Salossa kirkollisvero on nousemassa huikeat 16,6%.
Uutisessa kirkkoherra Timo Hukka ilmoittaa korotuksen olevan vain 0,2%, joka on pahasti väärin ilmoitettu.
Siinä kirkkoherra on tahallaan tai tahattomasti ilmoittanut prosenttiyksiköt prosenteiksi ja nehän ovat kaksi täysin eri asiaa.
http://www.sss.fi/uutiset/498414.html
Kirkollisverolaskurilla voi tarkistaa veron määrän:
http://eroakirkosta.fi/kirkollisvero
Kirkollisveroa nostetaan yli 16 %
3
118
Vastaukset 3
- rosenteja laskeman
Ei kai ne kirko herat mitän rosenti lasku osa. Ne luke vaan mosekse laki.
Rosenti lasku o vaiketa. Ei sitä kaiki osa.
Kaiki ny vaa rosenteja laskeman.
Sis jos osa.- aito usko ihmisille
Raamatunlaki menee ihmistenlakien yläpuolelle. Ei siinä prosenttilaskut auta.
Kyllä kirkonpäättäjät saisivat jättää veroprosentit entiselle tasolle. Vaikka ainahan se on ollut niin että kirkko vie ns. tavallisen köyhänrahat. Jo "Täällä phjantähden alla" elokuvassakin nähtiin, miten pappi kiristi sitä torpparia. Hui !
Eikä EVL-kirkon sanoma ole muuttunut ainakaan 60 vuoden aikana minkä olen kirkossa käynyt. Sitä samaa tulikivenkatkuista tekstiä sieltä tulee. Vain harva pappi puhuu "sielullaan". Kyllä olisi kirkolla uudistumisenpaikka. Kun koko maailma on muuttunut sitten 2000 vuoden.
- änkyräx
Kyl tää on osuuskaupan vika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.682218Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt351784- 1001161
- 46909
- 87803
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.26797- 29670
- 41665
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,135622Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56578