Joudun armeijaan, enkä osaa uida!

ärsyttäää

Siis mikään oo ärsyttävämpää!
Oon käyny vissiin 10 uimakoulua
siinä alle 10 vuotiaana, mutta sitten
en enää oikeen kehannu ees mennä niihin,
ku ite olin 10 ja muut jotain 6 vuotiaita.
:(
En osaa uida! Joudunko intissä uimakouluun?
Liikkamaikka se aina uhkaili mua näin:

''Intissä et vittu noin vaa lintsailekkaa
uimatunneilta, joudut uimakouluun ekkä pääse
koskaan ees viikonloppulomille!''

Kai se puhu paskaa?

21

6362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.

Vaan aivan täyttä totta. Toverini ei osannut armeijassa uida, ja sinne se jäi norppakouluun opettelemaan kuukauden ajaksi kaikkina viikonloppuina kun muut lähti juhlimaan lomaa. Ja harvoin sillä oli illallakaan vapaa-aikaa, kun aina se joutu norppakouluun.

• Päällikkö

Totta vapaita siellä ei saa, jos ei uida osaa. Niin kävi monelle siellä missä palvelin. Ja jos ei senkään jälkeen osaa uida joutuu viikon uimaleirille missä painotetaan pelkkää uimista...

Ajattele nyt järjellä! Uimakouluun hahahha.. joo..

• Paska Pertti

Ooh katsokaa! opin uimaan armeijassa ja saan nyt naisia. Ooh katsokaa! opin uimaan armeijassa ja saan nyt naisia. Ooh katsokaa! opin uimaan armeijassa ja saan nyt naisia. Ooh katsokaa! opin uimaan armeijassa ja saan nyt naisia. Ooh katsokaa! opin uimaan armeijassa ja saan nyt naisia. Ooh katsokaa! opin uimaan armeijassa ja saan nyt naisia. Ooh katsokaa! opin uimaan armeijassa ja saan nyt naisia. Ooh katsokaa! opin uimaan armeijassa ja saan nyt naisia.

• kevin costner

minulle kasvoi evät ja kidukset armeijassa kun jouduin niin kovasti polskimaan. Kun muut olivat lomilla tai leireillä niin minä poika vain harjoittelin uimista 24/7. nykyään asustelen sotilaskodin akvaariossa ja alokkaat ruokkivat minua pilsnerillä ja munkeilla. odottelen parhaillaan kotiuttamista tai paremminkin mereen vapauttamista.

• jippii

on myös aikuisille kouluja/kursseja. tutki:

kotikuntasi weppisivuilta uimahallien sivuja
      kotikuntasi weppisivuilta liikunta sivuja
      kotikuntasi weppisivuilta työväenopiston sivuja
      kotikuntasi weppisivuilta aikuisopiston / aikuiskoulutuskeskuksen sivuja
      kotikuntasi uimaseuran sivuja

• alik

Minkä sille voi jos ei osaa uida? Itse olen täysin uimataidoton ja kyllä intissä pärjäsi ihan hyvin, ei meillä mitään uimakouluja ollut siellä, ei edes Auk:issa, joten älä kuuntele noita höpötyksiä uimkouluista viikonloppusin ja että lomat palaa sen takia että ei osaa uida.
      Jos et osaa niin et osaa, näin se vaan on.
      Missähän nuo edellisten vastausten kirjoittajat ovat intin suorittaneet kun piti noin usein olla uimakoulussa, vissiin jossain vanhustenkodissa....

• alik

on oikein vitsikäs kaveri! Tuli vissiin otettua liikaa lääkkeitä kun levy jäi junnaamaan paikoilleen! Taitaa sanavarasto rajoittua noihin sanoihin, mee lääkäriin!

• ärsyttäää

Mun faijan aikoina ei ollu uimatestiä, niin se sano, mutta se kävi intin vissiin joskus 70-luvulla.

Ja kait se on ihan hyvä juttu (jos noi puhuu totta) että uimataidottomat opetetaan uimaan, koska kait siitä on mulle tulevaisuudessa hyötyä.

Varmaan opin nopeasti kun on pakko.

• alik
        ärsyttäää kirjoitti:

Mun faijan aikoina ei ollu uimatestiä, niin se sano, mutta se kävi intin vissiin joskus 70-luvulla.

Ja kait se on ihan hyvä juttu (jos noi puhuu totta) että uimataidottomat opetetaan uimaan, koska kait siitä on mulle tulevaisuudessa hyötyä.

suoritin vuonna -82 (on jo aikaa) mutta edelleen olen sitä mieltä että jos ihminen ei jostain syystä opi uimaan, niin ei opi!
        Mulla syy että en osaa uida on että olin lähellä hukkua aikoinaan. En sen jälkeen ole tullu kaveriksi veden kanssa.
        Ja intissä on muutakin viikonloppusin kuin uimakoulu, joten älä ole huolissasi tuosta asiasta, kyllä se järjestyy!

• Ndldldld
        ärsyttäää kirjoitti:

Juu, kuten meidän koira. Tipahti veneestä niin oppi heti uimaan kun oli kerran pakko. Vapaaehtoisesti ei tuota tapausta ennen ollut veteen mennyt. No ei tää nyt oikein liittynyt mihinkään ja mitenkään, sori siitä!

• HUHUHU

miten helvetissä voitte olla tuossa iässä noin KÄDETTÖMIÄ?????????????????????????

siis uiminen pähkinänkuoressa > menet veteen makuuasentoon > ala heiluttamaan käsiä ylös-alas liikkeessä vuorotellen > tee samaa liikettä myös jaloilla > liikut eteenpäin(tekniikoita on myös erilaisia! eikö ole hämmästyttävää) > jos et kykene tähän olet minun mielestäni kehitys vammainen, koska opin itse uimaan 5-vuotiaana parilla reissulla rannalle.

• alik

kehitysvammainen 6 vuotias huhuhu on nyt osannut heiluttaa käsiään vedessä vuoden verran, ja kas ihme vielä tuo kelluu läskiensä varalla!
        Poju, kasva aikuiseksi! Käy cittarista ostamassa uimarengas ja jatka uimaharjoitukset!

• Mitäperkelettäsäkyyläät

Aika loukkaavaa haukkua toisia kehareiksi sen perusteella, jos ei osaa uida, on mullaki ikää jo 16 ja en oo ylipainonen en jaksa uida ku 50m MAX, kaikki ei vaa opi uimaan

• krooh

Jos ei ui säädettyä määrää uintitestissä (200 metriä), voi joutua uimakouluun. Mutta ei sitä minkään viikonloppulomien aikana järjestetä, ne ovat ihan paskapuheita, päinvastoin moni pelimies menee uimakouluun tahallaan niin tulee helpotusta palvelusta. Tosin jos olet tosiaankin täysin uimataidoton, sut voidaan katsota sen verran toivottamaksi tapaukseksi, ettet edes joudu uimakouluun.

• jääkäri

ite palvelin vekaranjärvellä reilu vuos sitten. kyl sielä ainaki joutu illal uimakouluun. meiän yksikössä oli yks jätkä ja muissa lisää ketkä ei osannu uida. vekaralla ku oli vapaata illal 18-21 ni uima koulu oli sillon et ei paljon vapaita iltoja ollu. kyllä nää daijut opetteli siel uimaa melkee joka ilta. ei ainakaa vekaralla ollu mikää peliliikkeen mahdollisuus koska uimakoulu oli pelkästää vapaa-aikana. ite osaan uida ja ei varmaa oo kiva tollanen ylimääränen iltauinti-nakki

• zzz
        jääkäri kirjoitti:

ite palvelin vekaranjärvellä reilu vuos sitten. kyl sielä ainaki joutu illal uimakouluun. meiän yksikössä oli yks jätkä ja muissa lisää ketkä ei osannu uida. vekaralla ku oli vapaata illal 18-21 ni uima koulu oli sillon et ei paljon vapaita iltoja ollu. kyllä nää daijut opetteli siel uimaa melkee joka ilta. ei ainakaa vekaralla ollu mikää peliliikkeen mahdollisuus koska uimakoulu oli pelkästää vapaa-aikana. ite osaan uida ja ei varmaa oo kiva tollanen ylimääränen iltauinti-nakki

Puhut täyttä sontaa. Edes opettajia (=skappareita) ei varmaankaan löydy joka illaksi klo 18-21, he kun ovat useimmiten vapaa-ajalla.

Sikäli kun muistan, uimaopetus (joka on usein lähinnä pari näönvuoksi-kertaa) järjestetään lähinnä normaalin palveluajan puitteissa, eikä tosiaankaan "joka päivä". On selvää, ettei armeijassa riitä aika opettaa täysin uimataidotonta uimaan kun pitäisi järjestää sitä sotakoulutustakin.

• Diver

Kysy olisiko mahdollisuutta päästä sukeltajaksi.

• Perttu

Porin Prikaatissa -98 oli uimakoulu, mutta iltaisin, ei viikonloppuisin. Sitä paitsi 200 metriä opit uimaan jo muutamalla kerralla. Älä ressaa. Torni pitää huolen pojistaan. Ja tytöistään. Hyvää palvelusta.

• Korpisoturi

Sodankylässä uitiin peruskoulutuskaudella kerran uimahallissa, RUK:ssa toisen kerran, ja kolmannen kerran vielä RUK:n jälkeen johtajakaudella Sodankylässä. Sitten Haminassa harjoiteltiin vesistön ylitystä uimalla maastossa jonkun jortaanin yli varusteineen päivineen yhden sotaharjoituksen yhteydessä, ja Sodankylässäkin kahlattiin joskus Jeesiöjoessa, mutta silloin ei tarvinnut kuin kahlata nivusia myöten.

Jos ei osaa uida, ei kannata hakeutua esim. sissikomppaniaan tai muihinkaan taisteleviin jalkaväkiyksiköihin. :)

--
      Korpisoturi
      http://SUSI1.net

• Uimaan palvelusaikana

Ai että uimakouluun. Armeija-aikanani meidät vietiin Huikkavaarasta Oulun Raatin uimahallille pyörämarsilla uimaan. Kaikki tapahtui järjestyksessä niin kuin intissä pitääkin. Muuten paitsi jokainen sai selviytyä varsinaisesta uimisesta itse. Ei ollut pakko edes mennä veteen.

Vain peseytyminen oli pakollista. Itse taisin olla ensimmäistä kertaa eläissäni uimahallissa. Pitihän sitä kokeilla miltä altaan vesi tuntui, vaikka uimiseni oli sitä sun tätä.

Muutaman päivän kuluttua otettiin uimakouluun ilmoittautumisia vastaan päivystäjän pöydän luona. Sinnehän jonon jatkoksi minäkin koska en osannut mielestäni uida.
      Mutta mutta. Päivystäjän takana seisoi yksi alikessu joka oli ollut uimareisulla mukana. Hän eväsi uimakouluun pääsyni sillä, että oli muka nähnyt minun polskivan ainakin 5 m matkan altaassa.

Niinpä seuraavan runsaan kuukauden aikana uimakouluun meidän komppaniasta hyväksytyt onnelliset lähtivät kerran viikossa pyöräilemään Oulun kaupunkia kohti uimahalliin ja me muut painuimme metsään tai muuhun koulutukseen. Siellä heillä vierähtikin aina koko päivä. Tämän ihanuuden ja helpotuksen jokapäiväiseen rumbaan olin menettänyt vain koska en malttanut pysyä poissa uima-altaasta ja minut oli merkitty uimataitoisten kirjoihin. Enhän minä pöljä ollut älynnyt meitä alokkaita tarkkailtavan uimahallireissun aikana. Arvaa harmittiko.

Myöhemmin korjasin puutteen ollessani samalla paikkakunnalla opiskelemassa. Vieläpä samassa uimahallissa. Näin talvena 69-70.

• Pröötsanoperse

Meillä oli kaikki varsinaisia pelleilijöitä, mutta minä vakavamielisenä yrmynä erotuin joukosta ja kun en komppanian päällikön painostuksestakaan alkanut pelleillä niin jouduin ensin viikon pelleleirille ja kun asia ei alkanut sittenkään luonnistua jouduin kuukauden kestäneeseen armeijan pellekoulutukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      106
      2679
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      111
      1968
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      69
      1586
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      28
      1294
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      25
      1129
    6. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      53
      1042
    7. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      85
      1034
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      127
      1022
    9. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      95
      1008
    10. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      345
      867
    Aihe