uusi näkökulma syrjäytymiseen

jjjaw

Itseä alkaa ärsyttämään tuo keskustelu syrjäytymisestä kun se yleensä tarkoittaa sitä ettää ihminen ei tee töitä josta maksaa veroa eli on virallisesti työtön ja valtio ei hyödy siitä. Eikä niitä ihmisiä muuten yrittettäisi auttaa töihin mutta kun valtiota kismittää kun se ei mitenkään hyödy niistä eli valtio haluaa käyttää hyväksi ihmisiä.

Itse en koskaan tuntenut itseäni syrjäytyneeksi kun olin työtön. Tosin työelämässä olen tuntunut itseni aikoinaan syrjäytyneeksi kun entiset niinsanotut ystäväni hylkäsivät minut. Mutta eipä minua kukaan tullut auttamaan kun olin tuottava kansalainen.

5

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • propagandaa

      Syrjäytynyt tuntuu olevan uusi käsite työttömälle. Syrjäytyminen on propagandaa. Syrjäytynyt käsite keksittyy siksi, että voitaisiin hyväkskäyttää työttömii. Moni luulee, että poliitikot yrittää auttaa syrjäytyneit. Asia ei kuitenkaan näin ole. Syrjäytyneet halutaa pistää jonnei orjaks raatamaa. Monihan ajaa vakuuttelist sosiaalitukee. He perustelevat sillä, että se on epäinhimillist antaa syrjäytyneen jäädä makaa kotiin ja yritetään vain näin auttaa syrjäytyneit. Valtio haluu vain saada mahdollisimman paljon voittoo. Ei ne ihmisisen hyvinvoinnist välitä. Syrjäytyneit oli 90luvulla saman verran kun nytkin. Silloin ei puhuttu syrjäytymisest. Nyt kuitenkin pidetää niin suurena ongelma syrjäytymist vaikka ei silloin tehty yhtää asialle. Nytkin voidaan jo leikata nuorelta sosiaalituist 20 prossaa, jos ei ole ammattikoulutus. Valtiolla on rahat vaan loppu ja ny ne keksi hyvän kusetuksen millä saada tehtyy ihmisist orjii. Syrjäytymisen torjuminen eli pakko työ.

    • Toisin jos voisin

      Näkökulmia syrjäytymiseen.
      -Kun et virallisesti asu, et maksa vuokraakaan- kukaan ei takiasi rikastu.
      -Kun sinulla ei ole rahaa mällätä, elät ekologisesti, ja ottaen huomioon köyhempien maiden tilanteen.

      Ja. Minä ainakin olen syrjäytynyt- ihan töissä ollen. aamuisin/kun keikka pukkaa, painun tekemään, kirjoitan kuitin, teen muutkin kohteet. Sitten olenkin väsyksissä, etempänä omaisistani, yksin lukuunottamatta karvaista ystävääni.
      asia on joskus pirun kipeä, olla itsensä elättävä duunari. Muuhun ei rahkeet riitä- asumistukeakin on haettava.
      Työkkärissä osa-aikatyöläinen on ihan ajopuu, ei noteerata.

      Syrjäytyisin mielummin vielä lisää, sitten ois edes vapaus. Nyt?Leipä on omaa, ja iso siivu palkasta menee vuokraan. Laskuja... loput voinkin sitten. Lopuilla saa joskus harvoin pientä. Olo on kuin tulitikkutehtaan tytöllä.

      On unelma. en ole saanut vieläkään kasaan y-tunnuksen hankintaan tarpeellisia. Pienesti olen hankkinut työvälineitä kyllä, perussetit. siinä on se toinen mahdollinen tie, mutta raskas...

    • vvvvvvvvvvvvvvvvv

      Itse olen työni takia syrjäyttynyt kavereistani ainakin arki päivinä ja monesta harrastuksestani joita en ehdi työnitakia harrastaa. Mutta mistä hakea apua syrjäytymiseeni?

    • Anonyymi

      Näähän on kaikki kirjoitettu marrasmasennuksen aikana.
      Talousongelmiin on yleensä auttanut tuo ylityö, kun silloin vaan tienaa lisää
      eikä ole aikaa tuhlata mitään eli hyöty on kaksinkertainen .
      Vapaa-ajan voi sitten käyttää lepäämiseen ja toipumiseen.

    • Anonyymi

      Helpottaa selkeästi syrjäytymisessä, kun kerää itselleen kotiin pienen
      taloudellisen pesämunan minkä turvin voi lähteä välillä vaikkapa
      harrastamaan muiden kanssa tai muuten vaan rentoutumaan , sillä
      reipas vapaa-ajan vietto vaatii varoja, mutta toisaalta rentouttaa.
      Bilettäminen auttaa sosiaalisten suhteiden luomisessa ja luo
      perustan yhteiselle puuhastelulle ja hauskanpidolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe