Olen 42 vuotias ja vuosi sitten laitettiin tahdistin totaaliblokin vuoksi. Mitään syytä ei löytynyt lukuisten tutkimusten jälkeenkään. Nyt on seurattu 3kk:n välein ultralla, josko näkyisi jotain... Sydänsarkoidoosia lääkärit etsivät. Kysyisin nyt teiltä ketkä on totaaliblokin takia tahdistettu, löytyikö mitään syytä ja kuinka kauan sitä syytä loppujen lopuksi etsittiin? Kiitos etukäteen!
Totaaliblokki
4
2641
Vastaukset
- Jeppekoira
Olen 37v...tahdistimen sain 8v sitten. Ensin sain Sick Sinus- diagnoosin, ultrasta ei löytynyt mitään kummallista. Myöhemmin meni totaaliblokkiin ja vasen eteinen oli vähän pyöristynyt, epäiltiin dilatoivaa kardiomyopatiaa. Vuoden välein katsottiin veriarvot ja ultra ( nykyään 2v välein). Otettiin myös koepalat joista ei saatu tulosta, Pet/tt- sekä fdg-Pet-kuvat ja sydänlihasperfuusion gammatutkimuskuvat. Sieltä löytyi tulehdukseen viittaavaa kertymää kuvissa, vajaatoiminta arvokin oli lievästi koholla. Mutta sydäntilanne parani ja kammio pieneni vähäsen niin että voitiin käyntejä harventaa eikä näytä tila etenevän. Tämä 2012 kesällä. Myös otin osaa geenitutkimukseen mutta ei löytynyt etsittyä mutaatiota. Nyt kunto hyvä, voin vain arvailla syytä. Epäilen itse sairastettua sydänlihastulehdusta tai jotain...
- Gnutsen
Moi!
Minulla myös totaaliblokki ollut yli 9 vuotta ja nyt toinen tahdistin menossa.
Mitään syytä ei löytynyt, sydän sykki 44/korvausrytmillä. Nyt sydämessä ei pahemmin omaa rytmiä ole, eteisissä 5% mutta kammiosissa ei yhtään.
Hyvin menee tahdistimen kanssa, normaalissa työelämässä ja muutenkin normaalisti kuntoilen, olen 50 vee. - Lintunen19
Olen 28-v ja tahdistimen sain 21-vuotiaana totaaliblokin seurauksena. Muutama vuosi meni, että mitään syytä totaaliblokkiin ei löytynyt mutta lopulta tultiin siihen tulokseen, että minulla ollut sydänsarkoidoosi ilmeisesti jossain vaiheessa. Minulta löytyi siis keuhkoista viitteitä sarkoidoosista ja tämän jälkeen tehtiin päätelmiä, että sydämessä olisi voinut olla myös sarkoidoosi vaikka periaatteessa mitään näyttöä ei löytynyt... Huomasin muuten juuri, että keskusteluketju on aloitettu jo vuonna 2013 :)
- Anonyymi
Minulla useita tajunnanmenetyksiä noin 3.v.aikana. sain sydänvalvurin ja heti kolmen pvn kuluttua valvurin asennuksesta pyörryin.taas. seurauksena tahdistimen laitto päivystystyönä. Mitään ei kerrottu syyksi totaaliblokkiin. Nyt menossa normikontrolliin, ehkäpä siellä asiaa selvitellään. Vointini on hyvä, tahdistin ei millään tavoin haittaa elämistä. Olen hyvin kiitollinen tahdistimesta. En ajattele tulevaisuutta, siis sitä kauanko on elinaikaa päivä kerrallaan on hyvä elää. Olen 78 v ja elämä on hyvää!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187464Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662156- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691220RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551151Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019