ja teksti kertoo puolestaan.
      Ajattele -mette s- itseäsi. Jos olet 26 vee yh-äiti ja sulla olisi7 lasta niin et kylläkään olisi töitä ehtinyt tekemään pätkääkään.

Tuo yksinhuoltajuus on sitä sossutukien maksimointia joka kyllä osataan maahanmuuttajapiireissä. Tai he eivät osaa sitä, vaan heidät ilmeisesti neuvotaan tekemään näin. Eli asumaan yksinhuoltajana.
      Tuon somalin pitää olla tosi varakas jos rahoittaa itse kaiken.

Eikö mamumyönteisiä yhtään hävetä!

Kyllä tämä tongitaan pohjaa myöten.

• suomi suomalaisille

noniin mette,minämyös näin ko.kuvan yhteishyvässä joka tulee hellun kotiin osulan jäsen lehtenä.
      en ihmetele sohvan kokoa ja näköä,ottaen huomioon lapsilauman ja siitä kertyvät tulot ynnä muut harkinnanvaraiset,sohva on tulojen mukainen.
      olisi myös syytä ottaa huomioon että jslamin usko ei tunne yksinhuoltaja naista vaan kyseisen perheenpää eiollut mukana kuvauksessa.
      sitäpaitsi muslimimiehellä on oikeus neljään viralliseen vaimoon edellyttäen että hän pystyy heistä kunnialla huolehtimaan.tässä tapauksessa urholla on kohtuulliset tulot kun meitin sossu hoitaa ns.yksinhuoltaja naisista.neljä tallaista vaimoa niin siitä voit laskea urhon sohvanosto kyvyn.
      PS.tämä eiole väite vaan fakta,tosin sitä ei virallisesti suostuta tutkimaan vielä vähemmän julkaisemaan.

• App.kuorten katu

Joo. Suomessa on varaa moneen vaimoon. Ne, jotka eivät asu kotona ovat yksinhuoltajia. SUOMALAINEN sosiaaliturva ja -edut pitävät siitä huolen, että urho ei joudu näitä yh-äitejä pitämään leivässä.

Muslimimaissa vastaavaa sossuturvaa ei ole, joten siellä monivaimoisen urhon pitää olla varakas huolehtiakseen vaimoistaan.

Suomalaiseen sosiaaliturvaan kuuluu monenmoista pientä hynää joista kertyy yhteensä mukava raha.

Muslimimaissa ei tunneta yksinhuoltajaäiti-käsitettä. Siellä eronneella naisella ei ole mitää oikeuksia. Erotapauksessa lapset joutuvat ilman muuta isälle. Äiti onkin sitten huonossa asemassa, eikä saa tavata lapsiaan. Julmaa mutta totta.

• 3 + 6

Luin saman Yhteishyvän lehden ja ihmettelen miten tuon ikäinen voi olla yksinhuoltaja kun on niin iso liuta lapsia. Lisäksi somaliuutinen oli laitettu ensimmäiseksi kyseiseen artikkeliin. En tiedä olenko väärässä, mutta olen ymmärtänyt että somalipiireissä on tapana yhdellä miehellä siittää useampia lapsia eri naisten kanssa vuorotellen. Vastuunpakoilu näyttää kyllä olevan lähes maan tapa joillekin somalimiehille. Naiminen kelpaa, mutta vastuu kasvatuksesta ei.

• 3000 euron istuimet!

26 vuotias somali- yksinhuoltajaäiti ja 7 lasta.
      GINTARO-laatuistuimet olohuoneessa: sohva ja 2 nojatuolia 2999 euroa!!!!

• Ruvetkaa

ihmeessä tekemään lapsia ja elättämään ne yksinhuoltajina. Ei kukaan kiellä. Samoin perustein saatte sossusta rahaa tekin.

• Jaana

Työssäkäyvä nainen ja omapa asiansa minkälaisen sohvan hankkii.

• itse asiassa

Kelan ja sossun asiakkuus ei täytä työssäkäynnin kriteerejä, kuten ei myöskään pirttiviljely.

• Asia ON tutkittava!

Minusta asiassa olisi tutkinnan paikka.
      Sosiaaliturva ei tosiaan ole tarkoitettu ökyistuimiin.
      Saisiko suomalainen vastaaviin 3000 euron GINTAROihin sossusta maksusitoumusta?

• Jaana

Ei kkaan saa sossusta 3000 euron maksusitoumusta sohvaan. Jos joku ostaa palkallaan/lapsilisiää sohvan niin se on ihan hänen oma asiansa.

• Rekikoira
        Jaana kirjoitti:

Ei kkaan saa sossusta 3000 euron maksusitoumusta sohvaan. Jos joku ostaa palkallaan/lapsilisiää sohvan niin se on ihan hänen oma asiansa.

Höpö höpö. Mamut saavat sossusta mitä vain pyytää kehtaavat. Muuten hitler ja rassismi ja orjalaivojen terva.

• jostain syystä
        Jaana kirjoitti:

Somalit saavat korotettua lapsilisää.

• Jaana
        Rekikoira kirjoitti:

Höpö höpö. Mamut saavat sossusta mitä vain pyytää kehtaavat. Muuten hitler ja rassismi ja orjalaivojen terva.

Älä höpöjä puhu. Ihan samojen lakien mukaan heille myönnetään tukea. Tilastot osoittavat että saavat vähemmän toimeentulotukea kuin kantikset.

• totta puhuen
        Jaana kirjoitti:

Älä höpöjä puhu. Ihan samojen lakien mukaan heille myönnetään tukea. Tilastot osoittavat että saavat vähemmän toimeentulotukea kuin kantikset.

Mamut saavat tukia kaksinkertaisen määrän. Etsi vanhempia ketjuja aiheesta.

• Jaana
        totta puhuen kirjoitti:

Mamut saavat tukia kaksinkertaisen määrän. Etsi vanhempia ketjuja aiheesta.

Eivät saa mitään kaksinkertaisia määriä.

Tuossa on Helsingistä toimeentulotukitilastot:
        Kuukausierä (€) kulutusyksikköä kohden:
        OECD-maat 412
        ent. Neuvostoliiton maat 363
        Muut maat 384
        Kantaväestö 453

• itse asiassa
        Jaana kirjoitti:

Eivät saa mitään kaksinkertaisia määriä.

Tuossa on Helsingistä toimeentulotukitilastot:
        Kuukausierä (€) kulutusyksikköä kohden:
        OECD-maat 412
        ent. Neuvostoliiton maat 363
        Muut maat 384
        Kantaväestö 453

Olet ilmeisesti poiminut tiedot Iltasanomien keskustelupalstalta. Tuohon on oikaisu:

Tulosten tarkastelussa nähdään, että maahanmuuttajat saavat toimeentulotukea selvästi
        kantaväestöä enemmän. Maahanmuuttajia on aineistossa 8,2 prosenttia, mutta
        heidän osuutensa toimeentulotukimenoista on 27 prosenttia. Eri maahanmuuttajaryhmien
        välillä on kuitenkin huomattavaa hajontaa. Esimerkiksi OECD-maista
        tulleilla, jotka muuttavat pääosin työn vuoksi, on toimeentulotuen riski osin jopa
        kantaväestöä pienempi. Sen sijaan pakolaismaista tulleilla riski on huolestuttavan
        suuri.

• Jaana
        itse asiassa kirjoitti:

Olet ilmeisesti poiminut tiedot Iltasanomien keskustelupalstalta. Tuohon on oikaisu:

Tulosten tarkastelussa nähdään, että maahanmuuttajat saavat toimeentulotukea selvästi
        heidän osuutensa toimeentulotukimenoista on 27 prosenttia. Eri maahanmuuttajaryhmien
        välillä on kuitenkin huomattavaa hajontaa. Esimerkiksi OECD-maista
        tulleilla, jotka muuttavat pääosin työn vuoksi, on toimeentulotuen riski osin jopa
        kantaväestöä pienempi. Sen sijaan pakolaismaista tulleilla riski on huolestuttavan
        suuri.

Maahanmuuttajat saavat useammin toimeentulotukea johtuen siitä että heidän työllisyytensä on heikompi. Mutta jos vertaa toimeentulotukea saava kantis ja toimeentulotukea saava maahanmuuttaja niin kantis saa enemmän toimeentulotukea. Pitää paikkaansa että pakolaisten työllisyys paljon huonompi ja näin ollen joutuvat useammin elämään toimeentulotuella..

• itse asiassa
        Jaana kirjoitti:

Maahanmuuttajat saavat useammin toimeentulotukea johtuen siitä että heidän työllisyytensä on heikompi. Mutta jos vertaa toimeentulotukea saava kantis ja toimeentulotukea saava maahanmuuttaja niin kantis saa enemmän toimeentulotukea. Pitää paikkaansa että pakolaisten työllisyys paljon huonompi ja näin ollen joutuvat useammin elämään toimeentulotuella..

Väitteesi, että kantaväestöön kuuluva saisi enemmän toimeentulotukea kuin samassa asemassa oleva mamu, ei tietenkään pidä paikkaansa. Itse asiassa mamut saavat enemmän harkinnanvaraista tukea mm. kulttuurisista syistä.

• Jaana
        itse asiassa kirjoitti:

Väitteesi, että kantaväestöön kuuluva saisi enemmän toimeentulotukea kuin samassa asemassa oleva mamu, ei tietenkään pidä paikkaansa. Itse asiassa mamut saavat enemmän harkinnanvaraista tukea mm. kulttuurisista syistä.

Ei pidä paikkaansa. Laki on sama ja tilastot myönnetyistä osoittavat että kantis saa enemmän toimeentulotukea.

• jostain syystä
        Jaana kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Laki on sama ja tilastot myönnetyistä osoittavat että kantis saa enemmän toimeentulotukea.

Et ole lukenut aikaisempia viestejä, missä väitteesi kumotaan.

Lisäksi mamuille tehdään toimeentulotukipäätöksiä jopa vuodeksi etukäteen, mistä sosiaalitädit ovat saaneet huomautuksia.

• Jaana
        jostain syystä kirjoitti:

Et ole lukenut aikaisempia viestejä, missä väitteesi kumotaan.

Lisäksi mamuille tehdään toimeentulotukipäätöksiä jopa vuodeksi etukäteen, mistä sosiaalitädit ovat saaneet huomautuksia.

Väitteitä ei kumottu ja itse kukin voi perehtyä tuohon tutkimukseen. On vaan monille kova pala kun satu mamujen harkinnanvaraisista olikin vain satu.

Lieksa ei edusta koko Suomwa ja siellä korjattiin käytäntöjä.

• Jaanalle....
        Jaana kirjoitti:

Jaanalle.
        Moni mamu on jollain kurssilla eli on silloin opiskelija. Opiskelija EI saa toimeentulotukea.
        Opiskelija ei myöskään ole työtön eli työttömyystilastoissa. Hän on opiskelija.

• itse asiassa
        Jaana kirjoitti:

Väitteitä ei kumottu ja itse kukin voi perehtyä tuohon tutkimukseen. On vaan monille kova pala kun satu mamujen harkinnanvaraisista olikin vain satu.

Lieksa ei edusta koko Suomwa ja siellä korjattiin käytäntöjä.

Väitteesi kumottiin tässä:

heidän osuutensa toimeentulotukimenoista on 27 prosenttia.

Mikä tuossa asiassa on niin vaikea ymmärtää?

• Jaana
        itse asiassa kirjoitti:

Väitteesi kumottiin tässä:

heidän osuutensa toimeentulotukimenoista on 27 prosenttia.

Mikä tuossa asiassa on niin vaikea ymmärtää?

Siinä tutkimuksessa tuotiin esiin että tukisumma per nuppi on pienempi maahanmuuttajien kohdalla. Jos on siis 100 kantista ja 100 maahanmuuttajaa niin vain luokkaa 6 kantista saa toimeentulotukea ja luokkaa 20 maahanmuuattajaa. Tämä johtuu siitä että kantislaisilla parempi työllisyys. Mutta mamu saa luokkaa 380 €/kk toimeentulotukea ja kantis 450€/kk.

Maahanmuuttajat joutuvat siis yleisemmin turvautumaan toimeentulotukeen mutta saavat vähemmän kuin kantikset.

• totta puhuen
        Jaana kirjoitti:

Siinä tutkimuksessa tuotiin esiin että tukisumma per nuppi on pienempi maahanmuuttajien kohdalla. Jos on siis 100 kantista ja 100 maahanmuuttajaa niin vain luokkaa 6 kantista saa toimeentulotukea ja luokkaa 20 maahanmuuattajaa. Tämä johtuu siitä että kantislaisilla parempi työllisyys. Mutta mamu saa luokkaa 380 €/kk toimeentulotukea ja kantis 450€/kk.

Maahanmuuttajat joutuvat siis yleisemmin turvautumaan toimeentulotukeen mutta saavat vähemmän kuin kantikset.

Mamuista on iso osa papereiden mukaan yksinhuoltajia, jotka saavat enemmän esim. lapsilisiä. Tämä vähentää toimeentulotuen tarvetta.

• Jaana
        totta puhuen kirjoitti:

Mamuista on iso osa papereiden mukaan yksinhuoltajia, jotka saavat enemmän esim. lapsilisiä. Tämä vähentää toimeentulotuen tarvetta.

Ja lähde tuolle väitteelle että yksinhuoltajuus olisi yleisempää yksinhuoltajien keskuudessa? Toimeentulotuen perusosa on korkeampi yksinhuoltajien osalta ja sen takia tuo väite ontuu.

• Jaana
        Jaana kirjoitti:

Ja lähde tuolle väitteelle että yksinhuoltajuus olisi yleisempää yksinhuoltajien keskuudessa? Toimeentulotuen perusosa on korkeampi yksinhuoltajien osalta ja sen takia tuo väite ontuu.

ja tarkoitin siis yleisempää maahanmuuttajien keskuudessa ...

• jostain syystä

• Jaana

Esim. somaleista on lähes puolet yksinhuoltajia ja sama pätee myös moniin muihin muslimiryhmiin.

Samassa joukossa on myös suurimmat työttömyysprosentit.

http://yle.fi/uutiset/somaliaideista_suuri_osa_yksin_lastensa_kanssa/5920865

Väitit että yksinhuoltajuus olisi yleisempi maahanmuuttajien keskuudessa. Miksi sitten puhut somaleista joka pieni vähemmistö mamuista.

Mutta jos yksinhuoltajuus yleisempää mamujen keskuudessa niin silloinhan tuen pitäisi olla isompi kun kerran perusosa silloin korkeampi.

• itse asiassa
        Jaana kirjoitti:

Väitit että yksinhuoltajuus olisi yleisempi maahanmuuttajien keskuudessa. Miksi sitten puhut somaleista joka pieni vähemmistö mamuista.

Mutta jos yksinhuoltajuus yleisempää mamujen keskuudessa niin silloinhan tuen pitäisi olla isompi kun kerran perusosa silloin korkeampi.

Lapsilisä leikkaa toimeentulotukea.

Tässä osuva kommentti Ylen uutiseen:

Osaltaan suurta yksinhuoltajien määrää saattaa selittää se, että yksinhuoltaja (yleensä äiti) saa suurempia tukia, kuten asumis- ja toimeentulotukea, kuin yhdessä asuva pariskunta. Lapsillekin maksetaan korotettua lapsilisää elatustuen lisäksi. Riittää, että toinen puoliso (yleensä isä) on kirjoilla toisessa osoitteessa, vaikka tosiasiassa asuisikin perheensä kanssa. Kun "pois muuttanut" puoliso saattaa olla työtön, saa hänkin peruspäivärahaa, asumistukea ja ehkä toimeentulotukea. Avioero ei ole edes tarpeen. Tällaista kikkailua harrastettaneen kansallisuudesta, väristä ja rodusta riippumatta, mutta lienee sen yleisempää mitä pienemmillä tuloilla pitäisi tulla toimeen. Kun Hesarin viimeaikaisten tietojen mukaan somaliperheessä saattaa olla 10-18 jäsentä, ovat tuet useita tuhansia euroja kuussa perhettä kohden..

• Jaana
        itse asiassa kirjoitti:

Lapsilisä leikkaa toimeentulotukea.

Tässä osuva kommentti Ylen uutiseen:

Osaltaan suurta yksinhuoltajien määrää saattaa selittää se, että yksinhuoltaja (yleensä äiti) saa suurempia tukia, kuten asumis- ja toimeentulotukea, kuin yhdessä asuva pariskunta. Lapsillekin maksetaan korotettua lapsilisää elatustuen lisäksi. Riittää, että toinen puoliso (yleensä isä) on kirjoilla toisessa osoitteessa, vaikka tosiasiassa asuisikin perheensä kanssa. Kun "pois muuttanut" puoliso saattaa olla työtön, saa hänkin peruspäivärahaa, asumistukea ja ehkä toimeentulotukea. Avioero ei ole edes tarpeen. Tällaista kikkailua harrastettaneen kansallisuudesta, väristä ja rodusta riippumatta, mutta lienee sen yleisempää mitä pienemmillä tuloilla pitäisi tulla toimeen. Kun Hesarin viimeaikaisten tietojen mukaan somaliperheessä saattaa olla 10-18 jäsentä, ovat tuet useita tuhansia euroja kuussa perhettä kohden..

Tuet per henkilö on se ratkaiseva asia. Ja tosiaan kantislaiset saavat enemmän toimeentulotukea. Lapsilisä leikkaa toimeentulotukea mutta vastaavasti yksinhuoltajuus nostaa sitä ja näin ollen tuo selitys ontuu. Sen lisäksi ei ole osoitettu että yksinhuoltajuus olisi yleisempää maahanmuuttajien keskuudessa.

• jostain syystä
        Jaana kirjoitti:

Tuet per henkilö on se ratkaiseva asia. Ja tosiaan kantislaiset saavat enemmän toimeentulotukea. Lapsilisä leikkaa toimeentulotukea mutta vastaavasti yksinhuoltajuus nostaa sitä ja näin ollen tuo selitys ontuu. Sen lisäksi ei ole osoitettu että yksinhuoltajuus olisi yleisempää maahanmuuttajien keskuudessa.

Et siis lukenut Ylen juttua. Siinä olisi sanottu näin:
        Yksinhuoltajuus on maahanmuuttajien joukossa yleisempää kuin kantaväestöön kuuluvilla.

Toimeentulotuki on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi. Muita tukimuotoja on esim. asumistuki, elatusapu, lapsilisä jne. Voit tutustua niihin tarkemmin Kelan sivuilla.

• Jussuf (se sama)

Et siis lukenut Ylen juttua. Siinä olisi sanottu näin:
        Yksinhuoltajuus on maahanmuuttajien joukossa yleisempää kuin kantaväestöön kuuluvilla.

Toimeentulotuki on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi. Muita tukimuotoja on esim. asumistuki, elatusapu, lapsilisä jne. Voit tutustua niihin tarkemmin Kelan sivuilla.

Ei pidä paikkaansa. Suomessa on yli miljoona maahanmuuttajaa ja heistä ei ole tehty mitään tilastoja yksinhuoltajuuden suhteen.

Persuvouhotukset sikseen.

• jostain syystä

Ei pidä paikkaansa. Suomessa on yli miljoona maahanmuuttajaa ja heistä ei ole tehty mitään tilastoja yksinhuoltajuuden suhteen.

Persuvouhotukset sikseen.

Viestissäsi ei ole päätä eikä häntää.

• B-kansalainen
        Jaana kirjoitti:

Selitäpä miten vastaava suomalainen yh pystyy ostamaan nuo mööbelit.
        No?
        Ei mitenkään, koska sossu ei niihin maksusitoumusta anna.

• Jaana
        B-kansalainen kirjoitti:

Selitäpä miten vastaava suomalainen yh pystyy ostamaan nuo mööbelit.
        No?
        Ei mitenkään, koska sossu ei niihin maksusitoumusta anna.

Kyllä suomalainen yh pystyy tuon hankkimaan. Säästämällä palkasta/ostamalla osamaksulla. Sossu ei tietenkään myönnä maksusitoumuksia sohvien hankintaan. Ei mamuille eikä kantislaisille.

• itse asiassa
        Jaana kirjoitti:

Kyllä suomalainen yh pystyy tuon hankkimaan. Säästämällä palkasta/ostamalla osamaksulla. Sossu ei tietenkään myönnä maksusitoumuksia sohvien hankintaan. Ei mamuille eikä kantislaisille.

Sossu antaa rahaa myös muihin kalusteisiin sekä mm. taulutelevisioihin ja lautasantenneihin.

• Jaana
        itse asiassa kirjoitti:

Sossu antaa rahaa myös muihin kalusteisiin sekä mm. taulutelevisioihin ja lautasantenneihin.

Toimeentulotukea voi saada välttämättömiin kalusteisiin ja tämä koskee ihan yhtälailla kantislaisia. Telkkareihin ja lautasantenneihin ei myönnetä erikseen rahaa.

• Jussuf (se sama)

Somalit saavat korotettua lapsilisää.

Ei pidä paikkaansa.

• itse asiassa
        Jaana kirjoitti:

Toimeentulotukea voi saada välttämättömiin kalusteisiin ja tämä koskee ihan yhtälailla kantislaisia. Telkkareihin ja lautasantenneihin ei myönnetä erikseen rahaa.

Myönnetään. Jopa ajokortteja on maksettu.

• Jaana
        itse asiassa kirjoitti:

Myönnetään. Jopa ajokortteja on maksettu.

Ei ole mitään ajokortteja maksettu. Liikuntavammaiset voivat saada tukea ajokortin hankkimiseen.

• - mutta

Viestissäsi ei ole päätä eikä häntää.

onneksi Jaanan viesteissä on

• totta puhuen

Ei pidä paikkaansa.

kyllä pitää.

• totta puhuen
        - mutta kirjoitti:

onneksi Jaanan viesteissä on

ei ole

• jostain syystä
        Jaana kirjoitti:

Ei ole mitään ajokortteja maksettu. Liikuntavammaiset voivat saada tukea ajokortin hankkimiseen.

On maksettu. Lisäksi maksetaan taksikyytejä, vaikka julkisillakin pääsisi.

• Että kehtaavat!!!!!!
        Jaana kirjoitti:

Osamaksukauppa on kalliimpaa kuin käteismaksu.

Kerropa sitten miten tuo ökyily on mahdollista!
        Työssä tuo nainen ei ole ollut euroakaan tienaamassa. Ei ole ollut aikaa.

• Terveisiä Jaanalle..
        Jaana kirjoitti:

Nyt olet asian ytimessä - säästämällä PALKASTA. Mutta nyt olikin kyse mamu yh-äidistä joka ei eläessään ole kättään työhön puuttanut. Meneekö jakeluun?

• Jussuf (se sama)
        totta puhuen kirjoitti:

kyllä pitää.

Ei pidä. Esitä todisteet.

• Jussuf (se sama)
        Terveisiä Jaanalle.. kirjoitti:

Nyt olet asian ytimessä - säästämällä PALKASTA. Mutta nyt olikin kyse mamu yh-äidistä joka ei eläessään ole kättään työhön puuttanut. Meneekö jakeluun?

Mistä olet saanut käyttöösi hänen työhistoriansa? Onko sinulla antaa linkki hänen CV:hensä?

Menikö jakeluun?

• Jussuf (se sama)
        Että kehtaavat!!!!!! kirjoitti:

Osamaksukauppa on kalliimpaa kuin käteismaksu.

Kerropa sitten miten tuo ökyily on mahdollista!
        Työssä tuo nainen ei ole ollut euroakaan tienaamassa. Ei ole ollut aikaa.

Mistä tiedät? Ja jos on rahaa ostaa, niin ostakoon. Tuossa sohvagatessa on kysymys taidokkaasta sohvafirman mainoksesta.

• Jaana

Tuo nainen mitä tuossa haastateltiin on palkkatyössä. mikä ihmeen merkitys silä on että hän on mamu?

• Terveisiä Jaanalle..
        Jaana kirjoitti:

Tuo nainen mitä tuossa haastateltiin on palkkatyössä. mikä ihmeen merkitys silä on että hän on mamu?

Missä tuossa jutussa muka mainittiin että on palkatyössä? Sanaa työ ei mainita jutun tuossa osiossa lainkaan, mikä onkin jutun kohteen huomioon ottaen täysin ymmärrettävää.

• Loogista vai mitä?

Mistä olet saanut käyttöösi hänen työhistoriansa? Onko sinulla antaa linkki hänen CV:hensä?

Menikö jakeluun?

26 vja 7 lasta. Ei ole tehnyt pätkääkään työtä. SUOMESSA on äitiyslomat.
        Varmaankin hän on laittanut lapset aamuisin tarhaan, ja kiirehtänyt työhön?

• itse asiassa
        totta puhuen kirjoitti:

ei ole

Lieksan perussuomalaisten johtajan puheissa ei ole päätä eikä häntää. Moinen Saasta vaatii valtuustoryhmälleen uutta kokoustilaa, koska somalialaisten työryhmä kokoontuu heidän käyttämissään tiloissa noin kerran kuukaudessa.

Asiasta kertoneen Lieksan Lehden mukaan puheenjohtaja Esko Saastamoinen vaatii kaupungilta "puhdasta kokoustilaa".

Karjalainen ei vielä tavoittanut Saastamoista täsmentämään lausuntoaan.

Lieksan sosiaali- ja terveyslautakunta antoi somaliasiain työryhmälle luvan kokoontua sosiaaliviraston neuvottelutilassa. Päätös tehtiin viime viikolla. Työryhmään kuuluu seitsemän ihmistä.

Lieksan kaupunginsihteeri Matti Taponen kertoi, ettei Saastamoisen pyyntö ollut hänen mielestään loppuun asti harkittu.

Saastamoinen toimii perussuomalaisten Lieksan kunnallisjärjestön puheenjohtajana, perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtajana sekä perussuomalaisten Pohjois-Karjalan piirin toisena varapuheenjohtajana. Lisäksi hän on Lieksan kaupunginhallituksen ensimmäinen varapuheenjohtaja. Viime eduskuntavaaleissa Saastamoinen sai 2 147 ääntä.

Korjattu kello 15: Jutussa luki ensin, että perussuomalaisten valtuustoryhmä vaatii uutta kokoustilaa. Valtuustoryhmän jäsen Esa Räty sanoo Karjalaiselle, että puheenjohtaja Saastamoinen puhuu vain omissa nimissään. Rädyn mukaan asiaa ei ole käsitelty ryhmässä. Saastamoisen luottamustehtäviä on lisätty juttuun.

• Terveisiä Jaanalle..

Menikö jakeluun?

No mieti nyt itsekin tuonikäinen nainen ja noin monta lasta. Missä välissä hän töitä olisi ehtinyt tekemään? Ja kuka hänelle sen CV:n olisi kirjoittanut - vai saako niitäkin sossusta kuvitellulla työhistorialla?

• itse asiassa
        itse asiassa kirjoitti:

Lieksan perussuomalaisten johtajan puheissa ei ole päätä eikä häntää. Moinen Saasta vaatii valtuustoryhmälleen uutta kokoustilaa, koska somalialaisten työryhmä kokoontuu heidän käyttämissään tiloissa noin kerran kuukaudessa.

Asiasta kertoneen Lieksan Lehden mukaan puheenjohtaja Esko Saastamoinen vaatii kaupungilta "puhdasta kokoustilaa".

Karjalainen ei vielä tavoittanut Saastamoista täsmentämään lausuntoaan.

Lieksan sosiaali- ja terveyslautakunta antoi somaliasiain työryhmälle luvan kokoontua sosiaaliviraston neuvottelutilassa. Päätös tehtiin viime viikolla. Työryhmään kuuluu seitsemän ihmistä.

Lieksan kaupunginsihteeri Matti Taponen kertoi, ettei Saastamoisen pyyntö ollut hänen mielestään loppuun asti harkittu.

Saastamoinen toimii perussuomalaisten Lieksan kunnallisjärjestön puheenjohtajana, perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtajana sekä perussuomalaisten Pohjois-Karjalan piirin toisena varapuheenjohtajana. Lisäksi hän on Lieksan kaupunginhallituksen ensimmäinen varapuheenjohtaja. Viime eduskuntavaaleissa Saastamoinen sai 2 147 ääntä.

Korjattu kello 15: Jutussa luki ensin, että perussuomalaisten valtuustoryhmä vaatii uutta kokoustilaa. Valtuustoryhmän jäsen Esa Räty sanoo Karjalaiselle, että puheenjohtaja Saastamoinen puhuu vain omissa nimissään. Rädyn mukaan asiaa ei ole käsitelty ryhmässä. Saastamoisen luottamustehtäviä on lisätty juttuun.

Yleisten tilojen käyttäjien tulisi siivota jälkensä.

• ?!!?!!?
        itse asiassa kirjoitti:

Yleisten tilojen käyttäjien tulisi siivota jälkensä.

Kerro se Saastamoiselle, joka saisi siivota myös suunsa.

• Jaana

Missä tuossa jutussa muka mainittiin että on palkatyössä? Sanaa työ ei mainita jutun tuossa osiossa lainkaan, mikä onkin jutun kohteen huomioon ottaen täysin ymmärrettävää.

Eihän tuossa puhuttu työstä sen takia ettei ollut kyseisen jutun aihe. Googlettamalla selviää kyllä että hän on työssä.

• Jussuf (se sama)

No mieti nyt itsekin tuonikäinen nainen ja noin monta lasta. Missä välissä hän töitä olisi ehtinyt tekemään? Ja kuka hänelle sen CV:n olisi kirjoittanut - vai saako niitäkin sossusta kuvitellulla työhistorialla?

Olen nähnyt työssäni hyvin monenikäistein CV:itä. Ja jopa sellaisten henkilöiden joilla on lapsia.

Ei se että jollakulla on lapsia ole välttämättä este työnteolle. Suomessa on päivähoitojärjestelmät ja muut turvaverkot ja työntekoon kannustetaan.

CV:hen ei saa laittaa mitään "kuvteltua": Jos joskus itse sellaisen teet, on tämä hyvä pitää mielessä.

• Jussuf (se sama)

On maksettu. Lisäksi maksetaan taksikyytejä, vaikka julkisillakin pääsisi.

Ehkä tuo on sitä mitä persut nimenomaan ovat vaatimassa pois näistä korvausmahdollisuuksista. Yksi sukulaismies sai sydänkohtauksen terveysasemalla ja hänet lähetettiin taksilla keskussairaalaan. Onko hänen nyt taannehtivasti maksettava tuo taksikyyti vaikka taksin tilasi terveyskeskus eikä hän?

Näistä tulee varmasti uuden lain myötä monenlaista oikeusjuttua...

• Terve Katarina R
        Jaana kirjoitti:

...sama linja jatkuu täälläkin. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin ei liity eikä voi liittyä mitään ongelmia, kuten tavallisen suomalaisen elämään. Pelkkiä pyhimyksiä ja pärjääjiä kaikki.

• Jussuf (se sama)
        Terve Katarina R kirjoitti:

...sama linja jatkuu täälläkin. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttajiin ei liity eikä voi liittyä mitään ongelmia, kuten tavallisen suomalaisen elämään. Pelkkiä pyhimyksiä ja pärjääjiä kaikki.

Kyllä maahanmuuttoon liittyy paljonkin ongelmia. Uuteen ympäristöön on vaikea tottua, kieli voi olla uusi, kuten myös kauppojen myymät tuotteet. Terveydenhoito, pankkitilit, työpaikat... kaikki vaativat järjestelemistä.

Mutta maahanmuuttajalla on keskimääräistä enemmän taitoa ja valmiutta tuohon kaikkeen, joten he kyllä pärjäävät ihan hyvin, vaikka joskus tietenkin kotoutumiseen menee vähän aikaa.

• ansku1

Olen nähnyt työssäni hyvin monenikäistein CV:itä. Ja jopa sellaisten henkilöiden joilla on lapsia.

Ei se että jollakulla on lapsia ole välttämättä este työnteolle. Suomessa on päivähoitojärjestelmät ja muut turvaverkot ja työntekoon kannustetaan.

CV:hen ei saa laittaa mitään "kuvteltua": Jos joskus itse sellaisen teet, on tämä hyvä pitää mielessä.

Laske nyt hyvä mies jossuffi, että 26 v nainen ja 7 lasta...ei todellakaan voi olla Suomessa sellaisessa työssä ainakaan, että sillä 3000 euron sohvia ostellaan...jos on ollut töissä jossakin välissä, niin tilapäisiä pätkähommia ja niillä rahoilla ei taivaita tavoitella....

• Jussuf (se sama)
        ansku1 kirjoitti:

Laske nyt hyvä mies jossuffi, että 26 v nainen ja 7 lasta...ei todellakaan voi olla Suomessa sellaisessa työssä ainakaan, että sillä 3000 euron sohvia ostellaan...jos on ollut töissä jossakin välissä, niin tilapäisiä pätkähommia ja niillä rahoilla ei taivaita tavoitella....

Kuten jo aiemmin kerroin, kyseessä on sohvafirman some-markkinointitempaus.

• Tukipolitiikkaa

Avioliitto on maahanmuuttajille aivan oma käsite. Se että liitto rekisteröidään maistraarissa merkitsee maahanmuuttajalle vähemmän kuin rekisteröity nikki normikirjoittajalle täällä S24:ssä. Allahin nimessä mies taas saa pitää useita vaimoja mutta Suomessa tuet maksetaan Suomen lakien mukaan. Jos rekisteröity nimimerkki täällä veisi työttömyyyspäivärahan ja kunnan asunnon, harva työtön rekattua nikkiä täällä pitäisi.

No, äijät tietysti asuvat joko vuoroon kaikkien vaimojensa luona tai sitten vain sen yhden luona mutta miksi ei sanoa sitä rekkausta irti sieltä maistraatista tai ylipäätänsä hankkia sitä koskaan, kun se palkitaan asunnolla (jonka voi vuokrata tai käyttää muuhun tarkoitukseen) ja päälle saa vielä toimeentulotuen. Jos sattuu olemaan jossakin monikulttuurisuuden virassa, se raskaalla työllä ansaittu palkka myös tuppaaa vähentämään niitä lasten synnyttäjän tukia, joten se mahdollinen rekkaus kannattaa käydä purkamassa siellä maistraatissa. Juipit ottavat mahdollisen palkkansa lyhentämättömänä omaan liiviinsä ja omiin tarkoituksiinsa. Lastenhoitajan ja lasten elatus jätetään lyhentämättömänä suomalaiselle yhteiskunnalle. Suomessa vaan ollaan niin pöljiä että tämä sallitaan vaikka tasan tarkkaan tiedetään.

Tyhmähän ei ole se joka nostaa rahat vaans se joka maksaa. Hyvinhän tässä itsekin pärjäisi, jos yhteiskunta huolehtisi vaimosta ja perheestä ja itse voisi pitää oman palkan ja käyttää sen niin kuin ikinä huvittaa. Ehkä sitten olisi varaa ostaa se ruusunkin äitienpäivänä ja viedä perhe Mäkkäriin.

• Jussuf (se sama)

Tuo on tosiaan aivan uusi tieto. Suomalaiset maahanmuuttajat Ruotsista ovat siis mielestäsi "leikisti naimisissa".

Kun joku eläkeläinen Ruotsista siirtyy paluumuuttajana Suomeen, on siis hänellä useita vaimoja joiden luona vierailla. Kun ollaan "leikisti naimisissa". Toivottavasti kerrot myös heille missä heidän uudet vaimonsa ovat, kun kerran Suomi tällaisenkin edun tarjoaa.

Hyvin monet paluumuuttajat ovat jo eläkeiässä. Ei ihme että persuilla on niin suuri hätä estää heidän tuloaan Suomeen, kun kerran heitä näin yleisesti pidetään polygamistisina hurjastelijoina.

• itse asiassa

Tuo on tosiaan aivan uusi tieto. Suomalaiset maahanmuuttajat Ruotsista ovat siis mielestäsi "leikisti naimisissa".

Kun joku eläkeläinen Ruotsista siirtyy paluumuuttajana Suomeen, on siis hänellä useita vaimoja joiden luona vierailla. Kun ollaan "leikisti naimisissa". Toivottavasti kerrot myös heille missä heidän uudet vaimonsa ovat, kun kerran Suomi tällaisenkin edun tarjoaa.

Hyvin monet paluumuuttajat ovat jo eläkeiässä. Ei ihme että persuilla on niin suuri hätä estää heidän tuloaan Suomeen, kun kerran heitä näin yleisesti pidetään polygamistisina hurjastelijoina.

Kyse ei ollut suomalaisista, vaan somaleista ja muista muslimiryhmistä, joissa esiintyy moniavioisuutta.

• Avioliitto on maahan
        itse asiassa kirjoitti:

Kyse ei ollut suomalaisista, vaan somaleista ja muista muslimiryhmistä, joissa esiintyy moniavioisuutta.

Älä valehtele. Tuossa kommentissa sanottiin"Avioliitto on maahanmuuttajille aivan oma käsite". Maahanmuuttajien suurin ryhmä on paluumuuttajat, etenkin Ruotsista.

Suomen maalaiset luulevat että jos on ollut Ruotsissa töissä, haluaa hankkia useampia puolisoita. Tämä käsitys on virheellinen.

• itse asiassa
        Avioliitto on maahan kirjoitti:

Älä valehtele. Tuossa kommentissa sanottiin"Avioliitto on maahanmuuttajille aivan oma käsite". Maahanmuuttajien suurin ryhmä on paluumuuttajat, etenkin Ruotsista.

Suomen maalaiset luulevat että jos on ollut Ruotsissa töissä, haluaa hankkia useampia puolisoita. Tämä käsitys on virheellinen.

Se onnistuu, jos on muslimi.

• totta puhuen
        itse asiassa kirjoitti:

Se onnistuu, jos on muslimi.

ei onnistu

• ansku1

Yritä nyt hyvä sisisilmä olla sotkematta mamut ja mamut...kyllä sinä ymmärrät, kenestä tässä on kyse....ja suomalaiset ovat menneet Ruotsiin ihan oikeasti töitä tekemään ja ovat myös näin tehneet...jos eläkepäivillä palaavat kotosuomeen, osa, ovat sen ansainneet....se eläkekin on jopa oitse tienattu vuosikymmenien aikana...

• Jussuf (se sama)
        ansku1 kirjoitti:

Yritä nyt hyvä sisisilmä olla sotkematta mamut ja mamut...kyllä sinä ymmärrät, kenestä tässä on kyse....ja suomalaiset ovat menneet Ruotsiin ihan oikeasti töitä tekemään ja ovat myös näin tehneet...jos eläkepäivillä palaavat kotosuomeen, osa, ovat sen ansainneet....se eläkekin on jopa oitse tienattu vuosikymmenien aikana...

Tottakai ovat, ainakin omasta mielestään. Perussuomalaisethan ne vain ovat olleet maahanmuuttoa vastaan, myös suomalaisten paluumuuttoa. Kysyin tätä itse yhdeltä persulta 2011 vaalien alla.

• Anonymos virkamies

Yhteishyvän juttu somaliäidin merkkikalustuksesta:
      Asiaa tutkitaan jos yleensä voidaan tutkia. Sosiaalitoimiston myöntämät harkinnanvaraiset tuet ovat salaisia ja niihin on vaikea päästä käsiksi. Näin voidaan virkavirheet salata julkisuudelta.

Saattaa olla niin, että arvokalusteiden hankinta on suoritettu maahanmuuttajaperheelle annettavasta 6000 euron tarvikerahasta. Se on tarkoitus käyttää kodin perustamiseen, välineiden ja huonekalujen hankintaan.
      Asunnoissa on nykyisin keittiössä valmiina kaikenkattava varustus eikä sinne tarvitse hankia mitään muuta kuin pöytä ja tuolit sekä aterimet ja välineitä, se on siinä.
      Muut huoneet ovat tyhjllään ja tuo 6000 euroa käytetään siihen mihin asukas sen haluaa käytettävän.

Tässä tämä 6000 euroa koskee vain maahanmuuttajaa, eikä kukaan suomalainen kotoaan lähtevä nuori ole oikeutettu samaan etuuteen.

• Jussuf (se sama)

Maahanmuuttaja ei saa Suomessa mitään avustusta. Valehtelet.

• totta puhuen

Maahanmuuttaja ei saa Suomessa mitään avustusta. Valehtelet.

Sosiaalimamut elävät pelkillä avustuksilla ja tuilla.

• Kodinperustamistuki

Valehteleeko kansanedustaja?
      Maahanmuuttaja SAA 6ooo euroa kodinperustamistukea. Eikä tämä ole ainoa tuki joka on suunnattu pelkästään maahanmuuttajalle.

• Jussuf (se sama)

Ei saa. Minäkään en saanut, vaikka olin reilut 10 vuotta Suomessa maahanmuuttajana. Veroja tosin maksoin satoja tuhansia.

• mette södermanni 69v

"Jussuf (se sama)
      Veroja tosin maksoin satoja tuhansia." Niin vähän maksettuja veroja teetkö verotonta duunia ??

• mittän tiedä

Yhteishyvån luin ja juttu oli oikein kiinnostava. Muistaakseni äidillä on 9-vuotiaskin lapsi? Jostain myös luin että Suomessa asuvat somalinaiset ovat yksinhuoltajia. Onko siis yhdellä miehellä monta vaimoa-mutta ei virallisesti-Suomen laki kieltää.
      Miksi asioita salaillaan. Eikö nyt voisi kertoa tietoja esim. siitä että nuoria tyttöjä tuodaan Somaliasta vaimoiksi somalimiehille. Eikös Suomi tee ihmisoikeusrikoksen kun sallii tämän. Em mää

• sinådet

hva fan er det han jusuff, uan sett hva folk skriver så har han motforestilling
      Hva er du fisk eller fugler spör nå jeg????

• Realistisesti please

Epäilyt jäävät tässäkin tapauksessa vaivaamaan. Näinkö täällä Suomessamme mamutaustainen elelee? Vastaavia epärealistisia esimerkkejä mamuista on pilvin pimein havaittavissa.
      Vastaavassa asemassa oleva suomalainen ei elintasovertailussa mamun kanssa kykene samalle viivalle. Ei tässä YHn jutussakaan.

Kaikki tosiseikat realistisesti huomioiden, tuon ikäinen 7 lapsen yh ei kykene missään tilanteessa hankkimaan noin kalliita huonekaluja ilman yhteiskuntaMME tukea.
      Kyseessähän on työtön ja ilman työhistoriaa oleva henkilö.

Maksuosoitus on mitä ilmeisemmin saatu sosiaalitoimistosta noita kalusteita myyvään liikkeeseen.
      Jos joku pystyy osoittamaan miten hankinta on ollut mahdollista ilman sossuluukkua, osoittakoon sen. Lapsilisillä ei ökykalusteita hankita.

Asunnon on oltava aika isokin jotta sinne mahtuisivat pulleat kalusteet. Onhan asunnossa sentään 8 sänkyä.
      Onko asunto 4-5h? Vuokrakin on melkoinen.

Tosiseikat eli realiteetit huomioiden, asuminenkin on ilmaista. Vuokra isossa asunnossa on sellainen, jotta siinä pystyisi asumaan edes norm.palkkatyössä oleva aviopari.

Ainoa REALISTINEN vaihtoehto on sosiaalitoimiston väärinkäytös. Sitä taas on paha selvittää.

Nämäkö sitten lähtevät takaisin somaliaan?
      Miksi lähteä koska elämä Suomessa on ministeripalkkatasoista osallistumatta mitenkään yhteiskunnan rakentamiseen.

• juta3

Kaikille niille jotka yrittavat selitella etta kyseinen Somalitaustainen 26v. 7 lapsen yksinhuoltaja on ollut myos tyossakayva mallikansalainen niin tehdaanpas pieni laskelma;
      - Nainen on 26v, ja on seitseman lasta...oletetaan etta eka on syntynyt kun han oli 17v. eli 9 vuotta sitten.
      - Jos oletetaan etta tytto tuli siis raskaaksi 16v. iassa, niin ei varmastikaan ollut vakinaisessa tyosuhteessa ennen raskaaksituloa.
      Uudestaan raskaaksi 18v, lapsi syntyi kun tytto oli 19...3-6 kuukautta pikkulasten hoitoa himassa ja uudestaan raskaaksi, ja kun gimma oli 21, oli jo 3 pienta lasta kotona, joista yksi aivan pieni vauva...taas hoitoa 3-6kk, uudestaan raskaaksi ja tossa 22v. nurkilla jo aidiksi neljannen kerran...ja niin se jatkuu.

En oikein jaksa ymmartaa missa valissa tuo nainen olisi ehtinyt toita paiskoa? Ei Suomessa vastasyntynytta lasta parin 1-3 vuotiaan keralla mihinkaan mummolaan tai perhepaivahoitoon pisteta, vaan valtio tukee nuorta yksinhuoltajanaista, vaikka kyseinen nainen olikin jatkuvasti joko raskaana tai hoitamassa sylivauvaa...

Senverran myos muslimikulttuuria tunnen (hyvinkin lahelta) etta ei muslimiyhteisossa 26v. seitseman lapsen "yksinhuoltajaa" ole, ainakaan sellaista jolla lasten isa ei vaan ole kuvioissa ...
      Jos tuo nainen olisi yksinhuoltaja, niin ainoa mahdollisuus olisi etta lasten isa eli aviomies on kuollut. Muslimikulttuurissa nainen ei yksinkertaisesti voi olla seitseman aviottoman lapsen aiti - ja elossa.

• Jussuf (se sama)

Venäläisiä naisia ei juurikaan päästetä työelämään, joten ymmärrän purkauksesi. Itse olen kuitenkin ollut palkkaamassakin äitejä joilla on useita lapsia, eikä se ole naiselle mielestäni mitenkään halventava saavutus. Pikemminkin päinvastoin.

Miksikähän tämä lehdessä esitelty nainen on noussut Venäjällä näin suureksi puheenaiheeksi? Teorioita kehitetään miksi naisen pitäisi olla kotona eikä työelämässä, ja spekuloidaan isän osuutta lapsen hoidossa. "Muslimikulttuurista" levitetään Venäjällä tieten tahtoen vääristeltyä tietoa.

Suomessa on kovin pitkät äitiyslomat, mutta esim. USA:ssa vain murto-osa siitä. Äidit palaavat nopeammin työelämään ja urakehitys ei vaaraannu. Musliminaisen työllistymistä lyhyet äitiyslomat ehkä helpottavat muissa maissa, mutta Suomessa ei asialla varmaankaan ole vaikutusta.

• Arwid (se sama)

Venäläisiä naisia ei juurikaan päästetä työelämään, joten ymmärrän purkauksesi. Itse olen kuitenkin ollut palkkaamassakin äitejä joilla on useita lapsia, eikä se ole naiselle mielestäni mitenkään halventava saavutus. Pikemminkin päinvastoin.

Miksikähän tämä lehdessä esitelty nainen on noussut Venäjällä näin suureksi puheenaiheeksi? Teorioita kehitetään miksi naisen pitäisi olla kotona eikä työelämässä, ja spekuloidaan isän osuutta lapsen hoidossa. "Muslimikulttuurista" levitetään Venäjällä tieten tahtoen vääristeltyä tietoa.

Suomessa on kovin pitkät äitiyslomat, mutta esim. USA:ssa vain murto-osa siitä. Äidit palaavat nopeammin työelämään ja urakehitys ei vaaraannu. Musliminaisen työllistymistä lyhyet äitiyslomat ehkä helpottavat muissa maissa, mutta Suomessa ei asialla varmaankaan ole vaikutusta.

Aika hyvä vitsi: "Musliminaisen työllistymistä lyhyet äitiyslomat ehkä helpottavat "
        Muslimi nainen työ samassa lauseessa Suomessa. Heh,heh
        Taitaa työttömyysprosentti olla samaa luokkaa mustalaisten kanssa.

• Jussuf (se sama)
        Arwid (se sama) kirjoitti:

Aika hyvä vitsi: "Musliminaisen työllistymistä lyhyet äitiyslomat ehkä helpottavat "
        Muslimi nainen työ samassa lauseessa Suomessa. Heh,heh
        Taitaa työttömyysprosentti olla samaa luokkaa mustalaisten kanssa.

Suomalainen rasismi on varmaan monen naisen uran este. Täällä USA:ssa näkee paljon musliminaisia palvelualan töissä. Eikä kukaan heitä ole häätämässä pois ja vaatimassa pysymään kotona, kuten Suomessa tapahtuu.

• Arwid (se sama)

Suomalainen rasismi on varmaan monen naisen uran este. Täällä USA:ssa näkee paljon musliminaisia palvelualan töissä. Eikä kukaan heitä ole häätämässä pois ja vaatimassa pysymään kotona, kuten Suomessa tapahtuu.

Vai on Kontula nykyään usa:ssa ?
        Uran esteenä muslimeilla on yleensä kolme asiaa: asenne, asenne, asenne.
        Toki seuraavina tulevat laiskuus, kieltaidottomuus, heikko koulutus, jne.
        Jos oikeasti tietäisit mikä amerikkalasiten asenne on muslimehin (varsinkin 9/11 jälkeen) et ehkä kehuisi heitä tästäkään aiheesta.

• Jussuf (se sama)
        Arwid (se sama) kirjoitti:

Vai on Kontula nykyään usa:ssa ?
        Uran esteenä muslimeilla on yleensä kolme asiaa: asenne, asenne, asenne.
        Toki seuraavina tulevat laiskuus, kieltaidottomuus, heikko koulutus, jne.
        Jos oikeasti tietäisit mikä amerikkalasiten asenne on muslimehin (varsinkin 9/11 jälkeen) et ehkä kehuisi heitä tästäkään aiheesta.

Hassua. Suomessa elätellään edelleen toiveita siitä että USA muuttuisi maahanmuuttovastaiseksi Suomen lailla. Tästä ei ole minkäänlaisia toiveita, vaan maahanmuuttoa jopa kannustetaan jokavuotisin Green-card-arpajaisin.

Suomeen ei tällaista ole odotettavissa lähimpään sataan vuoteen.

• missinläpykät

onko tullut mieleen, jos on kuvausrekvisiittaa?

niinhän se on kaikkien missinläpyköittenkin vaatteet ja kodit haastatteluja varten sisustettu lainahuonekailuilla, Valmistaja mainitaan, se on hyvää mainosta.

• juta3

Ei ne kalusteet mitaan kuvausrekvisiittaa mainostamistarkoituksessa ole...eika asiaa voi edes verrata siihen etta jonkun missin tai julkkiksen kotiin laitetaan kalusteita piilomainontatarkoituksessa.

Mainoksen tarkoitushan luoda konnotaatio tietylle kohderyhmalle siita, minkalainen ihminen tuotetta kayttaa, ja siten aiheuttaa se etta jengi ostaa tuotetta kun haluaa olla "samanlainen" kuin mainoksessa esiintyva. Kun esim. sarjassa "Sex in the city" naisten kodit oli sisustettu Ikean kalusteilla, se aiheutti sen etta ympari maailmaa jengi osti Ikean roinaa sen mielikuvan perusteella etta olisivat "cooleja" kuten Carrie Bradshaw ja muut mimmit sarjassa.

Tuskin monikaan haluaa ostaa noita Gintaro kalusteita sen perusteella etta seitseman lapsen somalialaisella yh-aidilla on samanlaiset...taitaa kayda niin etta useimmat suomalaiset eivat osta niita kalusteita sen perusteella etta tolla yh-aidilla on sellaiset...kuvitelkaa keskustelua "ai kun kiva tuoli sulla tossa olohuoneessa. - joo, nain lehdessa et 7 lapsen somalialaisella yh-aidilla oli samanlainen joten ostin."

• paljastettu

Nimimerkki Jaana tällä palstalla on Bodil Rosengren (RKP), sama henkilö kirjoittaa Iltalehden palstalle nimimerkillä Katarina.R

Kuulostaako tutulta mantralta?

" Bodil Rosengren
      25.12.2013 18:03

Pitkään maassa asuneiden somalien työllisyys on ihan hyvä ja työllisyysaste on 60% tietämillä. Pakolaistaustaisten työllisyys on aina paljon heikompi kuin muiden maahanmuuttajien. Näin oli esimerkiksi vietnamilaisten kohdalla. Somaliasta on tullut näihin päiviin asti uusia pakolaisia ja näin ollen kokonaistyöllisyys pysynyt heikkona. Somalit myös kohdanneet paljon ennakkoluulujoa ja mustamaalamista.

Odotan innolla tätä kirjaa."
      "

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/65171-suomen-ensimmainen-somalikirjailija-muistan-sen-tuijotuksen

• juta3

Voi Jussuf raukka - vai some markkinointia ne sen Somaliyksinhuoltajan kautta tekevatkin. Se "kaikki julkisuus on julkisuutta" ei nyt oikein vaan toimi tuotemarkkinoinnissa (jos olisit joskus tyoskennellyt markkinoinnissa muuallakin kuin myymassa kamelinlantaa polttoaineeksi Mogadishun torilla ehka ymmartaisit...). Esim. BMW:n markkinointipuolen kundit repi hiuksiaan muutamia vuosia takaperin kun nuoret huumediilerit olivat otsikoissa ja suosikkiautona BMW. Tasta seurasi etta varsinainen kohderyhma - nuoret ja vanhemmatkin konservatiiviset sakemanniliikemiehet eivat halunneet enaa Bemarilla ajella...
      mutta - antaa olla, ei Jussuf mihinkaan jarkevaan kommentointiin pysty, ainoastaan heitella noita lapsellisia venakkokommentteja...

• Jussuf (se sama)

Sinun on turhaa häpeillä venäläisyyttäsi. Onhan Venäjältä tullut montakin suurta kirjailijaa, kuten Tshehov, Tolstoi, Gogol, Bely, Sinyavsky, Soholov, Akhamatova... ja säveltäjää, kuten Mussorsky, Stravinsky, Denisov, Mosolov, Rimsky-Korsakov, Borodin...

Sinulla nyt vain on vielä matkaa mihinkään todelliseen kulttuuriseen ilmaisuun, mutta kovalla työllä ja hartaalla opiskelulla sinulla voi olla vielä ihan mahdollisuuksiakin kun olet vielä niin nuori.

• Uraaaa....

Sinun on turhaa häpeillä venäläisyyttäsi. Onhan Venäjältä tullut montakin suurta kirjailijaa, kuten Tshehov, Tolstoi, Gogol, Bely, Sinyavsky, Soholov, Akhamatova... ja säveltäjää, kuten Mussorsky, Stravinsky, Denisov, Mosolov, Rimsky-Korsakov, Borodin...

Sinulla nyt vain on vielä matkaa mihinkään todelliseen kulttuuriseen ilmaisuun, mutta kovalla työllä ja hartaalla opiskelulla sinulla voi olla vielä ihan mahdollisuuksiakin kun olet vielä niin nuori.

Äläpäs jussuhvi puhu soopaa, nuo kirjailijat eivät olleet venäläisiä syntyjään, vaan juutalaisia ym. muiden maiden kansalaisia.
        Ja venäläisyydestä ei kannata olla ylpeä.

• maksumies7

Miten niille somalinaisille/yksinhuoltajille ilmaantuu koko ajan lisää lapsia?
      Ja vieläkö joku kuvittele, että somalinaisista saadaan paikkaajat työelämään, vaikka vanhuksiamme hoitamaan.

Ainut selitys lisääntyville lapsimäärille ja yksinhuoltajuudelle on se, että
      miehet pitävät useampia naisia, ja nostavat yhteiskunnalta tuet.
      Eikä miesten tarvitse tehdä muuta työtä elääkseen.

Ja jotkut suomalaiset haluavat lisää heitä Suomeen.

• Jussuf (se sama)

No eihän somalinaiset olekaan se kohde jota maahanmuuttokriitkot eniten vastustavat.

Maahanmuuttokriitikot ovat eniten vastaan amerikkalaisten diplomaattien ja IT-osaajien maassaoloa. Oman kokemukseni mukaan heihin kohdistuu eniten väkivaltaa.

Somalinaisia on niin vähän Suomen työelämässä, että he luultavasti säästyvät enimmiltä raiskauksilta ja pieksämisiltä.

Hyvin suuri osa suomalaisista on edelleen vapaan matkustelun ja maahanmuuton kannalla.

• jukkkka

Itsehän tämä mamu-propaganda-ämmä Kata rinaR hakeutuu julkisuuten kaikin keinoin.
      Ämmä antaa lehtijutun...ja otsikoksi laitattaa "Ennakkoluulot loukkaavat" ... miten Bo dilRosen gren ja Saga Riihi nen ovat paitsi äiti ja tytär, myös yksinhuoltajia. He tietävät, millaista on arki yhden vanhemman perheessä....

• irtautuja (se sama)

:D

• charles.b

Tosi linkit poistetaan.Tämä katosi esim.iltalehdestä.

• Juttu ja kuva talles

Hintaa nahkanojatuolilla oli tuolloin 1600 euroa kappale.

• SensuuriaSuomessa?

Olen itsekin lukenut tuon jutun Yhteishyvä-lehdestä, joten totta se on. Siinä tuo nuori yh-somalinainen seitsemän kersansa kanssa kölli kalliin näköisellä sohvalla. Minulla ei olisi varaa yksineläjänä tuollaiseen koskaan. Tyytyminen on korkeintaan muutaman satasen halpaan kangaspäällysteiseen, huonosti siihenkään, yhteiskunta kun ei pieneläkeläistä sponsoroi edes asumistuen merkeissä.

Tästä aiheesta oli Iltiksessä noihin aikoihin vilkas ketju. Missä lie nykyään.

Iltiksessä on nyt sensuuri päällä. Siellä ei sovi kirjoittaa R-O-S-E- N-G-R-E-N tai S-U-O-M-E-N-A-R-O ja ties mitä muita keskustelua herättäneitä nimiä ollenkaan tavallisella metodilla, ne eivät mene tekstiin.

Saakohan täällä vielä keskustella asioista oikeilla nimillä?
      Harvemmin täällä olen ja nytkin vain uteliaisuuttani googlettamisen seurauksena noita nimiä hakiessani

Ketjusta on poistettu 62 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4356
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3087
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2862
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27