Luovaa kulttuuritarjontaa pitkiin aikoihin. Juuri tais päättyä sarjan viimeinen osa mutta tuleehan näitä uusintoina.
Ulkoperäinen ohjelman nimi hämää monia mutta nuo toimittajat Riku Rantala ja Tunna Milonoff ovat laittaneet itsensä peliin.
Löytyykö ohjelmasarjalle puolustajia, teille jotka ovat näitä sarjan ohjelmia seuranneet?
Docventures - kulttuuriohjelma
11
65
Vastaukset
Minä oppimattomana maalaispoikana en kulttuurista ymmärä juuri mitään ja vähän sitä myös seuraan.
Sana kulttuuri on lähtöisin jostain sanasta culture, joka lienee latinaa.
Hengen viljelystähän noissa kulttuuriasioissa on kysymys vaikka onhan liikuntakulttuuriakin.
Olisko nniin, että se mikä ei ole politiikka on kulttuuria tai päin vastoin.
liisal ja sinisirkku ainakin tietävät ja miksei susskin.Ruuneperi uskoo tietävänsä, että kultturi sana juontuu latinan kielestä. No. Paljon nuorempana pääsin reisun päällä ollessani Imatran valtionhotellin puistoon. Sii penkillä istuessani soratiellä sipsutteli kolme venäläistä kaunotarta.
Eräs heistä maintsi selvästi sanan kulture. Päättelin, että tämä on se kultturisanan kotimaa. Eli vanha venäläinen keksintö. Hyvinkin voi juontua Puskinin tai Tsehovin aikaan pian keskiajan päättymisen jälkeen.capt.cöpenick kirjoitti:
Ruuneperi uskoo tietävänsä, että kultturi sana juontuu latinan kielestä. No. Paljon nuorempana pääsin reisun päällä ollessani Imatran valtionhotellin puistoon. Sii penkillä istuessani soratiellä sipsutteli kolme venäläistä kaunotarta.
Eräs heistä maintsi selvästi sanan kulture. Päättelin, että tämä on se kultturisanan kotimaa. Eli vanha venäläinen keksintö. Hyvinkin voi juontua Puskinin tai Tsehovin aikaan pian keskiajan päättymisen jälkeen.Kyllä sana latinasta tulee eikä mistään "uskostani".
Niin laaja on käsite *culture* kulttuuri, (viljelys, jalostus) että lähdettävä on sekä aloittajan, että Ruunen kasvupaikasta. Kulttuuria on jo maanviljelys,...maisemassa se on kulttuurimaisemaa, ihmisen muokkaamaa.
Se kun käsittää kaiken aineellisen ja henkisen muokkaamisen ja jalostamisen. Jo kaukaa menneisyydestä se kumpuaa, sisältäen mitä edeltäjämme ovat aikaan saaneet monen monella alalla.
Turhalta tuntuu luetella kaikki taiteen muodot, kuin muunkin kehityksen, eri aikakausina, eri kansakunnilla, mutta kaikkien yhteinen perintö se on, tallennettuna savitauluista, riimukivistä
papyruskääröihin, ja nkyään digitaaliseen muotoon.
Jo kohteliaisuus sinänsä ja hyvä käytös on kulttuuria, eli sivistystä.
Toivoisi Liisa.sal'in jatkavan ja monen muunkin näkemystään.
Tuota Docventuras'in laajaa tarjontaa en ole katsellut, aika ei ole kaikkeen riittänyt viime aikoina.
PS. Onhan Venäjällä kulttuurihistoriansa, paljonhan yläluokka siellä opiskeli Ranskassa, Venäjänmaa on tuottanut suuria ajattelijoitakin, joskin Ranskan kulttuuri sai muotoja, jotka menivät äärimmäisyyksiin hienostelevuudessaan. Niinpä aatteet siinäkin vaihtuvat terveempiin muotoihin.
Alati elävää se kaikkineen, muotineenkin on.- susmorsian ek.
Kaikella kunnioituksella sinisirkun tietoja ja taitoja kohtaan. Mutta kiitos Ruuneperin, sain ne ns. hyvät aamunaurut väkinäisestä tokaisusta, ai ´ miksei susskin´. Tiiäthän sinäkin, että minä olen niin kulturelli, että kaiken kulttuuritietämykseni - taitamukseni peitän mieluummin kuin että täällä olis tarvetta sitä ilmituoda. Mieluummin olen täälläkin ns. hulivilityttö, joka omiaan vaan kirjottaa, mitä mieleen juohtuu.
No joskus ammoin ehkä jotain maininnut jonkun Sibeliuksen nimen tai mieltymyksen agrikulttuuriin.
- vaivatonta
Lukekaa säästytte kirjoittamisen vaivalta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kulttuuri- uuno lll
Siis ai! Vielä helpompaa olis aamulla jäädä täkin alle punkkaan. Taidankin alkaa pelaamaan lotteripeliä ja voittaa isoja potteja riihikuivaa rahaa. Ehkä Bermudalle muutan sitten talven ajaksi.
Siellä ei huono heilu kun hotellin palvelustyttyä pyydän tuomaan sviittiimme hyviä ruokia ja juomia. Yksinhän kakemaille lentävät vain yksinäiset ja onnettomat tyypit. Siinä teille kyldyyria.
- joutavainen
Nythämä huomaan että varmaan tämäkin kirjoittelu täällä on kulttuuria. Tietysti tämä on ja vielä kyltyyristä kirjoitellaan sivistyneesti. Minäki kun elämässä on kirjat olleet tärkeitä niin väkiesellä niistä mainihen melkein joka viestissä.
En kuitenkaan kässää että elän kirjojen kautta, vaan viissaasti etsin kulttuuria sieltä. Niin nytki - kyltyyri
Täällä Eino Leinon näkemys kulttuurista.
http://runosto.net/eino-leino/tahtitarha/kyltyyri/- keripäämäk
Ai kun hyvät katekoriat sie laitoitkii tapetille nuo Eikka Leinon runot. Net kun tallettaa kirjamerkkilöihin ni sieltä voip lainata hyvän Leinoeikan mutjautuksen vaik sivuloille. Kuin voilla tehtyä hyyvää muikkukukkoo mutustelis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147394
- 594742
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434714- 753408
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161995Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301840- 311809
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441657- 361557
- 1431307