Mikä mun rakkoa oikeen vaivaa?

10+13

Heips. Olen 18-vuotias tyttö ja mun virtsarakko alko oireilla ihan oudosti tämän vuoden keväällä. Alko tulee sellasta tiheä virtsaisuutta ja sit tuntu et virtsaputki tiputti koko ajan virtsaa silleen tip.. tip.. tip pieninä tippoina. Tosin saattoi se olla jotain vettäkin vaan mitä sieltä tiputti, sillä ei mun alushousut oo koskaan haissu pissalle ja mun mielestä sellasen kitkerän pissan haistais kyl selvästi...

Aattelin sit et se liittyy johonkin vilustumiseen. Oli kuitenkin vielä kevät talvi ja en kulkenu niin lämpimissä vaatteissa, mulla oli vaan legginsit. Muutamii päiviä noiden oireiden alkamisesta palellutin mun polvet, ajattelin tietysti et nyt virtsatulehdus on sit iskeny et oon vilustunu alapuolelta ja testit otettiin mut mitään tulehdusta ei löytyny. Ihmettelinkin sitä kun ei ees tulehdukselle tyypillistä kipua ollu, mitä kyllä joskus on ollu jos mulla on ollu virtsatulehdus ja se kipu virtsatessa kai sen tyypillinen oire on... Sit aloin huolestuu et mikä mulla oikein on kun niistä testeistäkään ei selvinny mitään!

Oon kärsiny pitkään jo henkisestä pahasta olosta, mm. ahdistuksesta. ja mulla on myös ärtyneen suolen oireyhtymä. Joskus olen lukenut et ärtynyt suoli vois vaikuttaa jotenkin rakonkin seutuun, mut tiedä pitääks se sit paikkaansa.

Niin sit kun se rakko oli "häiriintyny" tuntu et mua pissattaa koko ajan ja jatkuvasti ois saanu olla käymässä pissillä. Sit tajusin et mun keho ei toimi enää normaalisti tänkään asian suhteen, enkä mä voi luonollisesti luottaa siihen, joten mun oli alettava aikatauluttamaan vessassa käyntejä... Kävin aamupissalla ja iltapissalla. Eikä silti sitä virtsaa oo tullu aina kauheesti vaikka normaalisti oon juonukkin väleissä jne. ja väliä on siis todellakin ollu useamman tunnin verran. Jostain lääkäri nettisivulta luin et vessassa pitäis käydä useamminkin kuin vaan pari kertaa päivässä, mut emmä viiti kun ei mulla virtsaakaan erity enemmän, et ei kai ne niiden lausunnot aina niin oikeessa oo vaan homma on yksilöllistä. Ja jos mä tyhjennän rakkoa liian usein, niin sinne alkaa sattumaan tai ehkä kyllä enemmän se kipu tuntuu tuossa virtsaputkessa..

Et ihan hyvin menee kun sitä rakkoa ei tyhjennä liian usein ja sen tyhjentää säänöllisin väliajoin. Sit joskus masturbointi saattaa myös vaikuttaa alapään seutuun, kun silleen hinkkaa tuota alapäätä niin ärsyttääkö sekin jotenkin virtsaputken seutua... kiva kun ei saa ees seksuaalisista asioista nauttia rauhassa. Enkä tosiaan tee sitä liian usein tai muutenkaan, joten ei voi siitä johtua tämä vaiva!

Sit mulla on sellasia ihan ihme kuivia oireita. Eli mun virtsaputki saattaa joskus supistella vähän itsestään. Mut pidätyskyky onneksi säilyy kuitenkin normaalisti, kun en oo lupaa antanu virtsata kuin vaan sillon kun tietysti pöntölle meen.

Vaiva saattaa pahentua jos mulla on oikein paljon ahdistusta ja tuo rakko ei myöskään yhtään kylmästä tykkää, oireet pahenee sillon kans. Joten yritän pitää paikat lämpiminä ja housut jalassa.

Asiallisia vastauksia kiitos!

1

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+17

      Niin ja sit piti kysyy et pelottaa et se mun rakko on kutistunu vaikka käynkin 2 kertaa vaan päivässä pissalla ja pidemmällä aika välillä, mutta koskaan ei enää niin kauhean voimakkaita ja pitkiä pissoja tuu mitä ennen, niin mitäs sit jos se on kutistunu??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe