Mitä Voideltu tarkoittaa?

ymmärrykseni hoi

Tarkoittaako Voideltu Jumalaa?

7

1412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opin alkeisia ABC

Jeesus on kaikkivaltias Jumala ja kaiken Luoja!
      Ketä kutsutaan Voidelluksi?
      Ymmärsitkö?

• Eveliina

>Ketä kutsutaan Voidelluksi?<

Minä tiedän! Voidelluksi kutsutaan esim. voi pullia. Äiti leipoi pullaa tänään ja jossain vaiheessa hän sanoi että pullat pitää vielä voidella ja sitten uuniin paistumaan. Nyt sitten tiedät sinäkin. :))

• Jeesuksen Kristuksen Jumala Isä on Kaikkivaltias Luoja. Jeesus Kristus on Jumalan poika.

• Opin alkeisia ABC

Älkääpäs maallikot sekaantuko asiantuntijan opetuksiin!

Pietari tiesi että Jeesus on Kaikkivaltias Jumala ja kaiken Luoja!
        Hengessä kun lukee ja tutkii Raamattua niin ymmärtää sitä paremmin!

Luuk. 9:
        18 Kerran, kun Jeesus oli vetäytynyt yksinäisyyteen rukoilemaan ja opetuslapset olivat hänen kanssaan, hän kysyi heiltä: "Kuka minä ihmisten mielestä olen?"
        19 He vastasivat: "Toisten mielestä sinä olet Johannes Kastaja, toisten mielestä Elia, toiset taas sanovat, että joku entisajan profeetta on noussut kuolleista."
        20 "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?" Pietari vastasi: "Sinä olet Kristus, Jumalan Voideltu."

Mitä Pietari tarkoittaa? Pietari ilmoittaa SALATUN TOTUUDEN jonka vain hengessä valaistut, Jeesuksen täydelliseen ja ainutlaatuiseen Jumaluuteen uskovat voivat ymmärtää!

" Pietari vastasi: "Sinä olet Kristus, Jumalan Voideltu."
        Voideltu = Kaikkivaltias Jumala ja kaiken Luoja!
        " Pietari vastasi: "Sinä olet Kristus, Jumalan Luoja."
        " Pietari vastasi: "Sinä Herra Jeesus Kristus olet Ainut ja KaikkiValtias Jumalamme ja Vapahtajamme, joka on kaiken Luonut . Olet Väkevä Jumala ja KAIKEN LUOJA. Sinä olet Kristus, Isä Jumalan Luoja. "
        " Pietari vastasi: "Sinä olet KaikkiValtias Jumalamme, joka on Luonut Isä jumalankin, joka taivaassa rukoilee Sinua Herraa Jeesusta Jumalaamme Ainutta" Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Jeesus Hallelujaa Aamen

• Voideltu tarkoittaa sitä että joku korkeampi taho on kouluttanut ja määrännyt sopivan henkilön johonkin määrättyyn virkaan tai tehtävään ja voidellut hänet esim. kuninkaaksi tai ylipapiksi;

Psalmit 45
      6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
      7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."

• 2525252

Voiteleminen on nimenomaan Raamatun sanastoon kuuluvaa terminologiaa.

Voitelemisen voisi kuvata tietyn jumalallisen ylivallan, Korkeimman, Jumalan ihmisen ylle laskemaksi omaksi Voimakseen, samalla pyhittäen hänet tiettyyn tehtävään. Jumalan Pyhän Hengen voitelemalla uskovalla on eräänlainen erityinen, uusi hengenolemus, eräänlainen jumalallinen kyky, josta Jumala Itse vastaa ja jota Hän ohjaa.

Jumalan Hengen voitelema uskova ei kuitenkaan välttämättä kulje silmät loistaen, hiukset valkoisina ja puhu kuin Mooses, vaan voi olla hyvinkin vaatimattomalta näyttävä ohikulkija, jolle Jumala on laskenut tehtävän.

• siwan kassa

Ylipappi voideltiin ainoastaan sotaa varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2351
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2247
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1512
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1446
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1402
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1126
    Aihe