1 kor. 9.24 "Tiedättehän, että vaikka juoksukilpailussa kaikki juoksevat, vain yksi saa palkinnon. Juoskaa siis niin, että voitatte sen! 25 Jokainen kilpailija noudattaa lujaa itsekuria, juoksijat saavuttaakseen katoavan seppeleen, me saadaksemme katoamattoman. 26 Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. 27 Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun."
Kysyt muuttis rakkautta käsittelevässä avauksessa, "miksi tesa vaikenee".
Teen uuden avauksen koska keskustelusta on tullut iso ja kännykällä on vaikea seurata.
Olin muutaman päivän poissa koska tätä aihetta koeteltiin.
Kun koetellaan niin ei ole kuin 2 vaihtoehtoa, "pakotan itseni tottelemaan", tai lähden sakko kierrokselle erämaahan.
Erämaa on inhottava paikka. Päivällä on sietämättömän kuuma ja yöllä sietämättämän kylmä. Hiekka lentää silmiin korviin ja suuhun ja kun luulee löytävänsä lähteen niin se onkin vaan kangastus. Jos istuu lepäämään niin skorppioonit ja kalkkarokäärmeet tulee etsimään itsestä varjoa. Siellä jopa Ekyptin orjuus tuntuu lihapadalta.
Eli suoraan sanottuna sakkokierrokselle en halua mistään hinnasta. Siksi ainoaksi vaihtoehdoksi jää: "pakotan itseni tottelemaan".
En ole sen paremi kuin kukaan muukaan, ja jos olenkin niin olen uppiniskaisuudessa ja kovakalloisuudessa. Siksi joudun pyytämään Jumalalta: Anna minun oppia Jumalan pelkoa niin paljon etten uskalla olla tottelematta. Äläkä päästä minua ennen kuin saan taipua tahtoosi.
"Pakotan itseni tottelemaan"
69
95
Vastaukset
- Elvis elää
Kovaa hommaa tuo erämaassa asuminen, toivotan onnea niiden kalkkarokäärmeiden kanssa.
- 1615
Paljonko menee Cooperissa?
- tesa..
1615 kirjoitti:
Paljonko menee Cooperissa?
>Paljonko menee Cooperissa?<
Jesaja 7:15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
Tämä kilpailu juostaa itsemme kanssa eikä ajanotolla ole merkitystä.
Jeesus sai ruuakseen maitoa ja hunajaa kunnes oppi hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän. Siksi itsekkin haluan vaihtaa ruokavalioni aina kun opin erottamaan hyvän ja pahan.
"Jeesus itkien huusi Jumalaa avuksi kunnes oppi kuuliaisuuden" Hebr.
Jos olen ansainnut rangaistuksen, niin haluan sen koska muuten en opi virheistäni ja jos olen ansainnut palkan niin pyydän myös sen. En silloin huoli maitoa ja hunajaa, vaan pyydän pyhityksen jonka Jumala on sanassaan luvannut.
Kun olin vauva niin tuttipullo ja vaippojenvaihto oli rakkautta, mutta aikuiselle tämä olisi nöyryyttämistä. - teu.
tesa.. kirjoitti:
>Paljonko menee Cooperissa?<
Jesaja 7:15 Pelkkää maitoa ja hunajaa tämä lapsi saa syödä siihen asti kun hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän.
Tämä kilpailu juostaa itsemme kanssa eikä ajanotolla ole merkitystä.
Jeesus sai ruuakseen maitoa ja hunajaa kunnes oppi hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän. Siksi itsekkin haluan vaihtaa ruokavalioni aina kun opin erottamaan hyvän ja pahan.
"Jeesus itkien huusi Jumalaa avuksi kunnes oppi kuuliaisuuden" Hebr.
Jos olen ansainnut rangaistuksen, niin haluan sen koska muuten en opi virheistäni ja jos olen ansainnut palkan niin pyydän myös sen. En silloin huoli maitoa ja hunajaa, vaan pyydän pyhityksen jonka Jumala on sanassaan luvannut.
Kun olin vauva niin tuttipullo ja vaippojenvaihto oli rakkautta, mutta aikuiselle tämä olisi nöyryyttämistä.Minusta sana pakotan itseni tottelemaan , on väärän lainen sana .
Jos Paavali kirjoittaa 1Tim. 6:12. Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus , tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustukslla tunnustautunut monen todistajan edessä .. esim. rippikoulu
Konfirmaatio. KASTE:: - tesa..
teu. kirjoitti:
Minusta sana pakotan itseni tottelemaan , on väärän lainen sana .
Jos Paavali kirjoittaa 1Tim. 6:12. Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus , tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustukslla tunnustautunut monen todistajan edessä .. esim. rippikoulu
Konfirmaatio. KASTE::>Minusta sana pakotan itseni tottelemaan , on väärän lainen sana .<
Mitä sanaa mielestäsi Paavalin olisi pitänyt käyttää?
Jos Jumala ainoastaan sanoisi: Usko vaan syntisi anteeksi.
Niin itse sanoisin, EI JUMALA EI, olet sanassasi luvannut pitää minut oikealla tiellä oman nimesi kunnian tähden. Sinä osaat, Sinä pystyt ja Sinulle kaikki on mahdollista, Sinä joka olet ihmisen luonut osaat olla Isäni ja pitää lupauksesi.
Psalmi. 42:2 "Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala." - muuttis
teu. kirjoitti:
Minusta sana pakotan itseni tottelemaan , on väärän lainen sana .
Konfirmaatio. KASTE::tesa.
Sinulla on ongelma.
Olet lain alla. "Joka laista elää saa palkkansa lain mukaan" vm.
Et ymmärrä kristityn vapautta, siltä minusta näyttää.
Ruoskit itseäsi erämaareissuilla ja yrität lakia täyttää, vaikka Kristus Jeesus on sen viimeistä piirtoa myöten täyttänyt sinun puolestasi.
Se on sielunvihollisen waatimus ja eksytys.
Lain täyttäminen tai sen pitäminen on eri asia. Kristitty pitää lain oikeana ja hyvänä, mutta eihän hän sitä milloinkaan kykene täyttämään. Siksi tein avauksen rakkaudesta, että tämän ymmärtäisit.
On silkkaa Jumalan sanan ja Kristuksen ansion hylkäämistä yrittää itse täyttää lain vaatimuksia, koskapa miksi tarvitsisit Jeesusta ollenkaan, miksi Hänen olisi ollenkaan tarvinnut tulla tänne kärsimään, kuolemaan, ellei siksi ettei ihminen ikinään voi itseään tehdä täysin kuuliaiseksi lain täyttäjäksi! Jumalan vanhurskaus vaatii lain TÄYDELLISTÄ täyttämistä!
Tämän käsittäminen ja oikein ymmärtäminen tarkoittaa sitä, että on tunnustettava elävänsä vielä uskovanakin liharuumiissa, joka on synnin alle myyty jo syntiinlankeemuksessa. Siksi liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa, vaan uskossa kuoleman uneen nukkuneet herätetään ja he saavat uuden ruumiin.
Siksi tarvitsemme vieraan vanhurskauden so Jeesuksen Kristuksen omaksemme, koska Hän on täydellinen, vanhurskas ja pyhä. Saamme ottaa tämän Hänen lahjansa vastaan tyhjin käsin; uskolla. Ja näin ollen elämmekin Jumalan Pojan uskossa. Pyhinä, Jumalan lapsina, armossa ja armosta.
Ihmisen mieli muuttuu. Syttyy halu elää lähimmäisten parhaaksi ja näin siirrymme rakkauden lain alle, vapaiksi lain orjuudesta.
Rakastamisessakin olemme hyvin puuttuvaisia, mutta saamme uskossa pyytää lisää rakkautta itseämme ja toisia ihmisiä kohtaan.
Ihmisen on hyvin vaikeata elää armosta, tahtoisimme aina tarjota Jumalalle onnistuneita suorituksia. Se nousee lihallisuudestamme, niinkuin moni muukin asia.
Armotaloudessa eläminen vaatiikin sitä lapsen uskoa. Sekin on kasvamista aikuisuuteen, ettemme itsestämme kaiva jotain Jumalalle kelpaavaa, koska sitä meissä ei ole. Jeesus Kristus on uskon alkaja, ylläpitäjä ja päättäjä. Hän Henkensä kautta vaikuttaa hyvät tekomme, siksi ne eivät ole meidän omia tekojamme, emmekä ole edes tietoisia niistä. Motiivi olisikin väärä jos keräisimme niitä muistiimme siinä mielessä, että olemme kelpo uskovia suoritusten ansiosta.
Jumalan arvoasteikossa kun pienin on suurin, köyhä on rikas, saastainen on puhdas jne.
Näin on USKOSSA olevan tila, olemme ja elämme vapaina ja lapsen asemassa.
Näin itse uskon ja alistan uskoni arvostelulle. :-) - tesa..
muuttis kirjoitti:
tesa.
Sinulla on ongelma.
Olet lain alla. "Joka laista elää saa palkkansa lain mukaan" vm.
Et ymmärrä kristityn vapautta, siltä minusta näyttää.
Ruoskit itseäsi erämaareissuilla ja yrität lakia täyttää, vaikka Kristus Jeesus on sen viimeistä piirtoa myöten täyttänyt sinun puolestasi.
Se on sielunvihollisen waatimus ja eksytys.
Lain täyttäminen tai sen pitäminen on eri asia. Kristitty pitää lain oikeana ja hyvänä, mutta eihän hän sitä milloinkaan kykene täyttämään. Siksi tein avauksen rakkaudesta, että tämän ymmärtäisit.
On silkkaa Jumalan sanan ja Kristuksen ansion hylkäämistä yrittää itse täyttää lain vaatimuksia, koskapa miksi tarvitsisit Jeesusta ollenkaan, miksi Hänen olisi ollenkaan tarvinnut tulla tänne kärsimään, kuolemaan, ellei siksi ettei ihminen ikinään voi itseään tehdä täysin kuuliaiseksi lain täyttäjäksi! Jumalan vanhurskaus vaatii lain TÄYDELLISTÄ täyttämistä!
Tämän käsittäminen ja oikein ymmärtäminen tarkoittaa sitä, että on tunnustettava elävänsä vielä uskovanakin liharuumiissa, joka on synnin alle myyty jo syntiinlankeemuksessa. Siksi liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa, vaan uskossa kuoleman uneen nukkuneet herätetään ja he saavat uuden ruumiin.
Siksi tarvitsemme vieraan vanhurskauden so Jeesuksen Kristuksen omaksemme, koska Hän on täydellinen, vanhurskas ja pyhä. Saamme ottaa tämän Hänen lahjansa vastaan tyhjin käsin; uskolla. Ja näin ollen elämmekin Jumalan Pojan uskossa. Pyhinä, Jumalan lapsina, armossa ja armosta.
Ihmisen mieli muuttuu. Syttyy halu elää lähimmäisten parhaaksi ja näin siirrymme rakkauden lain alle, vapaiksi lain orjuudesta.
Rakastamisessakin olemme hyvin puuttuvaisia, mutta saamme uskossa pyytää lisää rakkautta itseämme ja toisia ihmisiä kohtaan.
Ihmisen on hyvin vaikeata elää armosta, tahtoisimme aina tarjota Jumalalle onnistuneita suorituksia. Se nousee lihallisuudestamme, niinkuin moni muukin asia.
Armotaloudessa eläminen vaatiikin sitä lapsen uskoa. Sekin on kasvamista aikuisuuteen, ettemme itsestämme kaiva jotain Jumalalle kelpaavaa, koska sitä meissä ei ole. Jeesus Kristus on uskon alkaja, ylläpitäjä ja päättäjä. Hän Henkensä kautta vaikuttaa hyvät tekomme, siksi ne eivät ole meidän omia tekojamme, emmekä ole edes tietoisia niistä. Motiivi olisikin väärä jos keräisimme niitä muistiimme siinä mielessä, että olemme kelpo uskovia suoritusten ansiosta.
Jumalan arvoasteikossa kun pienin on suurin, köyhä on rikas, saastainen on puhdas jne.
Näin on USKOSSA olevan tila, olemme ja elämme vapaina ja lapsen asemassa.
Näin itse uskon ja alistan uskoni arvostelulle. :-)>Sinulla on ongelma. Olet lain alla. muuttis<
"Hengen hedelmää ovat: Rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsensähillitseminen. NÄITÄ VASTAAN EI OLE LAKI."
Vaikka vastaukseni koski vain rakkautta, niin 8 muuta hedelmää kuuluvat samaan katekoriaan joita vastaan ei ole laki. Kristus kyllä vapautti minut, mutta ei vapauttanut tekemään syntiä. Kristus vapautti minut elämään Hengen luomaa uutta elämää.
>Kristitty pitää lain oikeana ja hyvänä, mutta eihän hän sitä milloinkaan kykene täyttämään. Siksi tein avauksen rakkaudesta, että tämän ymmärtäisit.<
Nyt muuttis et taida itse ymmärtää, ethän sinä Kristusta tähän tarvitse?
Ilman Kristusta "et milloinkaan kykene täyttämään".
Ilman Kristusta jokainen osaamme tehdä syntiä ja olla syntisiä.
Tarvitset Kristuksen Jumalan voimaksi, Hän kykenee ja osaa. "Jeesus itse vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen". Eikä Jeesus tee meistä porton jäseniä. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
>Sinulla on ongelma. Olet lain alla. muuttis<
"Hengen hedelmää ovat: Rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsensähillitseminen. NÄITÄ VASTAAN EI OLE LAKI."
Vaikka vastaukseni koski vain rakkautta, niin 8 muuta hedelmää kuuluvat samaan katekoriaan joita vastaan ei ole laki. Kristus kyllä vapautti minut, mutta ei vapauttanut tekemään syntiä. Kristus vapautti minut elämään Hengen luomaa uutta elämää.
>Kristitty pitää lain oikeana ja hyvänä, mutta eihän hän sitä milloinkaan kykene täyttämään. Siksi tein avauksen rakkaudesta, että tämän ymmärtäisit.<
Tarvitset Kristuksen Jumalan voimaksi, Hän kykenee ja osaa. "Jeesus itse vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen". Eikä Jeesus tee meistä porton jäseniä.Lue muuttis Hesekiel 23
Sisarukset Ohola ja Oholiba.
Lue tämä oikein ajatuksella, siinä on raju kuvaus portosta (vanhasta ihmisestä, lihasta).
Ilmestyskirjasta löydät porton kohtalon, ensin peto käy sitä vastaan ja lopulta porton roviosta nousee sauhu aina ja ikuisesti.
Tämä on helppo lukea kaupunkeina tai lopunajan ennustuksena, mutta jos et petä itseäsi niin näet näissä kuvauksen portosta joka löytyy jokaisen uskovan sisimmästä jos ei kuoleta lihaansa Hengen avulla.
Vain uskoton Kristuksen morsian voi olla portto, Kristukselle kihlattu. - tesa..
tesa.. kirjoitti:
Lue muuttis Hesekiel 23
Lue tämä oikein ajatuksella, siinä on raju kuvaus portosta (vanhasta ihmisestä, lihasta).
Ilmestyskirjasta löydät porton kohtalon, ensin peto käy sitä vastaan ja lopulta porton roviosta nousee sauhu aina ja ikuisesti.
Tämä on helppo lukea kaupunkeina tai lopunajan ennustuksena, mutta jos et petä itseäsi niin näet näissä kuvauksen portosta joka löytyy jokaisen uskovan sisimmästä jos ei kuoleta lihaansa Hengen avulla.
Vain uskoton Kristuksen morsian voi olla portto, Kristukselle kihlattu.Ilm.17:15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
17:16 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.
Vedet olivat väkijoukkoja...
Portto on uskoton Kristuksen morsian.
Tämän kimppuun pedolla on lupa hyökätä, ja tämä tapahtuu jokaisen uskovan elämässä.
Apt: "Stefanuksen kivittämisestä alkoi järjetön vaino, ja kaikki muut paitsi apostolit pakenivat." Oletko koskaan miettinyt miksi apostolien ei tarvinnut paeta? - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Lue muuttis Hesekiel 23
Vain uskoton Kristuksen morsian voi olla portto, Kristukselle kihlattu.Uskossa, uskosta. Siinä on elämämme. Ei ihminen ikinä koskaan tule itsessään pyhäksi vaan uskossa Kristukseen olemme pyhät, puhtaat ja vanhurskaat. Se on läsnä koko ajan. Ei lapsen tarvitse omin töin ja suoritusten takia etsiä olemisen oikeuttaan ja asemaansa luonnolliselta isältään, vaan hän ON iskänsä lapsi syntymänsä perusteella. Koska isä rakastaa lastaan ja osoittaa sitä hänelle, lapsikin tahtoo olla kuuliainen. Tosin hän kompuroi ja sotkee puhtaat vaatteensa, mutta ei isä häntä hylkää sen takia. Päin vastoin, riisuu ja pukee puhtaisiin vaatteisiin. Hän tietää ja ymmärtää, että näin lapset tekevät. Ei hän sen takia hylkää ja tee perinnöttömäksi. Isä rakastaa lastaan. Jumalan rakkaus on mielettömän paljon suurempaa kuin luonnollisen isän.
- muuttis
tesa.. kirjoitti:
Ilm.17:15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
17:16 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.
Tämän kimppuun pedolla on lupa hyökätä, ja tämä tapahtuu jokaisen uskovan elämässä.
Apt: "Stefanuksen kivittämisestä alkoi järjetön vaino, ja kaikki muut paitsi apostolit pakenivat." Oletko koskaan miettinyt miksi apostolien ei tarvinnut paeta?Vedet olivat väkijoukkoja...
Selitä tuo viimeinen lauseesi. "ja tämä tapahtuu jokaisen uskovan elämässä".
"Minä olen varma siitä,
ettei kuolema, eikä elämä,
ei enkelit eikä henkivallat,
ei nykyiset eikä tulevaiset,
ei voimat, ei korkeus eikä syvyys,
eikä mikään muu luotu
voi meitä eroittaa Jumalan rakkaudesta
joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme"
Room. 8: 38-39 - teu,
tesa.. kirjoitti:
Lue muuttis Hesekiel 23
Vain uskoton Kristuksen morsian voi olla portto, Kristukselle kihlattu."tesa "
Tässä kuvattu Samaria/Israelin valtakunnan (OHOLAN ) JERUSALEMIN /JUUDAAN
VALTAKUNNAN (OHOLIBIAN ) haureus oli pääasiassa uskonnollista ,
ja Herran rakastamisesta ja palvelemisesta epäjumalisuuten kääntymisenä , mutta sitten myös sen seurauksena laihasta . Sen johdosta Herra antoi edellisen .
Assyyrian ja jälkimmäisen UUs -Baanelin /kaldean valtaan ,"Näin sinulle ...sen tähden , että uskottomana juoksit pakanain perässä , että saastutit itses heidän kivijumaliin "
Tämä osoittaa , kuionka perinpojin väärä ja nurinkurinen on se nykyään liberaalissa
kirkollisissa piireissä laajalti omaksuttu ajatus. , että muidemnkin uskontojen seuraa-
jat ELI EPÄJUMALAIN PALVOJAT TODELLISUUDES JOS OVAT VILPITTÖMIÄ -
PALVELEVAT SAMAA JUMALAA KUIN KRISTITYT , JA ETTÄ MUUTKIN USKONNOT JOHTAVAT SAMAN JUMALAN YHTEYTEEN , SILLÄ kRISTUS , (JO
KA ON ainoa tie isään JUMALAN YHTEYTEEN SE LUO jOH . 14:6. TEKEE
TYÖTÄÄN MUISSSAKIN uSKONNOISSA , VAIKKA MUILLA NIMILLÄ tuskin saattaisi olla epäraamatullisempaa ajatusta kuin tämä. omaksuttu ajatus ,
Ks. MAL. 1:6-14. - teu,
teu, kirjoitti:
"tesa "
Tässä kuvattu Samaria/Israelin valtakunnan (OHOLAN ) JERUSALEMIN /JUUDAAN
VALTAKUNNAN (OHOLIBIAN ) haureus oli pääasiassa uskonnollista ,
ja Herran rakastamisesta ja palvelemisesta epäjumalisuuten kääntymisenä , mutta sitten myös sen seurauksena laihasta . Sen johdosta Herra antoi edellisen .
Assyyrian ja jälkimmäisen UUs -Baanelin /kaldean valtaan ,"Näin sinulle ...sen tähden , että uskottomana juoksit pakanain perässä , että saastutit itses heidän kivijumaliin "
Tämä osoittaa , kuionka perinpojin väärä ja nurinkurinen on se nykyään liberaalissa
kirkollisissa piireissä laajalti omaksuttu ajatus. , että muidemnkin uskontojen seuraa-
jat ELI EPÄJUMALAIN PALVOJAT TODELLISUUDES JOS OVAT VILPITTÖMIÄ -
PALVELEVAT SAMAA JUMALAA KUIN KRISTITYT , JA ETTÄ MUUTKIN USKONNOT JOHTAVAT SAMAN JUMALAN YHTEYTEEN , SILLÄ kRISTUS , (JO
KA ON ainoa tie isään JUMALAN YHTEYTEEN SE LUO jOH . 14:6. TEKEE
TYÖTÄÄN MUISSSAKIN uSKONNOISSA , VAIKKA MUILLA NIMILLÄ tuskin saattaisi olla epäraamatullisempaa ajatusta kuin tämä. omaksuttu ajatus ,
Ks. MAL. 1:6-14.Laihasta . piti olla Lihasta.
- tesa..
muuttis kirjoitti:
Selitä tuo viimeinen lauseesi. "ja tämä tapahtuu jokaisen uskovan elämässä".
"Minä olen varma siitä,
ettei kuolema, eikä elämä,
ei enkelit eikä henkivallat,
ei nykyiset eikä tulevaiset,
ei voimat, ei korkeus eikä syvyys,
eikä mikään muu luotu
voi meitä eroittaa Jumalan rakkaudesta
joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme"
Room. 8: 38-39>Selitä tuo viimeinen lauseesi. "ja tämä tapahtuu jokaisen uskovan elämässä".muuttis<
Hes.16:30 "Miten polttikaan himo sinun sydäntäsi, kun tuota kaikkea teit, kun alennuit portoista pahimmaksi -- näin sanoo Herra Jumala. 31 Jokaiseen risteykseen sinä pystytit palvontapaikkasi, jokaiselle aukiolle teit pyhän paikan, mutta toisin kuin muut portot sinä et pyytänyt maksua. 32 Tapa on, että nainen ottaa maksun, kun hän rikkoo liittonsa ja pettää miestään; 33 yksikään portto ei jää palkatta. Mutta sinä, sinä olet maksanut rakastajillesi! Sinä jakelit lahjoja itse, maksoit heille, jotta joka puolelta saisit heidät tulemaan luoksesi. 34 Sinä teit kaiken vielä pahemmin kuin toiset portot: sinun perässäsi ei juossut yksikään mies, ja rakastelusta maksoit sinä itse, sinulle siitä ei maksua annettu. Niin alas sinä vajosit.
Tämä kuvaus sopii tämän ajan uskoville, varsinkin rikkaissa maissa asuville.
Jokaisella synnillä petämme Kristuksen, ja monta kertaa edes ilman palkkaa jonka portto ottaa. Jumala näyttää kuinka halvalla voimme Hänet myydä.
Jos saisimme synnistämme hyötyä, esim. varastamalla, niin saisimme palkkamme niin kuin porton kuuluu saada. Mutta tämä portto maksoi itse rakastajilleen, esim. istut siellä missä pilkkaajat istuu ja maksat pullostasi,
tai maksat itse matkastasi jonka tiedät olevan väärin. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Sinulla on ongelma. Olet lain alla. muuttis<
Tarvitset Kristuksen Jumalan voimaksi, Hän kykenee ja osaa. "Jeesus itse vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen". Eikä Jeesus tee meistä porton jäseniä.Kristus itse on täydellinen kaikessa ja tekee täydelliseksi omansa. Emme saavuta täydellisyyttä omin ponnistuksin, emmekä itseämme kurittamalla.
Pitää nöyrtyä USKOMAAN, että Kristus riittää. Eikä se suinkaan tarkoita syntielämää. Ei kristityn vapaus sitä merkitse, jos niin on, on kyseessä täydellinen väärin ymmärrys.
Onko luonnollinen isäsi ollut ankara?
Ankaran isän lasten on kovin vaikeaa ymmärtää Taivaallisen Isän rakkautta. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Selitä tuo viimeinen lauseesi. "ja tämä tapahtuu jokaisen uskovan elämässä".muuttis<
Hes.16:30 "Miten polttikaan himo sinun sydäntäsi, kun tuota kaikkea teit, kun alennuit portoista pahimmaksi -- näin sanoo Herra Jumala. 31 Jokaiseen risteykseen sinä pystytit palvontapaikkasi, jokaiselle aukiolle teit pyhän paikan, mutta toisin kuin muut portot sinä et pyytänyt maksua. 32 Tapa on, että nainen ottaa maksun, kun hän rikkoo liittonsa ja pettää miestään; 33 yksikään portto ei jää palkatta. Mutta sinä, sinä olet maksanut rakastajillesi! Sinä jakelit lahjoja itse, maksoit heille, jotta joka puolelta saisit heidät tulemaan luoksesi. 34 Sinä teit kaiken vielä pahemmin kuin toiset portot: sinun perässäsi ei juossut yksikään mies, ja rakastelusta maksoit sinä itse, sinulle siitä ei maksua annettu. Niin alas sinä vajosit.
Tämä kuvaus sopii tämän ajan uskoville, varsinkin rikkaissa maissa asuville.
Jokaisella synnillä petämme Kristuksen, ja monta kertaa edes ilman palkkaa jonka portto ottaa. Jumala näyttää kuinka halvalla voimme Hänet myydä.
Jos saisimme synnistämme hyötyä, esim. varastamalla, niin saisimme palkkamme niin kuin porton kuuluu saada. Mutta tämä portto maksoi itse rakastajilleen, esim. istut siellä missä pilkkaajat istuu ja maksat pullostasi,
tai maksat itse matkastasi jonka tiedät olevan väärin.Sitähän silloin tehdään, kun omin töin ja ansioin, itseä piiskaamalla yritetään tulla kelvolliseksi VAIKKA JEESUS ON KÄRSIMYKSILLÄÄN; KUOLEMALLAAN KAIKEN JO MAKSANUT meidän jokaisen puolesta.
Tämä vastauksena viestiisi tesa..
12.11.2013 13:54 - tesa..
teu, kirjoitti:
Laihasta . piti olla Lihasta.
Teu, sanoinkin että on helppoa lukea tämä kaupunkeina.
Niin kauan kun ulkoistamme synninteon niin siitä on helppoa käsitellä.
Oli vaimon vika...
Oli kaverin vika...
Oli olosuhteen vika..
Kertomus koski Samariaa ja Juudaa yms.
Kun uskallamme myöntää että portto löytyy oman paidan alta jos en valvo, niin näemme tällaiset raamatun ketomukset varoittavina esimerkkeinä. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Sitähän silloin tehdään, kun omin töin ja ansioin, itseä piiskaamalla yritetään tulla kelvolliseksi VAIKKA JEESUS ON KÄRSIMYKSILLÄÄN; KUOLEMALLAAN KAIKEN JO MAKSANUT meidän jokaisen puolesta.
Tämä vastauksena viestiisi tesa..
12.11.2013 13:54>VAIKKA JEESUS ON KÄRSIMYKSILLÄÄN; KUOLEMALLAAN KAIKEN JO MAKSANUT muuttis<
Keskustelu alkoi kun sanoin, "Kristus ei tee meistä porton jäseniä".
"Hän kyllä vaikuttaa tekemisen ja tahtomisen". - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Teu, sanoinkin että on helppoa lukea tämä kaupunkeina.
Niin kauan kun ulkoistamme synninteon niin siitä on helppoa käsitellä.
Oli vaimon vika...
Oli kaverin vika...
Oli olosuhteen vika..
Kertomus koski Samariaa ja Juudaa yms.
Kun uskallamme myöntää että portto löytyy oman paidan alta jos en valvo, niin näemme tällaiset raamatun ketomukset varoittavina esimerkkeinä.Joo tesa, ei kristityn käy hyvin jos alkaa nukkumaan. On eri asia olla syntinen kuin elää synnissä.
Isämeidän rukouksessa pyydämme: Anna anteeksi meidän syntimme NIINKUIN MEKIN ANTEEKSI ANNAMME NIILLE, JOTKA OVAT MEITÄ VASTAAN RIKKONEET.
Tuo velvoittaa antamaan anteeksi - pyytämättä. Siinä on sidottu omien syntiemme anteeksi antaminen tuohon toisten armahtamiseemme. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Kristus itse on täydellinen kaikessa ja tekee täydelliseksi omansa. Emme saavuta täydellisyyttä omin ponnistuksin, emmekä itseämme kurittamalla.
Pitää nöyrtyä USKOMAAN, että Kristus riittää. Eikä se suinkaan tarkoita syntielämää. Ei kristityn vapaus sitä merkitse, jos niin on, on kyseessä täydellinen väärin ymmärrys.
Onko luonnollinen isäsi ollut ankara?
Ankaran isän lasten on kovin vaikeaa ymmärtää Taivaallisen Isän rakkautta.Oletko muuttis varma ettet ole itse luonut Jumalan rakkautta itselle sopivan näköiseksi?
"Jokaista lasta jota Jumala rakastaa, Hän myös kurittaa".
"Joka tiesi ja teki väärin sai monta raipaniskua ja joka ei tiennyt sai vähän raipaniskuja."
Itse rukoilen usein: Anna Jumala nähdä sinut sellaisena kun olet, ei sellaisena kun kuvittelen sinun olevan. - teu,
tesa.. kirjoitti:
>Minusta sana pakotan itseni tottelemaan , on väärän lainen sana .<
Mitä sanaa mielestäsi Paavalin olisi pitänyt käyttää?
Jos Jumala ainoastaan sanoisi: Usko vaan syntisi anteeksi.
Niin itse sanoisin, EI JUMALA EI, olet sanassasi luvannut pitää minut oikealla tiellä oman nimesi kunnian tähden. Sinä osaat, Sinä pystyt ja Sinulle kaikki on mahdollista, Sinä joka olet ihmisen luonut osaat olla Isäni ja pitää lupauksesi.
Psalmi. 42:2 "Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala."En näe tätä paavalin sanana ,, mutta jos niin sen pitäisi olla
USKO. tai jokin muu sellainen , koetan katsoa vielä sitä.. - teu,
teu, kirjoitti:
En näe tätä paavalin sanana ,, mutta jos niin sen pitäisi olla
USKO. tai jokin muu sellainen , koetan katsoa vielä sitä.."teu"
Uskon että tavoitan sen sitä kautta , että' Uskovalla ei pitäisi olla mitään
pakottamisen tarveta (ei itsellä eikä toiselle ) koska kaikki on vapaaehtoista
Se että jos jollakulla on jotakin pakottamisen tarvetta , siihen on oltava
lupa joka osuu jos tarvis myös itseensä . sillä lailla menisi kauniisti.
- su***
Huh,huh, muuttis.....olemme pyhät ja puhtaat!!!!
...Jumalan rakkaus onmielettömän paljon suurempaa kuin luonnollisen isän!
Siinä oli kaksi sellaista toteamusta....joilla voi itseänsä tehostaa, sanoakseen jotain...- muuttis
su, ei uskova itsessään ole pyhä, mutta Jeesus Kristus on pyhä ja pyhittää uskossa olevat ihmiset. Siinä on suuri salaisuus, joka ei aukea ennenkuin Herra sanoo Effata.
- muuttis
muuttis kirjoitti:
su, ei uskova itsessään ole pyhä, mutta Jeesus Kristus on pyhä ja pyhittää uskossa olevat ihmiset. Siinä on suuri salaisuus, joka ei aukea ennenkuin Herra sanoo Effata.
Kristus on lain loppu! Ei pidä luiskahtaa takaisin laillisuuteen. Jos niin käy, pitää muistaa että laista elävälle maksetaan palkka lain jälkeen. Silloin jo yksi paha ajatus tuottaa tuomion.
Kannattaa pysyä uskon kuuliaisuudessa joka on Jeesus Kristus meidän edestämme. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Kristus on lain loppu! Ei pidä luiskahtaa takaisin laillisuuteen. Jos niin käy, pitää muistaa että laista elävälle maksetaan palkka lain jälkeen. Silloin jo yksi paha ajatus tuottaa tuomion.
Kannattaa pysyä uskon kuuliaisuudessa joka on Jeesus Kristus meidän edestämme.>Kristus on lain loppu!<
Tämä on usein pahasti väärin käytetty lause. Kristus on lain loppu kaikelle sille mitä vastaan ei ole laki.
- su***
muuttis, varmaan asia näin on kun korjasit, mutta se kun sen esitit siitä loisti itsepyhyyden ainutlaatuisuuden kehuminen. Voin vastaavasti sanoa, että koska Jumala jonka tunnustan, on kaikkivaltias ja korkein, viimeinen päättäjä meidän teoistamme.niin silloin minäkin olen kaikkivaltias ja korkein viimeisen sanan sanoja.
Vai ettekö te pidä Jumalaa missään arvossa, että hänet voidaan sivuuttaa. Pitäkäämme hänet samassa arvosaan ja vallassaan kuin Jeesus piti.
Tukoon tämä ajatukseni koko kristikunnalle.- muuttis
su, missä arvossa pidät Jeesusta, Jumalan Poikaa?
"koska Jumala jonka tunnustan, on kaikkivaltias ja korkein, viimeinen päättäjä meidän teoistamme.niin silloin minäkin olen kaikkivaltias ja korkein viimeisen sanan sanoja" -su-
Jumala on antanut kaiken valtansa Jeesukselle Kristukselle viimeiseen tuomioon asti. Jeesuksen valtaistuimem eteen joudumme jokainen, niin sinä kuin minäkin. Jumala on kolmiyhteinen. Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Nämä ovat kristinuskon perusasioita. - tesa..
muuttis kirjoitti:
su, missä arvossa pidät Jeesusta, Jumalan Poikaa?
"koska Jumala jonka tunnustan, on kaikkivaltias ja korkein, viimeinen päättäjä meidän teoistamme.niin silloin minäkin olen kaikkivaltias ja korkein viimeisen sanan sanoja" -su-
Jumala on antanut kaiken valtansa Jeesukselle Kristukselle viimeiseen tuomioon asti. Jeesuksen valtaistuimem eteen joudumme jokainen, niin sinä kuin minäkin. Jumala on kolmiyhteinen. Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Nämä ovat kristinuskon perusasioita.Muuttis, oppisitte paljon jos pystyisitte ottamaan vastaan sen mitä SU teille opettaa.
Kannattaisi hetkeksi pysähtyä kuuntelemaan, eikä aina miettiä miten toisen ajatuksen voisi kumota. >itsepyhyys< (tekopyhyys) on yksi petollisimmista synneistä, sen saa aikaan ylpeys joka on naamioitunut pyhyyden ja totuuden vaatteisiin.
Minä olen oikeassa.
Minulla on Pyhä Henki.
Minä tunnen Jeesuksen ja Jumalan.
Minulla on sitä ja tätä, pyhää vaikka muille jakaa.
Samaan aikaan jokainen sana halveksii toisia jotka eivät ajattele täysin samalla tavalla. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Muuttis, oppisitte paljon jos pystyisitte ottamaan vastaan sen mitä SU teille opettaa.
Kannattaisi hetkeksi pysähtyä kuuntelemaan, eikä aina miettiä miten toisen ajatuksen voisi kumota. >itsepyhyys< (tekopyhyys) on yksi petollisimmista synneistä, sen saa aikaan ylpeys joka on naamioitunut pyhyyden ja totuuden vaatteisiin.
Minä olen oikeassa.
Minulla on Pyhä Henki.
Minä tunnen Jeesuksen ja Jumalan.
Minulla on sitä ja tätä, pyhää vaikka muille jakaa.
Samaan aikaan jokainen sana halveksii toisia jotka eivät ajattele täysin samalla tavalla.Muuttis, oppisitte paljon jos pystyisitte ottamaan vastaan sen mitä SU teille opettaa - neuvoo tesa.
su:n opetus on:
Jumala on kaikkivaltias - oikein
Jumala on armollinen - oikein ja väärin (armollinen niille jotka ottavat Jeesuksen vastaan Herrakseen)
Jeesus oli hyvä mies - väärin, Hän on Jumalan Poika, jota su ei ole tunnustanut - vielä
Paavali - ei ollut apostoli - väärin
Paavalia ei Jeesus valinnut - väärin
Paavali oli väärä opettaja - väärin
Et ole seurannut su:n viestejä vuosia, joten on ymmärrettävää tuo neuvosi.
Toivon hartaasti ja rukoilen, että Savon ukolle avautuisi, mistä uskossa on kysymys ja että hänkin sen saisi.
Usko Jumalaan ei riitä, sillä sielunvihollinenkin uskoo sen ja vapisee.
Ei ole kyse omahyväisyydestä (sillä minulla ei ole mitään omaa, mistä kerskaisin) eikä halveksunnasta, ymmärrän oikein hyvin ihmistä, joka ei usko, eikä tahdo uskoa, olenhan itsekin ollut siinä tilassa. Vaan todella sydämen pohjasta asti toivon jokaiselle uskonlahjaa, jotta ei tarvitsisi mennä omassa varassaan viimeiselle tuomiolle. Ilman Jeesusta ja Hänen vanhurskauttaan niin käy. Mutta vielä on armon aika ja pelastuksen päivä. Se on niin kauan kuin elää tässä ajassa. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Muuttis, oppisitte paljon jos pystyisitte ottamaan vastaan sen mitä SU teille opettaa - neuvoo tesa.
su:n opetus on:
Jumala on kaikkivaltias - oikein
Jumala on armollinen - oikein ja väärin (armollinen niille jotka ottavat Jeesuksen vastaan Herrakseen)
Jeesus oli hyvä mies - väärin, Hän on Jumalan Poika, jota su ei ole tunnustanut - vielä
Paavali - ei ollut apostoli - väärin
Paavalia ei Jeesus valinnut - väärin
Paavali oli väärä opettaja - väärin
Et ole seurannut su:n viestejä vuosia, joten on ymmärrettävää tuo neuvosi.
Toivon hartaasti ja rukoilen, että Savon ukolle avautuisi, mistä uskossa on kysymys ja että hänkin sen saisi.
Usko Jumalaan ei riitä, sillä sielunvihollinenkin uskoo sen ja vapisee.
Ei ole kyse omahyväisyydestä (sillä minulla ei ole mitään omaa, mistä kerskaisin) eikä halveksunnasta, ymmärrän oikein hyvin ihmistä, joka ei usko, eikä tahdo uskoa, olenhan itsekin ollut siinä tilassa. Vaan todella sydämen pohjasta asti toivon jokaiselle uskonlahjaa, jotta ei tarvitsisi mennä omassa varassaan viimeiselle tuomiolle. Ilman Jeesusta ja Hänen vanhurskauttaan niin käy. Mutta vielä on armon aika ja pelastuksen päivä. Se on niin kauan kuin elää tässä ajassa.>Et ole seurannut su:n viestejä vuosia, joten on ymmärrettävää tuo neuvosi.<
Sen verran olen seurannut, etten ole tippaakaan huolissani SU:sta, mutta hänen vastustajistaan olen usein eri mieltä. Hän ei usko sinun tavallasi mutta en usko minäkään. Käytämme eri sanoja ja löydämme niistä Kristuksen ja Jumalan jos lakkaamme itse tuomitsemasta tai määrittelemästä mitkä sanat kelpaa.
- *sisar*
Shalom...
Loppuun saakka tässä ruumiissa olemme syntisiä...perisyntisiä.
Herra Jeesus Kristus lempeästi ja rakkaudella ohjaa meitä heikkoja, kun poikkeamme Hänen tahdostaan, kantaa meitä sylissään turvaan.
Isän rakkaus Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen suuressa armossaan antaa kuuliaisuutta ilman omaa tekoamme.
Ylistys KUNINKAALLE!
Runsain siunauksin...- muuttis
Aamen. Siunausta sisarellen!
- tesa..
muuttis kirjoitti:
Aamen. Siunausta sisarellen!
>Loppuun saakka tässä ruumiissa olemme syntisiä<
Tällainen opetus kuullaan kolmella tavalla, jotka olen koonnut vuosien varrella haastattelemalla lestadiolaisia.
1. Tämä ryhmä löytyy rukoushuoneen sisäpuolelta.
Näillä uskovilla on halu elää oikein ja sana tarkoittaa niille nöyryyden viittaa.
2. tämäkin ryhmä löytyy rukoushuoneen sisäpuolelta.
Näillä uskovilla ei ole aikomuskaan yrittää elää oikein. Syntisyys tarkoittaa sitä ettei mitään kannata tehdä koska joka tapauksessa ollaan syntisiä.
Tämä ryhmä täyttää suurien seurojen aikana paikalliset pilepaikat yms.
3. tämä ryhmä haihtuu vähitellen pois rukoushuoneen sisäpuolelta.
Näillä uskovilla on taipumus masennukseen, ja opetus jossa julistetaan syntisyyttä ja sitä ettei mikään ikinä muutu vie loputkin voimat.
Tämä ryhmä säälittää kaikkein eniten, koska niillä on juuri ja juuri voimaa lähteä hengelliseen tilaisuuteen, ja he tulevat vuosi vuoden perään väsyneempänä ulos. Lopulta nämä kertoo että on pakko lähteä pois, koska masennus ainoastaan kasvaa rukoushuoneella.
Kolmas ryhmä lopulta löytää itsensä vapaiden suuntien tilaisuuksista ja osa ottaa niistä itselleen uuden hengellisen kodin. Kun masennus on hävinnyt niin näistä tulee usein toisten opettajia. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Loppuun saakka tässä ruumiissa olemme syntisiä<
Tällainen opetus kuullaan kolmella tavalla, jotka olen koonnut vuosien varrella haastattelemalla lestadiolaisia.
1. Tämä ryhmä löytyy rukoushuoneen sisäpuolelta.
Näillä uskovilla on halu elää oikein ja sana tarkoittaa niille nöyryyden viittaa.
2. tämäkin ryhmä löytyy rukoushuoneen sisäpuolelta.
Näillä uskovilla ei ole aikomuskaan yrittää elää oikein. Syntisyys tarkoittaa sitä ettei mitään kannata tehdä koska joka tapauksessa ollaan syntisiä.
Tämä ryhmä täyttää suurien seurojen aikana paikalliset pilepaikat yms.
3. tämä ryhmä haihtuu vähitellen pois rukoushuoneen sisäpuolelta.
Näillä uskovilla on taipumus masennukseen, ja opetus jossa julistetaan syntisyyttä ja sitä ettei mikään ikinä muutu vie loputkin voimat.
Tämä ryhmä säälittää kaikkein eniten, koska niillä on juuri ja juuri voimaa lähteä hengelliseen tilaisuuteen, ja he tulevat vuosi vuoden perään väsyneempänä ulos. Lopulta nämä kertoo että on pakko lähteä pois, koska masennus ainoastaan kasvaa rukoushuoneella.
Kolmas ryhmä lopulta löytää itsensä vapaiden suuntien tilaisuuksista ja osa ottaa niistä itselleen uuden hengellisen kodin. Kun masennus on hävinnyt niin näistä tulee usein toisten opettajia.Näinhän se taitaa olla. Näin se jakaantuu kaikissa kirkoissa ja liikkeissä.
Mutta on kuitenkin hyvä kulkea mukana kasvatuskristillisyydessä, sillä jonakin päivänä, jos Herra suo, he saavat piston sydämeensä ja alkavat astella parannuksen tietä.
Masentuneiden ja herkkien ihmisten asemaa olen monesti pohtinut. Jos julistus sattuu olemaan syntikeskeistä, se ei ole hyvä heille varsinkaan.
Silloin ehkä on hyväksi olla kuuntelematta.
Täytyy hakeutua kuuntelemaan evankeelisia puhujia ja välttää tiukan linjan puhujia.
Tällöin saattaa taas tulla toisenlainen vaara, hakeudutaan yhteisöihin, joista parannussaarna puuttuu kokonaan, eikä sekään ole pitkässä juoksussa hyvä asia.
Valitettavaa, että jotkut puhujat eivät ymmärrä sitä, että aina uskoville ihmisille täytyy puhua parannusta Golgatalta käsin ja silloin se tulee rakkaudesta ja rakastavasti. Kuulijoiden joukossa on monenlaisella sieluntilalla olevia kuulijoita ja siksi puhujan osa on haasteellista.
Siksi seurakunnan tehtävänä on rukoilla puhujan edestä. - *sisar*
muuttis kirjoitti:
Näinhän se taitaa olla. Näin se jakaantuu kaikissa kirkoissa ja liikkeissä.
Mutta on kuitenkin hyvä kulkea mukana kasvatuskristillisyydessä, sillä jonakin päivänä, jos Herra suo, he saavat piston sydämeensä ja alkavat astella parannuksen tietä.
Masentuneiden ja herkkien ihmisten asemaa olen monesti pohtinut. Jos julistus sattuu olemaan syntikeskeistä, se ei ole hyvä heille varsinkaan.
Silloin ehkä on hyväksi olla kuuntelematta.
Täytyy hakeutua kuuntelemaan evankeelisia puhujia ja välttää tiukan linjan puhujia.
Tällöin saattaa taas tulla toisenlainen vaara, hakeudutaan yhteisöihin, joista parannussaarna puuttuu kokonaan, eikä sekään ole pitkässä juoksussa hyvä asia.
Valitettavaa, että jotkut puhujat eivät ymmärrä sitä, että aina uskoville ihmisille täytyy puhua parannusta Golgatalta käsin ja silloin se tulee rakkaudesta ja rakastavasti. Kuulijoiden joukossa on monenlaisella sieluntilalla olevia kuulijoita ja siksi puhujan osa on haasteellista.
Siksi seurakunnan tehtävänä on rukoilla puhujan edestä.Shalom...
Runsasta siunausta päivään...
Seurakunnan siis Kristusruumiin tehtävä on kantaa heikoimpia ja rukoilla kaikkien jäsenten puolesta.
Herra Jeesus antaa suloisen läsnäolonsa jokaiseen päivää, poistaa masennuksen viitan ja vaihtaa sen iloviittaan.
Olen käynyt syvän masennuksen läpi, mutta uskon, että se on ollut hyväksi hengelliselle kasvulleni....Jumala kuljettaa välillä laaksoissa ja erämaissa.
Jeesus Kristus kantaa ja vie omansa perille.
Ylistetään Herraa Jeesusta siitä ja annamme kunnian Hänelle.
Kuuntelin eilen Laulujen Lauluista Norvannon opetusta ja kyllä oli ihanaa ja suloista Sanaa.
Täällä Helsingissä on hyviä hengellisiä tilaisuuksia, olen kyllä käynyt ja saanut hyvää opetusta ja voimia....
Runsasta siunausta kaikille...
Tuosta rukoilemisesta olen erimieltä.
Julistajan pitää rukoilla etukäteen, että pystyisi sanomaan totuuden rohkeasti. Sellaisenkin totuuden, jota kukaan ei haluaisi kuulla.
Sanankuulijan pitäisi rukoilla itsensä puolesta, että Herramme antaisi julistajalle niitä sanoja joita tarvitsen. Ei ehkä mitä haluaisin kuulla vaan mikä on takennukseksi.- muuttis
Joo vihne, juuri noin. Aamen. Siinä tulikin täsmällisesti sanottua mitä itsekin ajattelen.
Aina tai ehken koskaan onnistu sanomani muotoilussa.
- tesa..
>Tällöin saattaa taas tulla toisenlainen vaara, hakeudutaan yhteisöihin, joista parannussaarna puuttuu kokonaan, eikä sekään ole pitkässä juoksussa hyvä asia.<
Ei parannussaarna ketään masenna, päinvastoin "totuus vapauttaa".
Ongelma on siinä kun totuus tarkoittaa helvetillistä totuutta, tai parannussaarna syntisenä pysymistä.
Parannus tarkoittaa sitä että teemme parannuksen synneistämme sanoina tekoina ja ajatuksina. Parannus tarkoittaa myös sitä että taistelemme kaikesta voimastamme, ymmärryksestämme ja sydämestämme syntiä vastaan. "Vastustamme paholaista, niin se meistä pakenee". Eli suomeksi sanottuna parannus kuvaa muutosta, "me muutumme Kristuksen kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen".
Masennus tulee saarnasta jossa julistetaan ettemme koskaan muutu ja pysymme aina syntisinä. Tämä on helvetillistä totuutta.
Vahva ihminen kestää epäpuhtautta ruuan seassa, mutta heikko sairastuu.
Ja jos heikkona tulee rukoushuoneen ovesta sisälle jä lähtee sairastuneena ulos, niin elämästä tulee helvetillistä elämää.- muuttis
Niin se on, että kaikki mikä puuttuu se uskosta puuttuu. Myönnän syyllisyyteni.
- tesa..
muuttis kirjoitti:
Niin se on, että kaikki mikä puuttuu se uskosta puuttuu. Myönnän syyllisyyteni.
>Niin se on, että kaikki mikä puuttuu se uskosta puuttuu. Myönnän syyllisyyteni.<
Muuttis, tarkoitatko tällä sitä että myönnät sen että voimme muuttua?
"Jos peittämättömin kasvoin katselemme Kristuksen kirkkautta niin kuin kuvastimesta, niin MUUTUMME saman kirkkauden kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen".
Jos myönnät muuttumisen, niin kuinka paljon mielestäsi voimme muuttua?
Voimmeko muuttua Kristuksen kuvan kaltaisiksi asti (saman kirkkauden kuvan kaltaisiksi)?
Tätä raamattu nimittää pyhitykseksi jossa "pyhä etenee pyhyyden tietä." - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Niin se on, että kaikki mikä puuttuu se uskosta puuttuu. Myönnän syyllisyyteni.<
Muuttis, tarkoitatko tällä sitä että myönnät sen että voimme muuttua?
"Jos peittämättömin kasvoin katselemme Kristuksen kirkkautta niin kuin kuvastimesta, niin MUUTUMME saman kirkkauden kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen".
Jos myönnät muuttumisen, niin kuinka paljon mielestäsi voimme muuttua?
Voimmeko muuttua Kristuksen kuvan kaltaisiksi asti (saman kirkkauden kuvan kaltaisiksi)?
Tätä raamattu nimittää pyhitykseksi jossa "pyhä etenee pyhyyden tietä."Uskon kautta olemme jo nyt pyhät. Ihmisen tulee olla joka hetki valmis lähtemään kun kutsu tulee. Emmehän tiedä aikaa emmekä hetkeä.
Oltaisiinko tästä samaa mieltä?
Jos jäisin varttumaan täydelliseksi pyhittymistä, jonka eteneminen lisääntyisi sitä mukaa kuinka kuoletan itseäni, mitenkä mahtaisikaan käydä? - tesa..
muuttis kirjoitti:
Uskon kautta olemme jo nyt pyhät. Ihmisen tulee olla joka hetki valmis lähtemään kun kutsu tulee. Emmehän tiedä aikaa emmekä hetkeä.
Oltaisiinko tästä samaa mieltä?
Jos jäisin varttumaan täydelliseksi pyhittymistä, jonka eteneminen lisääntyisi sitä mukaa kuinka kuoletan itseäni, mitenkä mahtaisikaan käydä?>Uskon kautta olemme jo nyt pyhät. Ihmisen tulee olla joka hetki valmis lähtemään kun kutsu tulee. Emmehän tiedä aikaa emmekä hetkeä. Oltaisiinko tästä samaa mieltä?<
Ollaan samaa mieltä, mutta mennään tästä vähän eteenpäin.
"Tätä raamattu nimittää pyhitykseksi jossa "pyhä etenee pyhyyden tietä." tesa."
Oletko vielä samaa mieltä että voimme lähteä etenemään pyhyyden tietä?
"Pyhä etenee pyhyyden tietä ja saastanen tulee yhä saastasemmaksi."
Ps. Yritän saada jalkasi tukevasti pyhille tarkoitetulle tielle.
Jesaja:" Aukeaa valtatie jolle vain pyhät saavat astua. Sille tielle ei nouse leijona eikä yksikään raateleva peto..." - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Uskon kautta olemme jo nyt pyhät. Ihmisen tulee olla joka hetki valmis lähtemään kun kutsu tulee. Emmehän tiedä aikaa emmekä hetkeä. Oltaisiinko tästä samaa mieltä?<
Ollaan samaa mieltä, mutta mennään tästä vähän eteenpäin.
"Tätä raamattu nimittää pyhitykseksi jossa "pyhä etenee pyhyyden tietä." tesa."
Oletko vielä samaa mieltä että voimme lähteä etenemään pyhyyden tietä?
"Pyhä etenee pyhyyden tietä ja saastanen tulee yhä saastasemmaksi."
Ps. Yritän saada jalkasi tukevasti pyhille tarkoitetulle tielle.
Jesaja:" Aukeaa valtatie jolle vain pyhät saavat astua. Sille tielle ei nouse leijona eikä yksikään raateleva peto..."Pyhä Tie on Jeesus Kristus!
Minä olen Tie, Totuus ja Elämä sanoo Jeesus.
"Joka pysyy minussa, minä pysyn hänessä" Jeesus. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Pyhä Tie on Jeesus Kristus!
Minä olen Tie, Totuus ja Elämä sanoo Jeesus.
"Joka pysyy minussa, minä pysyn hänessä" Jeesus.>Pyhä Tie on Jeesus Kristus!<
Ihan oikein, mutta kysyin: Oletko vielä samaa mieltä että voimme lähteä etenemään pyhyyden tietä? - muuttis
tesa.. kirjoitti:
>Pyhä Tie on Jeesus Kristus!<
Ihan oikein, mutta kysyin: Oletko vielä samaa mieltä että voimme lähteä etenemään pyhyyden tietä?Jeesus on pyhä tie. Riipun kiinni uskolla Hänessä. Hän on luvannut pysyä niissä, jotka Hänessä riippuvat ja se sana on varma ja tosi.
Minulla on se mieli että tahdon kasvaa Jeesuksen tuntemisessa. Mitä lähemmäksi tulee kirkasta valoa, sen selvemmin valo paljastaa; niinkuin muistaakseni Paavali on sanonut. "Olen musta, mutta otollinen". - tesa..
muuttis kirjoitti:
Jeesus on pyhä tie. Riipun kiinni uskolla Hänessä. Hän on luvannut pysyä niissä, jotka Hänessä riippuvat ja se sana on varma ja tosi.
Minulla on se mieli että tahdon kasvaa Jeesuksen tuntemisessa. Mitä lähemmäksi tulee kirkasta valoa, sen selvemmin valo paljastaa; niinkuin muistaakseni Paavali on sanonut. "Olen musta, mutta otollinen".Siteraat muuttis laulujen laulua etkä Paavalia. Eikä Salomon tarkoita sillä valon paljastamaa mustuutta.
En kuitenkaan vaihda vielä aihetta, vaan pyydän selvää vastausta: Oletko vielä samaa mieltä että voimme lähteä etenemään pyhyyden tietä?
- ei niin
Ei Paavali ole sellaisia sanonut.
Ja miksi joku olisi musta ollakseen Jeesuksen pesemä?- muuttis
Kiitos korjauksesta tesa. Sama asia, oli vain vanhempaa perua. morsian on itsessään musta, mutta yljälle valmistettuna täydellisen ihana. Upeassa hääpuvussa.
- tesa..
muuttis kirjoitti:
Kiitos korjauksesta tesa. Sama asia, oli vain vanhempaa perua. morsian on itsessään musta, mutta yljälle valmistettuna täydellisen ihana. Upeassa hääpuvussa.
Salomon tarkoittaa ettei ulkonäöllä ole väliä, vaan sydämen kauneudella.
Uudestisyntyneinä olemme kokonaan uusia luomuksia jossa vanaha on kadonnut.
Haluaisin silti vastauksen: Oletko vielä samaa mieltä että voimme lähteä etenemään pyhyyden tietä?
Toisessa keskustelussa myönsit "pyhän tien", ja minua kiinnostaisi haluaisitko lähteä kulkemaan tätä tietä eteenpäin. Jeesuksessa olemme tällä tiellä, mutta voimme myös kulkea sitä eteenpäin. Tiellä on päämäärä, Jumalan ja Karitsan valtaistuin. "Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa".
Vaikka tämän tien on kuljettava autiomaan halki, ja matkalla on houkutuksia, kiristystä, pelokkeita, ansoja yms. niin silti voimme Kristuksen kanssa kulkea sen läpi kukkivana erämaana. Opimme jokaisella askeleella ja opimme myös virheistämme, kunnes pääsemme luvattuun maahan, levon maahan.
Kuolema ei tätä työtä tee puolestamme, vaan saamme palkkamme sen mukaan kuinka pitkälle "pyhää tietä" on suostunut kulkemaan. "Kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu, mutta saatte sen Kristuksen tuntemisen mukaan." Toinen tuntee enemmän ja toinen vähemmän, toinen on kulkenut tietä pidemmälle kuin toinen. - muuttis
tesa.. kirjoitti:
Haluaisin silti vastauksen: Oletko vielä samaa mieltä että voimme lähteä etenemään pyhyyden tietä?
Toisessa keskustelussa myönsit "pyhän tien", ja minua kiinnostaisi haluaisitko lähteä kulkemaan tätä tietä eteenpäin. Jeesuksessa olemme tällä tiellä, mutta voimme myös kulkea sitä eteenpäin. Tiellä on päämäärä, Jumalan ja Karitsan valtaistuin. "Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa".
Vaikka tämän tien on kuljettava autiomaan halki, ja matkalla on houkutuksia, kiristystä, pelokkeita, ansoja yms. niin silti voimme Kristuksen kanssa kulkea sen läpi kukkivana erämaana. Opimme jokaisella askeleella ja opimme myös virheistämme, kunnes pääsemme luvattuun maahan, levon maahan.
Kuolema ei tätä työtä tee puolestamme, vaan saamme palkkamme sen mukaan kuinka pitkälle "pyhää tietä" on suostunut kulkemaan. "Kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu, mutta saatte sen Kristuksen tuntemisen mukaan." Toinen tuntee enemmän ja toinen vähemmän, toinen on kulkenut tietä pidemmälle kuin toinen.Suon kernaasti pidemmälle kulkeville ja enemmän tunteville paremman palkan. Itse elän toivossa että kerran saisin kuulua häävieraiden joukkoon. Siinä olisi enemmän kuin kylliksi minulle.
muuttis kirjoitti:
Suon kernaasti pidemmälle kulkeville ja enemmän tunteville paremman palkan. Itse elän toivossa että kerran saisin kuulua häävieraiden joukkoon. Siinä olisi enemmän kuin kylliksi minulle.
Tässä kohtaa saa pitää kohtuullisesti itsestään. Jos tunnustaa Jeesuksen maailmassa, niin Hän tyunnustaa sinut perillä. Jos Hän tunnustaa sisarekseen ja veljekseen tai ystäväkseen, niin siinä on kyllin. Emme voi sanoa täältä käsin, että joku saa enemmän ja toinen vähemmän. Uskon, että jokainen on osaansa tyytyväinen siellä perillä kerran.
tesa.. kirjoitti:
Kuolema ei tätä työtä tee puolestamme, vaan saamme palkkamme sen mukaan kuinka pitkälle "pyhää tietä" on suostunut kulkemaan. "Kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu, mutta saatte sen Kristuksen tuntemisen mukaan." Toinen tuntee enemmän ja toinen vähemmän, toinen on kulkenut tietä pidemmälle kuin toinen.Tesa selitti että uudestisyntyneen sydän on kaunis. Se pitää sikäli paikkansa, mutta valitettavasti vanha ihminen on vanha ihminen eikä lähde vaikka voissa paistais. Vanha ei katoa mihinkään. Mustana on kelvattava.
Sydän on musta eikä väri siitä ikinä muutu. Niinkuin muuttis sanoi.
Yljälle valmistettuna likainen on ihana. Kristuksen vanhurskauteen puettuna.
Elävä kristitty tuntee mustan sydämensä. Sen parempia kristittyjä ei ole olemassakaan. Se, joka luulee kulkevansa pyhityksen tietä ilman tietoisuutta omasta mustasta sydämestään ja sieltä tulevista himoista, on sokea.- yht.lasku
tesa.. kirjoitti:
Kuolema ei tätä työtä tee puolestamme, vaan saamme palkkamme sen mukaan kuinka pitkälle "pyhää tietä" on suostunut kulkemaan. "Kaikki mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan on jo annettu, mutta saatte sen Kristuksen tuntemisen mukaan." Toinen tuntee enemmän ja toinen vähemmän, toinen on kulkenut tietä pidemmälle kuin toinen.Tesa, mitenkä kävi Jeesuksen kertomuksessa työmiehille, jotka oli palkattu viinitarhaan? Jotkut heistä tekivät pitkän päivän ja vihoviimeiset tulivat vasta "hatunjaolle". Palkka oli sama kaikille.
Vai onko näillä aisioilla tekemistä keskenään ollenkaan.
Olen kuullut selityksen siitä, mitä pyhitys on - että se on yhä syvenevää synnin ja armon tuntoa - ja se tuntuu oikealta.
Synti tuntuu yhä suuremmalta minussa, mutta sitä paremmin käsitän, mitä on armo.
Anteeksi nyt, että sekoituin keskusteluun :). Hyvää yötä kaikille! - teu,
tyhmelin kirjoitti:
Tesa selitti että uudestisyntyneen sydän on kaunis. Se pitää sikäli paikkansa, mutta valitettavasti vanha ihminen on vanha ihminen eikä lähde vaikka voissa paistais. Vanha ei katoa mihinkään. Mustana on kelvattava.
Elävä kristitty tuntee mustan sydämensä. Sen parempia kristittyjä ei ole olemassakaan. Se, joka luulee kulkevansa pyhityksen tietä ilman tietoisuutta omasta mustasta sydämestään ja sieltä tulevista himoista, on sokea.Tyhmelin "
Sitä ei tiedä vaikka se niin olisi , mutta ensin täytyy tietää mikä se sydän
on, Nimittäin ei se ole tämä verta punppaava sydän , vaikka siinä on
se syke , muttei mitään sitä tekijää josta on sanottu että se on
taivaasta tullut ja se on annettu kun Jumala puhalsi Elävän hengen.
Eli tarkoitan tämä punppaamo , on pumppaamo ,joka jokapäivä pumppaa
yli 20'000 litraa vertamme , se sydän joka meille on annettu voi
olla niin kaunis kuin vain voi .Kaikki mikä on saatu Taivaasta
ne on Valmistettu Taivaassa , mitä niitä on .
1 Omatunto
2Tämä Sydän
3. Jokin sellainen osanen jota en nyt osaa nimittää mutta joku patologi
... Oli tukinut tuhat ruumista ja kaista oli lähtenyt se n.16 g painoinen osa. teu, kirjoitti:
Tyhmelin "
Sitä ei tiedä vaikka se niin olisi , mutta ensin täytyy tietää mikä se sydän
on, Nimittäin ei se ole tämä verta punppaava sydän , vaikka siinä on
se syke , muttei mitään sitä tekijää josta on sanottu että se on
taivaasta tullut ja se on annettu kun Jumala puhalsi Elävän hengen.
Eli tarkoitan tämä punppaamo , on pumppaamo ,joka jokapäivä pumppaa
yli 20'000 litraa vertamme , se sydän joka meille on annettu voi
olla niin kaunis kuin vain voi .Kaikki mikä on saatu Taivaasta
ne on Valmistettu Taivaassa , mitä niitä on .
1 Omatunto
2Tämä Sydän
3. Jokin sellainen osanen jota en nyt osaa nimittää mutta joku patologi
... Oli tukinut tuhat ruumista ja kaista oli lähtenyt se n.16 g painoinen osa.Teu, älä viitsi. En tietenkään tarkoita veripumppua joka on suurinpiirtein keskellä rintakehääsi.
Jos hengellinen sydän olisi siellä, sitten tekosydämen omistajat olisivat eri viivalla kun tutkitaan sydämen uskoa. Hehän ovat tavallaan sydämettömiä. Eikä heillä olisi pahaa sydäntä - eikä siis sydämen pahuutta.
Eiköhän se hengellinen sydän sijaitse jossain päin aivoja. Siellä on tajunnan lisäksi alitajunta, jossa voisi olla tuo "hengellinen sydän". En ole lääkäri enkä psykologi enkä konitohtori, joten en lähde tarkempaa paikkaa enempiä veikkailemaan.
Tästä taas tuli mieleen, että Laestadius (aikansa huipputieteen mukaisesti) sijoitti tunteet ja vietit eri sisäelimiin. Tämä muistuttaa kiinalaista lääketiedettä ja muita uskomustieteen lajeja.- 9+16
yht.lasku kirjoitti:
Tesa, mitenkä kävi Jeesuksen kertomuksessa työmiehille, jotka oli palkattu viinitarhaan? Jotkut heistä tekivät pitkän päivän ja vihoviimeiset tulivat vasta "hatunjaolle". Palkka oli sama kaikille.
Olen kuullut selityksen siitä, mitä pyhitys on - että se on yhä syvenevää synnin ja armon tuntoa - ja se tuntuu oikealta.
Synti tuntuu yhä suuremmalta minussa, mutta sitä paremmin käsitän, mitä on armo.
Anteeksi nyt, että sekoituin keskusteluun :). Hyvää yötä kaikille!Olen kuullut selityksen siitä, mitä pyhitys on - että se on yhä syvenevää synnin ja armon tuntoa - ja se tuntuu oikealta< lainaus
Kuulemasi on oikea ymmärrys ja olet tuntenut ihan oikein. 9+16 kirjoitti:
Olen kuullut selityksen siitä, mitä pyhitys on - että se on yhä syvenevää synnin ja armon tuntoa - ja se tuntuu oikealta< lainaus
Kuulemasi on oikea ymmärrys ja olet tuntenut ihan oikein.Täysin samaa mieltä.
- Hylkäämätön Rakkaus
tyhmelin kirjoitti:
Täysin samaa mieltä.
Saman asian voi havainnollistaa huoneeseen tulvivalla auringon valolla. Mitä kirkkaampi airingonsäde huoneen valaisee sen paremmin näkyy kaikki pölytkin.
PIMEÄSSÄ HUONEESSA KAIKKI huoneessa oleva ON PELKKIEN KUVITELMIEN VARASSA. Syntiinlankeemuksesta johtuen ihminen pyrkii näkemään kaiken mitä itsessä on, itselleen edullisessa valossa. Sen tähde avioliitotkin hajoavat, kun vika tuppaa olemaan aina tuossa puolisossa.
Kristuksen rakkaus on sellainen voima, että siinä voimakentassä uskaltaa tunnistaa, tunnustaa ja kohdata omat syntinsä vikansa ja virheensä. ...
- PELKÄÄMÄTTÄ HYLJÄTYKSI TULEMISTA. - tesa..
yht.lasku kirjoitti:
Tesa, mitenkä kävi Jeesuksen kertomuksessa työmiehille, jotka oli palkattu viinitarhaan? Jotkut heistä tekivät pitkän päivän ja vihoviimeiset tulivat vasta "hatunjaolle". Palkka oli sama kaikille.
Anteeksi nyt, että sekoituin keskusteluun :). Hyvää yötä kaikille!>Tesa, mitenkä kävi Jeesuksen kertomuksessa työmiehille, jotka oli palkattu viinitarhaan? yht.lasku<
"Saamme kaiken Kristuksen tuntemisen mukaan".
Jos halutaan vertauksella ajatella sitä että Jeesus on "sama palkka", niin Jeesus tarkoittaa jokaiselle eri asiaa.
Jos jokainen saa saman uuden ja hienon auton.
Niin pieni poika iloitsee siitä vau. Ajokortin saanut osaa myös ajaa sillä ja vanhempi mies nauttii mahdollisuudesta kulkea sillä paikasta toiseen.
"Saamme kaiken Kristuksen tuntemisen mukaan".
"Tullessaan Hän maksaa jokaiselle vanhurskauden mukaan."
>Vai onko näillä aisioilla tekemistä keskenään ollenkaan.<
Itse näen vertauksen kuvaavan Jumalan hyvyyttä. Jokainen sai päivän palkan, ja se joka sai saman palkan viimeisestä tunnista tuli varmaan seuraavana päivänä kiitollisuudesta töihin etuajassa. Vertaus puhuttellee myös niitä jotka alkoivat laskelmoimaan, koska se oli täysin päinvastaista mitä isäntä teki.
Jumala haluaa että mekin olisimme hyviä. Hyvyys on hengen hedelmä jonka pitäisi myös saada kasvaa.
>Olen kuullut selityksen siitä, mitä pyhitys on - että se on yhä syvenevää synnin ja armon tuntoa - ja se tuntuu oikealta.<
Voidaan pyhitystä näinkin kuvata.
Pyhitys on Jumalalle erottautumista jossa jokainen elämämme osa-alue yksi kerrallaan erotetaan kokonaan Jumalalle. Päämääränä on saada taipua kaikessa Jumalan tahtoon. - tesa..
muuttis kirjoitti:
Suon kernaasti pidemmälle kulkeville ja enemmän tunteville paremman palkan. Itse elän toivossa että kerran saisin kuulua häävieraiden joukkoon. Siinä olisi enemmän kuin kylliksi minulle.
>Itse elän toivossa että kerran saisin kuulua häävieraiden joukkoon.<
Minäkin sanon niin kuin vihne: "Tässä kohtaa saa pitää kohtuullisesti itsestään."
Ei ole huono haave saada olla Kristuksen morsian, mutta häävieraanakin on parempi kuin illallisvieraana, ja illallisvieraana on parempi kuin jäädä ulkopuolelle. - tesa..
tyhmelin kirjoitti:
Tesa selitti että uudestisyntyneen sydän on kaunis. Se pitää sikäli paikkansa, mutta valitettavasti vanha ihminen on vanha ihminen eikä lähde vaikka voissa paistais. Vanha ei katoa mihinkään. Mustana on kelvattava.
Elävä kristitty tuntee mustan sydämensä. Sen parempia kristittyjä ei ole olemassakaan. Se, joka luulee kulkevansa pyhityksen tietä ilman tietoisuutta omasta mustasta sydämestään ja sieltä tulevista himoista, on sokea.>valitettavasti vanha ihminen on vanha ihminen eikä lähde vaikka voissa paistais. Vanha ei katoa mihinkään. Mustana on kelvattava. tyhmeliini<
"Jokainen joka on Kristuksessa on uusi luomus, VANHA ON KADONNUT ja uusi on tilalle tullut."
Vanha lähtee ja katoaa jos "kuoletamme sen Hengen avulla". Silloin sitä ei ole, mutta jos emme valvo niin vanha herää henkiin.
Myöskään mustana emme kelpaa vaan kelpaamme ainoastaan uusina luomuksina, Jumalasta syntyneinä, Jumalan lapsina, Jumalan poikina ja tyttärinä.
"Kaksi miestä on samalla vuoteella, toinen otetaan ja toinen jätetään".
Vanha ihminen jätetään ja uusi otetaan.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että Jumala olisi luonut meihin nämä molemmat kaksi miestä. Muutenhan meillä olisi laillinen lupa elää lihallisesti.
Mikä me olisimme arvostelemaan Jumalaa. Jos olisi kaksi miestä josta toinen kapinoi Jumalaa vastaan ja toinen janoaisi Jumalaa, ja molemmat olisivat Jumalan luomia niin molemmilla olisi lupa elää.
Siksi Jumala teki meidät uskon kautta kokonaan uusiksi luomuksiksi ja vielä sanoi sanassaan "VANHA ON KADONNUT."
Eli yhteenvetona: Vanhan ei ole lupa elää, jos se elää niin olemme porttoja, uskottomia Kristukselle.
- *sisar*
Shalom...
Siunausta iltaan...
Kiitos Herran Jeesuksen, joka on kutsutuista omansa valinnut jo äidin kohdusta...
Hän rukoilee omiensa puolesta tälläkin hetkellä Isän oikealla puolella.
Saamme armostaan kulkea Pyhää valtatietä...koko elämämme on tätä kulkemista ja kilvoittelua Hänen voimassaan, neuvossaan ja hellässä huomassaan, rakkaudessaan....
Matt.5:8...
Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Runsain siunauksin...- Tule ja ota lahja
Jokaista kutsutaan henkilökohtaisesti. Siis: Tule!
Jos opetetaan niin, että valitut on valittu jo äitinsä kohdusta, se johtaa helposti taivaan tietä etsivän sellaiseen ajatukseen ettei minua ehkä olekaan valittu.
Jumalan puolelta tarkasteltuna asia on tietenkin niin, että hän kaikkitietävänä
tietää jo ennalta kuka tulee valitsemaan elämäntien ja kuka tulee valitsemaan
tien kadotukseen. Meidän ihmisten ei ole kuitenkaan lupaa alkaa spekuloimaan tällaisilla, vaan me julistamme kutsua Jumalan sanan mukaisesti näin:
Ilm. 22:16-20
Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
- Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Ja Henki ja morsian sanovat:
- "Tule!"
Ja joka kuulee, sanokoon:
- "Tule!"
Ja joka janoaa,
- tulkoon,
ja joka tahtoo,
- ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:
- Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,
- niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
Hän, joka näitä todistaa, sanoo:
- "Totisesti, minä tulen pian."
- Amen, tule, Herra Jeesus!
- Jumalako arpoo
Kuule hyvä sisar älä tuollaista viitsi puhua että .."on valinnut omansa jo äidin kohdusta niistä kutsustuista...", ei se noin mene. luletko että Jumala arvalla vetelee ne jotka pelastuvat !
KOittaisit nyt käsittää esm mitä Joh 3:16 meille tarkoittaa.- muuttis
Sisar on aivan oikeassa. Täälläkin on ollut monta kohtaa raamatusta joissa tuo asia on selvästi sanottu.
Raamattu täytyy ottaa todesta kokonaisena, eikä etsiä ja valita paikkoja, jotka tukevat omaa esiymmärrystä. - tesa..
Jeesuksessa Kristuksessa Jumala on valinnut omansa jo äidin kohdusta.
Joh 3:16 ei ole ristiriidassa.
"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."
Lupaus koskee jokaista joka Jeesukseen uskoo, eli äidin kohdusta asti jokainen maailman ihminen on kutsuttu jumalan omaksi. Kaikki eivät kuitenkaan ota kutsua vastaan. - *sisar*
tesa.. kirjoitti:
"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."
Lupaus koskee jokaista joka Jeesukseen uskoo, eli äidin kohdusta asti jokainen maailman ihminen on kutsuttu jumalan omaksi. Kaikki eivät kuitenkaan ota kutsua vastaan.Shalom...
JUMALAN PELASTUSSUUNNITELMAN YLISTYS.
Ef. 1:3
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.
Jakeesta 4...
Niiinkuin Hän ennen maailman perustamista oli Hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat Hänen edessään, rakkaudessa,
Jakeesta 5...
Edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, Hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, Hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan...
Siunausta Tesa sinulle ja perhekunnallesi... - *sisar*
tesa.. kirjoitti:
Lupaus koskee jokaista joka Jeesukseen uskoo, eli äidin kohdusta asti jokainen maailman ihminen on kutsuttu jumalan omaksi. Kaikki eivät kuitenkaan ota kutsua vastaan.Shalom...
JUMALAN PELASTUSSUUNNITELMAN YLISTYS.
Ef. 1:3
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.
Jakeesta 4...
Niiinkuin Hän ennen maailman perustamista oli Hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat Hänen edessään, rakkaudessa,
Jakeesta 5...
Edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, Hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, Hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan...
Siunausta Tesa sinulle ja perhekunnallesi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1131828Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1511287Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277- 49992
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126952Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75896- 52824
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36807Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62792- 56771