Kun aloittaa ohjelman

Mitä eroa on
main()
{

}

ohjelmalla ja

int main(void)
{

}

ohjelmalla? Itse olen käyttänyt tuota int main(void) ohjelmointia opiskellessa.
4204
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

C-etsii main funktiota eikä tarkista tyyppejä.
Oikeastaan main:n pitäisi olla int main(int argc, char *argv[]) { } tai jopa int main(int argc, char *argv[], char *envp[]) { }

Äänestä

Okei selvä, kiitos vastauksesta :)

Äänestä

Eipä oikeastaan mitään, toiset kääntäjät vaan vittuilevat noistaenemmän kuin toiset.

Äänestä

Aivan joo, tosiaan voi antaa kutsurivillä tietoja sille käynnistettävälle ohjelmalle siinä kirjoittamalla perään jotain lisätietoja, jotka se ohjelma, jos ohjelmoija niin haluaa, tulkitsee sitten.

Voin kuvitella että joku isäntä olisi innoissaan kun joku teinityttö tulisi koulusta: teimme oman ohjelman tietokoneelle jo! Katso! Toimii! jee.

Mutta niin tuskin kovin synkkää C-kieltä kannattaa aivan aluksi alkaa opettelemaan.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

kysymys vaan kirjoitti:

Mitä eroa on
main()
{

}

ohjelmalla ja

int main(void)
{

}

ohjelmalla? Itse olen käyttänyt tuota int main(void) ohjelmointia opiskellessa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu