Jumalan taifuuni

Koska palstalla on paljon henkilöitä, jotka tietävät tarkalleen Jumalan/jumalien mielenliikkeet, niin osaatteko kertoa, että mitä Jumalanne koetti viestiä uusimmalla luonnonkatastrofilla, eli taifuunilla Filippiineille?

Siellä asuu köyhiä, vilpittömiä ihmisiä, jotka vain koettavat selviytyä hengissä uudesta päivästä ja saada perheelleen edes jotakin elantoa yksinkertaisilla töillä, kuten kalastamisella, niin miksi ihmeessä Jumalanne meni rankaisemaan näin heitä, tai antoi paholaisen rangaista viattomia ihmisiä jonkun tekemistä synneistä?

Onko Jumalanne pimahtanut lopullisesti, vai tarvitsisiko Hän kenties hieman lomaa jo syntien ynnäämisestä, joka alkoi vuonna 1844 adventtikirkon hienojen oppien mukaan?

Tai jos kyseessä oli vain luonnonkatastrofi, niin miksi ihmeessä kaikkivaltias ei taaskaan eväänsä lotkauttanut kyseisen katastrofin estämiseksi?

EIkö Hän enää jaksa, vai eikö viitsi vaivautua, vai onko Hänellä parempaa tekemistä?

Miksi Hän ei rankaise meitä, jotka elämme yltäkylläisyydessä ja ilmeisesti synnissäkin, vaan Hän aina rankaisee heitä, jotka viettävät yksinkertaista köyhää elämää, rukoilevat Jumalaa ja ovat hartaan yksinkertaisia ihmisiä?

Vihaako Jumala kenties köyhiä ja yksinkertaista elämää viettäviä, kun kostaa aina heille, joilla jo muutenkin menee huonosti?

18

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysykää Jumalalta!

      No jos vastaisi jotakin!
      Kun täällä maapallolla ihminen luulee olevansa kuningas ja hallitsevan kaikki,on pelkää kuvitelmaa ja miksi Jumala ei puuttunut asiaan,olisikko se niin että ette te olisi uskonut Jumalan pysäyttäneen sitä kauhistusta mitä siellä tapahtu jos se olisi vaiennut Myrsky eikä saanut riehua ja ei ole tietoa mikä Jumala heillä on mitä ne palvoo,ei ole se mikä minun Jumalani on,ei sillon kannata Minun ja Kristittyjen Jumalaa huutaa apuun kun on joku toinen Jumala jota ne palvoo niiden pitää huutaa sitä apuun,mutta kun ei muuta Jumalaa ole niin turhaa on huudella tyhjyytteen!
      Raamattu kertoo lopunajoista ne on niitä lopunajan asioita,jolla Jumala puhuttelee ihmisiä! Ari!

      • > olisikko se niin että ette te olisi uskonut Jumalan pysäyttäneen sitä kauhistusta mitä siellä tapahtu jos se olisi vaiennut >>>

        Jos myrsky olisi yhtäkkisesti laantunut kaikkien ilmastosta tietämiemme asioiden vastaisesti, niin eipä siinä silloin paljoa selityksiä jää jäljelle.

        Mutta jostain syystä Jumala ei halua puuttua enää yhtään mihinkään, vaan kiusaa etenkin heitä, joilla jo muutenkin menee huonosti ja jotka elävät yksinkertaista, vaatimatonta elämää.

        Miksi ihmeessä?

        Vai onko niin, että Jumala ei kykene vaikuttamaan esimerkiksi luonnon ilmiöihin, vaan ne ovat kaikkivaltiaan toimien tavoittamattomissa?

        Jumala osaa vain käskeä esimerkiksi sapattina puita keränneen miehen kivitettäväksi kuoliaaksi ja se kyllä iloiten tehdäänkin, ainakin Raamatun mukaan, mutta muuta Jumala ei oikein kykene hoitelemaan?


    • The answer

      Luulisin että viesti kuuluu näin: Lopettakaa tuhoamasta maata merta ja ilmaa - ettekö te pölvästit tajua minkälaisiet seuraukset sellaisesta tulee.

      Nyt Bushmanni tietysti on sitä mieltä että me ihmiset saamme tehdä ihan mitä vaan ja syyttää siitä sitten Luojaamme. Suunnilleen kuin pikkulapset kiukuttelevat vanhemmilleen että "Ku sä et tajuu mitään".

      Raamattu sanoo jopa, että kerran tulee aika jolloin ne jotka tuhoavat maata ... tuhotaan.. sillä muussa tapauksessa se viimeinen kiukutteleva sukupolvi tuhoaisi koko maailman ja kaiken elämän tällä planeetalla.

      • >>>> Luulisin että viesti kuuluu näin: Lopettakaa tuhoamasta maata merta ja ilmaa - ettekö te pölvästit tajua minkälaisiet seuraukset sellaisesta tulee.

        Nyt Bushmanni tietysti on sitä mieltä että me ihmiset saamme tehdä ihan mitä vaan ja syyttää siitä sitten Luojaamme. Suunnilleen kuin pikkulapset kiukuttelevat vanhemmilleen että "Ku sä et tajuu mitään". >>>

        Juu juu, tämä jo tiedetään.

        Kysymys kuului, että miksi Jumalasi haluaa aina kiusata niitä kaikkein heikoimmilla olevia, yksinkertaista elämää viettäviä köyhiä maanviljelijöitä ja kalastajia, kuten nyt Filippiineillä?

        Miksi Jumalasi kostaa aina heikoimille meidän yltäkylläisessä syntisyydessä elämisemme?

        Osaatko vastata, vai onko Jumalasi vain sellainen hauska kiusaaja, että se haluaa pieksää aina niitä, joilla jo muutenkin menee kurjasti?


      • Herätys Bushmanni
        bushmanni kirjoitti:

        >>>> Luulisin että viesti kuuluu näin: Lopettakaa tuhoamasta maata merta ja ilmaa - ettekö te pölvästit tajua minkälaisiet seuraukset sellaisesta tulee.

        Nyt Bushmanni tietysti on sitä mieltä että me ihmiset saamme tehdä ihan mitä vaan ja syyttää siitä sitten Luojaamme. Suunnilleen kuin pikkulapset kiukuttelevat vanhemmilleen että "Ku sä et tajuu mitään". >>>

        Juu juu, tämä jo tiedetään.

        Kysymys kuului, että miksi Jumalasi haluaa aina kiusata niitä kaikkein heikoimmilla olevia, yksinkertaista elämää viettäviä köyhiä maanviljelijöitä ja kalastajia, kuten nyt Filippiineillä?

        Miksi Jumalasi kostaa aina heikoimille meidän yltäkylläisessä syntisyydessä elämisemme?

        Osaatko vastata, vai onko Jumalasi vain sellainen hauska kiusaaja, että se haluaa pieksää aina niitä, joilla jo muutenkin menee kurjasti?

        Johan sinulle vastattiin, lue asia ja lopeta marisemasta kuin pikku lapsi.
        Olet niin omiin ympyröihisi seonnut että kyselet älyttömiä. Suunnilleen kuin joku kysyisi miksi 2 2=10.. ja kun vastataan että ei se ole 10 - niin kysyjä sanoo että en minä sitä kysynyt.. vaan sitä että miksi se on 10 .. ??!!

        voi voi


      • Herätys Bushmanni kirjoitti:

        Johan sinulle vastattiin, lue asia ja lopeta marisemasta kuin pikku lapsi.
        Olet niin omiin ympyröihisi seonnut että kyselet älyttömiä. Suunnilleen kuin joku kysyisi miksi 2 2=10.. ja kun vastataan että ei se ole 10 - niin kysyjä sanoo että en minä sitä kysynyt.. vaan sitä että miksi se on 10 .. ??!!

        voi voi

        >>> Johan sinulle vastattiin, lue asia ja lopeta marisemasta kuin pikku lapsi.
        Olet niin omiin ympyröihisi seonnut että kyselet älyttömiä. Suunnilleen kuin joku kysyisi miksi 2 2=10.. ja kun vastataan että ei se ole 10 - niin kysyjä sanoo että en minä sitä kysynyt.. vaan sitä että miksi se on 10 .. ??!!

        voi voi >>>

        Yritäpä Alex muistaa aina kirjautua sisään, kun vastailet sekavuuksiasi.

        Ei tuossa mitään vastattu.

        Minä kysyin, että miksi tämä sekava jumala kiusaa aina niitä, joilla menee muutenkin huonosti.

        Me täällä länsimaissa elämme kuin siat pellossa, tuhlaamme luonnonvaroja, elämme yli varojemme, niin miksi jumalasi kiusaa ja kostaa tämän aina niille, joilla muutenkin menee huonosti, eli vaikkapa nyt filippiinien köyhille kalastajille ja yksinkertaista elämää viettäville köyhille ihmisille?

        Miksi jumalasi ei pannut meitä kyykkyyn luonnonkatastrofin avulla ja osoittanut meille kaapin paikan, vaan taas jumalasi päätti kiusata heitä, joilla menee muutenkin huonosti.

        Ymmärsikö Alex nyt sen, mistä oli kysymys?


    • väki vähenee
    • Tässä on tulos, kun kaikenkarvaiset lahkot ja heidän jäsenistönsä elävät kuin viimeistä päivää välittämättä muista.
      "Hällä väliä", kun Jeesus tulee pian? Tämä on adventistien asenne. Todellisuudessa he eivät kuitenkaan usko, että Jeesus tulee pian, kun pitää ensin tapahtua sitä ja tätä ja sitten sen jälkeen vielä jotain muuta, ennen kuin heidän pomonsa saapuu pilvissä kiittämään heitä roskaamisesta ja muusta tuhlailusta.

      Kuinka moni adventisti Suomessa osaa edes esim. kierrättää omia jätteitään?
      Sinne keittiön roskapönttöön laitetaan muovipussit, kortongit, säilyketölkit ja kaikki muu jäte sekaisin ja sitten itketään, että se on jumalattomien syy kaikki.

      Itse olen läheltä seurannut erään adventistiperheen toimintaa ja täytyy sanoa, että ei siellä adventtikirkossa kyllä opeteteta luonnonsuojelua lainkaan.
      Ja sitten adventistit luulevat pääsevänsä Jessen kanssa paratiisiin, kun ovat jouduttaneet hänen saapumistaan roskaamalla ja saastuttamalla ympäristöään?

      • pyh!

        Sinä olet toinen palstan typeristä suunsoittajista.


    • pyh!

      Olet typerä suunsoittaja.

      • >>>Olet typerä suunsoittaja. >>>

        Ja oliko sinulla näiden kolmen kauniin sanan lisäksi jotain asiaakin?


    • asialinjalla

      "Ilmiantaja" kirjoitti ihan asiaa. Juuri niin tuo ilmi-antajan kuvaama tilanne mm. adventistien keskuudessa on.
      He viis veisaavat luonnon suojelusta. Se asenne tulee kuitenkin heille kostautumaan aivan varmasti.

      • Kop kop

        Jopas otti, ai olet sitä mieltä että ne on adventistit jotka aiheuttavat jäiden sulamisen pohjoisnavalla.

        Kysyn vain että voiko enää typerämpää väitetä kukaan esittää. No, ehkä, vaikka aika tyhjä täytyy pääkopan silloin olla.


      • pyh!

        Typerää yleistämistä tuollainen.


    • välinpitämättömyys

      Meinaatko, etteivät adventistit ajele omilla auoillaan mm. lauantaina kirkkoonsa ta työpaikoilleen?
      Käyttäisivät julkisia kulkuneuvoja.
      Kyllä se autoilu mm. nimenomaan vaikuttaa ilmastoon.
      Ajaisivat vaikkapa pyörällä tai kävelisivät ja samalla ylesikuntokin kohenisi.
      Mutta ei. Pitää sillä omalla autolla ajella, vaikka kirkkoon olisi matkaa 500 metriä.

      "Kop Kop":lle
      Itselläsi olisi kyllä syytä tutkituttaa oma koppaso ja asenteesi. Tuntuu nimittäin olevan aika ontto kallosi, jos et edes tätä käsitä tai olet niin piittamaton, kuten kommenttisi osoittaa.

      • pyh!

        Itse ajat omalla autollasi, joten olet tekopyhä. Julkisilla kulkeminen pakottaa jonkun tekemään turhaan töitä, kun voi mennä itse omalla autolla.


      • tekopyhä
        pyh! kirjoitti:

        Itse ajat omalla autollasi, joten olet tekopyhä. Julkisilla kulkeminen pakottaa jonkun tekemään turhaan töitä, kun voi mennä itse omalla autolla.

        >>>Itse ajat omalla autollasi, joten olet tekopyhä. Julkisilla kulkeminen pakottaa jonkun tekemään turhaan töitä, kun voi mennä itse omalla autolla


      • oma lehmä
        pyh! kirjoitti:

        Itse ajat omalla autollasi, joten olet tekopyhä. Julkisilla kulkeminen pakottaa jonkun tekemään turhaan töitä, kun voi mennä itse omalla autolla.

        >>Itse ajat omalla autollasi, joten olet tekopyhä. Julkisilla kulkeminen pakottaa jonkun tekemään turhaan töitä, kun voi mennä itse omalla autolla.>>

        Juuri eilen (ma 11.11.2013) tuli TV 1:ltä norjalaiseen ohjelmasarjaan "Skeptikko ja uskovat" juutalaisuutta käsittelevä osa. Juutalaiset kävelivät sapattina synagoogaan koska sapattina myös eläinten (hevosten) tuli saada levätä. Tähän käskyyn perustuen he eivät myöskään ajaneet sapattina autolla koska he sovelsivat tuota vanhaa sapattimääräystä nykyhetken olosuhteisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe