Kukaan ei oikeen näyttänyt olevan halukas vastaamaan esitettyyn kysymykseen, tuossa ketjussa, jossa puhuttiin islamin räjähdysmäisestä leviämisestä ja se lähti ihan sivu raiteille ja vielä joku pelkuri meni vaatimaan poistoakin.
Kysyn kuitenkin uudestaan ja otetaan mukaan vielä lisäksi kuvitteellinen tilanne.
Kuvittele tilanne, että sinut kaappaa mustiin pukeutunut joukko, he vievät sinut syrjäiselle seudulle. He toistavat allah mantraa, laittavat pistoolin otsallesi.
Sitten sinulta kysytään käännytkö vai kuoletko?
Oletko sinä valmis kuolemaan marttyyrina ateismin puolesta?
Kyllä vai ei?
Kysymys teille höpönassut...
15
207
Vastaukset
"Kukaan ei oikeen näyttänyt olevan halukas vastaamaan esitettyyn kysymykseen"
Älä valehtele, kyllä minä vastasin.
"Oletko sinä valmis kuolemaan marttyyrina ateismin puolesta?
Kyllä vai ei? "
En ole.- Torke
"Älä valehtele, kyllä minä vastasin."
Pienen kiertelyn ja kaartelun jälkeen.
"En ole."
Vastasit tuolla, että valehtelisit tälläisessä tilanteessa.
Kun valehtelee isoissa asioissa on helppo valehdella myös pienissä. Turhaan uskovaiset kanssasi keskustelee kun voit turvautua milloin vain valheisiin.
Luulojen ja valheen voimalla sitä ateismia levitetään.
Mikään ei estä teitä pysymästä totuudessa. Torke kirjoitti:
"Älä valehtele, kyllä minä vastasin."
Pienen kiertelyn ja kaartelun jälkeen.
"En ole."
Vastasit tuolla, että valehtelisit tälläisessä tilanteessa.
Kun valehtelee isoissa asioissa on helppo valehdella myös pienissä. Turhaan uskovaiset kanssasi keskustelee kun voit turvautua milloin vain valheisiin.
Luulojen ja valheen voimalla sitä ateismia levitetään.
Mikään ei estä teitä pysymästä totuudessa."Pienen kiertelyn ja kaartelun jälkeen."
Älä valehtele. minä vastasin heti ensimmäisellä kerralla ilman kiemurteluita. Se ei ole minun vikani, jos sinä et osaa kysyä ja rajoitat kysymyksesi pieneen mieleesi, joka ei kykene ymmärtämään asiaa laajemmin.
"Vastasit tuolla, että valehtelisit tälläisessä tilanteessa.
"
Niin vastasin.
"Kun valehtelee isoissa asioissa on helppo valehdella myös pienissä."
Missä ihmeen isoissa asioissa? Ei se ole minulle iso asia vaikka sinä sille suuren merkityksen omalla kohdalla antaisitkin.
Lisäksi tuo väitteesi siitä, että valehtelee pienemmissä asioissa helpomin kuin isoissa asioissa on täyttä huuhaata. Kaikki riippuu tilanteesta. Kun joku kysyy minulta, onko hänenv tyttöystävällään iso ahteri, harvemmin kukaan on aseella osoittamassa sormi liipaisimella vastausta.
Sinä yrität vain hämätä luomalla tietyn tilanteen ja seuraavassa kohdassa sinä yrität luoda siitä jonkinlaista naivia logiikkaa, josta on jätetty asian kannalta erittäin oleellisia asioita huomioimatta. Et sinä ketään tuollaisella läpinäkyvällä kieroilulla ketään hämää.
"Turhaan uskovaiset kanssasi keskustelee kun voit turvautua milloin vain valheisiin."
Jokainen valehtelee, joten samalla syyllä voidaan sanoa, että sinä voit turvautua valheisiin milloin tahansa ja turhaan kukaan kanssasi keskustelee.
"Luulojen ja valheen voimalla sitä ateismia levitetään.
"
Perustele. Osaatko sinä pysyä sanojesi takana vai alkaako tästäkin epätoivoinen kiemurtelusi, kun olet puhunut itsesi pussiin näsäviisaalla kieroilullasi?
"Mikään ei estä teitä pysymästä totuudessa. "
Ei niin, minä voi kertoa sinulle totuuden, koska sinä et ole osoittamassa minua aseella ja vaatimassa, että kerron valheen.- Torke
ertert kirjoitti:
"Pienen kiertelyn ja kaartelun jälkeen."
Älä valehtele. minä vastasin heti ensimmäisellä kerralla ilman kiemurteluita. Se ei ole minun vikani, jos sinä et osaa kysyä ja rajoitat kysymyksesi pieneen mieleesi, joka ei kykene ymmärtämään asiaa laajemmin.
"Vastasit tuolla, että valehtelisit tälläisessä tilanteessa.
"
Niin vastasin.
"Kun valehtelee isoissa asioissa on helppo valehdella myös pienissä."
Missä ihmeen isoissa asioissa? Ei se ole minulle iso asia vaikka sinä sille suuren merkityksen omalla kohdalla antaisitkin.
Lisäksi tuo väitteesi siitä, että valehtelee pienemmissä asioissa helpomin kuin isoissa asioissa on täyttä huuhaata. Kaikki riippuu tilanteesta. Kun joku kysyy minulta, onko hänenv tyttöystävällään iso ahteri, harvemmin kukaan on aseella osoittamassa sormi liipaisimella vastausta.
Sinä yrität vain hämätä luomalla tietyn tilanteen ja seuraavassa kohdassa sinä yrität luoda siitä jonkinlaista naivia logiikkaa, josta on jätetty asian kannalta erittäin oleellisia asioita huomioimatta. Et sinä ketään tuollaisella läpinäkyvällä kieroilulla ketään hämää.
"Turhaan uskovaiset kanssasi keskustelee kun voit turvautua milloin vain valheisiin."
Jokainen valehtelee, joten samalla syyllä voidaan sanoa, että sinä voit turvautua valheisiin milloin tahansa ja turhaan kukaan kanssasi keskustelee.
"Luulojen ja valheen voimalla sitä ateismia levitetään.
"
Perustele. Osaatko sinä pysyä sanojesi takana vai alkaako tästäkin epätoivoinen kiemurtelusi, kun olet puhunut itsesi pussiin näsäviisaalla kieroilullasi?
"Mikään ei estä teitä pysymästä totuudessa. "
Ei niin, minä voi kertoa sinulle totuuden, koska sinä et ole osoittamassa minua aseella ja vaatimassa, että kerron valheen."Älä valehtele. minä vastasin heti ensimmäisellä kerralla ilman kiemurteluita."
Sanoit näin:
"En kääntyisi tai kuolisi, koska minun ei tarvitse käyttää vain antamiasi vaihtoehtoja vaan osaan käyttää ihan omaa järkeäni."
Jonka jälkeen myönsit, että valehtelisit.
"Missä ihmeen isoissa asioissa? Ei se ole minulle iso asia vaikka sinä sille suuren merkityksen omalla kohdalla antaisitkin."
Elämän ja kuoleman kysymys ei ole mielestäsi iso asia? Selvä juttu....
"Jokainen valehtelee, joten samalla syyllä voidaan sanoa, että sinä voit turvautua valheisiin milloin tahansa ja turhaan kukaan kanssasi keskustelee."
Se on varmasti totta, että jokainen ihminen on joskus elämässään valehdellut, mutta Jeesuksen Kristuksen seuraajan on tehtävä siitä parannus, ateistia ei rajoita mikään.
Jumala ei ole koskaan valehdellut ja hänen Sanansa pysyy.
"Perustele."
Suurimmalla osalla ateisteista ei ole ollut koskaan mitään kokemusta Jumalasta ja silti he kieltävät ne muiden kokemukset todellisiksi, pelkkien luulojensa perusteella.
Kasvojensa säilyttämiseksi ateisti on valmis valehtelemaan ummet ja lammet. Henkensä säilyttämiseksi ateisti on valmis valehtelemaan ummet ja lammet.
En minä tiedä millaisen valheen verkoston ateistit ovat rakentaneet, mutta sen tiedän, että heihin ei voi luottaa koska voivat valehdella milloin lystää.
"Ei niin, minä voi kertoa sinulle totuuden, koska sinä et ole osoittamassa minua aseella ja vaatimassa, että kerron valheen."
Aseella tai ei, niin silti mikään ei ateistia estä. Torke kirjoitti:
"Älä valehtele. minä vastasin heti ensimmäisellä kerralla ilman kiemurteluita."
Sanoit näin:
"En kääntyisi tai kuolisi, koska minun ei tarvitse käyttää vain antamiasi vaihtoehtoja vaan osaan käyttää ihan omaa järkeäni."
"Missä ihmeen isoissa asioissa? Ei se ole minulle iso asia vaikka sinä sille suuren merkityksen omalla kohdalla antaisitkin."
"Jokainen valehtelee, joten samalla syyllä voidaan sanoa, että sinä voit turvautua valheisiin milloin tahansa ja turhaan kukaan kanssasi keskustelee."
Se on varmasti totta, että jokainen ihminen on joskus elämässään valehdellut, mutta Jeesuksen Kristuksen seuraajan on tehtävä siitä parannus, ateistia ei rajoita mikään.
"Perustele."
Suurimmalla osalla ateisteista ei ole ollut koskaan mitään kokemusta Jumalasta ja silti he kieltävät ne muiden kokemukset todellisiksi, pelkkien luulojensa perusteella.
Kasvojensa säilyttämiseksi ateisti on valmis valehtelemaan ummet ja lammet. Henkensä säilyttämiseksi ateisti on valmis valehtelemaan ummet ja lammet.
En minä tiedä millaisen valheen verkoston ateistit ovat rakentaneet, mutta sen tiedän, että heihin ei voi luottaa koska voivat valehdella milloin lystää.
"Ei niin, minä voi kertoa sinulle totuuden, koska sinä et ole osoittamassa minua aseella ja vaatimassa, että kerron valheen."
Aseella tai ei, niin silti mikään ei ateistia estä."Sanoit näin"
Niin, siinä on ytimekäs ja suora vastaus kysymykseesi. Ei se ole minun ongelmani, jos sinä et osaa asettaa kysymystä siten, että saisit siihen vastauksen, jota lähdit hakemaan. Minä vastasin selkeästi alkuperäiseen kysymykseesi. Kai sinä ymmärrät, että se marttyyrikysymys ja alkuperäinen kysymyksesi ovat eri kysymyksiä? Kai sinä ymmärrät, että ei ole miun velvollisuuteni ryhtyä lukemaan ajatuksia ja vastailla kysymyksiin, joita et ole vielä edes kysynyt? Kai sinä ymmärrät, että minä en voi vastat kysymyksiin, joita sinä et todellisuudessa esittänyt vaikka niin olisit mielikuvissasi tehnytkin?
"Elämän ja kuoleman kysymys ei ole mielestäsi iso asia?"
Ei siinä kysymyksessä kysytty mitään elämästä tai kuolemasta vaan Jumalan tunnustamisesta. Nyt sinä alat sekoilla jo omissa jutuissasi.
"Se on varmasti totta, että jokainen ihminen on joskus elämässään valehdellut, mutta Jeesuksen Kristuksen seuraajan on tehtävä siitä parannus, ateistia ei rajoita mikään."
Älä valehtele. Ateistia rajoittavat monetkin asiat, mutta ne eivät vain ole mielikuvituskavereita. Vaikka tuossa asiassa rajoitetta ei olisikaan (aseella uhkaamista voisi sanoa jonkinlaiseksi rajoitukseksi vastauksen antamisessa), ei se päde kaikkiin kysymyksiin.
"Jumala ei ole koskaan valehdellut ja hänen Sanansa pysyy."
Mielikuvitusolennot eivät valehtele, koska ne eivät todellisuudessa ole olemassa.
"Suurimmalla osalla ateisteista ei ole ollut koskaan mitään kokemusta Jumalasta ja silti he kieltävät ne muiden kokemukset todellisiksi, pelkkien luulojensa perusteella."
Höpöhöpö. Ihmien psykologiaa on tutkittu jo vuosikymmeniä. Tulokset eivät perustu pelkkään luuloon kuin ehkä sinulla, kun et asioista mitään todellisuudessa ymmärrä ja yrität vierittää ongelmasi muiden selkään.
"Kasvojensa säilyttämiseksi ateisti on valmis valehtelemaan ummet ja lammet."
Höpöhöpö. Älä peilaa ongelmiasi muihin.
"Henkensä säilyttämiseksi ateisti on valmis valehtelemaan ummet ja lammet."
Riippuu kaiketi tilanteesta. Minä ainakin pystyn keksimään tilanteita, joissa valehtelemalla voisin selvitä, mutta silti valitsisin totuuden.
"En minä tiedä millaisen valheen verkoston ateistit ovat rakentaneet, mutta sen tiedän, että heihin ei voi luottaa koska voivat valehdella milloin lystää."
Jep jep, sinä et tiedä, mutta väität kuitenkin. Sinä tässä kitiset valehtelemisesta, mutta heti alkuun sorrut siihen itse. Ennen kuin kysyt, missä sinä muka valehtelit, niin kyse on siitä, miten sinä teit väitteen toisista vaikka sinulla ei ole asiasta todellisuudessa mitään tietoa. Se on valehtelua.
"Aseella tai ei, niin silti mikään ei ateistia estä. "
Kyllä minua ainakin estää tuossa aloituksessa mainitsemaasi tilanteessa. Kohti osoittava ase on kohtuullisen hyvä motivaattori.
Onko sinulla muuten mitään uutta sanottavaa asiaan vai jatkatko sinä samojen valheiden toistelua?- Eikö niin?
Torke kirjoitti:
"Älä valehtele. minä vastasin heti ensimmäisellä kerralla ilman kiemurteluita."
Sanoit näin:
"Perustele."
Aseella tai ei, niin silti mikään ei ateistia estä.''Jumala ei ole koskaan valehdellut ja hänen Sanansa pysyy.''
Jumala ulkoistaa valehtelun, kuten kidutuksenkin.
1. Kuninkaiden kirja 22
20 Ja Herra sanoi: 'Kuka eksyttäisi Ahabin, niin että hän lähtee sotaretkelle ja kaatuu Ramot-Gileadissa?' Yksi vastasi yhtä, toinen toista,
21 kunnes esiin tuli muuan henki. Se asettui Herran eteen ja sanoi: 'Minä eksytän hänet.' 'Millä tavoin?' kysyi Herra.
22 Henki vastasi: 'Minä lähden sinne ja menen valheen henkenä jokaisen hänen profeettansa suuhun.' Silloin Herra sanoi: 'Eksytä sinä hänet, sinä pystyt siihen. Mene ja tee niin.'
- kääntyisin232226
En ole ateisti, mutta kääntyisin silti ennemmin kuin kuolisin. Vapauduttani kääntyisin uudestaan.
- 2345rtf
Spekulointi tuollaisella on melko turhaa kun vastata (ja ennen kaikkea kysyä, selkeän tarkoitushakuisesti) voi kaikessa rauhassa kotoaan käsin. Mutta menkööt. En ole valmis kuolemaan tuollaisen takia. Miksi pitäisi? Marttyyriuspyrkimykset ovat uskovaisten heiniä. Ei tuottaisi isompia ongelmia valehdella kääntyneeni, jos siihen pakotettaisiin ase otsalla.
- 16+5
''Kyllä vai ei?''
Ei
Edelliseen aloitukseesi liittyen: Miten kristinuskolle suodut etuoikeudet estäisivät tämän? - O'ou
Onko tässä nyt havaittavissa äärikristiyn kateutta äärimuslimeita kohtaan, kun hän itse ei voi uskontonsa puolesta pukeutua mustiin ja kaappailla ihmisiä vaatien kääntymystä?
Minulla ei ole ateistina mitään estoja teeskennellä kääntymystä pakkotilanteessa, minulle ei ole odotettavissa tästä epärehellisyydestä taivaallista rangaistusta.
Mutta mitenkäs tosi kristityllä on? Pitääkö ottaa luoti, koska pelätty taivainen rangaistus olisi pahempi kuin luoti?- 24trg
Sitä kutsutaan fatwakateudeksi.
- rcekim
Totta helvetissä valehtelisin että kääntyisin. Ateistina pysyisin silti.
Tyhmä ei valehtelisi. - A.Mikkonen ( ei kirj.)
Mitenkäs muuten aloittaja, otteisitko tuossa aloituksessa kuvittelemassasi tilanteessa luodin päähäsi, ja jos ottaisit, niin miksi?
- satolentoja
Allah, jumala, jeesus, joulupukki ovat kaikki satuolentoja. Jos joku uhkaisi minua aseella ja kysyisi uskonko joulupukkiin, vastaisin tietysti kyllä. Tämä ei tarkoita että uskoisin oikeasti :) ... satuolentoja kun ei voi ottaa vakavasti.
Kuvitellaan puolestaan, että joukko pelleksi pukeutuneita henkilöitä kaappaisi sinut ja pakottaisivat sinut aseella uhaten sanomaan "kukkuu".
Samalla lailla kuin kukkuisin, sanoisin aloittajan esimerkissä kääntyväni muslimiksi.
Ei elämää kannata hukata niin vähäisen asian takia kuin kukkuminen tai joku uskonto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun5011790T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli373283Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo332126- 1471955
Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast211323Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1991322Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:
Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn2651321- 831294
- 1021114
- 621106