Totaaliblokki

tahdidtettu

Olen 42 vuotias ja vuosi sitten laitettiin tahdistin totaaliblokin vuoksi. Mitään syytä ei löytynyt lukuisten tutkimusten jälkeenkään. Nyt on seurattu 3kk:n välein ultralla, josko näkyisi jotain... Sydänsarkoidoosia lääkärit etsivät. Kysyisin nyt teiltä ketkä on totaaliblokin takia tahdistettu, löytyikö mitään syytä ja kuinka kauan sitä syytä loppujen lopuksi etsittiin? Kiitos etukäteen!

4

2408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeppekoira

      Olen 37v...tahdistimen sain 8v sitten. Ensin sain Sick Sinus- diagnoosin, ultrasta ei löytynyt mitään kummallista. Myöhemmin meni totaaliblokkiin ja vasen eteinen oli vähän pyöristynyt, epäiltiin dilatoivaa kardiomyopatiaa. Vuoden välein katsottiin veriarvot ja ultra ( nykyään 2v välein). Otettiin myös koepalat joista ei saatu tulosta, Pet/tt- sekä fdg-Pet-kuvat ja sydänlihasperfuusion gammatutkimuskuvat. Sieltä löytyi tulehdukseen viittaavaa kertymää kuvissa, vajaatoiminta arvokin oli lievästi koholla. Mutta sydäntilanne parani ja kammio pieneni vähäsen niin että voitiin käyntejä harventaa eikä näytä tila etenevän. Tämä 2012 kesällä. Myös otin osaa geenitutkimukseen mutta ei löytynyt etsittyä mutaatiota. Nyt kunto hyvä, voin vain arvailla syytä. Epäilen itse sairastettua sydänlihastulehdusta tai jotain...

    • Gnutsen

      Moi!
      Minulla myös totaaliblokki ollut yli 9 vuotta ja nyt toinen tahdistin menossa.
      Mitään syytä ei löytynyt, sydän sykki 44/korvausrytmillä. Nyt sydämessä ei pahemmin omaa rytmiä ole, eteisissä 5% mutta kammiosissa ei yhtään.
      Hyvin menee tahdistimen kanssa, normaalissa työelämässä ja muutenkin normaalisti kuntoilen, olen 50 vee.

    • Lintunen19

      Olen 28-v ja tahdistimen sain 21-vuotiaana totaaliblokin seurauksena. Muutama vuosi meni, että mitään syytä totaaliblokkiin ei löytynyt mutta lopulta tultiin siihen tulokseen, että minulla ollut sydänsarkoidoosi ilmeisesti jossain vaiheessa. Minulta löytyi siis keuhkoista viitteitä sarkoidoosista ja tämän jälkeen tehtiin päätelmiä, että sydämessä olisi voinut olla myös sarkoidoosi vaikka periaatteessa mitään näyttöä ei löytynyt... Huomasin muuten juuri, että keskusteluketju on aloitettu jo vuonna 2013 :)

    • Anonyymi

      Minulla useita tajunnanmenetyksiä noin 3.v.aikana. sain sydänvalvurin ja heti kolmen pvn kuluttua valvurin asennuksesta pyörryin.taas. seurauksena tahdistimen laitto päivystystyönä. Mitään ei kerrottu syyksi totaaliblokkiin. Nyt menossa normikontrolliin, ehkäpä siellä asiaa selvitellään. Vointini on hyvä, tahdistin ei millään tavoin haittaa elämistä. Olen hyvin kiitollinen tahdistimesta. En ajattele tulevaisuutta, siis sitä kauanko on elinaikaa päivä kerrallaan on hyvä elää. Olen 78 v ja elämä on hyvää!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe