Löytötavaratoimistot - rankkaa bisnestä

Älä hukkaa tavaroita

Tampereella on perinteinen poliisin löytötavaratoimisto, jonne voi kuka vain toimittaa minkä tahansa löytämänsä tavaran jonka joku toinen on hukannut. Poliisilaitos ei käsittääkseni ota palveluistaan maksua.

Sitten on kaksi rahankeruuperiaatteella toimivaa "löytötavaratoimistoa". Näihin kulkeutuvat tiettyihin linja-autoihin, kauppoihin tai baareihin tms. unohtuneet tavarat, jotka ovat tehneet sopparin ko. firman kanssa löytötavaroiden toimittamisesta.

Näissä jälkimmäisissä on se huono puoli, että miltei hyvän päivän toivotuksestakin otetaan maksu. Jos soittaa noihin lafkoihin, niin puhelumaksut voivat olla jopa lähes kaksi euroa minuutilta, ja jos tavara löytyy, niin siitä peritään "lain sallima säilytysmaksu". Näin ollen mitään kaulaliinaa tai kulahtaneita hanskoja tuskin kannattaa lähteä lunastamaan.

15

1494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kävin kerran

Siellä on vähintään kirppishinnat kun hakee omia tavaroitaan pois. Sama kun jättäis hakematta ja ostais tilalle uudet, jos ei oo tavaralla tunnearvoa.

• kävin kerran

Tämä siis oli Kalevassa tämä löytötavaratoimisto.

• miten on mahdollista

Ei köyhillä ole varaa hakea takaisin?

• Älä inise

Voi kuule moni olla ikionnellinen kun kallis älypuh hukkuu ja sen saa sieltä, maksan iöomielin 20e siitä hyvästä.

• no just just

Muut tavarat sitten kannattaakin jättää sinne. Puhelimet ei ole nimittäin ainoita asiota mitä ihmiset hukkaa, ja hinta on kallis lähes arvottomillakin tavaroilla.

• Älä inise

Toi oli esimerkki. 600e älypuh hukkuu ja tuolta löytyy, niin on omistajal hymy korvis, valmis löytöp.maksaa. Köyhät tälläsistä mestoista valittaa.

• Pientä rajaa

Hei kamoon. jos minulla olisi 600e älypuhelin, niin varoisin kyllä hukkaamasta sitä. Nykynuorilla on raha aivan liian löysässä, ilmeisesti pappa betalar.

• elkee ryypätkö
        Pientä rajaa kirjoitti:

Hei kamoon. jos minulla olisi 600e älypuhelin, niin varoisin kyllä hukkaamasta sitä. Nykynuorilla on raha aivan liian löysässä, ilmeisesti pappa betalar.

Kyllä sinäkin unohdat varomisen känissä, silloinhan nuoret yleensä tavaransa hukkaa kaupungilla.

• Pientä rajaa
        elkee ryypätkö kirjoitti:

Kyllä sinäkin unohdat varomisen känissä, silloinhan nuoret yleensä tavaransa hukkaa kaupungilla.

Ilmeisesti pappa maksaa sen ryyppämisenkin, kun kerran sallii lapsensa sekoilun. On se 600 egeä jo sen verran paljon rahaa, että kannattais pitää todella hyvää huolta tsamtsungistaan. Vai onko niin, että älypuhelimen hankkivat vain älyvapaat ihmiset?

• ei aina kivaa

Olenkin pohtinut tässä, että kannattaako edes enää bussikuskille kuskata penkiltä löytynyttä kamaa: tumppuja, sateenvarjoja yms., kuten olen toiminut ennen tuota löytötavaratoimiston tuloa, -ei niitä enää omistajan kannata Kalevasta hakea. Ensin hukkaaja on tehnyt työtä neuloakseen tumput, nyssestä poistuesssaan huomaamattaan pudottaa ne, sitten joutuisi maksamaan niistä, itselleen kutomista löytöpalkkiota tai huomaa tumppunsa löytyvän kirppiksen korista hintalaupulla varustettuna...höh...taidanpa ottaa huomaani tästä lähin ja kuuluttaa, vaikka facebookissa omistajia...ehkä ei laillista, kenties inhimillisempää.

• ei ei

Ja sun facebookistahan ne löytyy, vai onko linkkiä tällaiseen "löytötavaratoimistoon" facebookissa? Ehkä kannattaa kuitenkin toimia ihan just niin kun on neuvottu, eli kuskille löytötavarat. Moni mummu ei tumppujaan tai lompakkoaan facebookista etsi.

• Älä inise

Aivan sama kuka sen puh on ostanu, eiköhän aikuisillakin ole 600 € puhelimia, kännissä sattuu välillä ja tapahtuu, mutta eihän relaajat sitä tajua.

• Inisen kuitenkin

Ei kännissä oleminen ole mikään puolustus. Vedä vähän vähemmän sitä viinaa niin pysyy tolkku etkä hukkaa tavaroitasi. Jos vielä enemmän juot niin yleensä sit hukkaat itsesikin.

• Älä inise

En väitå, että ite oon hukannu, mut mitä teil lässyttää, joilla lakki liian kireellä pääs.

• desi

sairasta ryöstöä.minulla jäi kassi 735 linja-autoon ja kassissa elintärkeä lääke soitin heti nobinalle east he sanoivat pahoittelut sanoin ilman lääkettä en saa happea ja voin kuolla ja minulla on uniapnea tarvitsen joka päivä lääkettäni.nobinan vastaus meillä ei ole avainta lukkoon jonne metallihäkki tavarat laitetaan eli he pesivät kädet no kuulema 2krt viikossa suomen löytötavarakeskus hakee tavarat.5e maksoin jo viestin lähettämisestä.minä aion nostaa oikeskanteen nobina east johtajaa ilkka paakkista vastaan viimekädessä hän on vastuussa tuosta ajatella jos jollakin sydänpotilaalla jää lääkkeet autoon joku voi kuolla.toiseksi haluan suomen löytötavaratoimiston vastuuseen kanssa leikkii ihmishengillä ja mikä pahinta ryöstö hinnat toiseksi työttömältä on paha nyhjästä rahaa kun sitä ei joka päivä ole kysynkin suomen löytötavaratoimisto kohtelee työttömiä rahattomia erinlailla kuin rikkaita koska laillinen ryöstö saa tapahtua heidän toimestaan koska välttämättä ei ole koko kk rahaa mitä he pyytävät.tulen viemään asian oikeuteen ja valitan suomen löytötavaratoimiston luvan antaneelle taholle koska asia on vakava.joskus joku ihminen voi kuolla noiden takia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      30
      1426
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1270
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe