Autolaina / joustoluotto??

Moi.
Olen aikeissa ostaa auton ensi kesänä.
Mutta miten rahoitus kannattaa hankkia.
Alkutilanne on tämä: Minulla on nyt 5000e vanhaa joustoluitooa jäljellä jota maksan 200e kuussa takaisin. Kesällä -14 sitä olisi jäljellä n. 3500e. Kannattaako hakea autoliikkeen kautta luottoa (=halvempi korko) vai pankin kautta käteistä jolloin voisi ostaa myös yksityiseltä myyjältä?
Käsirahaa saan säästettyä n. 1800-2000e ja auton hinta tulisi olla max n. 8000e.
Kiitos vastauksista.

3

423

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex_vippaaja

Vinkki: Osta auto jonka saat säästämälläsi käsirahalla. 2000€ saa jo erinomaisen auton... mikä parasta, et jää velkaa.

• Kiitos vinkistä ex-vippaaja. Tarkotus olisi hankkia auto joka kestäisi seraavat 5-6 vuotta. Onko noista 2000e autoista siihen? En juurikaan autoista tiedä mitään ja itse en osaa vaihtaa kuin renkaat. :(

• Minulla kestää
        mkoo1969 kirjoitti:

Kiitos vinkistä ex-vippaaja. Tarkotus olisi hankkia auto joka kestäisi seraavat 5-6 vuotta. Onko noista 2000e autoista siihen? En juurikaan autoista tiedä mitään ja itse en osaa vaihtaa kuin renkaat. :(

Jos 8000 euron auton on tarkoitus kestää 5 - 6 vuotta, eihän kahden tonnin auton tarvitse kestää kuin kaksi vuotta ja silti se tulee halvemmaksi. 8000 eurolla saat neljä kahden tonnin autoa, ja olen melko varma että niillä pääset yhteensä pitemmällekin kuin kuusi vuotta. Siinä ajassa ehdit päästä eroon entisestä velasta ja säästää lisääkin. Pystyt ostamaan autosi käteisellä sieltä mistä edullisimmin saat, säästät korot ja lisäksi omistat auton alusta asti etkä tarvitse kaskoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      137
      1483
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      148
      1081
    3. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      69
      926
    4. 68
      733
    5. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      250
      726
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      723
    7. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      37
      609
    8. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      561
    9. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      7
      561
    10. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      39
      537
    Aihe