Monelta välttää pahimmat ruuhkat Turunväylällä kohti Helsinkiä?

jii

Osaako joku vinkata milloin pahimmat ruuhkat aamulla helpottavat ja liikenne sujuu Turunväylällä kehä 3:n ja Helsingin välillä?

12

2435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää matkaa

Siinä kymmenen mais.

• 42444

mä menen töihin klo 4 aikaan ja herään siellä 8 niin vältän ruuhkat, mulla on siellä makuupussit ja kaikki.

• Niin minä teen

Alottaisit työt neljältä, niin voisit lähteä kotiin jo kahdeltatoista.

• joka päivä teen
        Niin minä teen kirjoitti:

Alottaisit työt neljältä, niin voisit lähteä kotiin jo kahdeltatoista.

mäpä herään vasta kotona neljältä työpäivän jälkeen

• Sanoisin näin

Klo 9 jälkeen helpottaa, 8-9 lienee pahin aika.

• jii

Kiitos kommentista! Toivoinkin, että pahin ruuhka olisi tuolloin jo mennyt. Uusi koti, uusi työmatka - haastavinta tulee olemaan se, että päivän päätteeksi muistaa lähteä oikeaan suuntaan ;) Kerran testattu tuon vanhan reitin kautta: ei nopeuta matkantekoa, vaikka ruuhkat olis jo menny :D

• Rotta presidentiksi
        jii kirjoitti:

Kiitos kommentista! Toivoinkin, että pahin ruuhka olisi tuolloin jo mennyt. Uusi koti, uusi työmatka - haastavinta tulee olemaan se, että päivän päätteeksi muistaa lähteä oikeaan suuntaan ;) Kerran testattu tuon vanhan reitin kautta: ei nopeuta matkantekoa, vaikka ruuhkat olis jo menny :D

Kysypä nimimerkki Rotalta jos sen kanssa pääsisit liikenteeseen ja ajaisit sen nk. imussa laillisesti ja hyväksytysti lakia rikkoen mm. ylinopeutta käyttäen niin säästäisit aikaa työmatkoillasi ja säästetyn ajan laittaisit sitten jemmaan jonnekin laatikkoon tai säkkiin niin siten saisit vuoteen mahtumaan enemmän tunteja ja jopa päiviä joita voisit sitten käytellä mielesi mukaan myöhemmin. Kysy ihmeessä jos suuri mestari suostuisi sinuakin johdattamaan parempaan elämään ja liikenneosaamiseen ylivertaisilla taidoillaan.

• kellottaja..

Kummallinen kellonaika että ruuhkaa on 8 jälkeenkin, mikä työpaikka aukee ns tuohon aikaan eli n. 9 aikoihin? Yleensä tuorot alkaa 7,8 , 10-11, 12-13..
      Ei tule mieleen melkein mitään mihin mennään yhdeksäksi töihin?
      Kaikki aukee jo paljon ennen ja tai paljon myöhemmin.

Itse menehen 7:ksi töihin eli ajelen hesaan 6:30 aikoihin ja liikennettä ei ole kuin muutamia autoja. iltapäivällä joutuu sitten 15-16 milloin nyt pääsee lähtemään niin ruuhkan alkuaikaan.

Onneksi ei ala 8 työvuoro, silloin olisi pahimmissa ruuhkissa aina aamulla ja
      samoin myös iltapäivällä. Mutta näinhän se menee että onneksi osalla edes
      on erilaisia työaikoja, muuten meillä olisi vielä suuremmat ruuhkat.

• Kello on provo

Et ole kello-kalle kuullut liukuvasta työajasta?

• jii

Ei kaikki työpaikat "aukee". Meillä on likuva työaika, eli itse voin aloittaa klo 7-10 välillä. Mutta itseasiassa suurin osa porukasta tulee klo 9 aikaan.

Saisi olla enemmän näitä joustoja ihmisillä, ruuhkat on melko käsittämättömiä ja niissä istuminen vie aikaa ihan tolkuttomasti... Kai se on osaltaan kun lasten hoitoajat ei jousta. Ja koulut alkaa 8-9 välillä. Eli perheelliset sitten kulkee kaikki hoitopaikkojen (ja koulujen) aikataulun mukaan. Oma työmatkaan kuluva aika tuplaantuis jos menisin ruuhka-aikaan, joten lapsikin joutuis olemaan hoidossa pitempään. En kyllä semmoista haluais alle 2-vuotiaalle! Jos normaalisti kuluu 30 min autolla ja ruuhkassa 1 h, niin siinä pitenee lapsen päivä 2 tunnilla hoidossa! Kuka edes pystyy sillon tekemään kokonaisia työpäiviä. Ihmettelen. No, siksipä pyrin välttämään pahimmat ruuhka-ajat ja onneksi lyhennetty työaika ja joustava aikataulu töiden osalta sen sallivat. Ruuhkassa istumisen sijaan syömme siis aamupuurot kotona ihan rauhassa myös jatkossa ;)

• jii kirjoitti:

Ei kaikki työpaikat "aukee". Meillä on likuva työaika, eli itse voin aloittaa klo 7-10 välillä. Mutta itseasiassa suurin osa porukasta tulee klo 9 aikaan.

Saisi olla enemmän näitä joustoja ihmisillä, ruuhkat on melko käsittämättömiä ja niissä istuminen vie aikaa ihan tolkuttomasti... Kai se on osaltaan kun lasten hoitoajat ei jousta. Ja koulut alkaa 8-9 välillä. Eli perheelliset sitten kulkee kaikki hoitopaikkojen (ja koulujen) aikataulun mukaan. Oma työmatkaan kuluva aika tuplaantuis jos menisin ruuhka-aikaan, joten lapsikin joutuis olemaan hoidossa pitempään. En kyllä semmoista haluais alle 2-vuotiaalle! Jos normaalisti kuluu 30 min autolla ja ruuhkassa 1 h, niin siinä pitenee lapsen päivä 2 tunnilla hoidossa! Kuka edes pystyy sillon tekemään kokonaisia työpäiviä. Ihmettelen. No, siksipä pyrin välttämään pahimmat ruuhka-ajat ja onneksi lyhennetty työaika ja joustava aikataulu töiden osalta sen sallivat. Ruuhkassa istumisen sijaan syömme siis aamupuurot kotona ihan rauhassa myös jatkossa ;)

> Jos normaalisti kuluu 30 min autolla ja ruuhkassa 1 h,
        > niin siinä pitenee lapsen päivä 2 tunnilla hoidossa!

Ei kai sentään? Tunnilla pitenee varmaan...

Seuraavaksi voidaankin ihmetellä, miksei käytetä julkisia (autolla töihin ilman ruuhkaa 35 minuttia, ruuhkassa 50-90 minsaa, julkisilla 90-120 minsaa).

Turunväylällä pahimmat ruuhkat aamulla siinä 7-9 välillä, iltapäivällä 15:30 - 17 perjantaisin vähän aiemmin kuin muina päivinä.

• jii
        The_Rat kirjoitti:

> Jos normaalisti kuluu 30 min autolla ja ruuhkassa 1 h,
        > niin siinä pitenee lapsen päivä 2 tunnilla hoidossa!

Ei kai sentään? Tunnilla pitenee varmaan...

Seuraavaksi voidaankin ihmetellä, miksei käytetä julkisia (autolla töihin ilman ruuhkaa 35 minuttia, ruuhkassa 50-90 minsaa, julkisilla 90-120 minsaa).

Turunväylällä pahimmat ruuhkat aamulla siinä 7-9 välillä, iltapäivällä 15:30 - 17 perjantaisin vähän aiemmin kuin muina päivinä.

Joo oikeiassa olet, ei pitene 2 tunnilla vaan 1 tunnilla se lapsen päivä - kaksi ajatusta pääsi yhteen, eli työmatkoihin kuluisi siis kuitenkin 2 h ;)

Ja kyllä menisin niin mielelläni julkisilla, kuten aikaisemmin kun asuin Helsingissä radan varressa. Mutta eipä onnistu täältä Espoon korvesta, ei. Se bussimatka kun kestäis vähintään tunnin yhteen suuntaan, eikä siinä edes voi samalla viedä lasta hoitoon, kun seuraava kulkee tuntien päästä. Espoo ei ole kovinkaan järkevä paikka asua tästä näkökulmasta.
        Nähtäväksi jää miten onnistun pahimmat ruuhkat välttämään kun työaikani sumplin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7870
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4400
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4023
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3942
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3373
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3330
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3238
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2983
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2761
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2514
    Aihe