Harjunpää ja pahan pappi

Mara481

12

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ollut katsottava

      Katselu loppui lyhyeen. Ei kiinnostanut. Puheesta sai huonosti selvää. Laitettiin tekstitys päälle. Niin sekavaa, hyppivää, ei ei ei

      • HessuH.

        Eipä jaksanut katsoa kuin 20 minuutia, kun huomasin millaista sekasotkua leffa oli. Ohjaaja yritti olla fiksumpi kuin osaaminen edellytti ja lopputulos oli säälittävä.

        Peter ei ollut laikaan uskottava poliisina ja mumisi oudosti.
        Naispääosan esittäjä oli sentään jotenkin uskottava roolissaan.


    • ExperttiE

      Miten tälläistä sontaa voi saada aikaan sinänänsä kohtuullisen hyvästi dekkarista? Ohjaaja on täysin ammattitaidoton ja sanoin ovat äänittäjät.

    • Ma(i)steri

      Surkeimpia dekkareita, joita olen nähnyt. Epätoivoinen yritys laittaa sarjamurhadraamaa suomalaisiin oloihin. Melko vapaa sovitus Joensuun kirjasta.

      Mihin perustuu Franzenin maine? Hän mutisee epäselvästi joka roolissa. Poikkeusihmisen rooliin se voi sopia mm. elokuvissa Kuningasjätkä, Koirankynnenleikkaaja ja Leijonasydän, mutta eipä juuri muihin. Harjunpäädramatisoinneista voisi sanoa, että surkein Harjunpään esittäjä koskaan.

    • huono huono

      Täysin epäonnistunut tekele.

      Johon oli tietysti tuttuun Suomalaiselokuvan tyyliin tungettu se pakollinen alastonkohtaus, tosin vain paljaan perseen muodossa mutta kuitenkin.
      Perse kuului tietysti irina Bjöklundille joka näytteli kyseisessä raiskauskohtauksessa yllättävän hyvin.
      Ehkei se sittenkään ole pelkkä nakuilija.

      Vai oliko kysessä vain "joskus se sokea kanakin löytää jyvän" tapaus?

    • Mitä se sano?HäH????

      Aika surkeaa jos elokuvan katselu täytyy päättää syystä että ei saa selvää vuorosanoista.

      Miksi suomalainen elokuva-äänitys/näyttelijöiden äänenkäyttö voi olla vielä nykytekniikan aikana tällä tasolla.

      Miten voi olla mahdollista että esimerkiksi vanhoista Uuno Turhapuro-elokuvista saa dialogista ponnistelematta selvän, samoin Donnerin nuoruusajan elokuvista?
      Ja nykyelokuvien dialogi on puolsetaan turhan usein hönkäilyä, pihinää ja sössötystä.

      Näin yhtäkkiä tulee kolme näyttelijätärtä mieleen, jotka osaavat selkeän artikulaation roolissa kuin roolissa ja he ovat Outi Mäenpää, Hannele Lauri ja Leea Klemola.

    • huono huono

      "ei saa selvää vuorosanoista."

      Jotenkin tuli tosta lauseesta mieleen heti yksi nimi: Laura Birn.

    • jotain hyvää sentään

      "V-ttu"sanaa näyttelijät kyllä kiljaisee tai hokee aina kiitettävän selkeästi ,ahkerasti ja kuuluvasti nykysuomielokuvan dialogissa.

    • kriitikko_2014

      Surkea kuva, synkkä ja huonosti kuvattu, kaikilla näyttelijöillä puhevika kun ei saanut puheesta selvää, ei kummonen dekkari.

      * (surkea)

    • qwehjkhh

      Siitä on aikaa kun luin Harjunpää romaanin ja katsoin Lindmanin ohjaaman version, mutta tämä oli jotain ihan muuta. Synkkää ja väkivaltaista niin juonikulku kuin henkilötkin. Ei katsomisen arvoinen.

      • meniohi

        Kirjasta ja Harjunpään kirjoista olen tykännyt, mutta en katsonut tv-versiota kun pätkän alusta. Ei kiinnostanut jo syystä, etten tykkää lainkaan Irina B:n näyttelemisestä ja persoonasta.


    • kukamitäsano

      Inhimillinen Matti Yrjänä Joensuu loi kiinnostavan Harjunpää-henkilöhahmon, joka pyrki ymmärtämään ihmisiä ja heidän ratkaisujaan.
      Mutta tulkintoja on monia taiteen areenalla.
      Esimerkiksi paljas perse ja paukahdus.
      Ja joskus on onni ettei katsoja saa elokuvan vuorosanoista selvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe