Itseä alkaa ärsyttämään tuo keskustelu syrjäytymisestä kun se yleensä tarkoittaa sitä ettää ihminen ei tee töitä josta maksaa veroa eli on virallisesti työtön ja valtio ei hyödy siitä. Eikä niitä ihmisiä muuten yrittettäisi auttaa töihin mutta kun valtiota kismittää kun se ei mitenkään hyödy niistä eli valtio haluaa käyttää hyväksi ihmisiä.
Itse en koskaan tuntenut itseäni syrjäytyneeksi kun olin työtön. Tosin työelämässä olen tuntunut itseni aikoinaan syrjäytyneeksi kun entiset niinsanotut ystäväni hylkäsivät minut. Mutta eipä minua kukaan tullut auttamaan kun olin tuottava kansalainen.
uusi näkökulma syrjäytymiseen
5
147
Vastaukset
- propagandaa
Syrjäytynyt tuntuu olevan uusi käsite työttömälle. Syrjäytyminen on propagandaa. Syrjäytynyt käsite keksittyy siksi, että voitaisiin hyväkskäyttää työttömii. Moni luulee, että poliitikot yrittää auttaa syrjäytyneit. Asia ei kuitenkaan näin ole. Syrjäytyneet halutaa pistää jonnei orjaks raatamaa. Monihan ajaa vakuuttelist sosiaalitukee. He perustelevat sillä, että se on epäinhimillist antaa syrjäytyneen jäädä makaa kotiin ja yritetään vain näin auttaa syrjäytyneit. Valtio haluu vain saada mahdollisimman paljon voittoo. Ei ne ihmisisen hyvinvoinnist välitä. Syrjäytyneit oli 90luvulla saman verran kun nytkin. Silloin ei puhuttu syrjäytymisest. Nyt kuitenkin pidetää niin suurena ongelma syrjäytymist vaikka ei silloin tehty yhtää asialle. Nytkin voidaan jo leikata nuorelta sosiaalituist 20 prossaa, jos ei ole ammattikoulutus. Valtiolla on rahat vaan loppu ja ny ne keksi hyvän kusetuksen millä saada tehtyy ihmisist orjii. Syrjäytymisen torjuminen eli pakko työ.
- Toisin jos voisin
Näkökulmia syrjäytymiseen.
-Kun et virallisesti asu, et maksa vuokraakaan- kukaan ei takiasi rikastu.
-Kun sinulla ei ole rahaa mällätä, elät ekologisesti, ja ottaen huomioon köyhempien maiden tilanteen.
Ja. Minä ainakin olen syrjäytynyt- ihan töissä ollen. aamuisin/kun keikka pukkaa, painun tekemään, kirjoitan kuitin, teen muutkin kohteet. Sitten olenkin väsyksissä, etempänä omaisistani, yksin lukuunottamatta karvaista ystävääni.
asia on joskus pirun kipeä, olla itsensä elättävä duunari. Muuhun ei rahkeet riitä- asumistukeakin on haettava.
Työkkärissä osa-aikatyöläinen on ihan ajopuu, ei noteerata.
Syrjäytyisin mielummin vielä lisää, sitten ois edes vapaus. Nyt?Leipä on omaa, ja iso siivu palkasta menee vuokraan. Laskuja... loput voinkin sitten. Lopuilla saa joskus harvoin pientä. Olo on kuin tulitikkutehtaan tytöllä.
On unelma. en ole saanut vieläkään kasaan y-tunnuksen hankintaan tarpeellisia. Pienesti olen hankkinut työvälineitä kyllä, perussetit. siinä on se toinen mahdollinen tie, mutta raskas... - vvvvvvvvvvvvvvvvv
Itse olen työni takia syrjäyttynyt kavereistani ainakin arki päivinä ja monesta harrastuksestani joita en ehdi työnitakia harrastaa. Mutta mistä hakea apua syrjäytymiseeni?
- Anonyymi
Näähän on kaikki kirjoitettu marrasmasennuksen aikana.
Talousongelmiin on yleensä auttanut tuo ylityö, kun silloin vaan tienaa lisää
eikä ole aikaa tuhlata mitään eli hyöty on kaksinkertainen .
Vapaa-ajan voi sitten käyttää lepäämiseen ja toipumiseen. - Anonyymi
Helpottaa selkeästi syrjäytymisessä, kun kerää itselleen kotiin pienen
taloudellisen pesämunan minkä turvin voi lähteä välillä vaikkapa
harrastamaan muiden kanssa tai muuten vaan rentoutumaan , sillä
reipas vapaa-ajan vietto vaatii varoja, mutta toisaalta rentouttaa.
Bilettäminen auttaa sosiaalisten suhteiden luomisessa ja luo
perustan yhteiselle puuhastelulle ja hauskanpidolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2916357Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652009- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141225Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181671141Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411001RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962