DAMIRAZIN KENNEL

koira meille

Kertokaas kokemuksia kyseisestä kennelistä, ollaan hankkimassa mittelspitziä ja näköjään siellä on melkoinen määrä pentuja jatkuvasti saatavilla. Onko joku ostanut pennun sieltä?

221

15347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsonut taustalla

      Kasvattaa toiminimellä joten määrä on vaikuttaa suurelta koska ymmärtääkseni kennel toiminta on leipätyötä kasvattajalle josta maksetaan veroa. Sinällään saanut myönteisen kuvan sosiaalisessa medissa sekä sivuja seuraamalla kasvattajasta koska tarjoaa tuen pennun ostajalle sekä oppaan matkalle mukaan, plus käyttää myös tuontikoiria tuomaan uutta verta kantaansa eli ei pidä liian ahdasta linjaa kasvatuksessaan. On Suomessa muutama muukin isolla volyymillä kasvattava kennel osa hyviä ja toiset ei niin hyviä (liukuhihnamaisuus). Vanhempien terveystulokset kannattaa tarkastaa aina oli kennel mikä vain. Itselleni merkitsee koiraa hakiessa: terveystulokset, vanhempien luonne sekä kirsikana kakun päällä: yhteiskemia kasvattajan kanssa eli uskaltaa soittaa hyvässä ja huonossa ilman pelkoa leimaantumisesta.

      • Ladaliini

        Olen tässä pitkään seurannut rakkaan ystäväni kamppailua oikeudenmukaisuuden puolesta ko. kennelin kanssa.. ei näytä vaan asiat selkiytyvän! En voi suositella kokemukseni perusteella ko. kenneliä. Vastoinkäymisten ilmaantuessa, pääset luultavammin helpomalla, jos muualta koiran hankit!


      • jorkkusetä

        Kaikki eivät saa yritystään pyörimään rahallisesti posiitiivisella puolella. Ehkäpä kannattaa luottaa kenneleihin, jotka tekevättyötään rakkaudesta, toisen työnsä ohessa.
        Varmaan toimii paljon paremmin kuin rahan perässä toimivat kennelit.

        Kannattaa miettiä eri vaihtoehtoja.


      • Damirazin
        Ladaliini kirjoitti:

        Olen tässä pitkään seurannut rakkaan ystäväni kamppailua oikeudenmukaisuuden puolesta ko. kennelin kanssa.. ei näytä vaan asiat selkiytyvän! En voi suositella kokemukseni perusteella ko. kenneliä. Vastoinkäymisten ilmaantuessa, pääset luultavammin helpomalla, jos muualta koiran hankit!

        Herran Jestas sentään.Kiva kun joku palstalla kertoo että olen ollut OIKEUDESSA jonkun kanssa. Tietääkseni EN KOSKAAN kenenkään kanssa.

        Minulla ei ole kun yksi riita Damirazin Jestanpoon omistajien kanssa, jotka vaativat korvauksia kun koira ei tullut kantavaksi. minun pitäisi maksaa heille polvi ja silmä tutkimuksetkin, huoh.
        Juttu on niin kummallinen että en viitsi sitä edes puida täällä mutta se on puitu kennelliitossa ja kuluttaja asia mihen puolesta ja olen toiminut TÄYSIN heidän suositustensa perusteella.

        Olen liiankin suora sukainen ja sanon asiat niin kun ne on ja siksi toki saan paljon vihamiehiä. Mutta kieroile ja valehtele EN. Vastaan aina huutoni, toivon mukaan sinäkin.


      • Jestanpoo
        Damirazin kirjoitti:

        Herran Jestas sentään.Kiva kun joku palstalla kertoo että olen ollut OIKEUDESSA jonkun kanssa. Tietääkseni EN KOSKAAN kenenkään kanssa.

        Minulla ei ole kun yksi riita Damirazin Jestanpoon omistajien kanssa, jotka vaativat korvauksia kun koira ei tullut kantavaksi. minun pitäisi maksaa heille polvi ja silmä tutkimuksetkin, huoh.
        Juttu on niin kummallinen että en viitsi sitä edes puida täällä mutta se on puitu kennelliitossa ja kuluttaja asia mihen puolesta ja olen toiminut TÄYSIN heidän suositustensa perusteella.

        Olen liiankin suora sukainen ja sanon asiat niin kun ne on ja siksi toki saan paljon vihamiehiä. Mutta kieroile ja valehtele EN. Vastaan aina huutoni, toivon mukaan sinäkin.

        Anteeksi vain, korvausta haetaan alapurennan vuoksi. Mielestäsi koiralla voi siitä huolimatta teettäää pentuja, vaikka kennelliiton jalostustoimikunta ja eläinlääkäri eivät sitä suosittele. Tosin eivät ehdottomasti kielläkään. Pitäisikö vaan teettää pennut ja myydä niitä sitten sekarotuisten hinnalla?

        Tiedän kyllä, että kennelistäsi lähtee hyviä pentuja maailmalle, jotka saavat hienoja tuloksia näyttelyissä. Vaan eihän tuota meidän koiraparkaa kannata viedä edes näyttelyyn hylättäväksi vikansa takia.


      • damirazin
        Jestanpoo kirjoitti:

        Anteeksi vain, korvausta haetaan alapurennan vuoksi. Mielestäsi koiralla voi siitä huolimatta teettäää pentuja, vaikka kennelliiton jalostustoimikunta ja eläinlääkäri eivät sitä suosittele. Tosin eivät ehdottomasti kielläkään. Pitäisikö vaan teettää pennut ja myydä niitä sitten sekarotuisten hinnalla?

        Tiedän kyllä, että kennelistäsi lähtee hyviä pentuja maailmalle, jotka saavat hienoja tuloksia näyttelyissä. Vaan eihän tuota meidän koiraparkaa kannata viedä edes näyttelyyn hylättäväksi vikansa takia.

        Se teetkö koirallasi pentuja vai et, on täysin sinun omassa harkinnassasi. Ei minun .Ei kennelliiton.Ei kuluttaja asiamiehen

        Sinä astutit koirasi!!!!!

        Miten ihmeessä voit laittaa siitä asiasta muita vastuuseen?????

        On hienoa että kasvattejani tutkitaan polvista silmistä ja lonkista ja kyynäristä. Järjestän useita kertoja vuodessa halukkaille edullisia joukkotutkimuksia, mutta että minun pitäisi maksaa jonkun epäonnistuneen astuksen vuoksi jonkun muun polvi ja silmä tarkastukset???

        Vai väitätkö ettet ole niitä vaatinut??? Paperit saa minulta kyllä kuka vaan haluaa.


      • Tirppa.M
        jorkkusetä kirjoitti:

        Kaikki eivät saa yritystään pyörimään rahallisesti posiitiivisella puolella. Ehkäpä kannattaa luottaa kenneleihin, jotka tekevättyötään rakkaudesta, toisen työnsä ohessa.
        Varmaan toimii paljon paremmin kuin rahan perässä toimivat kennelit.

        Kannattaa miettiä eri vaihtoehtoja.

        Kennel joka ei rahan perässä pyöri sitten varmaan antaa koiriakin ilmaiseksi? Sehän on pelkästään rakkaudesta koiriin toimintaa, miksi siis pennuista pitäisi saada rahaa? Kerrotko muillekkin, mistä näitä kenneleitä jotka siis ilmaiseksi antaa rotukoiria, kiinnostais tietää?


      • 0000h
        Jestanpoo kirjoitti:

        Anteeksi vain, korvausta haetaan alapurennan vuoksi. Mielestäsi koiralla voi siitä huolimatta teettäää pentuja, vaikka kennelliiton jalostustoimikunta ja eläinlääkäri eivät sitä suosittele. Tosin eivät ehdottomasti kielläkään. Pitäisikö vaan teettää pennut ja myydä niitä sitten sekarotuisten hinnalla?

        Tiedän kyllä, että kennelistäsi lähtee hyviä pentuja maailmalle, jotka saavat hienoja tuloksia näyttelyissä. Vaan eihän tuota meidän koiraparkaa kannata viedä edes näyttelyyn hylättäväksi vikansa takia.

        Herran jumala, oletko pentutehtailija....


      • Jorkkusetä

      • 4347475
        Damirazin kirjoitti:

        Herran Jestas sentään.Kiva kun joku palstalla kertoo että olen ollut OIKEUDESSA jonkun kanssa. Tietääkseni EN KOSKAAN kenenkään kanssa.

        Minulla ei ole kun yksi riita Damirazin Jestanpoon omistajien kanssa, jotka vaativat korvauksia kun koira ei tullut kantavaksi. minun pitäisi maksaa heille polvi ja silmä tutkimuksetkin, huoh.
        Juttu on niin kummallinen että en viitsi sitä edes puida täällä mutta se on puitu kennelliitossa ja kuluttaja asia mihen puolesta ja olen toiminut TÄYSIN heidän suositustensa perusteella.

        Olen liiankin suora sukainen ja sanon asiat niin kun ne on ja siksi toki saan paljon vihamiehiä. Mutta kieroile ja valehtele EN. Vastaan aina huutoni, toivon mukaan sinäkin.

        Eihän kukaan oikeudenkäynnistä ole puhunut, vaan oikeudenmukaisuudesta.


    • damirazin kasvatti

      Oma kokemukseni on ollut kyseisestä kennelistä hyvä. Kasvattajalta saa neuvoja ja tukea tarvittaessa, sekä pakko kehua kasvattajan pitkää kokemusta koirista. Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla, millaisista vastoinkäymisistä on ollut kyse, kun on ongelmia ilmaantunut?

      • justiinsa2

        No. varmasti on tietoa ja ymmärtää korista. Ei vaan aina halua puhua ihan totta kaikissa asioissa. Rahan ahneus on ehkäpä pahin negatiivinen asia mihin törmäsimme. Ei minkäänlaista inhimillisyyttä tai lojaalia käytöstä. Rahalla saat apua jos sitä satut tarvitsemaan, verronkin silloin jos asiat ovat hänen näkövinkkelistään negatiivisia.
        Vastuun pakoilemista, valehtelua jne.. niin kuin tuolla edellä kerroin.
        Ei tämmösiä ihmisiä pitäs olla millään ammattialalla, autokorjaajia, rakennusmiehiä jne,, voi olla koviakin ammattilaisia,, kuten myös ehkäpä hän on..mutta, jos ihminen on luonteeltaan hankala,, menköön hänen hankaluutensa ammattitaidon edelle. Ei semmosten kanssa halua toimia, olkoon vaikka minkälainen alansa guru.
        Helpommalla pääse kun hyppää talon katolta pää edellä asfalttiin.
        Hän on "yksi kappale ihmisiä" joiden kanssa puhe ja neuvottelu ei auta. Kyntöhevonenkin vastaa positiivisemmin tiedosteltuun aiheeseen.


      • ärsyttävää

        Enpäs olekaan tästä maksullisesta neuvonnasta kuullut, minulle kyllä puhelimeen vastaa ihan ilmaiseksi sekä vastaa viesteihin fb yms. ihan jatkuvasti. Laita linkki missä on joku veloituspyyntö? :o Kai sen nyt pitäisi siellä sivuillakin näkyä sun todisteeksi.

        Mulla on kyseisestä kennelistä koira jolla on harvinainen maksan vajaatoiminta (ei perinnöllistä joten siitäkään ei todellakaan voi kenneliä syyttää) ja Eija tarjoutu antamaan seuraavan pennun ilmaiseksi, antanu SUUNNATTOMASTI TUKEA asioissa ja on aidosti kiinnostunut koiristaan! Jos hän edes on kuullut että jotakin kasvattia myydään huoletta eteenpäin hän on SIIHENKIN tarttunut vaikkei ole velvoitettu. Tämä nainen on aivan loistava kasvattaja. Jos ette muuten usko, niin katsokaapa tilastoja. Vuodesta 1992 toiminnassa, kasoittain onnellisia omistajia jotka koiran kuollessa vanhuuteenkin tulevat vielä kiittelemään ihanasta koirasta ja tuesta! Koirilla on super-hulppeat olot (ainakin näin maallikon silmin) ja niistä pidetään niin perhanan hyvää huolta että huhhuh. Minuakin kun olin koiraa menossa ostamaan ei laskenut edes sisälle ennenkuin tarkasti kuka olen ihmisiäni hetken jutustelulla, ettei kenelle vain koiria myy.

        Koira-maailmassa on SADOITTAIN kateellisia (kennelliiton takia, menestyksen takia, omien lupien menetyksen takia, henk. koht. riidat) ja täällähän he pääsevät mollaamaan kun joku viaton kysyy että millainen kenneli. Tulkaa vaikka Damirazin omalle fb-sivulle kyselemään, me koiran ostaneet voimme siellä sulle kertoa kokemuksista enneminkin kuin kukaan täällä Suomi24:ssä.


    • Jorkkusetä

      Kaipa se tuolta aiemmasta linkistä käy ilmi. Eikös tuo ole ihan selvää suomea?. Minä ainakin ymmärrän lukemani. Jos nuin hankalaa on, niin en minäkään tota suosittelisi.

    • damirazin kasvatti

      Onko nimimerkillä "Asioita seuraillut" joitain lähteitä ns.faktoilleen? Erityisesti kahden viimeisen syytöksen lähteet kiinnostaisi.

      • ärsyttävää

        Ei todellakaan ole lähteitä. Tämä on pelkkää trollausta koko homma ja ärsyttää kun yksiä niistä ainoista kunnollisista täällä mollataan.


    • Leelia 1

      Meidän mittelspitz on sieltä. Ihana koira, hauska vekkuli. Ei tule mieleen mitään syytä, miksi sieltä ei voisi koiraa ostaa. Kennelin omistaja on työlleen omistautunut ja kasvattanut näyttelyissä menestyneitä huippukoiria.

    • Asioita seuraillut

      Nämä eivät ole ns. faktoja sillä tiedot on peräisin suoraan viranomaisilta.
      06.09.2013 kennelissä epäselvissä olosuhteissa kuollut koira: tieto Kanta- Hämeen poliisilta. Tutkittu mahdollisena vahingontekona ja /tai eläinsuojelurikkomuksena. Asian tutkinta on kesken.

      Hyökkäyksen tehneet miehet tuomittu Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa 28.11.2013 asianumero R 13/649 laittomista uhkauksista ja jopa lähellä törkeää tekomuotoa olleesta kotirauhan rikkomisesta. Käräjäoikeuden päätös on ihan virallista tietoa ja tuomiot on näytillä ilmoitustaululla ja sen saa käräjäoikeudelta tilata itselleen jos kiinnostaa tarkemmin.

      Nyt aletaankin lähestyä asioiden ytimiä, sillä esim. maaliskuussa Facebookissa "varastettua"/ "kadonnutta"/ "tapettua" Prinsessaa " Kidettä" ei ollut ilmoitettu poliisille varastetuksi. Joten mitä tässä on ollut takana? Kasvattaja kertoi Facebookissa että hän ei voi paljastaa yksityiskohtia "tutkinnallisista" syistä. Poliisi ei kuiternkaan tutkinut asiaa! Kysytty on sitäkin poliisilta. Joten ihan turha valittaa, että kun poliisi ei taaskaan tee mitään. Ja kun nyt on alettu pöyhimään porukalla näitä hämäriä asioita niin eiköhän niistä myrkytetyistä koiristakin saada selvyys myös.

      • damirazin

        Olen nainen 60v. en ole hyökännyt kenenkään kimppuun. asun täällä yksin, joten todelliseen pelkoon on aihetta


      • Jorkkusetä
        damirazin kirjoitti:

        Olen nainen 60v. en ole hyökännyt kenenkään kimppuun. asun täällä yksin, joten todelliseen pelkoon on aihetta

        Katsos kelakortista synt.aika. Ei voi olla siellä merkittynä niin, että se olisi 60 vuotta sitten. Vai onko? Jorkkusetä on muuten ollu Jorkkusetä aika kauan, en tartte vaihtaa nimimerkkiä, meille voi tulla esittämään asiansa ihan kasvotusten. Joka asiasta löytyy faktat tiskiin, olipa kysymys sitten rakennus- tai koirahommeleista, tai mistä muusta tahansa kommentoimastani asiasta. En ole sinkku, sen takia on turha ajella...


      • outoa
        Jorkkusetä kirjoitti:

        Katsos kelakortista synt.aika. Ei voi olla siellä merkittynä niin, että se olisi 60 vuotta sitten. Vai onko? Jorkkusetä on muuten ollu Jorkkusetä aika kauan, en tartte vaihtaa nimimerkkiä, meille voi tulla esittämään asiansa ihan kasvotusten. Joka asiasta löytyy faktat tiskiin, olipa kysymys sitten rakennus- tai koirahommeleista, tai mistä muusta tahansa kommentoimastani asiasta. En ole sinkku, sen takia on turha ajella...

        Oletkohan käynyt joskus tutkituttamassa pääsi??? Jos et olis korkee aika mennä, ei taida sulla olla kaikki ihan kohdallaan.... kannattas hankkia OMA elämä, jotta ei tarvitsisi toisten elämän asioita koota kansioihin.... kuinka monen muun ihimisen asiat tiedät paremmin kuin he itse. Voi Luoja......


    • Jotain rajaa

      Miten hoffit ei ole vartioineet pihaa, kun naapurit on Damirazin mukaan päässeet tekemään kaikenlaista tihutyötä! Vartiokoirarotu, ja pitäs olla palkittuja ja rodunomaisia siellä. Jos taas jutut on keksittyjä naapurien mustamaalaamiseksi, niin siinä on kunnianloukkaussyyte jo likellä.

      • Toinen kasvattaja

        Miten tarhasta voi hoffi reviiriään puolustaa? Aieminhan mainittiin niillä olevan isot tarhat... Eihän niitä voi aidan läheisyyteen päästää jos sieltä jotain tontille heitellään?

        Damirazin kennelin koirat menestyvät näyttelyissä vuosien ajan ja terveystuloksetkin näyttävät huikeilta! Miten siellä muka voisi silloin jokin mättää? Minusta loustavat tilastot kouranetissä puhuvat kyseisen kennelin puolesta!
        Itse käyttänyt kennelin uroksia jalostuksessa... Tyytyväisin mielin!

        Kennelin omistaja tuskin on naapuriaan ahdistellut ;) turha häntä on siitä syyttää!
        Tai siitä että joku ripustaa täysin vieraan koiran aitaan... Joku ulkopuolinenhan tuommoisenkin takana on! Joku joka ei täysin terve psyykkeeltään ole ja kiusaa yksin asuvaa ihmistä!!!!!

        Juu tuolla pentumäärällä varmasti kuin pienemälläkin kohtaa ihmisiä joiden kanssa ei tule toimeen ja riidat että väärinkäsitykset että syyttelyt tulevat esiin... Mutta tuskin kukaan ostaisi 2. Tai 3. Tai vieläkin useampaa koiraa ellei apua ja tukea olisi saanut!

        Kyllä maksun minäkin otan jos kasvattiani käyn kouluttamassa... Käydessä tai soittaessa neuvon varmasti mutta jos ihan menen ohjaamaan niin maksu lähtee juoksemaan!

        Toinen kasvattaja, se kilpaileva kenneli ;)


      • Anonyymi
        Toinen kasvattaja kirjoitti:

        Miten tarhasta voi hoffi reviiriään puolustaa? Aieminhan mainittiin niillä olevan isot tarhat... Eihän niitä voi aidan läheisyyteen päästää jos sieltä jotain tontille heitellään?

        Damirazin kennelin koirat menestyvät näyttelyissä vuosien ajan ja terveystuloksetkin näyttävät huikeilta! Miten siellä muka voisi silloin jokin mättää? Minusta loustavat tilastot kouranetissä puhuvat kyseisen kennelin puolesta!
        Itse käyttänyt kennelin uroksia jalostuksessa... Tyytyväisin mielin!

        Kennelin omistaja tuskin on naapuriaan ahdistellut ;) turha häntä on siitä syyttää!
        Tai siitä että joku ripustaa täysin vieraan koiran aitaan... Joku ulkopuolinenhan tuommoisenkin takana on! Joku joka ei täysin terve psyykkeeltään ole ja kiusaa yksin asuvaa ihmistä!!!!!

        Juu tuolla pentumäärällä varmasti kuin pienemälläkin kohtaa ihmisiä joiden kanssa ei tule toimeen ja riidat että väärinkäsitykset että syyttelyt tulevat esiin... Mutta tuskin kukaan ostaisi 2. Tai 3. Tai vieläkin useampaa koiraa ellei apua ja tukea olisi saanut!

        Kyllä maksun minäkin otan jos kasvattiani käyn kouluttamassa... Käydessä tai soittaessa neuvon varmasti mutta jos ihan menen ohjaamaan niin maksu lähtee juoksemaan!

        Toinen kasvattaja, se kilpaileva kenneli ;)

        Käyn ohjaamassa ilmaiseksi, jos kasvattieni omistajat tarvitsevat neuvoa.
        Haen hoitoon omilla bensoillani, kasvattini syövät hoidossa ollessaan ostamiani ruokia.

        En ymmärrä, miksi laskisin asian rahassa..? Sama kuin hakisi lapsenlapsia hoitoon tai olisi vanhempien apuna lasten kasvatuksessa.


    • sen pituinen se

      Suosittelen Damirazin kenneliä koko sydämestäni. Kokemus rodusta varmasti yksi parhaimmista suomessa. Minulla jokunen mitteli kyseiseltä kasvattajalta ja yhteistyö on pelannut hyvin. Olen saanut apua kasvattajalta aina kun sitä olen tarvinnut. Koirat on hyvin hoidettu ja pärjäävät näyttelyissä erinomaisesti. Kasvattaja järjesää myös säännöllisin väliajoin silmä ja polvitarkastus päiviä kasvateilleen. Järjestää pentupäiviä ym toimintaa. Kaikki kasvatin omistajat ovat näihin tilaisuuksiin tervetulleita. Vaikka pentueita onkin useita vuodessa laadusta siellä ei tingitä.

      • M. Marttila

        Täysin ala-arvoista ja törkeää toimintaa nimettömänä haukkua ketään tai mitään näillä tavoin tälläisellä palstalla! Minusta järkevintä ja suoraselkäisintä olisi keskustella suoraan kasvattajan kanssa, jos ongelmia on. Näin toimien asiat varmasti saavat kaikkien kannalta mukavamman lopputuloksen.
        Hirmu paha mieli tulee kasvattajan puolesta tätä viestiketjua lukiessa :( On mahdotonta puolustautua nimimerkein kirjoittavia vastaan. Nimimerkillä kun voi kirjoittaa aivan mitä tahansa. Toivon, että mielensä pahoittaneet olisivat yhteydessä kasvattajaan suoraan. Naapuririidatkin ovat varmaan näiden henkilöiden omia asioita, jotka eivät täällä seinällä ratkea.
        Itse olen usein saanut neuvoa ja tukea kyseiseltä henkilöltä, eikä olla ikinä vihaisia oltu, vaikka on ikäviäkin asioita käsitelty.
        Mutta vaikka en nyt edes tuntisi kasvattajaa, en ymmärrä tälläistä asioden käsittelytapaa. Tulee ihan lynkkaus mieleen :'(
        On niin helppoa olla vihainen tai katkera, tai purkaa pahaa mieltä tälläisin tekstein. Ystävällisyydellä nämä asiat kuitenkin yleensä saavat kaikkien kannalta paremman lopun.


    • jehu

      damirazen on hieno kenneli .. onnellinen 6 vuotiaan hoffin omistaja

    • Damirazin

      Kyllä tälläiset kirjoitukset ihmistä jolla on tunteet satuttavat, mutta näinkin hienon viikonlopun päätteeksi, päätin jättää ne omaan arvoonsa.

      Viikonlopun Voittaja näyttelyissä Damirazilaiset keräsivät yhteensä 14 voittaja titteliä , 4xROP 4xcacib 6xserti. Jopa Pohjoismaiden Voittaja Näyttelyssä kaikki neljä parasta urosta oli minun kasvattejäni. Tietenkin unohtamatta Rodun kauneinta kasvattaja luokkaa.

      Olen niin onnellinen ja ylpeä teistä rakkaat kasvatin omistajat, ja kiitos että kuulutte Damirazilaisten tiimiin, mitä elämäni olisikaan ilman teitä. KIITOS!!

    • I pentueen lortti

      Täällä myös yksi mahtava hovalortti Damirazinilta. Toisen koiran ottaisin mieluusti samaisesta kennelistä, hyviä koiria ja kasvattaja jonka ei tarvitse nuoleskella ketään, kun koirat on niin hyviä. :) Aina saapi neuvoja ja vertaistukea.

    • Hevosten puolesta

      Hyrvälässä olen myöskin kyläillyt ja Tyrmistyneenä katsellut kun erään tunnetun alpakka kasvattajan pihassa poni potki hevosta takajaloilla päin turpaa, ja kukaan ei välittänyt yhtään mitään... Kamalaa toivovasti se hevosraukka on päässyt pois sieltä

      • mökkiläinen

        Olen myös nähnyt käydessäni ystävien mökillä samanlaista toimintaa, ikävää eläimille.


    • damirazin kannattaja

      Mielestäni kennelistä kannattaa ostaa koira jos jostain, itsellänikin on sieltä koira joka on aivan loistava!! Kasvattaja on pätevä ja osaa hommansa, moitittavaa ei ole yhtään. :)

    • Pietari

      Ärsyttää kyllä kun näitä "ONKO TEILLÄ KOKEMUKSIA SIITÄ JA TÄSTÄ JA TUOSTA?!?!"-kyselyitä kysytään jossain Suomi24-foorumissa, jossa KAIKKI viestit ja kommentit näkyvät heti ensimmäisenä kun pistää googleen hakusanoja. Ja etenkin, jos haukutte tai vääristelette totuutta esim. tästä Damirazin kennelistäkin, niin kirjoittakaa omilla nimillänne, jotta tiedetään KUKA henkilö on ollut tyytymätön ja miksi.
      Ja jos kokemuksia on pakko kysyä, löytyy myös "matalaprofiilisempia" foorumeita kuin joku suomi24. Suomi24seen voi kuka tahansa kommentoida nimettä vaikka mitä, joten ei kannata uskoa mitä kaikki sanovat.

    • Tarja5

      RITVA 34, ÄLÄ PUHU PASKAA, ainakaan julkisesti, voit löytää itsesi oikeudesta....

      OTA asioista selvää ennekuin levittelet VALHEITA

      Terveisin
      Asioista Oikeasti perillä oleva.

    • Jaakko Nurmi

      Ritva34, satutko tietämään, että toi mitä kirjoitit on kunnianloukkaus joka on rangaistava teko. Uskoisin, että asia ei jää tähän. TÖRKEÄÄ

    • Naurahtelija

      Tässähän ihan naurattaa kun lukee näitä Suomi24 kommentteja kyseisestä kennelin toiminnasta. Muutama ystäväni on sieltä pennun hommannut ja kuulemma omistaja erittäin ammattitaitoinen, mukava ja menestyvä. Harmi että aina niistä mukavista ihmisistä puhutaan seläntakana. Mutta aikeissa olisi ostaa pentu juuri sieltä. Voimia Kennel Damirazille !

    • Tiina ja Piki

      Olen juuri hankkinut pennun kyseisestä kennelistä. Pennut olivat hyvin hoidettuja ja elivät oikein hyvissä oloissa.
      Minulle esiteltiin koko talo ja kaikki aikuiset koirat ja kaikki oli moitteettomassa kunnossa. Sain pennun mukaan ison kansion tietoa, leluja, ruokaa, puruluita, makuualustan ja vaikka mitä. Lisäksi sain luvan soittaa jos on kysyttävää ja olenkin muutamaan kertaan soittanut eikä mitään hintaa ole peritty todellakaan. Suosittelen lämpimästi Damirazin kenneliä. Kauheeta lukea tälläisia valheita täältä. Lapsellista kirjoitella täällä perättömiä väitteitä sillä kirjoittajan saa poliisin toimesta kiinni aika helpostikkin. Hyvää joulun aikaa kaikille

    • Hei KOIRA MEILLE! Joko olet sen koiran ottanut olisi kiinnostava tietää! ? Näiden kaikkien kirjoitusten perusteella luulisi sinun kyseenalaistavan kirjoitusten todenperäisyyden sillä asioita seuratessani kaikki negatiivinen asiallinenkin kirjoittelu on poistettu, en tiedä kenen toimesta?????? Totuus esiin!!!!!!!!!!

      • höpön

        Keskustelusta EI OLE POISTETTU NYHTÄÄN KOMMENTTIA, olen tätä seurannut alusta asti


    • koiramaria

      Mä olen vähän ihmeissäni tästä keskustelusta täällä. Näyttää polveilevan kovasti asiasta toiseen. Puhutaan koirankasvatuksesta ja toisaalla myrkyttämisistä ja naapureista, valituksista eri tahoille eri ihmisten puolesta.
      Kennellitton tietokannan mukaan Damirazin kennel on saattanut maailmaan melkein 950 koiraa 18 vuoden aikana. Se on keskimäärin 52 pentua vuodessa. Joku tuolla kirjoitti, että kateellisten panettelua kun kennelin koirat pärjäsi Voittaja-näyttelyissä niin hyvin viime vuoden lopussa. No, kyllä tuolla volyymilla pentuja pitääkin näyttelymenestyjiä olla joukossa. Mutta miettikää ja ottakaa selvää kuinka moni prosentti pennuista menestyy A) näyttelyissä, B) luonnetesteissä tai muissa kokeissa joissa tarvitaan tervettä päätä C) terveystuloksissa. Tiedot ovat kaikkien saatavilla Kennelliiton ylläpitämässä KoiraNet-jalostustieokannassa.
      Osa synnyttävistä nartuista toki varmasti on sijoituskoiria ja voivat hoitaa pentunsa muualla kuin Damirazin kennelissä, vaikka rekisteröitäisiin Damirazin nimelle. Mutta silti volyymi pentujen määrässä on valtava!
      Yksi ihminen ei millään pysty hoitamaan tuota määrää pentuja kunnolla ja samalla pyörittää koirahoitolaa..
      Mikä määrä koiria samalla tontilla ja talossa on?

      • damirazin

        18 koiraa on meidän tontilla


      • ärsyttävää

        Ja joo Eijalla kyllä riittää koiria joilla astuttaa, kysyntää on paljon. Oma kerros on koirille varattunakin, sielläpä koko porukka iloisena temmeltää (kun naapuri ei käy myrkyttämässä aitauksia).


    • sen pituinen se

      Eiköhän ole viisainta lopettaa kannan otto näihin kirjoituksiin. jokainen älykäs ihminen huomaa ettei kirjoituksissa alkujaaankaan ollut päätä eikä häntää. Häiriö käyttäytymistä on perättömien tietojen levittäminen. Toivon että eräänä kauniina päivänä ymmärätte tekojenne törkeyden. Toivon sanonnan : Sen minkä taakseen jättää edestään löytää: osuvan joskus teidfänkin sydämeen

    • VihaanValheita

      Mä olen samaa mieltä nimerkki "Sen pituinen se" kanssa.
      Täällä on myös lähdetty haukkumalinjalle kaikkia sellaisia vastaan jotka eivät kyselemättä niele yhtä ja ainoaa totuutta ilman todisteita.
      Faktoja ja todisteita ei ole täällä palstalla ja keskustelussa näkynyt pahemmin. Ainoat mitä varmuudella voi todistaa tosiksi on kennelliiton tietokannan tiedot rekisteröidyistä koiramääristä ja Kanta-Hämeen käräjäoikeuden päätöksen 28.11.2013 asianumerolla R 13/649 (sen voi käydä paikan päällä lukemassa).
      Rikosilmoituksia on tehty ja poliisi tutkii asiaa. Kyllähän se totuus tulee esiin. Ei se vain välttämättä ole sellainen kuin jotkut odottavat.
      Ehdotankin, että tämä haukkuminen ja solvaaminen loppuu, ja mennään jokainen katsomaan ja kuuntelemaan sitten käräjäoikeuteen kun poliisitutkinnat päättyvät ja asiat käsitellään oikeudessa. Itse aion ainakin mennä.

    • Narttu Pohjoisesta

      Niin varmaan VihaanValheita aiot mennä, kun veikkaan että olet se joka on haasteen saanut ;)

    • VihaanValheita

      Todellakaan en ole haastetta saanut käräjille. En tässä enkä muussakaan asiassa. En asu tuossa kylässä, samassa kunnassa kylläkin.
      En tule enää kommentoimaan näitä asioita täällä, sillä kohta sortuisin samaan kuin tekin, ala-arvoiseen haukkumiseen.

    • naapuri5

      Hämeen Sanomat torstai helmikuun 6 pv 2014 :

      MYRKKYÄ EI OLE KOSKAAN LÖYTYNYT

      Kanta-Hämeen poliisille ilmiö on hyvin tuttu

      "- Tämän tästä on huhuja koiranmyrkyttäjistä liikkeellä, varsinkin sosiaalisessa mediassa. Joskus niitä on tutkittukin, kun on tullut enemmän ilmoituksia, mutta muistaakseni koskaan ei ole lihapaloista myrkkyä löytynyt näillä seuduin, toteaa rikoskomisario Ilkka Iivari. Iivari epäilee, että huhuja saatetaan luoda tahallaan. Itse neuvoisin ja toivoisin, ettei tällaisia huhuja leviteltäisi", Iivari päättää.

      Tiedoksi tällä palstalla kirjoitelleille. Keskustelun luotsi ei saa poistaa tätä kirjoitusta.

      • kyläläinen

        ja miksi ihmeessä ei saisi? tuohan ei liity koko aiheeseen millään tavalla. ylläpito saa poistaa mitä haluavat. luuletko että voit täälläkin yrittää määräillä ihmisiä? idiootti


      • Vilbertteli123

        http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kanta-hame/253611-iittalasta-loytyi-kilon-kontti-lihaa-kadulta

        Tuossa linkki yllä mainittuun juttuun, jota naapuri5 on lainannut. Kun lainaat jotain nettiin, niin laita tekijänoikeuslain mukaan myös linkki, kiitos. Ei liittynyt tämä artikkeli millään tavalla siis aiheeseen josta on keskusteltu.

        Kyllähän tällaisesta jo näkee ettei naapuri5 ole puhtaat jauhot pussissa kun aletaan vääristelemään asiaa lainaamalla artikkelia joka ei asiaan liity millään tavalla. Harhaanjohtamista, valehtelua, vasiten vääristellään asioita.

        Myrkkyä ko kennelin alueelle on levitelty ja varmaan myrkkyjen levittelijä täällä yrittää valehdella ettei mukamas ole. Mikä motiivi muuten olisi levitellä tuollaisia harhaanjohtavien artikkeleiden tekstejä täällä? Epäilen vahvasti että naapuri5 nimimerkin takana on ihminen joka on jollain tavalla myrkytykseen sekaantunut.


    • Bylleva

      Ai ei vai :D No mites se sen meinaa selittää kun ihmiset on aivan omin silmin nähnyt myrkyt ja niistä on otettu valokuvia. Ilkka Iivari tietää sen aivan hyvin.

    • Bylleva

      Kyseinen lehtijuttu on muuten iittalassa löytyneistä lihanpaloista kun tarkistin asian. Miten naapuri5 se tähän keskusteluun liittyy millääntavalla? Yritätkö nyt vääristellä taas kerran tosiasioita tapasi mukaan vetämällä ihan täysin asiaan kuulumattoman lehtijutun ja sillä perustelet ettei siellä takajärventiellä mitään olisi tapahtunut?

    • Oikeatotuus

      Ottamatta muuhun kantaa, kuin siihen, että oikeus on tuominnut alpakkatilalle tunkeutuneet miehet, joten ilmeisesti oikeus on toteutunut. Koska asiakirjat ovat julkisia, niin niistä selviää, ketkä ovat tunkeutuneet ja mikä asia mielessä. Oikeuden pöytäkirjasta selviää myös se, että oikeudessa on valehdeltu harhauttamismielessä. Ja vuosi sitten tapahtuneesta koiran (Kide/Prinsessa tms.) kuolemasta tai katoamisesta ei tehty ilmoitusta poliisille, vaikka ko. kennelin omistaja kertoi kaikille niin tehneensä. Asian voi tarkistaa K-H poliisilaitokselta. Toivottavasti näiden tarkistettavien totuuksien valossa ihmiset alkaisivat puhua totta ja ymmärtäisivät, että valheilla on lyhyet jäljet.

    • hoffi

      niinjuu, ootko oikeatotuus viimeaikoina kykkiny pusikossa videokameran kans kuvaillen kun ihminen ottaa koiriansa sisään, ja lähteny kiljuen karkuun sieltä sattuneesta syystä :D tuliko mahdollisesti housupyykkiä samalla.

    • Oikeatotuus

      :D Just

    • hoffi

      Oikeatotuus: kunhan kysyin. joillain on vaan tapana kyttäillä toisten pihaan videokamera kourassa ja videoida naapuriensa tekemisiä. sellaset ihmiset on päästään vakavasti sairaita ja kuuluisi suljetulle osastolle. ajattelin vaan että ootko sä tehny sellaista ja tarvisitko mahdollisesti psykiatrin apua. kannattaa kysyä noilta sun eriltä ystäviltäs neuvoja kun ne tietää kuinka kusettamalla voi maksattaa päävikansa hoidot muilla

    • hoffi

      toi omien juttujen peukuttelu kuola suupielistä valuen, jatkuvalla syötöllä on muuten kans hauska piirre teissä...krhm...jääköön sanomatta

    • me gusta hoffi

      paljonkos tulee alapeukkuja ja epämääräistä lässytystä nimierkeiltä naapuri numero, oikeatotuus, ladaliini ja mitä noita ny on tossa ollut tasan yhdeltä ip: osoitteelta. eikö se totuus oikeen natsaa narsisteille?

      sieluni silmin näen teidät jo noiden peukuttamisienne kanssa: http://media-saver.com/wp-content/uploads/2011/04/d6ea49bed4durr-5.jpg.jpg?w=500&h=375

      http://img-cache.cdn.gaiaonline.com/9e2bf2907ffedbcae6282fde8fe049d2/http://i1123.photobucket.com/albums/l558/Dewhinifier/hurr-durr-derp-face-untitled4.jpg

      • ärsyttävää

        Joo ip-osoitteet katoin kans ja sama oli :D Et hyvin hoidettu hermanni, melkein luulit et saat paskasi täällä läpi ilman että kukaan tajuaa tarkistaa kuka olet :D Monta nimimerkkiä jaksoit luoda, yrittämisestä kyllä 10p ja papukaijamerkki! Ilmeisesti ei elämää ole tai sitten on mutta niin täynnä katkeruutta kun pitää täällä tämmöiseen alkaa. Hohhoijaa.


    • hoffi

      juhannuksena kajahtaa. otas ny tästä äkkiä kuvakaappausta niin pääsee tuomarit taas nauraan kun ihmiset juhlii juhannusta ja eräät laamojen "kröhömm" istuu foliohatut päässä komerossa. varokaa ny. humanoidit saattaa lukee teiän ajatuksia ja vainoo teitä. sieltähän saattaa 2 miestä kävellä teidän talon ohitse. hakekaa ny äkkiä sitä alumiinifolioo ja rautalankaa kannattaa kans ottaa ku se antenni pitää olla ainkin 2metrinen. ne sakset kans pitää olla millä sit suihkii jos joku tulee jutteleen

    • kalimaaakunakulli

      Itse ostin pennun sieltä ja yllätys oli melkoinen sillä pennusta kasvoikin persenaamainen yökköschaiba. Yökköschaibat syövät 200 kg lihaa vuodessa joten konkurssi uhkaa sinua .

      • ärsyttävää

        :DDD:DD:D:D:D:DDDDDDDD


    • hoffi

      oikeatotuus: kyllähän sä oot niin kova valehteleen ettei tollasta toista voi ollakkaan. kerros ny sit mikä sun ammattis on? poliisilta ei saa muita koskevia tietoja muut kuin poliisit. ja poliisi sä et ole. miten sä edes kehtaat jauhaa tollasta p*skaa? ootko mahdollosesti niin sekaisin että uskot ite noi höpöpuhees?

      • Oikeatotuus

        Eli et pysty vastaamaan kysymykseeni? Just!


      • hoffi
        Oikeatotuus kirjoitti:

        Eli et pysty vastaamaan kysymykseeni? Just!

        kyllä ne todisteet tulee kaikki sit kerralla aikanaan. kun poliisit tekis asioiden eteen ny jotain. niille on toimitettu kyllä jos jonkinlaista todistusaineistoa. ihmisiä riittää todistaan vaikka kuinka paljon näkö ja kuulohavaintoja jne. joku jarruttaa tahallisesti tutkimuksia. tiedän aika varmasti ketkä mutta ei voi ääneen sanoa tässävaiheessa.

        kaikilla ihmisillä ei ole nostaa kauheaa äläkkää joka asiasta, vaan asiat hoidetaan oikealla tavalla virallisia teitä. jos itse ole kova melskaamaan ja meuhaamaan ei tarkoita sitä että muut olisi väärässä tai asioita ei olisi tapahtunut vaikkei toimi samalla tavalla kuin sinä.

        sun kans on aika hankala keskustella mistään kun se on ihan sama kuin pelaisi pulun kanssa shakkia. e.m määritelmä löytyy tuolta ylempää. sun jutuistas näkee hyvin että olet aika pahan luokan narsisti


      • VihaanValheita
        hoffi kirjoitti:

        kyllä ne todisteet tulee kaikki sit kerralla aikanaan. kun poliisit tekis asioiden eteen ny jotain. niille on toimitettu kyllä jos jonkinlaista todistusaineistoa. ihmisiä riittää todistaan vaikka kuinka paljon näkö ja kuulohavaintoja jne. joku jarruttaa tahallisesti tutkimuksia. tiedän aika varmasti ketkä mutta ei voi ääneen sanoa tässävaiheessa.

        kaikilla ihmisillä ei ole nostaa kauheaa äläkkää joka asiasta, vaan asiat hoidetaan oikealla tavalla virallisia teitä. jos itse ole kova melskaamaan ja meuhaamaan ei tarkoita sitä että muut olisi väärässä tai asioita ei olisi tapahtunut vaikkei toimi samalla tavalla kuin sinä.

        sun kans on aika hankala keskustella mistään kun se on ihan sama kuin pelaisi pulun kanssa shakkia. e.m määritelmä löytyy tuolta ylempää. sun jutuistas näkee hyvin että olet aika pahan luokan narsisti

        Ongelmahan on, että hoffilla ja ko kennelillä ei ole mitään todisteita toimittaa poliisille. Voisinhan minäkin ripotella rivarini takapihalle vaikka mitä, ja alkaa älämölöilemään, että naapurini yrittää myrkyttää mun koirat. Ei se älämölön pitäminen todistaisi mitään eikä tekisi naapuristani syyllistä. Kyllähän teillä pitäisi olla todisteet, että naapuri on ripotellut myrkkyä kennelin pihalle, tai todellakin tehnyt jotain muuta katalaa. Mutta teillä ei ole todisteita. Niitähän täällä on useampaan otteeseen pyydetty. Ei myöskään yhtäkään Eviran ruumiinavausraporttia mistään koirasta. Tosin eihän nekään todistaisi, että naapuri on ne tehnyt....tai ainakaan tämä nimenomainen naapuri.
        Kuulohavainnoksi ei riitä se, että joku kertoo toiselle että joku muu on tehnyt jotain. Kyllä se pitää itse kokea. Lisäksi, ei riitä myöskään se, että joku huutaa jossain pusikossa.. Kyllä kuulijan pitää tuntea ääni.
        Mikäli Hämeenlinnan poliisin toiminta epäilyttää, niin ottakaa yhteyttä keskusrikospoliisiin...
        Hoffille myös sellainen juttu, että onko tullut mieleen, että Oikeatotuus nimimerkin takana voi olla joku muu viranomainen jolla on virkansa puolesta kiinnostus ko asiaan?


      • Damirazin
        VihaanValheita kirjoitti:

        Ongelmahan on, että hoffilla ja ko kennelillä ei ole mitään todisteita toimittaa poliisille. Voisinhan minäkin ripotella rivarini takapihalle vaikka mitä, ja alkaa älämölöilemään, että naapurini yrittää myrkyttää mun koirat. Ei se älämölön pitäminen todistaisi mitään eikä tekisi naapuristani syyllistä. Kyllähän teillä pitäisi olla todisteet, että naapuri on ripotellut myrkkyä kennelin pihalle, tai todellakin tehnyt jotain muuta katalaa. Mutta teillä ei ole todisteita. Niitähän täällä on useampaan otteeseen pyydetty. Ei myöskään yhtäkään Eviran ruumiinavausraporttia mistään koirasta. Tosin eihän nekään todistaisi, että naapuri on ne tehnyt....tai ainakaan tämä nimenomainen naapuri.
        Kuulohavainnoksi ei riitä se, että joku kertoo toiselle että joku muu on tehnyt jotain. Kyllä se pitää itse kokea. Lisäksi, ei riitä myöskään se, että joku huutaa jossain pusikossa.. Kyllä kuulijan pitää tuntea ääni.
        Mikäli Hämeenlinnan poliisin toiminta epäilyttää, niin ottakaa yhteyttä keskusrikospoliisiin...
        Hoffille myös sellainen juttu, että onko tullut mieleen, että Oikeatotuus nimimerkin takana voi olla joku muu viranomainen jolla on virkansa puolesta kiinnostus ko asiaan?

        Ihan vaan tiedoksi että kohta on oikeus käsittely, eli näyttöä on :) :) ja sekös se harmittaa........ja sen ikkunalla alasti hyppisen voisi myös lopettaa, inhoittavaa itsensä paljastelua,myös ohikulkijoille kaikki näkyy hyvin.


    • hoffi

      joo o. noin yksinkertaisen ihmisen kanssa on aivan turha yrittää keskustella. sulle on tossa nyt vaikka kuinka monta kertaa kirjoitettu millä perusteilla on täysin varmaa kuka ne koirat on tappanut. muttakun sun lahoon kaaliisi ei uppoa mikään yksinkertainenkaan asia. ei yhden ihmisen havaintojen perusteella kukaan ole lähtenyt ketään tuomitsemaan täällä. tiedän itse hyvin mitä olen kuullut ja nähnyt. koita ny painaa tämä edes sinne kaaliis.

      meneppäs nyt vaan takasin sinne ala-asteelle ja aloita ihan sieltä ensimmäiseltä luokalta. opettele lukemaan ja ymmärtämään mitä luet. sit voidaan jatkaa tätä keskustelua, eli todennäköisesti ei koskaan.

      mä en vapaaehtoisesti oikeassa elämässäkään vietä aikaa millääntavoin vapaaehtoisesti täysien idioottien kanssa, joten en mä täälläkään loputtomiin jaksa vääntää itsestään selvistä asioista. mitta alkaa oleen ihan täynnä sua kaikki noita nimimerkkejäsi millä täällä lässytät jonninjoutavaa pas*aa ja kyselet asioita mitkä on kerrottu jo miljoona kertaa.

      juu, kyllä mä olen aivan 100% varma siitä ettet ole poliisi. noin yksinkertaista lahopäätä kun ei voi päästää edes nakkikioskille töihin kun ei sun päähäsi menis että mitä mihinkin annokseen tulee.

      seon sonoroo...pyyhi kätes leppiin ja juokse mutkiin lahopää. hyvästi

    • naapuri5

      Ennen kuin ryhtyy mukaan mihinkään tällaiseen juttuun , kannattaa miettiä tarkkaan. Hyvästä ystävästä voi tulla sananmukaisesti KALLIS ystävä.

      -perätön lausuma oikeudessa: vankeutta enintään 3 vuotta (ei selviä sakoilla)

      - törkeästä perättömästä lausumasta oikeudessa (aiheuttaen vakavan vaaran, että tuomioistuin tekee tästä johtuen väärän päätöksen) vankeutta 4kk-6v.

      - yllytys perättömään lausumaan: sakkoa tai vankeutta enintään 1 v.

      - törkeä todistusaineiston vääristeleminen (jotta saataisiin syytön vankeuteen tai muuhun ankaraan seuraamukseen: vankeutta 4kk-6v.

      Ja luonnollisesti esim. väärän ilmiannon tai kunnianloukkauksen kohteeksi joutunut haastaa näistä tekijän oikeuteen, voi saada hulppeat korvaukset teon tekijältä ja väärän ilmiannon tekijä maksaa myös oikeudenkäyntikulut.

      • ärsyttävää

        Hulppeat korvaukset :DDDDD Näkee ettet ole paljon oikeudessa käynyt elämäsi aikana... No sielläpä se totuus sitten selviää kun ei enää juorut painakaan todisteiden valossa ;)


    • hoffi

      koitas nyt päättää millä nimimerkillä kirjoittelet. vihaanvalheita, oikeatotuus vaiko sit joku näistä naapuri nimimerkeistä.

      yritätkö nyt uhkailla ettei ihmiset uskaltaisi tulla todistamaan näkemäänsä ja kuulemaansa oikeudessa? noi sun jutut alkaa haiskahtaan siltä että alkaa paniikki iskemään. ei toi uhkailu auta.

      kuules! kun mä en ny voi sulle syyttömyydeks muuttua. ny sie varmaan romahat.

    • ".,:"

      En ole kummankaan puolella tai kumpaakaan vastaa, mutta näin asiasta tietämättömänä kiinnitin huomiotani kirjoitustyyliin. Hoffilta puuttuu pilkut ja isot kirjaimet, toisella ne on paikallaan. Mielestäni tämä jo osoittaa jotain ihmisen sivistystasosta.

      • Helvetin_rahvas_

        Kertoisitko mikä sija tuolla _sivistystasolla_ tässä jutussa on? Jos ei kirjoita kielioppisääntöjen mukaan niin automaattisesti silloin valehtelee, niinkö?

        Ei tuo "sivistystaso" kerro yhtään siitä kirjoitteleeko täällä totta vai tarua.

        Nämä on kuitenkin suomi24 keskustelufoorumin kommentteja, eikä mitään virallista asiakirjatekstiä.

        Mielestäni sivistymättömyydestä kertoo se, että kehtaa tulla kommentoimaan toisen puuttuvia pilkkuja, pisteitä ja isoja alkukirjaimia. Vielä idioottimaisempaa on em perusteella väittää kirjoittajaa epäsuorasti valehtelelijaksi.

        Mainisemistasi "virheistä" huolimatta hoffin kommentit ymmärtää, mikä on mielestäni tärkeintä.

        Tämä on suomi24 keskustelufoorumi ja täällä myös me _epäsivistyneet_ ja rahvaat kirjoittelemme komentteja.

        Kirjoitan puhelimella enkä jaksa alkaa nussimaan tekstistäni kirjoitusvirheitä ja puuttuvia pilkkuja, eikä itseasiassa edes kiinnosta.


      • ärsyttävää

        Tiesitkö että on olemassa myös sellainen asia kuin lukihäiriö? Mitähän se sit sun arvomaailmassa kertoo siitä ihmisen sivistyksestä...


    • VihaanValheita

      Luulenpa, että yksi tai kaksi ihmistä tässä keskustelussa on noita netti trolleja joista Iltalehdessä juurikin oli juttua :(
      Ihmeellistä, että pitää haukkua ja parjata minkä ehtii, ja huudella, että todisteita on.. Siltikään täällä ei ole näkynyt todisteita häivääkään. Ei sitten minkäänlaista.
      Lisää trolleista:
      http://www.iltalehti.fi/digi/2014021618044368_du.shtml

      Itse olen elänyt vastaavan narsistin kanssa, ja voin sanoa, että ne todella on sellaisia kuin nämä pulut joista eräs kirjoittaa...

    • £$€

      Voi voi hoffi-parkaa. Lopettais jo fiksuna ihmisenä...

    • hoffi

      mikäs "parka" mä sulle olen? pistä ny vaan se korkki kiinni ja lopeta toi lässytys. et näköjään vieläkään ole edes saanu päätettyä millä nimimerkillä kirjoittelet.

      ja noi sun omien juttujen peukuttelu on edelleen aika huvittavaa.

      • £$€

        Et taida sittenkään olla niin fiksu ihminen kuin kuvittelin.


    • £$€

      Mietipä ihan itte!

    • hoffi

      ajatuksenluku ei ole mun vahvimpia lajeja että kakistas ny ulos ihan reilusti.

    • £$€

      mutta räksyttämistaito ainakin hallussa

    • hoffi

      näyttää pään rääpiminen sultakin sujuvan, ja sun anti tähän keskusteluun on noin yleisestiottaen pyöreät nolla niin eiköhän sun kans "jutustelu" ollu tässä. ainakin mulla ei ole mitään tarvetta "pelata pulun kassa shakkia"

      • £$€

        kuten myös sinun kanssasi


    • Juurikasvi

      Tämä on niitä koiran kasvatuksen varjopuolia (niin sekarotuisissa kuin rotukoirissakin):
      Vaikka kuinka yrität tehdä asiat hyvin, tutkia jalostuskoirat, kirjoittaa lain mukaiset kauppasopimukset ja toimia yleisten kaupankäyntiin ja kasvatukseen liittyvien moraalisääntöjen mukaan ja rotukasvattajien keskuudessa vielä kennelliitonkin sääntöjen mukaan, voi tapahtua aina jotain kasvatteihisi liittyvää mikä ei ole sinusta kasvattajasta ja omasta toiminnastasi mitenkään kiinni.

      Hankalat ja asennevammaiset pennun ostajat voivat olla ongelma ja aiheuttaa ongelmia. Itse herra siellä taivaissa voi heittää eteesi jonkin geneettisen ongelman. Kohtalo. Karma. Ihan mikä vain. Saatat olla matkoilla jolloin jotain jää muiden käsiin, muut saattavat sössiä. Toiset kasvattajat ja harrastajat juoruilevat ilkeästi ja aiheuttavat pahaa mieltä... JNE.
      Lista asioista joihin kasvattaja ei voi vaikuttaa mutta joutuu syytösten kohteeksi on loputon.

      Koiran kasvatus etenkin nykymaailman fanaattisten ihmisten, pahantahtoisuuden ja yleisen kauhistelun kulttuurissa on hankalaa, kuluttavaa, stressaavaa ja jos sitä haluaa harjoittaa, joutuu kasvattamaan todella kovan nahan tai vaihtoehtoisesti olla sen verran välinpitämätön ihminen, ettei toisten mielipiteillä ole väliä ja se elämänenergia kumpuaa kyseiselle ihmiselle niistä koirista.

      Kun solvaatte niitä kenneleitä ja kasvattajia, yrittäkää muistaa, että kaiken takana on joku oikea ihminen. "Kasvattaja" ja "kennel" eivät ole tämän ihmisen alter egoja, vaan osa kyseisen ihmisen henkilökohtaista elämää ja harrastus (enenevissä määrin myös elinkeino, mutta se on toinen tarina).
      Ennen kuin käytte solvaamaan ihmisiä internetissä, ennen kuin avaatte suunne juoruillaksenne jostain kasvattajasta kuulemianne ikäviä asioita, yrittäkää muistaa, että puhutte toisesta ihmisestä, jota todennäköisesti ette tunne. Avatkaa vähän mieltänne ja olkaa ystävällisiä toinen toisillenne.

    • Järki hoi, älä jätä!

      Uskomatonta, että ihmiset lähtee julkisesti tälleen, puhumalla täyttä paskaa, Ihan vaamunaamaan ittensä !

    • moivoioi

      Hyvä kasvattaja! suosittelen:)

    • tiedoksi
    • nimimerkki1

      Ossapa tuo hoffikin kirjottaa usealla nimimerkillä, vaikka niin uhosi, että ei enää koskaan...

    • VihaanValheitamyös

      Tarhoja kun on 13 ja koiria 18 niin miksi ihmeesä tunkisin kaikki samaan tarhaan??


      -Ohhoh. Mihin sun koirat ovat kadonneet? Kyllä niitä aika reilusti enemmän on ollut, ihan lähiaikoina.

      Ja odotan minäkin mielenkiinnolla miten "oikeudessa" käy. Ja mielenkiintoista on, että asiat eivät ole edenneet syytteisiin, vaikka väitetään että koiria on naapurin toimesta tapettu ja myrkytetty....

      Kolikolla ON aina toinen puoli.

    • ei pentutehtailua

      Täytyy todeta että jos toisella puolen tätä ihanaa kotimaatamme, tiedetään tämän kennelinomistajan maine ja vuosien varrelta tekoja niin tarvitsee nissä olla jotain perää, ja sanotaanhan että se koira ÅLÅHTÄÄ MIHIN KALIKKA KALAHTAA. Joten lopettakaa se p. . . skan jauhaminen.

    • VihaanValheita

      Hienoa, että ylitalon sivuilla on jaettu nuo tarkastuspöytäkirjat!!!
      Julkisia dokumenttejahan nuo ovat. Dokumentista käy hyvin ilmi, että naapurissa oli ollut 67 koiraa (puolet pentuja ja puolet aikuisia). Satanolla/Hoffi, eikös tuo ole sun mielestä paljon?!
      En tosin ihmettele ettei kennelin pitäjä ole julkistanut pöytäkirjoja naapurinsa tavoin. Eiväthän nuo imartele...

      • damirazin

        Väärennetystä dokumentista??? En voi julkaista tollaisia väärennettyjä papereita kuten naapurini on minusta väärentänyt. Todellakin törkeää, laitoin jo heti tiedoksi eteenpäin viranomaisille saa nähdä miten asiaan suhtaudutaan.


    • EN todellakaan ole

      En ole kummankaan puolella, mutta on kyllä omituista, etteivät aikuiset ihmiset kykene elämään ja kasvattamaan elukoitaan sulassa sovussa tuolla korvessa missä molemmat paikat sijaitsevat.

      Siis oikeasti, puhekykyisiä aikuisia ihmisiä, haloo!

      Suomen oikeudessa lienee pikkaisen tärkeämpiä asioita kuin kahden kasvattajan välinen hiekkalaatikko sota!!!

    • yks hörhö

      @ EN todellakaan ole: onko mielestäsi aikuismaista kirjotella kaikkea tuota, mitä hoffi/00 tänne kirjoittaa? Mielestäni siitä on järkevä ihminen kaukana. En minäkään jättäisi tuollaista törkyä ja kunnianloukkauksia vaan olemaan. Ja kukahan tätäkin topiikkia aina vaan jaksaa jatkaa?

    • Cry Soldier Cry

      Erittäin mielenkiintoinen keskustelu teillä täällä ja opettavainen.

      PS. En ole naapuri enkä mikään täällä aikaisemmin käynyt nimimerkki.

    • Cry Soldier Cry

      Pitäsköhän sinunkin ruveta pitään omista asioista huoli iso mies. Aikuistu vaikka se piristää mieltä ja saa järjen liikkumaan päässä. Kevät on kasvun aikaa niin voit vaikka kasvattaa tomaatteja ja kukkia. Eiköhän nuo muiden asiat järjesty ilman sinun avustusta.

    • 987

      Onhan 67 jo aika iso määrä. Ehtiiköhän kasvattaja todella siinä seurailla kaikkien koirien hyvinvointia? Varmaan ainakaan kaikkia aikuisia koiria ei lenkitetä päivittäin. Tuntuu uskomattomalta, että koirat tarhoissa saisivat tarpeeksi liikuntaa, vaikka tarhat isoja olisivatkin.

    • 200-0

      NE tarhat eivät todellakaan ole isoja!!! Ei niissä mitään liikuntaa saa. pihassa on kokoa, mutta eivät koirat siellä käytännössä irti ole. (kun piha on rajanaapurin kanssa lähekkäin ja eihän vastuullinen kasvattaja voi siinä irti koiria pitää kun kerran naapuri kylvää myrkkyä pihoille??)


      Ja sinulle 100-0
      SINÄ varmaan laitat sen lopun tarkastuksesta kun noin väität että sellaisen lapun omistat? (ja miten se sulla on ellet ole kasvattaja itse?)
      Sinulta varmaan löytyy myös EVIRA:n ruumiinavauspöytäkirjat kun niitä koiria on siellä (?) myrkytettykin.


      Jännityksellä odotamme kopioita noista.

      • damirazin

        hei pöytäkirjat on mihin osoitteeseen ne lähetän sinulle???Tänne niitä ei valitettavasti millään saa laitettua. Mutta ilomielin postitan jos USKALLAT olla rohkea ja esiintyä itsenäsi.


    • 987

      Niin, ihan vaan muita keskusteluketjuja seuranneena tuntuu, että koira tarvitsee ihan mahdottoman paljon liikuntaa, tuntitolkulla lenkkeilyä päivittäin.

    • VihaanValheita

      Kyllähän koira pärjää VÄHÄN aikaa ilman pitkiä lenkkejä ja virikkeellistä tekemistä, mutta kyllä koira alkaa voimaan huonosti nopeasti, jos elämä on aina vaan pienessä aitauksessa olemista. Mun koirat rakastavat metsälenkkejä ja sitä kun saavat toimia oman rotunsa viettien mukaan. Vaikka mulla on vain PARI koiraa, niin molemmat kaipaavat selkeästi välillä sitä omaa, yksilöllistä huomiota.
      Ja kun viimeksi oli pentuja, niin olihan siinä puuhaa. Pentuja pitää käsitellä, jotta oppivat luottamaan ihmiseen sekä oppivat käsittelyyn. Myös pentuaitauksen siivous tulee suorittaa silloin kun pennut ovat hereillä. Yms. yms. Kyllä siinä puuhaa riitti yhdelle ihmiselle. Tämän lisäksi luonani kävi ihmisiä eri ikäluokista ja sukupuolista, että pennut oppivat sosiaalisiksi. Oli siinä puuhaa, ja kyse on siis kahdesta pienestä aikuisesta ja muutamasta pennusta!
      Joten anteeksi vaan etten ymmärrä miten yksi ihminen voisi hoitaa 37 aikuista koiraa ja 30 pentua niin, että jokainen saa yksilöllistä huomiota edes silloin tällöin, tarpeeksi liikuntaa ja virikkeitä. Ja jos taas kenneltoimintaa tehdään y-tunnisteella, pitää auttajille maksaa palkkaa ja eläke- ja vakuutusmaksut jne.jne.

      Huomasin muuten vasta nyt Damiraz-nimimerkillä kirjoitetun kirjoituksen (päivämäärä 16.3.2014 kello 11:29):
      ”Ihan vaan tiedoksi että kohta on oikeus käsittely, eli näyttöä on :) :) ja sekös se harmittaa........ja sen ikkunalla alasti hyppisen voisi myös lopettaa, inhoittavaa itsensä paljastelua,myös ohikulkijoille kaikki näkyy hyvin”
      **
      Hyvä, että asiat menevät vihdoinkin oikeuteen! Laita tänne oikeudenkäsittelypäivä- ja aika sekä kellonaika, niin tulen katsomaan ja kuuntelemaan.

      • damirazin

        Jotenkin olen niin väsynyt näihin juttuihin mitkä ihmeen 37 koiraa ja 30 pentua????? Mistä ihmeestä te keksitte noita lukuja? Lopeta nyt ihmeessä tollaisien koiramäärien keksiminen jossa ei ole siteeksikään totta. Kuka haluaa tietää kuinka monta koiraa ja pentua meillä on tulkoot laskemaan ihan itse. Pennuista voin sanoa ettei ole eikä myöskään tule tänä vuonna ainoatakaan pentuetta. Tyytyväinen pitäisi naapurinkin olla kun saa toisen lopettamaan ansiotulonsa.Mikä siis vielä mättää???? Mitä ihmettä te haluatte mun tekevän että kaikki olis tyytyväisiä.
        Niin paljon kun mua on vuosien ajan kuisattu, antaisitte jo olla.


      • METSÄ 62
        damirazin kirjoitti:

        Jotenkin olen niin väsynyt näihin juttuihin mitkä ihmeen 37 koiraa ja 30 pentua????? Mistä ihmeestä te keksitte noita lukuja? Lopeta nyt ihmeessä tollaisien koiramäärien keksiminen jossa ei ole siteeksikään totta. Kuka haluaa tietää kuinka monta koiraa ja pentua meillä on tulkoot laskemaan ihan itse. Pennuista voin sanoa ettei ole eikä myöskään tule tänä vuonna ainoatakaan pentuetta. Tyytyväinen pitäisi naapurinkin olla kun saa toisen lopettamaan ansiotulonsa.Mikä siis vielä mättää???? Mitä ihmettä te haluatte mun tekevän että kaikki olis tyytyväisiä.
        Niin paljon kun mua on vuosien ajan kuisattu, antaisitte jo olla.

        MUUTA METSÄÄN


      • VihaanValheita
        damirazin kirjoitti:

        Jotenkin olen niin väsynyt näihin juttuihin mitkä ihmeen 37 koiraa ja 30 pentua????? Mistä ihmeestä te keksitte noita lukuja? Lopeta nyt ihmeessä tollaisien koiramäärien keksiminen jossa ei ole siteeksikään totta. Kuka haluaa tietää kuinka monta koiraa ja pentua meillä on tulkoot laskemaan ihan itse. Pennuista voin sanoa ettei ole eikä myöskään tule tänä vuonna ainoatakaan pentuetta. Tyytyväinen pitäisi naapurinkin olla kun saa toisen lopettamaan ansiotulonsa.Mikä siis vielä mättää???? Mitä ihmettä te haluatte mun tekevän että kaikki olis tyytyväisiä.
        Niin paljon kun mua on vuosien ajan kuisattu, antaisitte jo olla.

        Vastauksena kysymykseen 9.12.2013 Hämeenlinna kaupunki, Viranomaispalvelut, Heidi Saarinen, terveystarkastaja kirjoittaa tarkastuspöytäkirjassaan, että 37 aikuista koiraa ja 30 pentua. Dokumentin diaarinumero on 772014


      • Hurjan Hiprakassa
        damirazin kirjoitti:

        Jotenkin olen niin väsynyt näihin juttuihin mitkä ihmeen 37 koiraa ja 30 pentua????? Mistä ihmeestä te keksitte noita lukuja? Lopeta nyt ihmeessä tollaisien koiramäärien keksiminen jossa ei ole siteeksikään totta. Kuka haluaa tietää kuinka monta koiraa ja pentua meillä on tulkoot laskemaan ihan itse. Pennuista voin sanoa ettei ole eikä myöskään tule tänä vuonna ainoatakaan pentuetta. Tyytyväinen pitäisi naapurinkin olla kun saa toisen lopettamaan ansiotulonsa.Mikä siis vielä mättää???? Mitä ihmettä te haluatte mun tekevän että kaikki olis tyytyväisiä.
        Niin paljon kun mua on vuosien ajan kuisattu, antaisitte jo olla.

        Jätä omaan arvoonsa nuo tietämättömien jutut. Koirasi ovat ensiluokkaisia. Ja kaikki meidän tuttavat jotka ovat koiran Damirazinilta ottaneet ovat erittäin tyytyväisiä. Meidän Mitteli täytti juuri 4.8 kymmenen kuukautta ja on terve sekä erittäin sosiaalinen ihana koira. Voin todellakin suositella. Äläkä vain missän tapauksessa lopeta.
        T: V. Lammia


    • VihaanValheita

      Korjaan, kyllähän mä edellistä edellisessä kirjoituksessani pahoittelin etten ymmärrä miten joku hoitaa yksin iin monta koiraa... Mutta siinäkin vain pahoittelin omaa ymmärtämättömyyttäni.
      Ja en, en ole laiska. Teen päivätyöni, harrastan muutakin kuin koiria. Silti koirani menevät ensimmäiseksi.

    • Cry Soldier Cry

      Kuulehan naapurin dissaaja. Ensinnäkin sinulla ei taida olla minkäänlaista hajua laamojen/alpakoiden hoidosta kun kirjoittelet tuommoisia. Rohkenen epäillä ettet tiedä edes koirankaan hoidosta. Lueppa netistä laamoista ja alpakoista kaikki tarpeellinen ja kommentoippa sitten vasta asiaa. Myös tuo ikävä esimerkki toisten sairauksien ja suvun tapahtumien levittely netissä on todella ala-arvoista puuhaa koska juuri ne asiat eivät sinulle kuulu. Edelleenkin olen sillä kannalla että pidä omista asioistasi huolta ja anna asianomaisten ratkaista asia aivan itse.

    • TARJA NIEMINEN

      HALOO, VOISITTEKO KIRJOITTAA IHAN OMILLA NIMILLÄNNE, JOTTA TIETÄISIMME KAIKKI KENEN MIELIPITEISTÄ ON OIKEIN KYSYMYS, ETTEI OLE VAAN 1-2 HENKILÖN KIRJOITUKSIA ERI NIMIMERKEILLÄ. TERVEISIN TARJA NIEMINEN

      • damirazin

        Täällä on vain kahden ihmisen kirjoituksia, tuntee sen jo tyylistäkin. Eivätkä tietenkään uskalla omalla nimellään kirjoittaa. Ennen ihmisten oli vastatava puheensa ja syytöksensä itsenään, kannatan sitä systeemiä edelleenkin


    • VihaanValheita

      Olen jo kertaalleen nämä asiat kirjoittanut tähän keskusteluun, mutta toistetaan.
      Olen kirjoittanut kolmella nimimerkillä VihaanValheita, VihaanValheita2 ja Koiramaria. Tämän tunnustuksen myötä Hoffi/100-0 hyökkäsi sanallisesti kimppuuni ja haukkui pystyyn. Enkä tunnustanut muuta kuin, että en tiennyt, että samaan nimimerkkiä voi käyttää useammin kuin kerran alunperin.

      Sitä aiemmin olen kirjoittanut syystä miksi kirjoitan nimimerkin takaa. Olen yksinasuva nainen, jolla on vain kaksi pientä koiraa. Asun samalla paikkakunnalla kuin kennel Damirazin ja Ylitalon alpakat. Sekä asuinpaikkakuntani on Hoffin naapurikunta. Tiedän Hoffi nimimerkin takana kirjoittelevan miehen kuten pienellä tienoolla tiedetään. Olin myös paikalla kuuntelemassa ja katsomassa oikeudenkäyntiä jossa Hoffi ja toinen mies oli syytettynä naapurin päällekäymisestä jne. Oikeudessa Hoffi omin sanoin kertoi kuinka hän halusi puhua naapurin kanssa, ja kuinka silloin toisen on kuunneltava. Ja koska naapuri yritti poistua paikalta, oli Hoffin mielestä ihan oikein tarttua naapurin rinnuksiin ja huutaa naama kiinni naamurin kasvoissa.
      Hoffilla ja toisella miehellä oli aseiksi laskettavat puukot ja ruuvimeisselit mukana. OK, ehkä toisella oli unohtunut kun rakennustöistä lähti.. Mutta olipa tämä mies ottanut myös sellaisen vanhanaikaisen tienreunaan merkkaavan puisen lyömäaseen tienvarresta ohimennen. Hoffilla oli patukka ja nahkaremmi. Hoffin mielestä häntä on kuunnelta silloin kun hän puhuu, vaikka väkivallan uhalla. En halua tuollaisia miehiä käymään juttelemassa kanssani.
      En ole täällä kirjoittanut mitään mikä ei ole totta tai mitään mikä halventaisi tai haukkuisi ketään ihmistä, eikä minulla ole mitään salattavaa. Minä vain pelkään.

      • epäilen

        Kuinka uskalsit mennä oikeuden käyntiin, kun pelkäät??? Itse olisin pysynyt kaukana jos nyt sellaista oikeudenkäyntiä on edes ollutkaan, epäilen.


    • Cry Soldier Cry

      Cry Soldier Cry on yksi ja sama henkilö joka ei muilla nimim. kirjoittele. Seuraa vain puolueettomana palstan tapahtumia mutta kommentoi jos joku menee asiattomuuksiin.

      • Jenita Tuominen

        Hankkikaa oikeesti joku harrastus ja lopettakaa tää valehtelu täällä. Huhhuh. P.s. Naapuri voi suksia vittuun, mutta ai niin siitä tää homma taitaa ollakkin kiinni kun ei sitä vittua saa. Terveisin Jenita Tuominen


    • TARJA NIEMINEN

      JOS ON RAHKEITA KIRJOITELLA KUULOPUHEITA JA KEKSITTYJÄ ASIOITA, JA SYYTELLÄ MUITA, PITÄISI OLLA RAHKEITA MYÖS KERTOA NIMENSÄ, TAI SITTEN KANNATTAA PITÄÄ SUUNSA KIINNI.

      TERVEISIN TARJA NIEMINEN, JOKA MYÖS ASUU YKSIN PARIN PIENEN KOIRAN KANSSA LÄHELLÄ KO. PAIKKAA, MUTTA SILTI VOIN KIRJOTTAA OMALLA NIMELLÄNI.

      HALVELKSIN NIMIMERKKIEN TAAKSE KÄTKEYTYNEITÄ HENKILÖITÄ, NIILLÄ EI VOI OLLA PUHTAAT JAUHOT PUSSISSA

    • Tarja Nieminen

      Sinulle joka on pelkuri ja kirjoittaa Vihaan Valheita merkillä,
      Kirjotit; " Olin myös paikalla kuuntelemassa ja katsomassa oikeudenkäyntiä" Kuinka ihmeessä uskalsit naamasi näyttää, kun kerran pelottaa?
      Saikos ko. oikeudenkäyntii mennä yleisöä?
      Eikös paikkalla ollut vaan asianomistaja ja syytetyt?
      Päättelen tästä , että juuri sinun on oltava tämä Asianomistaja.

      Eli tiedänkin sitten kuka olet ja jätän sinun juttusi täysin Omaan Arvoonsa eli huomioimatta. Nyt kun olet paljastunut niin kirjoita seuraavaksi OMALLA NIMELLÄ.

      Terveisin Tarja Nieminen

    • damirazin

      Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille. On niin kiva olla TÄRKEÄ, että oikein vaivaudutaan minun asioitani tutkimaan. kyllä naapurin Pirkko on kateellinen, hän kun on niin julkisuuden hakuinen.
      Nyt minä olenkin julkkis :) :) :)

    • VihaanValheita

      Nyt tässä keskustelussa on selkeästi neljä eri topiikkia:
      1. Damirazin kenneltoiminta
      2. Koirien kasvatus
      3. Alpakoiden ja laamojen kasvatus
      4.. Damirazin kennelin pitäjän ja Ylitalon eripura

      Itse olen sitä mieltä, että koirien ja alpakoiden/laamojen kasvatusta ei voi mitenkään verrata keskenään sillä kyse on aivan eri lajista ja näillä kahdella eri lajilla on aivan erilaiset tarpeet.

      Jenita Tuomisen kirjoituksessa yllä on mielestäni havaittavissa selkeästi inho eläimiä kohtaan kommentissa haisevia karvakasoja.. Kukaan joka yleisesti pitää eläimistä ei kommentoisi noin.

      Mitä tulee eripuraan naapureiden kesken. Damirazin joukkueessa niin sanotusti on lähdetty pitkälti syyttely linjalle ilman, että mitään todisteita on esitetty. Olen vieläkin odottavalla kannalla (vrt. aiemmat kirjoitukseni). Kirjoitetaan että naapuri on tehnyt sitä, tätä tai tota, mutta mitään todisteita ei esitetä. Se sotii oikeudentajuani vastaan todella paljon.

      Mä en muuten ikinä haukkuisi ketään aiempaa työnantajaani netissä omalla nimellä tai edes nimettömänä. Ei kamalan fiksua mielestäni.

      • Jenita Tuominen

        Alpakkaakin kuuluu hoitaa eikä vaan anneta olla virikkeettömissä tiloissa niin että villoista roikkuu kaikenlaisia ulosteita ja oksia ja muuta.
        Minä en hauku entistä työnantajaani vaan kerron sen mitä olen kuullut hänen puhuvan. Sehän ei ole haukkumista.
        Minulle on ihan sama mitä kyseiset ihmiset tekevät ja miten elämänsä viettävät, kunhan jättäisivät viattomat ihmiset rauhaan.

        Kyllä minähän se vihaankin eläimiä. Olen näes vegaani. Kysymys kuuluukin että montakohan pikku possua sinä olet syönyt tai monta lammas raukkaa on teurastettu sinun elämäntapasi takia. Mieti peilin edessä mikä on todellista eläinrakkautta ja mikä ei :)


      • ärsyttävää

        Kuka helvetti nyt edes laittaisi mitään asiakirjoja SUOMI24:seen???? HALOO. Niitä voi väärentää yms. En todellakaan tänne vihamieliseen porukkaan laskisi yhtäkään virallista paperia.


    • Cry Soldier Cry

      Alpakoista ja laamoista saa hyvää villaa kuten lampaistakin ja miksihän Jenita lampaita kasvatetaan ja myydään kuten myös koiria, hevosia, lehmiä, kanoja ja niin edelleen? Jotkut tienaa sillä leivän pöytäänsä ja jotkut tekee harrastuksena. Eiköhän työssä ja harrastuksissa ole aina raha ja toimeentulo kyseessä. Alpakoiden/laamojen kasvatus on siinä mielessä hieman samanlaista kuin koirien koska siinäkin myös tehdään jalostustyötä. Lisää infoa löytyy netin ihmeellisestä maailmasta. Jos asioista ei tiedä niin niistä kannattaa ottaa selvää.

    • Mies.

      Tervehdys täältä Pohjoisesta Suomesta. Lueskelin keskustelunne ja ei voi sanoa muuta, kuin sairasta kaikin puolin!

    • Cry Soldier Cry

      Niinpä. Eiköhän aikuiset ihmiset osaa sopia tämänkin erimielisyyden.

    • Tarja Nieminen

      Heipä hei Vihaan Valheita, tai kuka pelkuri sitten lienetkin.

      Tiedän erittäin hyvin miten Suomessa oikeudenkäynnit sujuu.

      En vaan käsittänyt sua, kun kirjoitat ensin yhtä ja seuraavassa kirjoituksessa mielipiteesi onkin aivan toinen, Lieneekö kyseessä jakomielisairaus??

      Jos pelottaa oma nimi kertoa, eikö yhtään pelottanut omaa NAAMAA näyttää?????????????????????????????????

      Vaikka minä en ainakaan sinun naamaasi halua nähdä, eikä minua oikeastaan edes nimesi kiinnosta! INHOAN vaan pelkurimaisia ja raukkamaisia nimimerkki kirjoitteluja!

    • VihaanValheita

      Voi "Tarja Nieminen"

      En voi sille mitään jos et ymmärrä kirjoitettua tekstiä. Toistan ja tarkennan vielä:
      En ollut käynyt tällä palstalla tässä keskustelussa ennen tuota oikeudenkäyntiä. Tosi asiassa kului aika pitkä aika ennen kuin tähän törmäsin oikeudenkäynnin jälkeen.
      Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, menin oikeuteen tukemaan ystäväpariskuntaani. En tuntenut pelkoa enkä inhoa tms. syytettyinä olevia miehiä kohtaan etukäteen. Heidän nimensä eivät merkinneet minulle mitään. Vasta oikeudenkäynnissä tunnistin toisen miehen ulkonäöltä, hän on toiminut mm. Parolassa ovimiehenä eräässä juottolassa. Oikeudenkäynnissä tämän miehen käytös oli aggressiivista ja uhkaavaa, ja en saanut hänestä silloinkaan järkevän ihmisen kuvaa. Hän vain toisteli, että kylillä puhutaan sitä, ja naapurista hänelle on kerrottu tätä, ja sen vuoksi hän oli oikeutettu tunkeutumaan toisten kotipihalla olevaan talliin ja uhkailemaan aseitten kera.
      Tämän jälkeen vielä löysin tämän palstan keskusteluineen, ja mm. Hoffin nimimerkillä kirjoitetut haukkumiset, solvaamiset, totuuden vääristelyt, uhkailut jne., saivat minun miettimään, että en todellakaan halua törmätä tähän mieheen yksin saati, että hän tulisi ”keskustelemaan” kanssani.
      Ymmärrät varmaan, että asiat ovat tapahtuneet aikajärjestyksessä. En tuppaa pelkäämään etukäteen tuntemattomia ihmisiä…..

      Laitoin nimesi muuten sulkeisiin sillä Hattulassa/Hämeenlinnassa ei asu näiden kahden naapuruksen lähistöllä ketään tuon nimistä. Aika naurettavaa pelleilyä. Voisinhan minäkin kirjoittaa tuohon nimimerkkikenttään vaikka, Martti Virtanen. Eikä se minua sen nimiseksi muuta.

      Annan tämän keskustelun olla. Tulen tsekkaamaan viikoittain käräjäoikeuden juttulistat, ja varmasti menen katsomaan seuraavaa oikeudenkäyntiä. En tule kuitenkaan nimeäni sielläkään mainostamaan.

    • Tarja Nieminen

      Nimeni ei ole tekaistu ja asun todellakin lähistöllä!
      Ymmärrän erinomaisesti kirjoitettua tekstiä, en vaan ymmärrä valheita, ja pussiin puhumista :)
      No olkoot tää palsta ja paskanjauhajat ihan omassa arvossaan. Mulla on oikea elämä elettävänä :) :) toivottavasti sinullakin "vihaan valheita"

      • VihaanValheita

        Et nähtävästi ymmärrä, sillä mä en ole missään kohdassa valehdellut enkä puhunut pussiin. Jos sellaista väität, et ymmärrä lukemaasi...
        Ainoa sinun niminen näillä seuduilla asuu Turengissa. Se ei ole lähellä....
        Mulla on myös oikea elämä elettävänä, enkä käy täällä haukkumassa ihmisiä kuten sinä.


    • VihaanValheita

      P.S. En muuten ole käynyt siinä juottolassa koskaan asiakkaana...

    • Tarjatuuli

      Huh, huh, mikä keskustelu. Kasvattajan ei mielestäni kannata koskaan lähteä julkisesti ruotimaan omia asioitaan.

      Koiranetistähän http://jalostus.kennelliitto.fi/frmEtusivu.aspx?FCI=0 muuten näkee, mikä on pentujen määrä kenelläkin kasvattajalla. Kennelnimi pikahakukohtaan ja haun jälkeen voi klikata kaikki sivut -kohtaa (jos sellainen on) ja sen jälkeen syntymävuosilukua, niin tulokset vuosiluvuittain.

      Noin 80 pentua vuonna 2013 kuullostaa aika isolta määrältä yhden ihmisen hoidettavaksi, mutta varmasti pennut on helpompi hoitaa kennelolosuhteissa kuin kotona, jos esimerkiksi lattiat voi vain suihkuttaa puhtaiksi useamman kerran päivässä.

      Itse otan pennut vain kasvattajilta, jossa pentu on elänyt normaalin arjen keskellä kotioloissa. Moittimatta tätä kasvattajaa ollenkaan.

      • Sibilyy

        Eijalta pennun ottaneena tiedän ja näin, että nartut ovat hyväluonteisia ja pennut kasvatetaan sisällä missä ihmisetkin asuvat, Olosuhteet ovat täysin samat kuin tavallisella kasvattajalla eli pennut elävät "NORMAALIN" lapsuuden. Oletkohan mahtanut käydä koskaan kennelissä sisällä? Etpä näköjään kun puhut älyttömiä... Ja Eija on koko ajan kotona pentujen kanssa mitä tavallinen kasvattaja harvoin on.Äly hoi ... älä parjaa ilman parempaa tietoa...


    • metsä

      yksi rakki /talous riittävä määrä

    • 100-0

      voitko perustella ton lähinnä ääliömäisen kannanottosi

    • VihaanValheita

      Nyt täytyy muistaa sellainen juttu, että harva laittaa nettiin itsestään epäedullisia kuvia. Eli kuvissa voidaan näyttäää se totuus joka halutaan.
      En sano, että tässä on nyt tehty niin, vaan että se on mahdollista, ja jokaisen tulee ottaa se huomioon.
      Tässä keskustelussa on ollut jonkinlaista mielipidettä, ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Toinen asia on se, että täällä on heitetty faktoina asioita jotka ei ole totta ja on parjattu ja haukuttu pataluhaksi, ja syytetty asioista jotka ei pidä paikkaansa. Tässä yhdessä keskustelussa on niin monta eri aihetta ettei tosikaan. Mutta kyllähän se pistää miettimään asioiden oikeaa laitaa.

    • setä hattulasta

      jahas, Hoffi taas eri nimimerkillä asialla :)

    • hattulan täti

      no toi nyt ei ollut mikään uutinen että ylitalolla ja kivikarilla rattaat pyörii pahasti tyhjää, mutta tämäkin vielä. aijjai mä sain sitten hyvät naurut. lienettekö pahimmankerran vaihoharhaisia?

      • hattulan täti

        haastatteko minutkin oikeuteen kun rahat on loppu. jos jokusen pennin saisitte. voivoi, olette te kyllä surkeita


    • VihaanValheita

      Eiköhän tuo haukkuminen ja parjaaminen jo riitä? Alkuperäinen kysymys oli, että mitä mieltä kennelistä. Siihen on saatu jo selkeitä vastauksia. Osa koiranottajista ovat erittäin tyytyväisiä ko kennelliin ja osa äärimmäisen pettyneitä.
      Mun mielestä tämän kennelin edustajat ja kannattajat yrittävät ohjata keskustelua muualle haukkumalla kennelin naapureita.
      Mutta kuten todettu, haukkumalla ja huutamalla asiat eivät ratkea eivätkä valheet totuudeksi muutu.
      Viranomaiset ovat tässä naapureiden välisissä tapahtumissa jo mukana, joten annetaan heidän hoitaa asiat ja jätetään nettikiusaaminen kokonaan pois.

    • Setä Hattulasta

      kukaanhan ei tiedä, kuka Hoffi on.

    • Tuskinpa :D no ainahan saa arvailla, mutta Hattulan sedälle pieni arvausleikki: 1: minkälaisella autolla Hoffi nimimerkillä kirjoitteleva ajaa?

      2:miltä hän näyttää?

      3: oletko koskaan puhunut Hoffi nimimerkillä kirjoittelevlle. Jos olet nii missä?

      4: oletko suomi 24 moderaattori? vastaus: ET OLE

      • Ja mitähän

        helvetin väliä sillä on? Lopettakaa nyt tää saatanan pelleilynne.


    • Usvaa Putkeen

      Jopas on ketju :D

      Joko oikeudenkäynti oli johon yllä viitataan?

      • Putkiaivo

        Eiks ookin ja aika yksipuolista ja törkeetä parjausta.


    • VihaanValheita

      Ei ole vielä ollut oikeudenkäyntiä. Laitan kyllä tänne koska se on sitten kun siihen aika tulee.

    • khabodzea abdul

      Ottakaas Pirkko ja Tuomo ne lääkkeet. Kyllä te sinne oikeuteen pääsette kohta.

    • onnikoira_

      Olen joku vuosi sitten hankkinut koiran Damirazin kennelistä ja olen erittäin tyytyväinen niin ihanaan komeaan koiraani kuin kasvattajaankin. Kasvattajlla on aivan mahtava kokemus kasvattamistaan roduista ja olisi todella sääli, jos hän tämän keskustelun perusteella luopuisi toiminnasta. Voi olla, että nyt on vaan kemiat sekaisin naapurin kanssa tai joku ei hyväksy tällaista ammattia - joka minun mielestäni sopii vallan mainiosti tukemaan maaseudun asuttuna pitämistä ja yritystoimintaa.
      Entä sitten, jos kennelin toiminta luetaan ammattimaiseksi - siinähän juuri kokemus niin hoidosta kuin jalostuksestakin kasvaa. Ammattilainen voi ehkä myös käyttää enemmän aikaa kuin harrastajakasvattaja. Pennut luovutetaan noin 8 viikon iässä. Pentueista huolehtimiseen ja sosiaalistamiseen ehtii käyttää aikaa, kunhan kaikki eivät synny samoihin aikoihin.
      Ymmärrän, että pitää puolustautua, jos tällä tavalla puolijulkisesti parjataan. Toivotaan, että pystytte sopimaan asiat puhumalla ja vapautumaan henkisesti tästä kiistelystä. Ei ihmisen elämää ole tarkoitettu kaunojen hautomiseen ja vatvomiseen. Tsemppiä ja jaksamista kennelille :)

      • S.P

        Olen samaa mieltä. Kun joku tekee kasvatustyötä pääelinkeinonaan, lähtee se useinmiten siitä, että ihminen on todella kiinnistunut tekemästään työstä sekä eläimistä ylipäätään. Jokainen kadehtija voi miettiä myös sitä, että tuota ammattia harjoitetaan 24/7. Toisin sanoen kasvattajan panos työlleen ja eläimille on 100%. Näin ei monesti ole kasvattajalla joka tekee muuta työtä pääelinkeinonaan. Silloin pentueita on vähemmän koska muun työn vuoksi ei ole mahdollisuutta tai aikaa panostaa enenpään, toisin kuin kasvattajalla joka antaa ajastaan 100% kasvatustyölle. En ole koskaan tavannut kys. kasvattajaa ja itse olen kasvattanut harrastusmuotoisesti vähemmän koiria. Eiköhän se ole niin, että kun oman aikansa antaa tälle työlle 100%, olisi ihme jollei kennelistä lähtisi maailmalle laadukkaita kasvatteja ja siitä kertoo jalostustietojärjestelmän tilastot. Joka alalla riittää kadehtijaa sekä mustamaalaajaa, eri alan yrittäjänä olen saanut aivan sama kokea. Toivotan kasvattajalle ja Damirazin kennelille kaikesta huolimatta hyvää jatkoa ja tsemppiä, hienoa kasvatustyötä teet :)


    • onnellisethoffit

      Meillä on ainoastaan vain hyvää sanottavaa kasvattajasta!!
      Kiitos kasvattajalle!
      kahden hoffin mamma

    • täysin ulkouolinen

      WTF did I just read?! Huh huh, kylläpä vetää sanattomaksi tämä ketju.

    • Terveisiä LAHDESTA

      Tuleekos Pirkko ja Tuomo ilman asianajajaa oikeudenkäyntiin? Ei taida äly riittää kun se on jäänyt 10-12 vuotiaan tasolle molemmilla. Kyllä taitaa Pekallakin puntti väpättää kun Luigi on vastassa. Ei se valehtelu loputtomiin kestä. joskus jäätte kiinni

    • Terveisiä LAHDESTA: Kukakohan sä olet? Mistä oikeudenkäynnistä edes puhut. Mun käsityksen mukaan mitään oikeudenkäyntejä ei ole tulossa. Ainakin toivon niin. Älä rupea huutelemaan täällä asioista mistä et varmastikkaan sen enempää tiedä. Mua ei kiinnosta enään yksikään oikeudenkäynti. Mistä tiedät että kirjoittelen nimellä Luigi? ootko joku ihme stalkkeri, ja muutenkin mikä pointti tossa sun kirjoituksessa on kun en tiedä onko toi jotain todella surkeeta läppää vai yritätkö jotenkin olla mun puolella?

      Mua ei Pirkon ja Tuomon touhut kiinnosta kunhan mä, mun perhe, eija perheineen ja koirineen eivät liity niihin millään tavoin.

      Ottaa päähän kun ihmiset soittelee että katos mitä susta ny tuolla kirjoitellaan.

      Ylläpito vois poistaa koko helvet1n viestiketjun. Ihmiset tietää että eija on hyvä kasvattaja. Homma toimii hänen kanssa loistavasti. Täällä näitä asioita on aivan turha ruotia

    • sivustaseuraaja2

      Täällä on kyllä niin sekavaa tekstiä, etten ymmärrä edes mitä kieltä tässä enää puhutaan, saatika mistä asiasta.

    • Metku ihanainen

      Minulla on 6-vuotias mittelinarttu Damirazin kennelistä , joka oli sijoituskoirana ja pennut tehtyään tuli omaksi koiraksi. Halusin hyvälaatuisen , terveen ja tervepäisen nartun ja sainkin sellaisen. Sopimuksista on pidetty kiinni puolin ja toisin. Sittemmin teetin omat pennut Damirazin uroksella ja pennuistakin tuli terveitä kaikinpuolin. Nyt olen menossa toiselle urokselle samaan kenneliin . Luotan sataprosenttisesti Eijan ammattitaitoon, rotuhan on minulle uusi. Olen saanut koko ajan asiallista kohtelua ja Eijahan antaa jopa käyttää tuontiuroksiaankin vieraille. Tavallaan pääsen syömään "kermat kakusta" vähällä vaivalla ja mielestäni tämä edesauttaa rodun kehitystä, koska yhä useampi saa terveen mittelin . Yksi kasvateista on päässyt sähköalan lehteenkin, koska toimittaja ihastui ihanaan nuoreen koiraan. Kiitos Eijalle!

      • Airi L:pi

        Minulla oli kaksi upeata Mitteli urosta Eijalta. Ukkoni lähti toisen naisen perään ja otti "pojat"mukaan, nyt tämä toinen ei anna tuoda niitä minulle edes hetkeksi. Menin Eijan sivuille ja olin pyörtyä näistä kateellisten kirjoituksista. Menin Eijan sivuille siksi, että haluan häneltä itselleni oman koiran jota ei kukaan minulta vie. Mistään muualta ei voi saada yhtä hyvin hoidettuja ja kauniita pentuja! Soitan sinulle Eija!


    • fordrs

      meillä on kaksi likkaa sieltä eijalta ja ollaan oltu oikein tyytyväisiä. nella on 10v ja netta 2v. ja tosi terveitä voin suositella. juha häyrynen

    • Winner45

      Hyvä kasvattaja niin pitkään, ennen kuin asiat menevät huonosti.
      Sen jälkeen se hyvyys loppuu ja paskaa tulee kasvatin omistajasta jopa Facebook seinällä.... (aika monta kasvatin omistajaa ei ole kavereina, miksiköhän...)

      Koirat on ok, mutta pysykää erossa koko ihmisestä, muuten voi puukko tulla selkään.
      Ystävän haukkumista ja mollaamista katselin tuossa jokin aika sitten, näin kaikki keskustelut asiasta ja olen sanaton. Kyseinen kasvattaja osaa lukea rivien välistä jotain mitä siellä ei ole ja soppa on valmis.
      Hänellä on tiivis pieni porukka, joka nuolee vaikka peppua, mutta suurin osa kasvatin omistajista kiertää kasvattajan kaukaa...

      • höpsistä

        Höpöhöpö, sen suorempaa ihmistä en ole edes tavannut, ei varmasti puukota selkään, jos puukottaa niin ihan suoraan edestä ja henkilökohtaisesti.En tiedä mistään väleistä kehenkään,mutta kuulun kyseisen henkilön facebook kavereihin ja siellä ei ainakaan ole ollut kenenkään henkilön mollaamista.


    • ystävä

      asiaa pieni piiri pyörii kannattaa pysyä kaukana

      • jarojarojaro

        niin siitä naapurin aivovammaisesta eläinrääkkääjä alpakkakasvattajasta.


    • kultasepän vahti

      Meille tuli Tipsu-koira (4v.) noin kaksi vuotta sitten. Ihana terve tyttö, joka nytkin istuu sylissä sihteerinä. Voimme ehdottomasti suositella ko. kenneliä ja Eija Tuomista. Vastuullinen asiansa osaava ihminen.
      Maailmaan mahtuu aina kateellisia ihmisiä. Tämän saa jokainen yrittäjä kokea.
      Siitähän tässä aivan sekopäisessä jutussa tuntuu olevan kyse.
      Jaksamista Eija

    • Huhhuhhh...

      Harmi että hattelmalan mielisairaala on lopetettu ja kaikki pöpit pistetty avohoitoon ja sen näkee juuri näistä kaikista kirjoituksista että psykiatriseen hoitoon on.

    • fordrs

      hyvää joulua eija. äläkä välitä noitten vähä älysten puheista.t.häyryset

    • puhu tassulle

      Kannattaa kiertää kaukaa kyseinen kasvattaja. Tervettä ei toiminta ole ja rehellisyys on kaukana.

      • puolesta

        Mitä jos perustelisit väitteesi tarkemmin.


      • höpöhöpö10

        Aivot on ihmeellinen asia kumpa ne vaan olisivat kaikilla.


    • Koira kysyjä

      Oikeasti??

    • puhua

      Kyllä. :(

      Asioita salaillaan, omat koirat ovat terveitä, muiden sairaita. Terveys on yksi mistä ei kerrota, totuutta ainakaan.

      Jos haluat rehellisen kasvattajan, ota vaikka yhteyttä vaikka Hulmukan kennelliin. (muitakin rehellisiä on)

      • ärsyttävää

        Kennelliiton tiedoista löytyy 0/0 silmät/polvet ja kaikkkiiiiiii :D voivoivoi


      • puolesta

        Kävin katsomassa Hulmukan kennelin sivuja ja huomasin että kasvattaja on käyttänyt jalostukseen kahteen viimeiseen pentueeseen Damirazin koiria. Miksiköhän?? Ihmettelen syvästi että hyvä kasvattaja käyttäisi paskoja ja sairaita uroksia jalostukseen.


      • toukokuu320

        Toinen uros ei ole kasvattajan omistuksessa vaan rehellisellä omistajalla.


    • VihaanValheita2

      Joko oikeudenkäynti on ollut?

    • Riikkajamitsu

      Minulla on kotona 2 Damirazilaista ja 2 niiden jälkeläistä. Itse olen saanut opastusta sekä näyttelyistä että kasvatuksesta.
      Jokainen meistä on omanlaisensa ja Eijassa pidän erityisesti suorasukaisuudesta. Asiat sanotaan suoraan ja kaikki eivät välttämättä sellaista kestä.
      Itse voin suositella kyseistä pitkänlinjan kasvattajaa!

    • Täply

      Tuntenut Eijan 15v ja tehty paljon yhteistyötä.Saatu käyttää ihania uroksia tytöillemme,kuin myös tälläkin hetkellä on luonamme kaksi koiraa Eijalta.Aivan uskomattoman ihana ihminen,tullaan jatkossakin ottamaan häneltä koiria.Kateusko ihmisiä kiusaa kun ottavat Suomen parhaan kasvattajan hampaisiinsa.Järki käteen hyvät ihmiset.

    • RAIJA41

      Jaahas ja taas aloitetaan siis P...n jauhanta tästä kennelistä kun ei mitään muuta keksitä! Hankkikaa ihmiset OIKEA ELÄMÄ!
      Itse henkilökohtaisesti olen aloittanut mittelikasvatuksen Damirazin koirilla ja ollut TODELLA TYYTYVÄINEN, TERVEISIIN, IHMISYSTÄVÄLLISIIN, HYVIN KOKEISSA&NÄYTTELYISSÄ MENESTYVIIN koiriin sekä AINA apua antavaan luotettavaan kasvattajaan!
      Olen myös liisannut Eijan koiria ja TULEN liisaamaankin tulevaisuudessakin ja nämä minun SOPIMUSASIAT eivät kuulu kenellekkään muille kuin MINULLE&EIJALLE&KENNELIITOLLE&PENNUN OMISTAJALLE!
      Joten kyllä huomaa, että näistä asioista valheellisesti kirjoittavat henkilöt eivät ole jalostukseen liittyvistä sopimuksista perillä. Neuvon todellakin suuresta sydämmestäni (ja pirullisesta luoneteestani ) johtuen, että opiskelkaapa vähän enemmän kaikista asioista ennen kuin aloitatte "huutelun" täällä. Ja mitä polveutumisnäytteisiin tulee niin minun koirista&kasvateista saa tulla ottamaan ne ja samoin myös Eijan koirista&kasvateista.
      SKL saisi muuttaa maksukäytäntöään polveutumisasiassa siten, että vaatija joutuisi maksamaan määritykset, jos ne osoittautuisivat oikeiksi ( eli oikeat vanhemmat oikeilla pennuilla), eikä SKL:n kaikki jäsenet kuten nykyisin on. Tällä, jos millä saataisiin valehtelijat vastuuseen ja muut jäsenet eivät joutuisi maksamaan toisten paskapuheista.

    • kennelinpitäjä1

      En ole viitsinyt tänne enään aikoihin kirjoittaa, kun se tuntuu niin turhalle, vaikka kaikki faktat on tiskissä niin vaan jauhetaan peetä.
      EDELLEEN TERVETULOA MEILLE TUTUSTUMAAN JA TUTKIMAAN ONKO MINULLA JOTAIN SALAISUUKSIA, turha täällä kirjoitella paskaa, jos on pokkaa niin paikan päälle vaan, en syö ketään.
      Toivoisin vaan että pysyttäisiin asiallisena ja pidettäisiin kiinni TOTUUDESTA.
      En kehu sen enempää kasvatus työtäni, mutta sen sanon että minulla on pitkästi yli 30 Kansainvälistä muotovaliota ja yli 60 Suomen muotovaliota, puhumattakaan sadoista muista titteleistä joita kasvattini on saanut, että menestyneitä ei ole vain yksi tai muutama. BIS sijoituksia laskin kasvattaja luokillani olevan vähintään120(voi olla että en kaikkia muistanut) ja yksityis koirien ryhmä ja BIS sijoituksia on niin lukematon määrä, että en niitä jaksanut laskea.Kennelliiton sivuilta nämä asiat on luettavissa. Ymmärrän kateuden näistä asioista, mutta kateus ei vie kenenkään kasvatustyötä eteenpäin, se on kova työ. Ne ketkä eivät ole siihen valmiit ei tarvitse alkaa ollenkaan kasvattamaan koiria. Mutta tämä oli tässä, muutama kommentti jäi painamaan mieltäni kuten että juoruilisin muista kasvattajista, ihmettelen tätä, olen niin suora kuin tikku ja sanon aina päin naamaa jos asiaa on. Inhoan juoruiluita muutenkin.
      Yrittäkää kestää kennelini menestystä, mitä enemmän haukutte sen enemmän teen parempia koiria.Kiitos että olette olleet siinä avuksi.
      Joku on ottanut nimimerkikseen DAMIRAZIN, että jos joku sillä kirjoittelee tästä lähtien se en ole minä.
      Terveisin Eija Tuominen

    • Tosieläinrakas

      Hei! Kirjoitan tänne ekaa kertaa. Olen käynyt kyseisessä kennelissä katsastamassa paikkoja niin sisällä kuin ulkonakin. Minun käsitykseni onnellisen koiran elämästä näyttää toisenlaiselta. Vaikka vierailuistani on kulunut jo aikaa, muistan vieläkin ne koirat itkemässä siellä pimeän pihan perällä ja mietin niiden elämää aika usein. Sisällä on paljon palkintoja ja koirat ovat menestyneitä, mutta näkyykö niiden onnellisuus ulkomuodossa. Koirat ovat mielestäni siellä tuotantoeläimiä ja niihän kasvattaja itsekin minulle sanoi, että tämä on hänen työnsä - ei hänellä ole aikaa jokaista hyysätä. Tämä on minun näkemykseni ja toivon, että jokainen muodostaa oman näkemyksensä itse.

      • jarojarojaro

        otappa ny kivikari ne pillerisi äläkä käy iltahämärissä hiippailemassa toisten tonteilla ja kirjoittele tänne täysin perätöntä paskaa


    • Mittelifani

      Meidän ihana karvakasa ja naamapesuri on sieltä. Ei mitään kielteistä sanottavaa paikasta.

    • Täply

      Jättäkää hyvät ihmiset Eija jo rauhaan ja hankkikaa itsellenne oma elämä.Naurettavaa aikuisten ihmisten puida vuosikausia samaa asiaa.Te ette vissiin tunne Eijaa kuinka sympaattinen ja ihana ihminen hän on.Ja koirat siellä ovat iloisia ja todella hyvia hoidettuja.

    • Koiranystävä

      Jokaisen koiran pitäisi mielestäni olla rakastettu lemmikki ja saada rakkautta ja huomiota sekä tarpeellinen peruskoulutus omistajaltaan. Jos koirat asuvat eri rakennuksessa kuin omistajansa tai niitä paljon, ei minun mielestäni koira ole silloin lemmikki eikä sellaisia tuotantolaitoksia mielestäni pitäisi olla olemassakaan. Tästä ko. kennelistä en tiedä mitään muuta kuin mitä täältä olen lukenut, joten puhun vain yleisesti. Koirien saama menestys ja tittelit ei kerro mitään siitä, millaista elämää koirat saavat elää. Pentu kannattaa mielestäni aina ottaa onnelliselta ja rakastetulta emältä eli kodista, jossa pentue on saanut kasvaa normaalin perheen elämän keskellä.

    • hayrynen2

      On täällä erikoisia puheita, haukutaa vaikkei varmaan suurin osa edes tunne tuomista.Minä olen hakennu 2 mitteliä sieltä, 10 ja vajaa 2 vuotta sitten ja olen ollut tosi tyytyväinen koiriin sekä ammatti taitoiseen kasvattajaan. mistähän tämäkin haukkuminen juontaa, no minun ei tarvi tietäkkään. Hyvin vointeja hattulaan t. nella ja netta.

    • jorkkusetä

      Eipä näitä kannata lukea,. Nyt kun Eijaan olin yhteydessä sähköpostilla, näyttäisi muutama viestijana aktivoituneen. Se ei ollut tarkoitus. Antaa Eijan tehdä omat hommansa, tehdään me omamme. Jos olemme saaneet hyviä koiria Damirazista, nautitaan niistä.
      On turha jauhaa täällä samaa paskaa, elämä on muutenkin tarpeeksi vaikeaa, suunnataan enerkiamme sinne . :Jorkkusetä

    • nainenihmettelee

      Olen töissä nimeltä mainittamattomassa vanhainkodissa, minne ylitalojen alpakka tuli vierailulle. Kaikki meni hyvin, sieltä hissistä se alpakka tuli vaaleehiuksisen naisen kanssa papat ja mummon silittelivät ja juttelivat tälle alpakalle. Mutta sitten kun oli aika alpakan lähteä niin tämä nainen aika kovakouraisilla otteilla vei sen takaisin hissiin ja tämän alpakan jalka osui hissin oveen. Muutenkin tämä nainen tuntui kauhean tekopyhältä ja koppavalta naiselta. Sinällään tämähän ei nyt liittynyt itse asiaan mutta kyllä tuo alpakan jaöan kopautus hissin oveen kuuluui ja näytti aika pahalta. Tästä damirazista taas en ole koskaan kuullutkaan, joten en voi siitä sanoa mitään. Kävin nettisivuilla ja ihan positiiviselta näytti. Kävin myös tämän alpakkatilan sivuilla ja ihan kivalta sielläkin näytti. Ihmettelen että miksi ei anneta näiden kahden yrittäjän hoitaa omat huolensa kahdestaa. Pakko vielä lisätä että ihmettelen että miksi nämä kaksi naista kollegoinaan vihoittelevat toisilleen, kumpikin kasvattaa eläimiä.

    • Ihmettelenpä_vaan

      Mitä sitten on se, että osa pennuista on nykyään olevinaan tyttären tai jopa tyttären miesystävän kasvattamia? Ihmettelin jo jokunen aika sitten, kun törmäsin pentuun, joka oli kuulemma Damirazin-kennelistä, mutta ei rekisteröitynä Damirazin nimellä. Miksi näin toimitaan?

      • älkääarvailko

        Tytärhän ei saa omaa kasvatustyötä harjoittaa laadukkailla koirilla tai omassa kodissaan? Sillä ei ole mitään väliä kuka nartut omistaa, itsekin olen kaikki neljä pentuettani tehnyt sukulaisteni narttuja liisaamalla. Ja silloinkin syyteltiin muunmuassa isääni veronkierrosta jne. kun hänen nartullaan tein pennut omiin nimiini. Ja moni kysyi, että eikö nämä ole sieltä sun isäsi kennelistä nämä pennut. No ei ollut kun mun kennel ja mun pentue vaikka olikin lainanarttu.

        Ulkopuoliset eivät tiedä mitä sopimuksia on tehty, kannattaa varmaan kysyä asianomaisilta eikä täällä leimata...


      • Samaapa_tässä_ihmettelen

        Tuttava otti ensimmäisen koiransa, ja tilanne oli vastaavanlainen. Koira haettiin ko. kennelin kasvattajalta kotoa, jossa oli syntynyt ja kasvanut ja kaupat hoidettiin siinä yhteydessä, mutta rekisteripapereista selviää (kun ne lopulta jälkikäteen tulivat kelpo tovin päästä), ettei koira ole rekattu Damirazin-nimellä. Muutkin ovat tätä ihmetelleet, tuttava ei ensikertalaisena osannut tästä ihmeempiä kysellä... Eli kyse ei tosiaan ole narttujen omistajasta, vaan rekkariin merkitystä kasvattajasta, kun koira haetaan henkilöltä X kotoa, mutta kasvattajaksi merkitty henkilö Y.


      • Carnilove
        Samaapa_tässä_ihmettelen kirjoitti:

        Tuttava otti ensimmäisen koiransa, ja tilanne oli vastaavanlainen. Koira haettiin ko. kennelin kasvattajalta kotoa, jossa oli syntynyt ja kasvanut ja kaupat hoidettiin siinä yhteydessä, mutta rekisteripapereista selviää (kun ne lopulta jälkikäteen tulivat kelpo tovin päästä), ettei koira ole rekattu Damirazin-nimellä. Muutkin ovat tätä ihmetelleet, tuttava ei ensikertalaisena osannut tästä ihmeempiä kysellä... Eli kyse ei tosiaan ole narttujen omistajasta, vaan rekkariin merkitystä kasvattajasta, kun koira haetaan henkilöltä X kotoa, mutta kasvattajaksi merkitty henkilö Y.

        Ei muuta kuin kennelliitton yhteys. Tuohan on pentujen tekemistä ohi kennelnimen. Samaa yritti se Porvoon kenneli.


      • Damirazinkennel
        Carnilove kirjoitti:

        Ei muuta kuin kennelliitton yhteys. Tuohan on pentujen tekemistä ohi kennelnimen. Samaa yritti se Porvoon kenneli.

        Ota ihmeessä kennelliitton yhteys, ja kerro että Jenita ei saa kasvattaa koiria sen kieltää suomi24 palsta?? Valitettavasti asumme toistaiseksi samassa osoitteessa, tiedän useita perheitä joilla on jopa neljäkin kasvattajaa saman katon alla, mutta tietenkään se ei meillä käy.
        En vaan millään jaksa tätä paskaa, jokainen on allekirjoittanut kauppasopimuksen missä lukee KOIRAN NIMI ja rekisterinumero, ne jotka ovat vielä velkaa pentunsa eivät ole tietenkään saaneet rekisterikirjoja.
        Kukaan ei ole ostanut pentua tietämättä kuka sen kasvattaja on.
        Ja olen itse laittanut ilmoituksia kyllä kun tyttäreni on ollut vakavan vamman vuoksi sairaalassa pitkään ja nytkin osin liikuntakyvytön kotona. Olisiko pitänyt jättää pennut myymättä? Lopettaa ehkä? Mitä ihmettä te oikein haluatte? Että tappaisin itseni vai?
        Ihan sopii haukkua meidän koiria ja tiloja ihan kuinka paljon vaan. Olis kiva jos joku lähettäisi tänne tarkastajan, täällä kyllä kahvit keitetään.


      • Damirazinkennel
        Samaapa_tässä_ihmettelen kirjoitti:

        Tuttava otti ensimmäisen koiransa, ja tilanne oli vastaavanlainen. Koira haettiin ko. kennelin kasvattajalta kotoa, jossa oli syntynyt ja kasvanut ja kaupat hoidettiin siinä yhteydessä, mutta rekisteripapereista selviää (kun ne lopulta jälkikäteen tulivat kelpo tovin päästä), ettei koira ole rekattu Damirazin-nimellä. Muutkin ovat tätä ihmetelleet, tuttava ei ensikertalaisena osannut tästä ihmeempiä kysellä... Eli kyse ei tosiaan ole narttujen omistajasta, vaan rekkariin merkitystä kasvattajasta, kun koira haetaan henkilöltä X kotoa, mutta kasvattajaksi merkitty henkilö Y.

        Tekisi mieli sanoa ilkeästi, mutta tässä talossa ei ole kennel eikä asu sen nimistä ihmistä ollenkaan.
        Täällä asuu minä ja tyttäreni, saadaanko asua saman katon alla vai pitääkö hänen muuttaa pois jos tekee pentueen omalla koirallaan?
        Talossa on 400 neliöö, en yksin tarvitse näin paljon tilaa. Saankohan alkaa muuten seurustelemaan, vai pitäisikö täällä kysyä lupa jos vaikka joku muukin muuttaa vielä tänne.Varmaan joku taas kommentoi täällä, ettei mulla ole lupaa mennä naimisiin. Entä jos menenkin naimisiin koirankasvattajan kanssa, sehän olisi katastrofi, suoranaista huijausta.
        Onhan se mukavaa kun ihmiset pitää huolta, mutta entä jos joku puuttuisi teidän elämän joka asiaan, olisiko se todella kivaa???
        Tuttavasi kirjoitti Suomen kennelliiton kauppasopimuksen, kysäiseppä häneltä MITÄ SIINÄ LUKI?
        ja olisin todella iloinen jos hän ottaisi yhteyttä minuun kysyäkseen jos joku painaa mieltä.
        Koiran voi myös palauttaa, jos se ei tuttavallesi kelpaa, ilomielin otetaan takaisin.


      • ViolettiRuusu

        Asuuko Kosti, Raija, Jaana tai miniäsi myös teillä? Kyseiset ihmiset kasvattavat myös koiriaan samassa talossa, tai ainakin sieltä pentuja ostetaan.
        Naapuri osti koiran Eija Tuomiselata (eija koiran siis myi kotonaan hänelle) kasvattajana oli miniä. Rahat kyllä kelpasi Damirazin kennelin omistajalle.


    • E-Kontaktia

      Yritys on lopettanut toimintansa, tuossa on kyseessä melko varmaan verojen kierto, pitäähän rahaa jostain saada.
      Eija niitä kauppaa apulassa ym. paikoissa virheellisesti omalla nimellään, mutta yllätys onkin kun kasvattajanimi ei ole koiran edessä. Vaan kasvattajana joko tytär tai huvittavinta kyllä tyttären poikaystävä. Milloinhan ensimmäinen pentue tulee sen vaalean pojan nimiin, joka on tyttären ystävä. Hyvin epämääräistä kuka kasvattaa ja mitä. Tulee mileen se Porvoon kenneli

      • Jaana-Maarit

        Tuskin!
        Eiköhän jokainen saa kotonaan kasvattaa, kennel nimellä tai ilman. molemmilla taitaa olla koiria ollut omistuksessaan jo pidempään. eiköhän he saa itse päättää mitä kotonoon tekevät, ties vaikka sukupolven vaihdos menossa. eiKös ole normaalia kennel nimi siirtää tai ainakin kasvatustyö lapsilleen jos he ovat innokkaita jatkamaan kasvatusta.

        Se " porvoon" ns kenneli taitaa erota tästä aika paljon, sieluemi a kuulemani mukaan myytiin rekistöröimättömiä, paperittomia ja terveystarkastamattomista koirista tuotettuja pentuja jne. sitä en yhdistäisi kasvattamiseen, jossa pennut rekistöröidään ja myydään kotoa, emot näyttäen, kauppakirjoja käyttäen...

        Jopa minä olen ensimmäisen pentueeni kasvattanut damirazin katon alla. Olen kiitollinenavusta ja tuesta. Tuolloin ei millään olisi pennuttaminenonnistunut omassa kodissani, ilman apua ja tukea!
        Siinäkään ei veoja kierretty vaan autettiin alottelevaa kasvattajaa kesken hännen muuttojen.
        Ostajat ymmärsivät ihan oikein tilanteeni ja sen kuka pennun on rekistöröinyt tai myi. Se olin min, silloin ilman kennelnimäni!

        Minä en vain ymmärrä tälläistä mustamaalausta johon ei ole syitä!
        Olisi eriasia jos oikeasti olisi jotain moitittavaa tai vahinkoa!


      • höpöhöpötaas

        Yritys on lopettanut toimintansa, tuossa on kyseessä melko varmaan verojen kierto, pitäähän rahaa jostain saada. Kysyisin vaan että TODELLAKO?? ja mistäs ihmeestä sinulla on tälläistä tietoa?


      • a.karvinen

        et sitten yhtään säälittävämpää paskapuhetta enää keksiny. tollaset perättömät/valheelliset ja todella törkeät väittämät kertoo ainoastaan siitä kuinka ymmärtämätön ja todennäköisesti täysin syyntakeettomaksi luokiteltava jonkinsortin vähäosainen sä olet tuolta pääkopastasi


    • JenitaTuominen

      Oikeesti tervetuloa meille katsomaan miten koiramme elävät. Lupaan keittää kahvit.

      Ja kyllä minä olen tehnyt koirallani pennut ja myynyt ne äitini läsnä ollessa sillä hänellä on niin paljon kokemusta koirista joten on ollut tukenani.

      Sinä olet silti ostanut pennut minulta ja minulla ei ole kennelnimeä. Siksi pentusi ei ole Damirazin. Sillä tämä on minun ja mieheni kasvatustyötäni, ei äitini.

      Nyt olen veronkiertäjä ja huono ihminen.

      Hävettää että olen myynyt pennun edes tuollaiselle mulkulle selkäänpuukottajalle.

      Olisi oikeesti aikuismaista tulla käymään tai soittaa jos on jotain epäselvää jossain asiassa.
      Fiksun ihmisen olisi syytä pyytää anteeksi niin kuin ihmiset tekevät huomattuaan tehneensä virheen.

      Olen pahoillani että kasvatin sinulle huippu pennun.

    • Miejamunkoirat

      No jopas on keskustelu...
      Mulla ko kennelistä tällä hetkellä 2 otusta, toinen oma toinen sijoituksessa. (Lähipiirissä kahdeksan koiruutta samasta paikasta, osa sijoituksessa osa omia) Ei näyttelypakkoa kummastakaan. Toinen käynyt näyttelyissä toinen ei. Toinen käynyt astumassa toinen ei. Aina saa soittaa ja kysyä jos on epävarma koskaan ei jää neuvot saamatta. Mä olen tyytyväinen ja olen tosiaan saanut rahoilleni täyden vastineen.
      Ja nuo puheet myrkyistä joita on tontille heitetty: Olen saaplari itse ollut paikalla ja nähnyt ne, osallistunut niitten myrkkyjyvien pois keräämiseen, pojan koira on joutunut niiden myrkkyjen takia hengenvaaraan, mutta sitkeä sissi ei perk.. kuollut vaan porskuttaa vieläkin! Vaikka oksensi ja paskansi verta monta päivää... Että silleesti...
      Yleensä se menee niin: Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...
      Mulle metsä on vastannut hyvin, mutta ehkä mä osaan kohdata asiat asioina ja käsitellä ne niinkuin ne on, ilman sarvia ja hampaita :)
      Seuraavakin lemmikki tulee samasta paikasta..jos luoja suo <3
      Kenelläkään mun lähipiirissä ei myöskään ole moittimista kasvattajan suhteen...
      Jos kemiat ei muuten kohtaa, ei se tee koirista tai niiden hoidosta ala-arvoista, kaikki ei vaan tykkää kaikista :)

    • TiiaK-S

      Voi nyt herranen ja hyvänen, hyvät ihmiset näitä teidän juttuja. Onko teillä kenelläkään oikeaa faktaa näistä väittämistänne? Eihän tyttären teettämistä pennuista ole mitään epäselvyyttä kenen nämä pennut ovat! Ja tällä tyttärellä sattumoisin on nimikin, Jenita minkä te varmasti myös teidätte, niin kuin tiedätte monen muunkin asian. Facebookissa yms sivuilla missä näistä pennuista on kuvia ja tietoja, missään ei mainita että nämä olisivat Damirazin pentuja! Kenellekkään ei olla niin väitetty, jos joku näin olettaa niin se on omaa hölmöyttä..kysyvä ei tieltä eksy. Onko näin että Jenita ei saisi teettää omia pentuja ilman parjausta veronkierrosta yms. Jos on noin mahtava tuki ja tietämys takana! Itse ennemmin ihmettelen vain ettei Jenitalla ole enempää pentuja kun on Tietämys ja tuki lähellä! Ja Jenitan miehellä pentueita? Mitä sitten vaikka olisikin? Sama asia pätee tähänkin. Surullista kuinka kateus tekee ihmiset tälläisiksi. Menkää ihmiset katsomaan itse kuinka upeasti koiria kyseisessä kodissa kohdellaan ja rakastetaan ja jättäkää tämä turha läyhääminen pienemmälle! Love and peace :D

    • Sallisirkka

      Hain myös Jenitan kasvattaman koiran samasta osoitteesta missä asuu hänen äitinsäkkin.
      Heti jos soittaessani tuli selväksi, että koiran kasvattaja on Jenita eikä hänen äitinsä.Olen niin tyytyväinen sain mukaanohjekansion jonka on hänen äitinsä vuosien kokemuksellaan tehnyt ja paljon pennulle tavaraa jopa kuljetushäkin, tätä ihmetteli tuttavani jolla myös on samanrotuinen koira, mutta ei saanut mukaan kun kennelliiton lehtisen haettuaan oman pentunsa toisesta paikasta.Olen erittäin tyytyväinen.
      Pentu voi hyvin ja on terve ja pirteä.Jos täällä kirjoittaa joku siskoista niin olis kiva turista enemmänkin.
      Terveisin Salli

    • Terttu123

      Minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa Eijasta ja hänen perheestään.Aina saa neuvoja jos tarvitsee, voi mennä käymään,näyttämään koiraa ja on tervetullut.
      Olen ensimmäisen koiran ostanut 2008 ja nyt niitä on jo kaksi. Seuraavan myös tulen hankkimaan samasta paikasta.
      Lopettakaa valheelliset parjaukset, käykää itse tutustumassa kenneliin ja sen pitäjään. Sitten kun olette käyneet voitte sanoa oikean mielipiteenne.

    • jgy

      Ostimme myös Damirazin kennelistä vuonna 2013 ja hyvä kokemus jäi. Saimme hyvät ohjeet ja olimme vielä pennun oston jälken yhteydessä s-postilla,kun kyselimme neuvoja. Voi miten ihana pakkaus meillä on nyt :)

    • KulloGolf

      Pentuja tulee kyseisestä paikasta koko ajan. Kuka on kasvattaja se on sitten eri asia. Myyjänä on kyllä aina sama nainen, kyseinen kennelinpitäjä.

      • jepjepjep1323

        Onko tälläinen sallittua?Rekata kaverin nimiin?


    • Eikiitosmeille

      Ei kai ne kaikki negatiiviset mielipiteet voi olla aina vaan kateutta?
      Ja joku kommentoikin osuvasti, että kyllä tuosta pentuemäärästä olisi syytäkin löytyä myös näyttelyissä menestyneitä koiria.
      Itse en ottaisi pentua mistään kennelistä jossa kasvattajalla ei ole aikaa "paapoa ja silitellä" jokaista olemassaolevaa pentua, kyllä se ihmisen kosketus on pennuille niin tärkeää.

    • jämsäläiset

      Meille otettu 3 mitteliä kyseisestä paikasta, yksi on jo levossa. Ei ole kuin hyvää sanottavaa paikasta.

    • Eirodussamukanaoleva

      Sain nähtäväksi tämän kyseisen kennelin pitäjän tekstejä ja sopimuksia useammalta vuodelta. Sanattomaksi vetää. Aivan järjettömiä sopimuksia, valehtelua, uhkailuja. Ihmettelen miksi kennelliiton kurinpitotoimikunta ei noihin aikoinaan puuttunut kun kantelu tästä rouvasta oli sinne tehty. Hyvin on pedannut suhteet, muuta syytä emme keksineet,että miksi selvisi pelkällä huomautuksella ja menettämällä oikeuden toimia kennelneuvojana ja menettämällä sirutusoikedet hetkeksi. Ehkä seuraava kerta tuo sanktion.

    • persimonaddikti

      Ohhoh! Jotain tällaista arvelinkin löytyvän. Sen verran oudolta toiminta vaikuttaa!

      • Anonyymi

        Kasvattaja lakkauttanut toiminimen ja nyt teettää pentuja lasten ja niiden kumppanien nimiin...pentuja on myös kennelnimellä runsaasti. Missä verottaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasvattaja lakkauttanut toiminimen ja nyt teettää pentuja lasten ja niiden kumppanien nimiin...pentuja on myös kennelnimellä runsaasti. Missä verottaja?

        Mistä se sinäkin tiedät kuka maksaa veroja ja kenen pitää maksaa veroja tai miten sinä pystyt tietämään kaukosilmällä ettei pitkäaikaisen kasvattajan perheestä kukaan muu jatka? Kennelnimen voi siirtääkin toiselle. Jos joku vanhempi henkilö ei jaksa niin enää, on melko järkeenkäypää nuorempien perheessä jatkaa koiraharrastusta. On hyvä neuvoja saatavissa.

        Mitä vikaa siinä sinusta olisi? Kateutesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se sinäkin tiedät kuka maksaa veroja ja kenen pitää maksaa veroja tai miten sinä pystyt tietämään kaukosilmällä ettei pitkäaikaisen kasvattajan perheestä kukaan muu jatka? Kennelnimen voi siirtääkin toiselle. Jos joku vanhempi henkilö ei jaksa niin enää, on melko järkeenkäypää nuorempien perheessä jatkaa koiraharrastusta. On hyvä neuvoja saatavissa.

        Mitä vikaa siinä sinusta olisi? Kateutesi?

        Kateus vie kalatkin merestä. Taidat olla joku kilpailija.


    • Anonyymi

      meidän koira kuoli 8vk ja 1 päivän ikäisenä kun ostettiin damirazin kennellistä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Miten se on kasvattajan vika :D Noilla spekseillä en myisi sinulle edes täytettyä harakkaa.


    • Anonyymi

      Kannattaa harkita vakavasti mistä kennelistä ja minkälaiselta kasvattajalta koiransa hankkii.
      Ei tällaiset kommentit ihan tyhjästä tule.
      Tyyli millä kasvattaja ja tyttärensä täällä kommentoi, kertoo kyseisestä henkilöistä jo paljon. Mietikkää haluatteko ostaa koiran ja olla tekemisissään kyseisellä tasolla kommentoivien ihmisten kanssa.

    • Anonyymi

      Meillä on mittelslits kyseiseltä kasvattajalta , koira on nyt 13v ,eikä mitään vikaa ole ollut koskaan, muutaman kerran ollut maha sekaisin, siinä kaikki, toiminta oli kaikinpuolin asiallista, en tiedä heidän kuvioistaan muuten, mutta erittäin ammattitaitoista toiminta oli, ja se kyllä riittää minulle, että uskomatonta touhua ja juttua täälä riittää kyllä, ihmiset nyt vaan on nykyään kateellisia, ja pahantahtoisia. enkä varmasti ole omistaja tai hänen asiallaan muuten kuin ostin helvetin hienon koiran heiltä. ja täytyypä ottaa yhteyttä jos toimintaa vielä on, kun ikävä kyllä 13 v koira voi oikeasti kuolla, vaikka ihan hyväkuntoinen vielä on.

    Ketjusta on poistettu 139 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe