"Liikemies" Mellerin kymmenysopit päin seiniä

-huoh-

Testaa tietosi kymmenyksistä:
http://koti.mbnet.fi/kyti/Testaa_ tietosi_ kymmenysten_maksamisesta.htm

Leo Meller tänään - Raha ja Raamattu
http://www.patmos.fi/leo_meller_blogi/?entityId=180

Loppupuolella yhdessä oloa tapahtuman vetäjä kokosi läsnäolevilta kysymyksiä. Minulta pyydettiin niihin lyhyet vastaukset. Tässä joitakin kysymyksiä ja vastauksiani:

Mikä on yleisin virhe kristitynkin ihmisen taloudellisessa käyttäytymisessä?
Pahin virhe: elää ulkopuolella Jumalan talousliiton, eli: kieltäytyä maksamasta kymmenyksiä.

http://www.patmos.fi/fi/patmosaineisto/postitukset_2012/takaisin_raamattuun/?id=551

"Erityisinä vuosina maksetaan kolmet kymmenykset."

7

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko tämä suomi?

Mitä tämä tarkoittaa ja mitä ihmettä soopaa tämä on? Olemme eläneet liki kuuskymppisiksi ja ei ole ollut tietookaan, että täällä puuhataan tällasien huru-ukkojen kanssa tälläista huuhaata!

• Kymmenyksin

Aika pimeässä humussa ja sumussa olet sitten ilmeisesti elänyt?

• onko tämä suomi
        Kymmenyksin kirjoitti:

Aika pimeässä humussa ja sumussa olet sitten ilmeisesti elänyt?

Mutta jos ei liiku tällaisissa piireissä vaan normaali ihmisten joukossa, niin ei voi tietää, eikä tajuta, että tällaisia huuhaa-ukkoja on oikeesti olemassa! Ei olla tarvittu, kun on saatu tavallinen hyvä kasvatus hyvässä perheessä huolehtivilta vanhemmilta ja he sanoivat aina, että karttakaa näitä jehovia, helluntalaisia ja llestadiolaisia. On pysytty erossa ja nyt vasta pysytäänkin. On paljon ihmisiä varmasti ketkä ei ole kuulleetkaan mellereistä, jalovaaroista ym. ja elävät muuten hyvää elämää!

• tietämättömästi

"Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta ... eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ... niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva." (Jeesuksen sanoja Matt. 24:ssä.)

• onko tämä Suomi

-käsittämätöntä yksinkertaistamista ja yritystä hallita ihmisiä ja vapaata ajattelua ja elämää, täyttä bluffia kaikki!
        Mitkä ne oli ne Mellerin tulot?

• 1+1

David Pawson teki juuri tv7:lla selväksi, että kymmenykset ei kuulu kristinuskoon. Ne on pelkästään vanhan testamentin juutalaisille kuuluva asia (käsitteli Malakiaa).

Lähimmäisen auttaminen kuuluu kristinuskoon, se on eri asia kuin kymmenykset, ja aina tapauskohtainen (ja auttaminen ei ole missään tapauksessa saarnaajalle itselleen päätyväksi tarkoitettu).

Meller tarjoaa väärää opetusta, hän on aina ollut rahan perään ja syyllistynyt raha-asioissa moniin vääryyksiin, rikoksiin ja valehteluun/Jeesuksen nimen väärinkäyttöön rahan keräämiseksi keinoja kaihtamatta. Ei pidä lähteä antamaan rahaa väärin saarnaajille, kymmenyksinä tai ilman todistettua luotettavaa avustuskohdetta ja varmuutta, että avustus menee siihen oikeaan kohteeseen.

Patmoksen tapauksessa uskon, että Joulun lapsi-kampanja on rehellinen avustuskohde, siinä on monta ihmistä takana. Sen sijaan Mellerin puheisiin en luota enää ollenkaan.

• Kupla puhkeaa.

Kansantauti on ahneus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2415
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1383
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe