Elämäntarkoitus

varakreivi

Mikä on A:n palvojien näkemyksen mukaan elämäntarkoitus?

65

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystävällisesti toki

Sipulin kiillotus.

• Aurinkoa ainakin palvotaan yleensä ruskettumistarkoituksessa, sitä en tiedä onko se heidän elämäntarkoituksensa, kysy heiltä, tämä on väärä palsta kysellä mistään palvojien tekemisistä.
      Ares, Adonis, Allah, A-olut, auto, alkoholi, kyllähän noita A:n palvojia löytyy monenlaisia, kysy heiltä.

Helpottaisi paljon kysymykseen vastaamista kun jättäisit omatekoiset lyhennykset pois.

• varakreivi

No mikä on itse kunkin näkemys siitä mikä on elämän tarkoitus? Perustelutkaan ei tekis pahaa.

• satunnainenkulkija
        varakreivi kirjoitti:

No mikä on itse kunkin näkemys siitä mikä on elämän tarkoitus? Perustelutkaan ei tekis pahaa.

Elämän tarkoitus on elää - siis minulle. Tuskin kukaan voi sanoa täysin mikä on elämän tarkoitus, sehän on yksi kysymyksistä johon ei ole löytynyt vastausta ja siksi joillain on tarve löytää siihen vastaus - tai siksi että he tarvitsevat syyn olemassa ololleen. Minulla ei. Maailma on täynnä mysteereitä, jotka minun puolestani saa pysyäkin sellaisena maustamassa elämää. Jos kaikkiin kysymyksiin olisi vastaus, myös elämän tarkoitukseen, niin silloin elämälläkään ei enää ole tarkoitusta. Minulle sillä ei ainakaan olisi annettavaa. Joten itse kysymyksen olemassa olo on syy elää.

• varakreivi kirjoitti:

"No mikä on itse kunkin näkemys siitä mikä on elämän tarkoitus? "

Vaikea sanoa, kun sinä pihtaat tietoa, mitä ovat A:n palvojat.

• varakreivi kirjoitti:

Elämän tarkoitus on elää.

• varakreivi kirjoitti:

"No mikä on itse kunkin näkemys siitä mikä on elämän tarkoitus? Perustelutkaan ei tekis pahaa."

Jokaisella on oma elämäntarkoituksensa, jollakin se voi olla lapset, toisella ura, kolmannella valmistautuminen iankaikkiseen elämään.
        Tarkoituksia on yhtä monta kuin on eläjääkin, samoin perusteluita.

Minulle yksi elämäntarkoituksista on elää hyvä elämä ja kuolla sitten tietoisena siitä että on elänyt hyvin.
        Jos elämäntarkoitusta ajatellaan noin yleismaailmallisesti niin se on lisääntyminen, omien geenien siirtäminen jälkipolvillle.

Kerro nyt varakreivi mitä ne A:n palvojat ovat.

• Fosl
        epikuros kirjoitti:

Elämän tarkoitus on elää.

Mutta jos elämä päättyy kuolemaan niin, mikä tarkoitus sillä enää sitten on?

Oletko siis samaa mieltä siitä, että he jotka ovat löytäneet Iankaikkisen elämän ovat myös löytäneet elämän tarkoituksen?

• fhj ety ery aetryh d

VirallisenvalheenmukaanOsamaBinLadeninoganisoima19hengensaudiryhmäsuoritti911päivänterrori-iskut.MuttatodellisuudessajuulataiseträjäyttivätpilvenpiirtäjiäjaautopommejaUsassa.Seuraavina päivinä juulatainen nazionisti Dr.PhilipZackmurhasi asiasta liian totuudenmukaisesti kirjoittaneita toimittajia ja poliitikkoja työpaikaltaanUsanarmeijan aselaboratoriostavarastamallaanpernarutolla.NewYorkinpoliisionpidättänytviisiisraelilaistamoSSadinagenttia,jotkayrittiväträjäyttääautopommillaGeorgeWassingtoninsillan.Aikaisemminheolivaträjäyttäneetautopommin,jonkakyljessäoliollutkuvalentokoneestasyöksymässäNewYorkiin.Myösyli60muutajuutalaistaonpidätetty.Heidänpakettiautostaanlöytyiräjähteitä,porukkapidädettiin71päiväksi,muttalaskettiinsittenvähinääninvapauteen

• Fosl kirjoitti:

Oletko siis samaa mieltä siitä, että he jotka ovat löytäneet Iankaikkisen elämän ovat myös löytäneet elämän tarkoituksen?

Fosl >>> jotka ovat löytäneet Iankaikkisen elämän ovat myös löytäneet elämän tarkoituksen?

• Fosl kirjoitti:

"Mutta jos elämä päättyy kuolemaan niin, mikä tarkoitus sillä enää sitten on? "

Ei elämällä ole enää tarkoitusta elämän jälkeen.

"Oletko siis samaa mieltä siitä, että he jotka ovat löytäneet Iankaikkisen elämän ovat myös löytäneet elämän tarkoituksen? "

Miksi olisi? Jos jokin on ikuinen, ei se automaattisest tarkoita, että sillä olisi jokin tarkoitus.

• 'Elämäntarkoitus' kirjoitetaan oikein 'elämän tarkoitus'.

• ....-

Ei elämällä mitään tarkoitusta ole. Miksi maapallolla on elämää.... suotuisat olosuhteet. Voi elämää olla muuallakin maailmankaikkeudessa, mutta sitä me emme vielä tiedä.

• mahtavaa!

Kun katselee noita mielenterveysivuja, niin usein siellä törmää tähän eksistentiaaliseneen tyhjyyteen ja elämäntarkoituksettomuuteen: kaikki on päällisin puolin hyvin: hyvä koulutus, ammatti, työ, rahaa ja mukava perhekkin, mutta elämällä ei ole mitään mieltä ja tarkoitusta. Jos uskovainen masentuu, niin syy on yleensä erilainen: jokin noista ajallisen elämän sektoreistä tökkii tai on sairas. Ei kestä elämän koettelemuksia.

Kun on elämä Jeesuksessa niin pohja ei koskaan petä.

• -s-

Voihan sitä hankkia ylemmyydentunnetta noinkin, sanomalla että olet mieleltäsi sairas, mutta ihan väärällä tavalla.

• Apo-Calypso

"Kun on elämä Jeesuksessa niin pohja ei koskaan petä. "

Ei, koska silloin ollaan jo kaivon pohjalla.

• "Kun katselee noita mielenterveysivuja, niin usein siellä törmää tähän eksistentiaaliseneen tyhjyyteen ja elämäntarkoituksettomuuteen"

Mitä mielenterveyssivuja? Olisiko antaa esimerkkejä?

"Jos uskovainen masentuu, niin syy on yleensä erilainen: jokin noista ajallisen elämän sektoreistä tökkii tai on sairas."

Olisiko sinulla antaa lähteet, jotka tukevat väitettäsi?

"Kun on elämä Jeesuksessa niin pohja ei koskaan petä."

Tai sitten sinä huijaat itseäsi keksimällä juttuja, joihin sinulla ei todellisuudessa ole mitään todisteita vaan juttusi perustuu ennakkoluuloihisi.

No, löytyykö niitä todisteita?

• avaraa!

Ei minua tyhjyys pelota. Se on minulle läpikotaisin tuttu ympäristö. Olen nimittäin viettänyt siellä paljon aikaa. Itse asiassa äärettömän paljon aikaa. Koko syntymääni edeltävän ajan.

Mutta jos alkaisin jutella 2000 vuotta sitten eläneen juutalaismiehen haamun kanssa... Silloin kyllä alkaisi pelottaa, että olenko tulossa hulluksi.

• Syvällä käynyt

Nimimerkille mahtavaa!:

Itse mt-ongelmista kärsineenä tiedän tuon tunteen elämäntarkoituksettomuudesta ja tyhjyyden pelosta. Ja se tulee juuri siitä että on väkisin täytynyt todistaa muille että on hyödyllinen. Se tulee siitä että yksilö väkisin luo itselleen tarkoituksen, jota orjallisesti seuraa, koska ei koe olevansa arvokas ilman jotain tarkoitusta. Ihminen joka pelkää tätä päivää yrittää elää mahdollisimman kaukana siitä(elämä tarkoituksen, maailman synny pohtiminen jne - asioita, jotka eivät mitenkään loppupeleissä vaikuta yksilön lyhyeen elämään). Voin kokemuksen rintaäänellä sanoa että onnellisuus ei tule koulutuksesta, rahasta tai jostain hienosta pinnasta. En voi edes ihmistä tapaamatta sanoa että kaikki mainitsemasi asiat omaava on onnellinen.
        Uskotko Jeesukseen vain siksi että sinulla olisi tarkoitus?

• yksi kristitty
        ertert kirjoitti:

"Kun katselee noita mielenterveysivuja, niin usein siellä törmää tähän eksistentiaaliseneen tyhjyyteen ja elämäntarkoituksettomuuteen"

Mitä mielenterveyssivuja? Olisiko antaa esimerkkejä?

"Jos uskovainen masentuu, niin syy on yleensä erilainen: jokin noista ajallisen elämän sektoreistä tökkii tai on sairas."

Olisiko sinulla antaa lähteet, jotka tukevat väitettäsi?

"Kun on elämä Jeesuksessa niin pohja ei koskaan petä."

Tai sitten sinä huijaat itseäsi keksimällä juttuja, joihin sinulla ei todellisuudessa ole mitään todisteita vaan juttusi perustuu ennakkoluuloihisi.

No, löytyykö niitä todisteita?

Ei minulta kysytty, mutta vastaan kuitenkin.

Ei minulla siihen mitään todisteita ole muuta kuin monenkymmenen vuoden yhteinen matka taivallettuna Jeesuksen kanssa. Se vaan tuo turvallisen tunteen, se rauhoittaa mielen, se antaa elämälle tarkoituksen, ja jopa ilon ja naurunkin. Tuntuu vain, että kaikki elämän palaset on loksahtanut jo paikoilleen, eikä tarvitse pelätä enää mitään, ei mitään. Tietenkin tämä vastaus ärsyttää ateisteja, mutta minä en sille mahda mitään.

• 4rtrgh
        yksi kristitty kirjoitti:

Ei minulla siihen mitään todisteita ole muuta kuin monenkymmenen vuoden yhteinen matka taivallettuna Jeesuksen kanssa. Se vaan tuo turvallisen tunteen, se rauhoittaa mielen, se antaa elämälle tarkoituksen, ja jopa ilon ja naurunkin. Tuntuu vain, että kaikki elämän palaset on loksahtanut jo paikoilleen, eikä tarvitse pelätä enää mitään, ei mitään. Tietenkin tämä vastaus ärsyttää ateisteja, mutta minä en sille mahda mitään.

Ei ärsytä. Pistää vain toivomaan että pysyt uskossasi. Voisit ilman sitä käydä ympäristölle vaaralliseksi.

• Yksi kristitty
        4rtrgh kirjoitti:

Ei ärsytä. Pistää vain toivomaan että pysyt uskossasi. Voisit ilman sitä käydä ympäristölle vaaralliseksi.

Miksi piti loukata? Et tiedä minusta mitään muuta, kuin että olen ollut uskossa montakymmentä vuotta, ja silti heität ennakkokäsityksiesi mukaan kuraa perään?

Uskossani pysyn näillä näkymin, siitä ei ole huolta. Tuntuu vuosi vuodelta että se vain syvenee, vaikkei helppoa ole aina ollutkaan. Mutta ehkä parempi, ettei tälle palstalle lähde enempää kertomaan detaljeja, koska te ateistit haluatte todisteita uskon alkajasta, ja jos Raamatussa kerrotut todistukset eivät riitä, niin mikä sitten?

• 24rtg
        Yksi kristitty kirjoitti:

Miksi piti loukata? Et tiedä minusta mitään muuta, kuin että olen ollut uskossa montakymmentä vuotta, ja silti heität ennakkokäsityksiesi mukaan kuraa perään?

Uskossani pysyn näillä näkymin, siitä ei ole huolta. Tuntuu vuosi vuodelta että se vain syvenee, vaikkei helppoa ole aina ollutkaan. Mutta ehkä parempi, ettei tälle palstalle lähde enempää kertomaan detaljeja, koska te ateistit haluatte todisteita uskon alkajasta, ja jos Raamatussa kerrotut todistukset eivät riitä, niin mikä sitten?

Itse sanoit, että uskosi on tuonut sinulle turvallisen tunteen, rauhoittanut mielesi, antanut elämällesi tarkoituksen. En minä sinun uskoasi kyseenalaistanut. Totesin vain että näyttää siltä että ilman sitä olisit koko lailla erilainen ihminen. Ateismi ei sovi kaikille.

• kauhalla ja lusikall

Jos ihmiseltä puuttuu halu tai osaaminen elää, on hänen kehityksensä jäänyt vailinaiseksi. Mielikuvituksen puute johtaa usein näihin tukeutumisiin erilaisiin lahkoihin, joissa on "päälle päsmärinä" joku mielikuvituksen omaava lauman paimen, jolla on jakaa kaikille puuttuvat pohjapanssarit.

• ei uskovainen
        yksi kristitty kirjoitti:

Miksi sinun hyvinvointisi minua ateistina ärsyttäisi ? Jos sinua näköjään minun hyväoloni ärsyttää, et kyllä ole tasapainossa, etkä järjissäsi itsesi etkä maailman kanssa. Mieti vähän ennenkuin alat toisia arvostelemaan, ja itseesi vertaamaan.

• Yksi kristitty
        ei uskovainen kirjoitti:

Miksi sinun hyvinvointisi minua ateistina ärsyttäisi ? Jos sinua näköjään minun hyväoloni ärsyttää, et kyllä ole tasapainossa, etkä järjissäsi itsesi etkä maailman kanssa. Mieti vähän ennenkuin alat toisia arvostelemaan, ja itseesi vertaamaan.

Eihän sinun hyvä olosi ärsytä. Missä niin muka väitin? Kerroin vaan omasta mielen rauhastani ja kaikesta siitä hyvästä, jonka olen uskoni kautta löytänyt.

• yksi kristitty kirjoitti:

"Ei minulla siihen mitään todisteita ole muuta kuin monenkymmenen vuoden yhteinen matka taivallettuna Jeesuksen kanssa."

Toisin sanoen, sinulle ei ole mitään todisteita, koska sinun 'matkasi' ei ole todiste.

"Se vaan tuo turvallisen tunteen, se rauhoittaa mielen, se antaa elämälle tarkoituksen, ja jopa ilon ja naurunkin. "

Vaikka se sinulle toisikin, ei se ole yleistettävissä muihin, eikä tässä nyt ollut kyse sinusta. Ymmärrätkö?

"Tietenkin tämä vastaus ärsyttää ateisteja, mutta minä en sille mahda mitään. "

Miten niin tietenkin? Vaikka sinulla olisikin mielenrauha, ei usko näköjään ole poistanut harhakuvitelmiasi.

• Yksi kristitty kirjoitti:

"Miksi piti loukata?"

Sanojasi lainaten vähän mukaillen:
        Tietenkin tämä vastaus ärsyttää sinua, mutta minä en sille mahda mitään. Me emme voi sille mitään, että sinä loukkaannut vaikka siihen ei ole mitään syytä.

"Mutta ehkä parempi, ettei tälle palstalle lähde enempää kertomaan detaljeja, koska te ateistit haluatte todisteita uskon alkajasta, ja jos Raamatussa kerrotut todistukset eivät riitä, niin mikä sitten? "

En kysellyt sinulta todisteita uskon alkajasta. Kysyin todisteita niistä mielenterveysasioista. Ehkä sinun tulisi lukea enemmän riveiltä ja jättää rivien välistä lukeminen vähemmälle.

• Wela
        Apo-Calypso kirjoitti:

"Kun on elämä Jeesuksessa niin pohja ei koskaan petä. "

Ei, koska silloin ollaan jo kaivon pohjalla.

"Ei, koska silloin ollaan jo kaivon pohjalla."

Ihanko puhuu nyt kokemuksen rintaääni vai huuteletko vain vastarannalta?

• Rldk
        ertert kirjoitti:

"Miksi piti loukata?"

Sanojasi lainaten vähän mukaillen:
        Tietenkin tämä vastaus ärsyttää sinua, mutta minä en sille mahda mitään. Me emme voi sille mitään, että sinä loukkaannut vaikka siihen ei ole mitään syytä.

"Mutta ehkä parempi, ettei tälle palstalle lähde enempää kertomaan detaljeja, koska te ateistit haluatte todisteita uskon alkajasta, ja jos Raamatussa kerrotut todistukset eivät riitä, niin mikä sitten? "

En kysellyt sinulta todisteita uskon alkajasta. Kysyin todisteita niistä mielenterveysasioista. Ehkä sinun tulisi lukea enemmän riveiltä ja jättää rivien välistä lukeminen vähemmälle.

"En kysellyt sinulta todisteita uskon alkajasta. Kysyin todisteita niistä mielenterveysasioista."

En ole kyseinen henkilö, mutta kyllä he puhuu ihan asiaa. Täälläkin on masennus palsta voit siellä käydä lukemassa ja onhan meillä tuo kaiken kattava hakukone nimeltä google, sieltä vain selaamaan. Eiköhän aikuinen mies osaa ihan itse etsiä, jos kiinnostaa. Miten on ertert?

Ihmettelen missä tynnyrissä olet kasvanut, kun et ole huomannut sitä, että moni voi pahoin kun ei ole mitään tarkoitusta elämässä. On vain tyhjyys.

Ehkä vain ummistat silmäsi ongelmilta tai käännät katseesi pois päin "heikoista"(syvällisemmin ajattelevista) tai sitten olet oikeasti tynnyrissä kasvanut.

• Rldk kirjoitti:

"En kysellyt sinulta todisteita uskon alkajasta. Kysyin todisteita niistä mielenterveysasioista."

En ole kyseinen henkilö, mutta kyllä he puhuu ihan asiaa. Täälläkin on masennus palsta voit siellä käydä lukemassa ja onhan meillä tuo kaiken kattava hakukone nimeltä google, sieltä vain selaamaan. Eiköhän aikuinen mies osaa ihan itse etsiä, jos kiinnostaa. Miten on ertert?

Ihmettelen missä tynnyrissä olet kasvanut, kun et ole huomannut sitä, että moni voi pahoin kun ei ole mitään tarkoitusta elämässä. On vain tyhjyys.

Ehkä vain ummistat silmäsi ongelmilta tai käännät katseesi pois päin "heikoista"(syvällisemmin ajattelevista) tai sitten olet oikeasti tynnyrissä kasvanut.

Mitä toi "tyhjyys" tai "tarkoituksettomuus" oikei tarkoittaa niinkuin oikeesti, ja lähinnä että mikä sitten niitten vastakohta on? Eli mikä on sellainen mielenterveysongelma, kun kärsitään esim. tyhjyydestä. Ja kyllä tiedän että Suomessa on mielenterveysongelmaisia.

• Rldk kirjoitti:

"En ole kyseinen henkilö, mutta kyllä he puhuu ihan asiaa. Täälläkin on masennus palsta voit siellä käydä lukemassa ja onhan meillä tuo kaiken kattava hakukone nimeltä google, sieltä vain selaamaan. Eiköhän aikuinen mies osaa ihan itse etsiä, jos kiinnostaa. Miten on ertert?"

Kyllä osaan, mutta tuolla kirjoittajalla pitäisi olla todisteet jo valmiina, koska hän sen väitteen tekee. Miksi minä etsisin todisteita vaikka se on väittäjän vastuulla?

Lisäksi minä en etsi asioita, joiden olemassaolosta minulla ei ole mitään muuta näyttöä kuin anonyymin kirjoittajan väite. Aina voi sanoa, että netistä löytyy todisteita vaikka niitä ei olisikaan. Kokemukseni on se, että usein väitetään todisteita olevan, mutta sitten kun niitä kyselee, ei niitä anneta tai jos annetaan, on kyse ihan muusta. Miksi minä siis näkisin vaivaa, kun niiden todisteiden antaminen pitäisi olla helppoa sellaiselle, jolla niitä jo on.

Toki täällä on masennuspalsta, mutta paltalta etsiminen on kuin neulan heinäsuovasta etsimistä ja yksittäiset tapaukset eivät kerro mitään kokonaiskuvasta. Lisäksi epäilen, että uskoa tai uskomattomuutta tuskin käsitellään siellä kovin paljoa.

"Ihmettelen missä tynnyrissä olet kasvanut, kun et ole huomannut sitä, että moni voi pahoin kun ei ole mitään tarkoitusta elämässä. On vain tyhjyys."

Mitä sinä oikein höpiset? En minä ole missään väittänyt, että sellaisia ihmisiä ei olisi.

"Ehkä vain ummistat silmäsi ongelmilta tai käännät katseesi pois päin "heikoista"(syvällisemmin ajattelevista) tai sitten olet oikeasti tynnyrissä kasvanut. "

Höpöhöpö. anna sinulle saman ohjeen kuin edelliselle kirjoittajalle:
        Ehkä sinun tulisi lukea enemmän riveiltä ja jättää rivien välistä lukeminen vähemmälle.

Lisäksi en luota sinun arvioosi, koska tuossa viestissäsi sinä väännät asian niin harhaan, että selvästi sinulla ei ole kovin hyvä tekstin ymmärtämisen kyky.

• Yksi kristitty
        ertert kirjoitti:

"En ole kyseinen henkilö, mutta kyllä he puhuu ihan asiaa. Täälläkin on masennus palsta voit siellä käydä lukemassa ja onhan meillä tuo kaiken kattava hakukone nimeltä google, sieltä vain selaamaan. Eiköhän aikuinen mies osaa ihan itse etsiä, jos kiinnostaa. Miten on ertert?"

Kyllä osaan, mutta tuolla kirjoittajalla pitäisi olla todisteet jo valmiina, koska hän sen väitteen tekee. Miksi minä etsisin todisteita vaikka se on väittäjän vastuulla?

Lisäksi minä en etsi asioita, joiden olemassaolosta minulla ei ole mitään muuta näyttöä kuin anonyymin kirjoittajan väite. Aina voi sanoa, että netistä löytyy todisteita vaikka niitä ei olisikaan. Kokemukseni on se, että usein väitetään todisteita olevan, mutta sitten kun niitä kyselee, ei niitä anneta tai jos annetaan, on kyse ihan muusta. Miksi minä siis näkisin vaivaa, kun niiden todisteiden antaminen pitäisi olla helppoa sellaiselle, jolla niitä jo on.

Toki täällä on masennuspalsta, mutta paltalta etsiminen on kuin neulan heinäsuovasta etsimistä ja yksittäiset tapaukset eivät kerro mitään kokonaiskuvasta. Lisäksi epäilen, että uskoa tai uskomattomuutta tuskin käsitellään siellä kovin paljoa.

"Ihmettelen missä tynnyrissä olet kasvanut, kun et ole huomannut sitä, että moni voi pahoin kun ei ole mitään tarkoitusta elämässä. On vain tyhjyys."

Mitä sinä oikein höpiset? En minä ole missään väittänyt, että sellaisia ihmisiä ei olisi.

"Ehkä vain ummistat silmäsi ongelmilta tai käännät katseesi pois päin "heikoista"(syvällisemmin ajattelevista) tai sitten olet oikeasti tynnyrissä kasvanut. "

Höpöhöpö. anna sinulle saman ohjeen kuin edelliselle kirjoittajalle:
        Ehkä sinun tulisi lukea enemmän riveiltä ja jättää rivien välistä lukeminen vähemmälle.

Lisäksi en luota sinun arvioosi, koska tuossa viestissäsi sinä väännät asian niin harhaan, että selvästi sinulla ei ole kovin hyvä tekstin ymmärtämisen kyky.

"Kyllä osaan, mutta tuolla kirjoittajalla pitäisi olla todisteet jo valmiina, koska hän sen väitteen tekee. Miksi minä etsisin todisteita vaikka se on väittäjän vastuulla?"

Tässä 'keskustelussa' käy jälleen samalla tavalla, kuten aikaisemmin: se muuttuu hedelmättömäksi väittelyksi ja jankuttamiseksi detaljeista, joita ei kukaan normaali ihminen lopulta jaksa seurata.

Eli mikähän oli punainen lanka?

Itselläni ainakin oli se, että koen uskon Jeesukseen antavan aivan oikean, todellisen rauhan.

Ja kaikista parasta tässä on, että tämä vie pois kaiken masennukseen viittaavankin, mitkä tahansa pelot, ylipäätänsäkin kaiken negatiiviseen suuntautuvan.

Tämä voi kuulostaa yksinkertaiselta ja ehkä naiivilta, mutta diagnoosina se on huono.

• Yksi kristitty
        ertert kirjoitti:

"Ei minulla siihen mitään todisteita ole muuta kuin monenkymmenen vuoden yhteinen matka taivallettuna Jeesuksen kanssa."

Toisin sanoen, sinulle ei ole mitään todisteita, koska sinun 'matkasi' ei ole todiste.

"Se vaan tuo turvallisen tunteen, se rauhoittaa mielen, se antaa elämälle tarkoituksen, ja jopa ilon ja naurunkin. "

Vaikka se sinulle toisikin, ei se ole yleistettävissä muihin, eikä tässä nyt ollut kyse sinusta. Ymmärrätkö?

"Tietenkin tämä vastaus ärsyttää ateisteja, mutta minä en sille mahda mitään. "

Miten niin tietenkin? Vaikka sinulla olisikin mielenrauha, ei usko näköjään ole poistanut harhakuvitelmiasi.

"Toisin sanoen, sinulle ei ole mitään todisteita, koska sinun 'matkasi' ei ole todiste. "

Nyt en ymmärrä. Jos 'matka' ei voi olla todiste, niin olisiko se siinä tapauksessa todiste, jos sen olisi kirjoittanut vaikkapa Jack Kerouack? No entäs Jeesus? Joka ei muuten sitä edes itse kirjoittanut. Eikö tämä ole jo iso todiste, kun innokkaat perässäseuraajat kirjoittavat neljä kirjaa esikuvan 'matkasta' ?

• ??????
        Yksi kristitty kirjoitti:

"Toisin sanoen, sinulle ei ole mitään todisteita, koska sinun 'matkasi' ei ole todiste. "

Nyt en ymmärrä. Jos 'matka' ei voi olla todiste, niin olisiko se siinä tapauksessa todiste, jos sen olisi kirjoittanut vaikkapa Jack Kerouack? No entäs Jeesus? Joka ei muuten sitä edes itse kirjoittanut. Eikö tämä ole jo iso todiste, kun innokkaat perässäseuraajat kirjoittavat neljä kirjaa esikuvan 'matkasta' ?

''Nyt en ymmärrä. Jos 'matka' ei voi olla todiste, niin olisiko se siinä tapauksessa todiste, jos sen olisi kirjoittanut vaikkapa Jack Kerouack? No entäs Jeesus? ''
        Miksi olisi?

• kysymysmerkeille
        ?????? kirjoitti:

''Nyt en ymmärrä. Jos 'matka' ei voi olla todiste, niin olisiko se siinä tapauksessa todiste, jos sen olisi kirjoittanut vaikkapa Jack Kerouack? No entäs Jeesus? ''
        Miksi olisi?

"No entäs Jeesus? Joka ei muuten sitä edes itse kirjoittanut. Eikö tämä ole jo iso todiste, kun innokkaat perässäseuraajat kirjoittavat neljä kirjaa esikuvan 'matkasta' ?"

Miksi kiersit pointin?

• ??????
        kysymysmerkeille kirjoitti:

"No entäs Jeesus? Joka ei muuten sitä edes itse kirjoittanut. Eikö tämä ole jo iso todiste, kun innokkaat perässäseuraajat kirjoittavat neljä kirjaa esikuvan 'matkasta' ?"

Miksi kiersit pointin?

Mikä oli pointtisi? Se, että olet auktoriteettiuskovainen? Mitä väliä sillä on, kuka tai kuinka moni on kirjoittanut toisen tekemisistä?

"Kyllä osaan, mutta tuolla kirjoittajalla pitäisi olla todisteet jo valmiina, koska hän sen väitteen tekee. Miksi minä etsisin todisteita vaikka se on väittäjän vastuulla?"

Tässä 'keskustelussa' käy jälleen samalla tavalla, kuten aikaisemmin: se muuttuu hedelmättömäksi väittelyksi ja jankuttamiseksi detaljeista, joita ei kukaan normaali ihminen lopulta jaksa seurata.

Eli mikähän oli punainen lanka?

Itselläni ainakin oli se, että koen uskon Jeesukseen antavan aivan oikean, todellisen rauhan.

Ja kaikista parasta tässä on, että tämä vie pois kaiken masennukseen viittaavankin, mitkä tahansa pelot, ylipäätänsäkin kaiken negatiiviseen suuntautuvan.

Tämä voi kuulostaa yksinkertaiselta ja ehkä naiivilta, mutta diagnoosina se on huono.

"Tässä 'keskustelussa' käy jälleen samalla tavalla, kuten aikaisemmin: se muuttuu hedelmättömäksi väittelyksi ja jankuttamiseksi detaljeista, joita ei kukaan normaali ihminen lopulta jaksa seurata."

Minkä minä sille voin, että sinä et pysty tukemaan jonkun tekemiä väitteitä. Jos sinä et viitsi yksityiskohtia vatvoa, älä tule kommentoimaan.

"Eli mikähän oli punainen lanka?"

Puhuimme mielenterveydestä.

"Itselläni ainakin oli se, että koen uskon Jeesukseen antavan aivan oikean, todellisen rauhan."

Teille hihhuleille näyttä ainoa punainen lanka olevan hihhulointi. Voisitte joskus yrittää puhua vähän asiaakin turhan saarnaamisen sijaan.

"Ja kaikista parasta tässä on, että tämä vie pois kaiken masennukseen viittaavankin, mitkä tahansa pelot, ylipäätänsäkin kaiken negatiiviseen suuntautuvan."

Ymmärrätkö sinä, että et sinä voi omia kokemuksiasi yleistää muihin? Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää?

"Nyt en ymmärrä."

Ilmeisesti et.

"Jos 'matka' ei voi olla todiste, niin olisiko se siinä tapauksessa todiste, jos sen olisi kirjoittanut vaikkapa Jack Kerouack?"

Mitä sinä oikein höpiset? Jos Jack on tehnyt matkan, tarkoittaako se sitä, että kaikkien muiden matka on samanlainen kuin hänen matkansa?

"Eikö tämä ole jo iso todiste, kun innokkaat perässäseuraajat kirjoittavat neljä kirjaa esikuvan 'matkasta' ? "

Ei.

• Asia on pikemminkin käänteinen: ihmisellä on silloin tarpeeksi korkea elintaso, kun hänellä on varaa ihmetellä elämän tarkoituksettomuutta.

• 23werfd

Itse pidän enemmän D:stä. F:kin menee. Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus.

• Olisi mielenkiintoista pohtia elämän tarkoitusta yleensä ja minulle henkilökohtaisesti, mutta en valitettavasti ole minkään palvoja.

• +++kvamperfekti

En ole koskaan kuullut A-kirjaimen palvojista, mutta jos itse tunnet joitain sellaisia ihmisiä niin voisit kysyä heiltä itseltään.

Omasta mielestäni taas elämän tarkoitus näin kiteytettynä on yksinkertaisesti: elää.

• Apo-Calypso

No, kummitteleehan tälläkin palstalla monta plussamerkinpalvojaa.

• 665+1
        Apo-Calypso kirjoitti:

No, kummitteleehan tälläkin palstalla monta plussamerkinpalvojaa.

:D

• Uusi luomus

Elämän tarkoitus on löytää kotiin.

• Viisas(telija)

Tulin juuri äsken kaupasta. En eksynyt, vaan löysin kotiini, elämäni tärkein tehtävä on siis suoritettu.

• Uusi luomus
        Viisas(telija) kirjoitti:

Tulin juuri äsken kaupasta. En eksynyt, vaan löysin kotiini, elämäni tärkein tehtävä on siis suoritettu.

Hyvä, että löysit kotiin :)

• ja tämä on totta
        Uusi luomus kirjoitti:

Hyvä, että löysit kotiin :)

Kyllä ihmisen suurin elämisen tarkoitus on hengissä pysyminen, siis turvata elintoiminnot, ravinto, lämpö ja terveys.
        Kun nämä on hoidossa keskitytään nautintoihin ja huvitteluihin. Ylensyömiseen ja juopotteluun, tähän yhteyteen evoluutio on salakavalasti ympännyt suvun jatkumisen vahingon myötä.
        Pelkkä lapsenteon halu itsensä kopiointi-tarkoituksena useinkaan ei ole perusteena, kyllä se voidaan rinnastaa eläinten kiimaan, jossa joku muu halu ohittaa itse tarkoituksen.
        Kaikilla on tämä ns.lisääntymisvietti iästäkään riippumatta. Toisilla se on vääristynyt enemmän tai vähemmän, ei katso sukupuolta arvoasemaa, eikä mikään sitä voimassaan ohita.
        Sen ympärillä ja varassa maailma pyörii päivi öin. Suurimmat vääryydet tehdään sen valtaamana tänäkin päivänä, oli kyseessä herra tai narri,ketään pois sulkematta.

• rinspai

Kysymys sisältää olettamuksen, että elämällä on tarkoitus.

• varakreivi

Mikä on sateenvarjon tarkoitus?

• 24refgb
        varakreivi kirjoitti:

Mikä on sateenvarjon tarkoitus?

Sinulle ilmeisesti sama kuin kengän. Eli semanttinen kikkailu.

• Aada agnostikko

En kyllä ole täysin varma mitä a:n palvonnalla tarkoitat, mutta elämän tarkoitus minulle on sama mitä se on ollut jo pitkään.
      Rakkaus.Varsinkin niitä kohtaan jotka jätetään ulkopuoliseksi tai jotka ovat saaneet huonomman osa kuin minä.Elämääni tuo tarkoituksen muut ihmiset ja se millaiseksi kohtaamisemme muodostuu.Pyrin olemaan rehellinen ja tasapuolinen itseäni ja muita kohtaan, joskus onnistuen paremmin, joskus huonommin.

Jumalaa, riivaajia, tms. tähän yhtälöön on ainakin omalla kohdallani ihan turha sotkea. Parempi kun itsenäisesti miettiin miten hyvä elämä omalla ja muiden kohdalla voisi toteutua

• varakreivi

Mikä on kengän tarkoitus?

• eräs miete vaan

kengän tarkoitus on suojella jalkaa kävellessä. Ei ollut hyvä vertaus, sillä suuri osa maailman lapsista, yleensä ne köyhimmät, kulkevat ihan paljain jaloin vuodet ympäriinsä.

• varakreivi

Eikö millään olekaan mitään tarkoitusta?

• Sinä hoidat ilmeisesti kirjoittamisen ja kaverisi joka taitaa lukemisen ei ilmeisesti ole paikalla.
        Odotamme vastausta siihen mitä ovat A:n palvojat, vaikka turha taitaa olla trollilta mitään vastausta odottaa.

• ---

Pyydä sitä Jeesustasi tms itse käymään selittämässä tuo tarkoitus jos haluaa sen selittää. Jätän hännystelijöidensä typeryydet huomiotta.

• "Eikö millään olekaan mitään tarkoitusta? "

Se riippuu sinusta itsestäsi, koska sinä annat merkityksiä asioille.

• Olisi suuri vääryys kaikkia maailmankaikkeuden eläväisiä kohtaan, jos minä, pieni ja yksinkertainen ihminen, pyrkisin yleistämään omaa tarkoitustani niihin kaikkiin. Maailmankaikkeus on liian suuri, aivan liian kaunis ja monimutkainen, jotta sen tarkoituksen voisi tiivistää yhteen kirjoitettuun virkkeeseen.

• varakreivi

Semanttista kikkailua; mitä tarkoittaa tarkoitus?

• varakreivi

Onko tämä ateistille liian vaikea kysymys?

• 234rtg
        varakreivi kirjoitti:

Onko tämä ateistille liian vaikea kysymys?

Ei, vaan liian turha.

• Tarkoituksen tarkoitus on tarkoittaa, aivan kuten osoituksen osoituksena on osoittaa ja olemisen on oltava olemassa.

Ylläoleva on semanttista kikkailua ja turhia tautologioita, annoin vastauksen, et osannut tulkita. Harmin paikka.

Kehtaisin väittää, ettet missään vaiheessa ollut kiinnostunut vastauksestani, vaan siitä, miten voisit viisastella ja osoittaa minun olleen väärässä. Oikea kysymys kuuluukin: mitä on kysymyksesi todellinen TARKOITUS?

• Eikka73

Ihmetyttää miksi moni uskovainen eksyy sanan ATEISMI alle paasaamaan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      46
      11062
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      36
      2911
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      28
      2026
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      143
      1852
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      198
      1284
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      15
      1263
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      75
      1207
    8. 100
      1069
    9. Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:

Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn
      Maailman menoa
      212
      1061
    10. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      61
      1057
    Aihe