Vasemmistoliitossa haluja lähteä hallituksesta

kairafox

Vasemmistoliitossa on haluja siirtyä oppositioon rakenneuudistuspaketin ja kuntiin kohdistuvien säästöjen vuoksi, kertoo Yle.

Ylen A-studio on kysynyt vasemmistoliiton puoluevaltuutettujen kantaa asiaan. Kaikkiaan 12 puoluevaltuutettua olisi valmis jättämään hallituksen. Yhdeksän vastaajaa haluaa puolueen jäävän hallitukseen.

Selvästi suurin osa, 21 vastaajaa, ei vielä tiedä miten aikoo rakennepaketin hyväksymisestä ja hallituksessa pysymisestä äänestää. He haluavat kuulla ensin hallituksen rakenneuudistusohjelman yksityiskohdat. Yle tavoitti vasemmistoliiton 55 valtuutetusta 42.

Puoluevaltuusto äänestänee asiasta kokouksessaan 23.-24. marraskuuta. Hallitukselle jäisi eduskuntaan kuitenkin vielä 112 edustajan enemmistö, vaikka vasemmistoliitto poistuisikin rivistä.

Yle

STT

27

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muaffi

      Miksi sitte Arhinmäen piti ihan väkisin päästä hallitukseen?

      • hellubei

        Hajoaako vasemmistoliitto?. Kommunistien ja äärivasemmistolaisten rivit ovat sekaisin. Arhinmäki ei saa sekalaista porukkaansa kuriin.


        Kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu Silvia Modig (vas) jätti sunnuntaina Helsingin vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtajuuden, kirjoittaa Kansan Uutiset verkkosivuillaan.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013102817657756_uu.shtml


      • zwanzig
        hellubei kirjoitti:

        Hajoaako vasemmistoliitto?. Kommunistien ja äärivasemmistolaisten rivit ovat sekaisin. Arhinmäki ei saa sekalaista porukkaansa kuriin.


        Kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu Silvia Modig (vas) jätti sunnuntaina Helsingin vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtajuuden, kirjoittaa Kansan Uutiset verkkosivuillaan.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013102817657756_uu.shtml

        Onxhan toikin ollut Yazkan kaa?


      • 33boona
        hellubei kirjoitti:

        Hajoaako vasemmistoliitto?. Kommunistien ja äärivasemmistolaisten rivit ovat sekaisin. Arhinmäki ei saa sekalaista porukkaansa kuriin.


        Kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu Silvia Modig (vas) jätti sunnuntaina Helsingin vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtajuuden, kirjoittaa Kansan Uutiset verkkosivuillaan.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013102817657756_uu.shtml

        pulipää Modig erosi jo


      • paugava
        zwanzig kirjoitti:

        Onxhan toikin ollut Yazkan kaa?

        Ai Yazkan kaa, niinq sillee, et ovat läpsyttäneet lettujaan vastakkain, niinq?


    • 16gaussi

      Tippuukohan mollamaija Merja Kyllönen vielä palliltaan?

      • Seuraavien

        eduskuntavaalien jälkeen saa itse maksaa omat taksiajelunsa sukulaisen taksilla ja mennä takaisin kaupan kassalle istumaan kun tipahtaa eduskunnasta yhdessä petollisen Arhinmäen kanssa..


      • mauni
        Seuraavien kirjoitti:

        eduskuntavaalien jälkeen saa itse maksaa omat taksiajelunsa sukulaisen taksilla ja mennä takaisin kaupan kassalle istumaan kun tipahtaa eduskunnasta yhdessä petollisen Arhinmäen kanssa..

        eikö se oo bingoemäntä?


      • No joku
        mauni kirjoitti:

        eikö se oo bingoemäntä?

        kouluttamaton ääliö joka ei missään vaiheessa ole täyttänyt ministerivaatimuksia kuten ei kukaan muukaan tässä vitun_hallituksessa.


      • ihmisalatoopi

        "Tippuukohan mollamaija Merja Kyllönen vielä palliltaan?"

        Se onkin melkoinen lässähdys kun 160 kg. velttoa läskia tipahtaa lattialle.


      • jep,jep...
        No joku kirjoitti:

        kouluttamaton ääliö joka ei missään vaiheessa ole täyttänyt ministerivaatimuksia kuten ei kukaan muukaan tässä vitun_hallituksessa.

        Kyllönen varttui työläisperheessä ja sai vasemmistolaisen poliittisen virityksen jo lapsena.[2] Kyllönen suoritti ylioppilastutkinnon Suomussalmen lukiossa 1996, bioanalyytikon tutkinnon Oulun seudun ammattikorkeakoulussa vuonna 2000 ja toimi 2001 Suomussalmella laboratoriohoitajana ja teknisenä apulaisena apteekissa 2002–2007.[3]

        Kyllönen harrastaa runoilua ja hän on esittänyt runojaan poliittisissa tilaisuuksissa eduskunnan suurta salia myöten.


      • tavan duunari
        jep,jep... kirjoitti:

        Kyllönen varttui työläisperheessä ja sai vasemmistolaisen poliittisen virityksen jo lapsena.[2] Kyllönen suoritti ylioppilastutkinnon Suomussalmen lukiossa 1996, bioanalyytikon tutkinnon Oulun seudun ammattikorkeakoulussa vuonna 2000 ja toimi 2001 Suomussalmella laboratoriohoitajana ja teknisenä apulaisena apteekissa 2002–2007.[3]

        Kyllönen harrastaa runoilua ja hän on esittänyt runojaan poliittisissa tilaisuuksissa eduskunnan suurta salia myöten.

        Ja tuollaisilla ansioilla ministerinä ? Todellista demokratiaa.


    • 14deere

      ..vasemmistoliitto ei kelpaa vastuunalaiseen demokratiaan. Huuhaa sakkia.

      • ajavat kokoomuspolit

        Heränneet keräilemään irtopisteitä, vaalit lähestyvät. KOKOOMUKSEN HYVÄ KAVERI VASURIT OVAT! Se on nähty, unohtaneet täysin suomalaisen veronmaksajan edun ajamisen. ÄLKÄÄ MENKÖ HALPOIHIN, PELKKÄÄ ESITTÄMISTÄ VAALEJA VARTEN.


      • 26kooni

        kommarit


    • nassi

      Audinmäki istuu kuin tatti paskassa ministerinpallillaan eikä suostu lähtemään.

      • {LuLc5No

        On varmaan helpompaa irrottaa Audin penkki ja vaihtaa uusi tilalle kuin yrittää irrottaa Audimäkeä penkistä.


    • mitä pikemmin...

      Vasemmistoliitossa haluja lähteä hallituksesta ja muissa puolueissa (vihreitä
      lukuunottamatta) haluja lakkauttaa koko kurja puolue.

    • kunnian päivät
    • ksaa3

      Hajoaako vasemmistoliitto?.

      • nauta

        Arhinmäki on petturi


      • 32reet

        koirat puree,Arhinmäki saa lopulta lähdöt


      • sateenkaariliputtaja
        32reet kirjoitti:

        koirat puree,Arhinmäki saa lopulta lähdöt

        Joutaa mennä sateenkaariliputtaja


      • koonni
        nauta kirjoitti:

        Arhinmäki on petturi

        Arsenmäki


    • Vihreäthän hallituksesta ensin pitäisi pois saada terrorisoimasta

      • MadeInVihrland

        Vihreiden poistuessa poistuisi paljon kotimaisen työn esteitä.
        Varmaan vuosittaista velanottoa voisi silloin vähentää.


    • Nautakiiliäinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1370
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1219
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1020
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      909
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      114
      888
    6. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      40
      804
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      763
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      729
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe