Totaaliblokki

tahdidtettu

Olen 42 vuotias ja vuosi sitten laitettiin tahdistin totaaliblokin vuoksi. Mitään syytä ei löytynyt lukuisten tutkimusten jälkeenkään. Nyt on seurattu 3kk:n välein ultralla, josko näkyisi jotain... Sydänsarkoidoosia lääkärit etsivät. Kysyisin nyt teiltä ketkä on totaaliblokin takia tahdistettu, löytyikö mitään syytä ja kuinka kauan sitä syytä loppujen lopuksi etsittiin? Kiitos etukäteen!

4

3089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeppekoira

Olen 37v...tahdistimen sain 8v sitten. Ensin sain Sick Sinus- diagnoosin, ultrasta ei löytynyt mitään kummallista. Myöhemmin meni totaaliblokkiin ja vasen eteinen oli vähän pyöristynyt, epäiltiin dilatoivaa kardiomyopatiaa. Vuoden välein katsottiin veriarvot ja ultra ( nykyään 2v välein). Otettiin myös koepalat joista ei saatu tulosta, Pet/tt- sekä fdg-Pet-kuvat ja sydänlihasperfuusion gammatutkimuskuvat. Sieltä löytyi tulehdukseen viittaavaa kertymää kuvissa, vajaatoiminta arvokin oli lievästi koholla. Mutta sydäntilanne parani ja kammio pieneni vähäsen niin että voitiin käyntejä harventaa eikä näytä tila etenevän. Tämä 2012 kesällä. Myös otin osaa geenitutkimukseen mutta ei löytynyt etsittyä mutaatiota. Nyt kunto hyvä, voin vain arvailla syytä. Epäilen itse sairastettua sydänlihastulehdusta tai jotain...

• Gnutsen

Moi!
      Minulla myös totaaliblokki ollut yli 9 vuotta ja nyt toinen tahdistin menossa.
      Mitään syytä ei löytynyt, sydän sykki 44/korvausrytmillä. Nyt sydämessä ei pahemmin omaa rytmiä ole, eteisissä 5% mutta kammiosissa ei yhtään.
      Hyvin menee tahdistimen kanssa, normaalissa työelämässä ja muutenkin normaalisti kuntoilen, olen 50 vee.

• Lintunen19

Olen 28-v ja tahdistimen sain 21-vuotiaana totaaliblokin seurauksena. Muutama vuosi meni, että mitään syytä totaaliblokkiin ei löytynyt mutta lopulta tultiin siihen tulokseen, että minulla ollut sydänsarkoidoosi ilmeisesti jossain vaiheessa. Minulta löytyi siis keuhkoista viitteitä sarkoidoosista ja tämän jälkeen tehtiin päätelmiä, että sydämessä olisi voinut olla myös sarkoidoosi vaikka periaatteessa mitään näyttöä ei löytynyt... Huomasin muuten juuri, että keskusteluketju on aloitettu jo vuonna 2013 :)

• Anonyymi

Minulla useita tajunnanmenetyksiä noin 3.v.aikana. sain sydänvalvurin ja heti kolmen pvn kuluttua valvurin asennuksesta pyörryin.taas. seurauksena tahdistimen laitto päivystystyönä. Mitään ei kerrottu syyksi totaaliblokkiin. Nyt menossa normikontrolliin, ehkäpä siellä asiaa selvitellään. Vointini on hyvä, tahdistin ei millään tavoin haittaa elämistä. Olen hyvin kiitollinen tahdistimesta. En ajattele tulevaisuutta, siis sitä kauanko on elinaikaa päivä kerrallaan on hyvä elää. Olen 78 v ja elämä on hyvää!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      99
      8118
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      90
      6108
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5577
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      68
      5531
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4760
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2528
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      48
      2408
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      6
      1379
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1364
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      46
      1210
    Aihe