Nobina West lakko

ajatus...se pininkin

Täytyypä pettyneenä todeta miten AKT asettaa kuljettat/kuljettajan todella ikävään tilanteeseen. AKT:hen kuuluvana epäkiitollista mennä duuniin kun saa rikkuri leiman/ maineen taakakseen. Nobina west työvuoro kierto osaltani toiminut todella hyvin.Myös kaikkiin toivomuksiin lomien /pekkasien suhteen ei voi kuin kiittäen kumartaa työantajaa ja työvuoro suunnittelua.Näin yksittäisenä AKT: n jäseneä(lue vielä jatkosta en ole enää varma) lakkopäivän syy jäi varsin hataralle pohjalle. Vääjäämättä tulee mieleen kun iltapäivä lehdissä pääluottamus mies listasi syitä tilanteeseen. Huomion arvoinen seikka oli että muka työnantaja yrittää vaikuttaa ketä toimii luottamus henkilöinä. Siis pääluottamus miehenä että työsuojeluvaltuutettuna. Oliko juuri tässä kohtaa lakkoilun todellinen/varsinainen syy? Koska tunnetusti kun tulee tunne että omaa valtakuntaa aletaan horjuttamaan niin suhteellisuuden taju katoaa tyystin?
Luulenpa etten ole ajatukseni yksin.? Tosin täsä kysymystä ei kannata esittää lakon kannalla oleville ja niille jotaka näkee kaikessa lakkoilun aiheen. Sen pienenkin!!
Nobina West työnatajana paras mitä normi duunari voi osakseen toivoa..
Syys terveisin ..jääkää miettimään....

56

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgjkhjkhgkjgk

      Jäin miettimään että Sinulla on toimiva työvuorokierto ja Sinun lomatoiveet otetaan huomioon.
      Näin ei todellakaan ole kaikilla. Selväksi tossa tulee kuitenkin miksi vastustat lakkoa. Sinullahan on jo hyvät vuorot..muutokset voisivat muuttaa asetelmaa.
      Siinä olen samaa mieltä että olisi kiva kuulla lakon tarkka syy, nythän menee arvailuksi.

      • Meniskö

        Paskat bussit tekee lakkoa vittua tämmönen ei oo hyvä rupeen meneen omalla paska autolla


    • Ei ihmetellä kannata

      Lakon syy?
      Taukokopeissa tuotettu pas-kanjauhaminen.
      Kateus.
      Syvä v i t u t u s etteivät kaikki kuskit ole järjestäytyneitä.
      Ja että osa kuskeista ajaa halvalla ja ovat valmiita töihin koko ajan
      ja ajaisivat vaikka 24 h vuoroja.
      Toisin kuin suomalaiset känsäperseet istuisivat mieluusti taukotuvalla ja haluaisivat palkkaa istumisesta.

    • eiköhän taas ole

      kyse lähinnä LM.n ja hänen omien tavoitteidensa luominen ja sitä kautta kuskien manipulointi totuuksista välittämättä. Westillä ja sen LM. luomilla visioilla tuntuu olevan ihan oma politiikka yrityksen ja sen toimivuuden suhteen, kuin muull konsernilla..

    • tunnenkokijokon

      Kuinkahan moni kuljettajista oikeasti halusi osallistua tähän työnseisaukseen...
      Taitaa olla vaan erään Kokijokon pullistellua ja oman itsensä esiintuomista koko touhu, joka valitettavasti pilaa, entuudestaankin kyseenalaista, Nobinan mainetta asiakaskunnan piirissä........

      • yhdenkää ei

        tarvitse osallistua laittomaan työnseisaukseen. Jokainen voi ja saa suorittaa hälle määritellyt työvuorot juuri kuten pitää. On jotakuinkin naurettavaa, että joku LM tai ns. osasto muka pakottaa jokaisen osallistumaan laittomuuksiin, kun sellaista ei voi eikä saa edes tehdä. Tollaset jokinkokot pitää potkia pellolle kera ison monon, jos kerran asettaa itsensä yläpuolelle muiden.


    • busamasa

      Minä tein tänään työtä sillä en voi pettää työnantajaa eihän se petä minuakaan.Nobina kulkee kohti tasaarvoista työpaikkaa.Vanhat klikit ja erilliset järjestelyt kuten 10/4 jää toivottavasti pian historiaan.Nobinaa edeltäneet yritykset tällaisia erikoisia järjestelyjä kun oli pula kuljettajista.Miksi sahata omaa oksaa kaiken maailman kiukku ulosmarssijutuilla ihan oikeesti?Onneksi näin tänään paljon omia busseja joten järki voitti ainakin hiukan

    • Mistä kyse?

      Voisko joku kertoa mistä lakossa oli kyse? Ainakin työnantaja on ilmaissut kantansa selvästi ettei neuvottele työntekijöiden kanssa.

    • Ärttivasen

      Haiseeko täällä Rikkurin paska, esim nim. busamasa taitaa kielileikit ja pitkojen kannon.. Ettei vaan ole kyseessä taas palstalla kuuluisa rikkuri ja työantajan mielipoika.
      Oli muuten Nobinan luottamusmieheltä miehen teko, kenttä on vaiennut ja nupissut pitkään, kun muut kärsii ja pyllynnuolijat ajaa paremmat ajot se ei ole oikein, vai mitä?

      • bljglg

        Täysin samaa mieltä aloittajan kans, olikohan nyt vähän turhan kovat aseet moisessa asiassa, suurin osa kuskeista kuitenkin kiertoonsa suht tyytyväisiä. Todellakin pienen porukan junailema juttu ja kieltämättä LM: n oman hännän nostamista, vanhat jermut ei saaneet enää ajaa just niitä linjoja ja sarjoja joihin ovat tottuneet ja osa on joutunut käymään jopa helsingin linjoilla,,, voi kauheeta.
        Kannattikohan ottaa joltisenkin asian takia riski että rivit repeää tuonkin verran mitä nyt jo repes, ei ainakaan vastaisuudessa kannata luottaa että porukat jää kotiin saatte pian seistä siellä portilla ihan keskenänne vaikka maailman tappiin.


      • Talkoo-Taavetti
        bljglg kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä aloittajan kans, olikohan nyt vähän turhan kovat aseet moisessa asiassa, suurin osa kuskeista kuitenkin kiertoonsa suht tyytyväisiä. Todellakin pienen porukan junailema juttu ja kieltämättä LM: n oman hännän nostamista, vanhat jermut ei saaneet enää ajaa just niitä linjoja ja sarjoja joihin ovat tottuneet ja osa on joutunut käymään jopa helsingin linjoilla,,, voi kauheeta.
        Kannattikohan ottaa joltisenkin asian takia riski että rivit repeää tuonkin verran mitä nyt jo repes, ei ainakaan vastaisuudessa kannata luottaa että porukat jää kotiin saatte pian seistä siellä portilla ihan keskenänne vaikka maailman tappiin.

        Ei tarvitse maailman tappiin . Rikkurit saadaan kuriin , siitä yli 40 vuoden kokemus. Pyyntö vain ja ruutapartio paikalla kastelemaan liian työhalun omaavat rikkurit ja räikeimmät tapaukset otetaan erikseen ja munat voidellaan tärpätillä siinä kaikkien nähden ja silloin huutaa rikkurirääpäle äitä.


      • rikkuri 8
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Ei tarvitse maailman tappiin . Rikkurit saadaan kuriin , siitä yli 40 vuoden kokemus. Pyyntö vain ja ruutapartio paikalla kastelemaan liian työhalun omaavat rikkurit ja räikeimmät tapaukset otetaan erikseen ja munat voidellaan tärpätillä siinä kaikkien nähden ja silloin huutaa rikkurirääpäle äitä.

        tää ääliö on suuri idiootti, jonka henkiset ongelmat ei rajoitu vain työelämään...
        säälin sun eukkoa, jos tollasella edes sellaista on.. talkoo-taavetti on muinaisjäänne.
        itse olen kyllä sitä mieltä, että parempi olisi äänestää uudet miehet kuljettajien
        luottamus miehiksi, ei nää kansakoulun käyneet enää pärjää eikä halua elää
        sovussa muiden kanssa, saatika kunnioittaa sovittuja asioita.. on aika valita joka
        bussi varikolle uudet luottamusmiehet.. tv rikkuri 8


    • ihme juttu

      Ei vaan ole tullut sellaista kuskia vastaan joka olis tyytyväinen nykyisiin työaikoihin.

      • Maksaako

        HSL sivuilla luki että jos ei oo lippu bussissa niin voi tulla kuluja vittua


    • paljonko oli rikkur?

      Pitääkö paikkansa että lähes puolet lähdöistä oli ajettu?

    • akt rikkuri 8

      kuljettajien selvä enemmistö, kokee että tälläiset tempaukset, eivät kuulu luottamus miesten edunvalvontaan.. lakko oli yksiselitteisesti laiton.. ja parasta olisi, että nää
      muiden edunvalvojat vetää jo omat johtopäätökset, ette nauti enemmistön tukea..
      uudet luottamus mies vaalit joka bussivarikolle ja sellaiset jolla on oma järki...
      ei enää näitä kiljavan opiston koirakoulutettuja, änkyräsiiven edustajia..

      • vois ajatella

        että kyse oli enempi tukimielenosoitus Veolian Hakunilan varikon luotolle, kuin minkään todellisen asian suhteen. Taitaa nää veijarit olla keskenään ns. paita ja peppu. (valitkooon itse kumpi on kumpi) Joka tapauksessa kuskit vois oikeesti jo ottaa oman mielensä mukaan ja jättää nää painostukselliset nja selkeästi uhkailuihin pohjaavat vaateet toisarvoisiksi ja alkamaan ajatella omalla järjellään. Olen samaa mieltä tuon edellä olleen kommentoijan suhteen, että uusi LM vaali pystyyn ja järki käteen! Tälläiset oman jalustan kohentaja "Luottamusmiehet" kun ei ole luottamuksellisia, vaan silkkoja oman jalustan rakentajia. Eikä mitkään sekopää talkootaavetit juurikaan tue älyllisesti selkeitä virheliikkeitä.


      • Oikeaa otetta
        vois ajatella kirjoitti:

        että kyse oli enempi tukimielenosoitus Veolian Hakunilan varikon luotolle, kuin minkään todellisen asian suhteen. Taitaa nää veijarit olla keskenään ns. paita ja peppu. (valitkooon itse kumpi on kumpi) Joka tapauksessa kuskit vois oikeesti jo ottaa oman mielensä mukaan ja jättää nää painostukselliset nja selkeästi uhkailuihin pohjaavat vaateet toisarvoisiksi ja alkamaan ajatella omalla järjellään. Olen samaa mieltä tuon edellä olleen kommentoijan suhteen, että uusi LM vaali pystyyn ja järki käteen! Tälläiset oman jalustan kohentaja "Luottamusmiehet" kun ei ole luottamuksellisia, vaan silkkoja oman jalustan rakentajia. Eikä mitkään sekopää talkootaavetit juurikaan tue älyllisesti selkeitä virheliikkeitä.

        Tämä Talkootaavetti vois käydä kyllä pesemässä kusella sinutkin, yllytät rikkuroimaan, kun et itse raukkis kuulu liittoon ja teet kaikkesi saadaksesi suosikkipojan aseman.
        Hyvä että on vielä olemassa kyseisenlaisia luottamusmiehiä, tämä Veolian Luotsi ja Nobinan luotsi ovat MIEHIÄ, ei kaltaisiasi ruikuttavia akkoja.


      • sulle oikeaa otetta
        Oikeaa otetta kirjoitti:

        Tämä Talkootaavetti vois käydä kyllä pesemässä kusella sinutkin, yllytät rikkuroimaan, kun et itse raukkis kuulu liittoon ja teet kaikkesi saadaksesi suosikkipojan aseman.
        Hyvä että on vielä olemassa kyseisenlaisia luottamusmiehiä, tämä Veolian Luotsi ja Nobinan luotsi ovat MIEHIÄ, ei kaltaisiasi ruikuttavia akkoja.

        tiedoksi, että kuulun sekä liitttoon, että olen myös kolleegoiden valittuna henkilönä varikkoni luottamushenkilöitä. Älä sösstä joutavia, kun hampaattomana et kuitenkaan voi pureskella mitä suustas suollat! Tuollaiset taavetit ovat pelkkiä riidanrakentaja trolleja, joilla ei oikeesti ole mitään todellisuutta enempää alaan, kuin myöskään ko. yritykseen. Taidat olla päätön pässi, jota viedään narussa , kuin päätöntä.


      • Ovat tosissaan
        sulle oikeaa otetta kirjoitti:

        tiedoksi, että kuulun sekä liitttoon, että olen myös kolleegoiden valittuna henkilönä varikkoni luottamushenkilöitä. Älä sösstä joutavia, kun hampaattomana et kuitenkaan voi pureskella mitä suustas suollat! Tuollaiset taavetit ovat pelkkiä riidanrakentaja trolleja, joilla ei oikeesti ole mitään todellisuutta enempää alaan, kuin myöskään ko. yritykseen. Taidat olla päätön pässi, jota viedään narussa , kuin päätöntä.

        Älähän pullistele, tämä Taavetti porukoineen tuntuu olevan kovaa sakkia ja oikealla asialla ovatkin.
        Rikkureiden on syytä hävetä, oikealla asialla Nobinan ja Veolian miehet ovat.


    • Alalta lopettanut!!

      Ei koko systeemi toimi kilpailutus pois ja vanhat hyvät asetelmat takaisin.

      • Pitäiskö

        Pummilla pitäsköhän mennä paska omalla autolla vai huonolla bussilla vittua


    • Järjestys sekaisin

      Ihmeelliseksi on mennyt tämä Akt:n maailma. Jokseenkin samanlaisesta asiasta on ollut kyse Veolian lakoissa. Joissakin yrityksissä Akt:n luottamusmiehet ja muut valtuutetut yrittävät horjuttaa koko järjestelmää mm. kohottaakseen omia asemiaan. Kaikki kuljettajat eivät todellakaan halua osallistua näihin lakkoihin, eikä se tosiaan ole pakollistakaan. Mutta monet osallistuvat lakkoon, koska heille ei kerrota asioista niin kuin ne oikeasti ovat ja toiset eivät yksinkertaisesti uskalla nousta luottamushenkilöitä vastaan ja tulla töihin. Jos tulee töihin lakon aikana, leimataan rikkuriksi ja he valitettavasti voivat joutua kokemaan erinnäistä häirintää työpaikalla jatkossa. Järkyttävää, että jotkut fanaatikot pyrkivät sanelemaan sopimuksista välittämättä ja niitä kunnioittamatta, miten työnantajan tulisi yrityksessään asiat hoitaa.

      Täysin eri asia on sitten se, jos työnantaja oikeasti rikkoo työehtosopimusta. Mutta ennen toimenpiteisiin ryhtymistä pitäisi työntekijäpuolella olla yksiselitteistä näyttöä siitä, että työnantaja todella rikkoo työehtosopimusta. Nyt tuntuu että näytöt on varsin hataria ja perustuvat lähinnä siihen, mitä kuljettajat haluaisivat tai eivät haluaisi tehdä. Yrityksiltä yritetään röyhkeästi viedä direktio-oikeus ja valitettavasti matkustajat ovat viime aikoina joutuneet useamman kerran tästä kärsimään.

      Luulisi pikku hiljaa myös päättäjien heräävän ja puuttuvan tähän asiaan!

    • Nuoleskelijat taas

      Lakkoja ei järjestetä kuin pakon edessä. Kun Nobinan niin kehutut kehitysneuvottelut ei toimi niin viimeinen keino on järjestää lakko. Tottakai isännän miehiä ottaa pannuun kun omat sarjat huononee. Tässä on kuitenkin kyse oikeudenmukaisuudesta eikä joidenkin harvojen eduista.

      • Asiallinen

        kommentti:

        "Lakkoja ei järjestetä kuin pakon edessä. Kun Nobinan niin kehutut kehitysneuvottelut ei toimi niin viimeinen keino on järjestää lakko. Tottakai isännän miehiä ottaa pannuun kun omat sarjat huononee. Tässä on kuitenkin kyse oikeudenmukaisuudesta eikä joidenkin harvojen eduista."

        Tällaista viitsii lukeakkin toisin kuin typerää uhoa mitä täällä eräät suoltavat.


    • Nyrkki ja kilpi.

      Nuoleskelijoita riittää, tosin niitä on vain muutama reppana ja eivät ymmärrä omaa tilaansa, noita nuoleskelijoitahan työantaja käyttää surutta hyväkseen, ovat eräänlaisia porttoja.
      Luottamusmiehiltä ryhdikästä toimintaa, muuten ei peli aukene neuvotteluihin, millään muulla alalla ei tehdä noin pitkiä työpäiviä, eikä venytetä päiviä työaikaan kuulumattomilla tauoilla, Nobinan henkilöstöpolitiikka täysin sekaisin.
      Rikkurihan on aina ollut se limakasa eli ameeba, ihminen vailla itsetuntoa ja älyä.
      Kukaan ei turhan takia lakkoile, työnkierto pitää tietää ja listojen pitää pitää, ihminen ei ole masiina.
      Tämän Taavetin kaltaisia lakkovahteja on tarvittu maailman sivu, silloin kun puhe ei auta, on toimittava, vaikka kusiämärin avulla, jos ei muu mene rikkurin kalloon.

    • kuski wesistä

      Kertakaikkiaan typerä lakko, kun ei ollut edes syytä lakkoilla. Taisi olla pelkästään luottamusmiehen egon kohottamiseksi järjestetty.

      Westissä toimii hyvin työvuorokierto ja vapaapäivä yms.toiveet. Tästä on ihan omaa kokemusta sekä muilta kuskeilta kuultua.

      Pitäisi jatkossa olla näille laittomiin lakkoihin osallistuville henkilökohtainen vahingonkorvausvelvollisuus, niin saattaisi kummasti hillitä lakkohaluja.

      Lailliset lakot ovat asia erikseen.

    • oli miten oli

      No oli miten oli lakon tarpeellisuus niin käytännössä siihen oli pakko osallistua koska muuten saa rikkurin epäkiitollisen maineen ja olot muuttuu ankeaksi työporukan kesken jos töihin menee lakon aikana. Toisaalta ammattiyhdistys toimintaan kuuluu se että tarvittaessa suuri joukko on pienen joukon tukena. Mitä siitäkään tulisi jos pieni vähemmistö yrittäisi yksin parantaa asioitaan..

    • akt rikkuri 8

      sopimukseton tila ja selvä työtaistelu, jossa ei kunnioiteta sopimuksia, antavat aiheen
      lakoille.. nämä eivät kyllä millään täytä lakon kriteereitä.. näissä viimeaikaisissa laittomissa lakoissa, jossa pieni änkyrä vähimmistö
      alistaa suuren joukon kuljettajia.. hulluutensa piiriin.. ei kyllä ole muusta kyse kun
      vallan himosta toisia kohtaan.. kyllä nyt on aika valita, aivan uudet luottamus miehet,
      jotka edustaa enemmistöä, ja ymmärtävät sopimisen merkityksen...
      tää änkyrä vähemmistö, saa nyt mennä ja uudet luottohenkilöt paikalle, jotka vastaa
      enemmistön mielipidettä.. on aika sanoa hyvästi näille kapina kenraaleille ja heidän
      juoksupojillensa...

      • koittakaa nyt

        vihdoin kolleegat ymmärtää, ettei tälläisiin mielenilmauksiin ole pakko osallistua, ei vaikka joku ns. Luottamusmies selittäisi mitä. Suomen lain mukaan on olemassa oikeus lakkoilla, mutta ei ole pakko! Vallankaan tälläisiin selkeästi laittomiin mielenilmauksiin ei edes pidä osallistua, sillä silloin osallistuu laittomaan tekoon, jota ei korvaa enempää tuo kiihoittaja "luottamushenkilö", kuin myöskään edustamansa ammattiosasto. ts. Kaikki se menetys palkan, pekkaspäivä ym.menetyksiin, joihin osallistutte painostuksen kautta menee teidän omasta lompakosta, ei tuon kiihottajan tai ammattiosaston lompakosta. AJATELKAA ennekuin ryhdytte tekemään jotain, mitä ette halua saati teidän ei tarvitse tehdä/osallistua.


    • tunnenkokijokon

      Taitaa vaan olla Veolian LM:N ja Nobinan LM:N vaalikamppanjoita nää hemmetin asiakkaiden kiusaamiset:

      AKT:n Espoon os.048 ry:n syyskokous pidetään lauantaina 23.11.2013 klo 12.30, AKT:n keskustoimistossa, John Stenbergin ranta 6, Helsinki.

      Osaston sääntöjen syyskokoukselle määräämät asiat 4§
      Puheenjohtajan ja osaston toimikunnan jäsenten valinta
      Muut esille tulevat asiat
      AKT:n edustaja paikalla

      Piti vaan Kokijokon pullistella , että saisi kovan jätkän maineen...ja matkustajat kärsii......

      • niin ja taitaa

        olla ehdolla osaston johtoon henkilöt, joista toinen on omaa jalustaa laittomuuksilla rakentava perusänyrä ja toinen sai fudut kun oli töihin tullessaan selkeästi yli 0% rajan, mitä yhtiön vaatimus edellyttää. Nii että tälläisiä miehiäkö ammattiosaston johtoon? Äänestää kolleegaat, jaloillanne!


      • Kelokalle
        niin ja taitaa kirjoitti:

        olla ehdolla osaston johtoon henkilöt, joista toinen on omaa jalustaa laittomuuksilla rakentava perusänyrä ja toinen sai fudut kun oli töihin tullessaan selkeästi yli 0% rajan, mitä yhtiön vaatimus edellyttää. Nii että tälläisiä miehiäkö ammattiosaston johtoon? Äänestää kolleegaat, jaloillanne!

        Käen kukuntaa koko neljä viimeistä kommenttia.


      • kelon ex-vaimo
        Kelokalle kirjoitti:

        Käen kukuntaa koko neljä viimeistä kommenttia.

        katohan kelopersekin päässyt koneelle. on vissiin pöpilässä taas vapaampi meininki kun pakkopaitapotilaskin saa tutustua nettiin.


    • LOJAALI

      TE VAIN JAUHATTE TÄÄLLÄ OLEMATTOMIA JUTTUJA PYSYTÄÄN ASIASSA.
      UUDEN LM VALITSEMINEN NÄIN PUOLESSAVÄLISSÄ ON VAIKEAA ,
      NOBINA WEST LM HALUAA NÄYTTÄÄ VOIMANSA MÄÄRÄILEMÄLLÄ LAKKOJA.
      MUTTA ENSIKERRALLA HÄN SAA LAKKOILLA YKSIN, ME EMME LAKKOILE .
      MEILLÄ NOBINALLA ON KAIKKI PAREMMIN KUN MUISSA YHTIÖISSÄ JOS ON HUONOT SARJAT VOISI VAIKKA KOKEILLA MUUALLA PAREMPIA.

    • Ari Kähärä

      Nobina Westin lakko oli oikeudeton, että laiton. Se vaikeutti ei vain yhtiötä ja sen toimintaa, van myös kuljettajia, jotka eivät olisi tahtoneet osallistua ko.mielenilmaukseen, mutta tyypillisesti peloitteluilla siihen painostettiin. Toivoisinkin kolleegoilta tulevaisuudessa enemmän omaa harkintaa vst. mielenilmauksien suhteen. Suomessa kun on oikeus lakkooihin, mutta ei velvollisuutta, vallankaan lattomiin, joihin osallistumalla osallistuu laittomuuteen.

      Lainaan tässä samalla toimitusjohtajan kirjoitusta, jonka jokaisen kuljettajan omasta FIA sivultaan pitäisi nähdä ja lukea, sillä Nobinalla toimii mainio FIA järjestelmä, missä informaatio on molempiin suuntiin interaktiivinen.

      Lainaus:
      Nobina Finland -konserniin kuuluu kolme liikennettä harjoittavaa tytäryhtiötä: Nobina Finland East, South ja West. Pääasiassa Espoossa liikennöivässä Nobina Finland West Oy:ssä on ollut tänään laiton työtaistelu.

      Tilanteesta huolimatta Nobina Finland Westin liikenteessä on ollut aamupäivällä 70 linja-autoa, eli noin 30% Westin kalustosta. Suurinta osaa niistä ovat ajaneet ne Westin kuljettajat, jotka eivät ole halunneet osallistua työtaisteluun. Toimihenkilöitä on ollut ajossa neljä.

      Toisin kuin julkisuudessa on annettu ymmärtää, työtaisteluun ei päädytty siksi, että olisi ollut käynnissä jotkut neuvottelut, joiden edistyminen ei olisi tyydyttänyt kuljettajien luottamushenkilöitä. Ilman ennakkovaroituksia aloitettu työtaistelu tuli Nobinalle täysin yllätyksenä, ja siitä ilmoitettiin ensimmäisen kerran torstai-iltana 7.11., muutamaa tuntia ennen toimenpiteiden alkamista.

      Työvuorokiertojen järjestämisestä on sovittu kuljettajien luottamushenkilöiden kanssa huhtikuussa. Lisäksi Nobinalla on aloitettu säännöllinen tapaamiskäytäntö, jossa käsitellään luottamushenkilöiden kanssa kuljettajien työpäivien sisällä esiintyviä käytännön ongelmia, mm. ajoaikoja. Tällaisia kokouksia on pidetty jo 11.

      Kokouksista on tehty myös pöytäkirjat, jotka kaikki osallistujat ovat lukeneet ja hyväksyneet aina seuraavassa kokouksessa. Näin on voitu varmistaa, että asioista ollaan samaa mieltä. Oikean tiedon jakamisen varmistamiseksi Nobina Finland West on tänään oma-aloitteisesti julkistanut intranetissään nämä pöytäkirjat kaikkien kuljettajien luettavaksi siltä varalta, etteivät kuljettajat ole niitä muuta kautta saaneet luettavakseen. Pöytäkirjoista ilmenee selvästi, että Nobina on noudattanut Westin 600 kuljettajan työvuorojen suunnittelusta sovittuja periaatteita, eikä ole rikkonut työehtosopimusta tai lakia. Kokouksissa ei myöskään ole tuotu esille mitään ongelmia tässä, saati esimerkkejä väitetyistä rikkomuksista.

      Nobina saa perjantai-iltapäivän 8.11. liikenteeseen yhä lisää kuljettajia ja linja-autoja. Jonkin verran vuoroja jää edelleen ajamatta, mistä esitämme asiakkaillemme pahoittelut.

      Tom Ward
      Toimitusjohtaja

      jk. Nobinalla on menty erillaisten yhteistoiminnallisten toimien kautta kokoajan parempaan suuntaan, niin miksi joku änkyräryhmä koittaa positiivista kehitystä kampittaa? mm. talvisarjat ovat selkeästi paremmat kuin viime vuonna ja työvuorokierrotkin ihan asiallisissa kantimissa.
      On myös huomioitavaa, että ns. työntekijöistä koostuvat kehitysryhmät jotka aloitettiin Nobina Eastilla ovat saaneet jatkumoa myös Westissä ja ne ovat tuottaneet jo selkeitä tuloksia meidän jokaisen eteen. Jokaisella on myös mahdollisuus osallistua tähän yhteishyvän rakentamiseen, jos vain tahtoa ja halua on.

      • Into Mielinen

        Kihara siis koittaa taas selittää työnantajan suulla, ei voi imelämpää olla, lurps, lurps, liittoon et kuulu, mutta kovasti kiihoitat porukkaa rikkuroimaan ja huutelet täällä muillakin nimillä työantajaa mielisteleviä lauseita.
        Etkö Häpeä?
        Sinun mielestäsi siis kenenkään ei pidä kuulua liittoon ja työntekijän pitää asettua matoksi ja nuolla vessassa pomojen kankut.
        Toverit, pysytään riveissä, vain taistelemalla saadaan aikaan olotila, jossa noudatetaan sopimuksia ja saadaan parannuksia alan kurjiin työpäiviin ja niiden pituuteen.
        Isännän miehiä on kourallinen, mutta äänihuulet laukkaa, meissä on se voima, ei rikkureissa ja nuoleskelijoissa.


      • työmies 1
        Into Mielinen kirjoitti:

        Kihara siis koittaa taas selittää työnantajan suulla, ei voi imelämpää olla, lurps, lurps, liittoon et kuulu, mutta kovasti kiihoitat porukkaa rikkuroimaan ja huutelet täällä muillakin nimillä työantajaa mielisteleviä lauseita.
        Etkö Häpeä?
        Sinun mielestäsi siis kenenkään ei pidä kuulua liittoon ja työntekijän pitää asettua matoksi ja nuolla vessassa pomojen kankut.
        Toverit, pysytään riveissä, vain taistelemalla saadaan aikaan olotila, jossa noudatetaan sopimuksia ja saadaan parannuksia alan kurjiin työpäiviin ja niiden pituuteen.
        Isännän miehiä on kourallinen, mutta äänihuulet laukkaa, meissä on se voima, ei rikkureissa ja nuoleskelijoissa.

        työtä vieroksuva kuski tää into, alä hyvä terve mies itteäs töillä rasita, punikki....


      • into se taas
        Into Mielinen kirjoitti:

        Kihara siis koittaa taas selittää työnantajan suulla, ei voi imelämpää olla, lurps, lurps, liittoon et kuulu, mutta kovasti kiihoitat porukkaa rikkuroimaan ja huutelet täällä muillakin nimillä työantajaa mielisteleviä lauseita.
        Etkö Häpeä?
        Sinun mielestäsi siis kenenkään ei pidä kuulua liittoon ja työntekijän pitää asettua matoksi ja nuolla vessassa pomojen kankut.
        Toverit, pysytään riveissä, vain taistelemalla saadaan aikaan olotila, jossa noudatetaan sopimuksia ja saadaan parannuksia alan kurjiin työpäiviin ja niiden pituuteen.
        Isännän miehiä on kourallinen, mutta äänihuulet laukkaa, meissä on se voima, ei rikkureissa ja nuoleskelijoissa.

        osoittaa kuinka into ei vastaa todellisuutta saati, että olis mistään mitään tietoa. Luulot ja olettamukset hallitsee intoa ja tietty joku koohottaja joka pitää intoa yllä, kun innosta ei ole sitä itse tekemään saati ymmärtämään. Nää intoilijat kun on sitä ns. helppoa kautraa jota niittää.


    • Sovittu on

      Mutta lakon syynä on se kun työnantaja ei noudata sopimuksia.

      • on se kumma kun

        yhdessä on sovittu ja niistä jopa paprut tehty ja silti väität tuollaista, vaikka totuus on toinen. Taitaa olla sulla vaan luonteessas vikaa.


    • akt rikkuri 8

      kyllä nää änkyräsiiven, kannattajat.. jolle työnantaja on aina vihollinen ja vääryttätekevä krynderi.. olisi parasta sivuuttaa.. joka varikolla.. toivon rohkeasti
      että joka bussivarikolla, etsitään paras mies edustamaan meitä kuljettajia..
      keskusteleva, ajatteleva ja yhteistyökykyinen, kumpaankin suuntaan...nyt on aika heittää sivuun nää ikuiset riiteliät ja asioihinsa huonosti suhtautuvat luottamusmiehet.
      on korkea aika mittauttaa oikea demokratia bussivarikoilla ja toivon että ehdolle asettuu. omajärkisiä kuljettajia, jolla on yhteistyökykyä..kuljettajat, kun osastolle 009 valitaan puheenjohtaja, niin sielä on hyvä naisehdokas tarjolla...

      • Antti Arvinen

        Naisehdokas tarjolla...? Ei se mahda niin olla , vaan nyt sekotat hänet kaltaisiisi akt rikkuri 8 joilla hame muutoinkin kuuluu päällä olla ja onkin jos ei mihinkään uskalleta miesten tavoin pontevasti puuttua.


      • Talkoo-Taavetti
        Antti Arvinen kirjoitti:

        Naisehdokas tarjolla...? Ei se mahda niin olla , vaan nyt sekotat hänet kaltaisiisi akt rikkuri 8 joilla hame muutoinkin kuuluu päällä olla ja onkin jos ei mihinkään uskalleta miesten tavoin pontevasti puuttua.

        Moi Antti!
        Jätä tosimiehet rauhaan ja tekemään töitä ja tule minun kanssa tanssiin tango tai kaksi.
        Odottelen sinua: www.mixei.com


    • Sopimus

      Ei kukaan väitä että ei ole tehty sopimuksia. Mitä väliä sillä on onko sovitu paperilla jotain jos sopimuksia ei noudateta.

      • Talkoo-Taavetti

        Ruutta laulaa...ruutta laulaa. Alkaa sopimusten noudattaminen.


      • akt rikkuri 8
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Ruutta laulaa...ruutta laulaa. Alkaa sopimusten noudattaminen.

        tää taavetti on jäänyt kiinni, juttuihinsa.. ilmeisesti oma pili on niin pieni ja aivot,
        niin mitkä.. kuules taavetti, yllätä meidät muut, nyt niin.. kerro joku asia , faktoineen, ja asiallisesti.. esim näin.. mun tulot on noin 50.000 euroa ja jäsen maksu maksan
        noin 700euroa. olen työkuvaani tyytyväinen ja en kaipaa laittonia lakkoja.
        lailliset lakot on eri asia.. ajan linja-autoa pääkaupunki ja seutuliikenteessä.
        ikää on yli 50v ja virkeä edelleen.. tv akt rikkuri 8


    • Aika pieni

      Eikä napinalla pitänyt keskipalkan olla 80000 euroa. Taidan olla köyhyysloukussa?

      • Talkoo-Taavetti

        Siinäpä kun ei lakkotilanteessa kysellä akt rikkuri 8 ltakaan paljonko tienaa ja montaks hehtaaria omistaa ja onko tyytyväinen , ikään ja suuntautumiseensa katsomattakaan , sillä kollektiivinen päätös jos portista ei mennä , niin siitä ei mennä. Jos jonkun asian haluaa rikkuripoikanen (n. 50v vasta) kuulla , voin kertoa alkulämmittelyksi että lukemattomista rikkureista on kasvanut kunnon liittoon kuuluvia ja joskus jopa aktiivijäseniä kun on tullut kunnolla ryvetetyksi lakkoporteilla porukan toimesta. Valitettavasti en voi uitettujen rikkureiden lukumäärää sanoa ,kun niitä on vuosikymmenten saatossa tullut senverran rikkuriestokäsiteltyä. Onpa joku ruiskutettu joskus jopa sanonutkin olevansa jo toisen polven rikkuri ruuttaryhmämme käsittelyssä.


      • taavetti
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Siinäpä kun ei lakkotilanteessa kysellä akt rikkuri 8 ltakaan paljonko tienaa ja montaks hehtaaria omistaa ja onko tyytyväinen , ikään ja suuntautumiseensa katsomattakaan , sillä kollektiivinen päätös jos portista ei mennä , niin siitä ei mennä. Jos jonkun asian haluaa rikkuripoikanen (n. 50v vasta) kuulla , voin kertoa alkulämmittelyksi että lukemattomista rikkureista on kasvanut kunnon liittoon kuuluvia ja joskus jopa aktiivijäseniä kun on tullut kunnolla ryvetetyksi lakkoporteilla porukan toimesta. Valitettavasti en voi uitettujen rikkureiden lukumäärää sanoa ,kun niitä on vuosikymmenten saatossa tullut senverran rikkuriestokäsiteltyä. Onpa joku ruiskutettu joskus jopa sanonutkin olevansa jo toisen polven rikkuri ruuttaryhmämme käsittelyssä.

        sä oot kyllä ihan sekobollsi , eikä sulla oo mitään annettavaa asioihin. Sä oot pelkkä trolli, joka on jäänyt kaikesta ulos, mutta esität olevasi jokin merkityksellinen osallistuja.


    • Taavetilla ei ole

      muuta elämää, kuin olla täällä suoli 24 palstalla ja esittää jotainmistä on aina haaveillut, ilman että on koskaan kyennyt mitään toteuttamaan. Mutta näitähän aina riittää. Erillisia uhoojia on joka talossa, mutta kun uho pitäs toteuttaa, ni alkaa puntti vipattaa!

      • Talkoo-Taavetti

        Eipä ole tähän mennessä vipattanut muuta kuin sankoruiskun tai moottoriruiskun suutin rikkuria kohti.


    • Partajugi

      Erään koirannäköisen , silloin vielä lihavankin ukon, joka vielä kokoomuksen lippua kehtaa yhäkin liehuttaa, vaikka myöhemmin joutui puhalluksen takia lähtemään, niin pöksyt tutisi kun Taavetin partio kasteli lakkotilanteessa.
      Kyllä minäkin sille käkkyrälle pottuilin ja nytn olisin jo vuosia tarjonnut sovintokaljat ja antanut anteeksi hänen hölmöilynsä toisia kohtaan, mutta löttäpöksy ei vain suostu tulemaan Helmi-Grilliin perjantaisin.

    • Yrjö-Suuri

      En tiedä pitääkö lakkoilla vai ei mutta sen tiedän , että pian Nobina alkaa olemeaan niitä huonoinpia työnantajia Pk-seudulla. Ennen oli kaikki paljon paremmin liikennepäällikö sun muut suharit ovat tehneet yhtiöstä täysin nollan . Autot ovat kuin perunasäkkejä , ovat ottaneet parhaita kuskeja työhön .

    • saasnähäjoo

      Aloitus vuodelta 2013?

    • Talkoo-Taavetti

      Lakontarve ajankohtainen näinäkin vuosina.
      Jos Nobinakin huononee, niin ei muuta kuin kokous pystyyn ja päätös työtaistelutoimenpiteestä.
      Yhteys myöskin tänne suuntaan, niin tuomme teille rikkureita varten ruiskutettavaksi vähäsen "lakkoavustusta".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe