Minkälaisia oireita oli, vai oliko täysin oireeton? Aiheuttiko terveysongelmia myöhemmin?
Te joilla on ollut klamydia
8
7927
Vastaukset
- sunshine1
Oli täysin oireeton 2 kuukautta tarttumishetkestä, mutta sitten räjähti. Klamydiatulehdus oli noussut sisäsynnyttimiin syvälle, josta seurauksena kovat alavatsakivut ja tiputteluvuoto. Parani onneksi yhdellä antibioottikuurilla. Ei ole ollut jälkeen päin terveysongelmia, mutta todennäköisesti johdot on vaurioituneet. En kylläkään hanki lapsia, joten sinänsä tuo ei haittaa. Klamydia ei ole pikkujuttu varsinkaan naisille...
- Dii
Ei ollut minkäänlaisia oireita, paitsi kurkkukipu, jonka seurauksena otettiin sukupuolitautitestit ja positiivistahan se näytti klamydian kohdalla. Miehelläni ei ollut ollenkaan oireita. Ilmeisesti tartunta oli ollut jommalla kummalla ennen seurustelua, siinä vaiheessa yhdessä oltiin oltu jo reilu puoltoistavuotta.
- Naanainen
Ei oireita lainkaan, sain tietää tartunnasta n. 2-4 kk tartunnan jälkeen kun olin tartuttanut sen eteenpäin ja tälle miehelle oli sitten tullut oireita. Toinen munanjohdin on todennäköiesti tästä johtuen tukkeutunut ja jouduttiin poistamaan, toinen on kunnossa joten lastensaanti ihan luomusti pitäisi kuitenkin nyt poiston jälkeen onnistua.
- tau ti nen
Oireet tulivat jo heti parin viikon jälkeen! Ala pään kirvely virtsatessa, lisääntynyt valkovuoto valkovuodon outo väri ja koostomus , ala vatsa kivut ja näppylät ala päässä... No en tiedä myöhemmistä terveys ongelmista koska sain äskettäin tietää taudista
- ..................
Sinulla lienee sitten klamydian lisäksi herpes, ei klamydia aiheuta mitään näppylöitä
- oikjmhgfds
Helou,
Minulle todetttiin ensimmäistä kertaa tänä vuonna klamydia. Oireiluihin kuului lisääntynyt valkovuoto joka pisti silmääni koska oli ns. paksumpaa kuin normaalisti ja valkoisempaa. En tiedä ehtikö se minulla kauaa olemaan, mutta lähti helposti ensimmäisen kuurin jälkeen pois.
Noista näppylöistä, minulle tuli tammikuun alussa näppylöitä alapää alueelle, en sitten tiedä että johtuivatko ne klamydiasta vai mistä. Menin itse kuitenkin lääkäriin koska epäilin herpestä. (muistakaa ettö sheivauksestakin voi tulla karvatupentulehdus) Minulla ne olivat "isoja" ja vetisiä todella ällöttävän näköisiä, mutta lääkäri sanoi että ei diagnosoi herpekseksi...En sitten koskaan saanut tietää mitä ne olivat mutta sain voidetta niihin ja sillähän ne loppupeleissä nopeasti lähti. Mutta jos epäilet klamydiaa niin nopeasti vain ottamaan siitä selvää, se on sentään lääkkeillä hoidettavissa! ja hoitamattomana tulevat terveysongelmat kuten lapsettomuus..- Kokemusta löytyy
Kannattaa muuten muistaa sellainen seikka, että esim klamydia edesauttaa HIV:n tarttumista.. itseasiassa useimmiten ne saadaankin yhdessä. Ne oudot näppylät siellä alapäässä voi olla hyvinkin HIV:n ensioireita, niitä on aika monella myös muualla kehossa. Häviää aikanaan ja jää mysteeriksi, koska lääkärit ei tunnista niitä. Suosittelisin tsekkaamaan myös HIV-testin.
- oikjmhgfds
Joo, se tsekattiiin sillon samalla. Klamydiaa minulla siis todettiinkin vasta tänä kesänä, mutta näpyylät olivat ja menivät viime vuoden lopulla. Olen aina ollut todella "vainoharhainen" ja silloin itselleni diagnosoinkin HIV:n kun luin ensioireista. Juttelin asiasta myös lääkäreiden kanssa, ja he kertoivat ihottumasta ja sanoivat myös että alapää alueella ei sellaista yleensäkkään esiinny. Mutta totttakai riskithän on aina, mutta luotan sillon tekemääni testiin. :) Sain silloin näppylöihin herpekseen tarkoitettua lääkettä / voidetta, ja sen avulla näppylät katosivat. arpia kylläkin jäi mutta nykyään on ihan huomaamattomia. Mitä tarkoitat "kokemusta löytyy"? Onko sinulla ollut iho-oireita ja kenties HIV todettu?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851374Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 55758
- 101731
- 33702
- 60699