Ovat halpoja, hyviä ja kala on terveellistä. Laittaa uuniin tai paistaa paistinpannussa, perunamuussin kanssa parhaita.
Syökää kalapuikkoja!
19
379
Vastaukset
- 12+13
jos niissä on yhtä 'paljon' kalaa kuin on kananuggeteissa kanaa niin johan onkin.... sanonko mitä.
- Ruokavinkki
Vaikka olisivat millaisia kalapuikkoja tahansa ovat taatusti terveellisempia kuin makkara!
- 12+13
Ruokavinkki kirjoitti:
Vaikka olisivat millaisia kalapuikkoja tahansa ovat taatusti terveellisempia kuin makkara!
kukas ne kalapuikot ja makkarat on vastakkain laittanut.... enpä söisi sitä makkaraakaan.... ainakaan kaupan makkaroihin en puutu pitkällä tikullakaan...
- ilmainen safka rulaa
Järvistä saa ilmaiseksi eikä ole perkuujätettä kuin nää sun puikot. Me saadaan tutulta joka viikko ilmaiseksi fileroitua kalaa jotka paistamme pannulla voin ja oliiviöljyn kera, lisäksi kermaviilikastike tai joku muu ja lohkoperunat, kuorilla ja itse tehtynä tietenkin ja on lähes ilmaista!!!
- jappada
Juu en mäkään kalapuikkoja söisi.
Siinä kuorrutteessa on niin paljon lihottavia aineita että kohta sitä olis liian iso vaatteisiinsa ja se vasta kalliiksi tulee,uusien vaatteiden osto!!
Ennemmin ostan vaikka kalanperkeitä ja keitän niistä lientä ja laitan pottujen kaa...
Paljon terveellisempää. - kalatonpuikko
En ole sen koommin kalapuikkoja ostanut kun koululaisten kalapuikoista löytyi loismatoja :(
- Ääntä kohti
Pakastettaessa loismadot on kuollut, ei niistä mitään haittaa ole.
- ihmettelen....
Meidän perhe syöö euroshopperin kalapukkoja ranskalaisten ja ketsupin kera monta kertaa viikossa. Lapset tykkää. Muina päivinä pirkka liha pullia mummon muussin kera. Kala ja peruna on terveellistä ja me syömme halvalla kun teemme ruuan itse. Yksi naapuri perhe käy joka päivä syömässä pitsaa, kebabia etc. Kallista ja tosi epä terveellistä. Vaikka hehuuvat että heillä varaa siihen...
- aukko sivistyksessä
En ole tiennytkään, että pirkka lihapullat mummonmuusin kera ovat itse tehtyä ruokaa!
- maku mix
aukko sivistyksessä kirjoitti:
En ole tiennytkään, että pirkka lihapullat mummonmuusin kera ovat itse tehtyä ruokaa!
Valmislihapullat on eineksiä ja kalapuikot puolivalmisteita (vaativat kypsentämisen). Itse tehtyä kotiruokaa ne eivät ole. Toki jos keittää itse perunat ja tekee kastikkeen, niin onhan sekin halvempaa kuin jos ostaisi valmisruoka-annokset à la Saarioinen tai Atria.
Itse tehdyt lihapullat on hyviä. Kannattaa ehdottomasti kokeilla, koska ovat terveellisempiä, suolan määrää voi vähentää ja ovat edullisempia. Jos haluaa kiinteämpiä lihapullia kuten kaupan lihapullat, niin korppujauhon voi vaihtaa tavalliseen jauhoon. Jos haluaa vähemmän kaloreita, niin paista lihapullat uunissa sen sijaan, että ne paistaisi pannulla.
Käytännössä itse tehdyt lihapullat maksaa vain sen jauhelihapaketin verran eli 400 g jauhelihaa maksaa meillä päin noin 2,50 - 3,50 e/laatikko riippuen kaupasta. Ei siis paha hinta.
Itse tykkään laittaa jauheliha"taikinaan" paljon mausteita varsinkin yrttejä (basilika, ruohosipuli), mutta myös esim. valko- ja mustapippuria ja paprikajauhetta. Sipulia voi laittaa halutessaan (tavallinen sipuli, kuivattu sipuli tai esim. valkosipuli) ja neste voi olla vettä, kermaa tai vaikka kermaviiliä. Joskus nesteeksi olen laittanut tuorejuustoakin.
Perunatkin voi olla keitinpottuja, muussia, valkosipuliperunoita tai vaikka lohkoperunoita, jotka on meidän perheen suosikkeja.
Kastike voi olla pussikastiketta tai Maizenalla suurustettua (jos ei osaa suurustaa vehnäjauhoilla), mutta hyvää kastiketta saa itsetehtynäkin kun laittaa joukkoon esim. loraukset sinappia ja ketsuppia sekä lihaliemikuution. Halutessaan voi laittaa soijakastiketta. - ihmettelen...
aukko sivistyksessä kirjoitti:
Onhan ne itse tehtyjä. Laitetaan uuniin ja lämmitetään ja sentään syödää lautasilta. Niin ei naapuri tee. Kuulemma säästyy tiskistä kun syöö pahvista ja styroksista.
Meillä sentään itse tehtyjä. - Hyvää on
maku mix kirjoitti:
Valmislihapullat on eineksiä ja kalapuikot puolivalmisteita (vaativat kypsentämisen). Itse tehtyä kotiruokaa ne eivät ole. Toki jos keittää itse perunat ja tekee kastikkeen, niin onhan sekin halvempaa kuin jos ostaisi valmisruoka-annokset à la Saarioinen tai Atria.
Itse tehdyt lihapullat on hyviä. Kannattaa ehdottomasti kokeilla, koska ovat terveellisempiä, suolan määrää voi vähentää ja ovat edullisempia. Jos haluaa kiinteämpiä lihapullia kuten kaupan lihapullat, niin korppujauhon voi vaihtaa tavalliseen jauhoon. Jos haluaa vähemmän kaloreita, niin paista lihapullat uunissa sen sijaan, että ne paistaisi pannulla.
Käytännössä itse tehdyt lihapullat maksaa vain sen jauhelihapaketin verran eli 400 g jauhelihaa maksaa meillä päin noin 2,50 - 3,50 e/laatikko riippuen kaupasta. Ei siis paha hinta.
Itse tykkään laittaa jauheliha"taikinaan" paljon mausteita varsinkin yrttejä (basilika, ruohosipuli), mutta myös esim. valko- ja mustapippuria ja paprikajauhetta. Sipulia voi laittaa halutessaan (tavallinen sipuli, kuivattu sipuli tai esim. valkosipuli) ja neste voi olla vettä, kermaa tai vaikka kermaviiliä. Joskus nesteeksi olen laittanut tuorejuustoakin.
Perunatkin voi olla keitinpottuja, muussia, valkosipuliperunoita tai vaikka lohkoperunoita, jotka on meidän perheen suosikkeja.
Kastike voi olla pussikastiketta tai Maizenalla suurustettua (jos ei osaa suurustaa vehnäjauhoilla), mutta hyvää kastiketta saa itsetehtynäkin kun laittaa joukkoon esim. loraukset sinappia ja ketsuppia sekä lihaliemikuution. Halutessaan voi laittaa soijakastiketta."Käytännössä itse tehdyt lihapullat maksaa vain sen jauhelihapaketin verran eli 400 g jauhelihaa maksaa meillä päin noin 2,50 - 3,50 e/laatikko riippuen kaupasta. Ei siis paha hinta."
Tuohon hintaan saa kaupasta kaksi 300-400 gramman pussia valmiita lihapullia, mikroon ja suuta kohti. Perunamuussin teen jauheesta, keittää vaan veden, pussi sinne, sekoittaa ja se on siinä. Hernemaissipaprikapussin lämmittää mikrossa, on terveellistä ja hyvää. - 15+15
Hyvää on kirjoitti:
"Käytännössä itse tehdyt lihapullat maksaa vain sen jauhelihapaketin verran eli 400 g jauhelihaa maksaa meillä päin noin 2,50 - 3,50 e/laatikko riippuen kaupasta. Ei siis paha hinta."
Tuohon hintaan saa kaupasta kaksi 300-400 gramman pussia valmiita lihapullia, mikroon ja suuta kohti. Perunamuussin teen jauheesta, keittää vaan veden, pussi sinne, sekoittaa ja se on siinä. Hernemaissipaprikapussin lämmittää mikrossa, on terveellistä ja hyvää.kuvitteletko jotta ne valmis'liha'pullat on lihasta tehtyjä.....kun halpa osta nii pska saa...
- 12+13
no nykyäänhän kaikki valmiseinekset on itsetehtyä....kun mikrossa ihan itse ne lämmittää....minä en eineksiin puutu, mielummin olen vaikka nälissäni jos niikseen on... mutta eipä ole tarvinut nälkää nähdä.Ja kala pitää olla samanapäivänä pyydettyä kun sen valmistaa, korkeintaan edellis iltaista.
- juu,juu
Se on tätä nykyaikaa, hehkutetaan että tein itse ruoan kun vaan lämmittää mikrossa, heh heh. Nyt taitaa tämä muuten terve mumma kuolla nauruun, apua.
- hjooo...
Vaatii keittiötaitoja että osaa käyttä mikroa oikein. Muutaman kerran lyhesti lämmittää ja sitten pidempään niin johan on ruuat tehty....
- köyhä.
Syön usein kalapuikkoja muusin kera. Siihen vielä vihanneksia tai jotain salaattia. Ateria maksaa n 1.50 eli halpaa on. Pakastimessani on varmaan 150 kalapuikkoa ja perunoita ostan kerralla 3 kiloa.
- vasfbvgasf
Minä en kalaa syö, tuli juniorina kiintiö täyteen.
- mirtatsapiini
kalapuikot ja joku perunamössö!mä en söis vaikka mulle maksettais!pelkkää hiilaria ja rasvaa eikä kalaa missä olis proteiinia juuri ollenkaan!ellei tee 12h päivässä tukkitöitä tai ole ammatti maratoonari niin ei tommosia kalorislaageja voi syödä tai alkaa lihoomaan ihan varmasti,siitä on lyhyt matka läskiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187