Sastamala / Vammala asuinpaikkana

MammaMM

Olen muuttamassa mieheni ja kahden pienen lapsen kanssa vammalaan. Haluaisin kuulla minkälainen paikka vammala on asua? Ovatko ihmiset mukavia? Ulkopaikkakuntalaisten kohtelu? Päivähoitomahdollisuudet perhepäivähoidossa (tai lähinnä jonot niihin)? Palveluiden riittävyys? Asuntojen saatavuus?
Vammala paikkana meille täysin vieras.
Toivon asiallisia vastauksia kiitos! :)

7

1734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä lyhyesti

Neuvoisin jättämään ainakin lapset kunnanrajojen ulkopuolelle. Ovat siellä paremmin turvassa. Itse voitte tulla varovaisesti paikan päälle tutkimaan elinolosuhteita, mutta olkaa tekin varuillanne.
      Jääpiikit ja naskalit ja puukko kannattaa pitää käden ulottuvilla koko ajan.

Kysymyslistanne mukaan, ihmiset eivät tosiaan ole täällä mitään mukavia. Vaan ovat ilkeitä vanhoja kärttyisiä ukkoja ja akkoja, ovat ihan kaikki.

Ulkopaikakkuntalaiseksi tiedettyjä ei tervehditä olleskaan. Eikä viedä niille taatelikaakkua tuliaislahjaksi niinkuin amerikassa. Mutta itse odotellaan kyllä kermakahvitarjoiluja ja pieniä toistuvia rahalahjoja tulijoilta.

Asunnot on meilä vähän hakusessa nyt. Tulijoita joudutaan alkumajoittamaan Aäijänkiven asuntoalueen mukaviin kiviasumuksiin.
      http://mjoona.kuvat.fi/kuvat/2011/8.1.2011.jpg/_medium.jpg?hash=28553

Lasten päivähoidosta vastaavat torialueen puliukot. Ne mielellään juttelevat päivänäkösen aikana kaikkien lasten ja ohikulkijoiden kanssa.

Tervetuloa lämpimästi. Toivottavasti viihdytte Sastamalassa. Toivon mukaan tämä ei nyt antanut liian ruusuista kuvaa tarjolla olevista palveluista ja mahdollisuuksista ja asujaimiston mielenlaadusta.
      Tervetuloa asumaan ja viihtymään:)

• tyrväänmies

Hei

Paikkana ihan kaunis ja tuo vesistö on mahtava tuossa ympärillä.

Siihen se sitten jääkin, päättäjät ovat kivikaudelta, onneksi nyt kaupunginjohtaja vaihtua,mutta eipä ole uudesta mitään kuulunut.

Kaupungin kaupat lopettaa pikkuhiljaa ja jäljelle jää vain hakkaraisen talo :)

Kaupunki ei ota oikeastaan mitään vastuuja esim. lähettävät laskuja perintään vaikka ei ole ensimmäistä laskuakaan toimittanut. (lindorffin perinnässä ihmeteltiin toimintaa ja odotettiin kaupungilta vastausta, mutta ketään ei tiedä mitään ja syytellään vain toisia ja annetaan seuraavan kaverin nimi jolle voi valittaa, loputon valituskierre, itse jouhuin tästä hulluudesta maksamaan n.200€ ylimääräistä kaupungille)

Täällä jotain juttua myös päättäjistä:¨
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11729788

• Elää ja kuolla täälä

Asia täällä on juuri niinkuin kaveri tuossa muutenkin sanoi, että järven vesistö on hyvin tosi kaunis.

• muualtamuuttanut

Kyllä sastamala on ihan mukava paika asua, löytyy uimahalleja, hyvät hiihtoladut talvella, ellivuori lasketteluun, rautaveden kansallismaisemat, asuntoja vuokralle ja myynnissä, lapsille kouluja joka lähtöön ja hoitopaikkoja, hyvät kalavedet mm ainakin 200 järveä, hieno ja avara kirjasto lähellä keskustaa,mitään puutetta ei äkkiä tule mieleen . Ihmiset on ensin vähän juron oloisia mutta kun heille puhuu niin keskustelulle ei tule loppua.

• Taruqqq

Aika synkkä paikka.

• beedro-72

Hyvä täällä on asua. Lähdette vaan aktiivisesti mukaan kaikkeen toimintaan, mitä nyt tarjolla onkin. Täällä valittavat ne kaikkein onnettomimmat jotka eivät ole koskaan kaupungin rajoja ylittäneet. Tervetuloa ja olkaa itse aktiivisia ja varmasti teidät otetaan ilolla vastaan. Tervetuloa!

• Mummeliini

Ihan paske paikka. Töitä ei ole tarjolla. Kelan ja työvoimatoimiston palvelut eivät toimi. Ihmiset ihan ok, paitsi virastotaloissa. Ilmapiiri vanhanaikainen, jäykkä ja kirjaviisas. Päivähoitomahdollisuudet huonot. Asuntoja tarjolla aika paljon kun moni muuttaa pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      2593
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      206
      1204
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66